Overste bd Klaas "Sate" Jol is het hier niet mee eens...quote:Op vrijdag 29 januari 2021 12:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Onbegrijpelijk dat Saté in Nederland nog zo doodgewoon is. Saté is een Indonesisch gerecht dat via de koloniale banden populair is geworden in Nederland. Dit kan niet en moet stoppen. Saté moet uit de schappen verdwijnen.
Dat komt door de wijze waarop iets tot stand komt. Volstrekt duidelijk.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Tegelijkertijd hoor je rechts Nederland er nooit over dat Black Friday en Halloween diverse Nederlandse tradities zoals Sint Maarten aan het verdringen zijn. Tradities die veel ouder zijn dan wat standbeelden van midden/eind 19e eeuw, neergezet in een nationalistische tijd, en waar het volk koest gehouden moest worden.
Heel veel 'tradities' zijn helemaal niet zo oud
https://www.nrc.nl/nieuws(...)niet-zo-oud-a4027756
Precies, laten we allemaal een pinda-satésauskleurig hemd aantrekken en door de straten marcheren uit protest.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 12:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Onbegrijpelijk dat Saté in Nederland nog zo doodgewoon is. Saté is een Indonesisch gerecht dat via de koloniale banden populair is geworden in Nederland. Dit kan niet en moet stoppen. Saté moet uit de schappen verdwijnen.
Waarom is dit grappig ?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 12:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er zijn zoveel rare opmerkingen in dit topic,.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 15:53 schreef sp3c het volgende:
ik vind het ook niet superlachen hoor maar dat is een rare vraag natuurlijk
je vind het grappig of je vind van niet ... als iemand het moet uitleggen dan zit je in de tweede groep
Nee... dat standpunt bestaat niet.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 16:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoezo belachelijk maken.
Was het dat nog niet dan?
Dat is prima, ieder zijn mening.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 18:42 schreef Bluesdude het volgende:
Voor mensen die de geschiedenis niet willen uitwissen, maar hun kennis willen verfrissen:
https://tests.quest.nl/ge(...)van-nederlands-indie
Verder blijf ik van mening dat verplaatsing van coenbeeld dertig meter verder naar het westfries museum binnen niet de geschiedenis uitwissen is
Hier heb ik eerlijk gezegd niets tegen. Niet dat ik de naamswijziging nodig vind, maar het is niet ontstaan vanuit 'ophef'. Een fabrikant mag natuurlijk zelf bepalen of ze de naam van hun product wijzigen, als ze dat op basis van hun eigen inzichten nodig vinden. Dan kan ik het overdreven en een beetje meehobbelen op de hypercorrecte hype vinden, maar het zou wel raar zijn om dan 'tegen' zo'n naamswijziging te zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wait, wait, wait. Er was ophef over jodenkoeken. Vanaf heden zijn dat odekoeken. Geen bullshit, het kan altijd nog gekker, blijkbaar.
Ophef11!!!111!!!
Er is niets mis met Jodenkoeken.
Een jodenkoek (in de handel ook Jodekoek) is een grote, platte koek van zandgebak van zo'n 10 cm in diameter. Vroege vermeldingen van de jodenkoek zijn te vinden in een advertentie van de banketbakker C. Strunck
Jodenkoeken werden in Alkmaar sinds 1883 door bakkerij Stam aan de Houttil gebakken. In 1924 werd deze zaak overgenomen door Dirk Davelaar uit Zaandam. Het bedrijf Davelaar, gevestigd in Zwaagdijk, vierde in 1983 het honderdjarig bestaan van hun jodenkoek.
Goed. Hebben we dat ook weer gehad. Niemand die er om gevraagd heeft, maar toch.
Volgend ongevraagde onderwerp voor ophef: Sate
Maar over die nootmuskaat van 400 jaar geleden blijven we maar dooremmeren?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:43 schreef Bluesdude het volgende:
Mensen, problemen over hedendaagse etenswaren horen niet in dit topic
Emmer jij dan ?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar over die nootmuskaat van 400 jaar geleden blivjen me maar dooremmeren?
Er is in dit land helemaal niemand bezig met JP Coen man, laat staan met hem vereren.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Emmer jij dan ?
Peper en nootmuskaat van 400 jaar geleden zijn geen hedendaagse etenswaren, toch ?
Bahhh niet eten als het zo oud is.
Het gaat in dit topic over de verering van JP Coen en een meerderheid wil daarmee doorgaan
Ik gaf een link naar een informatieve quiz over Indië ... een antwoord op het verwijt dat die verering stoppen
het uitwissen van geschiedenis is , wat men zou beogen. Dus niet
Jawel, een marginaal groepje met narcistische ego prioriteiten en met een anarchistische grondslag is er wel mee bezig.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er is in dit land helemaal niemand bezig met JP Coen man, laat staan met hem vereren.
Tja, als jij handhaven van elk historisch standbeeld in een straatbeeld als actieve verering blijft zien, dan blijf je inderdaad die mening toebedaan.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Emmer jij dan ?
Peper en nootmuskaat van 400 jaar geleden zijn geen hedendaagse etenswaren, toch ?
Bahhh niet eten als het zo oud is.
Het gaat in dit topic over de verering van JP Coen en een meerderheid wil daarmee doorgaan
Ik gaf een link naar een informatieve quiz over Indië ... een antwoord op het verwijt dat die verering stoppen
het uitwissen van geschiedenis is , wat men zou beogen. Dus niet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |