Je bevolking gezond en in conditie houden moet je inderdaad niet willen.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Dus nee, hardlopen mag niet.
De conditie van honden is belangrijkerquote:Op maandag 18 januari 2021 13:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je bevolking gezond en in conditie houden moet je inderdaad niet willen.
Mee eens, ik ben die eeuwige zwartkijkerij van die lui ook meer dan zat.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:12 schreef Grishenko_ het volgende:
Diederik Gommers mag ook wel eens ophouden met het verschijnen in het publieke debat. Hij informeert het volk allang niet meer, maar door zijn zwartkijkerij speelt hij in op de angsten van de bevolking.
Zo beweerde hij dat er sprake zou zijn van code zwart tegen het einde van januari. Er is geen enkele aanleiding om dat te staven.
Hetzelfde geldt overigens voor Kuijpers.
En wat zouden we daar dan aan gehad hebben? Er werd altijd naar Zweden gekeken, die zo weinig maatregelen zouden hebben. Gaat het daar beter? Volgens mij was het laatst nog in het nieuws dat ook in Stockholm de ICs vol waren.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom zou dit niet waar zijn? We hebben in de eerste en tweede golf zo'n 20% immuniteit (and counting) opgebouwd. Dat had makkelijk 30-40% kunnen zijn intotaal. Vooral de tweede golf, omdat we over een langere periode hoge aantallen besmettingen hebben gehad is de immuniteit toegenomen.
Is gewoon asociaal om te willen hardlopen terwijl de ziekenhuizen overstromenquote:Op maandag 18 januari 2021 13:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je bevolking gezond en in conditie houden moet je inderdaad niet willen.
Daar gaat het inderdaad stukken beter, met relatief milde maatregelen is het reproductiegetal zelfs omlaag gegaan. Terwijl je daar nog meer vrijheden hebt dan dat wij hier hebben.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
En wat zouden we daar dan aan gehad hebben? Er werd altijd naar Zweden gekeken, die zo weinig maatregelen zouden hebben. Gaat het daar beter?
Nogal logisch, dat moeten ze nu eenmaal.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Helaas zie ik sommige agenten dat nog doen ook...
bron van die 20% ???quote:Op maandag 18 januari 2021 13:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom zou dit niet waar zijn? We hebben in de eerste en tweede golf zo'n 20% immuniteit (and counting) opgebouwd. Dat had makkelijk 30-40% kunnen zijn intotaal. Vooral de tweede golf, omdat we over een langere periode hoge aantallen besmettingen hebben gehad is de immuniteit toegenomen.
Why not both?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:16 schreef deedeetee het volgende:
En ipv dat dat dagelijkse vergaderen over een avondklok kunnen ze beter op zoek gaan naar oplossingen om sneller en meer te gaan vaccineren.
Ja, zoiets staat mij ook bij. En dat ze intussen ook erkennen dat ze wellicht een foutje gemaakt in hun strijd tegen covid-19.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
En wat zouden we daar dan aan gehad hebben? Er werd altijd naar Zweden gekeken, die zo weinig maatregelen zouden hebben. Gaat het daar beter? Volgens mij was het laatst nog in het nieuws dat ook in Stockholm de ICs vol waren.
Dan kunnen het maar een paar dingen zijn toch.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had die 76% inderdaad uit dat artikel van Science Magazine. Ik ging ervan uit dat als zij iets schrijven, het ook enigszins onderbouwd is
En veel minder gefrustreerde burgers.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Daar gaat het inderdaad stukken beter, met relatief milde maatregelen is het reproductiegetal zelfs omlaag gegaan. Terwijl je daar nog meer vrijheden hebt dan dat wij hier hebben.
je hebt 2 vierkante meter nodig.....quote:Op maandag 18 januari 2021 13:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een tuin en daar de ruimte voor. Zoals studenten, bijvoorbeeld.
Er staat nergens dat dat beest nog in leven moet zijn, enkel dat ie aangelijnd moet zijn.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hamsters kunnen volgens mij niet zo goed tegen de kou.
De bloem en snoepwinkels zijn dicht.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
De soep wordt niet zo heet gegeten, joh. Het beleid hangt al een jaar van adviezen aan elkaar. Zelfs nu alleen de "essentiële" winkels open zijn kun je gewoon naar de bloemist of de snoepwinkel.
Je gaat mij niet wijsmaken dat er ook maar 1 agent gaat zijn die een eenzame hardloper staande gaat houden.
Dat eeuwige vergaderen doen we, mijns inziens, in Nederland sowieso te veel. En niet alleen m.b.t. de overheid.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:16 schreef deedeetee het volgende:
En ipv dat dat dagelijkse vergaderen over een avondklok kunnen ze beter op zoek gaan naar oplossingen om sneller en meer te gaan vaccineren.
Nou als dit nog jaren gaat duren dan kun je niet veel anders.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Want als we de maatregelen opheffen, verdwijnt het virus als sneeuw voor de zon?
Bijzonder, bijzonder.
Inclusief noodwetten waardoor mensen nu wel beboet kunnen worden. Scholen zijn nog steeds dicht daar. Mondkapjes in het OV. En een alcoholverbod na 20.00 uur.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
En wat zouden we daar dan aan gehad hebben? Er werd altijd naar Zweden gekeken, die zo weinig maatregelen zouden hebben. Gaat het daar beter? Volgens mij was het laatst nog in het nieuws dat ook in Stockholm de ICs vol waren.
Nope.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De bloem en snoepwinkels zijn dicht.
Tijdens de laatste briefing had Azarkan het over 3 miljoen Nederlanders, ik wist niet zeker of ik het goed verstond, maar Jaap V. Dissel bevestigde dit daarna. Maarja, het aantreffen van anti-stoffen in het bloed duurt een tijdje, dus het loopt altijd achter.quote:
Hier in het dorp niet, hoor.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die komen wel.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Why not both?
Oh, omdat er een gelimiteerde hoeveelheid vaccins is mischien?
Hier is de bloemist gewoon open.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Echt niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Omdat het gros van het volk geen handhaving nodig heeft.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar goed, stel jij hebt gelijk. Het is nauwelijks te handhaven. Waarom dan toch doen? Wat voegt het toe?
Snoepwinkel is voedsel dus hoe onzinnig ook die mogen open blijven.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier is de bloemist gewoon open.
Dat is geen antwoord op de vraag. Het virus gaat niet weg als we het negeren.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nou als dit nog jaren gaat duren dan kun je niet veel anders.
quote:Op maandag 18 januari 2021 13:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had die 76% inderdaad uit dat artikel van Science Magazine. Ik ging ervan uit dat als zij iets schrijven, het ook enigszins onderbouwd is
Eens, paar dagen terug op Radio 1 riep hij nog dat vrouwen vooral niet zwanger moeten raken voordat corona voorbij is.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:12 schreef Grishenko_ het volgende:
Diederik Gommers mag ook wel eens ophouden met het verschijnen in het publieke debat. Hij informeert het volk allang niet meer, maar door zijn zwartkijkerij speelt hij in op de angsten van de bevolking.
Zo beweerde hij dat er sprake zou zijn van code zwart tegen het einde van januari. Er is geen enkele aanleiding om dat te staven.
Hetzelfde geldt overigens voor Kuijpers.
Natuurlijk wel.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Omdat het gros van het volk geen handhaving nodig heeft.
2 miljoen:quote:Op maandag 18 januari 2021 13:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Jaap bevestigde toch onlangs 3 mil Nederlanders besmet?
er is onderzoek naar gedaan:quote:Op maandag 18 januari 2021 13:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Tijdens de laatste briefing had Azarkan het over 3 miljoen Nederlanders, ik wist niet zeker of ik het goed verstond, maar Jaap V. Dissel bevestigde dit daarna. Maarja, het aantreffen van anti-stoffen in het bloed duurt een tijdje, dus het loopt altijd achter.
We kunnen niet met z'n allen nog een of twee jaar binnen zitten. Op een gegeven moment zullen zelfs de meest trouwe regelvolgers denken: 'en nu is het voorbij'. Iedereen heeft een grens, wat dat betreft. Maar denk niet dat we dat punt bereikt hebben.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nou als dit nog jaren gaat duren dan kun je niet veel anders.
Precies. Lekker snoep en andere rotzooi blijven verkopen en straks een rondje hardlopen na 20u verbieden.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Snoepwinkel is voedsel dus hoe onzinnig ook die mogen open blijven.
hier ook, ze hebben van de gemeente een plekje buiten gekregenquote:Op maandag 18 januari 2021 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier is de bloemist gewoon open.
Denk ongeacht de bron dat het moeilijk is om betrouwbare cijfers te krijgen uit een land als Brazilië.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had juist begrepen dat ze ook daar lockdowns gaan instellen, omdat ze maar moeilijk grip op de situatie kunnen krijgen en de ICs ondertussen overvol zijn. Klinkt niet echt alsof ze veel rendement hebben van die zogenaamde opgebouwde immuniteit.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Daar gaat het inderdaad stukken beter, met relatief milde maatregelen is het reproductiegetal zelfs omlaag gegaan. Terwijl je daar nog meer vrijheden hebt dan dat wij hier hebben.
Dat was een tijdje voor de laatste briefingquote:Op maandag 18 januari 2021 13:21 schreef JosMert het volgende:
[..]
2 miljoen:
https://www.dvhn.nl/binne(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Dat stuk is niet van Marcel Levi. Het is van een columnist die uit een ander stuk citeert.quote:Op maandag 18 januari 2021 12:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als het om urgentie-niveau gaat kunnen we dus ook wel verwachten dat de avondklok hier niet zo goed zal werken, want we zijn al flink aan het dalen![]()
En verder zoals je in dat artikel kunt zien heeft het stuk Marcel Levi, Nederlander en baas van 5 ziekenhuizen in london een passende titel: Het leek erger dan het is.
Mwah, gemiddelde leeftijd op de IC's is nog altijd in de 70. Als je al die bejaarden hebt gehad dan is in ieder geval de ergste druk daar.quote:Op maandag 18 januari 2021 12:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ook de druk op de zorg blijft nog altijd hoog met zo'n laag percentage gevaccineerden, daar zul je toch echt eerst het gros van de 50+'ers voor moeten vaccineren.
Zoals al eerder aangehaald: als de maatregelen goed genoeg werken om code zwart af te wenden, dan krijg je pas gemiep dat al die maatregelen niet nodig waren toch.quote:Op maandag 18 januari 2021 12:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld door die rijen wachtende ambulances daar krijg je een totaal ander urgentie-niveau. Zie ook deze berichten: https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-toch-leeg-a4027775. Er was daar gewoon praktisch niemand meer op straat. In Nederland is dat totaal niet het geval.
Overigens laat dat ook het alternatief voor Nederland zien; ik denk dat ook in Nederland de mensen de regels een stuk beter gaan volgen als het zo uit de klauwen loopt als in Londen. Politiek is dit misschien nog wel een aantrekkelijke optie ook, want op dat moment zal praktisch iedereen elke maatregel dankbaar ervaren.
Neuh, we zijn geen kleuters tenslotte.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. (gaan we dit spelletje spelen?)
Fokkin bizar ook, ik trek het nu al niet en vervolgens nog 2 maanden van deze ellendequote:Op maandag 18 januari 2021 13:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is 20 maart. Nog ff volhouden
Dat zijn wel erg grote marges. Hoeveel samples hebben ze dan per week getest? Bij 1000 samples zouden de 95% intervallen [0.5%, 1.5%] en [8.2%, 11.8%] moeten zijn (als de random functie van python betrouwbaar is, had geen zin om een tabel te zoeken).quote:Op maandag 18 januari 2021 13:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar ook voor die factor 5 moet je dan weer uitkijken. Van 1% naar 10%, maar die 1% had in ieder geval een marge (1-5%) en de 10% heeft ook een marge (5-15%). Nu mogen we wel aannemen dat de aanwezigheid van het virus toeneemt, maar het kan een factor 2 in een maand zijn en ook een factor 10. Nu in ieder geval de relatieve hoeveelheid van B117 stijgt tov de gangbare vorm, wordt ook de schatting van de prevalentie wat nauwkeuriger en is de groei beter te bepalen.
De reden dat ze het in willen voeren is om mensen het gevoel van "urgentie" te geven, of een of andere achterlijke redenering. Beetje hetzelfde idee als de mondkapjes, het helpt niet, maar hopelijk worden mensen weer bang voor het virus en gaan ze zich weer aan de maatregelen houden. Dus vooral even heel erg bang worden allemaal voor een virus waar grofweg 2 op de duizend besmettingen in een dode resulteren.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dat wel gebeuren, agenten en boa's kunnen op geen enkele manier met dat soort macht omgaan. Dat hebben ze keer op keer bewezen.
Maar goed, stel jij hebt gelijk. Het is nauwelijks te handhaven. Waarom dan toch doen? Wat voegt het toe?
quote:Op maandag 18 januari 2021 13:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er is onderzoek naar gedaan:
https://www.rivm.nl/pienter-corona-studie/resultaten
in het najaar had 5% antstoffen, het lijkt me stug dat er tussen het najaar en nu dat gestegen is naar 20%.
Mwa je kunt in elke supermarkt en/of Kruidvat die zooi ook kopen het is meer de zoveelste vorm van onnodig samenkomen.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Precies. Lekker snoep en andere rotzooi blijven verkopen en straks een rondje hardlopen na 20u verbieden.
Nog meer vetkleppen en diabetici op de IC straks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |