abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197485631
24u toename aantal opnamen: 212 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 1630 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: 0,3%
Bezetting op verpleegafdelingen: 1793 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, maandag 18 januari om 13:45

-O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 18 januari 2021 @ 14:01:39 #227
3542 Gia
User under construction
pi_197485634
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:00 schreef _serial_ het volgende:

Fine, maar "kijken hoe het er voorstaat" - dat is gewoon een dooddoener.
Zeg dan gewoon dat je het niet weet hoe lang het duurt

Maar iedereen zal daar anders instaan, en dat is prima

Ik vind gewoon dat je beter kunt zeggen dat iets langer duurt en dan eerder versoepelen als daar aanleiding voor is.

Zoals ik wel met meer dingen vinden, het is de toon van de muziek.
Dat ben ik op zich wel met je eens.
pi_197485639
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Fine, maar "kijken hoe het er voorstaat" - dat is gewoon een dooddoener.
Zeg dan gewoon dat je het niet weet hoe lang het duurt

Maar iedereen zal daar anders instaan, en dat is prima

Ik vind gewoon dat je beter kunt zeggen dat iets langer duurt en dan eerder versoepelen als daar aanleiding voor is.

Zoals ik wel met meer dingen vinden, het is de toon van de muziek.
Het is geen dooddoener. Je geeft als kritiek dat er 'eerlijker gecommuniceerd' moet worden, terwijl dit eerlijker is dan 'houd er rekening mee dat het tot april kan duren'.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197485651
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nouja, ik zie niet meteen waarom een avondklok de laatste pleziertjes afneemt? Het is vooral om feestjes tegen te gaan, en dat is inderdaad enorm jammer, vooral voor jongeren. Maar feestjes mogen nu al niet, dus de feitelijke situatie is nu dat jongeren die een grotere middelvinger geven aan de regels minder last hebben.

Overigens vind ik de situatie voor gezinnen met jonge kinderen wel een lastige hoor. Zou heel goed begrijpen dat als 20-22 uur de enige uurtjes voor jezelf zijn, dat je dan even naar buiten wil.
Maar het is een verstrenging op de maatregelen op het moment dat de maatregelen al ONTZETTEND zwaar zijn en er niet zo heel veel mogelijk meer is. Het is gewoon buiten proportie en ik vraag mij af of die feestjes erger zijn dan de hoeveelheid mensen die niet thuis werken, maar wel thuis kunnen werken.
pi_197485653
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Totale onzin.
Geef jij eens een concrete (regelmatig voorkomende) situatie waarbij het niet mogelijk is om tenminste een aantal keren per week te kunnen hardlopen als de avondklok je verbiedt om dit na 20:00 uur nog te doen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_197485656
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is geen dooddoener. Je geeft als kritiek dat er 'eerlijker gecommuniceerd' moet worden, terwijl dit eerlijker is dan 'houd er rekening mee dat het tot april kan duren'.
Terwijl we nu richting april gaan met de huidige toon.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197485658
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hij heeft lak gehad aan de voorschriften, bleef continu met maten in te grote groepen samenkomen voor een lekker biertje en had vooral lak aan zijn zus die hem vroeg om dan niet bij pa op bezoek te gaan als hij zo leefde omdat deze risicogroep was. Dat zou allemaal wel loslopen en ze moest ophouden hem te vertellen wat hij moest doen want dat kon hij zelf allemaal wel goed beoordelen.

Dus ja, schuldig en een enorme lul ben je dan. Maar goed, dat weet hij zelf ook wel.
Oké, dan snap ik het enigszins. Dan moet je inderdaad niet afspreken met geliefden die in een risicogroep zitten. Of althans niet zonder eerst even 2 weken een break te nemen van al die andere gezelligheid.

Ik vind het ontzettend pijnlijk hoe heftig en gepolariseerd de hele situatie nu is. Dat mensen die kritisch op het hele verhaal zijn (wat ik me best kan voorstellen) dan ook maar zelf gaan handelen alsof er niks aan de hand is. Als je daarmee alleen jezelf blootstelt aan een besmetting, dan is dat nog één ding. Als je zelf denkt dat je onkwetsbaar bent. Maar je ouders zouden niet moeten lijden vanwege jouw keuzes. Het getuigt van een enorm gebrek aan karakter en verantwoordelijkheid. Heel erg om dit te horen.
pi_197485659
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Juist niet, de mensen in de situatie denken doen dat echt wel. Er wordt totaal niet meegedacht en meteen maar geoordeeld.

Overigens zorgt de avondklok er dus voor dat mensen die sowieso gingen hardlopen dat nu allemaal op ongeveer dezelfde tijd doen. Handig in een pandemie, maar goed. Ik hou nog steeds hoop dat men nu nee zegt tegen het OMT-advies.
Tja, het is op dit moment kiezen tussen kwaden.

Ik weet alvast dat ik niet ga oordelen over de keuze die uiteindelijk gemaakt gaat worden :)
pi_197485670
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197485676
Het geeft wat ergernis dat Diederik Gommers zich genoodzaakt voelt om te reageren op een wappie die allemaal dubieuze uitspraken doet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197485686
quote:
Hup servië Hup Bulgarije haal ons even in, dan zijn we echt de hekkensluiter.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 18 januari 2021 @ 14:03:55 #238
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197485688
twitter

Rode cijfers zoals bijna altijd op maandag, gelukkig is de instroom naar ziekenhuisbed (152) stuk lager dan een tijdje geleden (300+)
  maandag 18 januari 2021 @ 14:03:57 #239
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197485689
twitter

Kleine stijging in de ziekenhuizen. ''weekendeffect'' toch?
pi_197485703
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:01 schreef Predator40 het volgende:
24u toename aantal opnamen: 212 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 1630 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: 0,3%
Bezetting op verpleegafdelingen: 1793 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, maandag 18 januari om 13:45

-O-
Vast de maandaginstroom/vertraging.
  maandag 18 januari 2021 @ 14:04:43 #241
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197485704
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:03 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Rode cijfers zoals bijna altijd op maandag, gelukkig is de instroom naar ziekenhuisbed (152) stuk lager dan een tijdje geleden (300+)
Prima cijfers weer dus :)

Tijd voor een avondklok.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 18 januari 2021 @ 14:04:56 #242
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197485706
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Volgens mij is die Britse variant nu 10%. op een gegeven moment is dat dominant waarna het los gaat.
Dus vertragen en zsm vaccineren.

Aan de andere kant dalen de cijfers in londen en uk ook. Dus die verhalen dat we de R0 nooit onder de 1 krijgen en 170k besmettingen per dag lijken gelukkig veel te voorbarig.

Maar het lijkt wel of de voorzichtigheid daar wel nog op gebaseerd is. Alsof het vast staat dat het de consequentie is.
Ik gok dat de daling in Londen vooral het gevolg is van gewijzigd gedrag: een schokeffect door de hoge piek. In België zagen we hetzelfde: na de piek een sterke daling: van 123820 gevallen per week (25 okt - 1 nov) naar 64939 (1-8 nov) en dan naar 37112 (8-15 nov).
De maatregelen zelf zouden zo'n effect niet teweeg brengen, dat was vooral angst (imho).
are we infinite or am I alone
  maandag 18 januari 2021 @ 14:05:19 #243
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197485707
quote:
@Dven
pi_197485708
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:02 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar het is een verstrenging op de maatregelen op het moment dat de maatregelen al ONTZETTEND zwaar zijn en er niet zo heel veel mogelijk meer is. Het is gewoon buiten proportie en ik vraag mij af of die feestjes erger zijn dan de hoeveelheid mensen die niet thuis werken, maar wel thuis kunnen werken.
Dat laatste vind ik ook zeer ergerlijk ja. Overigens vraag ik me af of er een kamermeerderheid voor een avondklok zal zijn als dat en (vlieg)reizen nog aangepakt kan worden. GL is dan alvast tegen een avondklok, en D66 ook zoals het nu lijkt.
pi_197485711
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Tja, het is op dit moment kiezen tussen kwaden.

Ik weet alvast dat ik niet ga oordelen over de keuze die uiteindelijk gemaakt gaat worden :)
Wat ik wel weet is dat een avondklok van 20:00 het voor mij meer waarschijnlijk maakt om het virus op te lopen. Ik ga alleen maar naar buiten om naar de supermarkt te gaan, dat doe ik meestal rond een uur 9 / half 10 's avonds. Er is dan bijna niemand. Soms ga ik ook vroeg in de ochtend maar dat kan maar ook niet altijd, werk gaat voor. Met een avondklok word ik gedwongen om me vaker in een drukke supermarkt te begeven. Tja :)
pi_197485716
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Terwijl we nu richting april gaan met de huidige toon.
Iets wat we halverwege december nog niet konden zeggen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197485720
quote:
Je zou bijna zeggen dat wij als land nauwelijks last hebben van een virus.
I'll give you something to do
pi_197485722
quote:
Indrukwekkende voorsprong van het UK.
pi_197485727
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat ik wel weet is dat een avondklok van 20:00 het voor mij meer waarschijnlijk maakt om het virus op te lopen. Ik ga alleen maar naar buiten om naar de supermarkt te gaan, dat doe ik meestal rond een uur 9 / half 10. Er is dan bijna niemand. Soms ga ik ook vroeg in de ochtend maar dat kan maar ook niet altijd, werk gaat voor. Met een avondklok word ik gedwongen om me vaker in een drukke supermarkt te begeven. Tja :)
Ik zou me maar niet te druk maken om het bezoeken van de supermarkt. Ja, je zou er besmet kunnen raken, maar nergens blijkt uit dat het een groot risico is.
pi_197485732
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:04 schreef Caland het volgende:

[..]

Prima cijfers weer dus :)

Tijd voor een avondklok.
Ja maar Marky wil terug naar drie IC opnames per dag. Dat dat zelfs zonder pandemie gedurende de winter amper haalbaar is doet er niet toe.

Verzin je toch niet. Het is net die Idiocracy film waar we midden in zitten :') .
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')