abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 januari 2021 @ 18:54:54 #126
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197472070
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:44 schreef Piles het volgende:

[..]

Max 2 personen buiten, tenzij zelfde gezin.
Wordt echt totaal niet op gehandhaafd.
pi_197472078
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wederom doe je een uitspraak en levert dan onderbouwing voor een andere uitspraak. Dat de variant aangetroffen wordt in Nederland is wat anders dan dat de variant nu aan het groeien is.

Kom op man, elke keer weer.
Je zou nog kunnen zeggen dat het toeval is dat hij eerst twee keer gevonden is, en dat de teller nu op 200 staat. Misschien wordt er wel meer gezocht?

Maar waarom neem je de GGD GHOR niet serieus als gesteld wordt dat de verspreiding snel gaat?
  Redactie Frontpage zondag 17 januari 2021 @ 18:55:28 #128
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197472082
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:45 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Verder moeten die ouderen gewoon zelf wat meer eraan doen dan om te zorgen dat ze niet ziek worden door beter te ventileren, meer afstand te houden etc. Kinderen thuis houden omdat 1.5% van de Nederlanders ernstig ziek word van corona vind ik buiten proportie.
Die bejaarden doen er zelf geen hol aan. Die klitten iedere zaterdagmiddag bij elkaar in de Jumbo, juist omdat het er dan druk is. Vinden ze leuk als er wat te beleven valt :')
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 17 januari 2021 @ 18:55:34 #129
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_197472086
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:34 schreef core2duo het volgende:

[..]

Dat is heel opvallend. Het valt me op dat het kabinet aan selectief shoppen doet. Bijvoorbeeld: 1.5 meter EN mondkapjes. Terwijl mondkapjes beter kunnen worden ingezet om de capaciteit te vergroten.

De avondklok vanaf 20.00 uur is na Frankrijk (waar dus meer geopend is) de strengste van Europa. Als Rutte het lef heeft die er doorheen te krijgen, hebben we in totaal het strengste coronabeleid van heel Europa:
- kinderen is fysiek onderwijs ontnomen
- wandelen met je ouders is verboden
- wie zich na 20 uur op straat begeeft, wordt strafrechtelijk vervolgd

En dat terwijl de besmettingen dalen. Ik hoop dat meer mensen dan hun eigen plan gaan trekken, want er komt vast wel een volgende Covid-19 variant.
Ja klopt idd, we kunnen wel zeggen dat die avondklok beperkend is en het is ook zeker nogal wat, maar ondertussen zijn in Frankrijk de winkels en de scholen wel open.
Overigens is de avondklok nu in Frankrijk vanaf 18:00 uur.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_197472115
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je zou nog kunnen zeggen dat het toeval is dat hij eerst twee keer gevonden is, en dat de teller nu op 200 staat. Misschien wordt er wel meer gezocht?

Maar waarom neem je de GGD GHOR niet serieus als gesteld wordt dat de verspreiding snel gaat?
Je claimt dat de variant nu groeit. Bewijs het.
pi_197472130
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:51 schreef alpeko het volgende:

[..]

NOS meldt nog steeds vanaf 20u. Ken twee mensen die midden in een verhuizing zitten. Dat plan je zelf ook niet natuurlijk. Dan moet je dus om 20u thuis zijn en daarmee bestrijd je dan zogenaamd een virus. De wereld is gek. Zelf een keuken in de planning staan begin maart. Ben erg benieuwd naar hoe we daar doorheen komen. Vandaag gezocht door draad pluggen, dan mag je nog voor 15 euro extra in je mandje gooien want bij de bouwmarkt iets halen onder de 20 euro zit er niet meer in.
Het gaat nergens meer over. Dit is naar mijn weten in de hele geschiedenis nog nooit vertoond in vredestijd. Covid-19 is geen Spaanse griep, ondanks alles is het een relatief milde pandemie. Men zou zich de vraag kunnen opwerpen hoe ver je wil gaan om de allerkwetsbaarsten te beschermen. Nergens in het coronabeleid is er een optie "tot hier en niet verder".
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_197472142
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:55 schreef Djeez het volgende:

[..]

Die bejaarden doen er zelf geen hol aan. Die klitten iedere zaterdagmiddag bij elkaar in de Jumbo, juist omdat het er dan druk is. Vinden ze leuk als er wat te beleven valt :')
'De bejaarden' ik ken bejaarden die zichzelf opgesloten hebben in hun eigen huis en bij niemand op bezoek gaan en ook niemand laten langskomen.
pi_197472156
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je claimt dat de variant nu groeit. Bewijs het.
Ik kan jou zelfs niet bewijzen dat de aarde rond is.
pi_197472170
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:55 schreef Djeez het volgende:

[..]

Hier zie ik ze verder amper, maar mijn ik geloof niet zo dat iedereen die corona krijgt echt een slachtoffer is geworden. Best een aantal zullen onbewust of ondoordacht onverstandig dichtbij zijn gekomen of te lang in dezelfde ruimte etc. Eigenlijk zou iedereen die mogelijk veel last heeft van corona bij bezoek ervan uit moeten gaan dat de mensen die op bezoek komen besmet zijn met corona.
  zondag 17 januari 2021 @ 18:59:11 #135
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_197472172
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:45 schreef Anton91 het volgende:
Verder moeten die ouderen gewoon zelf wat meer eraan doen dan om te zorgen dat ze niet ziek worden door beter te ventileren, meer afstand te houden etc. Kinderen thuis houden omdat 1.5% van de Nederlanders ernstig ziek word van corona vind ik buiten proportie.
En dit klopt ook, sterker nog: ik vind dat gepensioneerden niks te zoeken hebben op een zaterdag middag of doordeweeks om 17:30 uur in een supermarkt.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  zondag 17 januari 2021 @ 18:59:21 #136
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197472176
We zijn dus het haasje. Alles blijft bij t zelfde voor de komende maanden. Gezien de trage manier waarop het vaccineren verloopt zitten we nog tot juni op slot.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197472178
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:53 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Van 2 naar 200 in 25 dagen tijd, dat is dus een R0 van 2.5

Dat betekend dat het nog veel besmettelijker is dan dat we in eerste instantie dachten. :'( We zijn niet meer te redden, het is gedaan.
Kun je nagaan wat ons nog te wachten staat. Dit onheilspellende artikel uit juli weet te melden dat maanden nadat mensen COVID hebben gehad ze op de longafdeling terecht komen...

https://www.omroepgelderl(...)rsiteit-aan-klachten

Vanaf oktober zijn de besmettingen weer flink opgelopen, dus nu, maanden later, gaan de longafdelingen het weer druk krijgen met een verbazingwekkende diversiteit aan klachen..............
pi_197472189
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:52 schreef Momo het volgende:

[..]

Andere studies laten wel een significant effect zien van bijvoorbeeld restaurants dicht, scholen dicht en geen samenkomsten van max 10-100-1000 mensen. Effect van sluiten winkels was daar ook heel klein en paar andere maatregelen.
Dan moeten we dus vol gaan inzetten op ventilatie. Kennelijk is er een causaal verband te benoemen tussen virusoverdracht en hoe lang je je in een ruimte bevindt. Men kan wel alles gooien op die vaccins, maar dat gaat ook uitlopen op een fiasco. Straks is iedereen ingeėnt en dan duikt er een variant op die de vaccins omzeilt, en begint het riedeltje weer opnieuw. Inzetten op plan B, een deltaplan ventilatie en je hoeft je niet meer druk te maken om corona, in combinatie met vaccinatie. Het zou elkaar kunnen aanvullen bij mutaties die ons weer bij 0 laten beginnen, wat geheid gaat gebeuren.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197472195
-edit- Dat kun je ook aardiger zeggen

[ Bericht 46% gewijzigd door Momo op 17-01-2021 19:07:19 ]
  zondag 17 januari 2021 @ 19:01:49 #140
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197472220
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:59 schreef deedeetee het volgende:
We zijn dus het haasje. Alles blijft bij t zelfde voor de komende maanden. Gezien de trage manier waarop het vaccineren verloopt zitten we nog tot juni op slot.
Welnee.

Die besmettingen gaan straks gewoon weer uit zichzelf keihard kelden zodra het voorjaar zich aandient. Moet de regering alleen niet zo dom zijn om iedereen dan na 20u op te hokken. We moeten juist zo veel mogelijk naar buiten met z'n allen.

Als Oxford-vaccin eind deze maand wordt goedgekeurd dan komen er de komende maanden ook heel veel vaccins deze kant op en gaat het echt rap.
  zondag 17 januari 2021 @ 19:02:37 #141
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_197472236
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:57 schreef core2duo het volgende:

[..]

Het gaat nergens meer over. Dit is naar mijn weten in de hele geschiedenis nog nooit vertoond in vredestijd. Covid-19 is geen Spaanse griep, ondanks alles is het een relatief milde pandemie. Men zou zich de vraag kunnen opwerpen hoe ver je wil gaan om de allerkwetsbaarsten te beschermen. Nergens in het coronabeleid is er een optie "tot hier en niet verder".
Dan moet je de straat opgaan, of openlijk rebelleren.
Wat mij betreft als het niet beter geregeld wordt met de steunpakketten voor de horeca/retail gaan wat mij betreft die mensen lekker de straat op en gewoon flink voor 'overlast' zorgen om hun stem te laten horen. Net zoals de boeren doen met het stikstofprobleem.
  zondag 17 januari 2021 @ 19:02:51 #142
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_197472245
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:59 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

En dit klopt ook, sterker nog: ik vind dat gepensioneerden niks te zoeken hebben op een zaterdag middag of doordeweeks om 17:30 uur in een supermarkt.
En koters al helemaal niet.
Houd dat addergebroed gewoon thuis.
  zondag 17 januari 2021 @ 19:03:14 #143
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197472251
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Welnee.

Die besmettingen gaan straks gewoon weer uit zichzelf keihard kelden zodra het voorjaar zich aandient. Moet de regering alleen niet zo dom zijn om iedereen dan na 20u op te hokken. We moeten juist zo veel mogelijk naar buiten met z'n allen.
Ja dat bedoel ik dus tot juni nog in lock down.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197472277
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:57 schreef core2duo het volgende:

[..]

Ja, dit inderdaad.. Maar nee, de allerkwetsbaarsten moeten toch echt beschermd worden. Maar volgens mij vinden er ontzettend veel besmettingen plaats in de verpleeghuizen. En wie zegt dat de maatregelen ooit opgeheven gaan worden. Ik zie de overheid telkens wel weer iets nieuws bedenken.

Bijna overal zijn de winkels open, maar hier moet de economie nog verder gesloopt worden.
pi_197472294
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:59 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Inderdaad, weekend verbod voor in de winkels zou prima te billijken zijn, net zoals ze nu een avondklok voor jongeren in stellen. Eventueel nog aangevuld met doordeweeks na 16:00. Zou meer resultaat opleveren dan een avondklok.
pi_197472301
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Welnee.

Maar het helpt ook niet mee dat we constant in de media horen dat het zo druk is in de bossen, op stranden, in natuurparken etc. Dat is helemaal niet zo erg en ik heb tot nu toe nooit gehoord van clusters n.a.v. grote groepen mensen die in de openlucht bij elkaar kwamen. Ook niet na grootschalige BLM en andere demonstraties.
  zondag 17 januari 2021 @ 19:06:06 #147
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197472303
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dan moeten we dus vol gaan inzetten op ventilatie. Kennelijk is er een causaal verband te benoemen tussen virusoverdracht en hoe lang je je in een ruimte bevindt. Men kan wel alles gooien op die vaccins, maar dat gaat ook uitlopen op een fiasco. Straks is iedereen ingeėnt en dan duikt er een variant op die de vaccins omzeilt, en begint het riedeltje weer opnieuw. Inzetten op plan B, een deltaplan ventilatie en je hoeft je niet meer druk te maken om corona, in combinatie met vaccinatie. Het zou elkaar kunnen aanvullen bij mutaties die ons weer bij 0 laten beginnen, wat geheid gaat gebeuren.
Ik vind je mening over vaccins bijzonder negatief ingesteld, denk dat dat de grootste stap gaat zijn terug naar normaal. Maar goede ventilatie is ook maar een deel van de oplossing, nog een kaasplakje met gaten in het geheel(dat plaatje wat vaker voorbij is gekomen). Als jij in de Ziggo Dome staat midden in de zaal en de meneer naast je heeft covid, dan mag je een zeer bijzondere ventilatie hebben als hij niemand kan besmetten.
  zondag 17 januari 2021 @ 19:06:23 #148
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_197472314
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:04 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ja, dit inderdaad.. Maar nee, de allerkwetsbaarsten moeten toch echt beschermd worden. Maar volgens mij vinden er ontzettend veel besmettingen plaats in de verpleeghuizen. En wie zegt dat de maatregelen ooit opgeheven gaan worden. Ik zie de overheid telkens wel weer iets nieuws bedenken.

Bijna overal zijn de winkels open, maar hier moet de economie nog verder gesloopt worden.
En als dat laatste nog langer duurt zonder uitzicht dat het een keer open gaat, snap ik wel dat mensen uit Zuid-Nederland lekker naar Belgie toe gaan om te winkelen. IK vind het tot nu toe niet verstandig, maar dit moet ook niet eeuwig duren.
pi_197472339
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik dus tot juni nog in lock down.
In april begint het mooie weer wel weer. Hopelijk dat het argument Britse variant dan een beetje naar de achtergrond verdwenen is, want het wordt misbruikt als argument om vooral niet hoeven te versoepelen. Of er is dan weer een andere variant opgedoken.... iets in mij zegt dat dit ook weer continue gebruikt gaat worden om een slag om de arm te houden. We gingen immers ook van ziekenhuiscijfers naar besmettingen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197472351
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Omdat je constant uit je nek lult en het niet kan onderbouwen. Dan neemt niemand je meer serieus op een gegeven moment.
Wetenschappers zijn het erover eens dat de Britse variant besmettelijker is. Nu is de vraag, hoeveel precies.

1. Op 22 december worden er 2 van de nieuwe variant gevonden. Op 16 januari staat de teller op 200.
2. GGD GHOR meldt dat de nieuwe variant zich snel verspreid.
3. Het past precies in de logica en de kennis omtrent virusverspreiding, als een nieuwe besmettelijke variant opduikt, wordt zo'n variant meestal snel dominant. Vooral nu we dus een lockdown hebben die de 'oude' variant goed omlaag duwt.

Maar goed, ik ben inhoudelijk bezig. En dan zeg jij dat ik lul en niets onderbouw.

Onderbouw jij maar eens waarom jij dit soort dingen zegt:

quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hier is voorlopig geen bewijs voor. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')