https://www.ad.nl/binnenl(...)pfizer-af~aec212e32/quote:Uit voorlopige resultaten van testen met het Janssen vaccin uit Leiden blijkt dat het middel 90 procent effectief is na 29 dagen, 100 procent na 57 dagen. De test bestond uit twee fases, afgelopen zomer gehouden onder 805 proefpersonen in België en de Verenigde Staten. Voor dit vaccin is slechts één prik nodig en het is te bewaren bij een hogere temperatuur. Nederland verwacht acht miljoen doses van dit vaccin vanaf april.
quote:Op maandag 18 januari 2021 10:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heb je daar grafieken van?
Ik heb er geen gezien die tot deze week een afname laat zien...
Ik wil niet opscheppen over de prestaties van de overheid in het gasvrij maken van Nederland, maar er zijn al 206 huizen gasvrij gemaakt de afgelopen twee jaar.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:51 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Het moet mij soms denken aan dat energiegeneuzel. Jij en ik moeten isoleren, aan de zonnepanelen, meer energiebelasting etc maar bedrijven gooien tonnen co2 de lucht in en komen er mee weg zonder verder ingrijpen. Maar goed, dat is weer een andere discussie.
Dat verkopen ze gewoon onder de noemer 'werk', want Media is een cruciale beroepsgroep.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:14 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik ben alleen akkoord met een avondklok als er dan ook geen studio's gevuld zijn met praatmensen elke avond om 23.00 uur.
Geen alcohol verkoop na 20:00 maar wel bij Op1 wijntjes tikken live op tv.
Dat ligt dan aan jezelf want je kunt nog van alles doen. Maar dat is al vaker gezegd.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, onzin. We leven in een quasi gevangenschap. Het dagelijkse patroon van veel mensen bestaat nu uit Eat, Sleep, Work, repeat. Hoogtepuntjes van de dag zijn boodschappen doen en de hond uitlaten, en in het weekend wat vrienden zien wat dan ook weer ontnomen moet worden. Ons leven wordt zo ontzettend ingeperkt, het is eigenlijk niet normaal. Het leven bestaat uit meer dan alleen niet doodgaan, dit is geen menswaardig bestaan. En er is ook geen perspectief dat het beter wordt binnen afzienbare tijd, want duikt er weer ergens een killervariant op dan moeten de teugels weer wat strakker. Doei zomer.
Alleen Kuipers, Gommers, Koopmans of Ab Osterhausquote:Op maandag 18 januari 2021 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, alleen is Van Dissel niet aan de beurt om te briefen. En er wordt niet gewaardeerd als zo iemand zomaar uit het niets zelf in de pers of een talkshow verschijnt om zijn zegje te doen
Laat eens zien dan, die cijfers van het VK?quote:Op maandag 18 januari 2021 10:14 schreef VoMy het volgende:
Die sheet van Van Dissel is wel van vorige week dinsdag en ondertussen zien we de cijfers in het VK gestaag teruglopen. Je kunt dat soort signalen niet onuitgelegd negeren.
Ook deze uitspraak vind ik gewaagd:quote:Op maandag 18 januari 2021 10:15 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Klopt. Maar we moeten wel onderzoeken waardoor het komt. Komt het omdat de maatregelen of de opvoling in Engeland veel beter is.
Ik snap dat ze niet het risico nemen al twijfel ik ook wel een beetje of de UK variant echt zo erg is of dat het komt door losbandige gedrag in December van de Engelsen.
Dat is even afwachten dus.
Godverquote:Op maandag 18 januari 2021 10:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik hoor net op de radio dat er deze week maarliefst 15.000 mensen worden gevaccineerd.
https://coronavirus.data.(...)gion&areaName=Londonquote:Op maandag 18 januari 2021 10:17 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Werd gisteren gepost door FesGOD @:lenny_leonard
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/quote:Op maandag 18 januari 2021 10:18 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Laat eens zien dan, die cijfers van het VK?
Zouden ze in hun model ook variabelen zoals vaccinaties hebben meegenomen de komende maanden?quote:Op maandag 18 januari 2021 10:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ook deze uitspraak vind ik gewaagd:
De verspreiding van de VK-variant lijkt niet onder controle en kan op termijn (vanaf april) voor verdere druk op de ziekenhuizen zorgen.”
Met alle respect, maar vanaf April? Ten eerste is dat vrij ver weg nog, en ten tweede hebben we tijdens de 1e golf ook gezien dat het seizoen mee gaat spelen en de besmettingen natuurlijkerwijs ook gaan afnemen.
Dat is een flinke piek,quote:Op maandag 18 januari 2021 10:17 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Werd gisteren gepost door FesGOD @:lenny_leonard
Je denkt toch niet dat die analisten van het VK die mogelijkheid niet hebben onderzocht? Ik merk dat in dit topic veel wishfull thinking om de niet invoering van de avondklok te rechtvaardigen. Juist in het zicht van de finish kunnen we geen risico nemen. Een regering kan al helemaal niet rustig afwachten tot we Britse toestanden krijgen. De experts zijn er duidelijk over, de Britse variant groeit razendsnel en is besmettelijker.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:15 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Klopt. Maar we moeten wel onderzoeken waardoor het komt. Komt het omdat de maatregelen of de opvoling in Engeland veel beter is.
Ik snap dat ze niet het risico nemen al twijfel ik ook wel een beetje of de UK variant echt zo erg is of dat het komt door losbandige gedrag in December van de Engelsen.
Ik denk dat je overdrijft met je 'doei zomer'. Ik denk dat de zomer minstens hetzelfde wordt als vorig jaar, maar hopelijk nog wel beter.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, onzin. We leven in een quasi gevangenschap. Het dagelijkse patroon van veel mensen bestaat nu uit Eat, Sleep, Work, repeat. Hoogtepuntjes van de dag zijn boodschappen doen en de hond uitlaten, en in het weekend wat vrienden zien wat dan ook weer ontnomen moet worden. Ons leven wordt zo ontzettend ingeperkt, het is eigenlijk niet normaal. Het leven bestaat uit meer dan alleen niet doodgaan, dit is geen menswaardig bestaan. En er is ook geen perspectief dat het beter wordt binnen afzienbare tijd, want duikt er weer ergens een killervariant op dan moeten de teugels weer wat strakker. Doei zomer.
Haha gast ik hoop echt dat je ooit nog eens in een land terechtkomt waar mensen echt in quasi gevangenschap leven. Wat zal je met maywood terugdenken aan je onbezorgde jaren in Nederland.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jij denkt echt serieus dat als een groot deel een vaccin heeft gehad dat alle beperkingen opeens weg zijn?quote:Op maandag 18 januari 2021 09:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lijkt mij wel dat je de maatregelen niet nog verder hoeft te verzwaren en langzaam weer dingen mogelijk kan maken indien de risicogroepen gevaccineerd zijn.
Groepsimmuniteit is dan om alle maatregelen af te schalen, maar voor die tijd moet er veel meer kunnen.
Ik moest wel glimlachen voor je opmerking over de toon. En daarbij direct een compliment, want jij post de laatste tijd wat vriendelijker.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/
[ afbeelding ]
Kudo's voor je toon en je eigen opzoekende vermogen.
quote:Op maandag 18 januari 2021 10:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha gast ik hoop echt dat je ooit nog eens in een lang terechtkomt waar mensen echt in quasi gevangenschap leven. Wat zal je met maywood terugdenken aan je onbezorgde jaren in Nederland.
Het stijgende aantal besmettingen op zich kwam door de versoepeling van de maatregelen. Daarnaast kwam dan nog de snelle verspreiding van de nieuwe mutatie ten opzichte van de "normale".quote:Op maandag 18 januari 2021 10:15 schreef aartstyle het volgende:
Ja inderdaad. Vandaar ook dat sinds de invoering van die dingen nog weer steeds strengere maatregelen daar bovenop niet nodig zijn. He wacht.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je hebt toch gezien dat ze helpen?
Hoe bedoel je? Waarom zouden beperkingen blijven als een groot deel gevaccineerd is? Dan ga je toch afbouwen?quote:Op maandag 18 januari 2021 10:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij denkt echt serieus dat als een groot deel een vaccin heeft gehad dat alle beperkingen opeens weg zijn?
Hier komen ze je niet eens meer ophalen als je ouder bent en mag je thuis sterven met een strip pijnstillers.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:02 schreef Piles het volgende:
[..]
De NHS is een drama qua ziekenhuiszorg. Elke winter overspoelen daar de ziekenhuizen. En daarbuiten zijn wachttijden van een paar uur heel normaal.
En die rij ambulances was bij 1 ziekenhuis...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |