En jij denkt dat er alleenstaanden met kleine kids zijn die 's avonds hun kids op bed leggen en dan gaan hardlopen zonder dat er een volwassene thuis is?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, er zijn alleenstaanden met hele kleine kinderen die nergens op de dag de kans hebben om hard te lopen. Maar die zijn zo druk met de kids dat ze wel beweging genoeg hebben.
Heb je een partner, kun je na het eten nog effe een rondje lopen.
Heb je geen kinderen, dan is er gedurende de dag gelegenheid genoeg.
Overigens zie ik niet veel mensen hardlopen na 20.00 uur. De meeste hardlopers zie ik hier rond 18.30, of in 't weekend, overdag.
Dat het klote is dat moge duidelijk zijn, maar ergens op de dag een gaatje vinden om te sporten moet toch wel lukken? Ik heb 2 jaar lang in de sportschool gestaan van 06:30 tot 07:30 om toch te kunnen trainen zodat de rest van het gezin zo min mogelijk last had van mijn hobby. Is het ideaal? Nee. Heb ik wel kunnen sporten? Jaquote:Op maandag 18 januari 2021 13:46 schreef Noek het volgende:
[..]
20u was primetime voor de pandemie want dan liggen de kinderen op bed, hebben mensen gegeten en heeft het kunnen zakken.
Je kan je toch ook wel een beetje aanpassen? Ik voetbalde vroeger, dat vond ik een stuk leuker dan het hardlopen dat ik nu doe, maar mijn mentale gezondheid is niet meteen door de wc gespoeld. Iets eerder moeten afspreken zorgt er niet meteen voor dat je minimale sociale behoeftes totaal niet meer vervuld kunnen worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb een aardig idee ja. Mocht er een avondklok komen dan neemt dat voor heel veel mensen een van de laatste pleziertjes die ze hadden weg.
Precies. Maar lekker oordelen over anderen is een beetje bezigheidstherapie.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk dat het weinig zin heeft elkaar vliegen af te vangen over wanneer sporten of andere activiteiten ontplooien wel of niet uitkomt. Ieders situatie is nu eenmaal anders.
Mensen moeten zich al veel te veel aanpassen voor anderen. Mag toch ook wel een keer gedacht worden aan de mensen die voor anderen alles op moeten geven?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je kan je toch ook wel een beetje aanpassen? Ik voetbalde vroeger, dat vond ik een stuk leuker dan het hardlopen dat ik nu doe, maar mijn mentale gezondheid is niet meteen door de wc gespoeld. Iets eerder moeten afspreken zorgt er niet meteen voor dat je minimale sociale behoeftes totaal niet meer vervuld kunnen worden.
Of je kunt iets anders doen om nog even wat beweging te krijgen.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, er zijn alleenstaanden met hele kleine kinderen die nergens op de dag de kans hebben om hard te lopen. Maar die zijn zo druk met de kids dat ze wel beweging genoeg hebben.
Heb je een partner, kun je na het eten nog effe een rondje lopen.
Nee, ook dat niet, inderdaad.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:51 schreef Multatilu het volgende:
En jij denkt dat er alleenstaanden met kleine kids zijn die 's avonds hun kids op bed leggen en dan gaan hardlopen zonder dat er een volwassene thuis is?
Tot april was in elk geval realistischer dan zeggen op 14 dec met 12K+ besmettingen p/d dat het op 17 jan weer voorbij was terwijl kerst en oud&nieuw toen moesten komen.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Moet je de reactie eens indenken als ze hadden gezegd 'houd er rekening mee dat het tot april kan duren' en het moet dan verlengd worden.
Goed punt, maar ik denk dat je ook wel gradaties hebt van redelijkheid. Wordt wel een beetje te weinig in mogelijkheden gedacht soms.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk dat het weinig zin heeft elkaar vliegen af te vangen over wanneer sporten of andere activiteiten ontplooien wel of niet uitkomt. Ieders situatie is nu eenmaal anders.
Er heeft toch ook helemaal niemand gezegd dat het voorbij zou zijn?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Tot april was in elk geval realistischer dan zeggen op 14 dec met 12K+ besmettingen p/d dat het op 17 jan weer voorbij was terwijl kerst en oud&nieuw toen moesten komen.
Dan heb je als gezin denk ik een groter probleem dat opgelost moet worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, ook dat niet, inderdaad.
Sommigen hier schijnbaar wel.
Of ze hebben wel een partner die niet na het eten de kinderen en bad en in bed kan stoppen, terwijl moeders even een blokje rent.
Hij heeft lak gehad aan de voorschriften, bleef continu met maten in te grote groepen samenkomen voor een lekker biertje en had vooral lak aan zijn zus die hem vroeg om dan niet bij pa op bezoek te gaan als hij zo leefde omdat deze risicogroep was. Dat zou allemaal wel loslopen en ze moest ophouden hem te vertellen wat hij moest doen want dat kon hij zelf allemaal wel goed beoordelen.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:39 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
En wat heeft die broer dan gedaan, met klachten alsnog naar zijn vader geweest zonder een test? Ik vind dat nogal een verschil. Je kunt je officieel aan alle regels houden en toch zonder symptomen iemand besmetten. Kun je dan zeggen dat je niet voorzichtig genoeg bent geweest, of zelfs 'schuldig'?
Juist niet, de mensen in de situatie denken doen dat echt wel. Er wordt totaal niet meegedacht en meteen maar geoordeeld.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wordt wel een beetje te weinig in mogelijkheden gedacht soms.
Dat is niet gezegd.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Tot april was in elk geval realistischer dan zeggen op 14 dec met 12K+ besmettingen p/d dat het op 17 jan weer voorbij was terwijl kerst en oud&nieuw toen moesten komen.
Luisterde die broer ook naar een Limburgse homeopathische huisarts?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hij heeft lak gehad aan de voorschriften, bleef continu met maten in te grote groepen samenkomen voor een lekker biertje en had vooral lak aan zijn zus die hem vroeg om dan niet bij pa op bezoek te gaan als hij zo leefde omdat deze risicogroep was. Dat zou allemaal wel loslopen en ze moest ophouden hem te vertellen wat hij moest doen want dat kon hij zelf allemaal wel goed beoordelen.
Dus ja, schuldig en een enorme lul ben je dan. Maar goed, dat weet hij zelf ook wel.
Nouja, ik zie niet meteen waarom een avondklok de laatste pleziertjes afneemt? Het is vooral om feestjes tegen te gaan, en dat is inderdaad enorm jammer, vooral voor jongeren. Maar feestjes mogen nu al niet, dus de feitelijke situatie is nu dat jongeren die een grotere middelvinger geven aan de regels minder last hebben.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Mensen moeten zich al veel te veel aanpassen voor anderen. Mag toch ook wel een keer gedacht worden aan de mensen die voor anderen alles op moeten geven?
Fine, maar "kijken hoe het er voorstaat" - dat is gewoon een dooddoener.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is niet gezegd.
"Het duurt tot tenminste 19 januari en op 12 januari gaan we kijken hoe het ervoor staat".
Er is nooit gezegd dat de lockdown op 19 januari voorbij zou zijn.
Inderdaad.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:57 schreef Multatilu het volgende:
Dan heb je als gezin denk ik een groter probleem dat opgelost moet worden.
Totale onzin.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ik denk dat het ook eerder het gewend zijn aan een bepaald tijdstip is en daar niet vanaf willen wijken, dan dat er daadwerkelijk geen mouw aan te passen is.
Dat ben ik op zich wel met je eens.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:00 schreef _serial_ het volgende:
Fine, maar "kijken hoe het er voorstaat" - dat is gewoon een dooddoener.
Zeg dan gewoon dat je het niet weet hoe lang het duurt
Maar iedereen zal daar anders instaan, en dat is prima
Ik vind gewoon dat je beter kunt zeggen dat iets langer duurt en dan eerder versoepelen als daar aanleiding voor is.
Zoals ik wel met meer dingen vinden, het is de toon van de muziek.
Het is geen dooddoener. Je geeft als kritiek dat er 'eerlijker gecommuniceerd' moet worden, terwijl dit eerlijker is dan 'houd er rekening mee dat het tot april kan duren'.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Fine, maar "kijken hoe het er voorstaat" - dat is gewoon een dooddoener.
Zeg dan gewoon dat je het niet weet hoe lang het duurt
Maar iedereen zal daar anders instaan, en dat is prima
Ik vind gewoon dat je beter kunt zeggen dat iets langer duurt en dan eerder versoepelen als daar aanleiding voor is.
Zoals ik wel met meer dingen vinden, het is de toon van de muziek.
Maar het is een verstrenging op de maatregelen op het moment dat de maatregelen al ONTZETTEND zwaar zijn en er niet zo heel veel mogelijk meer is. Het is gewoon buiten proportie en ik vraag mij af of die feestjes erger zijn dan de hoeveelheid mensen die niet thuis werken, maar wel thuis kunnen werken.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nouja, ik zie niet meteen waarom een avondklok de laatste pleziertjes afneemt? Het is vooral om feestjes tegen te gaan, en dat is inderdaad enorm jammer, vooral voor jongeren. Maar feestjes mogen nu al niet, dus de feitelijke situatie is nu dat jongeren die een grotere middelvinger geven aan de regels minder last hebben.
Overigens vind ik de situatie voor gezinnen met jonge kinderen wel een lastige hoor. Zou heel goed begrijpen dat als 20-22 uur de enige uurtjes voor jezelf zijn, dat je dan even naar buiten wil.
Geef jij eens een concrete (regelmatig voorkomende) situatie waarbij het niet mogelijk is om tenminste een aantal keren per week te kunnen hardlopen als de avondklok je verbiedt om dit na 20:00 uur nog te doen.quote:
Terwijl we nu richting april gaan met de huidige toon.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is geen dooddoener. Je geeft als kritiek dat er 'eerlijker gecommuniceerd' moet worden, terwijl dit eerlijker is dan 'houd er rekening mee dat het tot april kan duren'.
Oké, dan snap ik het enigszins. Dan moet je inderdaad niet afspreken met geliefden die in een risicogroep zitten. Of althans niet zonder eerst even 2 weken een break te nemen van al die andere gezelligheid.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hij heeft lak gehad aan de voorschriften, bleef continu met maten in te grote groepen samenkomen voor een lekker biertje en had vooral lak aan zijn zus die hem vroeg om dan niet bij pa op bezoek te gaan als hij zo leefde omdat deze risicogroep was. Dat zou allemaal wel loslopen en ze moest ophouden hem te vertellen wat hij moest doen want dat kon hij zelf allemaal wel goed beoordelen.
Dus ja, schuldig en een enorme lul ben je dan. Maar goed, dat weet hij zelf ook wel.
Tja, het is op dit moment kiezen tussen kwaden.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Juist niet, de mensen in de situatie denken doen dat echt wel. Er wordt totaal niet meegedacht en meteen maar geoordeeld.
Overigens zorgt de avondklok er dus voor dat mensen die sowieso gingen hardlopen dat nu allemaal op ongeveer dezelfde tijd doen. Handig in een pandemie, maar goed. Ik hou nog steeds hoop dat men nu nee zegt tegen het OMT-advies.
Hup servië Hup Bulgarije haal ons even in, dan zijn we echt de hekkensluiter.quote:
Vast de maandaginstroom/vertraging.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:01 schreef Predator40 het volgende:
24u toename aantal opnamen: 212 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 1630 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: 0,3%
Bezetting op verpleegafdelingen: 1793 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, maandag 18 januari om 13:45
Prima cijfers weer dusquote:Op maandag 18 januari 2021 14:03 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Rode cijfers zoals bijna altijd op maandag, gelukkig is de instroom naar ziekenhuisbed (152) stuk lager dan een tijdje geleden (300+)
Ik gok dat de daling in Londen vooral het gevolg is van gewijzigd gedrag: een schokeffect door de hoge piek. In België zagen we hetzelfde: na de piek een sterke daling: van 123820 gevallen per week (25 okt - 1 nov) naar 64939 (1-8 nov) en dan naar 37112 (8-15 nov).quote:Op maandag 18 januari 2021 11:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volgens mij is die Britse variant nu 10%. op een gegeven moment is dat dominant waarna het los gaat.
Dus vertragen en zsm vaccineren.
Aan de andere kant dalen de cijfers in londen en uk ook. Dus die verhalen dat we de R0 nooit onder de 1 krijgen en 170k besmettingen per dag lijken gelukkig veel te voorbarig.
Maar het lijkt wel of de voorzichtigheid daar wel nog op gebaseerd is. Alsof het vast staat dat het de consequentie is.
Dat laatste vind ik ook zeer ergerlijk ja. Overigens vraag ik me af of er een kamermeerderheid voor een avondklok zal zijn als dat en (vlieg)reizen nog aangepakt kan worden. GL is dan alvast tegen een avondklok, en D66 ook zoals het nu lijkt.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar het is een verstrenging op de maatregelen op het moment dat de maatregelen al ONTZETTEND zwaar zijn en er niet zo heel veel mogelijk meer is. Het is gewoon buiten proportie en ik vraag mij af of die feestjes erger zijn dan de hoeveelheid mensen die niet thuis werken, maar wel thuis kunnen werken.
Wat ik wel weet is dat een avondklok van 20:00 het voor mij meer waarschijnlijk maakt om het virus op te lopen. Ik ga alleen maar naar buiten om naar de supermarkt te gaan, dat doe ik meestal rond een uur 9 / half 10 's avonds. Er is dan bijna niemand. Soms ga ik ook vroeg in de ochtend maar dat kan maar ook niet altijd, werk gaat voor. Met een avondklok word ik gedwongen om me vaker in een drukke supermarkt te begeven. Tjaquote:Op maandag 18 januari 2021 14:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja, het is op dit moment kiezen tussen kwaden.
Ik weet alvast dat ik niet ga oordelen over de keuze die uiteindelijk gemaakt gaat worden
Iets wat we halverwege december nog niet konden zeggen.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Terwijl we nu richting april gaan met de huidige toon.
Je zou bijna zeggen dat wij als land nauwelijks last hebben van een virus.quote:
Ik zou me maar niet te druk maken om het bezoeken van de supermarkt. Ja, je zou er besmet kunnen raken, maar nergens blijkt uit dat het een groot risico is.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat ik wel weet is dat een avondklok van 20:00 het voor mij meer waarschijnlijk maakt om het virus op te lopen. Ik ga alleen maar naar buiten om naar de supermarkt te gaan, dat doe ik meestal rond een uur 9 / half 10. Er is dan bijna niemand. Soms ga ik ook vroeg in de ochtend maar dat kan maar ook niet altijd, werk gaat voor. Met een avondklok word ik gedwongen om me vaker in een drukke supermarkt te begeven. Tja
Ja maar Marky wil terug naar drie IC opnames per dag. Dat dat zelfs zonder pandemie gedurende de winter amper haalbaar is doet er niet toe.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Prima cijfers weer dus
Tijd voor een avondklok.
Neuh, gewoon een standaard boerenlul hier uit de regio. Zwolle zelf doet het aardig maar eromheen zijn nog wel wat bijbelvaste brandhaarden. Het soort eikels als deze broer is niet regiogebonden helaas.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Luisterde die broer ook naar een Limburgse homeopathische huisarts?
dit gedeelte doen ze wel goedquote:Op maandag 18 januari 2021 14:06 schreef galantis het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat wij als land nauwelijks last hebben van een virus.
Eens, het was ook niet heel serieus bedoeld. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat het enorm moeilijk is om voor te stellen hoe een avondklok positief gaat werken.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou me maar niet te druk maken om het bezoeken van de supermarkt. Ja, je zou er besmet kunnen raken, maar nergens blijkt uit dat het een groot risico is.
Ach ik hou het wel vol, maar meer dat de bedrijven die nu dicht zijn wellicht nog langer dicht moeten blijven. De horeca, kappers etc. Duurt allemaal wel erg lang zo op deze manier.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is 20 maart. Nog ff volhouden
Datzelfde kon je zeggen over restaurants en sportscholen.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou me maar niet te druk maken om het bezoeken van de supermarkt. Ja, je zou er besmet kunnen raken, maar nergens blijkt uit dat het een groot risico is.
Hij kan zichzelf nu ook wel wat doen. En precies wat jij zegt: als het alleen iemand zelf treft dan is het good riddance.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Oké, dan snap ik het enigszins. Dan moet je inderdaad niet afspreken met geliefden die in een risicogroep zitten. Of althans niet zonder eerst even 2 weken een break te nemen van al die andere gezelligheid.
Ik vind het ontzettend pijnlijk hoe heftig en gepolariseerd de hele situatie nu is. Dat mensen die kritisch op het hele verhaal zijn (wat ik me best kan voorstellen) dan ook maar zelf gaan handelen alsof er niks aan de hand is. Als je daarmee alleen jezelf blootstelt aan een besmetting, dan is dat nog één ding. Als je zelf denkt dat je onkwetsbaar bent. Maar je ouders zouden niet moeten lijden vanwege jouw keuzes. Het getuigt van een enorm gebrek aan karakter en verantwoordelijkheid. Heel erg om dit te horen.
Social media is de kanker van deze samenleving helaas.quote:
In restaurants tenminste vinden significant wel meer besmettingen plaats.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Datzelfde kon je zeggen over restaurants en sportscholen.
Veel minder dan vorige week maandag. Dus heel positiefquote:Op maandag 18 januari 2021 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Jammer van de stijging weer in de ziekenhuizen..
Toch wel goed dat er tenminste iemand protesteert.quote:
Dat ene mens dat trots verkondigt dat ze wetsartikelen naar de politie heeft geschreeuwdquote:
En in sportscholen is iedereen lekker aan het hijgen waarbij het snot goed loskomt.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:11 schreef Momo het volgende:
[..]
In restaurants tenminste vinden significant wel meer besmettingen plaats.
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-nacht-prikken.htmlquote:De Jonge: situatie zorgwekkend, er zijn geen taboe’s
Minister de Jonge van Volksgezondheid zegt alle maatregelen op tafel liggen en er "geen taboes zijn" bij de bestrijding van het coronavirus en de mutaties. "We kunnen ons geen taboes veroorloven nu", zei hij na afloop van een gesprek met de bij de coronacrisis betrokken ministers. Hij wees erop dat de situatie "zorgwekkend" is.
Een van de maatregelen die het kabinet overweegt, is het instellen van een avondklok. Eerder vandaag zei minister Hoekstra dat later deze week meer duidelijk zal worden over het al dan niet instellen van zo'n zware maatregel. De Jonge en Hoekstra wilden daar inhoudelijk nu verder niet op ingaan, maar de Jonge zei wel dat we bereid moeten zijn "om alles te doen wat nodig is om het virus er onder te krijgen".
Conclusie:quote:Op maandag 18 januari 2021 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Jammer van de stijging weer in de ziekenhuizen..
quote:Op maandag 18 januari 2021 14:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-nacht-prikken.html
Paniek!!
Hugo wil het virus er weer onder krijgen hoor.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Paniek!!
Inmiddels zijn alle indicatoren aan het dalen, dus uhm ja....quote:Op maandag 18 januari 2021 14:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Conclusie:
Deze lockdown heeft geen zin, gooi de boel maar open.
Als iets niet helemaal werkt, moeten we het maar helemaal loslaten?quote:Op maandag 18 januari 2021 14:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Conclusie:
Als je zover al heen bent, dat je denkt dat dat helpt / stoer is / whatever. dan ben je niet helemaal lekker.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:13 schreef Qarrad het volgende:
Dat ene mens dat trots verkondigt dat ze wetsartikelen naar de politie heeft geschreeuwd
Dus vanaf het moment dat de vaccins van moderna in ons land zijn duurt het minstens twee weken voor we de eerste spuiten gaan zetten?quote:Nieuwe fase in vaccinatiecampagne
In elf zorginstellingen begint het inenten van de tweede groep: kwetsbare ouderen en mensen met een beperking. Het is de bedoeling dat deze week 15.000 verpleeghuisbewoners en mensen met een verstandelijke beperking die in een instelling wonen, worden gevaccineerd. Aanvankelijk stonden deze groepen hoger op de lijst, maar het kabinet gaf voorrang aan het zorgpersoneel.
Ook leek het Pfizer/BioNTech-vaccin ,dat bij -70 graden moet worden bewaard, niet zo geschikt om in de tehuizen toe te dienen. De flacons worden nu in kleinere hoeveelheden verpakt. Het Moderna-vaccin wordt vanaf volgende week ingezet.
Daar gaat het inderdaad stukken beter van worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Conclusie:
In mijn sportschool kan ik me niet voorstellen dat er iemand besmet is geraakt maar heb ook verhalen gehoord over andere sportscholen waar de regels wat minder werden nageleefd en dat geldt voor restaurants uiteraard ook.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En in sportscholen is iedereen lekker aan het hijgen waarbij het snot goed loskomt.
HUGOEDquote:Op maandag 18 januari 2021 14:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dus vanaf het moment dat de vaccins van moderna in ons land zijn duurt het minstens twee weken voor we de eerste spuiten gaan zetten?![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-nederland-a4027073
Omdat hier iedere dag mensen naar dagkoersen komen kijken.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:18 schreef Momo het volgende:
Dit is vast al 100 keer voorbij gekomen. Waarom roepen we meteen dat iets toeneemt terwijl er in de besmettingscijfers en ziekenhuiscijfers duidelijk een weektrend zit?
Tuurlijk, voor ingang avondklok, of met hond. Vraag me af wat de voorwaarden zullen zijn voor het verzorgen van een paard op een stal bijvoorbeeld.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:18 schreef pretpletter het volgende:
Als die avondklok komt, hoe werkt dat dan? Mag je dan ook niet even een blokje wandelen of fietsen in je eentje?
Ik wordt gillend gek van thuiswerken in combinatie met kinderen. Het enige lichtpuntje van de dag is die avondwandeling om even rustig te worden.
En het liefst de meest negatieve.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Omdat hier iedere dag mensen naar dagkoersen komen kijken.
Dan heb je een verklaring nodig die is ondertekend door het paard.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:20 schreef byah het volgende:
[..]
Tuurlijk, voor ingang avondklok, of met hond. Vraag me af wat de voorwaarden zullen zijn voor het verzorgen van een paard op een stal bijvoorbeeld.
nee, tenzij je een hond hebt, het is uiteraard ook afhankelijk van de tijd die ze in gaan voeren.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:18 schreef pretpletter het volgende:
Als die avondklok komt, hoe werkt dat dan? Mag je dan ook niet even een blokje wandelen of fietsen in je eentje?
Ik wordt gillend gek van thuiswerken in combinatie met kinderen. Het enige lichtpuntje van de dag is die avondwandeling om even rustig te worden.
Nog steeds wachten op het vaccinatiedashboard van België. 0.43% was het cijfer van 13 januari:quote:
49847/11460000 = 0.43%quote:Op 13 januari 2021 hadden reeds 49.847 Belgen een eerste dosis van het COVID-19-vaccin ontvangen.
https://www.rijnmond.nl/n(...)in-het-mbo-opleverenquote:Regionale campagne moet meer stageplaatsen in het mbo opleveren
Een samenwerking tussen onderwijs, werkgevers en overheid start maandag een regionale campagne voor meer stageplaatsen in het mbo. Onder meer via www.stage010.nl worden bedrijven in de regio Rijnmond opgeroepen stageplekken aan te bieden aan mbo-studenten.
Door de coronacrisis zijn veel stageplekken afgelopen tijd weggevallen, ruim vier duizend mbo-studenten zijn momenteel dringend op zoek naar een stageplek. De komende weken worden werkgevers actief benaderd om stageplekken aan te bieden.
"Een mbo-student moet ieder jaar stage lopen. Dat betekent dat we als Zadkine alleen al jaarlijks 17.000 stageplekken nodig hebben. Door de coronacrisis zijn duizenden stageplekken per jaar gewoon niet te vinden", zegt Philippe Raets, voorzitter College van Bestuur van Zadkine.
Voor de campagne werken mbo-opleiders Albeda, Zadkine, STC en Techniek College Rotterdam samen met Samenwerkingsorganisatie beroepsonderwijs Bedrijfsleven, de werkgeversorganisaties MKB Rotterdam Rijnmond en VNO-NCW Rotterdam samen met de gemeente.
Misschien kun je je kind uitlaten?quote:Op maandag 18 januari 2021 14:18 schreef pretpletter het volgende:
en genoeg voorbeelden dat het keihard mis gaat als je alle maatregelen weer los laat.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Inmiddels zijn alle indicatoren aan het dalen, dus uhm ja....
quote:Op maandag 18 januari 2021 14:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan heb je een verklaring nodig die is ondertekend door het paard.
de vaccinatie stoomtrein moet nog even op gang komen.....quote:Op maandag 18 januari 2021 14:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dus vanaf het moment dat de vaccins van moderna in ons land zijn duurt het minstens twee weken voor we de eerste spuiten gaan zetten?![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-nederland-a4027073
Ja, misschien heeft Hugo het te druk met het discussieren over de avondklok of bezoekverbod.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de vaccinatie stoomtrein moet nog even op gang komen.....
Evenals het sluiten van alle verzorgingshuizen.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:24 schreef pretpletter het volgende:
Ik ga er toch wel vanuit dat dan alle kerkbezoekjes etc ook gestopt moeten worden als alle maatregelen worden overwogen.
Daarvan is in de eerste gofl gezegd dat dat niet nog een keer gebeurt.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Evenals het sluiten van alle verzorgingshuizen.
Dan zijn er dus nog steeds taboes en liegt Hugoquote:Op maandag 18 januari 2021 14:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarvan is in de eerste gofl gezegd dat dat niet nog een keer gebeurt.
Welke stoomtrein loopt er op 13.000 vaccins met pas volgende maand zicht op meer?quote:Op maandag 18 januari 2021 14:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, misschien heeft Hugo het te druk met het discussieren over de avondklok of bezoekverbod.
En wat zou een bezoekverbod zijn dan? Of zouden we voor de meest kwetsbaren een uitzondering hebben?quote:Op maandag 18 januari 2021 14:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarvan is in de eerste gofl gezegd dat dat niet nog een keer gebeurt.
Geen enkele, maar ze hadden iig 6500 mensen kunnen vaccineren.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Welke stoomtrein loopt er op 13.000 vaccins met pas volgende maand zicht op meer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |