abonnement Unibet Coolblue
pi_197461484


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_197461512
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 11:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Lees je eigen bron eens verder...:
[..]

van de 50 op de IC was de helft jonger dan 50 op dat moment en dat ging over 14 maart. Aangezien het vooral begonnen was bij carnaval en wintersport, waar over het algemeen mensen die wat jonger zijn aan deelnemen is het dus ook logisch.

Dit is de verdeling op dit moment, van stichting-nice:
[ link | afbeelding ]

Sinds maart tot en met nu dus zo rond de 1100 mensen die onder de 55 zijn.

Wat je ook ziet is dat de groep 70+ met afstand het meest vertegenwoordigd is op de IC.
Ik denk juist dat de groep onder de 70 het meest vertegenwoordigd is op de IC. Kijk maar eens hoe weinig mensen boven de 80 nog op de IC liggen.

quote:
Oftewel, als de risicogroepen (waar 70+ onder valt) gevaccineerd is zal die druk niet zijn zoals je zegt.
Ik ben ondertussen gewend dat mensen me woorden in de mond leggen. Maar wat is dan niet zo zoals ik gezegd zou hebben?
  zondag 17 januari 2021 @ 12:03:15 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197461516
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:00 schreef MoreDakka het volgende:
Nee, want dan krijg je de situatie zoals nu waarin angst en onvolledige informatie de dienst uitmaakt. Risicogroepen gevaccineerd = geen restricties meer. Mochten de ziekenhuizen dan alsnog weer vollopen dan kunnen er dan altijd nog weer maatregelen genomen worden (die kans is bijna 0).
Risicogroepen zijn toch de mensen die het meest vatbaar zijn voor het ziekenhuis, dat is niet perse de groep die ook in het ziekenhuis komt.
So we just called him Fred
pi_197461530
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja precies, maar in het begin was dat groot in het nieuws, weet nog dat veel leeftijdgenoten (30-40) zich daar echt zorgen om maakten.

Dat gevoel is echt helemaal weg op het moment. Komen dat soort verhalen echt zo weinig voor of wordt er gewoon niet over bericht?
Goeie vragen, ik moet je het antwoord schuldig blijven :P Ik vind trouwens dat het aan de Tweede Kamer is om dit soort dingen bij te houden en niet te vergeten, maar goed. Die lui hebben schijnbaar wat beters te doen.
pi_197461549
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:03 schreef Fred het volgende:

[..]

Risicogroepen zijn toch de mensen die het meest vatbaar zijn voor het ziekenhuis, dat is niet perse de groep die ook in het ziekenhuis komt.
Leg uit.
pi_197461560
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk juist dat de groep onder de 70 het meest vertegenwoordigd is op de IC. Kijk maar eens hoe weinig mensen boven de 80 nog op de IC liggen.
Kun je de grafiek zien?
pi_197461597
quote:
Demissionair kabinet komt bijeen in het Catshuis
Om 13.00 uur komen het inmiddels demissionaire kabinet, het RIVM en andere betrokkenen bij elkaar in het Catshuis om te praten over de aanpak van de coronacrisis. Mogelijk worden de invoering van de avondklok en de heropening van de scholen besproken. Gisteren bleek uit een advies van het OMT dat de basisscholen vermoedelijk niet op 25 januari weer open zullen gaan.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ee-weken-langer.html
:( :(
pi_197461598
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Test bij GGD doen en thuisblijven tot je uitslag hebt en verzetten lijkt mij het beste?
Net gedaan. Alleen ga ik niet voor de lol naar de tandarts, weinig zin in een week uitstel voor niets. Maar ik wil het wel veilig houden voir iedereen, dus als een sneltoets betrouwbaar genoeg is, dan zou dat een optie zijn. Zo niet, dan moet ik het uiteraard verzetten.

Kans dat ik het heb lijkt me klein, geen echte contacten gehad de laatste twee weken. Dan zou het komen van een voorbijganger op straat of in de supermarkt. Waarschijnlijk is het gewoon wat keelpijn doordat ik gisteren met een gevoelstemp van -8C een lang stuk heb hardgelopen.
pi_197461622
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:06 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Net gedaan. Alleen ga ik niet voor de lol naar de tandarts, weinig zin in een week uitstel voor niets. Maar ik wil het wel veilig houden voir iedereen, dus als een sneltoets betrouwbaar genoeg is, dan zou dat een optie zijn. Zo niet, dan moet ik het uiteraard verzetten.

Kans dat ik het heb lijkt me klein, geen echte contacten gehad de laatste twee weken. Dan zou het komen van een voorbijganger op straat of in de supermarkt. Waarschijnlijk is het gewoon wat keelpijn doordat ik gisteren met een gevoelstemp van -8C een lang stuk heb hardgelopen.
Verzetten lijkt me gewoon het beste.
pi_197461654
twitter

twitter

Ook in Oostenrijk strengere maatregelen en worden maatregelen verlengd.

1m wordt 2m afstand houden
FFP2 verplicht in OV, supermarkten, enz.
Lockdown tot minstens 7 februari
Scholen dicht tot 8 februari
Hotels/restaurants dicht tot minimaal eind februari
pi_197461695
FFP2 in de supermarkt?? Dat gaat toch helemaal nergens meer over -O-
pi_197461731
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:13 schreef MoreDakka het volgende:
FFP2 in de supermarkt?? Dat gaat toch helemaal nergens meer over -O-
Zal hier in NL ook nog wel gebeuren.
pi_197461744
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:13 schreef MoreDakka het volgende:
FFP2 in de supermarkt?? Dat gaat toch helemaal nergens meer over -O-
Werkt natuurlijk wel een stuk beter dan die dingen die wij gebruiken.

Alleen is het veel duurder, en moeten ze ook veel preciezer gebruikt worden, je moet ze echt laten aansluiten op de huid. Anders werkt het nog niet.
pi_197461753
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Werkt natuurlijk wel een stuk beter dan die dingen die wij gebruiken.

Alleen is het veel duurder, en moeten ze ook veel preciezer gebruikt worden, je moet ze echt laten aansluiten op de huid. Anders werkt het nog niet.
Mensen frommelen zo'n ding in een jaszak en doen weken met 1 masker. Ja gaat echt werken _O-
  zondag 17 januari 2021 @ 12:17:29 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197461754
Lol, straks weer naar de kroeg.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197461755
Ja, dat is dus precies het draaien aan de knoppen van de exacte invulling van de regeltjes, wat je hier ook ziet. Een metertje extra afstand hier, een masker van een stapje zwaarder daar, twee weekjes langer dicht zus, daar ook voor een maand nog niet open zo. Als je nou niet te grote stappen neemt wordt kun je zo nog maanden vooruit met steeds weer ietsje strenger.
pi_197461768
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:17 schreef Piles het volgende:

[..]

Mensen frommelen zo'n ding in een jaszak en doen weken met 1 masker. Ja gaat echt werken _O-
Weken? Maanden inmiddels al.
  zondag 17 januari 2021 @ 12:19:23 #18
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197461787
quote:
10s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:17 schreef Dven het volgende:
Lol, straks weer naar de kroeg.
Jaloers :(
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197461817
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:15 schreef JosMert het volgende:

[..]

Zal hier in NL ook nog wel gebeuren.
En anders doen we er nog een categorie boven!

Of boodschappen bonnen die je met inleveren als je naar binnen gaat, max 2 bezoeken per week.

We maken weleens grappen over Noord Korea maar de westerse wereld doet er niet meer voor onder.

Opsluiting vanaf 18:00, max 15 km van je huis, alleen met een geprint formulier, niet met 2 personen buiten, alle OV plat en ga maar door.

We zijn echt veels te ver doorgeslagen.
pi_197461906
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:17 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Weken? Maanden inmiddels al.
Idd 1e kapje nog.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 17 januari 2021 @ 12:27:54 #21
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_197461934
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:17 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Weken? Maanden inmiddels al.
Hier idem :D
Tics van je petten.
pi_197461936
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

En anders doen we er nog een categorie boven!

Of boodschappen bonnen die je met inleveren als je naar binnen gaat, max 2 bezoeken per week.

We maken weleens grappen over Noord Korea maar de westerse wereld doet er niet meer voor onder.

Opsluiting vanaf 18:00, max 15 km van je huis, alleen met een geprint formulier, niet met 2 personen buiten, alle OV plat en ga maar door.

We zijn echt veels te ver doorgeslagen.
Eens, en 5 mei schaf ook maar af
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197461946
Na een paar keer gebreken neem ik gewoon een nieuw kapje. Vind het toch wel viezig dat mensen maanden met een kapje doen.
  zondag 17 januari 2021 @ 12:31:02 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197461980
Die kapjes zijn toch vooral voor de schijn, who cares.
pi_197461999
Update van gisteren 16 januari (zaterdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM



Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

De huidige piekdag ligt (nog) op 14-12, met 12315 besmettingen (+8 tov vorige update)
Dit is dus veel meer als de vorige piekdag 19-10 (9795, -2 mutaties tov vorige update) - e.e.a. is natuurlijk wel toe te schrijven aan verruimte testbeleid
Vermoedelijk komen hier zeker nog hooguit enkele tientallen bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (12176, -8 tov vorige update)

Dag met grootste mutatie : 15-1-2021 1579(-148 tov vorige update)
Oudste mutatie : 26-9-2021

Van de vandaag(16-1) gemelde besmettingen zijn er 3969 (-537 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 737(-144 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 153 nog ouder.

21-12 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.

De trend over de laatste 5 dagen :
11-1-2020 4845 (628 mutaties)
12-1-2020 4253 (922 mutaties)
13-1-2020 3336 (556 mutaties)
14-1-2020 2412 (284 mutaties)
15-1-2020 2035 (1579 mutaties)

- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De nieuwe piekdag ligt momenteel op 14(12315) december, 15(12176),16(11701) december zitten er zeer dicht op.
- Er worden bijna geen nieuwe besmettingen gemeld op 14 dec, daarna is de daling ingezet.
- Als we rekening houden met 10 dagen vertraging, dan is op 5 jan de daling tov 14 dec ca 5300 besmettingen.

De kerstpiek is nu wel zichtbaar:
op 28-12 en 29-12 zijn er ongeveer 1000 besmettingen p/d meer gemeld als gemiddeld de dagen daarvoor

De nieuwjaars piek zie je ook ook ontstaan in de cijfers:
op 3 en 4 januari zie je ook ongeveer 1000 besmettingen p/d meer dan de week ervoor.

Tenslotte nog een grafiek over de de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)


En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.


Verder nog een grafiek op verzoek van @VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder


Wat opvalt, en ik ben er nog niet helemaal over uit :
Sinds een aantal dagen is het aantal DON behoorlijk aan het kelderen van ~1000 naar z'n 260 gisteren.
Maar tegelijk is er een toename in het aantal DPL van z'n 500 per dag.

- Dat zou kunnen betekenen dat er echt veel mensen zich melden met klachten
- Dat zou kunnen betekenen dat GGD een achterstand heeft met registreren.

Ik weet het nog niet, als iemand leuke gedachtes daar over heeft, hoor ik het graag :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197462002
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die kapjes zijn toch vooral voor de schijn, who cares.
avondklok ook.
  zondag 17 januari 2021 @ 12:32:51 #27
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197462008
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:32 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

avondklok ook.
Jep
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 17 januari 2021 @ 12:32:52 #28
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197462009
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:32 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

avondklok ook.
Nee, avondklok heeft wel echt vergaande impact.
  zondag 17 januari 2021 @ 12:33:04 #29
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197462016
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:04 schreef MoreDakka het volgende:
Leg uit.
In het ziekenhuis liggen niet alleen mensen op de covid-(ic-)verpleging die het stempel "risicogroep" hebben, die groep vertegenwoordigd zo'n 33%. Als je de de maatregelen opheft als de "risicogroepen" gevaccineerd zijn en het virus zijn kans laat gaan dan hoeft het virus zich maar 3x zo snel als nu te verspreiden om het ziekenhuis weer vol te krijgen.
So we just called him Fred
  zondag 17 januari 2021 @ 12:33:23 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197462024
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:32 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, avondklok heeft wel echt vergaande impact.
Op het leven van mensen of op de verspreiding van het virus?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 17 januari 2021 @ 12:33:50 #31
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197462030
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:32 schreef _serial_ het volgende:
Sinds een aantal dagen is het aantal DON behoorlijk aan het kelderen van ~1000 naar z'n 260 gisteren.
Maar tegelijk is er een toename in het aantal DPL van z'n 500 per dag.

- Dat zou kunnen betekenen dat er echt veel mensen zich melden met klachten
- Dat zou kunnen betekenen dat GGD een achterstand heeft met registreren.
Minder commerciële testen? Of juist meer? Ik weet het ook niet, we hebben die hele DPL/DON-stromen überhaupt nooit echt kunnen doorgronden voor mijn gevoel.
pi_197462038
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:33 schreef Fred het volgende:

[..]

In het ziekenhuis liggen niet alleen mensen op de covid-(ic-)verpleging die het stempel "risicogroep" hebben, die groep vertegenwoordigd zo'n 33%. Als je de de maatregelen opheft als de "risicogroepen" gevaccineerd zijn en het virus zijn kans laat gaan dan hoeft het virus zich maar 3x zo snel als nu te verspreiden om het ziekenhuis weer vol te krijgen.
Deze stelling houdt geen stand, omdat onder de niet risicogroepen er niet evenveel opnames zijn als onder de risicogroepen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197462044
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die kapjes zijn toch vooral voor de schijn, who cares.
Op een of andere manier heb ik, ook maanden na de invoer ervan, nog steeds steeds het gevoel dat ik meedoe aan een collectief toneelstukje als ik zo'n ding opzet. Vroeger speelde ik wel eens toneel als kind. Zet een kroon op, je bent een koning. Nu zet je een kapje op, je bent verantwoordelijk bezig en veilig.
pi_197462048
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:33 schreef Fred het volgende:

[..]

In het ziekenhuis liggen niet alleen mensen op de covid-(ic-)verpleging die het stempel "risicogroep" hebben, die groep vertegenwoordigd zo'n 33%. Als je de de maatregelen opheft als de "risicogroepen" gevaccineerd zijn en het virus zijn kans laat gaan dan hoeft het virus zich maar 3x zo snel als nu te verspreiden om het ziekenhuis weer vol te krijgen.
Met risicogroep bedoel ik mensen die het meeste risico lopen om met covid in het ziekenhuis terecht te komen.
pi_197462049
Zit te denken, ik kan dan mijn ouders gewoon niet meer zien de komende weken als avondklok zou in gaan. Ik werk doordeweeks tot 18.00 uur en hun werken in weekend.

Pffff.

Enige mensen die ik nog zie buiten vriendin en mijn kat.
pi_197462062
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:33 schreef VoMy het volgende:

[..]

Minder commerciële testen? Of juist meer? Ik weet het ook niet, we hebben die hele DPL/DON-stromen überhaupt nooit echt kunnen doorgronden voor mijn gevoel.
Nee, maar het is heel gek dat het naar nagenoeg nul zakt, terwijl dat aantal al wekenlang rond de 1000 zat.
We gaan nu weer naar lager dan pre-november aantallen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197462081
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:34 schreef JosMert het volgende:
Zit te denken, ik kan dan mijn ouders gewoon niet meer zien de komende weken als avondklok zou in gaan. Ik werk doordeweeks tot 18.00 uur en hun werken in weekend.

Pffff.

Enige mensen die ik nog zie buiten vriendin en mijn kat.
Heb je ook minder risico om je ouders te besmetten.
pi_197462093
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:34 schreef JosMert het volgende:
Enige mensen die ik nog zie buiten vriendin en mijn kat.
Heeft je kat ook corona gehad ;(
pi_197462096
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Heb je ook minder risico om je ouders te besmetten.
:')
Go hard or go home
pi_197462108
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:37 schreef Noek het volgende:

[..]

:')
Hoezo moet je huilen?
  zondag 17 januari 2021 @ 12:37:59 #41
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197462109
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:34 schreef JosMert het volgende:
Zit te denken, ik kan dan mijn ouders gewoon niet meer zien de komende weken als avondklok zou in gaan. Ik werk doordeweeks tot 18.00 uur en hun werken in weekend.

Pffff.

Enige mensen die ik nog zie buiten vriendin en mijn kat.
Jouw kat is ook een mens?
pi_197462140
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Heb je ook minder risico om je ouders te besmetten.
Heb nu op dit moment corona, en na 24 uur klachtenvrij kan ik niemand meer besmetten aldus de lieve ggd medewerkster met geile stem.
  zondag 17 januari 2021 @ 12:39:41 #43
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197462151
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:34 schreef MoreDakka het volgende:
Met risicogroep bedoel ik mensen die het meeste risico lopen om met covid in het ziekenhuis terecht te komen.
Dat zijn niet dezelfde definitie die door de overheid wordt gehanteerd voor de vaccinaties.

Een groot deel van de mensen uit jouw definitie van risicogroep wéét niet eens dat ze tot een risicogroep behoren: ze hebben nooit de diagnose gehad dat er een onderliggend lijden is of staan te weinig op te weegschaal.

Je kan er dan ook nooit zeker van zijn dat je de gehele risicogroep hebt gevaccineerd, met deze definitie.
So we just called him Fred
pi_197462165
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:39 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat zijn niet dezelfde definitie die door de overheid wordt gehanteerd voor de vaccinaties.
Komt min of meer overeen.
  zondag 17 januari 2021 @ 12:41:59 #45
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197462186
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee, maar het is heel gek dat het naar nagenoeg nul zakt, terwijl dat aantal al wekenlang rond de 1000 zat.
We gaan nu weer naar lager dan pre-november aantallen.
Ja, nee inderdaad heel gek, maar ik snap er dan ook niet zoveel van :P
pi_197462188
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee, maar het is heel gek dat het naar nagenoeg nul zakt, terwijl dat aantal al wekenlang rond de 1000 zat.
We gaan nu weer naar lager dan pre-november aantallen.
Is er inmiddels geen overcapaciteit in testen waardoor de dag je je meld en uitslag gelijk aan elkaar zijn?
pi_197462198
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:34 schreef JosMert het volgende:
Zit te denken, ik kan dan mijn ouders gewoon niet meer zien de komende weken als avondklok zou in gaan. Ik werk doordeweeks tot 18.00 uur en hun werken in weekend.

Pffff.

Enige mensen die ik nog zie buiten vriendin en mijn kat.
Ik sprak je ouders nog en ze kunnen niet wachten tot het eindelijk ingevoerd gaat worden *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197462238
Geen avondklok please!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197462258
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:32 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

avondklok ook.
alle maatregelen zijn voor de schijn O-)
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197462275
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:33 schreef Fred het volgende:

[..]

In het ziekenhuis liggen niet alleen mensen op de covid-(ic-)verpleging die het stempel "risicogroep" hebben, die groep vertegenwoordigd zo'n 33%. Als je de de maatregelen opheft als de "risicogroepen" gevaccineerd zijn en het virus zijn kans laat gaan dan hoeft het virus zich maar 3x zo snel als nu te verspreiden om het ziekenhuis weer vol te krijgen.
Lees dit eens

twitter
pi_197462276
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:44 schreef halfway het volgende:
Geen avondklok please!
Die gaat er zeker komen.

Ondanks dat 3/4 van de politieke partijen tegen zijn ( motie wilders november).

Dat noemen ze dan een democratie. Humor.
pi_197462290
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:10 schreef Zipportal het volgende:
Present.
Keurig, keurig. ;)
pi_197462319
quote:
In een woonzorgcentrum in het Belgische Merkem zijn zeker 72 bewoners en 38 medewerkers besmet met de Britse coronavirusvariant, melden Belgische media. Drie bewoners zijn overleden. Ook elders in de West-Vlaamse gemeente Houthulst, waarvan Merkem deel uitmaakt, is het aantal nieuwe coronagevallen binnen twee weken snel gestegen: van 8 naar 85.
AD.nl
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197462327
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:47 schreef JosMert het volgende:

[..]

Die gaat er zeker komen.

Ondanks dat 3/4 van de politieke partijen tegen zijn ( motie wilders november).

Dat noemen ze dan een democratie. Humor.
En waarom? Cijfers gaan naar beneden. In NL geen kerst of oud en nieuwpiek te zien in de cijfers (hoe kan dat eigenlijk). Waarom dan nog extra maatregelen? Is het vanwege het Engelse virus? Is daar al bewijs voor dat dat extra besmettelijk is?
pi_197462332
Present voor open de kroegen cijfers ! *O*
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197462335
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:42 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Is er inmiddels geen overcapaciteit in testen waardoor de dag je je meld en uitslag gelijk aan elkaar zijn?
Het aantal DON ziet er zo uit:
9-1-2021 1111
10-1-2021 899
11-1-2021 930
12-1-2021 1051
13-1-2021 901
14-1-2021 279
15-1-2021 262

Maar het aantal DPL (datum positieve lab test) doet dit:
9-1-2021 1079
10-1-2021 844
11-1-2021 957
12-1-2021 991
13-1-2021 1488
14-1-2021 1774
15-1-2021 1709

Ik vind het in elk geval bijzonder interessant en opvallend.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197462345
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:47 schreef JosMert het volgende:

[..]

Die gaat er zeker komen.

Ondanks dat 3/4 van de politieke partijen tegen zijn ( motie wilders november).

Dat noemen ze dan een democratie. Humor.
binnenkort weer allemaal stemmen in de hoop dat t verandert :')
pi_197462351
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:47 schreef zoost het volgende:

[..]

Lees dit eens

[ twitter ]
En die man is een columnist die een interview van Levi aanhaalt?

Gisteren stond dit nog in het Parool:

Marcel Levi vanuit brandhaard Engeland: 'het is nog altijd alle hens aan dek'
  zondag 17 januari 2021 @ 12:50:54 #59
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197462355
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het ziet er ongeveer zo uit:
9-1-2021 1111
10-1-2021 899
11-1-2021 930
12-1-2021 1051
13-1-2021 901
14-1-2021 279
15-1-2021 262

Maar het aantal DPL (datum positieve lab test) doet dit:
9-1-2021 1079
10-1-2021 844
11-1-2021 957
12-1-2021 991
13-1-2021 1488
14-1-2021 1774
15-1-2021 1709

Ik vind het in elk geval bijzonder interessant en opvallend.
Andere manier van registreren?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197462366
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:49 schreef zoost het volgende:

[..]

En waarom? Cijfers gaan naar beneden. In NL geen kerst of oud en nieuwpiek te zien in de cijfers (hoe kan dat eigenlijk). Waarom dan nog extra maatregelen? Is het vanwege het Engelse virus? Is daar al bewijs voor dat dat extra besmettelijk is?
Die vragen kunnen ze niet beantwoorden, maar toch wordt het ingevoerd. Alles onder het mom Britse variant angst propaganda.
  zondag 17 januari 2021 @ 12:51:51 #61
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197462371
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:47 schreef zoost het volgende:
Lees dit eens
[ twitter ]
Wat heeft mijn post met de Engelse variant te maken :?

Door het opheffen van de maatregelen gaat het virus zich per definitie sneller verspreiden of het nou de Chinese, Engelse, Braziliaanse, Zuid-Afrikaanse of welke variant dan ook is.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 12:52:05 #62
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197462374
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk juist dat de groep onder de 70 het meest vertegenwoordigd is op de IC. Kijk maar eens hoe weinig mensen boven de 80 nog op de IC liggen.
Jij weet net zo goed als ik dat dat een andere reden heeft in veel gevallen. Procentueel gezien is de groep 70-74 het grootst, gevolgd door 65-69.

quote:
Ik ben ondertussen gewend dat mensen me woorden in de mond leggen. Maar wat is dan niet zo zoals ik gezegd zou hebben?
Dit is een beetje flauw. Dit is wat je zei:
quote:
Alle risicogroepen vaccineren zal niet voldoende zijn.
De manier waarop ik dat lees is: De niet risicogroepen gaan dan zorgen voor een te grote druk op de zorg, want je reageerde op dit van @MoreDakka:
quote:
Als alle risicogroepen gevaccineerd zijn moeten alle restricties verdwijnen. Dan is er geen enkele reden meer voor.
Waar leg ik je woorden in je mond?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 17 januari 2021 @ 12:52:06 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197462375
@_serial_ jij post altijd die gemeente-overzichten toch? Heb jij toevallig de aantallen van de gemeente Nijmegen van afgelopen week paraat, of voor mij een linkje waar ik ze zelf kan terugzoeken?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197462389
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Andere manier van registreren?
Het zou kunnen dat ze de DON niet meer registeren om administratieve handelingen te besparen.
Dat zou nog wel kunnen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197462398
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En die man is een columnist die een interview van Levi aanhaalt?

Gisteren stond dit nog in het Parool:

Marcel Levi vanuit brandhaard Engeland: 'het is nog altijd alle hens aan dek'
Als je dat artikel leest, dan verschilt het niet heel van van de column. De headline verschilt wel.
pi_197462402
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:49 schreef Predator40 het volgende:
Present voor open de kroegen cijfers ! *O*
Als je bij dit soort berichten meteen aan het geile hondje van Lenny moet denken, zit je hier dan al te lang? :{
pi_197462403
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210117_88672113

quote:
Laten we niet op het virus stemmen, maar kiezen voor uitstel.
Dit soort retoriek begint ook wel erg vermoeiend te worden.
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 12:55:15 #68
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197462432
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het aantal DON ziet er zo uit:
9-1-2021 1111
10-1-2021 899
11-1-2021 930
12-1-2021 1051
13-1-2021 901
14-1-2021 279
15-1-2021 262

Maar het aantal DPL (datum positieve lab test) doet dit:
9-1-2021 1079
10-1-2021 844
11-1-2021 957
12-1-2021 991
13-1-2021 1488
14-1-2021 1774
15-1-2021 1709

Ik vind het in elk geval bijzonder interessant en opvallend.
Zijn er bepaalde regio's oververtegenwoordigd in die hoge DPL's momenteel? Kan me best voorstellen dat ze de DPL gebruiken ipv DON/DOO bij mensen die positief zonder klachten zijn in de regio's waar iedereen getest wordt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197462436
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:52 schreef Janneke141 het volgende:
@:_serial_ jij post altijd die gemeente-overzichten toch? Heb jij toevallig de aantallen van de gemeente Nijmegen van afgelopen week paraat, of voor mij een linkje waar ik ze zelf kan terugzoeken?
Je wilt het aantal van Nijmegen die kan je snelste terugvinden op BD Dataplan:

https://coronalocator.kna(...)tains%2522%257D%255D
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197462445
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zijn er bepaalde regio's oververtegenwoordigd in die hoge DPL's momenteel? Kan me best voorstellen dat ze de DPL gebruiken ipv DON/DOO bij mensen die positief zonder klachten zijn in de regio's waar iedereen getest wordt.
Ik zal eens kijken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 17 januari 2021 @ 12:56:16 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197462448
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Je wilt het aantal van Nijmegen die kan je snelste terugvinden op BD Dataplan:

https://coronalocator.kna(...)tains%2522%257D%255D
Dank u ^O^
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197462499
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Jij weet net zo goed als ik dat dat een andere reden heeft in veel gevallen. Procentueel gezien is de groep 70-74 het grootst, gevolgd door 65-69.
En daarna volgt 60-64.

En daarna is het stuivertje wisselen tussen 55-59 en 75-76.

Daarna 50-54 en daarna 45-49.

En daarna pas 80-84.

Ik weet dat jij niet van de dor-hout-theorie bent, maar dat wordt in ieder geval sterk ontkracht.

quote:
Dit is een beetje flauw. Dit is wat je zei:
[..]

De manier waarop ik dat lees is: De niet risicogroepen gaan dan zorgen voor een te grote druk op de zorg, want je reageerde op dit van @:MoreDakka:
[..]

Waar leg ik je woorden in je mond?
Alle risicogroepen vaccineren is in ieder geval niet genoeg om alle restricties te doen verdwijnen. En dat klopt gewoon.

Want we moeten niet alleen kijken hoeveel mensen een risicogroep zijn, maar ook hoe hard het virus losgaat zonder restricties...
pi_197462548
Slimme tweet

https://twitter.com/re_mark_er/status/1350774479203524610?s=21

Stel dat het vaccin je wel beschermt maar je ook besmettelijk houdt, dan krijgen we straks een nieuw probleem: Een groep gevaccineerde mensen die zich nergens nog iets van aantrekt een groot risico vormt voor de nog ongevaccineerden
pi_197462576
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als je bij dit soort berichten meteen aan het geile hondje van Lenny moet denken, zit je hier dan al te lang? :{
nee, volgens mij is het wat anders ;)
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197462632
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:01 schreef JosMert het volgende:
Slimme tweet

https://twitter.com/re_mark_er/status/1350774479203524610?s=21

Stel dat het vaccin je wel beschermt maar je ook besmettelijk houdt, dan krijgen we straks een nieuw probleem: Een groep gevaccineerde mensen die zich nergens nog iets van aantrekt een groot risico vormt voor de nog ongevaccineerden
er is al onderzoek geweest in israel met een groep van 200.000 gevacinneerden, 14 dagen na het eerste shot, 33% minder verspreiding, het lijkt er dus op dat als je gevaccineerd bent dat de kans (veel) kleiner is dat je iemand anders besmet.

en als de ouderen en kwetsbaren beschermd zijn is dat toch geen enkel probleem?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 17 januari 2021 @ 13:05:58 #76
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197462633
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als je bij dit soort berichten meteen aan het geile hondje van Lenny moet denken, zit je hier dan al te lang? :{
Ik denk dan vooral aan de dier gifjes van Wheeled Warrior :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_197462638
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:03 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nee, volgens mij is het wat anders ;)
O....
Is het mijn associatie met jou dan? Dat kan ook nog! :P
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 13:06:22 #78
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197462646
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En daarna volgt 60-64.

En daarna is het stuivertje wisselen tussen 55-59 en 75-76.

Daarna 50-54 en daarna 45-49.

En daarna pas 80-84.

Ik weet dat jij niet van de dor-hout-theorie bent, maar dat wordt in ieder geval sterk ontkracht.
Ik bedoelde te zeggen dat het gros van de mensen die 80+ zijn niet meer in het ziekenhuis komen, dat zij in het verzorgingstehuis overlijden, om verschillende redenen. Dat is waar regelmatig over gesproken werd. Die leggen dus niet de grootste druk op de zorg. De groep eronder doet dat.

quote:
Alle risicogroepen vaccineren is in ieder geval niet genoeg om alle restricties te doen verdwijnen. En dat klopt gewoon.

Want we moeten niet alleen kijken hoeveel mensen een risicogroep zijn, maar ook hoe hard het virus losgaat zonder restricties...
Waarom? Het RIVM heeft (volgens mij vorige week?) tijdens de laatste technische briefing gezegd dat de schatting was dat zo'n 3 miljoen Nederlanders het inmiddels gehad heeft. De cijfers die je in de ziekenhuizen ziet kun je daar dus op terugrekenen.

We hadden het over de maatregelen los laten wanneer de risicogroepen gevaccineerd zijn en jij gaf aan dat dat niet voldoende is. Ik laat zien dat de hoeveelheid opnames onder de 60 vrij laag is op het totaal, om te laten zien dat naar mijn mening de maatregelen wel afgeschaald kunnen worden als alle risicogroepen gevaccineerd zijn.

Je geeft aan dat dat niet zo is en dat dat 'gewoon klopt', maar kun je dat ook onderbouwen uit de data?

Ik snap overigens nog steeds niet waar ik je woorden in je mond heb gelegd?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197462652
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:06 schreef Mammietje het volgende:

[..]

O....
Is het mijn associatie met jou dan? Dat kan ook nog! :P
:o :o :o
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197462665
quote:
10s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dan vooral aan de dier gifjes van Wheeled Warrior :P
Misschien kan ik het nog omzetten.. }:| ;)
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 13:08:05 #81
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197462684
quote:
10s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dan vooral aan de dier gifjes van Wheeled Warrior :P
Of de blitzkroeg van @Zipportal
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197462740
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik bedoelde te zeggen dat het gros van de mensen die 80+ zijn niet meer in het ziekenhuis komen, dat zij in het verzorgingstehuis overlijden, om verschillende redenen. Dat is waar regelmatig over gesproken werd. Die leggen dus niet de grootste druk op de zorg. De groep eronder doet dat.
Ouderen worden meestal ook niet meer behandeld op de IC. Die behandeling wordt dan simpelweg als te zwaar en slopend gezien.

quote:
Waarom? Het RIVM heeft (volgens mij vorige week?) tijdens de laatste technische briefing gezegd dat de schatting was dat zo'n 3 miljoen Nederlanders het inmiddels gehad heeft. De cijfers die je in de ziekenhuizen ziet kun je daar dus op terugrekenen.

We hadden het over de maatregelen los laten wanneer de risicogroepen gevaccineerd zijn en jij gaf aan dat dat niet voldoende is. Ik laat zien dat de hoeveelheid opnames onder de 60 vrij laag is op het totaal, om te laten zien dat naar mijn mening de maatregelen wel afgeschaald kunnen worden als alle risicogroepen gevaccineerd zijn.
Daar ben ik het mee eens. Je zult dan langzaam kunnen afschalen, ik verwacht sowieso weer een effect van het eindigen van het griepsseizoen. Het vaccineren zal daar natuurlijk mee samenvallen.

quote:
Je geeft aan dat dat niet zo is en dat dat 'gewoon klopt', maar kun je dat ook onderbouwen uit de data?
Dat zou kunnen, maar is een beetje tijdrovend om daar nu modellen bij te maken. Afschalen kan, maar je kunt het dan natuurlijk niet volledig los laten. Vooral niet in het griepseizoen.

quote:
Ik snap overigens nog steeds niet waar ik je woorden in je mond heb gelegd?
De nuance ontbrak, het ging er om dat je het niet volledig los kan laten.
pi_197462756
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Of de blitzkroeg van @:Zipportal
:M
pi_197462757
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zijn er bepaalde regio's oververtegenwoordigd in die hoge DPL's momenteel? Kan me best voorstellen dat ze de DPL gebruiken ipv DON/DOO bij mensen die positief zonder klachten zijn in de regio's waar iedereen getest wordt.
Zijn netjes verdeeld:
Dienst Gezondheid & Jeugd ZHZ 119
GGD Amsterdam 118
GGD Brabant-Zuidoost 168
GGD Drenthe 20
GGD Flevoland 25
GGD Fryslân 12
GGD Gelderland-Zuid 102
GGD Gooi en Vechtstreek 5
GGD Groningen 5
GGD Haaglanden 36
GGD Hart voor Brabant 216
GGD Hollands-Midden 128
GGD Hollands-Noorden 29
GGD IJsselland 131
GGD Kennemerland 51
GGD Limburg-Noord 53
GGD Noord- en Oost-Gelderland 136
GGD Regio Twente 46
GGD Regio Utrecht 137
GGD Rotterdam-Rijnmond 120
GGD West-Brabant 32
GGD Zaanstreek/Waterland 64
GGD Zeeland 33
GGD Zuid-Limburg 65
Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden 183
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 13:14:19 #85
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197462814
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ouderen worden meestal ook niet meer behandeld op de IC. Die behandeling wordt dan simpelweg als te zwaar en slopend gezien.
[..]

Daar ben ik het mee eens. Je zult dan langzaam kunnen afschalen, ik verwacht sowieso weer een effect van het eindigen van het griepsseizoen. Het vaccineren zal daar natuurlijk mee samenvallen.
[..]

Dat zou kunnen, maar is een beetje tijdrovend om daar nu modellen bij te maken. Afschalen kan, maar je kunt het dan natuurlijk niet volledig los laten. Vooral niet in het griepseizoen.
[..]

De nuance ontbrak, het ging er om dat je het niet volledig los kan laten.
Duidelijk, dank voor die aanvulling. Het los laten gaat overigens niet over nu hè, het gaat over wanneer alle risicogroepen gevaccineerd zijn, wat sowieso wel tot april/mei ging duren.

De discussie begon op basis van het bericht in Duitsland, waar een minister wilde dat er voordelen kwamen voor gevaccineerden, omdat het risico op ziekenhuisopname dan veel lager was. De reactie daarop was de discussie die we hadden, dat de 'jongeren' sowieso weinig in het ziekenhuis komen, dus dat er geen reden is die nog thuis te houden dan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 13:16:27 #86
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197462856
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Zijn netjes verdeeld:
Dienst Gezondheid & Jeugd ZHZ 119
GGD Amsterdam 118
GGD Brabant-Zuidoost 168
GGD Drenthe 20
GGD Flevoland 25
GGD Fryslân 12
GGD Gelderland-Zuid 102
GGD Gooi en Vechtstreek 5
GGD Groningen 5
GGD Haaglanden 36
GGD Hart voor Brabant 216
GGD Hollands-Midden 128
GGD Hollands-Noorden 29
GGD IJsselland 131
GGD Kennemerland 51
GGD Limburg-Noord 53
GGD Noord- en Oost-Gelderland 136
GGD Regio Twente 46
GGD Regio Utrecht 137
GGD Rotterdam-Rijnmond 120
GGD West-Brabant 32
GGD Zaanstreek/Waterland 64
GGD Zeeland 33
GGD Zuid-Limburg 65
Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden 183
Ik snap echt niets van die cijfers van Rotterdam-Rijnmond. Wordt het sequencen gedaan als stap na de PCR, of wordt ook de PCR bij andere labs gedaan op dat moment? Als die tests erbij zitten zouden we in elk geval dinsdag een grote stijging in aantal tests in die regio moeten zien.

Wat dus een gunstig effect op het besmettingspercentage tot gevolg kan hebben, maar ook weer vertekend is :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197462930
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Duidelijk, dank voor die aanvulling. Het los laten gaat overigens niet over nu hè, het gaat over wanneer alle risicogroepen gevaccineerd zijn, wat sowieso wel tot april/mei ging duren.

De discussie begon op basis van het bericht in Duitsland, waar een minister wilde dat er voordelen kwamen voor gevaccineerden, omdat het risico op ziekenhuisopname dan veel lager was. De reactie daarop was de discussie die we hadden, dat de 'jongeren' sowieso weinig in het ziekenhuis komen, dus dat er geen reden is die nog thuis te houden dan.
Ja, maar het gaat niet alleen om in het ziekenhuis komen. Het gaat er ook om dat jongeren anderen besmetten.
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 13:21:59 #88
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197462958
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, maar het gaat niet alleen om in het ziekenhuis komen. Het gaat er ook om dat jongeren anderen besmetten.
Dat is waar, maar in de context van de discussie ging het om in het ziekenhuis komen. Als de groepen die het grootste risico lopen om in het ziekenhuis komen gevaccineerd zijn is het ook minder erg dat jongeren -die nagenoeg niet in het ziekenhuis komen- anderen besmetten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197463000
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:06 schreef chratnox het volgende:
Ik bedoelde te zeggen dat het gros van de mensen die 80+ zijn niet meer in het ziekenhuis komen, dat zij in het verzorgingstehuis overlijden, om verschillende redenen. Dat is waar regelmatig over gesproken werd. Die leggen dus niet de grootste druk op de zorg. De groep eronder doet dat.
Op fok kom je dit op bijna elke pagina tegen in dit topic.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 17 januari 2021 @ 13:25:20 #90
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197463032
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, maar het gaat niet alleen om in het ziekenhuis komen. Het gaat er ook om dat jongeren anderen besmetten.
Dat was niet de argumentatie van die Duitse minister.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197463033
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik snap echt niets van die cijfers van Rotterdam-Rijnmond. Wordt het sequencen gedaan als stap na de PCR, of wordt ook de PCR bij andere labs gedaan op dat moment? Als die tests erbij zitten zouden we in elk geval dinsdag een grote stijging in aantal tests in die regio moeten zien.

Wat dus een gunstig effect op het besmettingspercentage tot gevolg kan hebben, maar ook weer vertekend is :P
1) De mensen krijgen een PCR test
2) Indien positief -> melding in coronatest.nl -> aangepaste PCR om te controleren of het britse variant is

De mensen krijgen zelf niet individueel te horen of het de britse variant is.

Naar mijn idee moeten deze meldingen dus al in de cijfers zitten, ze zullen er niet dubbel in komen.

Maar het kan natuurlijk net zo goed zijn dat de besmettingen in Lansingerland helemaal niet zo enorm groot zijn als gedacht wordt...laten we dat maar hopen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197463046
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is waar, maar in de context van de discussie ging het om in het ziekenhuis komen. Als de groepen die het grootste risico lopen om in het ziekenhuis komen gevaccineerd zijn is het ook minder erg dat jongeren -die nagenoeg niet in het ziekenhuis komen- anderen besmetten.
Als we hogere vaccinatiepercentages halen, zal dat langzaam steeds positiever uitpakken voor de coronacijfers.
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 13:26:18 #93
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197463050
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Op fok kom je dit op bijna elke pagina tegen in dit topic.
Wat bedoel je te zeggen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197463088
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]

1) De mensen krijgen een PCR test
2) Indien positief -> melding in coronatest.nl -> aangepaste PCR om te controleren of het britse variant is

De mensen krijgen zelf niet individueel te horen of het de britse variant is.

Naar mijn idee moeten deze meldingen dus al in de cijfers zitten, ze zullen er niet dubbel in komen.

Maar het kan natuurlijk net zo goed zijn dat de besmettingen in Lansingerland helemaal niet zo enorm groot zijn als gedacht wordt...laten we dat maar hopen.
In Engeland testen ze heel anders dan hier.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 13:29:21 #95
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197463109
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als we hogere vaccinatiepercentages halen, zal dat langzaam steeds positiever uitpakken op de coronacijfers.
De besmettingscijfers zijn irrelevant als de ziekenhuizen niet meer overspoelen. Ik heb het idee dat we grotendeels hetzelfde zeggen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197463225
Lees net in NWS dat de basischolen 25 januari niet open zullen gaan.
pi_197463243
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Alle risicogroepen vaccineren is in ieder geval niet genoeg om alle restricties te doen verdwijnen. En dat klopt gewoon.

Nope. Onzin.
pi_197463256
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

De besmettingscijfers zijn irrelevant als de ziekenhuizen niet meer overspoelen. Ik heb het idee dat we grotendeels hetzelfde zeggen.
Ja, het gaat om mensen die zorg nodig hebben. Eerst raak je besmet, en dan wordt je ziek (of niet).

Punt is dat er nu teveel mensen ziek worden en zorg nodig hebben. Maar het is niet zo eenvoudig dat we met het vaccineren van de risicogroepen klaar zijn (Van Haga hoorde ik dat ook stellen, en toen wilde hij garanties voor versoepelingen). Omdat we nu dus een lockdown hebben, is het aantal besmettingen ook kunstmatig laag. Iedere keer moet dat evenwicht gevonden worden. Dat er meer mogelijk is, maar dat de zorg niet overstroomt.
pi_197463278
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat bedoel je te zeggen?
dat ik je reactie verkeerd heb gelezen :@
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197463280
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:34 schreef rutger05 het volgende:
Lees net in NWS dat de basischolen 25 januari niet open zullen gaan.
Is al 24 uur bekend.

Benieuwd wanneer catshuisoverleg gaat uitlekken ;)
  zondag 17 januari 2021 @ 13:37:23 #101
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197463299
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:36 schreef JosMert het volgende:

[..]

Is al 24 uur bekend.

Benieuwd wanneer catshuisoverleg gaat uitlekken ;)
Rond etenstijd waarschijnlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')