abonnement Unibet Coolblue
pi_197526351




Operation Lockstep, Rockefeller foudation
PDF: https://www.ourgreatawake(...)ads/2020/05/FTID.pdf
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cal @ Off-Guardian wrote:
'Bodily autonomy is so 20th century
Forget how you feel; if you feel well, or unwell is not for you to decide. You do not know yourself
Big Pharma shall test you and decide if you are unwell or not. If you feel healthy but the test says you are positive - then you shall be declared unwell'

'In a genuine pandemic, this constant mental battering would be superfluous. If the Black Death were raging outside my door, government would know full well that they didn't have to fork out millions to convince me to stay inside; more likely, they would have to pay me to leave the house.' - Gillian Dymond

https://off-guardian.org/2020/12/13/why-this-campaign-of-terror/



En hier verder:
Paar dagen rond de eerste lockdown....
Probably covering their arses.

Status of COVID-19
https://www.gov.uk/guidan(...)d#status-of-covid-19
As of 19 March 2020, COVID-19 is no longer considered to be a high consequence infectious diseases (HCID) in the UK.

The 4 nations public health group made an interim recommendation in January 2020 to classify COVID-19 as an HCID. This was based on consideration of the UK criteria about the virus and the disease with information available during the early stages of the outbreak. Now that more is known about COVID-19, the public health bodies in the UK have reviewed the most up to date information about COVID-19 against the UK criteria. They have determined that several features have now changed; in particular, more information is available about mortality rates (low overall), and there is now greater clinical awareness and a specific and sensitive laboratory test, the availability of which continues to increase.

The Advisory Committee on Dangerous Pathogens (ACDP) is also of the opinion that COVID-19 should no longer be classified as an HCID.

Definition of
In the UK, a high consequence infectious disease (HCID) is defined according to the following criteria:
- acute infectious disease
- typically has a high case-fatality rate
- may not have effective prophylaxis or treatment
- often difficult to recognise and detect rapidly
- ability to spread in the community and within healthcare settings
- requires an enhanced individual, population and system response to ensure it is managed effectively, efficiently and safely

Originele OP:

[ afbeelding ](bron:RIVM)



[ afbeelding ]

[ afbeelding ]




IFR alle leeftijden 0,23%, onder de 70 jaar 0,05%
[..]

--------------------------------------------

OP Technocracy

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er gaat een conspiracy rond waarbij men gelooft dat deze pandemie moet gaan leiden tot een geheel nieuwe 'technocracy', met alleen nog digitaal geld. En waarin men meer in een soort eigen virtual reality zit.
Er wordt beweerd dat het een zeer geavanceerde technocracy gaat worden.
Met zeg maar zo'n sausje:

Maar om er een wat duidelijker verhaal van te maken; het begon allemaal met dit document uit 2010:
[..]

Document: http://www.nommeraadio.ee(...)ler%20Foundation.pdf
Vanaf pag 18.


Nu zou er dus een nieuwe, zeer geavanceerde technocracy op gang worden gebracht met een technisch/ digitaal (zeer) gecontroleerd sausje erover.
En sommige beweren dat het in 2030 gevormd zou moeten zijn. Anderen beweren weer dat we in 2030 weer een pandemie gaan krijgen waarbij er drastischer opgetreden gaat worden met de technocracy als gevolg. Blijkbaar is er iets met 2030 :P

Maar voor alle duidelijkheid, het is dus een conspiracy...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ afbeelding ]


https://twitter.com/MarionKoopmans/status/1333002773642833923

https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-hoax-idUSKBN25G2KM

[ afbeelding ]

[ twitter ]
De jonge en een professor.
Wie gelooft u?

Vaccinatie gevolgen:
https://hpv-vaccine-side-(...)e-effects-world-map/

Twitteraars met klaarblijkelijke vaccin kennis:
https://www.theonion.com/(...)tter_impression=true
(be aware of the source...)



SuPeRSPrEaDeR EvEnT !!1!!!11!!!!!!!

pi_197526422
Heb ik nog dingen gemist voor in de OP?
pi_197526473
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:37 schreef Sponsje88 het volgende:
Heb ik nog dingen gemist voor in de OP?
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:30 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Jongen straks als alles door o.a. vaccins weer normaal is, is het tijd om gasten zoals Willem Engel, Maurice de Hond, Jensen, Lange Frans, Baudet etc voor de rechter te dagen. Genoeg juristen die wel een aantal zaken weten waarop ze keihard aangepakt kunnen worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197526506
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:33 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

En als straks er nooit komt? Die 2 weken kennen we nu wel... Ga je dan mee demonstreren of laat je het allemaal over je heen komen?
Ik weet zeker dat alles weer normaal is straks. Hoogstens een jaarlijkse prik voor Corona..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197526528
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:41 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat alles weer normaal is straks. Hoogstens een jaarlijkse prik voor Corona..
Als je dat zo zeker weet, wat kom je hier dan doen? Je gelijk halen ofzo?
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:46:27 #6
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197526572
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

[..]

Dit meen je niet? Je vraagt je af wat deze mensen op bnw zoeken? Elke dag aanwezig op een bnw-forum om te provoceren, meer is het niet.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197526577
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:43 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Als je dat zo zeker weet, wat kom je hier dan doen? Je gelijk halen ofzo?
Eventuele bezoekers van dit topic laten zien wat een bullshit de meeste hier verkondigen.. En stiekem een beetje hoop dat minstens één van "jullie" dat ook gaat inzien.. (kansloos wss sommige zijn ver heen hier..)
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197526604
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:46 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dit meen je niet? Je vraagt je af wat deze mensen op bnw zoeken? Elke dag aanwezig op een bnw-forum om te provoceren, meer is het niet.
Ik weet niet precies hoe ik het gedrag moet noemen.... Soort fascistisch oid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197526618
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:46 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Eventuele bezoekers van dit topic laten zien wat een bullshit de meeste hier verkondigen.. En stiekem een beetje hoop dat minstens één van "jullie" dat ook gaat inzien.. (kansloos wss sommige zijn ver heen hier..)
Kijk naar jezelf joh, doordat je iedereen zou willen straffen met een mening, die anders is dan de jouwe.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:49:14 #10
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197526632
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:46 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Eventuele bezoekers van dit topic laten zien wat een bullshit de meeste hier verkondigen.. En stiekem een beetje hoop dat minstens één van "jullie" dat ook gaat inzien.. (kansloos wss sommige zijn ver heen hier..)
Oh ja jij bent op een missie :o
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197526660
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:46 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Eventuele bezoekers van dit topic laten zien wat een bullshit de meeste hier verkondigen.. En stiekem een beetje hoop dat minstens één van "jullie" dat ook gaat inzien.. (kansloos wss sommige zijn ver heen hier..)
Ahh je bent er zo één. Dit is een complot hoek waar we praten over complotten. Bezoekers komen hier dan ook voor complotten. Als je denkt dat je met je MSM polls ed de mensen ervan kunt overtuigen dat om ze weg te laten van complotten, dan zouden ze in de eerste instantie hier sowieso niet terecht komen. Beetje respectloos voor de sub zo, niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sponsje88 op 20-01-2021 12:56:10 ]
  † In Memoriam † woensdag 20 januari 2021 @ 12:54:56 #12
88815 The_Emotion
98.3
pi_197526729
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:41 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat alles weer normaal is straks. Hoogstens een jaarlijkse prik voor Corona..
Ho ho. Als het virus onder controle is en alles weer open kan, dan hebben we nog te maken met de economische impact die erover heen dendert.
Dan kan je wel naar de kroeg, maar kan je straks je biertje niet betalen. :')
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_197526812
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:50 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ahh je bent er zo één. Dit is een complot hoek waar we praten over complotten. Bezoekers komen hier dan ook voor complotten. Als je denkt dat je met je MSM polls ed de mensen ervan kunt overtuigen dat om ze weg te laten van complotten, dan zouden ze in de eerste instantie hier sowieso niet terecht komen. Beetje respectloos voor de sub zo, niet?
Waarom zouden wij hier niet onze mening mogen verkondigen? Jullie mogen ook in COR posten...
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:14:18 #14
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197527098
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Waarom zouden wij hier niet onze mening mogen verkondigen? Jullie mogen ook in COR posten...
Ik post zelden of nooit in COR omdat ik weet dat de algemene mening op COR voornamelijk msm is, ik heb daar niks te zoeken en ik heb ook niet de behoefte mijn mening te gaan verkondigen zoals jij wel je msm-mening opdringt op een bnw-forum. Users die het toch doen op COR krijgen al snel het verzoek te verkassen naar bnw of sommige krijgen zelfs een ban als ze blijven doorgaan. Op bnw krijgen de msm-wappies gek genoeg alle ruimte.

Ik negeer ze zoveel mogelijk :W
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197527138
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:14 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik post zelden of nooit in COR omdat ik weet dat de algemene mening op COR voornamelijk msm is, ik heb daar niks te zoeken en ik heb ook niet de behoefte mijn mening te gaan verkondigen zoals jij wel je msm-mening opdringt op een bnw-forum. Users die het toch doen op COR krijgen al snel het verzoek te verkassen naar bnw of sommige krijgen zelfs een ban als ze blijven doorgaan. Op bnw krijgen de msm-wappies gek genoeg alle ruimte.

Ik negeer ze zoveel mogelijk :W
Die mensen komen tenminste nog voor hun mening uit, jij not so much.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197527428
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kijk naar jezelf joh, doordat je iedereen zou willen straffen met een mening, die anders is dan de jouwe.
Het gaat hier niet om meningen maar het BEWUST verdraaien van FEITEN voor puur eigen belang.. Alleen bij de Hond zou je eventueel nog over een mening kunnen praten.

Trouwens hier willen velen dat het halve kabinet de bak in moet omdat ze een beleid voeren gebaseerd op feiten en inzichten vanuit de wetenschap..

quote:
2s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:54 schreef The_Emotion het volgende:

[..]

Ho ho. Als het virus onder controle is en alles weer open kan, dan hebben we nog te maken met de economische impact die erover heen dendert.
Dan kan je wel naar de kroeg, maar kan je straks je biertje niet betalen. :')
Ik heb het gevoel dat wel eens mee kan gaan vallen.. Maar dat is alleen maar een gevoel... Veel draait nu best door via afhalen en er is best veel steun vanuit de overheid.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:32:38 #17
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197527520


Gezellig op de koffie met een groepshug. :+
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:33:16 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197527539
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Die mensen komen tenminste nog voor hun mening uit, jij not so much.
Wat is een mening waard wanneer je niet bereid bent om die te onderbouwen of om erover te praten?
Huilen dan.
pi_197527549
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:28 schreef MatthijsDJ het volgende:
Het gaat hier niet om meningen maar het BEWUST verdraaien van FEITEN voor puur eigen belang.. Alleen bij de Hond zou je eventueel nog over een mening kunnen praten.

Trouwens hier willen velen dat het halve kabinet de bak in moet omdat ze een beleid voeren gebaseerd op feiten en inzichten vanuit de wetenschap..
Wat?

V Dissel: Mondkapjes werken niet.

Avondklok, tijd vernauwen om boodschappen te doen, allerlei partijen dicht doen terwijl ze essentiele producten verkopen... Druk op supermarkten verhogen simpelweg, totaal niet rationeel.

Marginale effecten van maatregelen weten ze niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:40:24 #20
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197527677
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat?

V Dissel: Mondkapjes werken niet.

Avondklok, tijd vernauwen om boodschappen te doen, allerlei partijen dicht doen terwijl ze essentiele producten verkopen... Druk op supermarkten verhogen simpelweg, totaal niet rationeel.

Marginale effecten van maatregelen weten ze niet.
Tot nu toe heeft niks geholpen want het slaat allemaal nergens op, ze zeiden even geleden het zelf al het gaat om gedragsbeïnvloeding en dat is het ook wat het is, een groot experiment. De met vlag en wimpel geslaagden die zie je buiten op de fiets of aan de wandel in hun uppie met het mondkapje op.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197527761
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat?

V Dissel: Mondkapjes werken niet.

Avondklok, tijd vernauwen om boodschappen te doen, allerlei partijen dicht doen terwijl ze essentiele producten verkopen... Druk op supermarkten verhogen simpelweg, totaal niet rationeel.

Marginale effecten van maatregelen weten ze niet.
We weten wel de effecten als we niets doen.. En het is makkelijk schieten op beleid voor iets totaal nieuws waarbij het logisch is dat inzichten en maatregelen veranderen.

Wetenschappers (iig de meeste) kijken niet alleen naar bewijs voor hun theorie maar net zo hard naar wat hun theorie kan onderuit halen.. Deden de mensen dat hier maar eens..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197527819
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:44 schreef MatthijsDJ het volgende:
We weten wel de effecten als we niets doen.. En het is makkelijk schieten op beleid voor iets totaal nieuws waarbij het logisch is dat inzichten en maatregelen veranderen.

Wetenschappers (iig de meeste) kijken niet alleen naar bewijs voor hun theorie maar net zo hard naar wat hun theorie kan onderuit halen.. Deden de mensen dat hier maar eens..
Anyhow, als het op enigszins harde feiten was gebaseerd had dat ook beter gecommuniceerd kunnen worden, dan was er misschien geen matpartij geweest op museumplein.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197528035
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:44 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

We weten wel de effecten als we niets doen.. En het is makkelijk schieten op beleid voor iets totaal nieuws waarbij het logisch is dat inzichten en maatregelen veranderen.

Wetenschappers (iig de meeste) kijken niet alleen naar bewijs voor hun theorie maar net zo hard naar wat hun theorie kan onderuit halen.. Deden de mensen dat hier maar eens..
Het is ook makkelijk om rechten van de mens te beperken in het kader van een virus... Als mensen op straat dood neervallen is het een ander geval... Het enige probleem dat we hebben is de IC capaciteit. Ik ben van mening dat vrijheid belangrijker is dan zorg. Ik zie zorg namelijk als een vorm van luxe en vrijheid als een recht.

Nu hebben ze bepaalde maatregelen genomen dat helemaal niet zo concreet is overgenomen vanuit de wetenschap.

Het mondkapje. Daar is geen wetenschappelijk consensus over of het úberhaupt werkt. Sterker nog het wordt in sommige gevallen zelfs gevaarlijk zo'n mondkapje en kan averechts werken

De 1.5m. Wetenschap zegt 1m. Nu kun je denken ja.. wat boeit die halve meter nou... Dat scheelt enorm als je je winkel of kermisattracties moet gaan aanpassen...

De avondklok. Elk weldenkend mens kan nagaan dat het totaal zinloos is.

Maar jij stemt op de VVD, dus dan ben je wat mij betreft sowieso al af.
pi_197528057
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Anyhow, als het op enigszins harde feiten was gebaseerd had dat ook beter gecommuniceerd kunnen worden, dan was er misschien geen matpartij geweest op museumplein.
Sorry hoor dat vind ik onzin, ze hadden gewoon een demo kunnen houden als ze dezelfde maatregelen en afspraken hadden gemaakt als met die antifascisme demo een week? eerder.

Tevens heb ik geen problemen met mensen die eventueel wat twijfelen aan maatregelen (zoals jij geloof ik doet) maar wel zodra er daarbij complot theorieën gemend worden of mensen zich niet aan de regels houden omdat ze dat niet nodig vinden.

We leven in een crisistijd zonder bijv. een echte oorlog. In zulke tijden moeten (helaas) niet populaire maatregelen genomen worden.

Maar kom niet aan met Corona bestaat niet en ga het gevaar ook niet downplayen. Elke jongere die besmet is kan zomaar opa of oma besmetten zonder het überhaupt maar door te hebben.

Mondkapjes helpen bijv niet veel, maar als ik daar met een beetje geluk voorkom dat ik een oudere die boodschappen aan het doen is besmet.. Dan heb ik het er graag voor over, alles in het teken zetten van verspreiding voorkomen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197528227
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:56 schreef MatthijsDJ het volgende:

Maar kom niet aan met Corona bestaat niet en ga het gevaar ook niet downplayen. Elke jongere die besmet is kan zomaar opa of oma besmetten zonder het überhaupt maar door te hebben.
Dat is ook met influenza.
Misschien dat we het niet serieus genoeg genomen hebben vroeger dat als je een beetje ziekjes bent dat je weg blijft van ouderen / kwetsbaren.

Neemt niet weg dat dit idee, als basis, "je zou iemand kunnen besmetten" terwijl je geen symptomen hebt.... Meer schade aanricht dan het goed doet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 20 januari 2021 @ 14:11:18 #26
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197528602


hmz..sowieso vreemd dat die lui nog gewoon kunnen doorgaan. Doorgaans als iemand op staande voet ontslagen wordt kan die meteen vertrekken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197528828
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]

hmz..sowieso vreemd dat die lui nog gewoon kunnen doorgaan. Doorgaans als iemand op staande voet ontslagen wordt kan die meteen vertrekken.
Je zou allicht vervroegde verkiezingen kunnen opeisen maar dan zul je moeten demonstreren met wel een hele grote groep mensen.

En dat vegen ze nu allemaal weer schoon natuurlijk..

De kranten zijn al in hun pocket...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197529154
De engelse variant is letterlijk levensgevaarlijk. -demissionair minister president Rutte
pi_197529224
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:23 schreef Sponsje88 het volgende:
De engelse variant is letterlijk levensgevaarlijk. -demissionair minister president Rutte
Ik vind dit hele Engelse variant gedoe ook maar behoorlijk raar. Hoe doen ze die tests dan? Zo specifiek waren ze helemaal niet aan het testen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 20 januari 2021 @ 14:28:05 #30
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197529305
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:23 schreef Sponsje88 het volgende:
De engelse variant is letterlijk levensgevaarlijk. -demissionair minister president Rutte
Oja dat is nu natuurlijk, hij is weer lekker bezig met mensen de stuipen op het lijf te jagen. Wat een man, ik kan die lui niet zien of horen. Ik lees het straks wel, we weten toch al wat ze voor ons in petto hebben.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197529363
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is ook met influenza.
Misschien dat we het niet serieus genoeg genomen hebben vroeger dat als je een beetje ziekjes bent dat je weg blijft van ouderen / kwetsbaren.

Neemt niet weg dat dit idee, als basis, "je zou iemand kunnen besmetten" terwijl je geen symptomen hebt.... Meer schade aanricht dan het goed doet.
Alleen verloopt influenza veel minder heftig en belanden er aanzienelijk meer mensen op de IC met Covid.

Ken een paar mensen die in een ziekenhuis werken en die gaven nog voor de 1e golf echt begon aan dat ze veel meer patiënten met longontsteking hadden die heviger was dan normaal.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197529645
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:28 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Oja dat is nu natuurlijk, hij is weer lekker bezig met mensen de stuipen op het lijf te jagen. Wat een man, ik kan die lui niet zien of horen. Ik lees het straks wel, we weten toch al wat ze voor ons in petto hebben.
Komt mij ook aardig de strot uit, maar wil wel weten hoe ze het brengen. Dit is een stukje geschiedenis dat ik niet wil missen.
pi_197529765
95¤ boete als je je er niet aan houdt. Geen waarschuwing. :r

Vraag me af of je een aantekening krijgt op je strafblad. Geen strafblad.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sponsje88 op 20-01-2021 14:43:24 ]
pi_197529920
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:29 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Alleen verloopt influenza veel minder heftig en belanden er aanzienelijk meer mensen op de IC met Covid.

Ken een paar mensen die in een ziekenhuis werken en die gaven nog voor de 1e golf echt begon aan dat ze veel meer patiënten met longontsteking hadden die heviger was dan normaal.
Veel minder heftig? Factor 3 ofzo? "veel minder" Hoezo veel minder?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197529944
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:37 schreef Sponsje88 het volgende:
95¤ boete als je je er niet aan houdt. Geen waarschuwing. :r

Vraag me af of je een aantekening krijgt op je strafblad.
Ik werk in de transportsector en werk voor mezelf, moet ik zeker rechtzaken gaan voeren dat ik buiten was?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197529969
Wat zal het in de avond heerlijk rustig zijn op het voetbalpleintje voor mijn huis _O_ *O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197529995
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik werk in de transportsector en werk voor mezelf, moet ik zeker rechtzaken gaan voeren dat ik buiten was?
Goede vraag. De werkgever mag vrijstelling aanvragen, denk dat jij dit ook mag dan. Althans dat lijkt mij.
pi_197530067
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik werk in de transportsector en werk voor mezelf, moet ik zeker rechtzaken gaan voeren dat ik buiten was?
Maar dan ben je toch je eigen werkgever? Kun je dan niet je eigen werkgeversverklaring maken. :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_197530107
Hoorde net ook dat er gekeken worden om de verkiezingen te verspreiden over meerdere dagen en eventueel per post stemmen... Nou, dan mogen ze mijn stembiljet in hun reet stoppen.
pi_197530166
quote:
11s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:46 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar dan ben je toch je eigen werkgever? Kun je dan niet je eigen werkgeversverklaring maken. :?
Mondeling niet voldoende zeker?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197530176
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:47 schreef Sponsje88 het volgende:
Hoorde net ook dat er gekeken worden om de verkiezingen te verspreiden over meerdere dagen en eventueel per post stemmen... Nou, dan mogen ze mijn stembiljet in hun reet stoppen.
Gewoon Wilders stemmen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197530183
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:47 schreef Sponsje88 het volgende:
Hoorde net ook dat er gekeken worden om de verkiezingen te verspreiden over meerdere dagen en eventueel per post stemmen... Nou, dan mogen ze mijn stembiljet in hun reet stoppen.
Daar denken ze niet over, daar is maanden geleden al toe besloten. Ik ben al 2 maanden mensen aan het helpen om zich aan te melden voor verschillende dagen in de stembureaus.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197530230
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Veel minder heftig? Factor 3 ofzo? "veel minder" Hoezo veel minder?
Heftig genoeg dat het opvalt bij ziekenhuis staf.. Check deze docu even: https://www.videoland.com(...)gevecht-tegen-corona
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197530264
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:51 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Heftig genoeg dat het opvalt bij ziekenhuis staf.. Check deze docu even: https://www.videoland.com(...)gevecht-tegen-corona
Griep 2018 was ook heftig genoeg dat het opvalt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197530276
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Gewoon Wilders stemmen.
Hmm hij is voor meer blauw op straat. Wil niet in een politiestaat terecht komen. Hoewel we dat nu ook al lijkt te zijn... Maargoed. Als ze gaan rommelen met de verkiezingen... Dan is het einde democratie wat mij betreft. Mijn protest is dan gewoon niet meer stemmen.
pi_197530316
geloven mensen echt nog dat stemmen iets uitmaakt?
pi_197530323
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:52 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Hmm hij is voor meer blauw op straat. Wil niet in een politiestaat terecht komen. Hoewel we dat nu ook al lijkt te zijn... Maargoed. Als ze gaan rommelen met de verkiezingen... Dan is het einde democratie wat mij betreft. Mijn protest is dan gewoon niet meer stemmen.
De politie heeft eerder tekort dan teveel personeel... Dat verkeerd inzetten van die gasten ligt meer aan de burgemeesters.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197530361
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Griep 2018 was ook heftig genoeg dat het opvalt.
Er is wel een heel duidelijk verschil tussen de griep in 2018.. Mensen belanden veel vaker op de IC en liggen er vaak ook langer. Plus dat revalidatie na Covid19 veel zwaarder is dan na de griep..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197530525
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:54 schreef weetjewel5 het volgende:
geloven mensen echt nog dat stemmen iets uitmaakt?
Tja, wat voor recht hebben nog over dan? Weet dat verkiezingsprogramma's kansloos zijn, omdat die toch altijd afvallen en uiteindelijk dat ze tegenstrijdige acties uitvoeren. In deze tijd is het toch belangrijk om je stem laten horen, maar als ze nu ook al de verkiezingen fraude gevoelig gaan maken, dan houdt het voor mij ook op.
pi_197530539
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:52 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Hmm hij is voor meer blauw op straat. Wil niet in een politiestaat terecht komen. Hoewel we dat nu ook al lijkt te zijn... Maargoed. Als ze gaan rommelen met de verkiezingen... Dan is het einde democratie wat mij betreft. Mijn protest is dan gewoon niet meer stemmen.
Oprechte vraag, waarom dan niet op de piratenpartij stemmen?
ROBODEMONS..................|:(
pi_197530555
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:55 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Er is wel een heel duidelijk verschil tussen de griep in 2018.. Mensen belanden veel vaker op de IC en liggen er vaak ook langer. Plus dat revalidatie na Covid19 veel zwaarder is dan na de griep..
Ik ontken ook niet dat het 3x heftiger is op dit moment, voor de gemiddelde persoon met klachten.

De zorg moet gewoon zijn werk kunnen doen, die wachtrijen zijn 3x niks, dat houdt linksom of rechtsom gewoon in dat capaciteit koste wat het kost moet worden opgeschaald, als je je bedenkt welk economisch prijskaartje er aan die maatregelen hangt, zijn die capaciteitsmaatregelen altijd rendabel.

De theorie is nu gewoon, hoe eerder je begint met vertragen hoe lager het niveau gemiddeld zal zijn, dat is allemaal prima maar waar de grootste pijnpunten zitten is dat het allemaal niet vrijwillig gaat. Dat het gros van de groepen er geen last van heeft, en dat beter beschermen van risicogroepen dus ook altijd rendabel zal zijn.

Ik mis dus concreet 2 zaken:

Focus op hoe de risicogroepen beter te beschermen.
Focus op opschalen capaciteit.

"geen personeel voor noodhospitalen" is onzin, dat personeel werkt nu in het ziekenhuis, maar werkt daar - heb ik vernomen uit een griep 2018 artikel - minder efficiënt dan mogelijk vanwege dat men op verschillende afdelingen ligt.

Keb de indruk dat er een stuk radicaler opgeschaald kan worden dan er gedaan wordt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197530566
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

De politie heeft eerder tekort dan teveel personeel... Dat verkeerd inzetten van die gasten ligt meer aan de burgemeesters.
Ik zal erover nadenken. VVD/CDA moet kapot gemaakt worden en dan is PVV het meest voor de hand liggende keuze. FvD is kapot gemaakt. Als ze de verkiezingen zodanig aanpassen dat het fraude gevoelig is, dan zijn ze mij sowieso kwijt.
pi_197530594
quote:
15s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:01 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Oprechte vraag, waarom dan niet op de piratenpartij stemmen?
Ik ben voor meer privacy, maar partij is te amateuristisch.
pi_197530677
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:00 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Tja, wat voor recht hebben nog over dan? Weet dat verkiezingsprogramma's kansloos zijn, omdat die toch altijd afvallen en uiteindelijk dat ze tegenstrijdige acties uitvoeren. In deze tijd is het toch belangrijk om je stem laten horen, maar als ze nu ook al de verkiezingen fraude gevoelig gaan maken, dan houdt het voor mij ook op.
maar hoe vaak komen politici hun beloftes na? niet vaak, of door oneerlijkheid of coalities. dan heeft t voor mij weinig zin meer. weet niet of dat de juiste beslissing is maar ik geloof er niet in.
pi_197530736
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:05 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

maar hoe vaak komen politici hun beloftes na? niet vaak, of door oneerlijkheid of coalities. dan heeft t voor mij weinig zin meer. weet niet of dat de juiste beslissing is maar ik geloof er niet in.
Ik ben het met je eens, maar als je van die hufters af wilt zijn, dan is er maar één vreedzame manier.
pi_197530833
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:02 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik zal erover nadenken. VVD/CDA moet kapot gemaakt worden en dan is PVV het meest voor de hand liggende keuze. FvD is kapot gemaakt. Als ze de verkiezingen zodanig aanpassen dat het fraude gevoelig is, dan zijn ze mij sowieso kwijt.
Als concurrenten van de VVD heb je verder nog Code Oranje die op 1 zetel staat en JA21 die op 3 zetels staan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197530945
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:02 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik zal erover nadenken. VVD/CDA moet kapot gemaakt worden en dan is PVV het meest voor de hand liggende keuze. FvD is kapot gemaakt. Als ze de verkiezingen zodanig aanpassen dat het fraude gevoelig is, dan zijn ze mij sowieso kwijt.
Ik weet dat ik nu offtopic ga, maar met wie denk jij dat PVV gaat samenwerken? Er vanuit gaan dat je op PVV gaat stemmen om VVD en CDA eruit te gooien.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 20 januari 2021 @ 15:13:59 #58
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197530951
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:52 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Hmm hij is voor meer blauw op straat. Wil niet in een politiestaat terecht komen. Hoewel we dat nu ook al lijkt te zijn... Maargoed. Als ze gaan rommelen met de verkiezingen... Dan is het einde democratie wat mij betreft. Mijn protest is dan gewoon niet meer stemmen.
Ze rommelen nu al met de verkiezingen want covid, we hebben denk ik.. wel een idee waar dit op uitdraait. De kans is aanwezig op geen verkiezingen wat alleen maar gunstig is voor Peppi en Kokki.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197530982
quote:
15s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:13 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik weet dat ik nu offtopic ga, maar met wie denk jij dat PVV gaat samenwerken? Er vanuit gaan dat je op PVV gaat stemmen om VVD en CDA eruit te gooien.
PVV SP
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197531088
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:44 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

We weten wel de effecten als we niets doen.. En het is makkelijk schieten op beleid voor iets totaal nieuws waarbij het logisch is dat inzichten en maatregelen veranderen.

Wetenschappers (iig de meeste) kijken niet alleen naar bewijs voor hun theorie maar net zo hard naar wat hun theorie kan onderuit halen.. Deden de mensen dat hier maar eens..
Eigenlijk kijken ze alleen maar naar wat de theorie onderuit kan halen. Daarom noemen ze het altijd theorieën, biv evolutie theorie, zwaartekracht theorie etc
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197531182
quote:
15s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:13 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik weet dat ik nu offtopic ga, maar met wie denk jij dat PVV gaat samenwerken? Er vanuit gaan dat je op PVV gaat stemmen om VVD en CDA eruit te gooien.
Dat is nog te vroeg om te bepalen. Ik denk hoe strenger de covid maatregelen worden hoe meer mensen er PVV/FvD/JA21/etc zullen stemmen. Denk inderdaad niet dat je daarbij een meerderheid haalt, maar zullen echt wel partijen zijn die willen samenwerken. Dan heb je straks Mark Rutte in de oppositie. :')
pi_197531203
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als concurrenten van de VVD heb je verder nog Code Oranje die op 1 zetel staat en JA21 die op 3 zetels staan.
Code Oranje ken ik niet. Zal me er in verdiepen. Ik stem nog liever FvD, dan JA21.
  woensdag 20 januari 2021 @ 15:23:01 #63
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197531204
De NOS is weer eens bezig

twitter


Dat klopt niet volgens mij, het is een overtreding geen misdrijf.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197531240
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:23 schreef controlaltdelete het volgende:
De NOS is weer eens bezig

[ twitter ]

Dat klopt niet volgens mij, het is een overtreding geen misdrijf.
Ze verdaaien woorden, althans als ik het goed begrepen hebt was het juist geen misdrijf, maar krijg je alleen een boete en is vervalsing van papier een misdrijf.
  woensdag 20 januari 2021 @ 15:26:36 #65
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197531311
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]

hmz..sowieso vreemd dat die lui nog gewoon kunnen doorgaan. Doorgaans als iemand op staande voet ontslagen wordt kan die meteen vertrekken.
Dat is exact wat ze gaan doen, ze brengen het in stemming in de Tweede Kamer.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 20 januari 2021 @ 15:27:36 #66
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197531341
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind dit hele Engelse variant gedoe ook maar behoorlijk raar. Hoe doen ze die tests dan? Zo specifiek waren ze helemaal niet aan het testen.
Dat doen ze met steekproeven.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_197531492
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat doen ze met steekproeven.
Vandaar dat het in Rotterdam zoveel voorkomt, genoeg steekpartijen hier.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 20 januari 2021 @ 15:38:25 #68
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197531565
2 mensen in India overleden na coronavaccin: ‘Voor sommigen te riskant’

In India zijn de eerste zorgmedewerkers ingeënt tegen corona. In New Delhi zijn op de eerste vaccinatiedag 4319 zorgverleners gevaccineerd. 51 van hen kregen last van bijwerkingen en één persoon moest worden opgenomen in het ziekenhuis, schrijft India Today.

De autoriteiten beweren dat de man is gestorven aan een hartstilstand en dat zijn dood ‘niet gerelateerd is aan het coronavaccin’. Uit een autopsie zou zijn gebleken dat de man pus in zijn longen had.

In Bellary in de staat Karnataka overleed maandag een 43-jarige man die op zaterdag was gevaccineerd. Ook hij kreeg een hartstilstand. Vijf andere mensen kregen na de prik last van ernstige bijwerkingen, aldus India Today.

In India zijn eerder deze maand twee coronavaccins goedgekeurd: het Covaxin van Bharat Biotech en Covishield, een prik die gebaseerd is op de formule van AstraZeneca en de Universiteit van Oxford.

Maandag zei Bharat Biotech dat mensen die last hebben van allergieën of die een verzwakt immuunsysteem hebben het vaccin beter niet kunnen nemen. Ook mensen met koorts of bloedaandoeningen wordt afgeraden om de prik te halen.


Tja..je zal het maar net treffen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 20 januari 2021 @ 15:54:52 #69
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197531882
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]

hmz..sowieso vreemd dat die lui nog gewoon kunnen doorgaan. Doorgaans als iemand op staande voet ontslagen wordt kan die meteen vertrekken.
De Kamer heeft er gewoon wat over te zeggen hoor.
Huilen dan.
  woensdag 20 januari 2021 @ 15:57:07 #70
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197531926
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind dit hele Engelse variant gedoe ook maar behoorlijk raar. Hoe doen ze die tests dan? Zo specifiek waren ze helemaal niet aan het testen.
Steekproefsgewijs wordt het hele genoom van een sample in kaart gebracht.

https://nextstrain.org/groups/neherlab/ncov/netherlands
Huilen dan.
pi_197532115
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:01 schreef ludovico het volgende:
Ik mis dus concreet 2 zaken:

Focus op hoe de risicogroepen beter te beschermen.
Focus op opschalen capaciteit.
Die risicogroepen beschermen kunnen we door ons en hun te laten vaccineren. Opschalen capaciteit is al flink gedaan maar je hebt een max aan (menselijke)resources.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197532891
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:06 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Die risicogroepen beschermen kunnen we door ons en hun te laten vaccineren. Opschalen capaciteit is al flink gedaan maar je hebt een max aan (menselijke)resources.
Opschalen is oneindig goedkoop dus laat maar zien dat er geen mogelijkheden meer toe bestaan.

Risicogroepen beschermen door mensen die er geen last van hebben te vaccineren is een waanzin idee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197533133
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Opschalen is oneindig goedkoop dus laat maar zien dat er geen mogelijkheden meer toe bestaan.
Slechts 2400 euro p/d voor een ic bed. 876000 per jaar. Hoeveel wilde je er?


quote:
Risicogroepen beschermen door mensen die er geen last van hebben te vaccineren is een waanzin idee.
Zo waanzinnig dat we er mazelen, polio, en pokken mee hebben uitgeroeid
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197533178
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:59 schreef devlinmr het volgende:
Slechts 2400 euro p/d voor een ic bed. 876000 per jaar. Hoeveel wilde je er?
Alles onder de 90 miljard per jaar is rendabel.
Kom jij met je kindercijfers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197533190
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:59 schreef devlinmr het volgende:
Zo waanzinnig dat we er mazelen, polio, en pokken mee hebben uitgeroeid
Corona is dan ook geen Mazelen of Polio.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197533218
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Corona is dan ook geen Mazelen of Polio.
Nee, tis 'n new flu strain.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197533300
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Alles onder de 90 miljard per jaar is rendabel.
Kom jij met je kindercijfers.
Hoe kom jij aan 90 miljard?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197533305
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Hoe kom jij aan 90 miljard?
10% BBP
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197533327
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Corona is dan ook geen Mazelen of Polio.
Nee, en ook geen griep.. je punt?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197533339
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee, en ook geen griep.. je punt?
:')

Corona is goed te vergelijken met de griep, niet met mazelen of polio.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197533340
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

10% BBP
krimp van de economie dus. Hoeveel bedden wil je?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197533351
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

:')

Corona is goed te vergelijken met de griep, niet met mazelen of polio.
nee net zo min als met mazelen of polio...
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197533384
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

krimp van de economie dus. Hoeveel bedden wil je?
Zoveel mogelijk zoals dat goed en structureel (dus een maand of 4 op dit moment) vol te houden is. Waarbij de reguliere zorg ook op een degelijk niveau blijft.

De zorgsector loopt veel te snel vast op dit moment, dat kan niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197533408
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

nee net zo min als met mazelen of polio...
Op een gegeven moment word je gewoon niet meer serieus genomen. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197533439
quote:
Van Dissel: ’Vaccin mogelijk niet bestand tegen Zuid-Afrikaanse en Braziliaanse coronamutant’

DEN HAAG - Het Outbreak Management Team maakt zich zorgen over de opkomst van de Zuid-Afrikaanse en Braziliaanse variant van het coronavirus. Het is namelijk niet duidelijk of vaccins en eerdere infecties beschermen tegen deze mutanten. De angst is dat antistoffen die ontstaan zijn door vaccinatie of eerdere infectie onvoldoende bescherming bieden.
Men vindt steeds wel weer wat anders om ons tot aan 2030 in lockdown te houden. In de tussentijd kunnen zaken als een basisinkomen geïmplementeerd worden om werkloos en failliet Nederland in toom te houden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197533445
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk zoals dat goed en structureel (dus een maand of 4 op dit moment) vol te houden is. Waarbij de reguliere zorg ook op een degelijk niveau blijft.

De zorgsector loopt veel te snel vast op dit moment, dat kan niet.
een maand of 4 is niet structureel, dat is tijdelijk
maar "zoveel mogelijk" garandeert niet dat je geen maatregelen meer hoeft te nemen en dus alsnog 90 miljard kwijt bent.
Hoeveel bedden heb jij dus nodig om te garanderen dat je geen andere maatregelen hoeft te nemen.?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197533478
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:13 schreef devlinmr het volgende:
een maand of 4 is niet structureel, dat is tijdelijk
4 maanden 50 uur per week werken is slopend. Dat kan je niet "structureel" vol houden, wel "tijdelijk" maar wat jij wilt, geef het beestje een ander naampje, alles is relatief, jij maakt het wel héél bond door ieder woordje anders in te kleuren i.p.v. even na te denken wat er nou bedoelt wordt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197533504
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

4 maanden 50 uur per week werken is slopend. Dat kan je niet "structureel" vol houden, wel "tijdelijk" maar wat jij wilt, geef het beestje een ander naampje, alles is relatief, jij maakt het wel héél bond door ieder woordje anders in te kleuren i.p.v. even na te denken wat er nou bedoelt wordt.
Nee, woorden betekenen dingen. Structureel is voor lange tijd. Tijdelijk is tijdelijk.
Structurele salarisverhoging hou je, Tijdelijke salarisverhoging is gelimiteerd aan een tijd.

Dus nogmaals... Hoeveel bedden om alle maatregelen af te kunnen schaffen? Anders ben je alsnog die 90 miljard kwijt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 20 januari 2021 @ 17:17:42 #89
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197533516
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Men vindt steeds wel weer wat anders om ons tot aan 2030 in lockdown te houden. In de tussentijd kunnen zaken als een basisinkomen geïmplementeerd worden om werkloos en failliet Nederland in toom te houden.
Klopt het ligt goed op schema.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197533582
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:13 schreef devlinmr het volgende:
maar "zoveel mogelijk" garandeert niet dat je geen maatregelen meer hoeft te nemen en dus alsnog 90 miljard kwijt bent.
Hoeveel bedden heb jij dus nodig om te garanderen dat je geen andere maatregelen hoeft te nemen.?
Garanties garanties, allemaal leuk en aardig, maar zo werkt de wereld niet.

We doen nu met lage cijfers, dalende cijfers, met beter weer in aantocht, héél krampachtig met die avondklok.

Dat jij een avondklok geen hele extreme maatregel vindt moet je helemaal zelf weten, maar er zijn wel meer maatregelen die gigantisch extreem zijn, als de besmettingen de zorg niet doen overstromen danwel lijken te doen overstromen moeten extreme maatregelen niet getroffen worden.

Nu, vanwege "te weinig speelruimte" is de interpretatie van alles hypernegatief, want stel het gaat fout, dan breekt de pleuris uit.

Het zou als volgt moeten zijn: gaat het de verkeerde kant op, waar nog geen indicatie voor is op dit moment, sturen we in de toekomst wel bij.

Dat gaat alleen met voldoende capaciteit.

Maar met griep namen we altijd vrolijk dat risico wel als de capaciteit in het gedrang kwam. :7
Nooit de moeite genomen om ook uit te rekenen hoe makkelijk de capaciteit toentertijd in het gedrang zou komen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197533587
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:17 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Klopt het ligt goed op schema.
Het was ook al van te voren bekend dat als de vaccins kwamen dat er dan mutaties kwamen die de vaccins onbruikbaar lieten maken. Ik meende ergens februari 2021, komt goed in de buurt. Eerst zijn het nog vermoedens, over een paar weekjes wordt het definitief bekend gemaakt. Ondertussen slaapt Nederland en de rest van Europa vrolijk door en hobbelen we van lockdown naar lockdown tot ver in de 20's.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197533599
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:17 schreef devlinmr het volgende:
Nee, woorden betekenen dingen. Structureel is voor lange tijd. Tijdelijk is tijdelijk.
Wat is lang, wat is tijdelijk.

Het leven is tijdelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 20 januari 2021 @ 17:26:42 #93
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197533699
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het was ook al van te voren bekend dat als de vaccins kwamen dat er dan mutaties kwamen die de vaccins onbruikbaar lieten maken. Ik meende ergens februari 2021, komt goed in de buurt. Eerst zijn het nog vermoedens, over een paar weekjes wordt het definitief bekend gemaakt. Ondertussen slaapt Nederland en de rest van Europa vrolijk door en hobbelen we van lockdown naar lockdown tot ver in de 20's.
Ben ik met je eens hoor. Het is een draaiboek wat gevolgd wordt, poppenkast om burgers hun rechten en vrijheid af te nemen en afhankelijk te maken van de overheid. Mensen die nog steeds geloven dat we in een democratie leven ... pffff :{w
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197533764
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Garanties garanties, allemaal leuk en aardig, maar zo werkt de wereld niet.

Oftewel je moet toegeven dat opschalen van de zorg tot een niveau waar we alle maatregelen kunnen afschaffen niet te doen is en dat je daarmee dus ook gewoon uit je nek lult daar je die 90 miljard dan alsnog kwijt bent
quote:
We doen nu met lage cijfers, dalende cijfers, met beter weer in aantocht, héél krampachtig met die avondklok.

Dat jij een avondklok geen hele extreme maatregel vindt moet je helemaal zelf weten, maar er zijn wel meer maatregelen die gigantisch extreem zijn, als de besmettingen de zorg niet doen overstromen danwel lijken te doen overstromen moeten extreme maatregelen niet getroffen worden.
Ik vind de avondklok een zeer extreme maatregel, net als alle andere maatregelen die genomen zijn. Echter ik vind het een offer dat het waard is om te voorkomen dat we straks weer te laat zijn zoals in maart, oktober en december

quote:
Nu, vanwege "te weinig speelruimte" is de interpretatie van alles hypernegatief, want stel het gaat fout, dan breekt de pleuris uit.
De enigen die negatief zijn zijn degenen die of ontkennen dat er een probleem is, of met plezier de ouderen en zwakkeren in onze samenleving willen opofferen. Degenen die de schouders eronder zetten en er met z'n allen wat van proberen te maken dat zijn de mensen waar je mee verder kunt.
quote:
Het zou als volgt moeten zijn: gaat het de verkeerde kant op, waar nog geen indicatie voor is op dit moment, sturen we in de toekomst wel bij.
Gedaan en geprobeerd, en gefaald
quote:
Dat gaat alleen met voldoende capaciteit.
Ga je nu nog "voldoende capaciteit" kwantificeren en ook even uitleggen hoe we even duizenden bedden erbij kunnen toveren?
quote:
Maar met griep namen we altijd vrolijk dat risico wel als de capaciteit in het gedrang kwam. :7
Nooit de moeite genomen om ook uit te rekenen hoe makkelijk de capaciteit toentertijd in het gedrang zou komen.
Er is destijds een keuze gemaakt op basis van gemiddelde bezetting. Daar kun je het mee oneens zijn, feit is wel dat men daar al over begon te klagen dat de 100 euro per maand aan eigen bijdrage + eigen risico onacceptable was.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197533815
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het was ook al van te voren bekend dat als de vaccins kwamen dat er dan mutaties kwamen die de vaccins onbruikbaar lieten maken. Ik meende ergens februari 2021, komt goed in de buurt. Eerst zijn het nog vermoedens, over een paar weekjes wordt het definitief bekend gemaakt. Ondertussen slaapt Nederland en de rest van Europa vrolijk door en hobbelen we van lockdown naar lockdown tot ver in de 20's.
De tyfus... dat kan iedereen voorspellen... Virussen muteren, Alle virussen muteren dus voorspellen dat dit virus gaat muteren was 100% kans dat je het goed had.
Dat dat tot gevolg kan hebben dat een vaccin niet meer volledig werkt is dan ook een zeer logische conclusie.

Heeft niks met vooropgezet plan of wat dan ook te maken, dat is puur hoe een virus werkt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197533831
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:26 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ben ik met je eens hoor. Het is een draaiboek wat gevolgd wordt, poppenkast om burgers hun rechten en vrijheid af te nemen en afhankelijk te maken van de overheid. Mensen die nog steeds geloven dat we in een democratie leven ... pffff :{w
Klopt helemaal. Maak je burgers afhankelijk d.m.v. een door de overheid voorzien inkomen en je hebt volledige macht. Bij uitkeringen heb je ook allemaal regeltjes waar je aan moet voldoen wil je je geld aan het eind van de maand gestort krijgen. Ze volgen een plan om alle ondernemers failliet te laten gaan om dit te bewerkstelligen, stapje voor stapje. Als de pandemie straks te lang duurt (door vaccin ontwijkende mutaties) trekt men de stekker uit die NOW-uitkeringen en is het gedaan met de pret.


Op 4 mei zit Nederland om 8 uur massaal voor de buis voor de gedichtenvoordracht dat vrijheid een groot goed is en dat we dat moeten koesteren. Meanwhile hebben we nog steeds te maken met een avondklok, lockdown, kledingvoorschriften en door overheid opgelegde gereguleerde sociale contacten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197533835
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:30 schreef devlinmr het volgende:
Oftewel je moet toegeven dat opschalen van de zorg tot een niveau waar we alle maatregelen kunnen afschaffen niet te doen is en dat je daarmee dus ook gewoon uit je nek lult daar je die 90 miljard dan alsnog kwijt bent
Lijkt me nogal evident dat als men denkt "we hebben wel voldoende ruimte om te zien waar het schip strand" ervoor zorgt dat meer extreme maatregelen niet direct worden doorgevoerd. Hoewel, gezien hoe ze in Duitsland ermee omgaan...... Lijkt het meer op een politiek schouwspel dan problemen van een virus.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197533844
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:30 schreef devlinmr het volgende:
Ik vind de avondklok een zeer extreme maatregel, net als alle andere maatregelen die genomen zijn. Echter ik vind het een offer dat het waard is om te voorkomen dat we straks weer te laat zijn zoals in maart, oktober en december
:') Met angst krijgen ze jou wel mee, in niet in effectiviteit bewezen maatregelen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197533859
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het was ook al van te voren bekend dat als de vaccins kwamen dat er dan mutaties kwamen die de vaccins onbruikbaar lieten maken. Ik meende ergens februari 2021, komt goed in de buurt. Eerst zijn het nog vermoedens, over een paar weekjes wordt het definitief bekend gemaakt. Ondertussen slaapt Nederland en de rest van Europa vrolijk door en hobbelen we van lockdown naar lockdown tot ver in de 20's.
Zit net te lezen:
https://www.telegraaf.nl/(...)liaanse-coronamutant

Dat gaat een jaarlijks nieuw vaccin worden. Men dacht toch niet dat ze speciaal een vaccinatieboekje gaan maken alleen voor het covid vaccin?
pi_197533860
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:30 schreef devlinmr het volgende:
De enigen die negatief zijn zijn degenen die of ontkennen dat er een probleem is, of met plezier de ouderen en zwakkeren in onze samenleving willen opofferen. Degenen die de schouders eronder zetten en er met z'n allen wat van proberen te maken dat zijn de mensen waar je mee verder kunt.
Wat nou ouderen opofferen? Zij kunnen prima geisoleerd leven van de rest van de samenleving, zij hoeven niet naar festivals of naar restaurants. Dat heet eigen verantwoordelijkheid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197533895
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:30 schreef devlinmr het volgende:
Ga je nu nog "voldoende capaciteit" kwantificeren en ook even uitleggen hoe we even duizenden bedden erbij kunnen toveren?
Deze hele vraag is irrelevant, de capaciteit moet omhoog, wat vervolgens haalbaar is gebleken dicteert vervolgens hoeveel ruimte er is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197533904
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat nou ouderen opofferen? Zij kunnen prima geisoleerd leven van de rest van de samenleving, zij hoeven niet naar festivals of naar restaurants. Dat heet eigen verantwoordelijkheid.
De tering als je dit meent ben je bijna net zo'n grote schoft als Adolf himself.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197533949
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat nou ouderen opofferen? Zij kunnen prima geisoleerd leven van de rest van de samenleving, zij hoeven niet naar festivals of naar restaurants. Dat heet eigen verantwoordelijkheid.
En wie gaat voor ze zorgen? Waar trek je de grens qua leeftijd?
en hoe zit het met de jongeren met een slechte gezondheid? Jeweetwel, die 30-igers met kanker, COPD, astma, niertransplantaties? Die trek je uit hun gezin weg ofzo? In kampen opsluiten ofzo?

Ik werd hier voor "eng" uitgemaakt, geen idee hoe ik jou zou moeten omschrijven
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197533961
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:35 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Zit net te lezen:
https://www.telegraaf.nl/(...)liaanse-coronamutant

Dat gaat een jaarlijks nieuw vaccin worden. Men dacht toch niet dat ze speciaal een vaccinatieboekje gaan maken alleen voor het covid vaccin?
Er zal dan een nieuw vaccin ontwikkeld moeten worden. Dus kunnen we in 2022 weer voorzichtig beginnen met inenten en is daar de volgende mutatie alweer. Rinse and repeat.

Wij gaan heel 2021 met sterke maatregelen te maken hebben. 2020 was een piece of cake.

Dit alles om agenda 2030 er doorheen te drukken. Eigenlijk kun je spreken van een soort van CO2-lockdowns.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197533979
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:37 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

De tering als je dit meent ben je bijna net zo'n grote schoft als Adolf himself.
:') :') :') :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197533991
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En wie gaat voor ze zorgen? Waar trek je de grens qua leeftijd?
en hoe zit het met de jongeren met een slechte gezondheid? Jeweetwel, die 30-igers met kanker, COPD, astma, niertransplantaties? Die trek je uit hun gezin weg ofzo? In kampen opsluiten ofzo?

Ik werd hier voor "eng" uitgemaakt, geen idee hoe ik jou zou moeten omschrijven
Eigen verantwoording! Wat denk je nou zelf? Dat doodsbange ouderen lekker festivalletjes gaan knallen? Als ze nog geen vaccin hebben gehad?

Dat mensen met slecht immuunsysteem risico gaan nemen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197534003
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Deze hele vraag is irrelevant, de capaciteit moet omhoog, wat vervolgens haalbaar is gebleken dicteert vervolgens hoeveel ruimte er is.
Deze vraag is de enige relevante die jij telkens probeert niet te beantwoorden.
Jij wil voorkomen dat de economie 10% daalt. De enige manier om dat te doen is voldoende capaciteit te generen om alle zieken op het hoogtepunt op te kunnen vangen, anders blijf je met economisch beperkende maatregelen zitten.

Dus kom maar op...
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197534037
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:41 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Deze vraag is de enige relevante die jij telkens probeert niet te beantwoorden.
Jij wil voorkomen dat de economie 10% daalt. De enige manier om dat te doen is voldoende capaciteit te generen om alle zieken op het hoogtepunt op te kunnen vangen, anders blijf je met economisch beperkende maatregelen zitten.

Dus kom maar op...
Iedere ruimte voor de economie, vanwege minder gebrek aan IC capaciteit, levert meer op dan de kosten van extra IC capaciteit.

Al wordt die 10% gehaald of niet doet er niet toe.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197534051
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Eigen verantwoording! Wat denk je nou zelf? Dat doodsbange ouderen lekker festivalletjes gaan knallen? Als ze nog geen vaccin hebben gehad?

Dat mensen met slecht immuunsysteem risico gaan nemen?
Ja dat denk ik. Ben je zelf uberhaupt weleens bij een festival geweest? Uberhaupt weleens opgevallen dat daar mensen van 5-99 jaar rondlopen? Dat er bij concerten plekken voor mensen met rolstoelen zijn ?

Jij leeft echt op een andere planeet
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197534076
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Iedere ruimte voor de economie, vanwege minder gebrek aan IC capaciteit, levert meer op dan de kosten van extra IC capaciteit.

Al wordt die 10% gehaald of niet doet er niet toe.
De enige ruimte die je creeert is een week of 2 respijt die 10% blijft een gegeven.

Ga je nou nog antwoorden?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197534087
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja dat denk ik. Ben je zelf uberhaupt weleens bij een festival geweest? Uberhaupt weleens opgevallen dat daar mensen van 5-99 jaar rondlopen? Dat er bij concerten plekken voor mensen met rolstoelen zijn ?

Jij leeft echt op een andere planeet
Spreek het volgende, wat je dus lijkt te zeggen, even uit:

"Ouderen met angst voor het virus gaan uit eigen vrije wil een festivalletje opzoeken als dat hen niet wordt verboden"

En beweer nog even met droge ogen dat ik op een andere planeet leef.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197534098
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]

De enige ruimte die je creeert is een week of 2 respijt die 10% blijft een gegeven.

Ga je nou nog antwoorden?
TR'etje geplaatst.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197534128
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Spreek het volgende, wat je dus lijkt te zeggen, even uit:

"Ouderen met angst voor het virus gaan uit eigen vrije wil een festivalletje opzoeken als dat hen niet wordt verboden"
Nee, ouderen gaan nu ook naar festivals, en dat recht hebben zij net zo goed als jongeren. Dat jij ze wil opsluiten is gewoon eng. Hekje eromheen, paar honden en klaar
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197534178
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee, ouderen gaan nu ook naar festivals, en dat recht hebben zij net zo goed als jongeren. Dat jij ze wil opsluiten is gewoon eng. Hekje eromheen, paar honden en klaar
Dat staat nergens. :')

En ik vind het legitiem, dat mensen die geen last hebben van het virus, door moeten kunnen met hun leven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197534204
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat staat nergens. :')
Of ze zichzelf verplicht moeten isoleren of dat je ze in een kamp opsluit komt op hetzelfde neer. Jij wil ze buiten de maatschappij plaatsen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197534243
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat staat nergens. :')

En ik vind het legitiem, dat mensen die geen last hebben van het virus, door moeten kunnen met hun leven.
En ik vind dat je in een SAMENleving samen probeert op alle mogelijke manieren er SAMEN uit te komen. en niet een groep buitensluit
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197534278
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:48 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Of ze zichzelf verplicht moeten isoleren of dat je ze in een kamp opsluit komt op hetzelfde neer. Jij wil ze buiten de maatschappij plaatsen
Niet meer dan nu. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197534312
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En ik vind dat je in een SAMENleving samen probeert op alle mogelijke manieren er SAMEN uit te komen. en niet een groep buitensluit
Je sluit nu een grotere groep buiten dan nodig, mensen binnen die groep die nu wordt uitgesloten zou zich prima willen inzetten voor meer mogelijkheden voor hen die een risico hebben.

Nu wordt beide niet gedaan, minder vrijheid voor iedereen is immers beter dan iets minder vrijheid voor de risicogroep.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 20 januari 2021 @ 17:53:37 #119
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197534347
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:35 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Zit net te lezen:
https://www.telegraaf.nl/(...)liaanse-coronamutant

Dat gaat een jaarlijks nieuw vaccin worden. Men dacht toch niet dat ze speciaal een vaccinatieboekje gaan maken alleen voor het covid vaccin?
Matt Hancock zei het ook al, 2 jabs each year.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197534394
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niet meer dan nu. :')
Met dien verschil dat we nu proberen mbv vaccins de boel weer vrij te geven.
Jij ziet als enige oplossing dat ouderen en mensen met een zwakke gezondheid maar gewoon binnen moeten blijven.

"Oh ben je 35 jaar oud met 2 kinderen en moet je aan de chemo... sorry hoor, maar dan moet je je maar isoleren. Wat kan dat niet thuis? oh, ja dan hebben we nog wel een leuk plekje voor je.
Je kinderen en man? nee, die kan je dan niet meer zien, sorry hoor eigen verantwoordelijkheid, had je maar geen kanker moeten krijgen"

Dat is de maatschappij die jij lijkt te willen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197534480
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je sluit nu een grotere groep buiten dan nodig, mensen binnen die groep die nu wordt uitgesloten zou zich prima willen inzetten voor meer mogelijkheden voor hen die een risico hebben.

Nu wordt beide niet gedaan, minder vrijheid voor iedereen is immers beter dan iets minder vrijheid voor de risicogroep.
Het is praktisch onmogelijk om een bepaalde groep te scheiden. Hoe stel jij je dat voor.

Ik kom maar weer met een voorbeeld uit mijn omgeving

Moeder 35 jaar borstkanker 2 kinderen en een man. Zij aan de chemo en dus risicogroep.

Wat ga je doen?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197534838
Ik heb ook een nichtje van net 30 met maar 1 nier en andere minder ernstige gezondheidsproblemen. Zij begeleid een groep verstandelijk beperkte mensen en doet ook aan mantelzorg. Gaat allemaal prima, maar ze loopt een groot risico als we het plan van Ludovico door zouden voeren en de meeste beperkingen voor de 'gezonde, jonge Nederlanders' zouden schrappen.

Laten we de groep die zij begeleid ook maar aan hun lot over? En ga jij haar oma nu mantelzorg verlenen?

En denk maar niet dat zij een uitzondering is. Als je de ouderen opsluit dan hou je nog miljoenen 'gezonde jonge mensen' over die een groot risico lopen als ze besmet raken.

En zelfs als je dat risico voor lief neemt......hoe wil je al die ouderen van hun gezin of geliefden gaan scheidden? Het is niet dat we even een miljoen+ lege woningen hebben staan waar we die groep in kunnen huisvesten en we hebben ook geen leger van honderdduizenden mensen in de zorg over die even de noodzakelijke zorg voor deze groep kan overnemen. Sterker: van beide groepen komen we zonder jouw plan al in grote problemen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197535109
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Eigen verantwoording! Wat denk je nou zelf? Dat doodsbange ouderen lekker festivalletjes gaan knallen? Als ze nog geen vaccin hebben gehad?

Dat mensen met slecht immuunsysteem risico gaan nemen?
M'n 'n nog steeds actieve en gezonde moeder 80-plus is. Zij wil heel graag in haar favoriete hotel op de kust met 'r vriendjes gaan zitten.
In her own words : 'I'd rather risk getting the virus and enjoy the time that I have left. My friends say the same'

Ze heeft wel WWII, 1957 en 1968 flu pandemies, en 3 zonen overleeft. Zo doodsbang zijn de ouwetjes niet hoor :)
Ik wil op bezoek gaan...maar volgens die angstzaaijende vuile leugenaren is dat levengevaarlijk.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197535128
Het is zo simpel. Zorg is een luxe. Je kan wel alles op alles zetten en proberen iedereen gezond te houden, maar dat gaat niet lukken.

We moeten gewoon normaal doen en mensen die bang zijn voor het virus blijven lekker thuis. Dan lopen die ziekenhuizen maar vol. Kunnen we gelijk zien wat een acceptabele buffer is vwb de ziekenhuis/ic-bedden.

Nu komen we geen stap verder, want ligt weer 100'den nieuwe varianten op de loer. Moeten we bij elke variant nieuwe regels gaan implementeren? Geeft je echt zo weinig om jouw vrijheid? Waarom zou je gezonde mensen ongezond willen maken? Waarom zou je de opkomende generatie zo de grond in willen trappen door die 1.5m beleid? Hoever willen jullie gaan?
pi_197535187
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:22 schreef Tingo het volgende:

[..]

M'n 'n nog steeds actieve en gezonde moeder 80-plus is. Zij wil heel graag in haar favoriete hotel op de kust met 'r vriendjes gaan zitten.
In her own words : 'I'd rather risk getting the virus and enjoy the time that I have left. My friends say the same'

Ze heeft wel WWII, 1957 en 1968 flu pandemies, en 3 zonen overleeft. Zo doodsbang zijn de ouwetjes niet hoor :)
Ik wil op bezoek gaan...maar volgens die angstzaaijende vuile leugenaren is dat levengevaarlijk.
En ik durf te wedden dat haar absolute voorkeur zou zijn dat het virus uberhaupt geen gevaar zou zijn.

Als jij geen symptomen hebt en je afstand houdt dan is er niemand die zegt dat jij niet bij haar op bezoek mag gaan
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197535196
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:53 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Matt Hancock zei het ook al, 2 jabs each year.
Op twitter gelezen:
'Matt Handycock has done a great job of uniting the country - everybody fckin hates him' :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197535247
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het is praktisch onmogelijk om een bepaalde groep te scheiden. Hoe stel jij je dat voor.

Ik kom maar weer met een voorbeeld uit mijn omgeving

Moeder 35 jaar borstkanker 2 kinderen en een man. Zij aan de chemo en dus risicogroep.

Wat ga je doen?
In 'n leegstaande leuke hotel aan zee zetten.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197535290
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:23 schreef Sponsje88 het volgende:
Het is zo simpel. Zorg is een luxe. Je kan wel alles op alles zetten en proberen iedereen gezond te houden, maar dat gaat niet lukken.
Zorg is een luxe??? dus als ik een blindedarmontsteking krijg dan is de operatie die ik nodig heb een luxe?
quote:
We moeten gewoon normaal doen en mensen die bang zijn voor het virus blijven lekker thuis. Dan lopen die ziekenhuizen maar vol. Kunnen we gelijk zien wat een acceptabele buffer is vwb de ziekenhuis/ic-bedden.
Vind jij iemand die acute blindedarmontsteking krijgt een acceptabel offer? of iemand die een nier nodig heeft?
quote:
Nu komen we geen stap verder, want ligt weer 100'den nieuwe varianten op de loer. Moeten we bij elke variant nieuwe regels gaan implementeren? Geeft je echt zo weinig om jouw vrijheid? Waarom zou je gezonde mensen ongezond willen maken? Waarom zou je de opkomende generatie zo de grond in willen trappen door die 1.5m beleid? Hoever willen jullie gaan?
Laten we beginnen met zoveel mogelijk mensen vaccineren. Als dat uiteindelijk niet helpt om wat voor reden dan ook, dan kijken we verder. Vooralsnog zet ik en gelukkig het merendeel van de Nederlanders in op een normaal leven voor iedereen. Om op voorhand al te roepen dat het toch allemaal niks gaat helpen is een fatalisme waar niemand mee verder komt.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197535332
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:28 schreef Tingo het volgende:

[..]

In 'n leegstaande leuke hotel aan zee zetten.
ja echt heel realistisch, in d'r eentje.
Ik las net dat zorg een luxe is, dus daar heeft ze dan ook al geen recht meer op. Kan ze lekker in d'r eentje sterven aan borstkanker terwijl dat nu gewoon redelijk goed te genezen is.

En dan noemen ze mij "eng"
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 20 januari 2021 @ 18:38:25 #130
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197535474
Vaccinated Brits told not to hug kids amid fears millions will ignore Covid rules once they have jab

Britons should not hug their children even once they’ve been vaccinated, an expert has stressed, amid warnings that millions are likely to begin ignoring coronavirus lockdown rules once they have had the jab.

Scientists have expressed concern that recipients of a Covid-19 vaccine will feel more relaxed about social distancing, which could “offset” the benefits of the national vaccination programme.

Asked whether people who had received the jab could hug their children, Janet Lord, director of Birmingham University’s Institute of Inflammation and Ageing, said: “I would certainly advise not to do that at the moment because as you probably know with the vaccines they take several weeks before they are maximally effective."

She told BBC Radio 4’s Today Programme on Tuesday: “It’s really important that people stay on their guard even if they’ve had that first vaccination.

“If people do relax what they’re doing then it reduces the benefits of the vaccination.”


Janet Lord kan ook zo op de bezemsteel.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197535492
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]

ja echt heel realistisch, in d'r eentje.
Ik las net dat zorg een luxe is, dus daar heeft ze dan ook al geen recht meer op. Kan ze lekker in d'r eentje sterven aan borstkanker terwijl dat nu gewoon redelijk goed te genezen is.

En dan noemen ze mij "eng"
Nee hoor - met anderen van de 'risicogroep'. Kunnen ze die grote hotellen vrij snel omzetten en dan als ziekenhuizen gebruiken.
Deden ze ook door het eerste en tweede oorlogen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197535495
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:38 schreef controlaltdelete het volgende:
Vaccinated Brits told not to hug kids amid fears millions will ignore Covid rules once they have jab

Britons should not hug their children even once they’ve been vaccinated, an expert has stressed, amid warnings that millions are likely to begin ignoring coronavirus lockdown rules once they have had the jab.

Scientists have expressed concern that recipients of a Covid-19 vaccine will feel more relaxed about social distancing, which could “offset” the benefits of the national vaccination programme.

Asked whether people who had received the jab could hug their children, Janet Lord, director of Birmingham University’s Institute of Inflammation and Ageing, said: “I would certainly advise not to do that at the moment because as you probably know with the vaccines they take several weeks before they are maximally effective."

She told BBC Radio 4’s Today Programme on Tuesday: “It’s really important that people stay on their guard even if they’ve had that first vaccination.

“If people do relax what they’re doing then it reduces the benefits of the vaccination.”


Janet Lord kan ook zo op de bezemsteel.
Omdat ze wetenschappelijk onderbouwde feiten roept? En jouw enige argument is dan om haar weg te zetten als een "heks"?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197535543
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:39 schreef Tingo het volgende:

[..]

Nee hoor - met anderen van de 'risicogroep'. Kunnen ze die grote hotellen vrij snel omzetten en dan als ziekenhuizen gebruiken.
Deden ze ook door het eerste en tweede oorlogen.
Zorg was een luxe toch werd me net verteld hier.
En wie gaat die ziekenhuizen dan bemannen? Deze mensen moesten geïsoleerd worden, dat betekent ook geen contact met zorgpersoneel want die zijn jong en willen graag kunnen feesten. Of moeten we die ook maar isoleren zodat ze voor de andere geisoleerden kunnen zorgen?

En serieus? "deden ze in de eerste en tweede wereld oorlogen ook" Dat is een reden om het nu ook maar te doen?
200 jaar geleden deden ze aan aderlatingen... moeten we misschien ook weer invoeren. |:(
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 20 januari 2021 @ 18:43:33 #134
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197535558
Daar heb je hugo de fanboy weer, die zit er zoals altijd meteen bovenop ;(
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197535572
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:43 schreef controlaltdelete het volgende:
Daar heb je hugo de fanboy weer, die zit er zoals altijd meteen bovenop ;(
:W hallo lieverd :*
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197535606
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Zorg is een luxe??? dus als ik een blindedarmontsteking krijg dan is de operatie die ik nodig heb een luxe?
[..]

Vind jij iemand die acute blindedarmontsteking krijgt een acceptabel offer? of iemand die een nier nodig heeft?
[..]

Laten we beginnen met zoveel mogelijk mensen vaccineren. Als dat uiteindelijk niet helpt om wat voor reden dan ook, dan kijken we verder. Vooralsnog zet ik en gelukkig het merendeel van de Nederlanders in op een normaal leven voor iedereen. Om op voorhand al te roepen dat het toch allemaal niks gaat helpen is een fatalisme waar niemand mee verder komt.
Ja, zorg is een luxe. In sommige landen verder gevorderd dan andere. Als je geholpen kan worden als je ziek bent is dat mooi meegenomen, maar het is geen voorwaarde van het leven.

Vrijheid om te leven zou daar van los moeten staan. Dat is een recht van het mens zijn. In sommige landen is dat helaas niet zo. Daar hebben ze dat recht geschonden.
pi_197535665
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:45 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ja, zorg is een luxe. In sommige landen verder gevorderd dan andere. Als je geholpen kan worden als je ziek bent is dat mooi meegenomen, maar het is geen voorwaarde van het leven.
Goed om te zien dat je de grondwet kent

https://www.denederlandse(...)5_de_gezondheidszorg

Eenieder heeft recht op toegang tot preventieve gezondheidszorg en op medische verzorging onder de door de nationale wetgevingen en praktijken gestelde voorwaarden. Bij de bepaling en uitvoering van elk beleid en elk optreden van de Unie wordt een hoog niveau van bescherming van de menselijke gezondheid verzekerd.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 20 januari 2021 @ 18:50:54 #138
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197535711
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197535732
quote:
Grappig... daling valt precies samen met de ingevoerde avondklok in de UK
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197535777
Gommers past binnen een dag plotseling zijn mening aan. Opmerkelijk.

quote:
Gommers draait na alarmerende cijfers: avondklok nu toch nodig
Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, vindt na bestudering van nieuwe cijfers toch dat extra coronamaatregelen nodig zijn. Hij noemt daarbij expliciet het instellen van een avondklok.
https://www.ad.nl/politie(...)toch-nodig~ae5afc3d/

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 20 januari 2021 @ 18:57:19 #141
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197535841


Goedzo ^O^
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197535850
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:48 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Goed om te zien dat je de grondwet kent

https://www.denederlandse(...)5_de_gezondheidszorg

Eenieder heeft recht op toegang tot preventieve gezondheidszorg en op medische verzorging onder de door de nationale wetgevingen en praktijken gestelde voorwaarden. Bij de bepaling en uitvoering van elk beleid en elk optreden van de Unie wordt een hoog niveau van bescherming van de menselijke gezondheid verzekerd.
Geeft dit aan dat het geen luxe is? Een bed met een verzorger is toch ook medische verzorging? De regels zijn altijd aan te passen. De rechten van de mens zouden dat niet mogen zijn. Daarnaast zeg ik niet dat ik voorstander ben om het af te schaffen. Ik zeg dat dit een stukje luxe is. Om jouw vergelijking erbij te halen met de mazelen... Mocht zoiets uitbreken, dan helpt die 1.5m samenleving ook niet. Hoe ga je het dan doen met een reproductie cijfer van 12? We hebben vaker dit soort situaties gehad waarbij we het dodental hebben geaccepteerd. Dit virus is niks.
pi_197535861
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gommers past binnen een dag plotseling zijn mening aan. Opmerkelijk.
[..]

Ik snap dat het als opmerkelijk gezien wordt hier dat iemand zijn mening wijzigt op het moment dat die persoon nieuwe informatie en daarmee nieuwe inzichten krijgt.

Is een vreemd concept voor velen hier
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197535882
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:57 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Geeft dit aan dat het geen luxe is? Een bed met een verzorger is toch ook medische verzorging? De regels zijn altijd aan te passen. De rechten van de mens zouden dat niet mogen zijn. Daarnaast zeg ik niet dat ik voorstander ben om het af te schaffen. Ik zeg dat dit een stukje luxe is. Om jouw vergelijking erbij te halen met de mazelen... Mocht zoiets uitbreken, dan helpt die 1.5m samenleving ook niet. Hoe ga je het dan doen met een reproductie cijfer van 12? We hebben vaker dit soort situaties gehad waarbij we het dodental hebben geaccepteerd. Dit virus is niks.
Demonstreren is dus ook een luxe? Vrijheid van meningsuiting is een luxe?
Ga toch weg.. het zijn grondrechten. Niks luxe
Mazelen... zelfde als nu, Vaccineren die handel
En deze situatie in deze mate hebben we niet recentelijk gehad nee.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197535975
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik snap dat het als opmerkelijk gezien wordt hier dat iemand zijn mening wijzigt op het moment dat die persoon nieuwe informatie en daarmee nieuwe inzichten krijgt.

Is een vreemd concept voor velen hier
Gisteravond vertelde hij nog heel stellig in een talkshow dat een avondklok niet nodig was en het instellen daarvan een foute keuze zou zijn. Dat is wat er opmerkelijk aan is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197536005
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Demonstreren is dus ook een luxe? Vrijheid van meningsuiting is een luxe?
Ga toch weg.. het zijn grondrechten. Niks luxe
Mazelen... zelfde als nu, Vaccineren die handel
En deze situatie in deze mate hebben we niet recentelijk gehad nee.
Nee, ik zeg dat zorg een luxe is. Dat wat jij zegt zijn aspecten van de vrijheid van de mens. Dat de techniek vooruit is gegaan, dus de mogelijkheid biedt om mensen op te vangen in IC bedden bestaat nog niet zo lang, dus die medische zorg zou je ook kunnen zien als een verzorger naast jouw bed. Dat is jouw grondrecht.

En hoe hebben we het gedaan voor we hebben gevaccineerd?

De mexicaanse griep vergeet je dan even snel.
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:04:06 #147
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_197536009
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gisteravond vertelde hij nog heel stellig in een talkshow dat een avondklok niet nodig was en het instellen daarvan een foute keuze zou zijn. Dat is wat er opmerkelijk aan is.
Is toch een hansworst eerste klas die Gommers. Word al onwel als ik dat brilletje weer zie.

Heeft ook geen kennis van zaken die man. Alleen over Covid patiënten draaien.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:11:56 #148
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197536198
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:23 schreef Sponsje88 het volgende:
Het is zo simpel. Zorg is een luxe.
Wablief.
Huilen dan.
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:12:09 #149
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197536202
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:03 schreef Tingo het volgende:

[..]

Nee, tis 'n new flu strain.
Dat is een leugen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_197536607
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:03 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat zorg een luxe is. Dat wat jij zegt zijn aspecten van de vrijheid van de mens.
Zorg valt onder dezelfde grondrechten.
quote:
Dat de techniek vooruit is gegaan, dus de mogelijkheid biedt om mensen op te vangen in IC bedden bestaat nog niet zo lang, dus die medische zorg zou je ook kunnen zien als een verzorger naast jouw bed. Dat is jouw grondrecht.

En hoe hebben we het gedaan voor we hebben gevaccineerd?
Wat boeit het hoe we het 300 jaar geleden deden?
quote:
De mexicaanse griep vergeet je dan even snel.
Nee. Maar is niet te vergelijken
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197536608
A disabled woman assisted by Kester Disability Rights has been paid £7,000 in compensation by a service provider who refused her access to a service because she was unable to wear a face mask.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^
pi_197536628
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wablief.
Net toen je dacht dat het dieptepunt bereikt was... ;)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197536654
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Zorg valt onder dezelfde grondrechten.
[..]

Wat boeit het hoe we het 300 jaar geleden deden?
[..]

Nee. Maar is niet te vergelijken
~70 jaar, ik probeer alleen duidelijk te maken doordat we nieuwe behandel technieken hebben dat dit natuurlijk niet ten koste moet gaan van onze vrijheid.
pi_197536683
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:28 schreef devlinmr het volgende:
Net toen je dacht dat het dieptepunt bereikt was
Nou, dan ga je ook op mijn ignore list.
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:33:09 #155
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197536740
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:30 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Nou, dan ga je ook op mijn ignore list.
Je moet toch toegeven dat het een vrij extreme uitspraak is.
Huilen dan.
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:37:03 #156
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197536831
Het kabinet heeft de lockdown die medio december van kracht ging met drie weken verlengd. Op de nieuwe beoogde einddatum zit heel Nederland - als het goed is - 57 dagen zoveel mogelijk binnen: 15 procent van één jaar. Het aantal sociale contacten moet in die tijd tot een minimum beperkt worden. En dat doet wat met je, oordelen gedragsexperts en de Nederlandse ggz.

"We zijn niet goed bestand tegen deze geïsoleerde periode", vertelt hoogleraar emoties en affectieve processen Agneta Fischer.

Volgens haar duurt de lockdown al behoorlijk lang, waardoor Nederlanders erdoorheen kunnen zitten. De gedragsdeskundige legt uit dat inwoners negatieve effecten van de lockdown proberen te relativeren. "Maar dat kost energie, en die energie is op een bepaald moment op."

Ook de Nederlandse ggz maakt zich grote zorgen, met name over langetermijneffecten van de lockdown. "Hoewel de verlenging begrijpelijk is in het kader van virusbestrijding, is het voor inwoners die al door het ijs dreigden te zakken geen goede zaak." Nederlanders die al kwetsbaar waren, zouden een verhoogd risico lopen op klachten. Zonder tijdige behandeling gaat het van kwaad tot erger, stelt de organisatie in een reactie.

Fischer ziet dat Nederlanders emotioneler kunnen raken als zij langdurig binnen zitten. De gebruikelijke gevoelens worden uitvergroot; Nederlanders die bijvoorbeeld al angstgevoelens hadden vóór de lockdown, zullen nog angstiger worden. Ook mogelijke huwelijksproblemen kunnen erger worden, aldus Fischer.

Mentaal welzijn neemt af door gebrek aan perspectief
De neerwaartse spiraal van de mentale gesteldheid wordt deels veroorzaakt doordat er weinig perspectief is, oordeelt de hoogleraar. Ook de plotselinge verlenging van de lockdown kan gevolgen hebben. "Men dacht: met een paar weken is het klaar. Maar dat is een heel andere situatie dan nu. We weten niet wanneer het klaar is."

RIVM-gedragswetenschapper Marijn de Bruin bevestigt dat in tijden van strikte lockdowns het mentale welzijn van inwoners afneemt. Dat blijkt uit gedragsonderzoek van het instituut.


Moeten we er maar voor overhebben, het virus is per slotte veel belangrijker.

Experts: Niemand is bestand tegen 15 procent van het jaar binnen zitten
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:43:49 #157
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197537025
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:37 schreef controlaltdelete het volgende:
Het kabinet heeft de lockdown die medio december van kracht ging met drie weken verlengd. Op de nieuwe beoogde einddatum zit heel Nederland - als het goed is - 57 dagen zoveel mogelijk binnen: 15 procent van één jaar. Het aantal sociale contacten moet in die tijd tot een minimum beperkt worden. En dat doet wat met je, oordelen gedragsexperts en de Nederlandse ggz.

"We zijn niet goed bestand tegen deze geïsoleerde periode", vertelt hoogleraar emoties en affectieve processen Agneta Fischer.

Volgens haar duurt de lockdown al behoorlijk lang, waardoor Nederlanders erdoorheen kunnen zitten. De gedragsdeskundige legt uit dat inwoners negatieve effecten van de lockdown proberen te relativeren. "Maar dat kost energie, en die energie is op een bepaald moment op."

Ook de Nederlandse ggz maakt zich grote zorgen, met name over langetermijneffecten van de lockdown. "Hoewel de verlenging begrijpelijk is in het kader van virusbestrijding, is het voor inwoners die al door het ijs dreigden te zakken geen goede zaak." Nederlanders die al kwetsbaar waren, zouden een verhoogd risico lopen op klachten. Zonder tijdige behandeling gaat het van kwaad tot erger, stelt de organisatie in een reactie.

Fischer ziet dat Nederlanders emotioneler kunnen raken als zij langdurig binnen zitten. De gebruikelijke gevoelens worden uitvergroot; Nederlanders die bijvoorbeeld al angstgevoelens hadden vóór de lockdown, zullen nog angstiger worden. Ook mogelijke huwelijksproblemen kunnen erger worden, aldus Fischer.

Mentaal welzijn neemt af door gebrek aan perspectief
De neerwaartse spiraal van de mentale gesteldheid wordt deels veroorzaakt doordat er weinig perspectief is, oordeelt de hoogleraar. Ook de plotselinge verlenging van de lockdown kan gevolgen hebben. "Men dacht: met een paar weken is het klaar. Maar dat is een heel andere situatie dan nu. We weten niet wanneer het klaar is."

RIVM-gedragswetenschapper Marijn de Bruin bevestigt dat in tijden van strikte lockdowns het mentale welzijn van inwoners afneemt. Dat blijkt uit gedragsonderzoek van het instituut.


Moeten we er maar voor overhebben, het virus is per slotte veel belangrijker.

Experts: Niemand is bestand tegen 15 procent van het jaar binnen zitten
Yep. Ik ben er helemaal klaar mee.
Huilen dan.
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:48:05 #158
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197537166
twitter


Juistem.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:52:55 #159
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197537296
Moar alléééé gertjuhhhhh.
Huilen dan.
pi_197537308
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:12 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is een leugen.
Nee, het is 'n mening.
Jij bent 'n dikke vette leugen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197537313
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:48 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]

Juistem.
_O- Geniaal.
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:54:48 #162
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197537343
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:53 schreef Tingo het volgende:

[..]

Nee, het is 'n mening.
Jij bent 'n dikke vette leugen.
Nee, het is een eenvoudig weerlegbare onwaarheid. Dat jij denkt dat feiten (of leugens, zo je wil) en meningen 't zelfde zijn is veelzeggend.
Huilen dan.
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:56:39 #163
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197537396
Horeca krijgt hun zin niet. Mogen vanaf de 18e februari pas open. In skigebieden mogen ze wel al vanaf 1 februari open :')

Wel mogen de privéfeesten, die in horeca gegeven mogen worden, meer mensen. Van 15 naar 20.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197537751
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Grappig... daling valt precies samen met de ingevoerde avondklok in de UK
Grappig - er is geen ingevoerde avondklok in de UK.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197538021
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het is praktisch onmogelijk om een bepaalde groep te scheiden. Hoe stel jij je dat voor.

Ik kom maar weer met een voorbeeld uit mijn omgeving

Moeder 35 jaar borstkanker 2 kinderen en een man. Zij aan de chemo en dus risicogroep.

Wat ga je doen?
Wat dacht je van op basis van vrije wil.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197538066
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:29 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

~70 jaar, ik probeer alleen duidelijk te maken doordat we nieuwe behandel technieken hebben dat dit natuurlijk niet ten koste moet gaan van onze vrijheid.
Edward Jenner heeft 200 jaar geleden het pokken vaccin ontdekt :W
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197538103
Man man het wordt hier met de dag erger, gasten die met Hitler achtige ideeën lopen kunnen hier hun achterlijke uitspraken doen, maar zodra je ze wappie noemt roepen ze snel een modje..

Zorg is een luxe.. als je zo denkt rot maar op naar Noord Korea.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197538125
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:15 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Edward Jenner heeft 200 jaar geleden het pokken vaccin ontdekt :W
Ik had het over de techniek van IC bedden, dan moet je maar beter tekst kopieren. ^O^
pi_197538156
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:16 schreef MatthijsDJ het volgende:
Man man het wordt hier met de dag erger, gasten die met Hitler achtige ideeën lopen kunnen hier hun achterlijke uitspraken doen, maar zodra je ze wappie noemt roepen ze snel een modje..

Zorg is een luxe.. als je zo denkt rot maar op naar Noord Korea.
Jij met je noord korea. Ga er zelf naar toe als je niet in discussie wil gaan.
pi_197538170
never mind..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197538234
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:18 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Jij met je noord korea. Ga er zelf naar toe als je niet in discussie wil gaan.
Ik zal best eens willen maar ja gezin enzo dus dat gaat hem niet meer worden. Maar voor de meeste hier is het wel een goede reis. Kan je ervaren wat een echte dictatuur is.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  woensdag 20 januari 2021 @ 20:21:37 #172
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197538271
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:18 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Jij met je noord korea. Ga er zelf naar toe als je niet in discussie wil gaan.
Waarom heb je niet gereageerd op het mijn dictatuur jouw dictatuur-voorstel ;( ?
Huilen dan.
  woensdag 20 januari 2021 @ 20:22:15 #173
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197538290
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, dat weet je inderdaad niet. Sterker nog: je hebt geen flauw benul. Ik stel een uitwisselingsprogramma voor: jouw dictatuur mijn dictatuur.

Daarin wisselen de dictatuurroepers van plek met verschillende mensen die daadwerkelijk in een dictatuur leven. Denk bijvoorbeeld aan landen als Tadzjikistan, Saoedi-Arabië, Equatoriaal-Guinea, Tsjaad, Noord-Korea.

Dan mag je kijken wat er gebeurt wanneer je daar een kritisch blogje optuigt, met je kartonnen protestbord op het plein staat, aanwijzingen van het gezag negeert of anderszins kritiek uit op het regime. Ik kijk uit naar je ervaringen!
Huilen dan.
pi_197538397
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:20 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ik zal best eens willen maar ja gezin enzo dus dat gaat hem niet meer worden. Maar voor de meeste hier is het wel een goede reis. Kan je ervaren wat een echte dictatuur is.
Dat jij het nodig vind om mijn uitspraak 'zorg is een luxe' te willen ontkrachten met 'rot maar op naar noord korea' is niet heel sterk. Leg nou eens uit dat doordat we IC bedden hebben we daarom onze vrijheid op het spel moeten zetten. Ik zie die nieuwe technologische stappen die zijn gezet binnen de zorg een vorm van luxe.

PS. Je kan er altijd nog een leuk familie reisje van maken. ^O^
pi_197538464
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:27 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat jij het nodig vind om mijn uitspraak 'zorg is een luxe' te willen ontkrachten met 'rot maar op naar noord korea' is niet heel sterk. Leg nou eens uit dat doordat we IC bedden hebben we daarom onze vrijheid op het spel moeten zetten. Ik zie die nieuwe technologische stappen die zijn gezet binnen de zorg een vorm van luxe.

PS. Je kan er altijd nog een leuk familie reisje van maken. ^O^
Zorg is geen luxe, zorg is een recht. (zeg ik als rasechte VVD'er). Om dat recht enigsinds betaalbaar te houden kunnen we niet eindeloos blijven opschalen.. Er is simpelweg niet genoeg personeel..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197538493
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:17 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik had het over de techniek van IC bedden, dan moet je maar beter tekst kopieren. ^O^
Oh sorry, je wil terug naar aderlaten. Maakt het niet beter voor je
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197538643
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:29 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Zorg is geen luxe, zorg is een recht. (zeg ik als rasechte VVD'er). Om dat recht enigsinds betaalbaar te houden kunnen we niet eindeloos blijven opschalen.. Er is simpelweg niet genoeg personeel..
Kan wel zo zijn, maar de technologische ontwikkelingen die zijn verricht om de zorg beter te maken is een luxe.

Ik heb het in dit geval niet over opschalen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 20:38:29 #178
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197538651
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:27 schreef Sponsje88 het volgende:

Leg nou eens uit dat doordat we IC bedden hebben we daarom onze vrijheid op het spel moeten zetten. Ik zie die nieuwe technologische stappen die zijn gezet binnen de zorg een vorm van luxe.

Grappig, wist niet dat ze rond 1300 al IC-bedden hadden. Zo was het het voor schepen afkomstig uit oorden waar de pest heerste en die in Venetië wilden aanmeren verplicht om 40 dagen voor de kust voor anker te liggen, voordat ze toestemming kregen om aan land te komen. Zo is het woord quarantaine ook ontstaan: quaranta giorni (veertig dagen).

Zie bijvoorbeeld: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3559034/
Huilen dan.
  woensdag 20 januari 2021 @ 20:42:58 #179
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197538732
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:38 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Kan wel zo zijn, maar de technologische ontwikkelingen die zijn verricht om de zorg beter te maken is een luxe.
Ah oké, dus wanneer de ziekenhuizen vol liggen met coronapatiënten dan is het geen probleem dat de rest van de zorgbehoevenden gewoon de tyfus (hihi) krijgt? Is toch allemaal luxe hè, zo'n chemotherapie, spoedeisende hulp, kraamzorg, reanimatie, behandeling van gebroken ledematen, orgaantransplantaties, etc.
Huilen dan.
pi_197539173
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:38 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Kan wel zo zijn, maar de technologische ontwikkelingen die zijn verricht om de zorg beter te maken is een luxe.

Ik heb het in dit geval niet over opschalen.
En goede zorg is een recht, los van het feit dat we momenteel meer kunnen dan een eeuw geleden.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  Moderator woensdag 20 januari 2021 @ 21:13:46 #181
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197539435
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:03 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

En goede zorg is een recht, los van het feit dat we momenteel meer kunnen dan een eeuw geleden.
Er zijn genoeg landen ter wereld waar dit geen recht is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197539551
quote:
83s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ah oké, dus wanneer de ziekenhuizen vol liggen met coronapatiënten dan is het geen probleem dat de rest van de zorgbehoevenden gewoon de tyfus (hihi) krijgt? Is toch allemaal luxe hè, zo'n chemotherapie, spoedeisende hulp, kraamzorg, reanimatie, behandeling van gebroken ledematen, orgaantransplantaties, etc.
Zeggen dat de zorg een luxe is kun je ook als positieve benadering zien. Ik zeg ook wel eens wanneer ik ergens dankbaar over ben dat iets een 'luxe' is.
Bijvoorbeeld de luxe dat je goede bekenden gelukkig en gezond zijn of de luxe dat je in een relatief welvarend land woont of de luxe dat je elke dag een goed bord eten op tafel hebt.
Zo bekeken vind ik een goede gezondheidszorg ook zeker wel een luxe... Als in: ik vind het niet vanzelfsprekend.
Ik ben in een aantal landen geweest waar de zaken die ik benoem van een totaal andere orde waren.
Het leven an sich zie ik zelfs als een luxe.
pi_197539763
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er zijn genoeg landen ter wereld waar dit geen recht is.
In elk normaal beschaafd land is het een recht..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  woensdag 20 januari 2021 @ 21:25:39 #184
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197539766
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:17 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Zeggen dat de zorg een luxe is kun je ook als positieve benadering zien. Ik zeg ook wel eens wanneer ik ergens dankbaar over ben dat iets een 'luxe' is.
Bijvoorbeeld de luxe dat je goede bekenden gelukkig en gezond zijn of de luxe dat je in een relatief welvarend land woont of de luxe dat je elke dag een goed bord eten op tafel hebt.
Zo bekeken vind ik een goede gezondheidszorg ook zeker wel een luxe... Als in: ik vind het niet vanzelfsprekend.
Ik ben in een aantal landen geweest waar de zaken die ik benoem van een totaal andere orde waren.
Het leven an sich zie ik zelfs als een luxe.
Zeker niet vanzelfsprekend, en helaas heb ik ook het e.e.a. aan persoonlijke ervaring met zorg in landen waar het allemaal wat minder is. We mogen blij zijn met de kwaliteit van de zorg, en dat moeten we koesteren en beschermen, en zorgen dat mensen die zorg nodig hebben daar toegang tot blijven houden.

En in dat laatste zit hem op dit moment de crux.
Huilen dan.
  Moderator woensdag 20 januari 2021 @ 21:26:25 #185
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197539795
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:25 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

In elk normaal beschaafd land is het een recht..
Ok, heel veel landen in de wereld zijn niet normaal en beschaafd. Zo beter? :D

Veranderd niets aan de feiten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197539961
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zeker niet vanzelfsprekend, en helaas heb ik ook het e.e.a. aan persoonlijke ervaring met zorg in landen waar het allemaal wat minder is. We mogen blij zijn met de kwaliteit van de zorg, en dat moeten we koesteren en beschermen, en zorgen dat mensen die zorg nodig hebben daar toegang tot blijven houden.

En in dat laatste zit hem op dit moment de crux.
Daar zit de crux zeker. Vind ik eveneens belangrijk.
pi_197540435
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, heel veel landen in de wereld zijn niet normaal en beschaafd. Zo beter? :D

Veranderd niets aan de feiten.
https://www.johannes-wier(...)gezondheid.%E2%80%9D
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  Moderator woensdag 20 januari 2021 @ 21:50:33 #188
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197540442
quote:
Ja, nogmaals, er zijn Westerse landen die zich daar geen fuck van aantrekken, never mind arme landen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197540484
quote:
Halsema haalt uit naar complotdenkers: ‘Bedroevende suggesties over undercovers Museumplein’
Burgemeester Femke Halsema heeft korte metten gemaakt met ‘buitengewoon kwalijke complottheorieën’ over de inzet van undercoveragenten (ook wel 'stillen' of 'romeo's' genoemd) tijdens de uit de hand gelopen demonstratie zondag op het Amsterdamse Museumplein.

Tijdens een raadsvergadering werd verwezen naar berichten op sociale media dat deze romeo's zelf zouden zijn begonnen met gewelddadigheden door demonstranten te provoceren. De burgemeester noemde deze suggestie ‘verfoeilijk’. ,,Het is goed dat ik hier helderheid over verschaf. Alleen al de suggestie dat politieagenten geweld uitlokken waar hun collega's de dupe van worden en waarmee ze hun eigen eed zouden schenden, is bedroevend", aldus Halsema.

,,Deze aanhoudingseenheden doen waarnemingen tijdens grote demonstraties, juist om te voorkomen dat geweld wordt gebruikt. Zondag waren deze agenten vanzelfsprekend actief, en dat was noodzakelijk want er liepen mensen rond die geweld wilden gebruiken en daarvoor de middelen bij zich hadden."
https://www.ad.nl/binnenl(...)useumplein~a2a5a9b8/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197540568
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, nogmaals, er zijn Westerse landen die zich daar geen fuck van aantrekken, never mind arme landen.
Misschien begrijpen we elkaar verkeerd. In de basis zou zorg een recht moeten zijn en geen luxe product. Dat er een aantal landen schijt aan hebben doet dat niets af aan dat feit. Tevens maakt dat zorg niet meteen een luxe. Ik zou bijna eerder zeggen een geluk.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  Moderator woensdag 20 januari 2021 @ 21:58:37 #191
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197540588
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:57 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Misschien begrijpen we elkaar verkeerd. In de basis zou zorg een recht moeten zijn en geen luxe product. Dat er een aantal landen schijt aan hebben doet dat niets af aan dat feit. Tevens maakt dat zorg niet meteen een luxe. Ik zou bijna eerder zeggen een geluk.
Helemaal met je eens maar helaas is dat niet de werkelijkheid in de wereld. En dat zou het inderdaad wel moeten zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197540589
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mwoah, heb in Den Haag en eerder in Rotterdam wel eens situaties gezien waarbij dit soort undercover-agenten er wel goed hun best voor deden om als provocateur te worden gezien.
Maar dat houdt je toch; een politiepet maakt je nog geen perfect mens.
Wel heel goed dat ze dit überhaupt aanhaalt.
pi_197541761
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, heel veel landen in de wereld zijn niet normaal en beschaafd. Zo beter? :D

Veranderd niets aan de feiten.
Feit dat het bij ons is opgenomen in de grondwet bedoel je?
Net als vrijheid van meningsuiting, godsdienst, onderwijs etc

Of is dat ook allemaal een luxe?

Het ene sluit het ander niet perse uit. Je zou kunnen zeggen dat het een luxe is dat het een grondrecht is in Nederland
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197542106
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Feit dat het bij ons is opgenomen in de grondwet bedoel je?
Net als vrijheid van meningsuiting, godsdienst, onderwijs etc

Of is dat ook allemaal een luxe?

Het ene sluit het ander niet perse uit. Je zou kunnen zeggen dat het een luxe is dat het een grondrecht is in Nederland
Ik sta daar anders in. Het is een luxe dat het is opgenomen in de grondwet hoewel je het ook kan zien als een belemmering als het andere vrijheden beperkt. Een grondwet is gemaakt door de mens. Daarnaast heb je ook standaard rechten. Recht om te ademen. Recht om te bewegen. Recht om te bestaan. Het mondkapjesplicht vond ik al te ver gaan, omdat iemand gaat bepalen met wat ik op mijn lichaam moet plaatsen. 1,5m afstand gaat tegen mijn bewegingsvrijheid in. Avondklok gaat iemand voor mij bepalen dat ik niet meer naar buiten mag. En dat allemaal om de luxe van de ic bedden te waarborgen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:08:54 #195
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197542121
Ademen is ook maar een luxe. Dat is evenmin een universeel natuurrecht: ook dat hebben wij met elkaar afgesproken.

Dat geldt ook voor dat recht om te bewegen wanneer je daar trek in hebt. Niet heel lang geleden vond men het prima om slaven te houden, en ook nu heb je dat niet altijd (gevangenis). Rechten bestaan uitsluitend omdat wij daar afspraken over gemaakt hebben en we daar collectief in geloven. Zo ook het recht op zorg.

[ Bericht 35% gewijzigd door Isdatzo op 20-01-2021 23:19:55 ]
Huilen dan.
  † In Memoriam † woensdag 20 januari 2021 @ 23:09:18 #196
88815 The_Emotion
98.3
pi_197542128
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:28 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat wel eens mee kan gaan vallen.. Maar dat is alleen maar een gevoel... Veel draait nu best door via afhalen en er is best veel steun vanuit de overheid.
Gelukkig kan er op afhalen/bezorgen ingespeeld worden, iets wat in stroomversnelling is gegaan sinds corona, maar ook in de jaren daarvoor werd het straatbeeld al veranderd door online shoppen.
Maar nu staan een hoop winkels en horeca aan het staatsinfuus in de hoop te kunnen overleven en ook dat geld moet ergens vandaan komen; de werkende Jan met de pet.
En hoe langer deze geintjes duren, hoe lastiger het is om er uit te komen.
Alleen al in de eerste golf werd er al met met miljarden gesmeten aan steunpakketten, voor ondernemers, maar ook Italië en Spanje zaten aan de bedelstaf.
Nu weer vliegt het geld eruit voor al die vaccins die ingekocht zijn.

Als corona straks onder controle is, dan verwacht ik dat we daar nog zeker een dikke jarenlange nasleep van krijgen.

Het virus is niet het probleem, maar het spoor van chaos wat het achterlaat.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_197542354
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:08 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik sta daar anders in. Het is een luxe dat het is opgenomen in de grondwet hoewel je het ook kan zien als een belemmering als het andere vrijheden beperkt. Een grondwet is gemaakt door de mens. Daarnaast heb je ook standaard rechten. Recht om te ademen. Recht om te bewegen. Recht om te bestaan. Het mondkapjesplicht vond ik al te ver gaan, omdat iemand gaat bepalen met wat ik op mijn lichaam moet plaatsen. 1,5m afstand gaat tegen mijn bewegingsvrijheid in. Avondklok gaat iemand voor mij bepalen dat ik niet meer naar buiten mag. En dat allemaal om de luxe van de ic bedden te waarborgen.
Geen enkel recht is absoluut. Mensen die dat denken hebben het niet begrepen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:25:21 #198
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_197542394
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:08 schreef Isdatzo het volgende:
Ademen is ook maar een luxe. Dat is evenmin een universeel natuurrecht: ook dat hebben wij met elkaar afgesproken.

Dat geldt ook voor dat recht om te bewegen wanneer je daar trek in hebt. Niet heel lang geleden vond men het prima om slaven te houden, en ook nu heb je dat niet altijd (gevangenis). Rechten bestaan uitsluitend omdat wij daar afspraken over gemaakt hebben en we daar collectief in geloven. Zo ook het recht op zorg.
"Recht op zorg" is iets wat je domweg niet kunt garanderen. Dom gezwets dus om daar alles voor op het vuur te willen scheppen.

Een beiroetje in Rotterdam en je zorg is ook overbelast. Land dan ook maar dicht?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:28:15 #199
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197542434
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:25 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

"Recht op zorg" is iets wat je domweg niet kunt garanderen. Dom gezwets dus om daar alles voor op het vuur te willen scheppen.

Een beiroetje in Rotterdam en je zorg is ook overbelast. Land dan ook maar dicht?
'Recht op ademen' is ook niet te garanderen. Je punt?
Huilen dan.
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:30:07 #200
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_197542458
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

'Recht op ademen' is ook niet te garanderen. Je punt?
Mijn punt noem ik toch in mijn quote?

Wat jij wilt zeggen met je bewering over ademen volg ik dan weer totaal niet.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:30:36 #201
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197542462
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:30 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Mijn punt noem ik toch in mijn quote?

Wat jij wilt zeggen met je bewering over ademen volg ik dan weer totaal niet.
Dan moet je misschien even de reactie waarop ik reageer lezen. Om toch nog even op 'je punt' in te gaan: dat je iets niet kan garanderen wil niet zeggen dat je daar niet naar moet streven. De overheid heeft een zorgplicht, weet je nog? En reken maar dat de noodtoestand uitgeroepen wordt wanneer Rotterdam ontploft.
Huilen dan.
pi_197542605
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:25 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

"Recht op zorg" is iets wat je domweg niet kunt garanderen. Dom gezwets dus om daar alles voor op het vuur te willen scheppen.
dom gezwets ? De grondwet vindt je dom gezwets?
quote:
Een beiroetje in Rotterdam en je zorg is ook overbelast. Land dan ook maar dicht?
:')

Enschede ring a bell?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:45:30 #203
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_197542629
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dan moet je misschien even de reactie waarop ik reageer lezen. Om toch nog even op 'je punt' in te gaan: dat je iets niet kan garanderen wil niet zeggen dat je daar niet naar moet streven. De overheid heeft een zorgplicht, weet je nog? En reken maar dat de noodtoestand uitgeroepen wordt wanneer Rotterdam ontploft.
Oké, het is in jouw ogen dus een 'zorgplicht' wat alle draconische maatregelen en het gebrek aan onderbouwing van die maatregelen vergoeilijkt.

Interessant..
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:46:51 #204
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_197542639
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]

dom gezwets ? De grondwet vindt je dom gezwets?
[..]

:')
Jij shopt ook lekker selectief in de grondwet he :')

Tijd om eens wat grondrechten tegen elkaar af te wegen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:47:55 #205
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197542645
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Oké, het is in jouw ogen dus een 'zorgplicht' wat alle draconische maatregelen en het gebrek aan onderbouwing van die maatregelen vergoeilijkt.

Interessant..
Je presenteert zaken waarover men kan discussiëren als een voldongen feit en legt mij woorden in de mond. Daar pas ik voor :W .
Huilen dan.
pi_197542659
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:46 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Jij shopt ook lekker selectief in de grondwet he :')

Tijd om eens wat grondrechten tegen elkaar af te wegen.
Ik shop niks, ik geef aan dat het naast de vrijheid van meningsuiting godsdienst onderwijs etc gewoon een grondrecht is.
Degenen die shoppen zijn de mensen die denken dat grondrechten absoluut zijn én dat er een volgorde van belangrijkheid is in grondrechten
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:52:29 #207
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_197542705
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:48 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik shop niks, ik geef aan dat het naast de vrijheid van meningsuiting godsdienst onderwijs etc gewoon een grondrecht is.
Degenen die shoppen zijn de mensen die denken dat grondrechten absoluut zijn én dat er een volgorde van belangrijkheid is in grondrechten
Nee geen enkel recht is absoluut.

Behalve die 'op zorg', daar mag je een hele natie monddood voor maken want opa moet wel een bedje. Zie je nu wat je aan het doen bent?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:56:49 #208
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197542765
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:53 schreef Tingo het volgende:

[..]

Nee, het is 'n mening.
Jij bent 'n dikke vette leugen.
Een influenza virus is geen corona virus.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_197545137
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:52 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Nee geen enkel recht is absoluut.

Behalve die 'op zorg', daar mag je een hele natie monddood voor maken want opa moet wel een bedje. Zie je nu wat je aan het doen bent?
Oh.. wie wordt er monddood gemaakt dan?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197546381
Ik verbaas me echt sommige over onze ouderen denken..

In het dorp waar ik woon ook zo'n loser.. Staat te janken dat de 4/5 mei herdenking/viering hier niet mogelijk is op zondag en roeptoeter wat over respect voor veteranen.

Diezelfde veteranen mogen nu weg rotten door Corona...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  donderdag 21 januari 2021 @ 10:50:52 #211
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197546560
Waarom kom je dit delen in bnw trouwens? Wat is daar de bedoeling van? Heb je dat ook tegen die loser gezegd?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 21 januari 2021 @ 11:19:32 #212
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_197547129
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:41 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik verbaas me echt sommige over onze ouderen denken..

In het dorp waar ik woon ook zo'n loser.. Staat te janken dat de 4/5 mei herdenking/viering hier niet mogelijk is op zondag en roeptoeter wat over respect voor veteranen.

Diezelfde veteranen mogen nu weg rotten door Corona...
Ja want er zijn nog zo ongelooflijk veel veteranen uit WO II..
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_197547165
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:50 schreef controlaltdelete het volgende:
Waarom kom je dit delen in bnw trouwens? Wat is daar de bedoeling van? Heb je dat ook tegen die loser gezegd?
Hij probeert je een schuld gevoel aan te praten... Dat soort mensen praten nou nooit over de nevenschade die de maatregelen hebben verricht. Depressie voor gezonde mensen boeit ze kennelijk niet.
  donderdag 21 januari 2021 @ 11:37:00 #214
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197547427
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 11:22 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Hij probeert je een schuld gevoel aan te praten... Dat soort mensen praten nou nooit over de nevenschade die de maatregelen hebben verricht. Depressie voor gezonde mensen boeit ze kennelijk niet.
Gaat hem niet lukken hoor. Ja depressie en neerslachtigheid grijpen om zich heen. Net overleg van werk, bij het rondje hoe het gaat een collega stortte in, leven heeft zo geen zin meer wat doet de regering ons aan, ik kan dit niet meer etc. Ik ben daar best van geschrokken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197547776
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 11:37 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Gaat hem niet lukken hoor. Ja depressie en neerslachtigheid grijpen om zich heen. Net overleg van werk, bij het rondje hoe het gaat een collega stortte in, leven heeft zo geen zin meer wat doet de regering ons aan, ik kan dit niet meer etc. Ik ben daar best van geschrokken.
Ja, erg triest inderdaad. Het beinvloed ook jouw gemoedstoestand als het merendeel depressief is. En als je dan hulp wilt hebben moet je 20 weken wachten op behandeling, afhankelijk van de stad... De meeste zullen dan andere manieren vinden om van het probleem af te komen wat weer andere gevolgen met zich mee brengt. Zoals verkeersongelukken, huiselijk geweld, zelfmoord, drugsgebruik etc.
pi_197547990
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 11:37 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Gaat hem niet lukken hoor. Ja depressie en neerslachtigheid grijpen om zich heen. Net overleg van werk, bij het rondje hoe het gaat een collega stortte in, leven heeft zo geen zin meer wat doet de regering ons aan, ik kan dit niet meer etc. Ik ben daar best van geschrokken.
Wat heb jij een kutwerkgever dan. De mijne heeft gespecialiseerde hulp ingehuurd.
Inclusief online hulp en mindfulness training en nog meer van dat soort zweefgedoe.

Geloof niet dat er veel gebruik van gemaakt wordt.

Waar wel veel gehoor aan gegeven is is ondersteuning van de familie van degenen die iemand verloren hebben of anderszins getroffen zijn door covid. Directe collega van mij heeft door zijn verblijf op de IC wegens corona een afasie opgelopen.

verder hebben we dagelijks virtuele watercooler/koffiemachine afspraken staan met collega's om gewoon te ouwehoeren en ervaringen te delen. Whatsapp groepen waar we foute grappen maken zoals we dat op kantoor ook doen etc....
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197548096
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:50 schreef controlaltdelete het volgende:
Waarom kom je dit delen in bnw trouwens? Wat is daar de bedoeling van? Heb je dat ook tegen die loser gezegd?
Jazeker heb ik hem aangesproken op dat feit, meneer is raadslid en valt door de mand met zijn populistisch gedoe.

Net zoals de meeste hier overigens.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 11:22 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Hij probeert je een schuld gevoel aan te praten... Dat soort mensen praten nou nooit over de nevenschade die de maatregelen hebben verricht. Depressie voor gezonde mensen boeit ze kennelijk niet.
Ik heb zeker oog voor de nevenschade, maar ik denk ook dat men geen tegenslagen meer gewend is. En zijn er ook veel bij die zich maar depressief noemen terwijl ze alleen maar een beetje down zijn..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:13:07 #218
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197548205
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat heb jij een kutwerkgever dan. De mijne heeft gespecialiseerde hulp ingehuurd.
Inclusief online hulp en mindfulness training en nog meer van dat soort zweefgedoe.

Geloof niet dat er veel gebruik van gemaakt wordt.

Waar wel veel gehoor aan gegeven is is ondersteuning van de familie van degenen die iemand verloren hebben of anderszins getroffen zijn door covid. Directe collega van mij heeft door zijn verblijf op de IC wegens corona een afasie opgelopen.

verder hebben we dagelijks virtuele watercooler/koffiemachine afspraken staan met collega's om gewoon te ouwehoeren en ervaringen te delen. Whatsapp groepen waar we foute grappen maken zoals we dat op kantoor ook doen etc....
Wat een kutopmerking weer trouwens zijn we wel van jouw gewend als trolivier. Bij ons kun je ook naar coaches voor begeleiding in coronatijd, en digitale koffiemomenten etc haalt het toch niet bij het echte leven met echte sociale contacten en dat mensen alleen nog maar met werk bezig zijn. Verder ben ik weer snel klaar met jou vandaag Trolivier en met die andere pipo ook die alleen maar zijn rotzooi komt posten met de bedoeling om te sneren.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197548258
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:13 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Wat een kutopmerking weer trouwens zijn we wel van jouw gewend als trolivier. Bij ons kun je ook naar coaches voor begeleiding in coronatijd, en digitale koffiemomenten etc haalt het toch niet bij het echte leven met echte sociale contacten en dat mensen alleen nog maar met werk bezig zijn. Verder ben ik weer snel klaar met jou vandaag Trolivier en met die andere pipo ook die alleen maar zijn rotzooi komt posten met de bedoeling om te sneren.
He... je reageert op me... Is mijn dag toch weer een stukje beter *O*
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197549009
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:13 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Wat een kutopmerking weer trouwens zijn we wel van jouw gewend als trolivier. Bij ons kun je ook naar coaches voor begeleiding in coronatijd, en digitale koffiemomenten etc haalt het toch niet bij het echte leven met echte sociale contacten en dat mensen alleen nog maar met werk bezig zijn. Verder ben ik weer snel klaar met jou vandaag Trolivier en met die andere pipo ook die alleen maar zijn rotzooi komt posten met de bedoeling om te sneren.
Nee het is inderdaad anders dan anders, maar om nu meteen depri te raken en je werk niet te kunnen doen.. Bij mijn werkgever gaan ze er ook vanuit dat post Covid we het merendeel nog thuis gaan werken. Beter voor milieu, minder panden nodig en file probleem kan zo ook wel eens opgelost worden :)
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197549290

Zeer goed filmpje over massavorming en corona. Waarom wij hier nooit meer uit gaan komen. Ook na massale vaccinatie zullen ze ons blijven lastigvallen.

De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 21 januari 2021 @ 13:22:44 #222
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_197549586
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:54 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Nee het is inderdaad anders dan anders, maar om nu meteen depri te raken en je werk niet te kunnen doen.. Bij mijn werkgever gaan ze er ook vanuit dat post Covid we het merendeel nog thuis gaan werken. Beter voor milieu, minder panden nodig en file probleem kan zo ook wel eens opgelost worden :)
Het gaat toch niet alleen om thuiswerken. Gaat over ondernemende mensen die nu helemaal geen kut meer kunnen.

Die keurige burgerlulletjes met 3 kinderen, samen met de vrouw ludo en Janine gluren hebben begrijpelijkerwijs minder last van de maatregelen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_197549957
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 13:22 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Het gaat toch niet alleen om thuiswerken. Gaat over ondernemende mensen die nu helemaal geen kut meer kunnen.

Die keurige burgerlulletjes met 3 kinderen, samen met de vrouw ludo en Janine gluren hebben begrijpelijkerwijs minder last van de maatregelen.
Net nog een ondernemer over de vloer gehad om wat werk te laten doen. De man zit bomvol geboekt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 21 januari 2021 @ 13:43:41 #224
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_197550055
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 13:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Net nog een ondernemer over de vloer gehad om wat werk te laten doen. De man zit bomvol geboekt
Dit is een slechte grap of je leest niet goed.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_197550069
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 13:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Dit is een slechte grap of je leest niet goed.
O-)

Maar even serieus... er valt en kan nog genoeg gedaan worden. Zelfs met eventuele avondklok. Is het ideaal? zeker niet, maar "geen kut kunnen" is overdreven
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197550265
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 13:22 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Het gaat toch niet alleen om thuiswerken. Gaat over ondernemende mensen die nu helemaal geen kut meer kunnen.

Die keurige burgerlulletjes met 3 kinderen, samen met de vrouw ludo en Janine gluren hebben begrijpelijkerwijs minder last van de maatregelen.
Ik reageerde specifiek op ctrlaltdelete over dat meeting verhaal..

En er zijn inderdaad een hoop ondernemers die niets to weinig meer te doen hebben. Wat natuurlijk zwaar kut is maar een groot gedeelte van die ondernemers zijn creatief en doen even wat anders of hun werk even op een andere manier..

Niet elke ondernemer kan dat, ik snap best dat die nu flink stress hebben over hoe het verder gaat, zelfs depressie snap ik nog. Maar goed dat soort dingen zijn helaas inherent bij een crisis zoals dit.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197550542
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 13:54 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ik reageerde specifiek op ctrlaltdelete over dat meeting verhaal..

En er zijn inderdaad een hoop ondernemers die niets to weinig meer te doen hebben. Wat natuurlijk zwaar kut is maar een groot gedeelte van die ondernemers zijn creatief en doen even wat anders of hun werk even op een andere manier..

Niet elke ondernemer kan dat, ik snap best dat die nu flink stress hebben over hoe het verder gaat, zelfs depressie snap ik nog. Maar goed dat soort dingen zijn helaas inherent bij een crisis zoals dit.
Ja, zelfs depressie kan je begrijpen? Alsof mensen daarvoor kiezen... Dat is een uitbalans geraakte chemie in je hoofd. Dat komt niet alleen door stress. Dat krijg je als je sociale contacten aan het kapot maken bent of jouw levensdoel in stof ziet veranderen of als de wereld om jouw heen zodanig aan het veranderen is dat je niet meer 'thuis' voelt of dat jouw vrijheden zodanig ingeperkt worden dat je geen vrijheid meer kan voelen. Het kan ook gerelateerd zijn aan de voeding of drugs die je gebruikt... Dat excessieve gebruik komt ook weer door de keuzes van dit kabinet.

Maarja, dit kabinet wil de nevenschade niet in kaart brengen, dus zijn ze lekker onverantwoord bezig wat mij betreft.
pi_197550845
Ik vind het best wel schrijnend dat men nu pas denkt aan psychische klachten. En ik heb het gevoel dat men dat alleen maar gebruikt om tegen de maatregelen. Ik weet zeker als steaks alles voorbij is, dan men weer 0% om GGZ geeft. :N

Als ‘psychische patient’ zou ik hier ook helemaal niet moeten komen. Her maakt me alleen maar depressiever.
ROBODEMONS..................|:(
pi_197551033
quote:
13s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:24 schreef Morrigan het volgende:
Ik vind het best wel schrijnend dat men nu pas denkt aan psychische klachten. En ik heb het gevoel dat men dat alleen maar gebruikt om tegen de maatregelen. Ik weet zeker als steaks alles voorbij is, dan men weer 0% om GGZ geeft. :N

Als ‘psychische patient’ zou ik hier ook helemaal niet moeten komen. Her maakt me alleen maar depressiever.
Heb het wel eerder in dit topic gezegd, ik ben ook psychisch patiënt die gelukkig flink stabiel is. Door opnames in klinieken heb ik veel kennissen met psychische problemen. Die bijna allemaal zeggen wij zijn niet bang voor het virus, ja we hebben wel wat meer last van onze klachten door maatregelen.. Maar wat ze bijna allemaal zat zijn is het geroeptoeter van de wappies en de anti-vax club.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197551070
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:33 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Heb het wel eerder in dit topic gezegd, ik ben ook psychisch patiënt die gelukkig flink stabiel is. Door opnames in klinieken heb ik veel kennissen met psychische problemen. Die bijna allemaal zeggen wij zijn niet bang voor het virus, ja we hebben wel wat meer last van onze klachten door maatregelen.. Maar wat ze bijna allemaal zat zijn is het geroeptoeter van de wappies en de anti-vax club.
Precies.
ROBODEMONS..................|:(
pi_197551082
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:33 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Heb het wel eerder in dit topic gezegd, ik ben ook psychisch patiënt die gelukkig flink stabiel is. Door opnames in klinieken heb ik veel kennissen met psychische problemen. Die bijna allemaal zeggen wij zijn niet bang voor het virus, ja we hebben wel wat meer last van onze klachten door maatregelen.. Maar wat ze bijna allemaal zat zijn is het geroeptoeter van de wappies en de anti-vax club.
Nou, dan laat je die mensen mooi roepen en neem je fijn je vaccin. Iedereen tevreden.
  donderdag 21 januari 2021 @ 14:37:16 #232
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197551114
Wat wij hier allemaal zat zijn is het gemekker van de normies en de vaccinatiewappies. Klap van de molen die lui
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197551150
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:37 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat wij hier allemaal zat zijn is het gemekker van de normies en de vaccinatiewappies. Klap van de molen die lui
Spreek voor jezelf aub.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 21 januari 2021 @ 14:39:08 #234
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197551156
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:37 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat wij hier allemaal zat zijn is het gemekker van de normies en de vaccinatiewappies. Klap van de molen die lui
WIJ ZIJN NEDERLAND!!!

Nee. Dat ben je niet.
Huilen dan.
  donderdag 21 januari 2021 @ 14:39:34 #235
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_197551166
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:33 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Heb het wel eerder in dit topic gezegd, ik ben ook psychisch patiënt die gelukkig flink stabiel is. Door opnames in klinieken heb ik veel kennissen met psychische problemen. Die bijna allemaal zeggen wij zijn niet bang voor het virus, ja we hebben wel wat meer last van onze klachten door maatregelen.. Maar wat ze bijna allemaal zat zijn is het geroeptoeter van de wappies en de anti-vax club.
Vrijheid van meningsuiting is niet afhankelijk van wat individuen wel en niet willen horen . Word maar lekker moe zou ik zo zeggen tot je leert dat ook meningen die afwijken van wat jij persoonlijk vind recht hebben van spreken .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_197551228
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:39 schreef Summers het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting is niet afhankelijk van wat individuen wel en niet willen horen . Word maar lekker moe zou ik zo zeggen tot je leert dat ook meningen die afwijken van wat jij persoonlijk vind recht hebben van spreken .
Ik zou dit even kortsluiten met CAD.
pi_197551262
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:42 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik zou dit even kortsluiten met CAD.
:D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197551361
quote:
13s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:24 schreef Morrigan het volgende:
Ik vind het best wel schrijnend dat men nu pas denkt aan psychische klachten. En ik heb het gevoel dat men dat alleen maar gebruikt om tegen de maatregelen. Ik weet zeker als steaks alles voorbij is, dan men weer 0% om GGZ geeft. :N

Als ‘psychische patient’ zou ik hier ook helemaal niet moeten komen. Her maakt me alleen maar depressiever.
Nu pas? Tis ook al maanden geleden overgesproken.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  donderdag 21 januari 2021 @ 14:49:31 #239
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197551386
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:48 schreef Tingo het volgende:

[..]

Nu pas? Tis ook al maanden geleden overgesproken.
Met 'men' bedoelt ze niet de paardenkoppen in dit topic hè.
Huilen dan.
pi_197551432
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:39 schreef Summers het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting is niet afhankelijk van wat individuen wel en niet willen horen . Word maar lekker moe zou ik zo zeggen tot je leert dat ook meningen die afwijken van wat jij persoonlijk vind recht hebben van spreken .
Ik ben een man van de wetenschap en feiten verdraaien of fake news de wereld in brengen heeft niets met meningen te maken.

"Ik neem vaccin niet omdat ik de test periode te kort vind" <-- Mening
"Ik neem geen vaccin want vergif" <-- Feiten spreken dat tegen dus bullshit en heeft niks met een mening meer te maken.

Easy.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197551443
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:33 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Heb het wel eerder in dit topic gezegd, ik ben ook psychisch patiënt die gelukkig flink stabiel is. Door opnames in klinieken heb ik veel kennissen met psychische problemen. Die bijna allemaal zeggen wij zijn niet bang voor het virus, ja we hebben wel wat meer last van onze klachten door maatregelen.. Maar wat ze bijna allemaal zat zijn is het geroeptoeter van de wappies en de anti-vax club.
Jij denkt dat je de enige bent met ervaring? Heb je alleen dan het recht van spreken? Ik kan je garanderen dat ik ook de nodige rugzakje hebt opgedaan en deel jouw mening totaal niet. :W
  donderdag 21 januari 2021 @ 14:54:26 #242
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197551504
De TamTam gaat weer rond zie ik. De normies zitten er weer klaar voor.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197551549
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:51 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ik ben een man van de wetenschap en feiten verdraaien of fake news de wereld in brengen heeft niets met meningen te maken.

"Ik neem vaccin niet omdat ik de test periode te kort vind" <-- Mening
"Ik neem geen vaccin want vergif" <-- Feiten spreken dat tegen dus bullshit en heeft niks met een mening meer te maken.

Easy.
Ik neem geen vaccin omdat ik het niet nodig hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tingo op 21-01-2021 15:02:46 (added word : het) ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  donderdag 21 januari 2021 @ 14:57:41 #244
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_197551588
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:51 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ik ben een man van de wetenschap en feiten verdraaien of fake news de wereld in brengen heeft niets met meningen te maken.

"Ik neem vaccin niet omdat ik de test periode te kort vind" <-- Mening
"Ik neem geen vaccin want vergif" <-- Feiten spreken dat tegen dus bullshit en heeft niks met een mening meer te maken.

Easy.
Bedankt voor je mening .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 21 januari 2021 @ 15:01:47 #245
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197551679
Isdatzo: De soortelijke warmte van water is 4186 J per kg * ℃.
Summers: Bedankt voor je mening.

Isdatzo: 2 + 2 = 4.
Summers: Bedankt voor je mening.
Huilen dan.
pi_197551730
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:01 schreef Isdatzo het volgende:
Isdatzo: De soortelijke warmte van water is 4186 J per kg * ℃.
Summers: Bedankt voor je mening.

Isdatzo: 2 + 2 = 4.
Summers: Bedankt voor je mening.
Bedankt voor uw mening.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197551731
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:51 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ik ben een man van de wetenschap en feiten verdraaien of fake news de wereld in brengen heeft niets met meningen te maken.

"Ik neem vaccin niet omdat ik de test periode te kort vind" <-- Mening
"Ik neem geen vaccin want vergif" <-- Feiten spreken dat tegen dus bullshit en heeft niks met een mening meer te maken.

Easy.
Jij bent dus een man van de feiten. Dan hoop ik ten zeerste dat jij jou daar ook op richt. Ik ben zelf niet van de feiten.
Mag dat ook?
pi_197551886
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:01 schreef Isdatzo het volgende:
Isdatzo: De soortelijke warmte van water is 4186 J per kg * ℃.
Summers: Bedankt voor je mening.

Isdatzo: 2 + 2 = 4.
Summers: Bedankt voor je mening.
MSMLEUGENS!! De Soortelijke warmte van water is 6,02x10^23 kN/J/m²/KeV !!! Normie!!1
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 21 januari 2021 @ 15:15:45 #249
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197551972
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

MSMLEUGENS!! De Soortelijke warmte van water is 6,02x10^23 kN/J/m²/KeV !!! Normie!!1
Resultaten verkregen uit 'ik doe m'n eigenste onderzoek' onder invloed van psychedelica zeker?
Huilen dan.
pi_197551995
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Resultaten verkregen uit 'ik doe m'n eigenste onderzoek' onder invloed van psychedelica zeker?
Hoezo? Gewoon uit memes op facebook!1
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 21 januari 2021 @ 15:19:42 #251
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197552067
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hoezo? Gewoon uit memes op facebook!1
Hmm, dat levert inderdaad doorgaans wel betrouwbare resultaten op. Het spijt me dat ik je methodologie in twijfel trok :@ .
Huilen dan.
pi_197552118
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hmm, dat levert inderdaad doorgaans wel betrouwbare resultaten op. Het spijt me dat ik je methodologie in twijfel trok :@ .
Komt omdat je verblind bent door het linkse msm onderwijs dat je hebt doorlopen. Had je aan de school of hard knocks gestudeerd, dan had je tenminste oneindig helder kunnen waarnemen. Wake up Schaap!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197552487
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:03 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Jij bent dus een man van de feiten. Dan hoop ik ten zeerste dat jij jou daar ook op richt. Ik ben zelf niet van de feiten.
Mag dat ook?
Het negeren van feiten is over het algemeen best dom te noemen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  donderdag 21 januari 2021 @ 16:37:32 #255
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197553439
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Komt omdat je verblind bent door het linkse msm onderwijs dat je hebt doorlopen. Had je aan de school of hard knocks gestudeerd, dan had je tenminste oneindig helder kunnen waarnemen. Wake up Schaap!
Hard knocks, hmm.. ik doe wel iets met onderzoek aan hard rocks. Telt dat ook? Helaas wel aan zo'n instituut dat een vieslinks geïndoctrineerd bolwerk is waar op de onderwijstakken reine zieltjes voor eeuwig verpest worden.
Huilen dan.
pi_197553540
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hard knocks, hmm.. ik doe wel iets met onderzoek aan hard rocks. Telt dat ook? Helaas wel aan zo'n instituut dat een vieslinks geïndoctrineerd bolwerk is waar op de onderwijstakken reine zieltjes voor eeuwig verpest worden.
Cool! Ik maak natuurkundesommetjes voor staalconstructies ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197553675
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:51 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Jij denkt dat je de enige bent met ervaring? Heb je alleen dan het recht van spreken? Ik kan je garanderen dat ik ook de nodige rugzakje hebt opgedaan en deel jouw mening totaal niet. :W
En wat denk je wat er straks gaat gebeuren als corona voorbij is? Dat je psychische problemen opeens weg zijn? Ga maar vanuit dat dat niet gaat gebeuren. Verder zal er weer bezuinigd worden op GGZ. Ik bedoel, VVD staat nog steeds bovenaan in de peiling. }:|

Verder hoop ik oprecht voor je dat je mensen in jouw omgeving hebt die je kunnen helpen.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 21 januari 2021 @ 16:54:19 #258
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197553754
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Cool! Ik maak natuurkundesommetjes voor staalconstructies ;)
Cool! Natuurkundesommetjes voor vervorming van metalen (of legeringen) gebruik ik regelmatig als uitgangspunt om te rekenen aan plastische vervorming van de hard kn ehh, rocks.

Dan ben je vast wel een beetje thuis in de spannende wereld van materiaaleigenschappen en deformatiemechanismen.
Huilen dan.
pi_197553843
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:43 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Het negeren van feiten is over het algemeen best dom te noemen.
Dat ligt eraan wie er voor jou bepaald wat de feiten zijn ;)
pi_197553987
quote:
15s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:49 schreef Morrigan het volgende:

[..]

En wat denk je wat er straks gaat gebeuren als corona voorbij is? Dat je psychische problemen opeens weg zijn? Ga maar vanuit dat dat niet gaat gebeuren. Verder zal er weer bezuinigd worden op GGZ. Ik bedoel, VVD staat nog steeds bovenaan in de peiling. }:|

Verder hoop ik oprecht voor je dat je mensen in jouw omgeving hebt die je kunnen helpen.
Ik denk dat de wachttijden enorm zullen oplopen als er niks aan gedaan gaat worden. Hoe langer deze situatie duurt hoe meer mensen met psychische klachten er zullen zijn. En het gaat niet alleen om ggz, maar ook andere instanties zoals verslavings klinieken, jeugd zorg, etc. Ik vind het teleurstellend dat dit nauwelijks meegenomen worden tijdens de omt adviezen. Ze kijken puur naar hoe je het virus eronder kunt krijgen, maar nauwelijks naar de sociale/mentale gevolgen.

Verder hoef je je geen zorgen te maken over mij hoor. Hoewel ik merk dat de situatie waarin we zitten wel impact heeft op mijn gemoedstoestand probeer ik toch mijn omgeving leefbaar te houden. ^O^
pi_197554853
quote:
15s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:49 schreef Morrigan het volgende:

[..]

En wat denk je wat er straks gaat gebeuren als corona voorbij is? Dat je psychische problemen opeens weg zijn? Ga maar vanuit dat dat niet gaat gebeuren. Verder zal er weer bezuinigd worden op GGZ. Ik bedoel, VVD staat nog steeds bovenaan in de peiling. }:|

Verder hoop ik oprecht voor je dat je mensen in jouw omgeving hebt die je kunnen helpen.
Ondanks de staat van de GGZ blijf ik wel VVD stemmen. Ik denk dat niet het bezuinigen alleen de reden is voor de afbraak van de GGZ. Veel zaken kunnen volgens mij veel efficiënter en de GGZ zelf zal echt meer persoons gericht moeten worden (zijn sommige instellingen al best ver mee). Nu is het zo dat je een DSM stempel nodig hebt vanuit de zorgverzekeraar, daar staat dan een behandeltraject voor. Terwijl iedereen anders is, wat bij de ene werkt hoeft niet bij een andere te werken (geld zowel voor type therapie als medicatie).

Wat ook nog steeds niet helpt is het enorme stigma op psychische aandoeningen, mensen zoeken soms veels te laat hulp terwijl erger al via een POH GGZ opgelost had kunnen worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:51 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Jij denkt dat je de enige bent met ervaring? Heb je alleen dan het recht van spreken? Ik kan je garanderen dat ik ook de nodige rugzakje hebt opgedaan en deel jouw mening totaal niet. :W
Dat claim ik niet, ik zeg alleen dat in mijn kennis kring (incl lotgenoten) er meer angst is voor de anti-vaccinverhalen dan voor het virus zelf.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197555323
200830_1_daily91_25.jpg
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197555336
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:03 schreef MatthijsDJ het volgende:

Dat claim ik niet, ik zeg alleen dat in mijn kennis kring (incl lotgenoten) er meer angst is voor de anti-vaccinverhalen dan voor het virus zelf.
'Antivaccin' beetje overdreven is.
'Non-vaccin' beter is.

Gaat over freedom of choice. Provaxxers willen dat niet.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197555361
quote:
Cute!
Is dat 'n Limburgse bat?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197555369
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:34 schreef Tingo het volgende:

[..]

Cute!
Is dat 'n Limburgse bat?
I dunno, I'd make soup out of it.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197555397
Avondklok gaat mij véél te ver.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197555420
quote:
15s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:49 schreef Morrigan het volgende:

[..]

En wat denk je wat er straks gaat gebeuren als corona voorbij is? Dat je psychische problemen opeens weg zijn? Ga maar vanuit dat dat niet gaat gebeuren. Verder zal er weer bezuinigd worden op GGZ. Ik bedoel, VVD staat nog steeds bovenaan in de peiling. }:|

Verder hoop ik oprecht voor je dat je mensen in jouw omgeving hebt die je kunnen helpen.
In een peiling ja. Maar je moet wc-eend peilingen niet geloven. Natuurlijk beweren ze dat zij nogsteeds de besten zijn.

Staatspropaganda is wel een bestaand iets ook hier in het westen. CNN bijvoorbeeld is Joe Biden gaan prijzen met verheerlijkende woorden alsof hij Jezus is. Het is gelijkend aan de propaganda Noord Koreaanse stijl.
pi_197555501
quote:
4s.gif Op donderdag 21 januari 2021 13:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

Zeer goed filmpje over massavorming en corona. Waarom wij hier nooit meer uit gaan komen. Ook na massale vaccinatie zullen ze ons blijven lastigvallen.

Mwah, alleen de vaccinatieweigeraars zullen ze op den duur nog lastig gaan vallen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197555533
Linkje naar link-topic verplaatst.
pi_197555536
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:33 schreef Tingo het volgende:

[..]

'Antivaccin' beetje overdreven is.
'Non-vaccin' beter is.

Gaat over freedom of choice. Provaxxers willen dat niet.
En dat is ook lariekoek, maar een select gezelschap wil verplichte vaccinaties. Wat ik wel begrijp en ook min of meer achter staat is dat event organisatoren alleen gevaccineerde toe willen laten als dat betekent dat ze weer eerder events kunnen organiseren.

Het voor altijd verplichten voor toegang zie ik het nut niet van in en ook is dus ook niet gewenst.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  donderdag 21 januari 2021 @ 18:51:44 #271
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197555647
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:36 schreef ludovico het volgende:
Avondklok gaat mij véél te ver.
Schokkend.
Huilen dan.
pi_197555659
quote:
9s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

WIJ ZIJN NEDERLAND!!!

Nee. Dat ben je niet.
Over 7 weekjes mag Nederland echt zijn stem laten horen. Ik kan de woedende en verontwaardigde reacties hier al voorspellen. Maar ook de verkiezing zal volgens deze gasten wel onderdeel van 'The great reset' zijn waar de MSM aan mee zal helpen.

Zo voorspelbaar allemaal :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197555666
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:38 schreef MisterWendel het volgende:

[..]

In een peiling ja. Maar je moet wc-eend peilingen niet geloven. Natuurlijk beweren ze dat zij nogsteeds de besten zijn.

Staatspropaganda is wel een bestaand iets ook hier in het westen. CNN bijvoorbeeld is Joe Biden gaan prijzen met verheerlijkende woorden alsof hij Jezus is. Het is gelijkend aan de propaganda Noord Koreaanse stijl.
CNN is idd erg anti trump en pro Biden. Vanuit journalistiek oogpunt vind ik dat niet goed, maar het is een privaat bedrijf. Staatsprogramma doen ze dus niet aan, anders waren ze wel pro Trump geweest.

Een merendeel van de Nederlandse journalistiek is best pro links te noemen, dus zou als het om Rutte gaat eerder met anti Rutte berichten komen dan met staatspropaganda.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Over 7 weekjes mag Nederland echt zijn stem laten horen. Ik kan de woedende en verontwaardigde reacties hier al voorspellen. Maar ook de verkiezing zal volgens deze gasten wel onderdeel van 'The great reset' zijn waar de MSM aan mee zal helpen.

Zo voorspelbaar allemaal :')
Echte he.. Als ik kijk naar de mensen die ik ken kloppen de peilingen en ook de uitslagen vast wel.. Veel VVD/Rutte , veel PVV en de rest hangt er een beetje bij. Zelfs de korte opleving van FVD zag ik terug.

Maar nee het is allemaal fake..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197555710
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:52 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

CNN is idd erg anti trump en pro Biden. Vanuit journalistiek oogpunt vind ik dat niet goed, maar het is een privaat bedrijf. Staatsprogramma doen ze dus niet aan, anders waren ze wel pro Trump geweest.

Een merendeel van de Nederlandse journalistiek is best pro links te noemen, dus zou als het om Rutte gaat eerder met anti Rutte berichten komen dan met staatspropaganda.
Trump werd door de republikeinen voor de spreekwoordelijke bus gegooid. Je kunt duidelijk zien dat beide kanten geen derde partij (Trump) als overheid wilden hebben. Zelf Foxnews gooide Trump onder de bus!
Repiblikein en democraat is allemaal doorgestoken kaart
pi_197555756
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:55 schreef MisterWendel het volgende:

[..]

Trump werd door de republikeinen voor de spreekwoordelijke bus gegooid. Je kunt duidelijk zien dat beide kanten geen derde partij (Trump) als overheid wilden hebben. Zelf Foxnews gooide Trump onder de bus!
Repiblikein en democraat is allemaal doorgestoken kaart
Hoe zou dat toch komen?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  donderdag 21 januari 2021 @ 19:00:54 #276
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197555791
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:55 schreef MisterWendel het volgende:

[..]

Trump werd door de republikeinen voor de spreekwoordelijke bus gegooid. Je kunt duidelijk zien dat beide kanten geen derde partij (Trump) als overheid wilden hebben. Zelf Foxnews gooide Trump onder de bus!
Repiblikein en democraat is allemaal doorgestoken kaart
En dat is een probleem omdat... ?
Huilen dan.
pi_197555798
Dat zal ongetwijfeld niets te maken hebben met zijn persoonlijkheid en competentie maar puur met een politiek spelletje!
Conscience do cost.
pi_197555851
quote:
Meerdere doden door brand bij Serum Institute in India, grootste vaccinproducent ter wereld
Bij het Serum Institute of India, de grootste vaccinproducent ter wereld, woedde vandaag een urenlange brand. Hierbij zijn meerdere doden gevallen, bevestigt CEO Adar Poonawalla. De fabriek, gelegen in Pune in het westen van India, is samen met AstraZeneca en Oxford University bezig met de ontwikkeling van het Covishield-coronavaccin.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ter-wereld~a7650f85/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197556338
twitter
  donderdag 21 januari 2021 @ 19:48:11 #281
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197556733

Hulde voor deze man, geniet van het leven en laat je niet zo piepelen ^O^
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197557036
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:48 schreef controlaltdelete het volgende:

Hulde voor deze man, geniet van het leven en laat je niet zo piepelen ^O^
De ironie _O-
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197557170
quote:
Iedereen mag natuurlijk zelf de keuze maken. Maar keuzevrijheid ontslaat niemand van de plicht om de consequenties onder ogen te zien en te aanvaarden. De gezondheidszorg is gebaseerd op solidariteit. Iedereen van achttien jaar en ouder betaalt verplicht mee, iedereen krijgt zorg. Wie zijn kansen op besmetting bewust verhoogt door tegen vaccinatie te kiezen, zet de gezondheidszorg organisatorisch en financieel onder extra druk. Die keuze dupeert anderen, zoals patiënten die langer op reguliere zorg moeten wachten.

Keuzes zijn niet gratis. Ze hebben een prijs. Wie zich niet laat inenten, betaalt de rekening. Een hogere zorgpremie bijvoorbeeld of een extra eigen risico.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)de-rekening-a4028016
Een extra hoge zorgpremie voor vaccinatieweigeraars ^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 21 januari 2021 @ 20:09:12 #284
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197557341
Waarom je dit soort berichten elke keer zo prominent komt posten op bnw terwijl het in COR thuishoort? Om het users in te prenten? Zo van lekker puh en haal je daar een soort van genoegdoening uit?

[ Bericht 7% gewijzigd door SuperHartje op 22-01-2021 06:49:58 ]
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197557415
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:09 schreef controlaltdelete het volgende:
Waarom je dit soort berichten elke keer zo prominent komt posten op bnw terwijl het in COR thuishoort? Om het users in te prenten? Zo van lekker puh en haal je daar een soort van genoegdoening uit? Treurig hoopje mens ben je dan.
Reageer je toch nog op mij *O*

Ik post deze doodnormale 'MSM' berichten om jullie er aan te herinneren dat jullie extreme denkbeelden ver van de dagelijkse werkelijkheid staan. Jullie beginnen net iets te vaak te denken dat ze normaal zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197557572
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Reageer je toch nog op mij *O*

Ik post deze doodnormale 'MSM' berichten om jullie er aan te herinneren dat jullie extreme denkbeelden ver van de dagelijkse werkelijkheid staan. Jullie beginnen net iets te vaak te denken dat ze normaal zijn.
Het is toch zo grappig he.. Ze noemen zich kritisch maar willen absoluut niks zien wat hun ongelijk bewijst :-D
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197557678
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Reageer je toch nog op mij *O*

Ik post deze doodnormale 'MSM' berichten om jullie er aan te herinneren dat jullie extreme denkbeelden ver van de dagelijkse werkelijkheid staan. Jullie beginnen net iets te vaak te denken dat ze normaal zijn.
De avondklok was ook één van de extreme denkbeelden die blijkt uitgekomen te zijn. De verplichte mondkapjes ook. De verlenging van maatregelen ook. Begint nu lastig te worden om nog extreem te zijn als alles aan het uitkomen is.

Maar goed welke extreme denkbeeld denk je te ontkrachten met de post over de zorgpremie?
pi_197557836
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:22 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]
Maar goed welke extreme denkbeeld denk je te ontkrachten met de post over de zorgpremie?
Niets. Het is jouw verzinsel dat mijn post bedoeld is om denkbeelden te ontkrachten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Overall beste user 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 20:33:36 #289
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197557929
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:09 schreef controlaltdelete het volgende:
Waarom je dit soort berichten elke keer zo prominent komt posten op bnw terwijl het in COR thuishoort? Om het users in te prenten? Zo van lekker puh en haal je daar een soort van genoegdoening uit? Treurig hoopje mens ben je dan.
Toen ik laatst een bericht plaatste over mijn werk als inspreker van de stem van Bill Gates die je gaat horen als je de chip krijgt mocht dat ook al niet. Werd direct verwijderd.

En dat was gewoon uit de eerste hand! Direct van mij! Een scoop, een primeur! Daar kwam geen MSM aan te pas. Prima geschikt voor hier.

Maar dat mocht hier dus niet worden geplaatst.

Heel verdacht.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 21 januari 2021 @ 20:34:59 #290
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197557954
Rare bezigheid van die normies om dag in dag uit op missie te zijn tussen de wappies op een forum wat eigenlijk voor wappies is bedoeld. Wie is er nou gestoord?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197558012
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:34 schreef controlaltdelete het volgende:
Rare bezigheid van die normies om dag in dag uit op missie te zijn tussen de wappies op een forum wat eigenlijk voor wappies is bedoeld. Wie is er nou gestoord?
Als ik er niet zoveel lol in zou hebben was ik allang gestopt :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197558028
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Niets. Het is jouw verzinsel dat mijn post bedoeld is om denkbeelden te ontkrachten.
Ik verwoord het misschien niet goed, maar je zegt toch zelf 'om er aan te herinneren dat jullie extreme denkbeelden ver van de dagelijkse werkelijkheid staan'. Dan vraag ik mezelf af welke extreme denkbeelden je dan bedoelt en wat hoop je met het posten van de zorgpremie te bereiken? Het is toch binnen BNW bekend dat er ofwel verplichte vaccinatie gaat komen of indirecte vaccinatieplicht dmv consequenties verbinden aan het niet vaccineren.
  donderdag 21 januari 2021 @ 20:47:07 #293
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197558222
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als ik er niet zoveel lol in zou hebben was ik allang gestopt :P
Ja dat bedoel ik, wie is er hier nou gestoord? Ik niet. Succes ouwe met je missie ik denk niet dat het veel uithaalt. Ik ga er iig nog een leuke avond van maken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197558240
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:38 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik verwoord het misschien niet goed, maar je zegt toch zelf 'om er aan te herinneren dat jullie extreme denkbeelden ver van de dagelijkse werkelijkheid staan'. Dan vraag ik mezelf af welke extreme denkbeelden je dan bedoelt en wat hoop je met het posten van de zorgpremie te bereiken? Het is toch binnen BNW bekend dat er ofwel verplichte vaccinatie gaat komen of indirecte vaccinatieplicht dmv consequenties verbinden aan het niet vaccineren.
Heel goed. Het is een tegengeluid aan al die debiele onzin die hier dagelijks voorbij komt. Een realitycheck, zo je wil, voor wat je werkelijk kan verwachten in de nabije toekomst.

Voorbeelden te over. Dat we alles maar open moeten gooien, dat we alle ouderen maar op moeten hokken cq moeten slachtofferen. Berichten die al maandenlang gepost worden dat 'het volk' elk moment in opstand kan komen. Dat het 1 groot wereldwijd complot is. Dat het vaccin meer zieken en doden aanricht dan het virus.

En ga zo maar door........

Terwijl in werkelijkheid het gewoon een vreselijk besmettelijk virus is waar heel de wereld moeite mee heeft om mee om te gaan. En de overgrote meerderheid van de Nederlanders het gewoon helemaal zat is met hun medelanders die zulk soort onzin verkondigen en die schijt hebben aan zelfs de meest simpele maatregelen waardoor zelfs lockdown op lockdown niet voldoende is om het virus eronder te krijgen.

En dat gaan jullie in maart nog eens extra merken want figuren zoals jullie zijn de reden waarom FvD is ingestort en de VVD en het CDA populairder zijn dan ooit.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197558498
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Heel goed. Het is een tegengeluid aan al die debiele onzin die hier dagelijks voorbij komt. Een realitycheck, zo je wil, voor wat je werkelijk kan verwachten in de nabije toekomst.

Voorbeelden te over. Dat we alles maar open moeten gooien, dat we alle ouderen maar op moeten hokken cq moeten slachtofferen. Berichten die al maandenlang gepost worden dat 'het volk' elk moment in opstand kan komen. Dat het 1 groot wereldwijd complot is. Dat het vaccin meer zieken en doden aanricht dan het virus.

En ga zo maar door........

Terwijl in werkelijkheid het gewoon een vreselijk besmettelijk virus is waar heel de wereld moeite mee heeft om mee om te gaan. En de overgrote meerderheid van de Nederlanders het gewoon helemaal zat is met hun medelanders die zulk soort onzin verkondigen en die schijt hebben aan zelfs de meest simpele maatregelen waardoor zelfs lockdown op lockdown niet voldoende is om het virus eronder te krijgen.

En dat gaan jullie in maart nog eens extra merken want figuren zoals jullie zijn de reden waarom FvD is ingestort en de VVD en het CDA populairder zijn dan ooit.
Aah het zwart/wit denken. Maar met die post over de zorg premie bevestig je eigenlijk onze voorspelling. ^O^
pi_197558733
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:55 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Aah het zwart/wit denken. Maar met die post over de zorg premie bevestig je eigenlijk onze voorspelling. ^O^
Het is bewezen dat als je geen vaccinatie neemt je risico op zware complicaties groter is. Logisch dat een verzekeraar dan zegt dat je iets meer moet betalen...

Ik zou het ook begrijpen dat ik als roker meer zou moeten betalen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197559414
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:03 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Het is bewezen dat als je geen vaccinatie neemt je risico op zware complicaties groter is. Logisch dat een verzekeraar dan zegt dat je iets meer moet betalen...

Ik zou het ook begrijpen dat ik als roker meer zou moeten betalen.
Nou, de prijzen zijn net vastgesteld dus dat duurt sowieso nog wel een jaartje. Hopelijk is deze hele teringzooi dan een keer over, maar heb er een hard hoofd in.
pi_197559456
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:03 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Het is bewezen dat als je geen vaccinatie neemt je risico op zware complicaties groter is. Logisch dat een verzekeraar dan zegt dat je iets meer moet betalen...

Ik zou het ook begrijpen dat ik als roker meer zou moeten betalen.
Misschien als je in de risicogroep valt, maar dan zou je op alle ongezonde dingen extra premie moeten betalen. Wat je zelf al zegt roken, maar ook ongezond eten, alcohol, kantoorbaan waar je de hele dag moet zitten. Of als je weinig sport. Ga zo maar door.

Het vaccin is heilig en worden allemaal voorwaardes bedacht, maar is het echt zo effectief? Hoelang werkt het vaccin? Is het geschikt voor de mutaties? Ben je nog besmettelijk? Daar zou je eerst antwoord op moeten hebben voordat je dingen gaat bedenken om mensen te belemmeren.
pi_197559503
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:26 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Misschien als je in de risicogroep valt, maar dan zou je op alle ongezonde dingen extra premie moeten betalen. Wat je zelf al zegt roken, maar ook ongezond eten, alcohol, kantoorbaan waar je de hele dag moet zitten. Of als je weinig sport. Ga zo maar door.

Het vaccin is heilig en worden allemaal voorwaardes bedacht, maar is het echt zo effectief? Hoelang werkt het vaccin? Is het geschikt voor de mutaties? Ben je nog besmettelijk? Daar zou je eerst antwoord op moeten hebben voordat je dingen gaat bedenken om mensen te belemmeren.
In een ideale wereld wel ja. In deze willen verzekeringen gewoon bakken met geld verdienen.
pi_197559766
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:26 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Misschien als je in de risicogroep valt, maar dan zou je op alle ongezonde dingen extra premie moeten betalen. Wat je zelf al zegt roken, maar ook ongezond eten, alcohol, kantoorbaan waar je de hele dag moet zitten. Of als je weinig sport. Ga zo maar door.

Het vaccin is heilig en worden allemaal voorwaardes bedacht, maar is het echt zo effectief? Hoelang werkt het vaccin? Is het geschikt voor de mutaties? Ben je nog besmettelijk? Daar zou je eerst antwoord op moeten hebben voordat je dingen gaat bedenken om mensen te belemmeren.
Het zou eerlijker zijn zeker voor roken dat geef ik grif toe. Maar wat is gezond leven.. sporten is gezond maar wel meer risico op blessures.. Ik heb overgewicht dat deels door mijn medicatie komt en natuurlijk ook mijn luiheid en snoep gedrag..

quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:24 schreef illusions het volgende:

[..]

Nou, de prijzen zijn net vastgesteld dus dat duurt sowieso nog wel een jaartje. Hopelijk is deze hele teringzooi dan een keer over, maar heb er een hard hoofd in.
Ik denk trouwens dat de claim dat de claim dat de kans op mindere heftige symptomen niet snel bewezen kan worden. Dus ik zie niet snel dat ze dat als reden kunnen gebruiken om meer premie te vragen
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197560586
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een extra hoge zorgpremie voor vaccinatieweigeraars ^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:38 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik verwoord het misschien niet goed, maar je zegt toch zelf 'om er aan te herinneren dat jullie extreme denkbeelden ver van de dagelijkse werkelijkheid staan'. Dan vraag ik mezelf af welke extreme denkbeelden je dan bedoelt en wat hoop je met het posten van de zorgpremie te bereiken? Het is toch binnen BNW bekend dat er ofwel verplichte vaccinatie gaat komen of indirecte vaccinatieplicht dmv consequenties verbinden aan het niet vaccineren.
Een semi vaccinatie-plicht ben ik mordicus op tegen.
Hoe mainstream ik ook ben.
We doen deze pandemie met zijn allen. En we gaan (wmb) ook bij het licht aan het einde van de tunnel geen mensen uitsluiten of extra beboeten in een of andere vorm.
Vaccineren moet een volledig eigen keuze zijn zonder dwang in wat voor vorm dan ook. In NL.
Andere landen kunnen andere eisen stellen, maar wij wonen hier.

Ik hoef het niet eens met alle argumenten hier te zijn. Maar je hebt wel recht op je eigen lijf en je eigen gedachten. Zonder dat daar allerlei indirecte vormen van uitsluiting of semi-dwang tegenover staan.
Als ik me laat vaccineren doe ik dat ook voor de mensen die dat niet kunnen, fysiek of mentaal.
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')