abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 maart 2021 @ 21:19:27 #151
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198383302
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:58 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Mijn vader had er zelf een plank onder gemaakt en daaronder een strook zodat hij in een workmate past. Zo heb je niet nog n extra onderstel maar kun je n wel op hoogte zetten wanneer je wil.
Ik zet hem ook op een workmate, daar valt ie niet zomaar vanaf.
Heb zo'n rol op instelbare standaard bij de Hornbach gekocht, zodat je lange planken makkelijk kan plaatsen en doorschuiven.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198407081
Ik zit te kijken naar een nieuwe boven/kantenfrees. Mijn oog is vooralsnog gevallen op de Makita RT0700, heeft iemand hier ervaring mee of alternatieven?

In eerste opzet zal ik hem gebruiken om sponningen te vrezen in vurenhout voor een simpel raamkozijn binnen. Daarnaast vooral ronde kanten frezen aan multiplex en vuren voor meubeltjes.
pi_198408190
Ik stond voor dezelfde aanschaf..
Uiteindelijk op aanraden van meerdere woodworkers ben ik gegaan voor een imitatie Makita, de Katsu.

Als je em via Amazon App koopt krijg je nu nog es 10 euro korting..

https://www.amazon.nl/KAT(...)a-488381646681&psc=1

Ik heb em al een aantal keer gebruikt om eiken af te ronden met 4,5mm, en dat ging prima.
Leuk apparaat voor echt belachelijk weinig geld..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_198414348
Ik zoek een freesmal voor deze scharnieren:

https://www.meubelbeslagonline.nl/scharnier/voorliggend

Er staat als suggestie ook een forstnerboor, is dat makkelijker dan een freesmal?

En anders zie ik de bekende Kreg:

https://www.baptist.nl/ho(...)iEAQYAiABEgK0mfD_BwE

Dat werkt ook voor deze scharnieren neem ik aan? Maar ik vraag me wel af of er goede, goedkopere varianten zijn? :+ Ik zie ze van 10 euro tot 50 euro gaan...

Deze is dan een optie:

https://www.amazon.nl/ver(...)a-980307296142&psc=1

Maar ik haat Amazon

[ Bericht 23% gewijzigd door BEFEM op 09-03-2021 19:25:49 ]
pi_198418813
https://www.247wood.nl/nl/boormallen

er zijn zat boormallen :P die goedkoop zijn en bv centerpunten geven. Kan je er met een Forstner achteraan.
https://www.247wood.nl/nl(...)niermal/a3618?c=3468 bijvoorbeeld.

Kan nog goedkoper als je (zelf een, of iemand kent met een) 3d print

Ik zou voor iets als die Kreg gaan iig :Y Hij lijkt duur, maar vergeet niet dat de Forstner boor er al bij zit ;)

Enige wat ik daarbij 'mis' is een malletje om het corpusdeel van het scharnier voor te boren. Maar goed, dat kan je dan met een 3d geprint dingetje ofzo oplossen.
pi_198421465
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 19:10 schreef BEFEM het volgende:
Ik zoek een freesmal voor deze scharnieren:

https://www.meubelbeslagonline.nl/scharnier/voorliggend

Er staat als suggestie ook een forstnerboor, is dat makkelijker dan een freesmal?

En anders zie ik de bekende Kreg:

https://www.baptist.nl/ho(...)iEAQYAiABEgK0mfD_BwE

Dat werkt ook voor deze scharnieren neem ik aan? Maar ik vraag me wel af of er goede, goedkopere varianten zijn? :+ Ik zie ze van 10 euro tot 50 euro gaan...

Deze is dan een optie:

https://www.amazon.nl/ver(...)a-980307296142&psc=1

Maar ik haat Amazon
Ik heb het zelf nog nooit uitgeprobeerd, maar ik heb wel laatst zo'n boor voor in de bovenfrees gekocht. Dan kan je hem met de parralelaanslag ook precies op de juiste plek en diepte krijgen lijkt me en heb je geen mal nodig.

Of zie ik iets over t hoofd?
pi_198421510
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:39 schreef Lucifur het volgende:
Ik zit te kijken naar een nieuwe boven/kantenfrees. Mijn oog is vooralsnog gevallen op de Makita RT0700, heeft iemand hier ervaring mee of alternatieven?

In eerste opzet zal ik hem gebruiken om sponningen te vrezen in vurenhout voor een simpel raamkozijn binnen. Daarnaast vooral ronde kanten frezen aan multiplex en vuren voor meubeltjes.
https://nl.pepper.com/aan(...)-710w-6mm-8mm-188734

¤112 lijkt me een goede deal.
Laat die handjes wapperen!
pi_198421646
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 07:09 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

https://nl.pepper.com/aan(...)-710w-6mm-8mm-188734

¤112 lijkt me een goede deal.
Dit is een andere, alleen een kantenfrees. Die uit de makitalink van 300 euro is een boven en kantenfrees. Die overigens bij de bekende dealers wel goedkoper te vinden is.
  woensdag 10 maart 2021 @ 11:21:28 #160
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_198424585
Een bovenfrees is een pracht apparaat je kunt erveel meer mee dan je zou denken. Verdiep je er in google en kijk op pinterest.
pi_198425449
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:59 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik stond voor dezelfde aanschaf..
Uiteindelijk op aanraden van meerdere woodworkers ben ik gegaan voor een imitatie Makita, de Katsu.

Als je em via Amazon App koopt krijg je nu nog es 10 euro korting..

https://www.amazon.nl/KAT(...)a-488381646681&psc=1

Ik heb em al een aantal keer gebruikt om eiken af te ronden met 4,5mm, en dat ging prima.
Leuk apparaat voor echt belachelijk weinig geld..
Die ben ik ook tegen gekomen inderdaad. Voordeel van de Makita is wel dat het makkelijk uit te breiden is met geleiderailaanslag en de koffers passen ook bij mijn systainers. Thanks voor de tip, is zeker niet veel geld!

quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 07:09 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

https://nl.pepper.com/aan(...)-710w-6mm-8mm-188734

¤112 lijkt me een goede deal.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 07:46 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dit is een andere, alleen een kantenfrees. Die uit de makitalink van 300 euro is een boven en kantenfrees. Die overigens bij de bekende dealers wel goedkoper te vinden is.
Het zou dan inderdaad om de uitgebreide versie gaan die ook als bovenfrees fungeert. Prijs zit nu rond de 230¤ wat ik zo tegenkwam.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 11:21 schreef Pensioengenieter het volgende:
Een bovenfrees is een pracht apparaat je kunt erveel meer mee dan je zou denken. Verdiep je er in google en kijk op pinterest.
Heb je wat linkjes oid? Nu ik die sponningen ga frezen heb ik er voor het eerst pas echt een usecase voor.
  donderdag 11 maart 2021 @ 09:45:00 #162
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_198441226
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:23 schreef Miniem het volgende:
Twijfel voor welke kettingzaag ik zal gaan.

Een stihl ms170 (30cm zwaard) voor ¤180

Of een Mcculloch cs42s (40cm zwaardlengte voor ¤125 (elders goedkoopste ¤200, maar is ergens in de uitverkoop voor ¤125 met fabrieksgarantie)

Het is om af en toe een wintervoorraad hout te zagen.
Die Stihl laten leveren met 40 cm.
Ik heb al een boek.
  donderdag 11 maart 2021 @ 20:52:47 #163
439910 NotToBe
Shakespeare
pi_198451842
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:45 schreef Rio het volgende:

[..]

Die Stihl laten leveren met 40 cm.
Nou daar is die niet zo geschikt voor... Niet zo'n krachtige zaag dit. Dan liever de McCulloch, dochtermerk van Husqvarna.
pi_198452065
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:45 schreef Rio het volgende:

[..]

Die Stihl laten leveren met 40 cm.
Ik zou 1 maatje groter/zwaarder gaan. MS 211 ga je echt veel plezier van hebben.
pi_198454764
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 21:02 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ik zou 1 maatje groter/zwaarder gaan. MS 211 ga je echt veel plezier van hebben.
Is ook 2 maal zo duur :P

Weet dat Mcculloch een dochter is van Husqvarna maar sommige verhalen die ik lees zijn niet zo positief. Maar dat is eigenlijk met de Stihl Ms170 ook zo. Wil ook geen kat in de zak kopen.

Ligt er ook aan wat je erin gooit en hoe je hem onderhoud.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 12 maart 2021 @ 09:35:56 #166
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_198457873
Beter ff goed geld uitgeven ipv je de komende 10 jaar bij elke zaagbeurt te ergeren. Ik kan je de MS231 aanbevelen, deze kun je upgraden van Pico naar .325, dat is echt de moeite waard.

Kettingzaag moet een beetje pit hebben.
Ik heb al een boek.
pi_198457963
Ik heb straks meerdere kamers afgewerkt met AK gipsplaten en deze moet glad geschuurd worden.
Dit deed ik altijd met mijn Fein multitool en ronde schuurpad van 125mm met stofafzuiging. Werkt best goed.
Maar snel gaat het niet en het is toch erg "lokaal" afschuren.

Nu kwam ik de telescoopschuur machines tegen. Erg interessant en zie zeker voordelen.





Maar is het nou echt het extra geld waard?
Ik kijk dan weer naar een budget merk als de parkside omdat ik niet dagelijks er mee werk.

Ik hoor graag ervaringen! Of aanbevelingen (in het budget segment)
pi_198468297
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 09:42 schreef Barry1986 het volgende:
Ik heb straks meerdere kamers afgewerkt met AK gipsplaten en deze moet glad geschuurd worden.
Dit deed ik altijd met mijn Fein multitool en ronde schuurpad van 125mm met stofafzuiging. Werkt best goed.
Maar snel gaat het niet en het is toch erg "lokaal" afschuren.

Nu kwam ik de telescoopschuur machines tegen. Erg interessant en zie zeker voordelen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar is het nou echt het extra geld waard?
Ik kijk dan weer naar een budget merk als de parkside omdat ik niet dagelijks er mee werk.

Ik hoor graag ervaringen! Of aanbevelingen (in het budget segment)
Ik heb t laatst gedaan met een excenter, dat gaat ook echt super snel.

Enige voordeel van zo'n ding is de steel.
pi_198500906
Beste klussers ik zit met het volgende dilemma: mijn accu boormachine is aan vervanging toe.
Ik heb nu een Powerplus met een maximaal aandraaimoment van 30 Nm.
Alle waar naar zijn geld, maar soms kom ik kracht te kort en de slipkoppeling functioneerde helaas al vrij snel niet goed meer.

Ik ben geen hardcore klusser maar sinds wij een nieuwe woning hebben met vrijstaande garage klus wel veel vaker en ik heb een grondige hekel aan gereedschap wat niet (goed) functioneert dus hoog tijd voor wat nieuws. :)

Ik kies heel bewust voor het Makita 18v platvorm vanwege de 18v (of 36v) lijn tuingereedschappen waar ik een aantal dingen van wil aanschaffen.

Maar nu twijfel ik nog tussen 4 modellen accuboormachines, 2 met en 2 zonder klopboor functie en verschillend in maximaal aandraaimoment.

De klopboor functie is geen must maar misschien wel handig? Ons huis is gemaakt van baksteen en ik heb de bekende blauwe Bosch klopboormachine al. ;)

Mijn grootste rede tot twijfel is, is een groter maximaal aandraaimoment handig als in meer is beter ook al heb je het meestal niet nodig, of juist niet omdat dan de kans groter is dat (kleinere) schroeven bijvoorbeeld breken ondanks de slipkoppeling?

Mogelijk komt er in de toekomst een slagschroevendraaier bij maar dat weet ik nog niet zeker.

De een is: 30 tot 54 Nm de ander 60 tot 115 Nm.

Linkjes naar de betreffende machines:

Makita DDF481RTJ

Makita DDF484RTJ

Of met klopboor functie:

Makita DHP484RTJ

MAKITA DHP481RTJ

Alvast bedankt voor je/jullie input! ^O^
pi_198501776
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 09:42 schreef Barry1986 het volgende:
Ik heb straks meerdere kamers afgewerkt met AK gipsplaten en deze moet glad geschuurd worden.
Dit deed ik altijd met mijn Fein multitool en ronde schuurpad van 125mm met stofafzuiging. Werkt best goed.
Maar snel gaat het niet en het is toch erg "lokaal" afschuren.

Nu kwam ik de telescoopschuur machines tegen. Erg interessant en zie zeker voordelen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar is het nou echt het extra geld waard?
Ik kijk dan weer naar een budget merk als de parkside omdat ik niet dagelijks er mee werk.

Ik hoor graag ervaringen! Of aanbevelingen (in het budget segment)
is het waard als je het vaak moet doen ja, maar doe je af en toe eens een kamer/huis dan kan het ook perfect met een excenter. Is beter voor je rug/schouders

+ de pad is veel groter dus 'putten'/'ondieptes' zijn veel geleidelijker dan bij een excenter.

Ik heb het 'geluk' dat ik er een kan lenen als het zover is :+
pi_198502878
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 19:42 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Beste klussers ik zit met het volgende dilemma: mijn accu boormachine is aan vervanging toe.
Ik heb nu een Powerplus met een maximaal aandraaimoment van 30 Nm.
Alle waar naar zijn geld, maar soms kom ik kracht te kort en de slipkoppeling functioneerde helaas al vrij snel niet goed meer.

Ik ben geen hardcore klusser maar sinds wij een nieuwe woning hebben met vrijstaande garage klus wel veel vaker en ik heb een grondige hekel aan gereedschap wat niet (goed) functioneert dus hoog tijd voor wat nieuws. :)

Ik kies heel bewust voor het Makita 18v platvorm vanwege de 18v (of 36v) lijn tuingereedschappen waar ik een aantal dingen van wil aanschaffen.

Maar nu twijfel ik nog tussen 4 modellen accuboormachines, 2 met en 2 zonder klopboor functie en verschillend in maximaal aandraaimoment.

De klopboor functie is geen must maar misschien wel handig? Ons huis is gemaakt van baksteen en ik heb de bekende blauwe Bosch klopboormachine al. ;)

Mijn grootste rede tot twijfel is, is een groter maximaal aandraaimoment handig als in meer is beter ook al heb je het meestal niet nodig, of juist niet omdat dan de kans groter is dat (kleinere) schroeven bijvoorbeeld breken ondanks de slipkoppeling?

Mogelijk komt er in de toekomst een slagschroevendraaier bij maar dat weet ik nog niet zeker.

De een is: 30 tot 54 Nm de ander 60 tot 115 Nm.

Linkjes naar de betreffende machines:

Makita DDF481RTJ

Makita DDF484RTJ

Of met klopboor functie:

Makita DHP484RTJ

MAKITA DHP481RTJ

Alvast bedankt voor je/jullie input! ^O^
Welkom bij de Makita familie _O_

Ik heb de DDF482 dus kan je helaas niet van feedback voorzien ;(
pi_198502976
Weet niet of dit het juiste topic is maar het is klusgerelateerd. Ik ga een koptelefoon voor m'n vriendin kopen ivm mijn zaaggeluiden :+

Draadloos en bluetooth moet die hebben en noise cancelling zijn. Sennheiser, Bose, JBL? Budget rond de 150, moet wel lukken toch?

Deze JBL bijvoorbeeld? Of deze Sennheiser?
pi_198503713
quote:
10s.gif Op zondag 14 maart 2021 21:24 schreef BEFEM het volgende:
Weet niet of dit het juiste topic is maar het is klusgerelateerd. Ik ga een koptelefoon voor m'n vriendin kopen ivm mijn zaaggeluiden :+

Draadloos en bluetooth moet die hebben en noise cancelling zijn. Sennheiser, Bose, JBL? Budget rond de 150, moet wel lukken toch?

Deze JBL bijvoorbeeld? Of deze Sennheiser?
Na tig van reviews te hebben gelezen en theoretisch veel inzicht te hebben gekregen over kwaliteit/comfort/Noise canceling, kwam ik er in de praktijk bij de mediamarkt er achter dat ik zelf niet zo audiofiel ben en al die verschillen niet eens opmerk.
Bij mij viel de keuze uiteindelijk op de draagcomfort.
Dus samengevat... ga proberen! (Maar dat gaat nu een beetje lastig...)
  zondag 14 maart 2021 @ 22:29:21 #174
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_198504180
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 19:42 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Beste klussers ik zit met het volgende dilemma: mijn accu boormachine is aan vervanging toe.
Ik heb nu een Powerplus met een maximaal aandraaimoment van 30 Nm.
Alle waar naar zijn geld, maar soms kom ik kracht te kort en de slipkoppeling functioneerde helaas al vrij snel niet goed meer.

Ik ben geen hardcore klusser maar sinds wij een nieuwe woning hebben met vrijstaande garage klus wel veel vaker en ik heb een grondige hekel aan gereedschap wat niet (goed) functioneert dus hoog tijd voor wat nieuws. :)

Ik kies heel bewust voor het Makita 18v platvorm vanwege de 18v (of 36v) lijn tuingereedschappen waar ik een aantal dingen van wil aanschaffen.

Maar nu twijfel ik nog tussen 4 modellen accuboormachines, 2 met en 2 zonder klopboor functie en verschillend in maximaal aandraaimoment.

De klopboor functie is geen must maar misschien wel handig? Ons huis is gemaakt van baksteen en ik heb de bekende blauwe Bosch klopboormachine al. ;)

Mijn grootste rede tot twijfel is, is een groter maximaal aandraaimoment handig als in meer is beter ook al heb je het meestal niet nodig, of juist niet omdat dan de kans groter is dat (kleinere) schroeven bijvoorbeeld breken ondanks de slipkoppeling?

Mogelijk komt er in de toekomst een slagschroevendraaier bij maar dat weet ik nog niet zeker.

De een is: 30 tot 54 Nm de ander 60 tot 115 Nm.

Linkjes naar de betreffende machines:

Makita DDF481RTJ

Makita DDF484RTJ

Of met klopboor functie:

Makita DHP484RTJ

MAKITA DHP481RTJ

Alvast bedankt voor je/jullie input! ^O^
Ik heb de Makita DDF485Z, maar heb je haast? Ik heb deze gevonden door veel te googelen, Makita haalt soms machines uit de productie en die worden dan links en rechts veel goedkoper aangeboden. Vaak zonder accu maar die kun je ook overal los in aanbiedingen kopen is nu ook nog in aanbieding fijne machine
pi_198504532
quote:
10s.gif Op zondag 14 maart 2021 21:24 schreef BEFEM het volgende:
Weet niet of dit het juiste topic is maar het is klusgerelateerd. Ik ga een koptelefoon voor m'n vriendin kopen ivm mijn zaaggeluiden :+

Draadloos en bluetooth moet die hebben en noise cancelling zijn. Sennheiser, Bose, JBL? Budget rond de 150, moet wel lukken toch?

Deze JBL bijvoorbeeld? Of deze Sennheiser?
1 ding: verwar een noise cancelling koptelefoon niet met gehoorbescherming. Want dat is t echt niet.

Lopen aantal YouTubes rond met noise cancelling koptelefoons als zijnde gehoor bescherming.
pi_198506334
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 21:20 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Welkom bij de Makita familie _O_

Ik heb de DDF482 dus kan je helaas niet van feedback voorzien ;(
^O^
Met een 125 en een 230 mm haakse slijper was ik al een klein beetje lid van de familie. :P

quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 22:29 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]

Ik heb de Makita DDF485Z, maar heb je haast? Ik heb deze gevonden door veel te googelen, Makita haalt soms machines uit de productie en die worden dan links en rechts veel goedkoper aangeboden. Vaak zonder accu maar die kun je ook overal los in aanbiedingen kopen is nu ook nog in aanbieding fijne machine
Tot het eind van de maand krijg je een accu gratis, maar ik heb geen haast want ik wil geen spijt krijgen van mijn aankoop. Bedankt voor de tip. ^O^
pi_198506471
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 22:58 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

1 ding: verwar een noise cancelling koptelefoon niet met gehoorbescherming. Want dat is t echt niet.

Lopen aantal YouTubes rond met noise cancelling koptelefoons als zijnde gehoor bescherming.
Het is voor m'n vriendin, die zit beneden en die hoort het geluid alsof er een stofzuiger bezig is (wat feitelijk ook zo is). Geen gehoorbescherming dus.
  maandag 15 maart 2021 @ 08:27:37 #178
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_198506682
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 08:06 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Het is voor m'n vriendin, die zit beneden en die hoort het geluid alsof er een stofzuiger bezig is (wat feitelijk ook zo is). Geen gehoorbescherming dus.
Mocht je bereid zijn om iets meer uit te geven, dan is dit echt een topaankoop waar je(/ze) lang plezier van zal hebben: https://www.coolblue.nl/product/817318/sony-wh-1000xm3-zwart.html

Als Tweedekans is hij nog net wat goedkoper. Alles wat je nu extra aan haar uitgeeft kan je bovendien straks weer gebruiken als verantwoording om mooi gereedschap voor jezelf aan te schaffen ;)
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_198579584
ik zoek een kruislijnlaser, hij moet ook geschikt zijn voor buitengebruik
Want ik wil een overkapping/schuur maken

Wat is een beetje goed spul ?
pi_198579789
quote:
1s.gif Op donderdag 18 maart 2021 22:26 schreef bluemoon23 het volgende:
ik zoek een kruislijnlaser, hij moet ook geschikt zijn voor buitengebruik
Want ik wil een overkapping/schuur maken

Wat is een beetje goed spul ?
Ik doe alles met m'n Bosch 360 graden kruislijnlaser. Heb er een ontvanger bij voor buiten, die werkt tot een meter of 10-15 goed. Als je hem in t midden zet kan je dus goed hoogtes over zetten op zo'n 30 meter. Meer dan voldoende voor mij.
  donderdag 18 maart 2021 @ 22:53:43 #181
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198580149
Dewalt is volgens mij wel populair bij aannemers.
Heb zelf een laserliner die erg fijn werkt, maarrrr... achteraf gezien had ik een groene moeten kopen (iets wat ik elke keer achteraf denk na aanschaf van een laser, maar nooit doe als ik het prijsverschil weer zie :X ).
pi_198582203
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 22:53 schreef bleiblei het volgende:
Dewalt is volgens mij wel populair bij aannemers.
Heb zelf een laserliner die erg fijn werkt, maarrrr... achteraf gezien had ik een groene moeten kopen (iets wat ik elke keer achteraf denk na aanschaf van een laser, maar nooit doe als ik het prijsverschil weer zie :X ).
Zou de zichtbaarheid van een groene echt zoveel beter zijn?
  Knikkerking vrijdag 19 maart 2021 @ 08:10:25 #183
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_198582588
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 06:52 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Zou de zichtbaarheid van een groene echt zoveel beter zijn?
Jep, dat is echt zo :Y Heb het in levende lijve gezien/getest.

Toevallig heeft Coolblue er vorige week nog een artikeltje over gemaakt: https://www.coolblue.be/en/advice/green-lasers.html ^O^
pi_198582994
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 08:10 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Jep, dat is echt zo :Y Heb het in levende lijve gezien/getest.

Toevallig heeft Coolblue er vorige week nog een artikeltje over gemaakt: https://www.coolblue.be/en/advice/green-lasers.html ^O^
Hmm maar eens nadenken over vervanging dan :+
pi_198583904
Hoe zit dat met buitengebruik ?, heb je altijd een ontvanger nodig, of is dat wel gewoon zichtbaar ?
Wellicht in de schemering als het wat donkerder is ?
  vrijdag 19 maart 2021 @ 10:44:34 #186
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198584247
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 06:52 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Zou de zichtbaarheid van een groene echt zoveel beter zijn?
Jep. De groene kruislijn laser van onze aannemer was op een klaarlichte dag haarscherp te zien en mijn rode zie je in een lichte kamer al snel niet meer.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 10:45:57 #187
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198584276
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 10:14 schreef bluemoon23 het volgende:
Hoe zit dat met buitengebruik ?, heb je altijd een ontvanger nodig, of is dat wel gewoon zichtbaar ?
Wellicht in de schemering als het wat donkerder is ?
Voor buiten gebruik heb je eigenlijk altijd een ontvanger nodig. Of je moet vrij dicht op de muur staan/ in schemering - in het donker werken. Ook groen zie je al heel snel niet meer buiten.
pi_198584707
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 19:42 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Beste klussers ik zit met het volgende dilemma: mijn accu boormachine is aan vervanging toe.
Ik heb nu een Powerplus met een maximaal aandraaimoment van 30 Nm.
Alle waar naar zijn geld, maar soms kom ik kracht te kort en de slipkoppeling functioneerde helaas al vrij snel niet goed meer.

Ik ben geen hardcore klusser maar sinds wij een nieuwe woning hebben met vrijstaande garage klus wel veel vaker en ik heb een grondige hekel aan gereedschap wat niet (goed) functioneert dus hoog tijd voor wat nieuws. :)

Ik kies heel bewust voor het Makita 18v platvorm vanwege de 18v (of 36v) lijn tuingereedschappen waar ik een aantal dingen van wil aanschaffen.

Maar nu twijfel ik nog tussen 4 modellen accuboormachines, 2 met en 2 zonder klopboor functie en verschillend in maximaal aandraaimoment.

De klopboor functie is geen must maar misschien wel handig? Ons huis is gemaakt van baksteen en ik heb de bekende blauwe Bosch klopboormachine al. ;)

Mijn grootste rede tot twijfel is, is een groter maximaal aandraaimoment handig als in meer is beter ook al heb je het meestal niet nodig, of juist niet omdat dan de kans groter is dat (kleinere) schroeven bijvoorbeeld breken ondanks de slipkoppeling?

Mogelijk komt er in de toekomst een slagschroevendraaier bij maar dat weet ik nog niet zeker.

De een is: 30 tot 54 Nm de ander 60 tot 115 Nm.

Linkjes naar de betreffende machines:

Makita DDF481RTJ

Makita DDF484RTJ

Of met klopboor functie:

Makita DHP484RTJ

MAKITA DHP481RTJ

Alvast bedankt voor je/jullie input! ^O^
Dat is heel persoonlijk en ligt echt aan hoeveel je klust.

Ik heb een klopboormachine (Makita 18v) uit een set. Begonnen in 2008 met aanschaffen, dus dat model is niet meer courant. Werkt nog perfect, fijn allround apparaat. Ik heb in de loop der jaren mijn collectie uitgebreid als ik het nodig had.
Heel erg mijn best gedaan om mijn besnoerde boorhamer om zeep te helpen en heb nu een boorhamer op accu. Voor een simpel gaatje in beton of baksteen, pak ik altijd dat apparaat.
Ook heb ik voor het betere houtschroefwerk een slagschroevendraaier aangeschaft. Dit is perfect voor grotere, of lompere schroefklussen (schroefje 8x140 zonder voorboren erin jassen :P )
Dus blijft over voor mijn klopboor/schroevendraaier: metaalboren, voorboren, (delicaat) schroefwerk, etc. Als deze het een keer begeeft, dan vervang ik hem door een simpele schroevendraaier.

Als je zo min mogelijk machines wilt hebben: dan ga voor de krachtigste klopper.
pi_198584987
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 12:29 schreef Lucifur het volgende:

[..]

Die ben ik ook tegen gekomen inderdaad. Voordeel van de Makita is wel dat het makkelijk uit te breiden is met geleiderailaanslag en de koffers passen ook bij mijn systainers. Thanks voor de tip, is zeker niet veel geld!
[..]

[..]

Het zou dan inderdaad om de uitgebreide versie gaan die ook als bovenfrees fungeert. Prijs zit nu rond de 230¤ wat ik zo tegenkwam.
[..]

Heb je wat linkjes oid? Nu ik die sponningen ga frezen heb ik er voor het eerst pas echt een usecase voor.
Ik vraag me dan af of dit ook iets is:
https://www.amazon.nl/KATSU-Draadloze-houttrimmer-klauwplaten-Spantangen/dp/B08HSB1TNK/ref=sr_1_2?__mk_nl_NL=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&dchild=1&keywords=katsu&qid=1616149255&rnid=16579970031&s=home-improvement&sr=1-2#customerReviews

En dan dit erbij:
https://www.amazon.nl/KAT(...)VB12QVS9ADZBS5STYHW0
pi_198585739
Moet je wel nog accu's en een oplader erbij kopen. En misschien wel meer, de tekst is niet heel duidelijk :+

quote:
Wordt geleverd met 3 spantangen (1/4 ", 6 mm en 8 mm), sleutels en geleiders, batterij en oplader zijn NIET inbegrepen
pi_198586235
Ik ga er dan vanuit dat mijn 18v LXT accu's passen...

Ik zie als 3e recensie een Engelsman die een foto post met een Makita accu en aangeeft dat deze goed past.

Mijn twijfel is het volgende:
De set van Makita vind ik te duur. Ik zal het niet intensief gebruiken verwacht ik (anders had ik het jaren geleden al aangeschaft).
Als ik van Katsu de accu frees + de 2 andere grondplaten, zit ik op 151.94
https://www.amazon.nl/gp/(...)A33LRO9OOPCNMX&psc=1
https://www.amazon.nl/gp/(...)A33LRO9OOPCNMX&psc=1
https://www.amazon.nl/gp/(...)A33LRO9OOPCNMX&psc=1

Maar als ik zou gaan voor de bedrade versie van Makita, zit ik op 201.72. Dat is nog maar 50 euro verschil...
https://www.amazon.nl/Mak(...)d_i=B07MDC9P2P&psc=1

[ Bericht 74% gewijzigd door Grublit op 19-03-2021 13:09:34 ]
pi_198647452
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 11:13 schreef Grublit het volgende:

[..]

Dat is heel persoonlijk en ligt echt aan hoeveel je klust.

Ik heb een klopboormachine (Makita 18v) uit een set. Begonnen in 2008 met aanschaffen, dus dat model is niet meer courant. Werkt nog perfect, fijn allround apparaat. Ik heb in de loop der jaren mijn collectie uitgebreid als ik het nodig had.
Heel erg mijn best gedaan om mijn besnoerde boorhamer om zeep te helpen en heb nu een boorhamer op accu. Voor een simpel gaatje in beton of baksteen, pak ik altijd dat apparaat.
Ook heb ik voor het betere houtschroefwerk een slagschroevendraaier aangeschaft. Dit is perfect voor grotere, of lompere schroefklussen (schroefje 8x140 zonder voorboren erin jassen :P )
Dus blijft over voor mijn klopboor/schroevendraaier: metaalboren, voorboren, (delicaat) schroefwerk, etc. Als deze het een keer begeeft, dan vervang ik hem door een simpele schroevendraaier.

Als je zo min mogelijk machines wilt hebben: dan ga voor de krachtigste klopper.
Bedankt voor je input. ^O^
Ik denk dat ik voor mijn gebruik aan 30 tot 54 Nm wel genoeg heb, eventueel in de toekomst aangevuld met een slagschroevendraaier. :)
  dinsdag 23 maart 2021 @ 14:01:54 #193
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_198648887
Amazon heeft sale op Bosch Blauw producten: https://www.amazon.nl/dea(...)TMMNS97S58AV861W8AD4

Zitten best forse kortingen tussen, bijv. 44% korting op de GEX 125-150.

Er zit een tijdslimiet aan, dus wees er snel bij.

-edit-
En voor 18V apparaten boven de ¤ 180,29 (incl. BTW) krijg je via de Bosch PRO-deals ook nog eens een gratis 4.0Ah accu.

[ Bericht 7% gewijzigd door InTrePidIvity op 23-03-2021 14:10:06 ]
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  woensdag 24 maart 2021 @ 18:32:46 #194
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198670298
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 14:01 schreef InTrePidIvity het volgende:
Amazon heeft sale op Bosch Blauw producten: https://www.amazon.nl/dea(...)TMMNS97S58AV861W8AD4

Zitten best forse kortingen tussen, bijv. 44% korting op de GEX 125-150.

Er zit een tijdslimiet aan, dus wees er snel bij.

-edit-
En voor 18V apparaten boven de ¤ 180,29 (incl. BTW) krijg je via de Bosch PRO-deals ook nog eens een gratis 4.0Ah accu.
Thanks.

Gister een boorhamer besteld, net binnengekregen *)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198738734
Ik zat in een verkeerd topic zonet :|W

Ik wil beginnen met meubels maken. Youtube filmpjes hebben mijn hoofd helemaal op hol gebracht. tv meubel, lades in trapkast en kledingkast onder schuine gedeelte van de zolder zijn zaken die op mijn lijstje staan.




In een ander topic werd ik al gewezen op het halen van een invalzaag ipv een handcirkelzaag.

Is dit een goede optie? Of is een andere set prijs technisch beter voor het beoogde doel?
  zondag 28 maart 2021 @ 22:02:05 #196
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_198742928
Bijna iedereen om me heen die ik hoor en in het bezit is van een cirkelzaag, heeft achteraf toch liever een invalzaag. Ik zou daar niet van afwijken! Verder lurk ik even mee! :)
Weet van alles een beetje maar net niets.
  zondag 28 maart 2021 @ 22:23:38 #197
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198743422
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 18:49 schreef zoz het volgende:
Ik zat in een verkeerd topic zonet :|W

Ik wil beginnen met meubels maken. Youtube filmpjes hebben mijn hoofd helemaal op hol gebracht. tv meubel, lades in trapkast en kledingkast onder schuine gedeelte van de zolder zijn zaken die op mijn lijstje staan.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

In een ander topic werd ik al gewezen op het halen van een invalzaag ipv een handcirkelzaag.

Is dit een goede optie? Of is een andere set prijs technisch beter voor het beoogde doel?
Die parallel geleider zou je evt. weg kunnen laten. De mijne heb ik in 10 jaar tijd misschien 4 keer gebruikt. Je zal vrijwel alles met de rails gaan zagen.
pi_198743506
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 18:49 schreef zoz het volgende:
Ik zat in een verkeerd topic zonet :|W

Ik wil beginnen met meubels maken. Youtube filmpjes hebben mijn hoofd helemaal op hol gebracht. tv meubel, lades in trapkast en kledingkast onder schuine gedeelte van de zolder zijn zaken die op mijn lijstje staan.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

In een ander topic werd ik al gewezen op het halen van een invalzaag ipv een handcirkelzaag.

Is dit een goede optie? Of is een andere set prijs technisch beter voor het beoogde doel?
Vet, heb ik ook allemaal gedaan het afgelopen jaar _O_

Ik heb een Parkside invalzaag gekocht maar die gebruik ik bijna nooit, werkt ook niet fijn :'). Volgende keer maar gewoon weer _O_ Makita _O_ kopen. Het meeste wat ik gebruik is mijn afkortzaag en lamellenfrees en bovenfrees. Daarnaast deze stofzuiger met een cycloon ertussen.

Achteraf gezien zou ik alleen niet een bovenfrees nemen maar ook een kantenfrees. Werkt dan toch wat makkelijker.

Ligt eraan hoe je je meubels gaat maken, idealiter doe je dat met een tafelzaag en een vlak/vandiktebank. Dan kan je geile dingetjes maken. Volgens mij, maar ik ben geen kenner, heb je niet zo'n zware stofzuiger nodig. Ik zuig met mijn lichtere bijna alles weg behalve bij m'n afkortzaag. Maar dat ligt niet aan de stofzuiger maar aan de afkortzaag.

Was je nog van plan andere dingen te kopen behalve deze 2?

Mijn projectjes kan je hier volgen. /Zelfpromotie

[ Bericht 5% gewijzigd door BEFEM op 28-03-2021 22:40:57 ]
pi_198743745
Volgens mij komt er 1 april trouwens een nieuwe actie, mogelijk dat de machines die je wilt kopen dan in een actie van Makita vallen.
pi_198744830
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Die parallel geleider zou je evt. weg kunnen laten. De mijne heb ik in 10 jaar tijd misschien 4 keer gebruikt. Je zal vrijwel alles met de rails gaan zagen.
Als ik hem weg laat dan wordt de prijs niet lager door de korting die je ontvangt. Ik heb de bestelling gedaan. Ik heb nog nooit bijna 800 euro overgemaakt voor wat gereedschap :D
Binnenkort maar even wat hout kopen *)
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:28 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ik heb een Parkside invalzaag gekocht maar die gebruik ik bijna nooit, werkt ook niet fijn :').

Was je nog van plan andere dingen te kopen behalve deze 2?

Ik heb een parkside bovenfrees gekocht. Werkte prima om sleuven te frezen in mijn trap.
Misschien koop ik nog een schaaf apparaat van parkside.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')