Rond etenstijd waarschijnlijk.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:36 schreef JosMert het volgende:
[..]
Is al 24 uur bekend.
Benieuwd wanneer catshuisoverleg gaat uitlekken
Als alle risicogroepen gevaccineerd zijn kan de zorg niet overstromen, hoeveel besmettingen er ook zijn. Simpel.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, het gaat om mensen die zorg nodig hebben. Eerst raak je besmet, en dan wordt je ziek (of niet).
Punt is dat er nu teveel mensen ziek worden en zorg nodig hebben. Maar het is niet zo eenvoudig dat we met het vaccineren van de risicogroepen klaar zijn (Van Haga hoorde ik dat ook stellen, en toen wilde hij garanties voor versoepelingen). Omdat we nu dus een lockdown hebben, is het aantal besmettingen ook kunstmatig laag. Iedere keer moet dat evenwicht gevonden worden. Dat er meer mogelijk is, maar dat de zorg niet overstroomt.
want het vaccin werkt 100%?quote:Op zondag 17 januari 2021 13:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als alle risicogroepen gevaccineerd zijn kan de zorg niet overstromen, hoeveel besmettingen er ook zijn. Simpel.
En dan is iedereen vanaf 40 jaar zeker een risicogroep?quote:Op zondag 17 januari 2021 13:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als alle risicogroepen gevaccineerd zijn kan de zorg niet overstromen, hoeveel besmettingen er ook zijn. Simpel.
Nee.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dan is iedereen vanaf 40 jaar zeker een risicogroep?
Je praat weer tegen niemand. Ik zeg 'als'.quote:Sowieso lukt dat niet om iedereen nu te vaccineren. Dus voorlopig zitten we ook nog niet op dat punt.
Ja, nu worden er teveel mensen ziek en hebben er teveel mensen zorg nodig. De discussie begon over versoepelingen voor mensen die gevaccineerd zijn omdat ze niet meer in het ziekenhuis terecht komen, dat is waar we tegen ageerden.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, het gaat om mensen die zorg nodig hebben. Eerst raak je besmet, en dan wordt je ziek (of niet).
Punt is dat er nu teveel mensen ziek worden en zorg nodig hebben. Maar het is niet zo eenvoudig dat we met het vaccineren van de risicogroepen klaar zijn (Van Haga hoorde ik dat ook stellen, en toen wilde hij garanties voor versoepelingen). Omdat we nu dus een lockdown hebben, is het aantal besmettingen ook kunstmatig laag. Iedere keer moet dat evenwicht gevonden worden.
quote:In een woonzorgcentrum in het Belgische Merkem zijn zeker 72 bewoners en 38 medewerkers besmet met de Britse coronavirusvariant, melden Belgische media. Drie bewoners zijn overleden. Ook elders in de West-Vlaamse gemeente Houthulst, waarvan Merkem deel uitmaakt, is het aantal nieuwe coronagevallen binnen twee weken snel gestegen: van 8 naar 85.
„We hadden al een vermoeden aangezien het virus zo snel mensen infecteert”, zegt burgemeester Joris Hindryckx van Houthulst tegen de krant Het Laatste Nieuws over de besmettingen in het woonzorgcentrum. „Het Agentschap Zorg en Gezondheid heeft ons bevestigd dat het effectief om de besmettelijkere Britse variant gaat. Hoe die in het woonzorgcentrum is binnengedrongen blijft een raadsel. Bij mijn weten zijn er geen medewerkers naar Engeland geweest.”
Telegraaf
Avondklok gaan ze er gewoon doordrukken, enige vraag is nog of het 20u of 22u wordt.quote:
Ik stem voor een ochtend-/middagklok van 9u 's morgens tot 5u 's middags. Dan heb ik er geen last vanquote:Op zondag 17 januari 2021 13:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Avondklok gaan ze er gewoon doordrukken, enige vraag is nog of het 20u of 22u wordt.
Natuurlijk zogenaamd tot 9 februari, maar iedereen weet al dat het minstens tot 1 maart en misschien wel tot 15 of 20 maart wordt in de praktijk. Zo doorzichtig allemaal weer.
Dit wordt overigens zo'n beetje de eerste maatregel waar ik me niet aan ga houden mocht de situatie zich voordoen.
Zolang het om feestjes en dat soort dingen gaat vind ik het wel te verdedigen.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, nu worden er teveel mensen ziek en hebben er teveel mensen zorg nodig. De discussie begon over versoepelingen voor mensen die gevaccineerd zijn omdat ze niet meer in het ziekenhuis terecht komen, dat is waar we tegen ageerden.
Dat was niet mijn bedoeling. Maar ik wilde niet weer melden dat ik niet denk dat jij daarmee verbonden bent.quote:Ik ben geen FVD stemmer en het is wat mij betreft irrelevant om dat in de discussie te brengen. Daarmee geef je de schijn dat mijn mening de mening van FVD is, een beetje een zwaktebod in een discussie. Ik weet niet of je het opzettelijk zo deed, maar het is over het algemeen een poging de mening van een ander minderwaardig te maken, zodat de volgende stap is te zeggen dat van Haga complottheorieën aanhangt.
Zal wel 22u worden, want dan kun je hem een week of twee later tenminste nog verder aantrekken.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Avondklok gaan ze er gewoon doordrukken, enige vraag is nog of het 20u of 22u wordt.
Natuurlijk zogenaamd tot 9 februari, maar iedereen weet al dat het minstens tot 1 maart en misschien wel tot 15 of 20 maart wordt in de praktijk. Zo doorzichtig allemaal weer.
Dit wordt overigens zo'n beetje de eerste maatregel waar ik me niet aan ga houden mocht de situatie zich voordoen.
Dit.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dit.quote:Dit wordt overigens zo'n beetje de eerste maatregel waar ik me niet aan ga houden mocht de situatie zich voordoen.
Ze hebben ook geen idee hoe en waar het vandaan komt, als die besmettelijkere variant eigenlijk al niet meer te herleiden is is het einde toch gewoon zoek eigenlijk?quote:Op zondag 17 januari 2021 13:42 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me ook niet (meer) noodzakelijk.
Onmogelijk om op die manier te denken voor een regering gok ik. Straffen is het enige middel dat ze denken te hebben.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:43 schreef Fred het volgende:
Kunnen we de avondklok niet omdraaien en mensen belonen als ze thuisblijven?
Wat stel je voor?quote:Op zondag 17 januari 2021 13:43 schreef Fred het volgende:
Ik zou het vooral een gebrek aan solidariteit vinden richting alle mensen die het afgelopen jaar hun leven stil hebben gezet voor de groepen die het grootste risico lopen.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zolang het om feestjes en dat soort dingen gaat vind ik het wel te verdedigen.
Ah duidelijk, dan heb ik 'm verkeerd gelezen, dank voor die aanvulling.quote:Dat was niet mijn bedoeling. Maar ik wilde niet weer melden dat ik niet denk dat jij daar mee verbonden bent.
Dat kennen ze bij CDA en VVD niet. Daar hebben ze de overtuiging dat alleen keihard straffen schijnt te werken.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:43 schreef Fred het volgende:
Ja, heel goed mogelijk dat ze het zo gaan spelen.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zal wel 22u worden, want dan kun je hem een week of twee later tenminste nog verder aantrekken.
Belonen werkt beter dan straffen, maar hoe doen we dat?quote:Op zondag 17 januari 2021 13:43 schreef Fred het volgende:
Ik heb paar maanden geleden in dit topic wel 's gezegd dat ze het 'spitsmijden' wellicht zelfs kunnen gebruiken. Mensen schrijven zich in en laten zien dat ze geen niet-noodzakelijke reizen maken en krijgen daar een (kleine) beloning voor. Denk dat zelfs een cadeaubon eens in de zoveel tijd al genoeg is voor veel mensen.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:43 schreef Fred het volgende:
Wat heeft het voor een zin het over een week dan wel in te stellen?quote:Op zondag 17 januari 2021 13:45 schreef VoMy het volgende:
Ik zou gewoon nog een weekje wachten met die avondklok. De besmettingscijfers lopen lekker omlaag, de regering moet ook proberen de sfeer in de ploeg te houden.
Het kan wel zijn dat uit onderzoek blijkt dat repressie averechts werkt en de samenleving meer kost dan het oplevert, maar wij vinden gewoon dat je keihard moet optreden tegen .... (vul in naar keuze).quote:Op zondag 17 januari 2021 13:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat kennen ze bij CDA en VVD niet. Daar hebben ze de overtuiging dat alleen keihard straffen schijnt te werken.
Regering lijkt nu vol in te zetten op een afrekencultuur.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:45 schreef VoMy het volgende:
Ik zou gewoon nog een weekje wachten met die avondklok. De besmettingscijfers lopen lekker omlaag, de regering moet ook proberen de sfeer in de ploeg te houden.
Het kan zijn dat je over een week ziet dat het de verkeerde kant op gaat + dat ook 'het publiek' ziet dat de afname stagneert, zoiets.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:46 schreef JosMert het volgende:
[..]
Wat heeft het voor een zin het over een week dan wel in te stellen?
Als er met miljarden gestrooid wordt of dat het pepernoten zijn, moet er voor de gewone burger ook wel ergens wat te vinden zijn.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Belonen werkt beter dan straffen, maar hoe doen we dat?
Ja joh en dan straks overspoeld raken door die mutaties zeker.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:45 schreef VoMy het volgende:
Maar als over een week de besmettingen nog verder zijn afgenomen lukt het nooit meer die avondklok in te voerenquote:Op zondag 17 januari 2021 13:45 schreef VoMy het volgende:
De truc is nu om in te grijpen voordat de Britse variant volop aanwezig is.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:48 schreef MoreDakka het volgende:
Een probleem is ook dat er een moment komt dat de daling weer stagneert. Dat hebben we tot nu toe elke keer gezien na een verzwaring. Het gaat heel belangrijk worden hoe men daar op reageert, als dan wordt gezegd 'zie je wel het is de Britse variant' dan kunnen we er vanuit gaan dat we sowieso tot pasen in deze ellende zitten.
Win - win.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar als over een week de besmettingen nog verder zijn afgenomen lukt het nooit meer die avondklok in te voeren
Ja, maar dat isd an alleen maar goed.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar als over een week de besmettingen nog verder zijn afgenomen lukt het nooit meer die avondklok in te voeren
BTW-korting op producten die je laat bezorgen om te beginnen.quote:
een avondklok schrijft toch niet voor dat je in het huis moet zijn waarin je staat ingeschreven bij de BPR?quote:Op zondag 17 januari 2021 13:51 schreef Fred het volgende:
[..]
BTW-korting op producten die je laat bezorgen om te beginnen.
Dagelijks rondes langs de huizen doen en aanbellen: ben je thuis? dan krijg je per aanwezige inwoner 50 euro, zijn alle ingeschreven inwoners thuis? Dan wordt het totaal bedrag verdubbeld. Uiteraard moet je dan nog wel iets verzinnen die voor hun werk niet thuis kunnen werken.
Werkgevers kan je eenzelfde manier belonen als ze aantoonbaar hun kantoren leeghouden voor personeel dat er echt niet hoeft te zijn.
Klopt als de reden er niet meer is dan gebeurt het ook niet....quote:Op zondag 17 januari 2021 13:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Breng ze nou niet op ideeënquote:Op zondag 17 januari 2021 13:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
een avondklok schrijft toch niet voor dat je in het huis moet zijn waarin je staat ingeschreven bij de BPR?
Die kunnen dat zowiezo niet beslissen, want die hebben die bevoegdheid nietquote:Op zondag 17 januari 2021 13:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Niet voor de types die ons tot de zomer in lockdown willen houden
Tot nu toe slagen ze er aardig in!quote:Op zondag 17 januari 2021 13:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die kunnen dat zowiezo niet beslissen, want die hebben die bevoegdheid niet
Oh jammer, ik dacht daadwerkelijk dat je met serieuze plannen zou komen.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:51 schreef Fred het volgende:
[..]
BTW-korting op producten die je laat bezorgen om te beginnen.
Dagelijks rondes langs de huizen doen en aanbellen: ben je thuis? dan krijg je per aanwezige inwoner 50 euro, zijn alle ingeschreven inwoners thuis? Dan wordt het totaal bedrag verdubbeld. Uiteraard moet je dan nog wel iets verzinnen voor de mensen die hun werk niet thuis kunnen werken.
Werkgevers kan je eenzelfde manier belonen als ze aantoonbaar hun kantoren leeghouden voor personeel dat er echt niet hoeft te zijn.
Oh sorry... ik snap dat Mark Rutte hier dagelijks is....quote:
Ik weet niet waar jij woont, maar in NL is het nog winterquote:
quote:Op zondag 17 januari 2021 13:54 schreef Janneke141 het volgende:
Oh jammer, ik dacht daadwerkelijk dat je met serieuze plannen zou komen.
Pak je het boodschappenuurtje van het verzorgingstehuis meequote:Op zondag 17 januari 2021 13:56 schreef MoreDakka het volgende:
In de avond is er toch bijna niemand buiten. Ik pleit wederom voor een ochtendklok.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |