Begrijp niet wat daar vriendelijker aan is. Omdat het Engels is?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:17 schreef zoost het volgende:
Het lijkt erop dat ze in de UK het ergste achter zich hebben.
https://coronavirus.data.gov.uk/
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
....zonder avondklok. Maar met:
You are not allowed to leave home to meet people socially if you don't live together, or have a support bubble with them. You are allowed to exercise outside once a day.
Dat klinkt toch vriendelijker dan een avondklok.
Niks aan de hand dus en weer een gevalletje van "Ja, maar de elite boehoehoequote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is Hugo en de foto is genomen in een instelling voor mensen met een geestelijke beperking waar werd gevaccineerd. De andere persoon is een bewoner.
Ik vind dat nog erger.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:17 schreef zoost het volgende:
You are not allowed to leave home to meet people socially if you don't live together, or have a support bubble with them. You are allowed to exercise outside once a day.
Invloed heb je niet, maar er zijn nog andere redenen om hier te komen dan denken dat het invloed heeftquote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou, dan doeken we het forum maar op, niemand hier heeft enig invloed op het beleid dus het is allemaal zinloos....
Sigrid Kaag zei gisteren bij OP1 dat woensdag het advies komt, maar ze kan het ook over het kabinetsoverleg hebben gehad.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:17 schreef byah het volgende:
[..]
OMT advies is al gegeven, vanavond is veiligheidsberaad, morgen kabinetoverleg.
En zo iemand wordt dan minister.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:17 schreef OProg het volgende:
[..]
Die man laat zo zien dat je mensen met een geestelijke afwijking in een instelling niet uit gaat leggen dat ze zich aan regels moeten houden omdat ze echt geen idee hebben wat er aan de hand is.
Dat zet "geen avondklok" toch wel in een ander perspectief. Geen visitequote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:17 schreef zoost het volgende:
Hugo is niet degene met een geestelijke afwijking op deze fotoquote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:21 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
En zo iemand wordt dan minister.
Die social bubble is behoorlijk open ter interpretatie toch.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat zet "geen avondklok" toch wel in een ander perspectief. Geen visite
Klopt inderdaad!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:21 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
En zo iemand wordt dan minister.
Ik maart werd heel duidelijk gezegd 'blijf zoveel mogelijk thuis'. Dat mis ik nu vooral. Dat ene zinnetje maakt al zoveel verschil.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:17 schreef zoost het volgende:
Er is meer duidelijk. Voor verre weg de meeste mensen is het virus niet dodelijk. Waarom zo je dan thuisblijven?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:24 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik maart werd heel duidelijk gezegd 'blijf zoveel mogelijk thuis'. Dat mis ik nu vooral. Dat ene zinnetje maakt al zoveel verschil.
Wat we afgelopen jaar wel hebben geleerd is dat de Nederlander toch wel een stuk gezagsgetrouwer is dan we vooraf dachten. Bijna alle maatregelen worden (zonder handhaving) door 80% van het land opgevolgd. Daarom snap ik ook niet dat er niet veel meer nadruk komt te liggen op; blijf thuis.
Die is moeilijk te geven.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik mis sowieso perspectief op het moment...
Men moet iets positiefs hebben om naar uit te kijken, anders verlies je alleen maar meer draagkracht voor deze lockdown.
Meer nadruk kan er volgens mij niet op gelegd worden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:24 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik maart werd heel duidelijk gezegd 'blijf zoveel mogelijk thuis'. Dat mis ik nu vooral. Dat ene zinnetje maakt al zoveel verschil.
Wat we afgelopen jaar wel hebben geleerd is dat de Nederlander toch wel een stuk gezagsgetrouwer is dan we vooraf dachten. Bijna alle maatregelen worden (zonder handhaving) door 80% van het land opgevolgd. Daarom snap ik ook niet dat er niet veel meer nadruk komt te liggen op; blijf thuis.
We zijn aan het vaccineren. Dat is positief!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Men moet iets positiefs hebben om naar uit te kijken, anders verlies je alleen maar meer draagkracht voor deze lockdown.
Waarom zijn er nog steeds mensen die niet begrijpen waar het in deze pandemie om gaat?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:26 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Er is meer duidelijk. Voor verre weg de meeste mensen is het virus niet dodelijk. Waarom zo je dan thuisblijven?
HOU VOLquote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Oh, ik las als dat een support bubble niet toegestaanquote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Die social bubble is behoorlijk open ter interpretatie toch.
Het gaat toch alleen om jezelf?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom zijn er nog steeds mensen die niet begrijpen waar het in deze pandemie om gaat?
De laatste persconferentie is het niet eens meer genoemd. Dat vond ik opvallend, en storend.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Meer nadruk kan er volgens mij niet op gelegd worden.
Helaas.. de UK Armageddon versie ligt op de loer en is klaar om toe te slaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Waarin we vooralsnog net ietsjes sneller of net zo langzaam zijn dan apenlanden zoals Bulgarije, Albanie en Letland.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:27 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
We zijn aan het vaccineren. Dat is positief!
https://www.rijksoverheid.nl/quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Meer nadruk kan er volgens mij niet op gelegd worden.
Als het echt om de zorg te doen is, moeten ze eens stoppen met de one size fits all maatregelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom zijn er nog steeds mensen die niet begrijpen waar het in deze pandemie om gaat?
Wellicht ook door de mondkapjesplicht?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:30 schreef Remco het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid.nl/
Hier stond heel maart bovenaan; Blijf thuis!
Nu niet, staat onderin 'blijf thuis bij klachten'. Joh....
Eindelijk zijn we een keertje niet het braafste jongetje van de klasquote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarin we vooralsnog net ietsjes sneller of net zo langzaam zijn dan apenlanden zoals Bulgarije, Albanie en Letland.
Af en toe wat afwisseling houdt de mens scherp.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:30 schreef Remco het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid.nl/
Hier stond heel maart bovenaan; Blijf thuis!
Nu niet, staat onderin 'blijf thuis bij klachten'. Joh....
Ja daar ben ik ook op aan het wachten. Werk in de zorg. Helaas is de organisatie daarvan niet bepaald top.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:27 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
We zijn aan het vaccineren. Dat is positief!
Het is om te voorkomen dat het virus zich exponentieel kan verspreiden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Als het echt om de zorg te doen is, moeten ze eens stoppen met de one size fits all maatregelen.
Deze one size fits all maatregelen zijn al amper te handhaven. Hoe ga je alle maatwerk voor ieder persoonlijk handhaven?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Als het echt om de zorg te doen is, moeten ze eens stoppen met de one size fits all maatregelen.
Ja, ik ken genoeg mensen die toch van hun baas naar hun werk MOETEN. Terwijl thuiswerken prima kan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:33 schreef OProg het volgende:
Als ik bij mijn middagwandeling hier rond mijn woning in de kleine kantoortjes langs loop zie ik bij die kantoortjes allemaal mensen achter de PC zitten. En best met een aardige bezetting. Dat blijft me verbazen. Ook vanuit die mensen zelf.
Meer gerichte maatregelen per leeftijdscategorie, bv een advies voor 60+ om niet in het weekend/avond te gaan winkelen, visiteverbod voor die groep invoeren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deze one size fits all maatregelen zijn al amper te handhaven. Hoe ga je alle maatwerk voor ieder persoonlijk handhaven?
En voor overige groepen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Meer gerichte maatregelen per leeftijdscategorie, bv een advies voor 60+ om niet in het weekend/avond te gaan winkelen, visiteverbod voor die groep invoeren.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Eindelijk zijn we een keertje niet het braafste jongetje van de klas
Nou, maar goed dat we dan niet het braafste ventje van de klas zijn. Dan kunnen we uitgebreid de tijd nemen om die groei live mee te maken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is om te voorkomen dat het virus zich exponentieel kan verspreiden.
Nou, dat doet het niet, dus waarom nu extra maatregelen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is om te voorkomen dat het virus zich exponentieel kan verspreiden.
Ook dat is niet zo makkelijk gezegd. Ik werk dan voor een beursgenoteerd bedrijf zullen we maar zeggen maar toen iedereen in maart/april verplicht thuis moest gaan zitten heeft men de eerste weken toch wel flink wat IT-gerelateerde problemen gehad (ergo: daar ook in moeten investeren).quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, ik ken genoeg mensen die toch van hun baas naar hun werk MOETEN. Terwijl thuiswerken prima kan.
Dat ze daar maar eens wat razzia’s gaan uitvoeren.
Visiteverbod voor 60 plus? Die mensen hebben net zo hard sociale contacten nodig.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Meer gerichte maatregelen per leeftijdscategorie, bv een advies voor 60+ om niet in het weekend/avond te gaan winkelen, visiteverbod voor die groep invoeren.
Die zijn toch al genoeg de Sjaak nu? Thuiswerken, scholen dicht, alle vrijetijdsbesteding dicht? Ik zou alleen scholen zsm weer open doen na invoering van gerichte maatregelen.quote:
Dus het grootste probleem is nu, volgens jou, dat er nog 60+'ers in het wild rondlopen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Die zijn toch al genoeg de Sjaak nu? Thuiswerken, scholen dicht, alle vrijetijdsbesteding dicht? Ik zou alleen scholen zsm weer open doen na invoering van gerichte maatregelen.
Dat bedoel ik dus, scholen dicht, geen probleem, maanden thuiswerken, geen probleem, winkels dicht, geen probleem. Gerichte maatregelen voor de groep die het grootste beroep doet op de ziekenhuizen? Nee dat is zielig.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Visiteverbod voor 60 plus? Die mensen hebben net zo hard sociale contacten nodig.
Ik heb het idee dat voor sommige mensen de eenzaamheid voor jongeren wel telt als een belangrijke factor en om dat op te lossen lijkt het dan weer geen enkel probleem om ouderen met diezelfde eenzaamheid op te zadelen ten faveure van de jongeren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Visiteverbod voor 60 plus? Die mensen hebben net zo hard sociale contacten nodig.
Nee omdat ze de focus leggen op wat wel mag in het laatste deel van de zin.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Begrijp niet wat daar vriendelijker aan is. Omdat het Engels is?
Bij ons werkt de afdeling die met grote bestanden moet werken ook op kantoor, ze krijgen het gewoon niet voor elkaar om de verbinding naar buiten toe zover te upgraden dat het soepel genoeg werkt. Geen financiële kwestie overigens.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:40 schreef Caland het volgende:
Kan me voorstellen dat dat wat moeilijker is als kleiner kantoor en waar de huur voor je pand gewoon doorloopt en ook nog eens zwaar op de kosten drukt.
Die zijn toch al genoeg de Sjaak nu? Thuiswerken, scholen dicht, alle vrijetijdsbesteding dicht? Ik zou alleen scholen zsm weer open doen na invoering van gerichte maatregelen.quote:
Als je naar de cijfers kijkt is het die groep die het meest in het ziekenhuis ligt, ze raken niet besmet op school of in de kroeg...dus dat moet ergens anders gebeuren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus het grootste probleem is nu, volgens jou, dat er nog 60+'ers in het wild rondlopen?
Het is allemaal wél een probleem. Er zijn ook veel gerichte maatregelen voor de ouderen. En er zijn heel veel ouderen die zichzelf al zo goed als in isolatie zetten. Niet allemaal, net zoals niet iedereen thuiswerkt ook als dat wel kan, er nog steeds feestjes worden gegeven zowel door jongeren als door 30-55, mensen toch afspreken met meer dan dringend wordt geadviseerd, etc. Als je de hele groep 60+ gaat straffen voor degenen onder hen die zich niet aan de maatregelen houden, dan moet je een totale lockdown afkondigen en iedereen straffen voor de mensen die nu hun reet afvegen met de maatregelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, scholen dicht, geen probleem, maanden thuiswerken, geen probleem, winkels dicht, geen probleem. Gerichte maatregelen voor de groep die het grootste beroep doet op de ziekenhuizen? Nee dat is zielig.
Het is voor 3 maanden toch, tot deze groep gevaccineerd is? Of is dit dan opeens teveel gevraagd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |