Verkiezingen komen er natuurlijk ook weer aan.quote:Op zondag 17 januari 2021 17:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We gaan de rekening echt krijgen de komende jaren. Het is onmogelijk dat de overheid financieel kan opdraaien voor alle kosten die nu worden gemaakt.
Horeca, winkels, Schiphol, de reisbranche, werkende ouders enz enz.
Mijn inziens zijn dit mooie woorden.
Geeft wel aan dat ze serieus rekening houden met een veel langere sluiting.quote:Op zondag 17 januari 2021 17:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Slecht signaal. Die scholen moeten open. Dit soort middelen maakt alleen maar dat de sluiting langer gaat duren.
Juist. De rekening komt voor de volgende regering.quote:Op zondag 17 januari 2021 17:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Verkiezingen komen er natuurlijk ook weer aan.
de rekening wordt verspreidt over tientallen jaren....quote:Op zondag 17 januari 2021 18:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Juist. De rekening komt voor de volgende regering.
Gaat ook veel misbruikt worden. Ouders die het makkelijk aan kunnen, door partner bijvoorbeeld, maar gewoon lekker extra betaald verlof krijgen en hun collega’s het werk laten doen.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:00 schreef Pvt.Webster het volgende:
Zit je dan als werkgever met al die verlofaanvragen.
Gaan de alleenstaanden/kinderlozen die uren vullen? Of hoe werkt dit in de praktijk?
Mijn kinderen gaan elke ochtend achter hun laptop van school en dan gaan ze aan de slag. een paar uur later zijn ze klaar...quote:Op zondag 17 januari 2021 18:02 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Gaat ook veel misbruikt worden. Ouders die het makkelijk aan kunnen, door partner bijvoorbeeld, maar gewoon lekker extra betaald verlof krijgen en hun collega’s het werk laten doen.
Ach, dat gebeurt nu ook al in de praktijk. Enige wat veranderd is dat het wat geformaliseerd wordt en werkgevers gecompenseerd worden.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:00 schreef Pvt.Webster het volgende:
Zit je dan als werkgever met al die verlofaanvragen.
Gaan de alleenstaanden/kinderlozen die uren vullen? Of hoe werkt dit in de praktijk?
Ze hebben natuurlijk ook een gigantische groei gehad in een hele korte periode waarin zij veel hebben versoepelt. Inmiddels zijn de dagelijkse besmettingen hard gezakt. Zij hadden een reproductiegetal van rond de 2.4-3. Inmiddels ligt dat zo lijkt het wel al flink onder de 1.quote:Op zondag 17 januari 2021 17:57 schreef crystal_meth het volgende:
Op 25 december had Ierland 260 patienten in het ziekenhuis, waarvan 25 op IC. Nu zijn het 1923 in het ziekenhuis, 191 op IC. Op een bevolking van 4.9 miljoen. In de laatste vijf dagen hadden ze gemiddeld 49 doden per dag.
https://www.irishtimes.co(...)virus-data-dashboard
Lijkt me wat kort door de bocht. Ondanks een lage rente leidt een hogere staatsschuld altijd tot ongemakken. Is het niet door lastenverzwaringen, dan is het wel door bezuinigingen.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de rekening wordt verspreidt over tientallen jaren....
samen met de inflatie, de negatieve rente, zal het merken ervan wel meevallen.
Het is je gegund hoor. 😀 maar precies dit dus.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mijn kinderen gaan elke ochtend achter hun laptop van school en dan gaan ze aan de slag. een paar uur later zijn ze klaar...
maar ik wil uiteraard ook die verlofdagen
Daar houden ze wel rekening mee, worden toch dezelfde partijen.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Juist. De rekening komt voor de volgende regering.
Daarom. Hoor steeds meer debiele ziekmeldingen.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:02 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Gaat ook veel misbruikt worden. Ouders die het makkelijk aan kunnen, door partner bijvoorbeeld, maar gewoon lekker extra betaald verlof krijgen en hun collega’s het werk laten doen.
zeker... de afgelopen 6 jaar is er bv flink afgelost en daar kreeg de regering ook kritiek op. Maar dat ging niet samen met lastenverzwaring, eerder met een ontbreken van lastenverlichting.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:04 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Lijkt me wat kort door de bocht. Ondanks een lage rente leidt een hogere staatsschuld altijd tot ongemakken. Is het niet door lastenverzwaringen, dan is het wel door bezuinigingen.
Mijn vrouw werkt in de zorg, maar zit in de ziektewet met een burn-out. Reken maar dat ik dat coronaverlof ga aanvragenquote:Op zondag 17 januari 2021 18:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mijn kinderen gaan elke ochtend achter hun laptop van school en dan gaan ze aan de slag. een paar uur later zijn ze klaar...
maar ik wil uiteraard ook die verlofdagen
Ach. De hele wereld leent en leent en leent er nu op los. We zijn niet uniek of zo.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:04 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Lijkt me wat kort door de bocht. Ondanks een lage rente leidt een hogere staatsschuld altijd tot ongemakken. Is het niet door lastenverzwaringen, dan is het wel door bezuinigingen.
Ben benieuwd hoeveel zorgmedewerkers er op het museumplein stonden vandaag..quote:Op zondag 17 januari 2021 18:06 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn vrouw werkt in de zorg, maar zit in de ziektewet met een burn-out. Reken maar dat ik dat coronaverlof ga aanvragen
Dat is toch niet zo gek? We volgen 1 op 1 het beleid van Duitsland. Alles wat ze daar invoeren om corona het hoofd te bieden, voeren ze hier ook in, en kun je gewoon blind vanuit gaan binnen afzienbare tijd. Binnenkort ook een FFP2 verplichting hier, en buiten mondkapjes dragen.quote:
Het is imho complete nonsens dat kinderen geen factor van belang zijn, dat was al duidelijk bij de eerste golf toen kinderen NIET naar opa en oma mochten.quote:Op zondag 17 januari 2021 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kinderen zijn geen factor van belang maar toch houden we de scholen dicht. Dat strookt niet.
Het verschil is dat al die dingen wettelijke verplichtingen zijn tegenover de hier geldende adviezen. Daar MAG je niet je huis uit behalve voor die zaken. Hier mag dat wel maar het wordt geadviseerd dat niet te doen.quote:Op zondag 17 januari 2021 17:59 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maar als je op detailniveau gaat kijken verschilt dat niet heel veel van de situatie in Nederland.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Het enige wat hier in Nederland nog ontbreekt is de oproep om niet af te spreken met andere mensen.
[..]
https://www.gov.uk/guidance/national-lockdown-stay-at-home
Maar fysiek contact en opa's en oma's (enzij het niet anders kan) is op dit moment wel vrij risicovol en ik vraag mij af of het verstandig is. Maar dat moeten mensen natuurlijk wel zelf weten.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is imho complete nonsens dat kinderen geen factor van belang zijn, dat was al duidelijk bij de eerste golf toen kinderen NIET naar opa en oma mochten.
Dat kinderen weinig symptomen hebben zegt niet dat ze het niet door kunnen geven, het fysieke contact tussen ouders en (jonge) kinderen is zeer intensief, maar ook een kind van 10 geeft bijvoorbeeld vaak nog wel een kus voor het slapengaan. En dan al dat knuffelen nog.
Dit is achterhaalde onzin verpakt ala een mening.quote:Op zondag 17 januari 2021 18:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is imho complete nonsens dat kinderen geen factor van belang zijn, dat was al duidelijk bij de eerste golf toen kinderen NIET naar opa en oma mochten.
Dat kinderen weinig symptomen hebben zegt niet dat ze het niet door kunnen geven, het fysieke contact tussen ouders en (jonge) kinderen is zeer intensief, maar ook een kind van 10 geeft bijvoorbeeld vaak nog wel een kus voor het slapengaan. En dan al dat knuffelen nog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |