Leuk he! Hahahahaha.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:40 schreef Mansjester het volgende:
Is inmiddels toch wel duideijk dat er strengere maatregelen komen. Kijk gewoon naar alle berichten van Jaapgod en zijn vrienden de afgelopen tijd.
Al die mensen in het positiviteitstopic gaan van een koude kermis thuiskomen![]()
![]()
Die interpreteren alles een positieve kant op, terwijl het alleen maar erger wordt de komende weken
Avondklok helpt niet als mensen gewoon naar kantoor gaan, niet thuisblijven bij klachten/positieve tes, kinderen bij opa&oma dumpen etc.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar even voor mijn begrip, de mensen die faliekant tegen de avondklok zijn, geloven die niet in de Corona-mutant? Of opteren jullie voor het laten sterven van meer ouderen? Of zijn er nog andere maatregelen mogelijk? (Meer en beter communiceren lijkt me niet realistisch, dat proberen ze nu al een jaar.)
Vind ik op zich valide meningen hoor, maar om het wat scherper te kregen dan "ik ben tegen een avondklok".
Kortom, je aan de regels houden heeft ook geen zin. Het wordt toch alleen maar strenger.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:17 schreef JosMert het volgende:
Bron:
Rtlnieuws
Veiligheidsberaad praat over avondklok, visiteverbod en strengere lockdown
Vanavond komt het Veiligheidsberaad weer bijeen. De 25 burgemeesters die voorzitter zijn van een veiligheidsregio spreken met justitieminister Ferd Grapperhaus over nieuwe argumenten om de avondklok in te voeren. Vorige week heeft het kabinet om een advies daarover gevraagd van het Outbreak Managment Team (OMT).
Zowel de politie als de burgemeesters zijn tot nu toe geen voorstander van het invoeren van een avondklok. Voorzitter Hubert Bruls van het Veiligheidsberaad, tevens burgemeester van Nijmegen, vindt het 'een heftige maatregel die de vrijheid van inwoners ernstig inperkt'. "Er moet een overtuigend antwoord zijn dat het helpt."
Ook over andere nieuwe maatregelen die in de plaats van een avondklok zouden kunnen komen, zoals een visiteverbod, wordt vanavond gesproken. Waarschijnlijk wordt later in de week duidelijk of het kabinet nog meer maatregelen afkondigt, mede vanwege het opduiken van de zogenoemde Britse variant van het virus. Ook een verlenging van de strenge lockdown, die dinsdag officieel van kracht wordt, komt ter tafel.
Bron: rtnieuws
Dus visiteverbod en nog strengere lockdown liggen ook op tafel.
Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen
Ik ging op normale doordweekse dagen nooit echt een blokje om na 8 uur. Maar straks wel.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:43 schreef Luke83 het volgende:
Ik heb me tot nu toe aan alle maatregelen gehouden, netjes afstand, geen feestjes etc.
Maar als deze maatregelen er komen dan haak ik ook af. Ik zal me nog steeds aan de nu geldende "regels" houden, maar een avondklok en visite verbod gaat mij veel te ver. Fysieke gezondheid is me heel wat waard, maar mentale gezondheid (en ik spreek uit ervaring) misschien nog wel meer.
Ik denk dat de combi ons dan nog het beste zou helpen. Als het moet, dan moet het maar, zo'n avondklok. Maar dan wel in combinatie met strengere handhaving op thuiswerken inderdaad.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Men zou beter de handhaving op bijvoorbeeld het thuiswerken kunnen checken dan een avondklok of bezoekverbod.
Gewoon buiten afspreken. Er moet buiten meer toegestaan worden zodat men minder binnen afspreekt.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Want? Het is minder erg om helemaal niemand meer te zien?
Zolang ik hoor dat bedrijven zich nergens aan houden, zelfs wanneer het totaal overbodig is, zie ik niet waarom ik mijn relatie moet gaan zitten beperken om hun falen teniet te doen.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:46 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Ik denk dat de combi ons dan nog het beste zou helpen. Als het moet, dan moet het maar, zo'n avondklok. Maar dan wel in combinatie met strengere handhaving op thuiswerken inderdaad.
Dit dus. Ik vind dat er veel te weinig druk vanuit de overheid naar bedrijven is geweest om hun werknemers zoveel mogelijk thuis te laten werken. Rutte zou hier veel meer de nadruk op moeten leggen tijdens de persconferentie. Het is nu meer van "oja, blijf zoveel mogelijk thuiswerken, punt".quote:Op maandag 18 januari 2021 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Men zou beter de handhaving op bijvoorbeeld het thuiswerken kunnen checken dan een avondklok of bezoekverbod.
quote:Op maandag 18 januari 2021 09:40 schreef Mansjester het volgende:
Is inmiddels toch wel duideijk dat er strengere maatregelen komen. Kijk gewoon naar alle berichten van Jaapgod en zijn vrienden de afgelopen tijd.
Al die mensen in het positiviteitstopic gaan van een koude kermis thuiskomen![]()
![]()
Die interpreteren alles een positieve kant op, terwijl het alleen maar erger wordt de komende weken
En dat is waar ik moeite mee heb. Bedrijven die ervoor kiezen hun medewerkers te 'dwingen' naar kantoor te komen wordt niets tegen gezegd of aan gedaan. Die medewerkers moeten een reden verzinnen om hun kids bij de kinderopvang of op school te droppen.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zolang ik hoor dat bedrijven zich nergens aan houden, zelfs wanneer het totaal overbodig is, zie ik niet waarom ik mijn relatie moet gaan zitten beperken om hun falen teniet te doen.
Het moet mij soms denken aan dat energiegeneuzel. Jij en ik moeten isoleren, aan de zonnepanelen, meer energiebelasting etc maar bedrijven gooien tonnen co2 de lucht in en komen er mee weg zonder verder ingrijpen. Maar goed, dat is weer een andere discussie.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zolang ik hoor dat bedrijven zich nergens aan houden, zelfs wanneer het totaal overbodig is, zie ik niet waarom ik mijn relatie moet gaan zitten beperken om hun falen teniet te doen.
Interessante gedachtegang dat ze blijkbaar denken dat een visiteverbod de vrijheid minder inperkt dan een avondklok.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:17 schreef JosMert het volgende:
Bron:
Rtlnieuws
Veiligheidsberaad praat over avondklok, visiteverbod en strengere lockdown
Vanavond komt het Veiligheidsberaad weer bijeen. De 25 burgemeesters die voorzitter zijn van een veiligheidsregio spreken met justitieminister Ferd Grapperhaus over nieuwe argumenten om de avondklok in te voeren. Vorige week heeft het kabinet om een advies daarover gevraagd van het Outbreak Managment Team (OMT).
Zowel de politie als de burgemeesters zijn tot nu toe geen voorstander van het invoeren van een avondklok. Voorzitter Hubert Bruls van het Veiligheidsberaad, tevens burgemeester van Nijmegen, vindt het 'een heftige maatregel die de vrijheid van inwoners ernstig inperkt'. "Er moet een overtuigend antwoord zijn dat het helpt."
Ook over andere nieuwe maatregelen die in de plaats van een avondklok zouden kunnen komen, zoals een visiteverbod, wordt vanavond gesproken. Waarschijnlijk wordt later in de week duidelijk of het kabinet nog meer maatregelen afkondigt, mede vanwege het opduiken van de zogenoemde Britse variant van het virus. Ook een verlenging van de strenge lockdown, die dinsdag officieel van kracht wordt, komt ter tafel.
Bron: rtnieuws
Dus visiteverbod en nog strengere lockdown liggen ook op tafel.
Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen
quote:Op maandag 18 januari 2021 09:41 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Het wil niet zeggen dat we niet geloven in een coronamutant, maar je kan wel de maatregel an sich beoordelen en hoeveel contactmomenten het gaat schelen. Mogelijk gaan er al weinig mensen na 8 uur nog de deur uit (dus kan je het toch invoeren kan je zeggen) maar het gaat ook om het psychologische idee er bij. Dat werkt best verstikkend. Daarnaast ouderen laten sterven... diezelfde ouderen die ik ken zijn overdag vrij, want met pensioen en gaan overdag bij elkaar op bezoek. Die kunnen elkaar nog prima aansteken. De jongelui die ze willen beteugelen met de avondklok, tieners en pubers, die komen sowieso al niet om de haverklap bij opa en oma op bezoek.
Andere maatregelen...ja, nog meer nadruk op thuiswerken. Er is gebleken, ook uit posts in dit forum, dat er nog steeds user noodgedwongen naar werk moeten van hun baas terwijl dit prima thuis te regelen is. Dit zijn werknemers van een leeftijd die misschien nog vaker dan hun tiener en puber kinderen bij hun ouders langs gaan voor allerlei klusjes of helpen bij papierwerk.
Nee oké, het werkt niet, dat zou kunnen. Mijn tegenwerping zou zijn dat je van elke maatregel zou kunnen betwijfelen of het werkt. Saai genoeg is het vermoedelijk zoals met de meeste andere maatregelen: het is geen wondermiddel, maar zal een effect hebben. Hoe groot dat effect is is de (onmogelijk te beantwoorden) vraag, maar op zich een relevante want het kan wel wat impact op de gemoedstoestand hebben.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb best moeite met het frame dat je hier schetst.
De reden dat ik tegen een avondklok ben is omdat er gezegd wordt dat het een symbolische maatregel is om te laten zien dat het menens is, en dat ze niet weten of het effect heeft. Dus, ze willen een avondklok inzetten om mensen te 'dwingen' thuis te blijven, terwijl er op de andere regels niet gehandhaaft wordt. Is daar niet meer te winnen?
Daarbij zijn de berichten erover naar mijn mening hypocriet. Waarom is een avondklok meer wenselijk dan het sluiten van het luchtruim vanuit het VK voor toeristen? Waarom mogen mensen nog wel hierheen komen om op vakantie te gaan, ook al is 't met een negatieve test maar mogen wij na 8 uur of 10 uur ons huis niet uit?
Naar mijn mening moet je een avondklok nemen als alle andere opties gewogen en onvoldoende gebleken zijn, en alleen als je een duidelijk beeld hebt dat het gaat helpen.
Vvd wil bedrijven niet tegen het hoofd stoten. Voor veel politici is de politiek een springplank naar de top van het bedrijfsleven. Dus is het makkelijker met het vingertje naar de werknemers te wijzen.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dit dus. Ik vind dat er veel te weinig druk vanuit de overheid naar bedrijven is geweest om hun werknemers zoveel mogelijk thuis te laten werken. Rutte zou hier veel meer de nadruk op moeten leggen tijdens de persconferentie. Het is nu meer van "oja, blijf zoveel mogelijk thuiswerken, punt".
Dit is ook wat overdreven hequote:Op maandag 18 januari 2021 09:52 schreef Stoorzendert het volgende:
Het verbaasde me wel hoeveel man er gister aan het demonstreren was. Het gehele Museumplein stond vol!
Hugo kan zich nu nog verschuilen achter beperkte leveringen van Pfizer en Moderna, maar als Oxford binnenkort wordt goedgekeurd en (groter) gaat leveren, dan zijn er geen excuses meer.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:52 schreef TheVulture het volgende:
Dus een op de 10 heeft nu de Britse variant, en ondanks de dalende cijfers verwacht men toch een 3e golf in maart... los van dat ik dat al niet helemaal snap op basis van de huidige maatregelen, maar we zouden in maart toch ook al een heel eind moeten zijn met het vaccineren van de kwetsbaren? Of worden we nu in de voet gebeten doordat we de zorgmedewerkers toch maar voorrang hebben gegeven ipv de kwetsbaren?
Van elke andere maatregel wordt een schatting gegeven over de impact op de R. Van deze wordt vooral gezegd dat het symbolisch is en een verzwaring die ze nodig achten, maar er lijkt geen schatting gegeven te kunnen worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Nee oké, het werkt niet, dat zou kunnen. Mijn tegenwerping zou zijn dat je van elke maatregel zou kunnen betwijfelen of het werkt. Saai genoeg is het vermoedelijk zoals met de meeste andere maatregelen: het is geen wondermiddel, maar zal een effect hebben. Hoe groot dat effect is is de (onmogelijk te beantwoorden) vraag, maar op zich een relevante want het kan wel wat impact op de gemoedstoestand hebben.
Reizen moet wel beter aan banden worden gelegd inderdaad, maar daar waren ze toch ook mee bezig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |