Tuurlijk wel. We zijn zelfs al aan het winnen, ask Greta.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het Godcomplex. Wij gaan de natuur helemaal niet verslaan.
fixed !quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:43 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Slaat toch nergens meer op dat andere mensen gaan bepalen wanneer iemand een wandeling moet maken. Als het op een dag pas in de avond droog wordt dan doe ik helemaal niemand kwaad als ik alleen rond 23 uur een wandeling maak. We zijn echt diep gezonken als land burgers
Zeker omdat PvdA, GroenLinks en SP ook niet enthousiast zijn over de avondklok.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
D66 was ook de partij die het in eerste instantie vol blokkeerde. En je hebt nog altijd meer nodig dan VVD, CDA en D66 om het erdoor te krijgen.
Blijft spannend zo. Twist na twist. Over een paar maanden gaan ze er vast een Nederlandse film van makenquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)-begint-vrijdag.html
Ik vind dat men best mag opkomen voor jezelf. Sinds maart houd ik mij aan alle regels, dokter afspraken gaan niet door en ik ben het gevecht tegen depressie aan het verliezen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ikke ikke ikke, dat is het probleem van dit land. Pak de paraplu en maak je wandeling.
piep piepquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:32 schreef belanov het volgende:
Hopelijk is de avondklok er op 4 mei nog. Lekker naar gedichtjes luisteren vanaf De Dam over de kwetsbaarheid van vrijheid terwijl we huisarrest hebben.
Bijna iedereen die zich op de snelweg bevindt in de ochtendspits is op weg naar werk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en hoe wil je dit inregelen/handhaven ?
ah toch nog iemand die kan nadenken...ondanks de spierpijnquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Precies de reden waarom deze maatregel frustreert. Daar doe je inderdaad niemand kwaad mee.
Kan je uit concluderen dat de regel daar niet voor opgesteld is en een ander doel dient.
Gefrustreerd zeker niet hoor, ik pluk gewoon de voordelen van de maatregelen, zoals dat we nu een weekje weg zijn met zijn allen tegen laagseizoen prijzen. Had niet gekund als de scholen open waren.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mwah... iemand anders betichten van sneren terwijl je zelf even iedereen succes wenst met binnen zitten omdat jij dat niet hoeft, is een bijzondere combinatie. Klinkt toch gefrustreerd. Of je gunt een ander ellende, dat kan ook.
Met Barry Atsma als Mark Rutte en Loretta Schrijvers als De Doventolk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Blijft spannend zo. Twist na twist. Over een paar maanden gaan ze er vast een Nederlandse film van maken
Best wel grappig dat men dan vooral delibereert over een grammaticale definitie zodat het woord en de komma daarin beslist over het leven of de dood daarvan. Wetenschap staat hier dan ook weer ver af van de beleving.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:40 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Daar is tot op de dag van vandaag discussie over.
Er zijn een aantal definities waaraan voldaan moet worden om als 'levend' beschouwd te worden. Virussen voldoen hier niet aan op 1 punt na: ze planten zich voort.
Echter is een meerendeel er momenteel over eens dat aan meer dan 1 van de definities van 'leven' voldaan moet worden om als levend beschouwd te kunnen worden.
Dat zullen ze toch al wel geregeld hebben. achter de schermen? Ik snap niet zo goed waarom de persconferentie niet morgen plaatsvindt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker omdat PvdA, GroenLinks en SP ook niet enthousiast zijn over de avondklok.
Zou zomaar kunnen dat-ie niet door de kamer komt.
Mwah, daar hoor je vaak de algemene dingen, de details over hoe dingen in de praktijk nou echt werken rondom het reizen worden in de persco's vaak niet gemeld en worden zonder enige aankondiging op de site van rijksoverheid gezetquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:47 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Je zal het ongetwijfeld over 13 minuten horen.
Rutte heeft morgen om 19u een afspraak bij de kapper.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zullen ze toch al wel geregeld hebben. achter de schermen? Ik snap niet zo goed waarom de persconferentie niet morgen plaatsvindt.
Ik snap ook weinig van de volgorde. Loods het eerst door de Tweede Kamer en informeer het publiek wanneer het zover is lijkt me logischer dan met veel poeha iets in de media presenteren dat nog helemaal niet zeker is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zullen ze toch al wel geregeld hebben. achter de schermen? Ik snap niet zo goed waarom de persconferentie niet morgen plaatsvindt.
Mooi logo en ik heb 'm gejat in een mail, kreeg veel Ah's en Oh's die mij belangrijk maakte. Thx.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ze voelen de hete adem van Team Fok!
[ afbeelding ]
politiefuiken en dan iedereen controleren of het echt noodzakelijk is ?quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bijna iedereen die zich op de snelweg bevindt in de ochtendspits is op weg naar werk.
Zeker, altijd in de herfst / winterquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:03 schreef Celestien het volgende:
* Celestien slaat een vitamine d pilletje achterover.
Meer mensen die hier (extra) vitamine d slikken?
Ik dacht dat zijn kapper gewoon bij hem in woont. Iemand uit Azië of zo.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rutte heeft morgen om 19u een afspraak bij de kapper.
quote:Mensen die een coronabesmetting hebben doorgemaakt of gevaccineerd zijn, hoeven mogelijk in de toekomst niet te vrezen voor een besmetting met een gemuteerde variant. Het lichaam bouwt een steeds bredere afweer tegen corona op, omdat het al anticipeert op nieuwe varianten van het virus.
Dat blijkt uit een studie onder 87 proefpersonen die minimaal zes maanden daarvoor corona hadden gehad. De resultaten daarvan zijn gepubliceerd op het wetenschappelijke platform Nature. Wat blijkt: hoewel de antistoffen tegen het virus na een paar maanden in het lichaam afnemen, lijken de B-cellen - zeg maar het langetermijngeheugen van het lichaam - juist steeds beter te functioneren. Dat is goed nieuws: de B-cellen herkennen het coronavirus direct, waarna het lichaam opnieuw antistoffen aanmaakt.
Ook opmerkelijk: de B-cellen herkennen na verloop van tijds steeds beter gemuteerde varianten van het virus, zoals die nu in het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika rondwaren. Mogelijk komt dat doordat het lichaam zelf al anticipeert op mutaties en daarop een bredere afweer aanmaakt, aldus de onderzoekers.
Herbesmettingen Zuid-Afrika
Dat vanuit Zuid-Afrika toch veel berichten komen over herbesmettingen met het gemuteerde virus, doet daar volgens de onderzoekers niets aan af: immers duurt het een aantal maanden voordat de B-cellen optimaal werken, zo luidt de hypothese.
Volgens de onderzoekers geldt bovenstaande ook voor vaccins, omdat de reactie van het lichaam in grote lijnen dezelfde is. Farmaceuten Pfizer en AstraZeneca lieten eerder al weten dat de mutaties geen invloed hebben op de werking van hun vaccins.
Nou, precies!quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap ook weinig van de volgorde. Loods het eerst door de Tweede Kamer en informeer het publiek wanneer het zover is lijkt me logischer dan met veel poeha iets in de media presenteren dat nog helemaal niet zeker is.
Zal wel bedacht zijn door Hugo de Jonge
quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ah toch nog iemand die kan nadenken...ondanks de spierpijn![]()
quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
politiefuiken en dan iedereen controleren of het echt noodzakelijk is ?
Dat is beter nieuwsquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:52 schreef Anton91 het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)oronavirus~a3c5a2e5/
[..]
Dat is toch al te laat.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:52 schreef leolinedance het volgende:
Zou wel mooi zijn als we vandaag sub 4k gaan...geeft Geert weer wat extra voeding tijdens het debat
Heerlijke rollercoaster van goed en slecht nieuws vandaag.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Een man? Rutte die samenwoont met een vrouw, dat kan bijna niet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik dacht dat zijn kapper gewoon bij hem in woont. Iemand uit Azië of zo.
Woe wordt meestal de stijging ingezet. Ligt niet in de lijn der verwachting dat we zakken tov gisteren.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:52 schreef leolinedance het volgende:
Zou wel mooi zijn als we vandaag sub 4k gaan...geeft Geert weer wat extra voeding tijdens het debat
Tipi Kam?quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik dacht dat zijn kapper gewoon bij hem in woont. Iemand uit Azië of zo.
Het gaat allemaal afhangen van Femke Merel.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker omdat PvdA, GroenLinks en SP ook niet enthousiast zijn over de avondklok.
Zou zomaar kunnen dat-ie niet door de kamer komt.
Goed plan! Stukken goedkoper ook nu.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:50 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gefrustreerd zeker niet hoor, ik pluk gewoon de voordelen van de maatregelen, zoals dat we nu een weekje weg zijn met zijn allen tegen laagseizoen prijzen. Had niet gekund als de scholen open waren.
De stukken zullen er wel weer niet zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:53 schreef vPlien het volgende:
Beuh waarom heb debat nu nog verplaatsen naar morgen
Sub Zero.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:52 schreef leolinedance het volgende:
Het volk nog een hele dag laten sidderen en bevenquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:53 schreef vPlien het volgende:
Beuh waarom heb debat nu nog verplaatsen naar morgen
Cliffhangers..quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het volk nog een hele dag laten sidderen en beven
Ik reed vandaag van Zoetermeer naar Rotterdam en het verkeer was net zo druk als een jaar geleden. Allemaal druk aan het werk, ongetwijfeld, maar toch.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bijna iedereen die zich op de snelweg bevindt in de ochtendspits is op weg naar werk.
Zo bedoel je?quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:20 schreef Scrummie het volgende:
Shit, ik ben helemaal de verjaardag van dit topic vergeten te vieren
Ik had je nog getagd.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:27 schreef Salina het volgende:
[..]
Heeft nu nog niemand vandaag gezegd dat dit topic vandaag exact één jaar bestaat? Precies op dit exacte moment ook.![]()
Beetje teleurstellend.![]()
@:Scrummie
Onze Fok! Filosoof voorspelde dit niet, dus ik ga er vanuit dat het fakenews is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wie kan er niet spellen?quote:
Had je dat filmpje van baudet gezien gisteren, hij had z'n haar net laten knippenquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rutte heeft morgen om 19u een afspraak bij de kapper.
Mwa. er is nul stijging te zien in de afgelopen 5 dagen, alleen maar daling dat de cijfers vandaag een paar honderd meer zijn wil nog niets zeggen over een stijging omdat de vertraging altijd meer dan 5 dagen is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Woe wordt meestal de stijging ingezet. Ligt niet in de lijn der verwachting dat we zakken tov gisteren.
Alweer?quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:15 schreef I.C.O.N. het volgende:
De onderste grafiek in dit artikel ziet er ook niet best uit. dan zitten we heel 2020 in lockdown.
Dat klopt toch niet? Je kan mij echt niet wijs maken dat al die mensen echt op locatie moeten zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik reed vandaag van Zoetermeer naar Rotterdam en het verkeer was net zo druk als een jaar geleden. Allemaal druk aan het werk, ongetwijfeld, maar toch.
We hebben hier honderden FOK! filosofen...quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:55 schreef groenen het volgende:
[..]
Onze Fok! Filosoof voorspelde dit niet, dus ik ga er vanuit dat het fakenews is.
Wtf. Echt compleet gemistquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:55 schreef Salina het volgende:
[..]
Zo bedoel je?
[..]
Ik had je nog getagd.
verzorgdquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:54 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig, Marc-Marie mag nog steeds langskomen om te lullen over zijn do-re-fa-sol alweer een uurtje vol kutpodcast.
Kwestie welke (vloeistoffen & enzymen) stoffen je hoelang bij welke temperatuur gebruikt voor welke eiwitten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:42 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Een PCR zal niet positief testen als er geen enkel virus aanwezig is.
Maar.. maar.. Wat nu met de nieuwe Duitse variant?quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Fons Lambie meldt:
Kamerbrief: #vliegverbod vanaf 23 januari voor landen buiten Schengen. Het gaat dan om het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, Brazilië, Argentinië, Bolivia, Kaapverdië, Chili, Colombia, Ecuador, Frans-Guyana, Guyana, Panama, Paraguay, Peru, Suriname, Uruguay en Venezuela. #corona
En graag de verkoudheid.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:44 schreef zoost het volgende:
Als we Covid hebben verslagen, kunnen we misschien even doorzetten en ook Influenza verslaan. We zijn nu toch bezig
balen, dit is nou een van de weinige verjaardagen die je zonder problemen kan vierenquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wtf. Echt compleet gemist
Zonde zonde. Ik had nog een leuk ideetje om ter ere van de verjaardag een filmpje in elkaar te zetten met allerlei hoogtepuntjes en dergelijke uit een jaar corona reeks.
Misschien dat ik dat alsnog doe, maar de trigger van de verjaardag is nu wel weg.
En de Zimbabwaanse dan?!quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar.. maar.. Wat nu met de nieuwe Duitse variant?![]()
Fatality !quote:
Ik bedoel dat door weekendeffect de dagcijfers op ma en di lager zijn dan andere dagen in de week.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mwa. er is nul stijging te zien in de afgelopen 5 dagen, alleen maar daling dat de cijfers vandaag een paar honderd meer zijn wil nog niets zeggen over een stijging omdat de vertraging altijd meer dan 5 dagen is.
Zie je over de afgelopen 5 dagen bij alle dagen een langzame stijging, dan pas kan je spreken over een stijging.
Mja, @Scrummie wordt er niet alerter op...quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:55 schreef Salina het volgende:
[..]
Zo bedoel je?
[..]
Ik had je nog getagd.
Schandalig dat live tv een uitzonderings positie krijgtquote:
Tnx! iets relaxter dan de ned 1/2 whatever met z'n geouwehoer.quote:
ja en 50k boete aan de werkgever die het verplicht. Moet je eens zien hoe snel iedereen opeens toch wel kan thuiswerken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
politiefuiken en dan iedereen controleren of het echt noodzakelijk is ?
Die mensen houden zich gewoon alvast aan de avondklok, alles moet overdag gebeuren vandaar dat het drukker is overdag.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat klopt toch niet? Je kan mij echt niet wijs maken dat al die mensen echt op locatie moeten zijn.
Ik weet het niet. Het komt mij iig niet voor alsof er een lockdown is, toen ik het VK in Liverpool was wat onder Tier 4 lockdown was zag ik vrijwel geen verkeer, niet in de stad en niet rond de stad.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat klopt toch niet? Je kan mij echt niet wijs maken dat al die mensen echt op locatie moeten zijn.
Hallo alorsquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:58 schreef alors het volgende:
J
[..]
ja en 50k boete aan de werkgever die het verplicht. Moet je eens zien hoe snel iedereen opeens toch wel kan thuiswerken.
kan allemaal niet in NL......quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:58 schreef alors het volgende:
J
[..]
ja en 50k boete aan de werkgever die het verplicht. Moet je eens zien hoe snel iedereen opeens toch wel kan thuiswerken.
@Scrummie heeft soms een zone-out momentje. Kan de beste overkomen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mja, @:Scrummie wordt er niet alerter op...
tijd om 't uit te maken?quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:59 schreef heywoodu het volgende:
Heel Zuid-Amerika. Toch wel blij dat m'n vriendin er inmiddels al een tijdje is
Die willen we alsnog!quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wtf. Echt compleet gemist
Zonde zonde. Ik had nog een leuk ideetje om ter ere van de verjaardag een filmpje in elkaar te zetten met allerlei hoogtepuntjes en dergelijke uit een jaar corona reeks.
Misschien dat ik dat alsnog doe, maar de trigger van de verjaardag is nu wel weg.
100x ditquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:00 schreef Evenstar het volgende:
Mooi al die vliegverboden etc, maar dan denk ik ook een beetje "waarom niet weken geleden".
boel inmasseren voor meer draag vlakquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:00 schreef Evenstar het volgende:
Mooi al die vliegverboden etc, maar dan denk ik ook een beetje "waarom niet weken geleden".
ow ik dacht dat ze daar was...quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En haar terug die kant op te sturen? Neuh
Die Braziliaanse variant is pas van vorige week of de week ervoor, niet al van december. Tenminste, dat dat naar buiten kwam.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:00 schreef Evenstar het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |