abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197481281
Ik heb me tot nu toe aan alle maatregelen gehouden, netjes afstand, geen feestjes etc.
Maar als deze maatregelen er komen dan haak ik ook af. Ik zal me nog steeds aan de nu geldende "regels" houden, maar een avondklok en visite verbod gaat mij veel te ver. Fysieke gezondheid is me heel wat waard, maar mentale gezondheid (en ik spreek uit ervaring) misschien nog wel meer.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197481285
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:40 schreef Mansjester het volgende:
Is inmiddels toch wel duideijk dat er strengere maatregelen komen. Kijk gewoon naar alle berichten van Jaapgod en zijn vrienden de afgelopen tijd.

Al die mensen in het positiviteitstopic gaan van een koude kermis thuiskomen _O- _O- _O- Die interpreteren alles een positieve kant op, terwijl het alleen maar erger wordt de komende weken :D
Leuk he! Hahahahaha.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197481287
quote:
5s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar even voor mijn begrip, de mensen die faliekant tegen de avondklok zijn, geloven die niet in de Corona-mutant? Of opteren jullie voor het laten sterven van meer ouderen? Of zijn er nog andere maatregelen mogelijk? (Meer en beter communiceren lijkt me niet realistisch, dat proberen ze nu al een jaar.)

Vind ik op zich valide meningen hoor, maar om het wat scherper te kregen dan "ik ben tegen een avondklok".
Avondklok helpt niet als mensen gewoon naar kantoor gaan, niet thuisblijven bij klachten/positieve tes, kinderen bij opa&oma dumpen etc.

Ook heb ik wel twijfels bij de Britse variant. Ook in de UK dalen de cijfers inmiddels, dat kan niet als ie zó besmettelijk is :?
pi_197481290
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:17 schreef JosMert het volgende:
Bron:

Rtlnieuws

Veiligheidsberaad praat over avondklok, visiteverbod en strengere lockdown

Vanavond komt het Veiligheidsberaad weer bijeen. De 25 burgemeesters die voorzitter zijn van een veiligheidsregio spreken met justitieminister Ferd Grapperhaus over nieuwe argumenten om de avondklok in te voeren. Vorige week heeft het kabinet om een advies daarover gevraagd van het Outbreak Managment Team (OMT).

Zowel de politie als de burgemeesters zijn tot nu toe geen voorstander van het invoeren van een avondklok. Voorzitter Hubert Bruls van het Veiligheidsberaad, tevens burgemeester van Nijmegen, vindt het 'een heftige maatregel die de vrijheid van inwoners ernstig inperkt'. "Er moet een overtuigend antwoord zijn dat het helpt."

Ook over andere nieuwe maatregelen die in de plaats van een avondklok zouden kunnen komen, zoals een visiteverbod, wordt vanavond gesproken. Waarschijnlijk wordt later in de week duidelijk of het kabinet nog meer maatregelen afkondigt, mede vanwege het opduiken van de zogenoemde Britse variant van het virus. Ook een verlenging van de strenge lockdown, die dinsdag officieel van kracht wordt, komt ter tafel.

Bron: rtnieuws

Dus visiteverbod en nog strengere lockdown liggen ook op tafel.
Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen ;)
Kortom, je aan de regels houden heeft ook geen zin. Het wordt toch alleen maar strenger.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 18 januari 2021 @ 09:44:34 #205
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197481292
Hebben ze gister in het Catshuis ook een minuut stilte gehouden voor hun ongelofelijke falen mbt testen, bco en vaccinaties of hebben ze het alleen maar gehad over nog meer burgertje pesten.

Ik neem aan dat ze in de volgende persco aankondigen dat alle bejaardentehuizen, verzorgingstehuizen en andere voorzieningen met mensen met een zwakke gezondheid per direct worden gesloten voor bezoek.

Ik neem aan dat ze per direct aankondigen dat iedereen boven de 65 alleen nog maar boodschappen mag laten bezorgen.

Ik neem aan dat ze per direct de groepsgrootte in de buitenlucht verruimen en perspectief bieden voor de jongeren.

Elke andere uitkomst zou volstrekt ongeloofwaardig en belachelijk zijn.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Redactie Sport maandag 18 januari 2021 @ 09:45:09 #206
274204 crew  Mexicanobakker
pi_197481297
Men zou beter de handhaving op bijvoorbeeld het thuiswerken kunnen checken dan een avondklok of bezoekverbod.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_197481303
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:43 schreef Luke83 het volgende:
Ik heb me tot nu toe aan alle maatregelen gehouden, netjes afstand, geen feestjes etc.
Maar als deze maatregelen er komen dan haak ik ook af. Ik zal me nog steeds aan de nu geldende "regels" houden, maar een avondklok en visite verbod gaat mij veel te ver. Fysieke gezondheid is me heel wat waard, maar mentale gezondheid (en ik spreek uit ervaring) misschien nog wel meer.
Ik ging op normale doordweekse dagen nooit echt een blokje om na 8 uur. Maar straks wel.
pi_197481310
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Men zou beter de handhaving op bijvoorbeeld het thuiswerken kunnen checken dan een avondklok of bezoekverbod.
Ik denk dat de combi ons dan nog het beste zou helpen. Als het moet, dan moet het maar, zo'n avondklok. Maar dan wel in combinatie met strengere handhaving op thuiswerken inderdaad.
Alius aliud dicit
pi_197481320
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Want? Het is minder erg om helemaal niemand meer te zien? :?
Gewoon buiten afspreken. Er moet buiten meer toegestaan worden zodat men minder binnen afspreekt.
De besmettingen vinden binnen plaats. Mixen van huishoudens hou je toch. Faciliteer het dan waar het amper schade aan richt, buiten.
  Redactie Sport maandag 18 januari 2021 @ 09:47:52 #210
274204 crew  Mexicanobakker
pi_197481331
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:46 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Ik denk dat de combi ons dan nog het beste zou helpen. Als het moet, dan moet het maar, zo'n avondklok. Maar dan wel in combinatie met strengere handhaving op thuiswerken inderdaad.
Zolang ik hoor dat bedrijven zich nergens aan houden, zelfs wanneer het totaal overbodig is, zie ik niet waarom ik mijn relatie moet gaan zitten beperken om hun falen teniet te doen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_197481348
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit dus. Ik vind dat er veel te weinig druk vanuit de overheid naar bedrijven is geweest om hun werknemers zoveel mogelijk thuis te laten werken. Rutte zou hier veel meer de nadruk op moeten leggen tijdens de persconferentie. Het is nu meer van "oja, blijf zoveel mogelijk thuiswerken, punt".
pi_197481357
Een nieuwe V-day vandaag *O*

Hup kwetsbare ouderen en mensen met een beperking *O*
pi_197481363
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:40 schreef Mansjester het volgende:
Is inmiddels toch wel duideijk dat er strengere maatregelen komen. Kijk gewoon naar alle berichten van Jaapgod en zijn vrienden de afgelopen tijd.

Al die mensen in het positiviteitstopic gaan van een koude kermis thuiskomen _O- _O- _O- Die interpreteren alles een positieve kant op, terwijl het alleen maar erger wordt de komende weken :D
:')
pi_197481367
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zolang ik hoor dat bedrijven zich nergens aan houden, zelfs wanneer het totaal overbodig is, zie ik niet waarom ik mijn relatie moet gaan zitten beperken om hun falen teniet te doen.
En dat is waar ik moeite mee heb. Bedrijven die ervoor kiezen hun medewerkers te 'dwingen' naar kantoor te komen wordt niets tegen gezegd of aan gedaan. Die medewerkers moeten een reden verzinnen om hun kids bij de kinderopvang of op school te droppen.

Er komen nog steeds toeristen vanuit het buitenland naar de grote steden.

Op bezoek in een verzorgingstehuis hoef je geen 'werkend' mondneusmasker te dragen maar is een stoffen lapje voldoende.

Het lijkt mij dat elk van bovenstaande dingen eerst gedaan kan/moet worden voor je je eigen bevolking wil opsluiten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2021 09:51:09 ]
pi_197481372
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Het moet mij soms denken aan dat energiegeneuzel. Jij en ik moeten isoleren, aan de zonnepanelen, meer energiebelasting etc maar bedrijven gooien tonnen co2 de lucht in en komen er mee weg zonder verder ingrijpen. Maar goed, dat is weer een andere discussie.
pi_197481373
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:17 schreef JosMert het volgende:
Bron:

Rtlnieuws

Veiligheidsberaad praat over avondklok, visiteverbod en strengere lockdown

Vanavond komt het Veiligheidsberaad weer bijeen. De 25 burgemeesters die voorzitter zijn van een veiligheidsregio spreken met justitieminister Ferd Grapperhaus over nieuwe argumenten om de avondklok in te voeren. Vorige week heeft het kabinet om een advies daarover gevraagd van het Outbreak Managment Team (OMT).

Zowel de politie als de burgemeesters zijn tot nu toe geen voorstander van het invoeren van een avondklok. Voorzitter Hubert Bruls van het Veiligheidsberaad, tevens burgemeester van Nijmegen, vindt het 'een heftige maatregel die de vrijheid van inwoners ernstig inperkt'. "Er moet een overtuigend antwoord zijn dat het helpt."

Ook over andere nieuwe maatregelen die in de plaats van een avondklok zouden kunnen komen, zoals een visiteverbod, wordt vanavond gesproken. Waarschijnlijk wordt later in de week duidelijk of het kabinet nog meer maatregelen afkondigt, mede vanwege het opduiken van de zogenoemde Britse variant van het virus. Ook een verlenging van de strenge lockdown, die dinsdag officieel van kracht wordt, komt ter tafel.

Bron: rtnieuws

Dus visiteverbod en nog strengere lockdown liggen ook op tafel.
Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen ;)
Interessante gedachtegang dat ze blijkbaar denken dat een visiteverbod de vrijheid minder inperkt dan een avondklok.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_197481374
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:41 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Het wil niet zeggen dat we niet geloven in een coronamutant, maar je kan wel de maatregel an sich beoordelen en hoeveel contactmomenten het gaat schelen. Mogelijk gaan er al weinig mensen na 8 uur nog de deur uit (dus kan je het toch invoeren kan je zeggen) maar het gaat ook om het psychologische idee er bij. Dat werkt best verstikkend. Daarnaast ouderen laten sterven... diezelfde ouderen die ik ken zijn overdag vrij, want met pensioen en gaan overdag bij elkaar op bezoek. Die kunnen elkaar nog prima aansteken. De jongelui die ze willen beteugelen met de avondklok, tieners en pubers, die komen sowieso al niet om de haverklap bij opa en oma op bezoek.
Andere maatregelen...ja, nog meer nadruk op thuiswerken. Er is gebleken, ook uit posts in dit forum, dat er nog steeds user noodgedwongen naar werk moeten van hun baas terwijl dit prima thuis te regelen is. Dit zijn werknemers van een leeftijd die misschien nog vaker dan hun tiener en puber kinderen bij hun ouders langs gaan voor allerlei klusjes of helpen bij papierwerk.
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb best moeite met het frame dat je hier schetst.

De reden dat ik tegen een avondklok ben is omdat er gezegd wordt dat het een symbolische maatregel is om te laten zien dat het menens is, en dat ze niet weten of het effect heeft. Dus, ze willen een avondklok inzetten om mensen te 'dwingen' thuis te blijven, terwijl er op de andere regels niet gehandhaaft wordt. Is daar niet meer te winnen?

Daarbij zijn de berichten erover naar mijn mening hypocriet. Waarom is een avondklok meer wenselijk dan het sluiten van het luchtruim vanuit het VK voor toeristen? Waarom mogen mensen nog wel hierheen komen om op vakantie te gaan, ook al is 't met een negatieve test maar mogen wij na 8 uur of 10 uur ons huis niet uit?

Naar mijn mening moet je een avondklok nemen als alle andere opties gewogen en onvoldoende gebleken zijn, en alleen als je een duidelijk beeld hebt dat het gaat helpen.
Nee oké, het werkt niet, dat zou kunnen. Mijn tegenwerping zou zijn dat je van elke maatregel zou kunnen betwijfelen of het werkt. Saai genoeg is het vermoedelijk zoals met de meeste andere maatregelen: het is geen wondermiddel, maar zal een effect hebben. Hoe groot dat effect is is de (onmogelijk te beantwoorden) vraag, maar op zich een relevante want het kan wel wat impact op de gemoedstoestand hebben.

Reizen moet wel beter aan banden worden gelegd inderdaad, maar daar waren ze toch ook mee bezig?
pi_197481382
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:49 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Dit dus. Ik vind dat er veel te weinig druk vanuit de overheid naar bedrijven is geweest om hun werknemers zoveel mogelijk thuis te laten werken. Rutte zou hier veel meer de nadruk op moeten leggen tijdens de persconferentie. Het is nu meer van "oja, blijf zoveel mogelijk thuiswerken, punt".
Vvd wil bedrijven niet tegen het hoofd stoten. Voor veel politici is de politiek een springplank naar de top van het bedrijfsleven. Dus is het makkelijker met het vingertje naar de werknemers te wijzen.
  maandag 18 januari 2021 @ 09:52:17 #219
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197481383
Uit de eerder vermelde studie:

De "Smoking Status" is opvallend:
veel meer ex-rokers met covid-19 opgenomen dan het % ex-rokers in de general population (40.9% tov 23.5%), maar bij huidige rokers is het net het omgekeerde (8.4% tov 15.9%).

https://www.medrxiv.org/c(...)249885/T1.medium.gif
are we infinite or am I alone
pi_197481393
Het verbaasde me wel hoeveel man er gister aan het demonstreren was. Het gehele Museumplein stond vol! Met zo’n grote groep tegenstanders gaan extra maatregelen niet meer helpen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197481394
Dus een op de 10 heeft nu de Britse variant, en ondanks de dalende cijfers verwacht men toch een 3e golf in maart... los van dat ik dat al niet helemaal snap op basis van de huidige maatregelen, maar we zouden in maart toch ook al een heel eind moeten zijn met het vaccineren van de kwetsbaren? Of worden we nu in de voet gebeten doordat we de zorgmedewerkers toch maar voorrang hebben gegeven ipv de kwetsbaren? :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197481412
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:52 schreef Stoorzendert het volgende:
Het verbaasde me wel hoeveel man er gister aan het demonstreren was. Het gehele Museumplein stond vol!
Dit is ook wat overdreven he
  maandag 18 januari 2021 @ 09:54:51 #223
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197481414
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:52 schreef TheVulture het volgende:
Dus een op de 10 heeft nu de Britse variant, en ondanks de dalende cijfers verwacht men toch een 3e golf in maart... los van dat ik dat al niet helemaal snap op basis van de huidige maatregelen, maar we zouden in maart toch ook al een heel eind moeten zijn met het vaccineren van de kwetsbaren? Of worden we nu in de voet gebeten doordat we de zorgmedewerkers toch maar voorrang hebben gegeven ipv de kwetsbaren? :P
Hugo kan zich nu nog verschuilen achter beperkte leveringen van Pfizer en Moderna, maar als Oxford binnenkort wordt goedgekeurd en (groter) gaat leveren, dan zijn er geen excuses meer.
pi_197481419
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

[..]

Nee oké, het werkt niet, dat zou kunnen. Mijn tegenwerping zou zijn dat je van elke maatregel zou kunnen betwijfelen of het werkt. Saai genoeg is het vermoedelijk zoals met de meeste andere maatregelen: het is geen wondermiddel, maar zal een effect hebben. Hoe groot dat effect is is de (onmogelijk te beantwoorden) vraag, maar op zich een relevante want het kan wel wat impact op de gemoedstoestand hebben.

Reizen moet wel beter aan banden worden gelegd inderdaad, maar daar waren ze toch ook mee bezig?
Van elke andere maatregel wordt een schatting gegeven over de impact op de R. Van deze wordt vooral gezegd dat het symbolisch is en een verzwaring die ze nodig achten, maar er lijkt geen schatting gegeven te kunnen worden.

Daarbij is het natuurlijk om te huilen dat het vaccineren zo traag van start gaat als ze willen grijpen naar deze zware maatregelen, terwijl ze die in tijd kunnen verkorten door het vaccineren zo hard mogelijk op te schalen.

Als een avondklok zin heeft ben ik er nog steeds niet blij mee, maar kan ik het begrijpen. Tot nu toe is de uitleg die vooral komt: We moeten een signaal afgeven dat het menens is.
pi_197481440
4 en 5 mei kunnen we ook meteen wel afschaffen. Dat is me dan toch een hypocriete zooi geworden zeg. :N Pijnlijk moment als Rutte zijn kop daar dan laat zien op de Dam.
  maandag 18 januari 2021 @ 09:57:28 #226
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197481443
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:52 schreef TheVulture het volgende:
Met alleen de kwetsbaren vaccineren ben je er nog niet.
Ik meen dat minimaal 70% van de bevolking gevaccineerd moet zijn (beter nog 80%), wil je als samenleving het beste beschermd zijn.

Daarnaast is die groep zo'n 5,5 miljoen mensen groot, en moet je voor de beste bescherming 2 prikken hebben.
Dus dat gaan we nooit redden voor maart.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197481455
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:52 schreef Stoorzendert het volgende:
Het verbaasde me wel hoeveel man er gister aan het demonstreren was. Het gehele Museumplein stond vol! Met zo’n grote groep tegenstanders gaan extra maatregelen niet meer helpen.
Als je een groep van de voorkant filmt, lijkt het heel wat. Van bovenaf viel het wel mee. En het Museumplein is vrij groot ;)
Maar ik vond het er ondanks dat ook best veel. Jammer dat het veel wappies waren...
  maandag 18 januari 2021 @ 09:58:34 #228
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197481457
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:55 schreef chratnox het volgende:
Daarbij is het natuurlijk om te huilen dat het vaccineren zo traag van start gaat als ze willen grijpen naar deze zware maatregelen, terwijl ze die in tijd kunnen verkorten door het vaccineren zo hard mogelijk op te schalen.
WAt ik van de laatste technische briefing begreep was vooral het feit dat ze aan het wachten waren totdat ze zeker wisten dat ook de tweede levering (voor de tweede inenting) binnen zou zijn, dat ze dan pas de eerste entingen zouden willen zetten.
Omdat als die tweede vertraagd, er nog geen zekerheid was op dat moment wat het met het effect van de eerste enting zou doen. vond ik opzich wel logisch klinken .
Hij vertelde ook later dat het best een kans bestond dat ze van die keuze terug zouden komen om nu gelijk te gaan enten, als er bv meer zekerheid was over het effect van 1 enting en het alsnog zou helpen tegen verdere ellende als de golf groeide van besmettingen.
pi_197481459
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:52 schreef crystal_meth het volgende:
[ afbeelding ]

veel meer ex-rokers met covid-19 opgenomen dan het % ex-rokers in de general population (40.9% tov 23.5%), maar bij huidige rokers is het net het omgekeerde (8.4% tov 15.9%).

Ik steek er vlug nog een op!! :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_197481462
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:57 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik meen dat minimaal 70% van de bevolking gevaccineerd moet zijn (beter nog 80%), wil je als samenleving het beste beschermd zijn.
Het lijkt mij wel dat je de maatregelen niet nog verder hoeft te verzwaren en langzaam weer dingen mogelijk kan maken indien de risicogroepen gevaccineerd zijn.

Groepsimmuniteit is dan om alle maatregelen af te schalen, maar voor die tijd moet er veel meer kunnen.
  maandag 18 januari 2021 @ 09:58:49 #231
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197481464
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Van elke andere maatregel wordt een schatting gegeven over de impact op de R. Van deze wordt vooral gezegd dat het symbolisch is en een verzwaring die ze nodig achten, maar er lijkt geen schatting gegeven te kunnen worden.

Als een avondklok zin heeft ben ik er nog steeds niet blij mee, maar kan ik het begrijpen. Tot nu toe is de uitleg die vooral komt: We moeten een signaal afgeven dat het menens is.
Ik ben bereid ze met vaccineren nog even voordeel van de twijfel te geven, maar het moet wel echt snel opgekrikt vanaf februari. 300 prikken per GGD per dag is lachwekkend.
  maandag 18 januari 2021 @ 09:59:16 #232
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197481472
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:58 schreef Piles het volgende:
Maar ik vond het er ondanks dat ook best veel. Jammer dat het veel wappies waren...
Het is sowieso jammer dat er veel relschoppers tussen zitten. Of een enkele. Het verpest eigenlijk het doel en de aandacht.
pi_197481474
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:54 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Dit is ook wat overdreven he
De beelden liegen er niet om. Schattingen lopen van 5000 tot 10000 personen. Dat vind ik veel.
  maandag 18 januari 2021 @ 10:00:13 #234
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197481483
Is er trouwens al bekend hoe hoog het percentage mensen is dat door de britse mutatie in het ziekenhuis/ic terecht komt ? Is dat hoger of lager dan de andere varianten ?
Het lijkt me dat er al meerdere mutaties hier rondzwerven. hebben ze wel al onderzoek gedaan naar het GEVAAR dáárvan ? :')

Ik vraag me af of de huidige paniek van de virologen is ontstaan door de overstroom van de ziekenhuizen in de VK die wrs niet door de mutatie maar door het gedrag tijdens de feestdagen is veroorzaakt. Mooie boel daar willen ze ons voor opsluiten. 8)7
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197481488
Ik ben tegen de avondklok en dat is zo een beetje de eerste maatregel waar ik mij zeer zeker niet aan ga houden.

Flikker maar op. De overheid bepaalt niet of ik de deur uit ga. Dat bepaal ik zelf.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 18 januari 2021 @ 10:01:03 #236
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197481492
Was ook echt bij lange na niet het hele museumplein hoor
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197481496
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:58 schreef Piles het volgende:

[..]

Als je een groep van de voorkant filmt, lijkt het heel wat. Van bovenaf viel het wel mee. En het Museumplein is vrij groot ;)
Van boven heb ik niet gezien. Foto’s kunnen inderdaad wel vertekenen.

Wat die wappies betreft, die ‘arts’ uit Limburg! _O-
pi_197481499
quote:
15s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:00 schreef vosss het volgende:
Ik ben tegen de avondklok en dat is zo een beetje de eerste maatregel waar ik mij zeer zeker niet aan ga houden.

Flikker maar op. De overheid bepaalt niet of ik de deur uit ga. Dat bepaal ik zelf.
Zo Voss. Totaal niet verwacht van jouw dit commentaar. Top!!
pi_197481503
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:58 schreef Cue_ het volgende:

[..]

WAt ik van de laatste technische briefing begreep was vooral het feit dat ze aan het wachten waren totdat ze zeker wisten dat ook de tweede levering (voor de tweede inenting) binnen zou zijn, dat ze dan pas de eerste entingen zouden willen zetten.
Omdat als die tweede vertraagd, er nog geen zekerheid was op dat moment wat het met het effect van de eerste enting zou doen. vond ik opzich wel logisch klinken .
Hij vertelde ook later dat het best een kans bestond dat ze van die keuze terug zouden komen om nu gelijk te gaan enten, als er bv meer zekerheid was over het effect van 1 enting en het alsnog zou helpen tegen verdere ellende als de golf groeide van besmettingen.
Dat snap ik opzich wel, maar met de 350.000 doses ofzo die er nu zijn had je in elk geval 175.000 mensen al kunnen prikken. Deze week komen er weer meer binnen, dus kun je er weer 75.000 doen

Dat is een beetje wat ik mis. Van de bevolking wordt alle hens aan dek gevraagd, avondklokken, visiteverboden, alles wordt uit de kast gehaald. Dan verwacht ik dat aan die kant ook alles uit de kast gehaald wordt, want dat helpt bewezen beter dan welke maatregel ook, omdat die persoon erna (bijna) niet meer ziek wordt, dus geen opname in het ziekenhuis meer nodig heeft.
pi_197481505
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:00 schreef deedeetee het volgende:
Ik vraag me af of de huidige paniek van de virologen is ontstaan door de overstroom van de ziekenhuizen in de VK die wrs niet door de mutatie maar door het gedrag tijdens de feestdagen is veroorzaakt. Mooie boel daar willen ze ons voor opsluiten. 8)7
De NHS is een drama qua ziekenhuiszorg. Elke winter overspoelen daar de ziekenhuizen. En daarbuiten zijn wachttijden van een paar uur heel normaal.
En die rij ambulances was bij 1 ziekenhuis...
  maandag 18 januari 2021 @ 10:02:46 #241
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197481514
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat snap ik opzich wel, maar met de 350.000 doses ofzo die er nu zijn had je in elk geval 175.000 mensen al kunnen prikken. Deze week komen er weer meer binnen, dus kun je er weer 75.000 doen

Dat is een beetje wat ik mis. Van de bevolking wordt alle hens aan dek gevraagd, avondklokken, visiteverboden, alles wordt uit de kast gehaald. Dan verwacht ik dat aan die kant ook alles uit de kast gehaald wordt, want dat helpt bewezen beter dan welke maatregel ook, omdat die persoon erna (bijna) niet meer ziek wordt, dus geen opname in het ziekenhuis meer nodig heeft.
Ik hoor net op de radio dat er deze week maarliefst 15.000 mensen worden gevaccineerd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197481522
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:52 schreef crystal_meth het volgende:
[ afbeelding ]

Ik las een keer dat rokers minder ace2 receltoren hebben waaraan het virus zich kan binden en dat het bij voormalig rokers meer hersteld is. Maar die hebben wel vaak de schade van het jarenlang roken.

Je ziet trouwens ook een groot verschil bij copd tov astma, diabetis 2 tov 1 en ovesitas tov overgewicht tov gezond gewicht.

Wel allemaal eerder vernomen maar goed om duidelijk in cijfers te zien.
Geldt ook voor de rest mbt leeftijd, etniciteit en geslacht.
  maandag 18 januari 2021 @ 10:03:48 #243
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197481528
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:02 schreef Piles het volgende:

[..]

De NHS is een drama qua ziekenhuiszorg. Elke winter overspoelen daar de ziekenhuizen. En daarbuiten zijn wachttijden van een paar uur heel normaal.
En die rij ambulances was bij 1 ziekenhuis...
Dat weet ik ook wel maar de virologen lijken daar niet van op de hoogte. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 18 januari 2021 @ 10:04:49 #244
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197481541
In Engeland dalen de aantallen toch ook al weken ondanks de MUTATIE DES DOODS?

Zelfs de BBC plaatste onlangs vraagtekens bij al die horrorverhalen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197481547
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat weet ik ook wel maar de virologen lijken daar niet van op de hoogte. :D
Was ook een aanvulling op jouw post ;)

Ik denk dat ze het dondersgoed weten, maar dat het heel goed uit komt om ons weer lekker bang te maken.
pi_197481549
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:32 schreef Simmertje het volgende:
Merk zelf ook wel dat ik de laatste weken meer moeite heb met deze corona ellende dan eigenlijk het hele jaar bij elkaar. Het kan door de winter komen (lente en zomer waren op zich prima te doen) of dat ik langzaam ook wel mijn max aan het bereiken ben.
Er is geen enkel perspectief, de overheid doet er met deze (potentiele) nieuwe dreiging alles aan om ons zo bang mogelijk te maken, zodat we allemaal thuisblijven. Slechte zaak wat mij betreft, pak de excessen aan en biedt de groep, die soms al bijna een jaar braaf thuiszit, wat perspectief!
pi_197481551
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:57 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Daarnaast is die groep zo'n 5,5 miljoen mensen groot, en moet je voor de beste bescherming 2 prikken hebben.
Dus dat gaan we nooit redden voor maart.
Jawel dan ben je er wel. Gaan we de samenleving langer op slot houden voor de enkeling die dan in het ziekenhuis en komt te overlijden? Ik mag toch hopen dat er dan een flinke kosten en baten rekening op doorgerekend gaat worden. We kunnen niet iedere dode en ziekenhuisopname voorkomen. Of je moet die 60% stijging voor lief nemen zoals ik zonet hier las die in een GGZ instelling komt, wat dan 150% gaat worden. Wanneer komt hier eens aandacht voor? Dat is ook een overspoeling van een kant van de zorg te noemen en veel mensen kunnen dus ook niet geholpen worden. Maar dat is niet belangrijk, want geen corona.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 januari 2021 @ 10:05:59 #248
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_197481558
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:00 schreef deedeetee het volgende:
Is er trouwens al bekend hoe hoog het percentage mensen is dat door de britse mutatie in het ziekenhuis/ic terecht komt ? Is dat hoger of lager dan de andere varianten ?
Het lijkt me dat er al meerdere mutaties hier rondzwerven. hebben ze wel al onderzoek gedaan naar het GEVAAR dáárvan ? :')

Sheet van Van Dissel uit de laatste briefing over de Britse variant:

Het probleem van de Britse variant is, dat die veel besmettelijker is. In de grafiek linksboven kun je zien dat tijdens de lockdown de totale cijfers daalden. Maar ondertussen verschoof de verhouding tussen de oude en de nieuwe (Britse) variant heel duidelijk. De nieuwe variant nam heel snel toe. En nadat de lockdown werd versoepeld, schoten de besmettingen door vooral de nieuwe variant omhoog.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_197481566
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:04 schreef Caland het volgende:
In Engeland dalen de aantallen toch ook al weken ondanks de MUTATIE DES DOODS?

Zelfs de BBC plaatste onlangs vraagtekens bij al die horrorverhalen
Daar mag je je huis niet eens uit dus dat is niet verwonderlijk. Niet vergelijkbaar met Nederland.
pi_197481567
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Jawel dan ben je er wel. Gaan we de samenleving langer op slot houden voor de enkeling die dan in het ziekenhuis en komt te overlijden? Ik mag toch hopen dat er dan een flinke kosten en baten rekening op doorgerekend gaat worden. We kunnen niet iedere dode en ziekenhuisopname voorkomen. Of je moet die 60% stijging voor lief nemen zoals ik zonet hier las die in een GGZ instelling komt, wat dan 150% gaat worden. Wanneer komt hier eens aandacht voor? Dat is ook een overspoeling van een kant van de zorg te noemen en veel mensen kunnen dus ook niet geholpen worden. Maar dat is niet belangrijk, want geen corona.
Vergeet de geplande zorg niet. Gaan vanzelf mensen dood, omdat ze geen chemo of dotteroperatie krijgen. Maar dat zijn geen coronapatiënten, dus dat boeit blijkbaar niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')