Voor ouderen geldt hetzelfde, alleen is het verschil dat zij over 3-4 maanden gevaccineerd zullen zijn en nu helaas de grootste druk op de zorg leggen. Dus een visite verbod voor deze periode, nee dat is teveel gevraagd hoor. Laten we de scholen maar gewoon nog 1-2 maanden dicht houden, of de winkels, of de sportschool.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat voor sommige mensen de eenzaamheid voor jongeren wel telt als een belangrijke factor en om dat op te lossen lijkt het dan weer geen enkel probleem om ouderen met diezelfde eenzaamheid op te zadelen ten faveure van de jongeren.
Volgens mij is eenzaamheid voor iedereen, op elke leeftijd, vreselijk. Beter kijkt men naar hoe men dat in alle gelederen kan verminderen op een manier die nu passend is.
In de winkel is dat onmogelijk, lees ik hier telkens weer.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Die zijn toch al genoeg de Sjaak nu? Thuiswerken, scholen dicht, alle vrijetijdsbesteding dicht? Ik zou alleen scholen zsm weer open doen na invoering van gerichte maatregelen.
[..]
Als je naar de cijfers kijkt is het die groep die het meest in het ziekenhuis ligt, ze raken niet besmet op school of in de kroeg...dus dat moet ergens anders gebeuren.
Blijft het in de drukte in winkels lopen en/of bezoek over. En misschien een paar verdwaalde op kantoor.
Tsja, zolang de overheid de schuld neerlegt bij de medewerkers ipv de werkgevers zal daar weinig aan veranderen. Echt belachelijk dat mensen met kinderen dubbelop gestraft worden op deze manier.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat zat ik me wel af te vragen inderdaad. Ik kan me voorstellen dat niet elke organisatie bijvoorbeeld Team heeft vanwege kosten. Of een normale Sharepoint. Maar blijkbaar is het ze in maart ook gelukt.
Ik denk dat het vooral gewoonte en gemak is.
Is er een kans dat Kuipers je persoonlijk boos opbelt?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Geen maandagpiek gehad hier
Volle bak regulier opschalen
Men vatte ze nie
[ afbeelding ]
Nouja in maart was er sowieso ook heel veel gewoon dicht. Dat is nu al lang niet meer het geval.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat zat ik me wel af te vragen inderdaad. Ik kan me voorstellen dat niet elke organisatie bijvoorbeeld Team heeft vanwege kosten. Of een normale Sharepoint. Maar blijkbaar is het ze in maart ook gelukt.
Ik denk dat het vooral gewoonte en gemak is.
Precies, het is altijd wel makkelijk en met een lichte toon van jaloezie gezegd dat al het kantoorvolk maar gewoon lekker thuis moet werken. Ik heb totaal geen verstand van IT processen maar kan me heel goed voorstellen dat dat lang niet altijd mogelijk is zonder een (flinke) investering te doen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Bij ons werkt de afdeling die met grote bestanden moet werken ook op kantoor, ze krijgen het gewoon niet voor elkaar om de verbinding naar buiten toe zover te upgraden dat het soepel genoeg werkt. Geen financiële kwestie overigens.
In de winkel is een minimaal risico, tenzij je, zoals ik altijd zie, lekker gaat staan kleppen. Of 5x per dag gaat (personeel stuurt ze bij het service winkeltje al weg als ze niks kopen of niks te versturen hebben).quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de winkel is dat onmogelijk, lees ik hier telkens weer.
Bezoek is vaak ook noodzakelijk bezoek: boodschappen, mantelzorg, thuiszorg.
Enige waar ik denk dat zeker nog eens op gewezen zou mogen worden is dat het niet handig is als ze oppassen op hun kleinkinderen. Niet alleen zozeer vanwege de kinderen, maar ook vanwege de ouders die hen halen en brengen en die ook andere contacten hebben. Werk bijvoorbeeld, want daarom zijn de kinderen bij opa en oma.
Je weet zelf het antwoord alquote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou, dat doet het niet, dus waarom nu extra maatregelen?
(O ja, het deathbringer UK virus).
Hier moet je bij de opvang om 18.00 uur binnen zijn, anders geven ze je bed aan een ander. Avondklok maakt dus niet uit.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:52 schreef Vasilevski het volgende:
Dakloze man in Canada overleden nadat hij vanwege de avondklok niet bij de opvang terecht kon:
[..]
https://globalnews.ca/new(...)ntreal-homeless-man/
Maar goed hij is niet aan Covid overleden zullen we maar zeggen. Kijken of we in Nederland wel zinnige uitzonderingen kunnen maken, of dat er ook eerst doden moeten vallen voordat men erover na gaat denken.
Nu lach je nog, in maart is de UK demolition versie in omloop...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Geen maandagpiek gehad hier
Volle bak regulier opschalen
Men vatte ze nie
[ afbeelding ]
Ik denk zeker dat je beeld erg gekleurd is. Ik herken het echt totaal niet. Zowel niet van mijn ouders en schoonouders en oudere bekenden als hier bij de winkels. Het is zeker geen gemeengoed. Mijn vader, die altijd dagelijks naar de supermarkt ging, gaat volgens mij helemaal niet meer, of hooguit eens per week, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
In de winkel is een minimaal risico, tenzij je, zoals ik altijd zie, lekker gaat staan kleppen. Of 5x per dag gaat (personeel stuurt ze bij het service winkeltje al weg als ze niks kopen of niks te versturen hebben).
Zal wel komen doordat bij mij in de wijk nogal wat senioren faciliteiten zijn, en zij naar dezelfde supermarkt en/of winkelcentrum gaan als ik.
Yes. En dit is ook het problem met thuiswerken verplichten;quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies, het is altijd wel makkelijk en met een lichte toon van jaloezie gezegd dat al het kantoorvolk maar gewoon lekker thuis moet werken. Ik heb totaal geen verstand van IT processen maar kan me heel goed voorstellen dat dat lang niet altijd mogelijk is zonder een (flinke) investering te doen.
En solidariteit tonen, dat hebben we al niet het hele jaar gedaan? Perspectief kun je altijd geven door bijvoorbeeld een plan te laten zien hoe je de maatschappij weer gaat heropenen en wanneer (bij welk aantal cases!, niet tijdstip). We horen gewoon helemaal niks nu. De dooddoener hou 'even' vol kan en wil ik niet meer horen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Helaas.. de UK Armageddon versie ligt op de loer en is klaar om toe te slaan.
Er is een pandemie gaande, perspectief kan nu even niet, hou nog even vol, zie het als een kans om je solidariteit ten toon te spreiden.
Tijd om Duke Nukem erop af te sturen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nu lach je nog, in maart is de UK demolition versie in omloop...
Met als gevolg dat het virus zich blijft verspreiden en ontwikkelen onder de jongere generaties.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Meer gerichte maatregelen per leeftijdscategorie, bv een advies voor 60+ om niet in het weekend/avond te gaan winkelen, visiteverbod voor die groep invoeren.
Ongetwijfeld zal het niet gemakkelijk zijn. Maar je kunt er wel meer op toezien. Want er zijn óók veel mensen die echt wel thuis kunnen werken, die het niet doen of mogen. Vriend van ons is ook zo'n micro-manager: Ik wil ze wel op kantoor zien, hoor, dan weet ik tenminste dat ze iets doen. Daar zouden we toch inmiddels vanaf moeten stappen, lijkt me.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Yes. En dit is ook het problem met thuiswerken verplichten;
Je kan dat gewoon niet controleren en handhaven als overheid zonder de kennis van complexe IT-processen van allerlei bedrijven. Dat is echt onhaalbaar.
Waarom dan nu daar mee stoppen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:04 schreef popje het volgende:
[..]
En solidariteit tonen, dat hebben we al niet het hele jaar gedaan? Perspectief kun je altijd geven door bijvoorbeeld een plan te laten zien hoe je de maatschappij weer gaat heropenen en wanneer (bij welk aantal cases!, niet tijdstip). We horen gewoon helemaal niks nu. De dooddoener hou 'even' vol kan en wil ik niet meer horen.
Het breekpunt is hier al bereikt.
Hoe dan? Politie op station Bijlmer Arena zetten in de ochtend om kantoorlui te controleren en dan moet de agent maar gaan bepalen of dat kantoor best wat had kunnen investeren in thuiswerkinfrastructuur?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zal het niet gemakkelijk zijn. Maar je kunt er wel meer op toezien.
Heel simpel, als er een visiteverbod of avondklok wordt ingevoerd is mijn solidariteit wat dat betreft op.quote:
Ja, maar hoe ga je bepalen als overheid wie wel thuis kan werken en wie niet? Dan moet je toch IT kennis hebben van de processen om in te zien wat de mogelijkheden zijn? En dat verschilt per functie en per bedrijf.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zal het niet gemakkelijk zijn. Maar je kunt er wel meer op toezien. Want er zijn óók veel mensen die echt wel thuis kunnen werken, die het niet doen of mogen. Vriend van ons is ook zo'n micro-manager: Ik wil ze wel op kantoor zien, hoor, dan weet ik tenminste dat ze iets doen. Daar zouden we toch inmiddels vanaf moeten stappen, lijkt me.
Sorry hoor. Maar als men geen maatregelen zou voorbereiden en het zo onverhoopt fout gaan met die UK variant staan jullie ook te schreeuwen dat ze het niet goed doen. Erg makkelijk allemaal.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tijd om Duke Nukem erop af te sturen.
Een VPN opzetten naar de kantoorwerkplek is niet heel moeilijk, of duur, om te regelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar hoe ga je bepalen als overheid wie wel thuis kan werken en wie niet? Dan moet je toch IT kennis hebben van de processen om in te zien wat de mogelijkheden zijn? En dat verschilt per functie en per bedrijf.
Zie bijvoorbeeld het voorbeeld van Scrummie.
Kunnen die mensen die met grote bestanden werken echt niet thuiswerken? Waarom niet? Waar ligt de bottleneck? Kan dat anders worden aangepakt met een kleine investering?
En dat moet je overal gaan bepalen. En dat kan een BOA niet even zelf doen tijdens een bedrijfsbezoek
Ik heb het al eens eerder genoemd, ik begrijp gewoon niet dat er met geen woord over gesproken wordt. Doe gewoon een dringend advies de deur uit voor die groep om:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk zeker dat je beeld erg gekleurd is. Ik herken het echt totaal niet. Zowel niet van mijn ouders en schoonouders en oudere bekenden als hier bij de winkels. Het is zeker geen gemeengoed. Mijn vader, die altijd dagelijks naar de supermarkt ging, gaat volgens mij helemaal niet meer, of hooguit eens per week, bijvoorbeeld.
Maar goed, net als jij hierin een gekleurd beeld kunt hebben, zijn er ook mensen die een gekleurd beeld hebben van de studenten met hun feestjes, omdat ze dat telkens zien. Of jongeren die rondhangen.
En werkt dat altijd? Of zijn er ook processen die echt vanaf een fysieke plek in kantoor moeten worden uitgevoerd?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Een VPN opzetten naar de kantoorwerkplek is niet heel moeilijk, of duur, om te regelen.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoe dan? Politie op station Bijlmer Arena zetten in de ochtend om kantoorlui te controleren en dan moet de agent maar gaan bepalen of dat kantoor best wat had kunnen investeren in thuiswerkinfrastructuur?
Ik zeg niet dat het gemakkelijk is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar hoe ga je bepalen als overheid wie wel thuis kan werken en wie niet? Dan moet je toch IT kennis hebben van de processen om in te zien wat de mogelijkheden zijn? En dat verschilt per functie en per bedrijf.
Zie bijvoorbeeld het voorbeeld van Scrummie.
Kunnen die mensen die met grote bestanden werken echt niet thuiswerken? Waarom niet? Waar ligt de bottleneck? Kan dat anders worden aangepakt met een kleine investering?
En dat moet je overal gaan bepalen. En dat kan een BOA niet even zelf doen tijdens een bedrijfsbezoek
Hoe moeten ze dat aantonen dan? En wie controleert dat?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg niet dat het gemakkelijk is.
Ik denk dat als je werkgevers verplicht aan te tonen waarom op hun kantoor wél mensen aanwezig moet zijn, er best wat mogelijk blijkt. Er wordt nu niet eens meer gezegd "werk als het enigszins kan thuis", terwijl dat toch als één van de plekken naar voren komt waar veel besmettingen zijn. En wel met z'n allen mordicus tegen een avondklok zijn.
Als de cijfers niet nog veel beter worden en/of als B117 gaat woekeren, zul je toch iets moeten. En we kunnen wel met z'n allen onze eigen groep willen ontzien en naar een ander wijzen, maar daar ga je het niet mee redden. Want hoezo kunnen winkels en sportscholen en sportverenigingen en horeca wél dicht? Dat kunnen ze eigenlijk ook niet. Werkgevers mogen best een tandje harder werken, als je ziet hoe druk het is met woon-werkverkeer.
Dus dan mag het aantal slachtoffers wat jou betreft wel meer gaan oplopen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:09 schreef popje het volgende:
[..]
Heel simpel, als er een visiteverbod of avondklok wordt ingevoerd is mijn solidariteit wat dat betreft op.
Daar is hij al weer, het "kan niet argument". Wie zegt 100% afschermen , al scheelt zoiets 25% van de ziekenhuisopnames onder die groep is het al top.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met als gevolg dat het virus zich blijft verspreiden en ontwikkelen onder de jongere generaties.
En je kunt die groep niet 100% afzonderen, dus die worden nog steeds besmet.
Dit zijn uitzonderingen die wat mij betreft begrijpelijk zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Bij ons werkt de afdeling die met grote bestanden moet werken ook op kantoor, ze krijgen het gewoon niet voor elkaar om de verbinding naar buiten toe zover te upgraden dat het soepel genoeg werkt. Geen financiële kwestie overigens.
Vanwege de avondklok? Hij werd op straat gezet omdat de shelter wegens een covid uitbraak moest sluiten. In feite stierf hij omdat Montreal public health een beslissing nam die strijdig was met de avondklok.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:52 schreef Vasilevski het volgende:
Dakloze man in Canada overleden nadat hij vanwege de avondklok niet bij de opvang terecht kon:
[..]
https://globalnews.ca/new(...)ntreal-homeless-man/
Maar goed hij is niet aan Covid overleden zullen we maar zeggen. Kijken of we in Nederland wel zinnige uitzonderingen kunnen maken, of dat er ook eerst doden moeten vallen voordat men erover na gaat denken.
quote:The shelter has been forced to close at 9:30 p.m., due to public health directives issued following an outbreak of COVID-19.
Montreal public health says it issued a recommendation on Jan. 2 for Open Doors’ warming shelter to temporarily suspend services, a measure it says was approved by the organization’s board of directors.
On. Jan. 12, Montreal public health issued a second recommendation, supporting a possible reopening of the warming centre, “if Open Door meets sanitary guidelines following a major outbreak,” said Montreal public health spokesperson Eric Forest in a written statement.
“This recommendation is currently being evaluated by the Montreal health network,” Forest said.
Tessier believes forcing people out onto the street at night, where they can “mingle and risk exposure to COVID-19”, isn’t helpful — especially while the province-wide overnight curfew is in effect.
Met VPN kun je direct met je lokale werkstation koppelen als je wilt. of je gebruikt remote desktop, iets onveiliger. Daarvoor hoef je geen grote bestanden over te pompen. Maar er kunnen andere zaken spelen die ik niet ken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En werkt dat altijd? Of zijn er ook processen die echt vanaf een fysieke plek in kantoor moeten worden uitgevoerd?
Zoals nogmaals het voorbeeld van Scrummie. Blijkbaar is dat technisch niet haalbaar via een VPN lijn.
Ik werk bij één van de grootbanken, wat ik doe kan prima vanaf thuis maar vooral de collega's die de processen controleren zijn nog steeds fulltime op kantoor aan de slag. Heb je het over transactiemonitoring, de aandeelhandelkant, treasury en ook het gros van de IT collega's.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En werkt dat altijd? Of zijn er ook processen die echt vanaf een fysieke plek in kantoor moeten worden uitgevoerd?
Zoals nogmaals het voorbeeld van Scrummie. Blijkbaar is dat technisch niet haalbaar via een VPN lijn.
Dat benoemen zou inderdaad wel een goede zijn. Nogmaals waarschuwen. Ik ben bang dat dat overal een beetje eruit geslopen is. Wat mij betreft doen ze nog steeds, en veel vaker, de oproep "Blijf zoveel mogelijk thuis". Voor iedereen, overigens. Maar een bezoekverbod vind ik echt veel en veel te ver gaan. Ook als ouderen kun je van eenzaamheid wegkwijnen en dat is ook voor ouderen niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik heb het al eens eerder genoemd, ik begrijp gewoon niet dat er met geen woord over gesproken wordt. Doe gewoon een dringend advies de deur uit voor die groep om:
- niet elke dag naar de winkels te gaan
- zeker niet doordeweeks tussen 1700 en 1900 te gaan
- niet op kleinkinderen te passen inderdaad
- bij voorkeur geen visite te ontvangen
Mijn schoonmoeder ging gewoon op zaterdag 2 januari een tandenborstel halen bij het Kruidvat in een druk overdekt winkelcentrum en een nog drukker Kruidvat.
Toen ik vroeg waarom in godsnaam was het antwoord dat het gewoon mag en er ook niet voor gewaarschuwd is dat niet te doen. Er is toch 1.5m en er zijn mondkapjes?
Zo'n groep zou je dus al kunnen bereiken, al zou slechts 10 procent luisteren heb je het over tienduizenden mensen.
Dat lijkt mij ook best een goede optie. N is 1 natuurlijk, maar de ouderen in mijn omgeving trekken zich er weinig van aan. Spreken met meerdere mensen per dag af,. samen de appie in, niet op het ouderenuurtje natuurlijk. kapjes onder de kin en gezellig keuvelen. En ik denk dat ze het niet eens bewust doen, want inderdaad. het mag toch gewoon? Als er niet duidelijk wordt verteld dat het niet zo handig is momenteel dan komt in de ochtend tante Annie, 's middags naar Bep en Koos en 's avonds komt Truusje nog even een borreltje doen. Maakt mij verder niet uit, maar mijn eigen grens is met de avondklok echt wel bereikt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik heb het al eens eerder genoemd, ik begrijp gewoon niet dat er met geen woord over gesproken wordt. Doe gewoon een dringend advies de deur uit voor die groep om:
- niet elke dag naar de winkels te gaan
- zeker niet doordeweeks tussen 1700 en 1900 te gaan
- niet op kleinkinderen te passen inderdaad
- bij voorkeur geen visite te ontvangen
Mijn schoonmoeder ging gewoon op zaterdag 2 januari een tandenborstel halen bij het Kruidvat in een druk overdekt winkelcentrum en een nog drukker Kruidvat.
Toen ik vroeg waarom in godsnaam was het antwoord dat het gewoon mag en er ook niet voor gewaarschuwd is dat niet te doen. Er is toch 1.5m en er zijn mondkapjes?
Zo'n groep zou je dus al kunnen bereiken, al zou slechts 10 procent luisteren heb je het over tienduizenden mensen.
Iemand opperde hier eens dat alle kantoren vanuit de gemeente gesloten worden en dat na aantonen dat je op veilige manier een aantal medewerkers op kantoor moet en kan hebben, daarvoor ontheffing kan worden verleend. Ja, dat is veel werk, maar het zou wél kunnen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe moeten ze dat aantonen dan? En wie controleert dat?
Je kan je kantoor verbinding upgraden wat je wilt, maar als je medewerkers geen snellere lijn thuis hebben dan een 5 Mbit ADSL omdat ze te ver wonen van de centrale, heeft het geen enkele zin. Dan is het gewoon een betere en uitlegbare keus die enkele medewerker op kantoor te laten werken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Met VPN kun je direct met je lokale werkstation koppelen als je wilt. of je gebruikt remote desktop, iets onveiliger. Daarvoor hoef je geen grote bestanden over te pompen. Maar er kunnen andere zaken spelen die ik niet ken.
Ik heb maar 1 keer meegemaakt dat IT werk niet buiten de deur kan en dat was bij de nationale recherche, en dat was omdat het netwerk fysiek was ontkoppeld van het internet.
Echter is het wel zo dat dit een kleiner deel is van diegenen die nog op kantoor werken, bij meer als de helft is het gewoon onwil.
Blijven uitzonderingen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan je kantoor verbinding upgraden wat je wilt, maar als je medewerkers geen snellere lijn thuis hebben dan een 5 Mbit ADSL omdat ze te ver wonen van de centrale, heeft het geen enkele zin. Dan is het gewoon een betere en uitlegbare keus die enkele medewerker op kantoor te laten werken.
Waarom is het een drogreden?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:18 schreef Drekkoning het volgende:
Oh, en ik word nogal moe van de “maar we moeten toch iets!”-redenatie, eerlijk gezegd. Het is zo een drogreden.
Precies. en die zijn wat mij betreft ook gewoon uitlegbaar.quote:
Probleem is dat als ondertussen het virus zich meer kan verspreiden onder de rest van de bevolking, die 25% teniet wordt gedaan, omdat er meer kans is dat de kwetsbare in aanraking komt met een besmet persoon.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Daar is hij al weer, het "kan niet argument". Wie zegt 100% afschermen , al scheelt zoiets 25% van de ziekenhuisopnames onder die groep is het al top.
Dat het gros dat nu op kantoor werkt thuis zou kunnen werken met enkele kleine aanpassingen ben ik met je eensquote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Met VPN kun je direct met je lokale werkstation koppelen als je wilt. of je gebruikt remote desktop, iets onveiliger. Daarvoor hoef je geen grote bestanden over te pompen. Maar er kunnen andere zaken spelen die ik niet ken.
Ik heb maar 1 keer meegemaakt dat IT werk niet buiten de deur kan en dat was bij de nationale recherche, en dat was omdat het netwerk fysiek was ontkoppeld van het internet.
Echter is het wel zo dat dit een kleiner deel is van diegenen die nog op kantoor werken, bij meer als de helft is het gewoon onwil.
Toen ik vanmorgen wakker werd was ik juist daardoor weer een stuk positiever dat ik nog steeds thuis werk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:18 schreef Predator40 het volgende:
WTF, ze hebben nu gewoon het weer ook nog eens op compleet kut gezet !!!
niemand gaat meer naar buiten
dit gaat echt tever hoor
Ik vind dat we vanaf vandaag om 15:47 3 keer moeten springen voor de strijd tegen corona. We moeten toch wat.quote:
Zou zoiets op te lossen zijn met een 4G verbinding via een, vroeger heette dat Dongel?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan je kantoor verbinding upgraden wat je wilt, maar als je medewerkers geen snellere lijn thuis hebben dan een 5 Mbit ADSL omdat ze te ver wonen van de centrale, heeft het geen enkele zin. Dan is het gewoon een betere en uitlegbare keus die enkele medewerker op kantoor te laten werken.
vaak is het probleem de managers of de mensen die niet thuis willen werken.....quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Kantoren moeten open blijven want het is IT-technisch lastig te regelen thuis te werken? Dan gaan ze toch gewoon helemaal dicht. Hebben ze in andere sectoren behoorlijk minder moeite mee.
Omdat het geen nut heeft iets te doen puur om het doen. Het moet ook effect hebben.quote:
een desktop overnemen vereist helemaal niet zoveel bandbreedte tegenwoordig.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou zoiets op te lossen zijn met een 4G verbinding via een, vroeger heette dat Dongel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |