Waarom zien wij het OMT dan nog steeds op TV en waarom is het OMT dan nog steeds actief bezig hun beleid publiekelijk uit te leggen. Als ze puur bezig zouden zijn met adviezen, dan zouden ze op de achtergrond moeten opereren en zich niet bezig moeten houden met het publieke debat.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoeveel keer moet er nu nog gezegd worden dat het OMT alleen moet kijken naar hun kant van het verhaal en dat de regering degene is die hun advies moet afwegen tegen andere maatschappelijke belangen?
Nogmaals: Maar één virusvariant daalt, de ander stijgt nog altijd. Dan kun je wel vrolijk aan blijven modderen met het huidige pakket maar dan zullen over een maand of twee alsnog gedwongen zijn om strengere maatregelen te treffen. Waarom is het dan niet beter om nu meteen goed door te pakken, dan zijn we er ook weer eerder vanaf.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die versoepelingen staan toch niet op korte termijn op de planning en het lijkt niet meer de gaan om de druk op de zorg, maar op het voorkomen van de besmetten en daar wil ik niet perse aan meewerken. Zolang de zorg het aankan zou er meer mogelijk moeten zijn.
EDIT: En zolang we dalen zouden we sowieso niet moeten hebben over het hebben van strengere maatregelen.
Zo wat geniaal en briljant. Echt een voorbeeld deze man, keihardquote:Op maandag 18 januari 2021 11:37 schreef Dimachaerus het volgende:
'live'verslag van dave roelvink op de beelden gister van museumplein is wel geniaal
https://www.instagram.com(...)7345492447878/?hl=nl
Wat is je probleem?quote:Op maandag 18 januari 2021 11:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
75000 prikken in 12 dagen... mijn god..
Schets je hiermee niet een beetje een vals dilemma? Zoals we hebben gezien en nu ook zien hoeft het accepteren van maatregelen er niet toe te leiden dat je er dan heel snel weer vanaf bent.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tja als mensen nog steeds op deze manier de regels gaan omzeilen ben je ook lekker bezig![]()
wat willen we nu.....snelle structurele versoepelingen of gewoon aan blijven modderen tot de zomer ?
Waar komt toch het idee vandaan dat we 'aanmodderen' met het huidige pakket? Je doet verder de ene na de andere aanname in je post.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nogmaals: Maar één virusvariant daalt, de ander stijgt nog altijd. Dan kun je wel vrolijk aan blijven modderen met het huidige pakket maar dan zullen over een maand of twee alsnog gedwongen zijn om strengere maatregelen te treffen. Waarom is het dan niet beter om nu meteen goed door te pakken, dan zijn we er ook weer eerder vanaf.
Wat is de relevantie van deze opmerking in deze context? Waarom zouden OMT leden niet mogen uitleggen waarom ze bepaalde adviezen geven?quote:Op maandag 18 januari 2021 11:40 schreef Harlon het volgende:
[..]
Waarom zien wij het OMT dan nog steeds op TV en waarom is het OMT dan nog steeds actief bezig hun beleid publiekelijk uit te leggen. Als ze puur bezig zouden zijn met adviezen, dan zouden ze op de achtergrond moeten opereren en zich niet bezig moeten houden met het publieke debat.
Dat is ook het makkelijkst te traceren. Probeer maar eens een besmetting naar een Albert Heijn te traceren. Dat lukt niet echt.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja erg vreemd zeg als je verder nergens anders heen kan.
Het meeste water is ook erg nat.
Nee, je gaat afbouwen als de besmettingen voldoende omlaag zijn gebracht.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Waarom zouden beperkingen blijven als een groot deel gevaccineerd is? Dan ga je toch afbouwen?
Ik gok niet dat ze iedereen op straat controleren met welke motieven ze daar lopen. Maar misschien zit ik er naast hoor, veel landen hebben bizarre boetes. Belgen ook, maar in de praktijk worden die toch amper uitgeschreven.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zolang ik hier naar buiten mag om de lantaarnpaal om de hoek een aai over de bol te geven, en daar niet, zou ik toch spreken van zwaardere maatregelen daar.
Dat komt uit het feit dat de Britse variant zich onder het huidige regime nog steeds verspreid, dat kun je gewoon meten hoor.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar komt toch het idee vandaan dat we 'aanmodderen' met het huidige pakket?
En dit. Iemand raakt door niet verder te traceren contact besmet en hij steekt thuis zijn partner aan. +1 voor thuissituatie.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:41 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat is ook het makkelijkst te traceren. Probeer maar eens een besmetting naar een Albert Heijn te traceren. Dat lukt niet echt.
kijk ff naar Brazilië waar ze geen plannen voor de pandemie hebben....daar gaat het echt perfectquote:Op maandag 18 januari 2021 11:38 schreef Harlon het volgende:
[..]
fuck off met "even". Even is een korte tijdsperiode, hooguit een paar dagen, niet meer dan een jaar. Inmiddels duurt deze ongein gewoon al veel te lang en staan de kosten in de verste verte niet meer in verhouding tot de baten.
Daarom ben ik geen voorstander van een avondklok ook. Eerder gewoon een switch naar buiten als alternatief benadrukken. Geen verdere dingen verbieden.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, maar met een avondklok ga je dat laatste juist ook weer onmogelijk maken. Misschien niet nu direct, maar wel over een tijdje als de avonden langer worden.
Omdat er letterlijk dit staat:quote:Op maandag 18 januari 2021 11:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nogmaals: Maar één virusvariant daalt, de ander stijgt nog altijd. Dan kun je wel vrolijk aan blijven modderen met het huidige pakket maar dan zullen over een maand of twee alsnog gedwongen zijn om strengere maatregelen te treffen. Waarom is het dan niet beter om nu meteen goed door te pakken, dan zijn we er ook weer eerder vanaf.
https://www.ad.nl/politie(...)t-de-lente~ad2e785e/quote:Het OMT is bezorgd en spreekt ‘van twee aparte epidemieën’: die met de oude variant, waarbij het aantal infecties rond de jaarwisseling al afnam, en een epidemie met de nieuwe Britse variant die ondanks lockdownmaatregelen tegelijkertijd toch kon groeien: ,,De verspreiding van de VK-variant lijkt niet onder controle en kan op termijn (vanaf april) voor verdere druk op de ziekenhuizen zorgen.” De reproductiewaarde van de nieuwe mutant zou circa dertig procent hoger liggen dan de R-waarde van de oude variant.
Dus is het zaak, schrijft het OMT, om de aantallen nu zo laag mogelijk te drukken zodat er ruimte komt om de nieuwe varianten onder controle te houden ‘tot we een gunstig seizoens-effect kunnen verwachten, een effect van groepsimmuniteit door doorgemaakte infecties en vaccinaties'.
De angst zit er goed in ja.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat komt uit het feit dat de Britse variant zich onder het huidige regime nog steeds verspreid, dat kun je gewoon meten hoor.
Het blijft beperkt tot: "wij zijn bang voor de:" paaspiek; strandpiek; vakantiepiek; herfstvakantiepiek; kerstpiek; oud&nieuwpiek; etc, etc.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van deze opmerking in deze context? Waarom zouden OMT leden niet mogen uitleggen waarom ze bepaalde adviezen geven?
Als zij puur een adviserende rol hebben, waarom dringen ze dan hun mening op in het publieke debat? Ik hoor iedere keer kuipers weer "er moeten zwaardere maatregelen komen" en van dissel met z'n eeuwige "dat kan nu allemaal even niet" en daar komt geen econoom of iemand anders tegenover die uitlegt dat de huidige maatregelen de economie volledig slopen waardoor we straks niets meer kunnen betalen.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van deze opmerking in deze context? Waarom zouden OMT leden niet mogen uitleggen waarom ze bepaalde adviezen geven?
Kuipers zit niet in het OMT.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:44 schreef Harlon het volgende:
[..]
Als zij puur een adviserende rol hebben, waarom dringen ze dan hun mening op in het publieke debat? Ik hoor iedere keer kuipers weer "er moeten zwaardere maatregelen komen" en van dissel met z'n eeuwige "dat kan nu allemaal even niet" en daar komt geen econoom of iemand anders tegenover die uitlegt dat de huidige maatregelen de economie volledig slopen waardoor we straks niets meer kunnen betalen.
Van dissel dan, same shit.quote:
ja gewoon lekker allerlei dingen verzinnen om het toch maar te kunnen, en het dan raar vinden dat scholen dicht blijven en versoepelingen uitblijven.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar.
[..]
Deze is ook leuk.
[..]
Gewoon 3 verschillende bubbels maken toch.
Volgens mij is die Britse variant nu 10%. op een gegeven moment is dat dominant waarna het los gaat.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:41 schreef TheVulture het volgende:
Ik blijf maar gewoon niet snappen hoe je met de huidige set aan maatregelen waarin de cijfers al weken dalen toch weer in een nieuwe golf terecht zou moeten komen volgens het OMT. Die Britse variant zal echt besmettelijker zijn, maar hij krijgt hier nu niet expliciet de kans om breed om zich heen te grijpen.... en los daarvan worden in die periode de meest kwetsbaren gevaccineerd.
Die Britse variant is naar mijn idee echt allang verspreid door NL. de hele grote spike in december bij onveranderd beleid gaf naar mijn idee daarvoor een indicatie. Maar zeker weten doe je dat niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat komt uit het feit dat de Britse variant zich onder het huidige regime nog steeds verspreid, dat kun je gewoon meten hoor.
Van Dissel zit niet in allerhande talkshows. Volgens mij is die man niet zo druk met tv-optredens en interviews. Of vind je van wel?quote:
Dus je wil feitelijk dat het OMT niets uitlegt? Oh, en in Belgie hebben ze economen in het OMT gezet, dat werd een compleet fiasco.quote:
Maakt me niet uit wie het is, ik wil gewoon tegen de orde schoppen!quote:Op maandag 18 januari 2021 11:45 schreef Harlon het volgende:
[..]
Van dissel dan, same shit, different asshole.
Die nieuwe variant is op dit moment al bezig om breed om zich heen te grijpen. Juist omdat die besmettelijker is.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:41 schreef TheVulture het volgende:
Ik blijf maar gewoon niet snappen hoe je met de huidige set aan maatregelen waarin de cijfers al weken dalen toch weer in een nieuwe golf terecht zou moeten komen volgens het OMT. Die Britse variant zal echt besmettelijker zijn, maar hij krijgt hier nu niet expliciet de kans om breed om zich heen te grijpen.... en los daarvan worden in die periode de meest kwetsbaren gevaccineerd.
Zou best kunnen toch? Kan het ook dat dit niet goed aan het licht komt door het beperkt checken van samples?quote:Op maandag 18 januari 2021 11:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die Britse variant is naar mijn idee echt allang verspreid door NL. de hele grote spike in december bij onveranderd beleid gaf naar mijn idee daarvoor een indicatie. Maar zeker weten doe je dat niet.
Ik ben heel benieuwd wat er de komende week gebeurt met de cijfers, blijven ze stabiel of lopen ze uit de hand?
Ik heb nog geen indicatie gezien in de cijfers dat we weer aan het stijgen zijn namelijk
ik hoor zijn geblaat over "dit kan even nog niet" nog altijd veel vaker dan ik zou willen.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Van Dissel zit niet in allerhande talkshows. Volgens mij is die man niet zo druk met tv-optredens en interviews. Of vind je van wel?
Klopt ja, in Lansingerland is het gie-rend uit de klauwen gelopen.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die nieuwe variant is op dit moment al bezig om breed om zich heen te grijpen. Juist omdat die besmettelijker is.
Met de huidige set aan maatregelen (of met ons huidige gedrag), duwen we de oude variant omlaag, de nieuwe niet.
Kwestie van tijd voordat het strenger moet (als we de zorg overeind willen houden tenminste). Juist door nu in te grijpen win je tijd waarin je niet naar een absolute lockdown moet.
FrIe dE PiEpOl!quote:Op maandag 18 januari 2021 11:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maakt me niet uit wie het is, ik wil gewoon tegen de orde schoppen!
Als ze puur de regering adviseren? Zeker niet, dan laat je dat aan de regering om het uit te leggen. En ik zou zeker economen en sociologen in het OMT willen, zodat ook die kant van het verhaal duidelijk word meegenomen en de overheid niet een eenzijdig advies krijgt, want dan krijgen we waardeloos beleid als dit.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus je wil feitelijk dat het OMT niets uitlegt? Oh, en in Belgie hebben ze economen in het OMT gezet, dat werd een compleet fiasco.
De regering beslist en die heeft toegang tot alle kennis die nodig is om een beslissing te nemen, volgens mij.
Ik snap dat de verhoudingen verschuiven binnen het totaal aantal besmette mensen, maar juist dat totaal aantal daalt al enkele weken... dat zorgt dan toch niet ineens meer voor een explosieve stijging met de huidige set aan maatregelen...quote:Op maandag 18 januari 2021 11:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die nieuwe variant is op dit moment al bezig om breed om zich heen te grijpen. Juist omdat die besmettelijker is.
Met de huidige set aan maatregelen (of met ons huidige gedrag), duwen we de oude variant omlaag, de nieuwe niet.
Kwestie van tijd voordat het strenger moet (als we de zorg overeind willen houden tenminste). Juist door nu in te grijpen win je tijd waarin je niet naar een absolute lockdown moet.
In Lansingerland hebben ze de uitbraak beperkt kunnen houden tot één school.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Klopt ja, in Lansingerland is het gie-rend uit de klauwen gelopen.
En de Chinese variant ging van 0 naar 100 in tien seconden. Althans, tot we er achter kwamen dat patiënt nul alles behalve patiënt nul was.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:48 schreef capricia het volgende:
De Britse variant is tijdens onze lockdown van 1 naar 11% gegaan. In een paar weken tijd.
Aanname op aanname.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En die besmet blijkbaar enthousiast door in een lockdown dus dan heeft een lockdown ook geen zin meer. Prima, alles weer open en dan zien we wel waar het schip strand.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:48 schreef capricia het volgende:
De Britse variant is tijdens onze lockdown van 1 naar 11% gegaan. In een paar weken tijd.
Zo zie je maar, dat een lockdown totaal niet werkt.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:48 schreef capricia het volgende:
Waarom blijft men toch denken dat nog strenger (we zitten al bijna in de strengste lockdown van heel europa, muv avondklok) beter helpt om het virus tegen te gaan?quote:Op maandag 18 januari 2021 11:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als het zó besmettelijk is als men doet geloven is dat een wonder.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In Lansingerland hebben ze de uitbraak beperkt kunnen houden tot één school.
De meeste nieuwe varianten worden niet eens opgemerkt, dat lijkt me landelijk dus niet bepaald haalbaar.
Rustig met de oneliners.quote:
Gewoon je post nog een keer lezen.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Even wat feitelijker, wat zijn precies de aannames?
totdat we erachter kwamen dat carnaval toch wel in grote groepen werd gevierdquote:Op maandag 18 januari 2021 11:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En de Chinese variant ging van 0 naar 100 in tien seconden. Althans, tot we er achter kwamen dat patiënt nul alles behalve patiënt nul was.
De bedoeling van het OMT is medisch advies te geven bij een epidemie. Punt uit. De overheid heeft meer dan genoeg economen en sociologen in dienst bij de ministeries om hun advies te vragen maar die in een OMT zetten is zinloos, daar is het niet voor.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:49 schreef Harlon het volgende:
[..]
Als ze puur de regering adviseren? Zeker niet, dan laat je dat aan de regering om het uit te leggen. En ik zou zeker economen en sociologen in het OMT willen, zodat ook die kant van het verhaal duidelijk word meegenomen en de overheid niet een eenzijdig advies krijgt, want dan krijgen we waardeloos beleid als dit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |