Is dat erg, dat het iets over je karakter zegt?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:45 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Zo lastig ook niet. Als je wilt hardlopen dan kun je prima hardlopen. Als je hier een probleem van maakt zegt dat meer over je karakter dan over de maatregel.
Nogmaals, als het niet kan zoals het (volgens jou) moet. Dan moet het maar zoals het kan. In alle eerlijkheid, ik ken heeeeeel veel mensen, maar ik ken niemand waarvan ik weet dat het echt een probleem zou zijn als ze niet meer na 20:00 uur mogen hardlopen. Ze zullen er vast zijn in Nederland, maar onvoldoende om als argument te gebruiken en al zeker niet veel zoals jij stelt.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of je hebt gewoon geen idee in wat voor situatie veel mensen zitten.
En jij denkt dat er alleenstaanden met kleine kids zijn die 's avonds hun kids op bed leggen en dan gaan hardlopen zonder dat er een volwassene thuis is?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, er zijn alleenstaanden met hele kleine kinderen die nergens op de dag de kans hebben om hard te lopen. Maar die zijn zo druk met de kids dat ze wel beweging genoeg hebben.
Heb je een partner, kun je na het eten nog effe een rondje lopen.
Heb je geen kinderen, dan is er gedurende de dag gelegenheid genoeg.
Overigens zie ik niet veel mensen hardlopen na 20.00 uur. De meeste hardlopers zie ik hier rond 18.30, of in 't weekend, overdag.
Dat het klote is dat moge duidelijk zijn, maar ergens op de dag een gaatje vinden om te sporten moet toch wel lukken? Ik heb 2 jaar lang in de sportschool gestaan van 06:30 tot 07:30 om toch te kunnen trainen zodat de rest van het gezin zo min mogelijk last had van mijn hobby. Is het ideaal? Nee. Heb ik wel kunnen sporten? Jaquote:Op maandag 18 januari 2021 13:46 schreef Noek het volgende:
[..]
20u was primetime voor de pandemie want dan liggen de kinderen op bed, hebben mensen gegeten en heeft het kunnen zakken.
Je kan je toch ook wel een beetje aanpassen? Ik voetbalde vroeger, dat vond ik een stuk leuker dan het hardlopen dat ik nu doe, maar mijn mentale gezondheid is niet meteen door de wc gespoeld. Iets eerder moeten afspreken zorgt er niet meteen voor dat je minimale sociale behoeftes totaal niet meer vervuld kunnen worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb een aardig idee ja. Mocht er een avondklok komen dan neemt dat voor heel veel mensen een van de laatste pleziertjes die ze hadden weg.
Precies. Maar lekker oordelen over anderen is een beetje bezigheidstherapie.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk dat het weinig zin heeft elkaar vliegen af te vangen over wanneer sporten of andere activiteiten ontplooien wel of niet uitkomt. Ieders situatie is nu eenmaal anders.
Mensen moeten zich al veel te veel aanpassen voor anderen. Mag toch ook wel een keer gedacht worden aan de mensen die voor anderen alles op moeten geven?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je kan je toch ook wel een beetje aanpassen? Ik voetbalde vroeger, dat vond ik een stuk leuker dan het hardlopen dat ik nu doe, maar mijn mentale gezondheid is niet meteen door de wc gespoeld. Iets eerder moeten afspreken zorgt er niet meteen voor dat je minimale sociale behoeftes totaal niet meer vervuld kunnen worden.
Of je kunt iets anders doen om nog even wat beweging te krijgen.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, er zijn alleenstaanden met hele kleine kinderen die nergens op de dag de kans hebben om hard te lopen. Maar die zijn zo druk met de kids dat ze wel beweging genoeg hebben.
Heb je een partner, kun je na het eten nog effe een rondje lopen.
Nee, ook dat niet, inderdaad.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:51 schreef Multatilu het volgende:
En jij denkt dat er alleenstaanden met kleine kids zijn die 's avonds hun kids op bed leggen en dan gaan hardlopen zonder dat er een volwassene thuis is?
Tot april was in elk geval realistischer dan zeggen op 14 dec met 12K+ besmettingen p/d dat het op 17 jan weer voorbij was terwijl kerst en oud&nieuw toen moesten komen.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Moet je de reactie eens indenken als ze hadden gezegd 'houd er rekening mee dat het tot april kan duren' en het moet dan verlengd worden.
Goed punt, maar ik denk dat je ook wel gradaties hebt van redelijkheid. Wordt wel een beetje te weinig in mogelijkheden gedacht soms.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk dat het weinig zin heeft elkaar vliegen af te vangen over wanneer sporten of andere activiteiten ontplooien wel of niet uitkomt. Ieders situatie is nu eenmaal anders.
Er heeft toch ook helemaal niemand gezegd dat het voorbij zou zijn?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Tot april was in elk geval realistischer dan zeggen op 14 dec met 12K+ besmettingen p/d dat het op 17 jan weer voorbij was terwijl kerst en oud&nieuw toen moesten komen.
Dan heb je als gezin denk ik een groter probleem dat opgelost moet worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, ook dat niet, inderdaad.
Sommigen hier schijnbaar wel.
Of ze hebben wel een partner die niet na het eten de kinderen en bad en in bed kan stoppen, terwijl moeders even een blokje rent.
Hij heeft lak gehad aan de voorschriften, bleef continu met maten in te grote groepen samenkomen voor een lekker biertje en had vooral lak aan zijn zus die hem vroeg om dan niet bij pa op bezoek te gaan als hij zo leefde omdat deze risicogroep was. Dat zou allemaal wel loslopen en ze moest ophouden hem te vertellen wat hij moest doen want dat kon hij zelf allemaal wel goed beoordelen.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:39 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
En wat heeft die broer dan gedaan, met klachten alsnog naar zijn vader geweest zonder een test? Ik vind dat nogal een verschil. Je kunt je officieel aan alle regels houden en toch zonder symptomen iemand besmetten. Kun je dan zeggen dat je niet voorzichtig genoeg bent geweest, of zelfs 'schuldig'?
Juist niet, de mensen in de situatie denken doen dat echt wel. Er wordt totaal niet meegedacht en meteen maar geoordeeld.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wordt wel een beetje te weinig in mogelijkheden gedacht soms.
Dat is niet gezegd.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Tot april was in elk geval realistischer dan zeggen op 14 dec met 12K+ besmettingen p/d dat het op 17 jan weer voorbij was terwijl kerst en oud&nieuw toen moesten komen.
Luisterde die broer ook naar een Limburgse homeopathische huisarts?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hij heeft lak gehad aan de voorschriften, bleef continu met maten in te grote groepen samenkomen voor een lekker biertje en had vooral lak aan zijn zus die hem vroeg om dan niet bij pa op bezoek te gaan als hij zo leefde omdat deze risicogroep was. Dat zou allemaal wel loslopen en ze moest ophouden hem te vertellen wat hij moest doen want dat kon hij zelf allemaal wel goed beoordelen.
Dus ja, schuldig en een enorme lul ben je dan. Maar goed, dat weet hij zelf ook wel.
Nouja, ik zie niet meteen waarom een avondklok de laatste pleziertjes afneemt? Het is vooral om feestjes tegen te gaan, en dat is inderdaad enorm jammer, vooral voor jongeren. Maar feestjes mogen nu al niet, dus de feitelijke situatie is nu dat jongeren die een grotere middelvinger geven aan de regels minder last hebben.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Mensen moeten zich al veel te veel aanpassen voor anderen. Mag toch ook wel een keer gedacht worden aan de mensen die voor anderen alles op moeten geven?
Fine, maar "kijken hoe het er voorstaat" - dat is gewoon een dooddoener.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is niet gezegd.
"Het duurt tot tenminste 19 januari en op 12 januari gaan we kijken hoe het ervoor staat".
Er is nooit gezegd dat de lockdown op 19 januari voorbij zou zijn.
Inderdaad.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:57 schreef Multatilu het volgende:
Dan heb je als gezin denk ik een groter probleem dat opgelost moet worden.
Totale onzin.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ik denk dat het ook eerder het gewend zijn aan een bepaald tijdstip is en daar niet vanaf willen wijken, dan dat er daadwerkelijk geen mouw aan te passen is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |