ik vraag 15 a 20 per dag/nacht, om op te passen danquote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:45 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wij doen 20. Met 10 spelen we met break-even.
Sowieso, als het echt zo'n eng virus mutatie is, waarom dan nog steeds tientallen vluchten vanuit VK toelaten?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als die Britse variant echt zo extreem risicovol is, waarom dan niet vorige week die avondklok direct ingevoerd als het toch had gemoeten? Waarom eerst weer anderhalve week wachten als je zo enorm benauwd bent dat dit uit de klauw gaat gieren?
Moeten burgemeesters nog iets van vinden. Dacht ik.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Avondklok is toch al uitgelekt? Vanaf vrijdag, 20:00 - 04:00.
Procentueel gezien valt het reuze mee....quote:
Als ik 15 jaar jonger was zouden dat dus borrels bij vrienden worden van 19:59 tot 04:01quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Avondklok is toch al uitgelekt? Vanaf vrijdag, 20:00 - 04:00.
Nog een keer: Je brengt niet 6 jaar terug naar 8 maanden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:41 schreef Elan het volgende:
Je kan niet 6 jaar opleiding inkorten tot 7/8 maanden. En dan verwachten dat er zich geen incidenten voor doen. Je werkt met apparatuur die honderdduizenden euro's waard is en het gaat om mensenlevens in een gestroomlijnd proces. Daar kan je niet zomaar een stel palletsorteerders met een deeltijdopleiding en nul ervaring tussen zetten.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als ik 15 jaar jonger was zouden dat dus borrels bij vrienden worden van 19:59 tot 04:01
Idd als BOA zou ik nu never nooit niet mensen alleen aanspreken. Ook nog eens in het donker nu. Dus ze moeten standaard met 2 man op pak wat nog minder pakkans geeft.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:47 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk trouwers dat veel BOA's de tyfus in geslagen gaan worden de komende tijd. Stel je wordt aangehouden 's nachts door een BOA, en je weet hoe link sommige mensen nu zijn. Ik kan het best begrijpen dat er types bij zitten die een flinke tik uitdelen.
Eigenlijk kun je dit alleen maar met >2 agenten handhaven denk ik. En de handhaving is al zo klein.
Goed plan joh, dat gaat zeker bijdragen aan een snelle oplossing voor het probleem.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als ik 15 jaar jonger was zouden dat dus borrels bij vrienden worden van 19:59 tot 04:01
Je loopt elkaar natuurlijk gruwelijk in de weg als je met 6 mensen daar rondloopt die alle zes een dat ene kleine stukje van de totale taken doen. Kun je voorstellen dat je er niet met 10 man rondloopt, maar met 60? Goed plan, echtquote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:49 schreef Fred het volgende:
[..]
Nog een keer: Je brengt niet 6 jaar terug naar 8 maanden.
Je leert mensen minder handelingen zodat ze sneller aan de slag kunnen en alleen specifieke taken doen.
Stel 1 mens moet taak a,b,c,d,e,f leren en heeft 6 jaar nodig.
Dan kan je misschien wel in 1 jaar 6 mensen opleiden die elk 1 kan die taken kan.
Dan kan je na 1 jaar dus al 6 manuur extra inzetten per uur.
Natuurlijk laat die 6 man niet als een kamikaze los op de IC. Je moet dan denken aan een systeem waarbij een IC-arts aan kan geven dat iemand gedraaid of verlegd moet worden. Vervolgens komt er een team dat alleen maar mensen kan verleggen/draaien. De arts kan dan al verder naar de volgende patiënt.
Zo "verspil" je niet 6 jaar opleiding + bak aan ervaring aan een "eenvoudig" doch fysiek uitputtend klusje als het verleggen/draaien van een patiënt.
Daar zat ik ook aan te denken. Als je wil feesten doe je dat toch wel.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ah dacht dat het volledig aan het kabinet was.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:46 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Moeten burgemeesters nog iets van vinden. Dacht ik.
Verwacht wel dat agenten uitgedaagd gaan worden in de slechtere wijken door reltuig. En dan moet er natuurlijk de-escalerend worden opgetreden, dus geen of maar een paar boetes. En daar lacht dat soort tuig toch om, die betalen ze toch niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:47 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk trouwers dat veel BOA's de tyfus in geslagen gaan worden de komende tijd. Stel je wordt aangehouden 's nachts door een BOA, en je weet hoe link sommige mensen nu zijn. Ik kan het best begrijpen dat er types bij zitten die een flinke tik uitdelen.
Eigenlijk kun je dit alleen maar met >2 agenten handhaven denk ik. En de handhaving is al zo klein.
Zullen vast BOAs zijn die daklozen beboeten straks.quote:
Dat ga ik niet overleven. Nouja, dan kan ik in ieder geval ook niet meer verspreiden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:53 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dat is wel verstandig na 8 uur zuipen.
Playmobiel politiequote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zullen vast BOAs zijn die daklozen beboeten straks.![]()
Im all for politie, maar vind BOAs echt trieste mensen.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:54 schreef Heph844 het volgende:
Nice, vanavond Diederik Gommers weer bij Jinek, begon al afkickverschijnselen te krijgen.
AMERICA FIRST.quote:
Hoe zou dat werken in een keuken? Dan heb je één chefkok. En die chef roept dan een collega die alleen maar eieren stukslaat. En dan een nieuwe collega die het pannetje op het vuur zet. En dan eentje die het ei in de pan doet. En dan eentje die het eitje omkeert...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:49 schreef Fred het volgende:
[..]
Nog een keer: Je brengt niet 6 jaar terug naar 8 maanden.
Je leert mensen minder handelingen zodat ze sneller aan de slag kunnen en alleen specifieke taken doen.
Stel 1 mens moet taak a,b,c,d,e,f leren en heeft 6 jaar nodig.
Dan kan je misschien wel in 1 jaar 6 mensen opleiden die elk 1 kan die taken kan.
Dan kan je na 1 jaar dus al 6 manuur extra inzetten per uur.
Natuurlijk laat die 6 man niet als een kamikaze los op de IC. Je moet dan denken aan een systeem waarbij een IC-arts aan kan geven dat iemand gedraaid of verlegd moet worden. Vervolgens komt er een team dat alleen maar mensen kan verleggen/draaien. De arts kan dan al verder naar de volgende patiënt.
Zo "verspil" je niet 6 jaar opleiding + bak aan ervaring aan een "eenvoudig" doch fysiek uitputtend klusje als het verleggen/draaien van een patiënt.
Overlijdens lopen achter de besmettingen aan, dus logisch.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:54 schreef capricia het volgende:
Die tijdelijke mortuaria gaan zo wel gebruikt worden.![]()
[ twitter ]
BOA’s moeten binnen blijven. Is een beetje een fopbaantje. Denk niet dat dat onder “werk” valt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zullen vast BOAs zijn die daklozen beboeten straks.![]()
Im all for politie, maar vind BOAs echt trieste mensen.
Bij Op1 krijgen ze meen ik 3k ofzo per optreden. Wat zou ie bij Jinek krijgen? Lekker graaien en er gebruik van maken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:54 schreef Heph844 het volgende:
Nice, vanavond Diederik Gommers weer bij Jinek, begon al afkickverschijnselen te krijgen.
Op scholen en universiteiten gaat dat toch ook prima, daar kunnen honderden mensen zich binnen een paar tellen verplaatsen van de ene naar de andere ruimte voor het ontvangen/zenden van het volgende specifieke stukje van hun vmbo, havo,vwo, hbo of wo curriculum.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:51 schreef miss_sly het volgende:
Je loopt elkaar natuurlijk gruwelijk in de weg als je met 6 mensen daar rondloopt die alle zes een dat ene kleine stukje van de totale taken doen. Kun je voorstellen dat je er niet met 10 man rondloopt, maar met 60? Goed plan, echt
Volgens Fred kunnen we ze omscholen tot IC-personeel. En dan doen ze gewoon één klusje.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
BOA’s moeten binnen blijven. Is een beetje een fopbaantje. Denk niet dat dat onder “werk” valt.
Is iets van 0,12% van de bevolking denk ik. Laatste demarrage van Covid-19 moet het totaalaantal nog wel boven de half miljoen kunnen tillen, lijkt me.quote:
Ik snap het breaking news gehalte eigenlijk niet, want die 400.000 hebben ze zo'n 4 dagen geleden al gehaald?quote:
Werken BOA's eigenlijk wel 's nachts? Hier in de gemeente nog nooit 1 gezien na 21:00uquote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
BOA’s moeten binnen blijven. Is een beetje een fopbaantje. Denk niet dat dat onder “werk” valt.
Ander bericht, waardoor jouw bericht naar de vorige pagina is gegaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:57 schreef DonDruiper het volgende:
Waarom is mijn bericht verwijderd over de USA?
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:54 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
AMERICA FIRST.
Maar geen wonder toch? Slechte gezondheidszorg plus bijna iedereen heeft obesitas daar.
Deze?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:57 schreef DonDruiper het volgende:
Waar heb je die info vandaan? Lijkt me heel vreemd als de publieke omroep 3k per gast per avond betaalt voor een optreden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bij Op1 krijgen ze meen ik 3k ofzo per optreden. Wat zou ie bij Jinek krijgen? Lekker graaien en er gebruik van maken.
Ik denk dat iedereen dit zelf ook wel had kunnen bedenken hoorquote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:50 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Goed plan joh, dat gaat zeker bijdragen aan een snelle oplossing voor het probleem.
Velen zullen je dankbaar zijn voor deze tip.
In ziekenhuizen heb je ook verschillende afdelingen hoor. Het gerucht gaat zelfs dat er wieltjes onder bedden zitten, waardoor een bed zo naar een andere kamer kan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:57 schreef Fred het volgende:
[..]
Op scholen en universiteiten gaat dat toch ook prima, daar kunnen honderden mensen zich binnen een paar tellen verplaatsen van de ene naar de andere ruimte voor het ontvangen/zenden van het volgende specifieke stukje van hun vmbo, havo,vwo, hbo of wo curriculum.
Ook daar geeft niet 1 docent alle vakken en zitten de leerlingen ook niet de hele dag op dezelfde plek.
Het is net de Bermuda driehoek hier.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:57 schreef DonDruiper het volgende:
4.5k +taxi heen en terug.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bij Op1 krijgen ze meen ik 3k ofzo per optreden. Wat zou ie bij Jinek krijgen? Lekker graaien en er gebruik van maken.
Hoezo vergelijk je scholen met een IC waar je ipv met 10 mensen met 60 rondloopt? Die vergelijking raakt kant noch wal.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:57 schreef Fred het volgende:
[..]
Op scholen en universiteiten gaat dat toch ook prima, daar kunnen honderden mensen zich binnen een paar tellen verplaatsen van de ene naar de andere ruimte voor het ontvangen/zenden van het volgende specifieke stukje van hun vmbo, havo,vwo, hbo of wo curriculum.
Ook daar geeft niet 1 docent alle vakken en zitten de leerlingen ook niet de hele dag op dezelfde plek.
Ja, en zijn voorbeeld klopt niet, dan heb je docenten die alleen één som uitleggen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoezo vergelijk je scholen met een IC waar je ipv met 10 mensen met 60 rondloopt? Die vergelijking raakt kant noch wal.
Ja. Gelukkig wel, dat het terug loopt. Dit is niet vol te houden voor de ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Overlijdens lopen achter de besmettingen aan, dus logisch.
Aantal nieuwe besmettingen is wederom gedaald.
Men wil de aandacht afleiden van de toeslagenaffaire.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:46 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Sowieso, als het echt zo'n eng virus mutatie is, waarom dan nog steeds tientallen vluchten vanuit VK toelaten?
Echt, mensen die nog steeds denken dat de maatregelen vanwege corona zijn
Ook in een keuken zie je taakverdelingen. Kijk eens voor de grap eens naar Gordon Ramsay - Oorlog in keuken: het kiept altijd in de soep bij de restaurants die opeens vollopen en waar de chef-kok alles zelf wil doen...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:55 schreef luxerobots het volgende:
Hoe zou dat werken in een keuken? Dan heb je één chefkok. En die chef roept dan een collega die alleen maar eieren stukslaat. En dan een nieuwe collega die het pannetje op het vuur zet. En dan eentje die het ei in de pan doet. En dan eentje die het eitje omkeert...
https://www.hln.be/mechel(...)nazispreuk~a310ee3a/quote:
Check je bronnen.quote:“Verwerpelijk”: valse fotomontage vergelijkt vaccinatieslogan met nazispreuk
Maar wat is dan de reden?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:46 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Sowieso, als het echt zo'n eng virus mutatie is, waarom dan nog steeds tientallen vluchten vanuit VK toelaten?
Beiden zijn toch gangen met daaraan ruimtes waar mensen in en uit gaan om activiteiten te ontplooien?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:00 schreef miss_sly het volgende:
Hoezo vergelijk je scholen met een IC waar je ipv met 10 mensen met 60 rondloopt? Die vergelijking raakt kant noch wal.
Die mutatie is hier al lang en breed, daar gaan een paar vluchten meer of minder geen verandering in brengen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:46 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:58 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Het is net de Bermuda driehoek hier.
En je denkt dat het keukenpersoneel daar totaal ongetraind isquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:01 schreef Fred het volgende:
[..]
Ook in een keuken zie je taakverdelingen. Kijk eens voor de grap eens naar Gordon Ramsay - Oorlog in keuken: het kiept altijd in de soep bij de restaurants die opeens vollopen en waar de chef-kok alles zelf wil doen...
De zie je nu ook in de ziekenhuizen: ze lopen vol en men blijft alle handelingen maar bij 1 persoon houden. Dat werkt gewoon niet efficiënt.
Nee. Een IC is een ruimte met wat bedden en apparatuur waar het nu aanwezige personeel zijn weg wel weet. Stop daar zes keer zoveel personeel in en je loopt elkaar constant in de weg.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:03 schreef Fred het volgende:
[..]
Beiden zijn toch gangen met daaraan ruimtes waar mensen in en uit gaan om activiteiten te ontplooien?
Waar zeg ik dat er ongetraind personeel de IC in moet?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:03 schreef Tocadisco het volgende:
En je denkt dat het keukenpersoneel daar totaal ongetraind is?
Ééntje voordat je komt en als je hier land moet je nog eens een sneltest doen. Als je überhaupt al de grens overkomt, want als het niet strikt noodzakelijk is voor werk of het een acuut noodgeval binnen de familiesfeer is schopt de Marechaussee je weer terug het Kanaal over.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Die mutatie is hier al lang en breed, daar gaan een paar vluchten meer of minder geen verandering in brengen.
Sowieso moet je voorafgaand een negatieve test overhandigen, meende ik.
Verzin je steeds zelf wat nieuws of haal je dit van een Feesboek Wappiegroep?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Men wil de aandacht afleiden van de toeslagenaffaire.
Tijd om ze op te leiden heb je niet, de piek wordt (bij onveranderde maatregelen) ergens rond maart/april verwacht.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:05 schreef Fred het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat er ongetraind personeel de IC in moet?
Zo mooi dat ze dat nu al kunnen voorspellen, terwijl de cijfers nu al wekenlang dalen. Zelfs met die zo besmettelijke variant.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tijd om ze op te leiden heb je niet, de piek wordt (bij onveranderde maatregelen) ergens rond maart/april verwacht.
Je lijkt te vergeten dat er iemand moet zijn die kaas moet kunnen maken van alle verschillende observaties in samenhang. En die snel moet kunnen handelen indien nodig. Dat gaat niet als je die taken opknipt. Plus het zou idd veel te druk worden op de IC om welke taak dan ook nog fatsoenlijk uit te kunnen voeren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:05 schreef Fred het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat er ongetraind personeel de IC in moet?
Vorig jaar zaten ze er ook een dikke maand naast.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:07 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zo mooi dat ze dat nu al kunnen voorspellen, terwijl de cijfers nu al wekenlang dalen. Zelfs met die zo besmettelijke variant.
Je kunt niet sneller opschalen dan dat je leveringen krijgt van fabrikanten. En ook dan had het echt veel uitgemaakt, je krijgt in die week tijd echt niet genoeg mensen gevaccineerd om strengere maatregelen af te wenden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:06 schreef DonDruiper het volgende:
Dus nu zijn ze al een dikke week bezig met een avondklok.. die tijd hadden ze beter kunnen besteden om de vaccins op te schalen.
Dat zijn vanaf nu ook de borrels die wij op het werk hebbenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Haha, nou dan hoeven we ons ook niet meer druk te maken om volle IC-afdelingenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Volgens Fred kunnen we ze omscholen tot IC-personeel. En dan doen ze gewoon één klusje.
Inmiddels zijn er ongeveer zes keer zo veel op voorraad dan we er hebben gezet, en dat gaat oplopen aangezien er minder afspraken worden gemaakt dan vaccins worden geleverd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je kunt niet sneller opschalen dan dat je leveringen krijgt van fabrikanten. En ook dan had het echt veel uitgemaakt, je krijgt in die week tijd echt niet genoeg mensen gevaccineerd om strengere maatregelen af te wenden.
In normale omstandigheden is de IC gelukkig erg klein, in huidige omstandigheden zijn er juist reguliere bedden aan toegevoegd. Ze zijn nu groter dan die ene ruimte.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:05 schreef miss_sly het volgende:
Nee. Een IC is een ruimte met wat bedden en apparatuur waar het nu aanwezige personeel zijn weg wel weet. Stop daar zes keer zoveel personeel in en je loopt elkaar constant in de weg.
Stel je voor dat we die mutatie nooit hadden opgemerkt. Dan zou er denk ik ook niet zo veel aan de hand zijn. Althans, dat zouden we niet merken. Dan hadden we nu met 4k allemaal op de goede weg gezeten. En dan zouden we misschien in februari weer versoepelen. En dan in maart begint het ineens weer te groeien vanwege de (onopgemerkte) Britse variant. Dan zou de regering zeggen van "jongens, het loopt weer op, we worden weer strenger met maatregelen."quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Die mutatie is hier al lang en breed, daar gaan een paar vluchten meer of minder geen verandering in brengen.
Sowieso moet je voorafgaand een negatieve test overhandigen, meende ik.
Die taakverdelingen heb je al in het ziekenhuis, maar jij doet alsof een IC het een soort fabriek is waarbij een medewerker alleen maar schroeven hoeft aan te draaien.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:01 schreef Fred het volgende:
[..]
Ook in een keuken zie je taakverdelingen. Kijk eens voor de grap eens naar Gordon Ramsay - Oorlog in keuken: het kiept altijd in de soep bij de restaurants die opeens vollopen en waar de chef-kok alles zelf wil doen...
De zie je nu ook in de ziekenhuizen: ze lopen vol en men blijft alle handelingen maar bij 1 persoon houden. Dat werkt gewoon niet efficiënt.
Fakenews.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Stel je voor dat we die mutatie nooit hadden opgemerkt. Dan zou er denk ik ook niet zo veel aan de hand zijn. Althans, dat zouden we niet merken. Dan hadden we nu met 4k allemaal op de goede weg gezeten. En dan zouden we misschien in februari weer versoepelen. En dan in maart begint het ineens weer te groeien vanwege de (onopgemerkte) Britse variant. Dan zou de regering zeggen van "jongens, het loopt weer op, we worden weer strenger met maatregelen."
Ik denk dat er uiteindelijk echt weinig verschil is.
Die Britse variant is ook puur op toeval ontdekt door het VK.
Nee, dat moet je niet. Zie mijn vorige post.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:09 schreef Fred het volgende:
[..]
In normale omstandigheden is de IC gelukkig erg klein, in huidige omstandigheden zijn er juist reguliere bedden aan toegevoegd. Ze zijn nu groter dan die ene ruimte.
En ook nu worden mensen ingezet die normaal helemaal niet op de IC werken, die niet precies de weg weten.
Door die schaalgrootte moet je anders kijken naar hoe je het werk aanpakt.
Het is maar een pandemiequote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
- Het is maar twee weken binnenblijven
- Het is maar een maand binnenblijven
- Het is maar een verzoek om een masker te dragen
- Het is maar twee maanden huisarrest
- Het is alleen in het openbaar vervoer verplicht
- Het is maar één vrijwillige vaccinatie
- Het is maar drie maanden huisarrest
- Het is maar een verzoek om minder bezoek te ontvangen
- Het is maar een half jaar huisarrest
- Het is maar een maskerplicht
- Het is maar een verbod op meer dan een paar mensen op bezoek
- Het is maar een paar weken avondklok
- Het is maar een jaar huisarrest
Like, comment en subscribe voor de wekelijkse update.
WW2 grapjes mag je achterwege laten, we leven in een vrij land. Met kledingvoorschriften, een avondklok, huisarrest en streng gereguleerde sociale contacten.
Ooh de Feesboek Wappiegroep dus.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
WW2 grapjes mag je achterwege laten, we leven in een vrij land. Met kledingvoorschriften, een avondklok, huisarrest en streng gereguleerde sociale contacten.
Dramaqueenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Nee, dat doe ik niet. Uiteraard moeten er mensen zijn die de analyse maakt, maar die persoon hoeft dan toch niet zelf alles wat bij die analyse hoort uit te voeren?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Je lijkt te vergeten dat er iemand moet zijn die kaas moet kunnen maken van alle verschillende observaties in samenhang. En die snel moet kunnen handelen indien nodig. Dat gaat niet als je die taken opknipt. Plus het zou idd veel te druk worden op de IC om welke taak dan ook nog fatsoenlijk uit te kunnen voeren.
En die sturing op cijfers had ik wat meer mee gehad dan dit voorbarige gedoe. Vanuit de achteloosheid van carnaval konden we destijds ook op tijd ombuigen, dus als de nood aan de man komt..quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Stel je voor dat we die mutatie nooit hadden opgemerkt. Dan zou er denk ik ook niet zo veel aan de hand zijn. Althans, dat zouden we niet merken. Dan hadden we nu met 4k allemaal op de goede weg gezeten. En dan zouden we misschien in februari weer versoepelen. En dan in maart begint het ineens weer te groeien vanwege de (onopgemerkte) Britse variant. Dan zou de regering zeggen van "jongens, het loopt weer op, we worden weer strenger met maatregelen."
Ik denk dat er uiteindelijk echt weinig verschil is.
Die Britse variant is ook puur op toeval ontdekt door het VK.
Wel raar dan dat die variant van 2 naar 10% is gegaan in een paar weken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:07 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zo mooi dat ze dat nu al kunnen voorspellen, terwijl de cijfers nu al wekenlang dalen. Zelfs met die zo besmettelijke variant.
Nee.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:12 schreef Zipportal het volgende:
Aangezien dit een druk topic is:
Ik moet F5'en om de nieuwe berichten te zien in een topic.
Nog meer mensen last van?
F5 voor nieuwe maatregelen bedoel je?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:12 schreef Zipportal het volgende:
Dit kun je blijven aanhalen, maar dat weten we dus niet zeker. In UK was de variant er ook twee maanden eerder dan werd aangenomen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel raar dan dat die variant van 2 naar 10% is gegaan in een paar weken.
Nee, nieuwe posts.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:13 schreef byah het volgende:
[..]
F5 voor nieuwe maatregelen bedoel je?
Wel raar dat er een grote uitbraak is in Bergschenhoek half december, maar dat die besmettelijke variant daarna leidt tot een benedengemiddeld aantal besmettingen in die omgeving.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Nog even volhoudenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
En toch stijgen de cijfers niet, met de huidige maatregelenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Tot nu toe is elke organisatie dat bij schaalergroting heeft ingezet op herziening de taakverdeling succesvol geweest.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nee, dat moet je niet. Zie mijn vorige post.
Ik baseer me op het RIVM. Als je betere bronnen hebt, lees ik die graag.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit kun je blijven aanhalen, maar dat weten we dus niet zeker. In UK was de variant er ook twee maanden eerder dan werd aangenomen.
Natuurlijk wél. Dat overzicht heb je niet als het niet je eigen observaties zijn. Adequaat en snel handelen kun je dus ook niet. Leuk bedacht, maar niet werkbaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:12 schreef Fred het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Uiteraard moeten er mensen zijn die de analyse maakt, maar die persoon hoeft dan toch niet zelf alles wat bij die analyse hoort uit te voeren?
Een admiraal rent toch niet zelf als eerste het slagveld op als er een aanval gedaan moet worden? Daar heeft-ie zijn specialisten voor.
Laten we ook echt hopen dat dat zo blijft. Ook als die Engelse variant de huidige overneemt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:14 schreef byah het volgende:
[..]
En toch stijgen de cijfers niet, met de huidige maatregelen
Je handelt nog sneller en adequater als je niet bezig hoeft te zijn met het verdelen van medicijnen, draaien van patiënten of het inbrengen van een buis...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Natuurlijk wél. Dat overzicht heb je niet als het niet je eigen observaties zijn. Adequaat en snel handelen kun je dus ook niet. Leuk bedacht, maar niet werkbaar.
Zeker weten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Even volhouden hoor! We doen dit allemaal samen!!
Ja de bron bij de bron. Lijkt me nogal relevant in deze.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik baseer me op het RIVM. Als je betere bronnen hebt, lees ik die graag.
Zelfs als je een groot covid-ziekenhuis bouwt en alle mensen met covid daar stopt, heb je ook nog artsen met andere kennis nodig. Dit omdat covid-patiënten vaak nog andere ziektes en aandoeningen hebben.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:15 schreef Fred het volgende:
[..]
Tot nu toe is elke organisatie dat bij schaalergroting heeft ingezet op herziening de taakverdeling succesvol geweest.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het in crisistijd met veel ziekenhuis- en IC opnames ook voor ziekenhuizen efficiënter werkt om de taken te herzien en opnieuw te verdelen.
We moeten hier doorheen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Even volhouden hoor! We doen dit allemaal samen!!
Nopequote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:17 schreef Fred het volgende:
[..]
Je handelt nog sneller en adequater als je niet bezig hoeft te zijn met het verdelen van medicijnen, draaien van patiënten of het inbrengen van een buis...
Maar we komen er doorheen.quote:
Had je dit 3 maanden of 8 maanden geleden gezegd, was je voor gek uitgemaakt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dat lijkt me wel hè.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:23 schreef mir1986 het volgende:
1 bezoeker, betekent dat je dan ook geen stel meer op bezoek mag hebben?
Zulke taakverdelingen heb je al. IC-verpleegkundigen doen de relatief eenvoudige dingen zoals patiënten verleggen en machines besturen. Doctoren en artsen doen dit ook wel, maar denken tevens na over hoe verdere behandelingen eruit moeten zien.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:17 schreef Fred het volgende:
[..]
Je handelt nog sneller en adequater als je niet bezig hoeft te zijn met het verdelen van medicijnen, draaien van patiënten of het inbrengen van een buis...
Je hoort die mensen ook nu niet meer die zeiden van we moeten even een korte strenge lockdown van twee wekenquote:
Nee tuurlijk wel. Wie zijn zij om dat te bepalen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:23 schreef mir1986 het volgende:
Dan maar een topic.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:12 schreef Zipportal het volgende:
Jawel, maar dan moeten ze 1 voor 1 binnenkomen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:23 schreef mir1986 het volgende:
Dus je mag geen ouders meer uitnodigen :-|. Nee, dan mag er maar 1 van de twee komen. Dat heeft zin, kunnen ze elkaar thuis besmetten. Weet zeker dat veel mensen zich daar aan zullen houden.quote:
Jaquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:23 schreef mir1986 het volgende:
Sow zeg dat wel. Komen wij hier aan met onze bullshitmaatregelenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:23 schreef Jojoke het volgende:
De Duitsers hebben echt een logisch coronabeleid.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-verplicht~ab7c2bd6/
Ik ben jaloers.
Ik geef de monitor dan een klap en dan komen ze wel tevoorschijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:12 schreef Zipportal het volgende:
99% is gesloten. Verders wel eens met je.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:21 schreef Xqtress het volgende:
[..]
En in de kerk zingen we nog vrolijk mee.
De SGP heeft ook haar zin gekregen. Geen trio's meer.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:23 schreef mir1986 het volgende:
Maar als alleenstaande kun je wel bij dat stel langs.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:23 schreef mir1986 het volgende:
Ik mag wel naar mijn ouders, maar mijn ouders niet naar mij. Lekker nuttig.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar als alleenstaande kun je wel bij dat stel langs.
Dan ga je je ouders toch bij hen thuis besmetten bezoeken?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:25 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dus je mag geen ouders meer uitnodigen :-|. Nee, dan mag er maar 1 van de twee komen. Dat heeft zin, kunnen ze elkaar thuis besmetten. Weet zeker dat veel mensen zich daar aan zullen houden.
Ach joh wat maakt dat kapje nou uit. En 's avonds kwam ik toch al zelden buiten. En dat online bestellen gaat toch prima.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Had je dit 3 maanden of 8 maanden geleden gezegd, was je voor gek uitgemaakt.
Het is idd steeds maar weer een beetje opschuiven van rechten en inperken van vrijheden.
De discussies daarover is inmiddels ook nauwelijks nog te voeren omdat die heel subtiel op de persoon gaan en men met subjectieve argumenten komt die redeneren vanuit het eigen belang. Een ander gaat dan uitmaken dat het wel meevalt.
Het land en Kabinet is compleet gek geworden om een avondklok in te willen gaan stellen.
En dan hier vandaag op straat een zinloze discussie met mensen die het niet belangrijk en daarom prima vinden omdat ZIJzelf 's avonds meestal niet op straat komen en daarom anderen dus ook niet. Vrijheid en welbevinden is kennelijk alleen maar belangrijk voor het eigen ik en rest kan er in stikken.
De (meta) discussies zijn ook zinloos gemaakt omdat die vooral gaan over het persoonlijke (eigen)belang/last van een beperking dat door de Politiek vervolgens handig wordt uitgespeeld.
Da's wel een grappige inderdaad.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar als alleenstaande kun je wel bij dat stel langs.
Juist door dit soort recalcitrante gedrag gaat het alleen maar langer duren, heb je dat door?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:28 schreef quirina het volgende:
Politie mag toch niet achter de deur controleren.
Daar gaat je triootjequote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:23 schreef mir1986 het volgende:
First, they came for the socialistsquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ach joh wat maakt dat kapje nou uit. En 's avonds kwam ik toch al zelden buiten. En dat online bestellen gaat toch prima.
Dat heel veel bezoekjes compleet gecanceld worden omdat veel mensen bijvoorbeeld als stellen elkaar bezoeken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:29 schreef Xqtress het volgende:
Wat zou het effect moeten zijn van maar 1 persoon op bezoek?
Ontmoedigingsbeleidquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:29 schreef Xqtress het volgende:
Nog ff volhouden dan weten we misschien hoeveel besmettelijker de britse variant is....quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
GGD was niet de enige met een cijfer:
[..]
Die 30% is overigens ook nog niet zeker:
[..]
[..]
Het is hopen dat die 30% blijft staan, of dat het zelfs nog iets lager komt te liggen. Maar lager is gezien het tempo waarin deze variant in Groot-Brittannië opkwam niet echt logisch.
Mag je wel een hoer langs laten komen en met mondkapje op wippen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:23 schreef mir1986 het volgende:
Wat gaat er langer duren dan?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Juist door dit soort recalcitrante gedrag gaat het alleen maar langer duren, heb je dat door?
Yep het komt nog een keer of 5 in één of andere talkprograpagandashow met regeringsgezinde roeptoeters zodat 'kijkers" het onderwerp snel beu zijn omdat ze de Voice willen zien en maatregel dus zonder verzet kan worden ingevoerd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:53 schreef Pvt.Webster het volgende:
Jinek is stellig in de aankondiging van haar programma. “Nederland moet er echt aan geloven, we krijgen een avondklok”.
Met een werkgeversverklaring, wel.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mag je wel een hoer langs laten komen en met mondkapje op wippen?
Ik wordt nu ook voor gek uitgemaakt als ik zeg dat de maatregelen nog ver doorgaan tot in 2022 en mogelijk zelfs langer. Of dat het een terugkerend ritueel gaat worden in de winterperiode. Dit omdat we krampachtig vast blijven houden aan het denkbeeld dat iedere besmetting voorkomen dient te worden met vaccinaties, met een sterk muterend virus.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Had je dit 3 maanden of 8 maanden geleden gezegd, was je voor gek uitgemaakt.
Het is idd steeds maar weer een beetje opschuiven van rechten en inperken van vrijheden.
De discussies daarover is inmiddels ook nauwelijks nog te voeren omdat die heel subtiel op de persoon gaan en men met subjectieve argumenten komt die redeneren vanuit het eigen belang. Een ander gaat dan uitmaken dat het wel meevalt.
Het land en Kabinet is compleet gek geworden om een avondklok in te willen gaan stellen.
En dan hier vandaag op straat een zinloze discussie met mensen die het niet belangrijk en daarom prima vinden omdat ZIJzelf 's avonds meestal niet op straat komen en daarom anderen dus ook niet. Vrijheid en welbevinden is kennelijk alleen maar belangrijk voor het eigen ik en rest kan er in stikken.
De (meta) discussies zijn ook zinloos gemaakt omdat die vooral gaan over het persoonlijke (eigen)belang/last van een beperking dat door de Politiek vervolgens handig wordt uitgespeeld.
Doggy style. Met mondkap. En WG verklaring.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mag je wel een hoer langs laten komen en met mondkapje op wippen?
Dat je geen gangbang organiseert thuis.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:29 schreef Xqtress het volgende:
Iedere winter weer van die Gommeriaanse onheilsprofeten bij de late night shows die komen vertellen over hoe erg de huidige griepgolf is...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik wordt nu ook voor gek uitgemaakt als ik zeg dat de maatregelen nog ver doorgaan tot in 2022 en mogelijk zelfs langer. Of dat het een terugkerend ritueel gaat worden in de winterperiode. Dit omdat we krampachtig vast blijven houden aan het denkbeeld dat iedere besmetting voorkomen dient te worden met vaccinaties, met een sterk muterend virus.
Daar zal menig voorstander niet aan hebben gedacht.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat heel veel bezoekjes compleet gecanceld worden omdat veel mensen bijvoorbeeld als stellen elkaar bezoeken.
Als het aanzienlijk beter gaat in de zorg, wordt er echt wel versoepeld. Kijk maar naar afgelopen zomer.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik wordt nu ook voor gek uitgemaakt als ik zeg dat de maatregelen nog ver doorgaan tot in 2022 en mogelijk zelfs langer. Of dat het een terugkerend ritueel gaat worden in de winterperiode. Dit omdat we krampachtig vast blijven houden aan het denkbeeld dat iedere besmetting voorkomen dient te worden met vaccinaties, met een sterk muterend virus.
Van mij mag het, alleen al vanwege die schuimbekkende users hierquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Iedere winter weer van die Gommeriaanse onheilsprofeten bij de late night shows die komen vertellen over hoe erg de huidige griepgolf is...
Niet eens aan gedacht. Ik bleef ook met de gedachte dat het eigenlijk zinloos zou zijn want de bezoeker trekt huiswaarts en is daar ook weer in contact met iemand. Hele trieste maatregel.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat heel veel bezoekjes compleet gecanceld worden omdat veel mensen bijvoorbeeld als stellen elkaar bezoeken.
Wat een inhoudsloos dreigement. Het enige dat daadwerkelijk invloed heeft is de vaccinatiesnelheid.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Juist door dit soort recalcitrante gedrag gaat het alleen maar langer duren, heb je dat door?
Ik gok zo maar dat jij hezelf daar noet onder vindt vallen..quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:31 schreef -XOR- het volgende:
Ik heb een beter idee: we snoeien gewoon wat dor hout.
En vooral hoe erg het mis kan gaan als we niet ingrijpen! Aangevuld met een kracht bijzettend grafiekje met een curve die Pluto bijna raakt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Iedere winter weer van die Gommeriaanse onheilsprofeten bij de late night shows die komen vertellen over hoe erg de huidige griepgolf is...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |