Ik zeg dat niet. Slob zegt dat.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is imho complete nonsens dat kinderen geen factor van belang zijn, dat was al duidelijk bij de eerste golf toen kinderen NIET naar opa en oma mochten.
Dat kinderen weinig symptomen hebben zegt niet dat ze het niet door kunnen geven, het fysieke contact tussen ouders en (jonge) kinderen is zeer intensief, maar ook een kind van 10 geeft bijvoorbeeld vaak nog wel een kus voor het slapengaan. En dan al dat knuffelen nog.
Nee, je moet die scholen juist niet open doen, zeker niet met de Britse variant in aantocht.quote:Op zondag 17 januari 2021 17:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Slecht signaal. Die scholen moeten open. Dit soort middelen maakt alleen maar dat de sluiting langer gaat duren.
Die krijgen eenzaamheid tot de zomer, en daarna mogen ze de kosten van door overheidsbeleid veroorzaakte depressies ook zelf ophoesten.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:17 schreef mir1986 het volgende:
En wat krijgen de kinderloze? De alleenstaande mensen? Krijgen zij ook verlof? Voor hen is deze periode ook ontzettend lastig en moeilijk. Wanneer wordt er nou eens naar hen omgekeken?
Of is het inderdaad nog steeds zo: hoeksteen van de samenleving?
Ik ben liever aan het werk. Er is toch niets anders te doen.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:17 schreef mir1986 het volgende:
En wat krijgen de kinderloze? De alleenstaande mensen? Krijgen zij ook verlof? Voor hen is deze periode ook ontzettend lastig en moeilijk. Wanneer wordt er nou eens naar hen omgekeken?
Of is het inderdaad nog steeds zo: hoeksteen van de samenleving?
Als kinderen niet besmettelijk zouden zijn dan zou het helemaal geen risico zijn....quote:Op zondag 17 januari 2021 18:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar fysiek contact en opa's en oma's (enzij het niet anders kan) is op dit moment wel vrij risicovol en ik vraag mij af of het verstandig is. Maar dat moeten mensen natuurlijk wel zelf weten.
Heeft nu nog niemand vandaag gezegd dat dit topic vandaag exact één jaar bestaat? Precies op dit exacte moment ook.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 18:27 schreef Houtenbeen het volgende:
Azië vreest verdere verspreiding coronavirus, Nederland helpt bij onderzoek
Daarom begint de post ook met "imho" en die o in imho staat voor "opinion", dat is Engels voor "mening".quote:Op zondag 17 januari 2021 18:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is achterhaalde onzin verpakt ala een mening.
Dat schiet toch niet op? Zat mogelijkheden nog voor visite en voor 22:00 uur weer thuis.quote:Den Haag overweegt een avondklok van 22.00 tot 04.00 uur.
Hangjeugd in de mindere wijken?quote:Op zondag 17 januari 2021 18:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat schiet toch niet op? Zat mogelijkheden nog voor visite en voor 22:00 uur weer thuis.
Die mogen daar nu ook niet hangen.quote:
Het ligt eraan volgens mij welke leeftijd, maar school is goed voor de ontwikkeling en zelf worden kinderen er sowieso niet zo ziek van. Opa en oma worden wel vrij ziek als ze corona krijgen. Kinderen en jongvolwassen moeten al zoveel laten voor anderen.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als kinderen niet besmettelijk zouden zijn dan zou het helemaal geen risico zijn....
Dit.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat schiet toch niet op? Zat mogelijkheden nog voor visite en voor 22:00 uur weer thuis.
De besmettelijkheid van basisschoolkinderen is geen factor van belang op dit moment. Het gaat alleen om het thuishouden van ouders en angst voor de Britse variant.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is imho complete nonsens dat kinderen geen factor van belang zijn,
Het spijt mequote:Op zondag 17 januari 2021 18:27 schreef Salina het volgende:
[..]
Heeft nu nog niemand vandaag gezegd dat dit topic vandaag exact één jaar bestaat? Precies op dit exacte moment ook.![]()
Beetje teleurstellend.![]()
@:Scrummie
Daar hebben we jou toch voorquote:Op zondag 17 januari 2021 18:27 schreef Salina het volgende:
[..]
Heeft nu nog niemand vandaag gezegd dat dit topic vandaag exact één jaar bestaat? Precies op dit exacte moment ook.![]()
Beetje teleurstellend.![]()
@:Scrummie
Punt is dat het er niet om gaat of ze er zelf geen last van krijgen, maar dat ze het weer door kunnen geven aan andere gezinsleden die wel bij opa en oma over de vloer komen.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het ligt eraan volgens mij welke leeftijd, maar school is goed voor de ontwikkeling en zelf worden kinderen er sowieso niet zo ziek van. Opa en oma worden wel vrij ziek als ze corona krijgen. Kinderen en jongvolwassen moeten al zoveel laten voor anderen.
Heeft niets met Nederlanders te maken.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:34 schreef Arcee het volgende:
Nederlanders luisteren gewoon niet. Die hebben een heel skala aan maatregelen nodig die alles bij elkaar dan mogelijk net genoeg helpen.
Dat is heel opvallend. Het valt me op dat het kabinet aan selectief shoppen doet. Bijvoorbeeld: 1.5 meter EN mondkapjes. Terwijl mondkapjes beter kunnen worden ingezet om de capaciteit te vergroten.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:14 schreef StarmanFR het volgende:
Ik vind wel dat als er een avondklok komt, dat dan als compensatie de winkels weer open moeten. Net zoals in Frankrijk. Of ze gaan niet open en er komt geen avondklok.
Het moet niet altijd 'en-en' zijn met die maatregelen.
Ik zie dat anders, mijn mening, daarom staat er ook "imho" aan het begin van die zin.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De besmettelijkheid van basisschoolkinderen is geen factor van belang op dit moment. Het gaat alleen om het thuishouden van ouders en angst voor de Britse variant.
En ik ben het niet met die mening eens, misschien handig om daar op in te gaan in plaats van open deuren in te trappen.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zie dat anders, mijn mening, daarom staat er ook "imho" aan het begin van die zin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |