Ik denk niet dat sporten daar onder valt eerlijk gezegd. Al hoop ik van wel.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Sporten ook? Want dat zou goed zijn, ik fiets als sport dus dan kan ik nog gewoon mensen bezoeken
tja als mensen nog steeds op deze manier de regels gaan omzeilen ben je ook lekker bezigquote:Op maandag 18 januari 2021 11:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Sporten ook? Want dat zou goed zijn, ik fiets als sport dus dan kan ik nog gewoon mensen bezoeken
De oplossing zou je wellicht ook kunnen zoeken in het heropenen van winkels/bioscopen/musea, zodat mensen iets te doen hebben buiten elkaar bezoeken in de avonduren.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja erg vreemd zeg als je verder nergens anders heen kan.
Het meeste water is ook erg nat.
Omdat het OMT alleen maar kijkt naar mogelijke situaties en helemaal niet kijkt naar eventuele sociale of economische gevolgen. Alleen maar een hyperfocus op "kan de zorg het nog wel aan" ipv "kunnen we onze zorg straks nog wel betalen als we als een stel eerste klas randmongolen onze economie zo extreem hard slopen om alleen maar een stel bejaarden te redden".quote:Op maandag 18 januari 2021 11:17 schreef zoost het volgende:
[..]
Het antwoord is: Ja. En waarom zie ik de kerst en oud & Nieuw contacten niet terug in de cijfers? Heeft iedereen zich goed aan de maatregelen gehouden? Als dat zo is, waarom dat nog een avond-klok?
gewoon even niet doen ??? kan ook he.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja erg vreemd zeg als je verder nergens anders heen kan.
Het meeste water is ook erg nat.
https://www.gov.uk/guidan(...)he-national-lockdownquote:Op maandag 18 januari 2021 11:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maatregelen minder zwaar?
[..]
Of is dat in de afgelopen dagen ineens anders geworden? (bovenstaand komt uit artikel van 5 dagen terug)
Besmettingen in de thuissituatie komen niet per definitie door bezoek of feestjes.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het gaat er ook om dat mensen elkaar nog veel teveel bezoeken en er nog veel teveel huisfeestjes zijn.
Maatregelen zijn daar zwaarder dan hier. Je mag alleen nog maar naar buiten als je een essentieel beroep hebt, of met een andere belangrijke reden.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Die Britten zelf hebben de Britse variant () inmiddels ook al weer aardig onder controle hoor, met een pakket maatregelen dat minder zwaar is dan hier, laat staan een avondklok. Het is ook weer niet dat de vliegende ebola onze kant op komt.
'Even'quote:Op maandag 18 januari 2021 11:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gewoon even niet doen ??? kan ook he.
Het leven wordt pas weer normaal zonder 1.5m etc na groepsimmuniteit, net als na de Spaanse griep. Dat zal wel dit najaar zijn 😄quote:Op maandag 18 januari 2021 11:28 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nou die gedachte heb ik al snel laten varen toen in oktober de cijfers weer opliepen. Dan weet je dat de kans groot is dat het net zo verloopt als de spaanse griep en dat het zeker de hele winter duurt voordat het leven weer vrij normaal is. Daar is de 1 lockdown uit voorjaar 2020 niks bij.
Maar nog steeds heb ik goede hoop dat de zomer van 2021 beter of gelijkwaardig wordt aan die van 2020. Het najaar van 2021 en de winter van 2021/2022 wordt vrijwel zeker beter dan de huidige winter. Tenzij er een variant komt die immuun is het voor het vaccin oid.
en?quote:Op maandag 18 januari 2021 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waar iedereen hier nog steeds overheen skipt, is dat er (schijnbaar) 2 virussen nu rondgaan, de original gangsta covid en the new kid on the block Britse variant.
Momenteel dalen de cijfers, maar men "verwacht" dat zodra die new kid on the block de overhand gaat krijgen de cijfers weer rap gaan stijgen.
shiiiieeezzzzzzzz is het nu duidelijk?
Die versoepelingen staan toch niet op korte termijn op de planning en het lijkt niet meer de gaan om de druk op de zorg, maar op het voorkomen van de besmetten en daar wil ik niet perse aan meewerken. Zolang de zorg het aankan zou er meer mogelijk moeten zijn.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tja als mensen nog steeds op deze manier de regels gaan omzeilen ben je ook lekker bezig![]()
wat willen we nu.....snelle structurele versoepelingen of gewoon aan blijven modderen tot de zomer ?
Ja, het is een beetje lastig om van sporten een uitzondering te maken.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan ga je met de hond of met je hardloopschoenen aan op visite, valt niet te controleren.
Nee maar die bezoekjes zijn wel beter te voorkomen dan de andere oorzaken van thuisbesmetting.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Besmettingen in de thuissituatie komen niet per definitie door bezoek of feestjes.
Dan denken mensen "oh met 30 man in een zaal is prima maar bij mijn moeder aan de eettafel is een probleem? Ik ga gewoon" plus sportscholen die dan ook doorstroomlocaties zijn.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
De oplossing zou je wellicht ook kunnen zoeken in het heropenen van winkels/bioscopen/musea, zodat mensen iets te doen hebben buiten elkaar bezoeken in de avonduren.
Ja precies.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maatregelen zijn daar zwaarder dan hier. Je mag alleen nog maar naar buiten als je een essentieel beroep hebt, of met een andere belangrijke reden.
Hoeveel keer moet er nu nog gezegd worden dat het OMT alleen moet kijken naar hun kant van het verhaal en dat de regering degene is die hun advies moet afwegen tegen andere maatschappelijke belangen?quote:Op maandag 18 januari 2021 11:33 schreef Harlon het volgende:
[..]
Omdat het OMT alleen maar kijkt naar mogelijke situaties en helemaal niet kijkt naar eventuele sociale of economische gevolgen. Alleen maar een hyperfocus op "kan de zorg het nog wel aan" ipv "kunnen we onze zorg straks nog wel betalen als we als een stel eerste klas randmongolen onze economie zo extreem hard slopen om alleen maar een stel bejaarden te redden".
natuurlijk nemen mensen het ook mee van hun werk etcquote:Op maandag 18 januari 2021 11:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Besmettingen in de thuissituatie komen niet per definitie door bezoek of feestjes.
fuck off met "even". Even is een korte tijdsperiode, hooguit een paar dagen, niet meer dan een jaar. Inmiddels duurt deze ongein gewoon al veel te lang en staan de kosten in de verste verte niet meer in verhouding tot de baten.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gewoon even niet doen ??? kan ook he.
Ja, maar met een avondklok ga je dat laatste juist ook weer onmogelijk maken. Misschien niet nu direct, maar wel over een tijdje als de avonden langer worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan denken mensen "oh met 30 man in een zaal is prima maar bij mijn moeder aan de eettafel is een probleem? Ik ga gewoon" plus sportscholen die dan ook doorstroomlocaties zijn.
Maar dierentuinen, pretparken enzo zouden gewoon open moeten. En niet trippen wanneer er veel mensen naar het strand of bos gaan. Juist stimuleren dat men buiten af spreekt of jongeren gaan voetballen ipv gamen.
75000 prikken in 12 dagen... mijn god..quote:Op maandag 18 januari 2021 11:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ging dat er niet over dat er naast zorgmedewerkers nu ook 15.000 verpleeghuisbewoners en mensen met een beperking ingeënt worden?
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |