Het is wel een echte arts.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Van boven heb ik niet gezien. Foto’s kunnen inderdaad wel vertekenen.
Wat die wappies betreft, die ‘arts’ uit Limburg!
http://www.artshomeopaat.nl/index.php?id=cvquote:Na een tiental jaren praktijk als homeopatisch genezer heb ik van 1995 tot 2001 aan de Universiteit Maastricht de opleiding tot regulier arts met goed gevolg afgelegd.
Het klinisch beeld is hetzelfde bij de Engelse variant.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:00 schreef deedeetee het volgende:
Is er trouwens al bekend hoe hoog het percentage mensen is dat door de britse mutatie in het ziekenhuis/ic terecht komt ? Is dat hoger of lager dan de andere varianten ?
Het lijkt me dat er al meerdere mutaties hier rondzwerven. hebben ze wel al onderzoek gedaan naar het GEVAAR dáárvan ?![]()
Ik vraag me af of de huidige paniek van de virologen is ontstaan door de overstroom van de ziekenhuizen in de VK die wrs niet door de mutatie maar door het gedrag tijdens de feestdagen is veroorzaakt. Mooie boel daar willen ze ons voor opsluiten.
Als het daadwerkelijk straks goed gaat in Engeland zal de lockdown ook hier langzaam versoepeld worden. Maar het is nu nog te vroeg om daar zekerheid over te hebben en ze kunnen het risico niet lopen. Als de lijn eenmaal omhoog is ingezet is hij bijna niet meer te stoppen, zeker niet met het gedrag wat mensen tonen.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:04 schreef Caland het volgende:
In Engeland dalen de aantallen toch ook al weken ondanks de MUTATIE DES DOODS?
Zelfs de BBC plaatste onlangs vraagtekens bij al die horrorverhalen
Ik heb het al eerder gezegd, maar ik ga gewoon in de herhaling: we leven in NL nog steeds in vrijheid. Dat die vrijheid nu in meer of mindere mate wordt ingeperkt door maatregelen die nodig zijn om een crisissituatie onder controle te krijgen, betekent niet dat we niet in vrijheid leven. In landen waar echt geen vrijheid is, zouden ze willen dat ze konden leven zoals wij nu. Alleen al het feit dat jij hier op dit forum alles kunt posten wat je denkt, laat dit al duidelijk zien.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
4 en 5 mei kunnen we ook meteen wel afschaffen. Dat is me dan toch een hypocriete zooi geworden zeg.Pijnlijk moment als Rutte zijn kop daar dan laat zien op de Dam.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat gemist heb, dat het vooral symbolisch bedoeld is.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van elke andere maatregel wordt een schatting gegeven over de impact op de R. Van deze wordt vooral gezegd dat het symbolisch is en een verzwaring die ze nodig achten, maar er lijkt geen schatting gegeven te kunnen worden.
Daarbij is het natuurlijk om te huilen dat het vaccineren zo traag van start gaat als ze willen grijpen naar deze zware maatregelen, terwijl ze die in tijd kunnen verkorten door het vaccineren zo hard mogelijk op te schalen.
Als een avondklok zin heeft ben ik er nog steeds niet blij mee, maar kan ik het begrijpen. Tot nu toe is de uitleg die vooral komt: We moeten een signaal afgeven dat het menens is.
Dat het besmettelijker is wil ik best geloven maar hoe zit het met de zkh opnames ? Ik lees ook hier en daar dat je er minder snel door in het zkh komt te liggen.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:05 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Sheet van Van Dissel uit de laatste briefing over de Britse variant:
[ afbeelding ]
Het probleem van de Britse variant is, dat die veel besmettelijker is. In de grafiek linksboven kun je zien dat tijdens de lockdown de totale cijfers daalden. Maar ondertussen verschoof de verhouding tussen de oude en de nieuwe (Britse) variant heel duidelijk. De nieuwe variant nam heel snel toe. En nadat de lockdown werd versoepeld, schoten de besmettingen door vooral de nieuwe variant omhoog.
Ik pleit voor meer maatregelen tegen deze virologen.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:08 schreef popje het volgende:
Een Belgische viroloog in een podcast van nu.nl... je moet elke 2 weken kijken of de maatregelen werken en als je ziet dat het niet voldoende werkt, dan moet je nog meer maatregelen nemen.
Zo wordt het steeds erger...
Vooralsnog loopt de lijn niet eens omhoog maar gewoon omlaag.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:08 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk straks goed gaat in Engeland zal de lockdown ook hier langzaam versoepeld worden. Maar het is nu nog te vroeg om daar zekerheid over te hebben en ze kunnen het risico niet lopen. Als de lijn eenmaal omhoog is ingezet is hij bijna niet meer te stoppen, zeker niet met het gedrag wat mensen tonen.
Overigens ben ik het ook niet eens met de avondklok, althans ik denk dat het beter/eerlijker is om het overbodige kantoor personeel thuis te houden of beter te handhaven.
Maar van berichten als dan ga ik lekker expres naar buiten na 8 uur terwijl ik dat daarvoor nooit deed zijn echt treurig. Waardeloos.
Ja, maar de maatregelen werken tochquote:Op maandag 18 januari 2021 10:08 schreef popje het volgende:
Een Belgische viroloog in een podcast van nu.nl... je moet elke 2 weken kijken of de maatregelen werken en als je ziet dat het niet voldoende werkt, dan moet je nog meer maatregelen nemen.
Zo wordt het steeds erger...
Als de cijfers echt exploderen gaan mensen zich natuurlijk wel meer aan maatregelen houden. Een gedeelte van het effect van lockdowns is ook dat het samenvalt met de autonome aanpassing van het gedrag.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:04 schreef Caland het volgende:
Antwoord was al gegevenquote:Op maandag 18 januari 2021 10:09 schreef deedeetee het volgende:
Dat het besmettelijker is wil ik best geloven maar hoe zit het met de zkh opnames ? Ik lees ook hier en daar dat je er minder snel door in het zkh komt te liggen.
quote:Op maandag 18 januari 2021 10:07 schreef capricia het volgende:
Het klinisch beeld is hetzelfde bij de Engelse variant.
Jip, gelukkig wel. Maar ik hoop dat je begrijpt dat met de opkomst van de Britse variant dat nie veel zegt. Zie ook de sheet van Van Dissel die Rewimo net post.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vooralsnog loopt de lijn niet eens omhoog maar gewoon omlaag.
Nogmaals. Het klinisch beeld is hetzelfde.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat het besmettelijker is wil ik best geloven maar hoe zit het met de zkh opnames ? Ik lees ook hier en daar dat je er minder snel door in het zkh komt te liggen.
quote:Op maandag 18 januari 2021 10:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik pleit voor meer maatregelen tegen deze virologen.
https://www.ad.nl/politie(...)derde-golf~ad2e785e/quote:Dus is het zaak, schrijft het OMT, om de aantallen nu zo laag mogelijk te drukken zodat er ruimte komt om de nieuwe varianten onder controle te houden ‘tot we een gunstig seizoenseffect kunnen verwachten, een effect van groepsimmuniteit door doorgemaakte infecties en vaccinaties'.
Die sheet van Van Dissel is wel van vorige week dinsdag en ondertussen zien we de cijfers in het VK gestaag teruglopen. Je kunt dat soort signalen niet onuitgelegd negeren.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:12 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Jip, gelukkig wel. Maar ik hoop dat je begrijpt dat met de opkomst van de Britse variant dat nie veel zegt. Zie ook de sheet van Van Dissel die Rewimo net post.
Het beeld is hetzelfde als met de oorspronkelijke variant.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Heb je daar grafieken van?quote:Op maandag 18 januari 2021 10:04 schreef Caland het volgende:
Ik ben alleen akkoord met een avondklok als er dan ook geen studio's gevuld zijn met praatmensen elke avond om 23.00 uur.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kortom, je aan de regels houden heeft ook geen zin. Het wordt toch alleen maar strenger.
Goh, een bekende motivatie. Waar hebben we dat eerder gezien? Oh ja.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In de Volkskrant wordt de avondklok serieus verdedigd met 'Baat het niet dan schaadt het niet'. Tja.
Je hebt toch gezien dat ze helpen?quote:Op maandag 18 januari 2021 10:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Goh, een bekende motivatie. Waar hebben we dat eerder gezien? Oh ja.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)dan-schaadt-het-niet
https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-meer-om-landelijk
https://www.gelderlander.(...)t-het-niet~ac30f0f7/
https://www.1limburg.nl/b(...)aar-mondkapjesplicht
Etc, etc.
Nee, onzin. We leven in een quasi gevangenschap. Het dagelijkse patroon van veel mensen bestaat nu uit Eat, Sleep, Work, repeat. Hoogtepuntjes van de dag zijn boodschappen doen en de hond uitlaten, en in het weekend wat vrienden zien wat dan ook weer ontnomen moet worden. Ons leven wordt zo ontzettend ingeperkt, het is eigenlijk niet normaal. Het leven bestaat uit meer dan alleen niet doodgaan, dit is geen menswaardig bestaan. En er is ook geen perspectief dat het beter wordt binnen afzienbare tijd, want duikt er weer ergens een killervariant op dan moeten de teugels weer wat strakker. Doei zomer.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd, maar ik ga gewoon in de herhaling: we leven in NL nog steeds in vrijheid. Dat die vrijheid nu in meer of mindere mate wordt ingeperkt door maatregelen die nodig zijn om een crisissituatie onder controle te krijgen, betekent niet dat we niet in vrijheid leven. In landen waar echt geen vrijheid is, zouden ze willen dat ze konden leven zoals wij nu. Alleen al het feit dat jij hier op dit forum alles kunt posten wat je denkt, laat dit al duidelijk zien.
Klopt, alleen is Van Dissel niet aan de beurt om te briefen. En er wordt niet gewaardeerd als zo iemand zomaar uit het niets zelf in de pers of een talkshow verschijnt om zijn zegje te doenquote:Op maandag 18 januari 2021 10:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die sheet van Van Dissel is wel van vorige week dinsdag en ondertussen zien we de cijfers in het VK gestaag teruglopen. Je kunt dat soort signalen niet onuitgelegd negeren.
Klopt. Maar we moeten wel onderzoeken waardoor het komt. Komt het omdat de maatregelen of de opvoling in Engeland veel beter is.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die sheet van Van Dissel is wel van vorige week dinsdag en ondertussen zien we de cijfers in het VK gestaag teruglopen. Je kunt dat soort signalen niet onuitgelegd negeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |