abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197500246
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:17 schreef zoost het volgende:
Het lijkt erop dat ze in de UK het ergste achter zich hebben.

https://coronavirus.data.gov.uk/

https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

....zonder avondklok. Maar met:

You are not allowed to leave home to meet people socially if you don't live together, or have a support bubble with them. You are allowed to exercise outside once a day.

Dat klinkt toch vriendelijker dan een avondklok.
Begrijp niet wat daar vriendelijker aan is. Omdat het Engels is?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197500249
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit is Hugo en de foto is genomen in een instelling voor mensen met een geestelijke beperking waar werd gevaccineerd. De andere persoon is een bewoner.
Niks aan de hand dus en weer een gevalletje van "Ja, maar de elite boehoehoe :'( " :')
pi_197500251
quote:

You are not allowed to leave home to meet people socially if you don't live together, or have a support bubble with them. You are allowed to exercise outside once a day.

Ik vind dat nog erger.
pi_197500263
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:18 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Nou, dan doeken we het forum maar op, niemand hier heeft enig invloed op het beleid dus het is allemaal zinloos....
Invloed heb je niet, maar er zijn nog andere redenen om hier te komen dan denken dat het invloed heeft
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197500264
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:17 schreef byah het volgende:

[..]

OMT advies is al gegeven, vanavond is veiligheidsberaad, morgen kabinetoverleg.
Sigrid Kaag zei gisteren bij OP1 dat woensdag het advies komt, maar ze kan het ook over het kabinetsoverleg hebben gehad.
pi_197500265
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:17 schreef OProg het volgende:

[..]

Die man laat zo zien dat je mensen met een geestelijke afwijking in een instelling niet uit gaat leggen dat ze zich aan regels moeten houden omdat ze echt geen idee hebben wat er aan de hand is.
En zo iemand wordt dan minister.
pi_197500270
quote:

Dat zet "geen avondklok" toch wel in een ander perspectief. Geen visite :o
pi_197500271
Ik vind het vooral storend dat men maar blijft denken zonder duidelijk onderbouwing dat een avondklok de heilige graal is en het aantal besmettingen drastisch terug zal dringen (kom niet met in andere landen werkt het ook, want daar zijn ook tal van maatregelen bovenop de avondklokken gestapeld)

Als ik in mijn omgeving kijk zijn de meeste bezoekjes die nu afgelegd worden (verjaardag van) een familielid of kind, of koffiedrinken omdat het leuk is, of hoognodig bezoek (in mijn geval) van een 1 of 2 vrienden die in de zelfde situatie zitten (alleenstaand)

Natuurlijk zijn er nog groepen jongeren die afspreken maar die hou je echt niet tegen, die werken er zeker omheen.

Als het koffiedrinken niet meer naar 8 uur kan, ga je gewoon op zaterdagmiddag ipv avond koffiedrinken, of in de namiddag. Ik ga dat hoognodige bezoek bij die vriend echt nog wel afleggen, en jongelui die gaan toch wel maar die beginnen gewoon wat eerder. Die illegale rave onder het viaduct of in het bos is nu gezien het weer toch niet aan te raden.

Men onderschat naar mijn idee totaal de emotionele impact op mensen en de impact op de maatschappij van een dergelijke maatregel, bijvoorbeeld de supermarken die eerder dicht moeten, drukte verschuift naar eerder op de dag, want met kinderen kan je niet altijd even overdag boodschappen doen als je ook nog thuisonderwijs moet geven en tegenlijk werken. De enorme sloot aan uitzonderingen en schimmige gebieden die er komen, de handhaving, het OV waar je ook wat mee moet doen (extra compensaties), etc.

We moeten bepaalde zaken niet onderschatten, daar ben ik het ook echt wel mee eens.
Maar we zijn nu op een punt gekomen waar je echt het laatste beetje draagvlak wat er nog is weghaalt.

Als je nu zou zorgen dat er weer iets wat veilig kan voor de mensen regelt gaan mensen wellicht wat minder bij elkaar op bezoek (dierentuin, meer mensen buiten, etc)

En ga verd*mm* eens handhaven bij die werkgevers zoals je beloofd hebt.
Stel die 15-20KM afstand in, en ga gewoon random mensen aanhouden op de snelweg, plaats een paar kekke berichtjes op facebook, en instagram en nodig hart van nederland uit, dat je aan het controleren bent en blijft, moet je kijken hoe snel mensen weer gaan thuiswerken.

Maargoed dat is mijn persoonlijke mening, het is helemaal prima als iemand er anders over denkt.
Maar ik vind de avondklok gewoon een buitenproportionele maatregel
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197500275

[ Bericht 100% gewijzigd door _serial_ op 19-01-2021 09:22:55 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197500279
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:21 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Hugo is niet degene met een geestelijke afwijking op deze foto ;) Dat is de persoon links. :@
pi_197500285
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat zet "geen avondklok" toch wel in een ander perspectief. Geen visite :o
Die social bubble is behoorlijk open ter interpretatie toch.
pi_197500289
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:21 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Klopt inderdaad!
Jij kan het ook worden.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197500292
quote:

Ik maart werd heel duidelijk gezegd 'blijf zoveel mogelijk thuis'. Dat mis ik nu vooral. Dat ene zinnetje maakt al zoveel verschil.

Wat we afgelopen jaar wel hebben geleerd is dat de Nederlander toch wel een stuk gezagsgetrouwer is dan we vooraf dachten. Bijna alle maatregelen worden (zonder handhaving) door 80% van het land opgevolgd. Daarom snap ik ook niet dat er niet veel meer nadruk komt te liggen op; blijf thuis.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:26:15 #64
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_197500309
Ik mis sowieso perspectief op het moment...
Men moet iets positiefs hebben om naar uit te kijken, anders verlies je alleen maar meer draagkracht voor deze lockdown.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_197500315
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:24 schreef Remco het volgende:

[..]

Ik maart werd heel duidelijk gezegd 'blijf zoveel mogelijk thuis'. Dat mis ik nu vooral. Dat ene zinnetje maakt al zoveel verschil.

Wat we afgelopen jaar wel hebben geleerd is dat de Nederlander toch wel een stuk gezagsgetrouwer is dan we vooraf dachten. Bijna alle maatregelen worden (zonder handhaving) door 80% van het land opgevolgd. Daarom snap ik ook niet dat er niet veel meer nadruk komt te liggen op; blijf thuis.
Er is meer duidelijk. Voor verre weg de meeste mensen is het virus niet dodelijk. Waarom zo je dan thuisblijven?
pi_197500323
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Men moet iets positiefs hebben om naar uit te kijken, anders verlies je alleen maar meer draagkracht voor deze lockdown.
Die is moeilijk te geven.
pi_197500326
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:24 schreef Remco het volgende:

[..]

Meer nadruk kan er volgens mij niet op gelegd worden.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:27:59 #68
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_197500327
quote:
We zijn aan het vaccineren. Dat is positief! :)
pi_197500329
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:26 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Er is meer duidelijk. Voor verre weg de meeste mensen is het virus niet dodelijk. Waarom zo je dan thuisblijven?
Waarom zijn er nog steeds mensen die niet begrijpen waar het in deze pandemie om gaat?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197500341
quote:
HOU VOL
pi_197500342
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Die social bubble is behoorlijk open ter interpretatie toch.
Oh, ik las als dat een support bubble niet toegestaan :P. Nee daar liggen dan wel mogelijkheden, geen idee of dat een soort formele mantelzorger is of volledig ambigue?

Hoe dan ook, de vergelijking is onzin. De straten in Londen zijn leeg, dat zal toch vooral komen doordat mensen een totaal andere mindset hebben dan hier in Nederland. Ik denk als de besmettingen rond de 15k komen hier dat ook met de huidige maatregelen de R wel goed zal dalen.
pi_197500343
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarom zijn er nog steeds mensen die niet begrijpen waar het in deze pandemie om gaat?
Het gaat toch alleen om jezelf?
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 09:29:32 #73
5428 crew  miss_sly
pi_197500346
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De laatste persconferentie is het niet eens meer genoemd. Dat vond ik opvallend, en storend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197500350
quote:
Helaas.. de UK Armageddon versie ligt op de loer en is klaar om toe te slaan.

Er is een pandemie gaande, perspectief kan nu even niet, hou nog even vol, zie het als een kans om je solidariteit ten toon te spreiden.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:29:55 #75
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197500351
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:27 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Waarin we vooralsnog net ietsjes sneller of net zo langzaam zijn dan apenlanden zoals Bulgarije, Albanie en Letland.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197500359
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

https://www.rijksoverheid.nl/

Hier stond heel maart bovenaan; Blijf thuis!

Nu niet, staat onderin 'blijf thuis bij klachten'. Joh....
pi_197500379
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als het echt om de zorg te doen is, moeten ze eens stoppen met de one size fits all maatregelen.
pi_197500383
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:30 schreef Remco het volgende:

[..]

Wellicht ook door de mondkapjesplicht?
pi_197500386
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:29 schreef Caland het volgende:

[..]

Waarin we vooralsnog net ietsjes sneller of net zo langzaam zijn dan apenlanden zoals Bulgarije, Albanie en Letland.
Eindelijk zijn we een keertje niet het braafste jongetje van de klas *O*
pi_197500389
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:30 schreef Remco het volgende:

[..]

Af en toe wat afwisseling houdt de mens scherp.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:32:24 #81
438527 MissButterflyy
pi_197500390
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:27 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Ja daar ben ik ook op aan het wachten. Werk in de zorg. Helaas is de organisatie daarvan niet bepaald top.
Ik woon in het zuiden van het land en al twee weken alleen plek vrij in bijvoorbeeld Groningen en Den Haag om te vaccineren. Dus sta op een wachtlijst nu. En het blijft lang stil...
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:33:30 #82
14505 OProg
A Life in Music
pi_197500405
Als ik bij mijn middagwandeling hier rond mijn woning in de kleine kantoortjes langs loop zie ik bij die kantoortjes allemaal mensen achter de PC zitten. En best met een aardige bezetting. Dat blijft me verbazen. Ook vanuit die mensen zelf.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197500406
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:31 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Als het echt om de zorg te doen is, moeten ze eens stoppen met de one size fits all maatregelen.
Het is om te voorkomen dat het virus zich exponentieel kan verspreiden.
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 09:34:41 #84
5428 crew  miss_sly
pi_197500415
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:31 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Deze one size fits all maatregelen zijn al amper te handhaven. Hoe ga je alle maatwerk voor ieder persoonlijk handhaven?
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:35:00 #85
438527 MissButterflyy
pi_197500421
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:33 schreef OProg het volgende:
Als ik bij mijn middagwandeling hier rond mijn woning in de kleine kantoortjes langs loop zie ik bij die kantoortjes allemaal mensen achter de PC zitten. En best met een aardige bezetting. Dat blijft me verbazen. Ook vanuit die mensen zelf.
Ja, ik ken genoeg mensen die toch van hun baas naar hun werk MOETEN. Terwijl thuiswerken prima kan.
Dat ze daar maar eens wat razzia’s gaan uitvoeren. :')
pi_197500475
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Deze one size fits all maatregelen zijn al amper te handhaven. Hoe ga je alle maatwerk voor ieder persoonlijk handhaven?
Meer gerichte maatregelen per leeftijdscategorie, bv een advies voor 60+ om niet in het weekend/avond te gaan winkelen, visiteverbod voor die groep invoeren.
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 09:39:27 #87
5428 crew  miss_sly
pi_197500486
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:38 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Meer gerichte maatregelen per leeftijdscategorie, bv een advies voor 60+ om niet in het weekend/avond te gaan winkelen, visiteverbod voor die groep invoeren.
En voor overige groepen?
pi_197500489
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:32 schreef Wantie het volgende:

[..]

Eindelijk zijn we een keertje niet het braafste jongetje van de klas *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou, maar goed dat we dan niet het braafste ventje van de klas zijn. Dan kunnen we uitgebreid de tijd nemen om die groei live mee te maken.
Go hard or go home
pi_197500496
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou, dat doet het niet, dus waarom nu extra maatregelen?

(O ja, het deathbringer UK virus).
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:40:43 #90
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197500502
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ja, ik ken genoeg mensen die toch van hun baas naar hun werk MOETEN. Terwijl thuiswerken prima kan.
Dat ze daar maar eens wat razzia’s gaan uitvoeren. :')
Ook dat is niet zo makkelijk gezegd. Ik werk dan voor een beursgenoteerd bedrijf zullen we maar zeggen maar toen iedereen in maart/april verplicht thuis moest gaan zitten heeft men de eerste weken toch wel flink wat IT-gerelateerde problemen gehad (ergo: daar ook in moeten investeren).

Kan me voorstellen dat dat wat moeilijker is als kleiner kantoor en waar de huur voor je pand gewoon doorloopt en ook nog eens zwaar op de kosten drukt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:40:58 #91
438527 MissButterflyy
pi_197500507
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:38 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Visiteverbod voor 60 plus? Die mensen hebben net zo hard sociale contacten nodig.
pi_197500533
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En voor overige groepen?
Die zijn toch al genoeg de Sjaak nu? Thuiswerken, scholen dicht, alle vrijetijdsbesteding dicht? Ik zou alleen scholen zsm weer open doen na invoering van gerichte maatregelen.
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 09:44:13 #93
5428 crew  miss_sly
pi_197500552
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:42 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Die zijn toch al genoeg de Sjaak nu? Thuiswerken, scholen dicht, alle vrijetijdsbesteding dicht? Ik zou alleen scholen zsm weer open doen na invoering van gerichte maatregelen.
Dus het grootste probleem is nu, volgens jou, dat er nog 60+'ers in het wild rondlopen?
pi_197500572
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:40 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Visiteverbod voor 60 plus? Die mensen hebben net zo hard sociale contacten nodig.
Dat bedoel ik dus, scholen dicht, geen probleem, maanden thuiswerken, geen probleem, winkels dicht, geen probleem. Gerichte maatregelen voor de groep die het grootste beroep doet op de ziekenhuizen? Nee dat is zielig.

Het is voor 3 maanden toch, tot deze groep gevaccineerd is? Of is dit dan opeens teveel gevraagd?
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 09:46:09 #95
5428 crew  miss_sly
pi_197500579
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:40 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat voor sommige mensen de eenzaamheid voor jongeren wel telt als een belangrijke factor en om dat op te lossen lijkt het dan weer geen enkel probleem om ouderen met diezelfde eenzaamheid op te zadelen ten faveure van de jongeren.

Volgens mij is eenzaamheid voor iedereen, op elke leeftijd, vreselijk. Beter kijkt men naar hoe men dat in alle gelederen kan verminderen op een manier die nu passend is.
pi_197500595
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Begrijp niet wat daar vriendelijker aan is. Omdat het Engels is?
Nee omdat ze de focus leggen op wat wel mag in het laatste deel van de zin.

Zouden ze hier ook kunnen doen. Je mag niet naar buiten na 20:00, maar daarvoor is het toegestaan om elkaar buiten te ontmoeten in groepen van zes . Zullen weinig mensen doen, maar het geeft een positiever gevoel.
pi_197500606
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:40 schreef Caland het volgende:
Kan me voorstellen dat dat wat moeilijker is als kleiner kantoor en waar de huur voor je pand gewoon doorloopt en ook nog eens zwaar op de kosten drukt.
Bij ons werkt de afdeling die met grote bestanden moet werken ook op kantoor, ze krijgen het gewoon niet voor elkaar om de verbinding naar buiten toe zover te upgraden dat het soepel genoeg werkt. Geen financiële kwestie overigens.
pi_197500614
Als ik even mijn 18 jarige ik terughaal dan spreek je gewoon iets eerder af bij vrienden. Denk dat zo'n avondklok daardoor weleens averechts kan gaan werken. Niet meer op straat mogen hangen betekent nog eerder afspreken en langer met elkaar binnen zitten zuipen.
pi_197500617
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En voor overige groepen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus het grootste probleem is nu, volgens jou, dat er nog 60+'ers in het wild rondlopen?
Als je naar de cijfers kijkt is het die groep die het meest in het ziekenhuis ligt, ze raken niet besmet op school of in de kroeg...dus dat moet ergens anders gebeuren.

Blijft het in de drukte in winkels lopen en/of bezoek over. En misschien een paar verdwaalde op kantoor.
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 09:51:42 #100
5428 crew  miss_sly
pi_197500654
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:45 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus, scholen dicht, geen probleem, maanden thuiswerken, geen probleem, winkels dicht, geen probleem. Gerichte maatregelen voor de groep die het grootste beroep doet op de ziekenhuizen? Nee dat is zielig.

Het is voor 3 maanden toch, tot deze groep gevaccineerd is? Of is dit dan opeens teveel gevraagd?
Het is allemaal wél een probleem. Er zijn ook veel gerichte maatregelen voor de ouderen. En er zijn heel veel ouderen die zichzelf al zo goed als in isolatie zetten. Niet allemaal, net zoals niet iedereen thuiswerkt ook als dat wel kan, er nog steeds feestjes worden gegeven zowel door jongeren als door 30-55, mensen toch afspreken met meer dan dringend wordt geadviseerd, etc. Als je de hele groep 60+ gaat straffen voor degenen onder hen die zich niet aan de maatregelen houden, dan moet je een totale lockdown afkondigen en iedereen straffen voor de mensen die nu hun reet afvegen met de maatregelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')