omdat we zo'n beleid al een maand of 10 volgen......wij doen niet aan voortschrijdend inzicht hequote:Op zaterdag 16 januari 2021 15:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarom wachten tot die nieuwe variant, die nu tussen de 2 en 5 procent aanwezig is, de overhand krijgt?
En dan pas maatregelen nemen om deze mutant te beteugelen?
Wat mij betreft maken we het beleid nu al strenger, en gebruiken het kleine beetje wisselgeld dat er is om de basisscholen open te doen (kinderen spelen toch een kleinere rol wat betreft de verspreiding).
Dan moet je mijn posts misschien niet meer lezenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 15:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk precies je punt? Het blijft onduidelijk.
In Nederland wordt de R ingeschat op 0,9, we zien nog steeds een daling. Indien blijkt uit de cijfers vanuit Lansingerland en Drachten e.d. dat de B117 variant meer aanwezig is dan gedacht kun je nadenken over verzwaringen ja.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 15:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarom wachten tot die nieuwe variant, die nu tussen de 2 en 5 procent aanwezig is, de overhand krijgt?
En dan pas maatregelen nemen om deze mutant te beteugelen?
Wat mij betreft maken we het beleid nu al strenger, en gebruiken het kleine beetje wisselgeld dat er is om de basisscholen open te doen (kinderen spelen toch een kleinere rol wat betreft de verspreiding).
Nou het stijgt niet echt ofwel?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 15:45 schreef halfway het volgende:
Besmettingen vinden vooral thuis plaats, en waar zitten wij nu dan?
Juist en iedere maatregel die ze erbij verzonnen zorgde voor een verdere stijging.
Je mag dus wel onzin verspreiden? Maar die onzin mag geen fakenews genoemd worden want dan ben ik degene die in een tunnel zit?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
We hadden volgens mij een normale discussie. Als dit de manier is waarop je denkt de discussie te kunnen voeren laat dan maar. Iets dat niet in je eigen tunnel past is niet per definitie fakenews he.
En wat betreft die tunnel, ik zit juist niet in die tunnel. Ik heb namelijk dolgraag dat we weer naar normaal gaan, maar ik zie dat het niet kan. De mensen die in de tunnel zitten, redeneren naar het doel toe, zij willen versoepelen, en interpreteren de feiten dus ook op die manier dat ze in de tunnel passen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 15:39 schreef chratnox het volgende:
Nogmaals, er is tot nu toe niets dat uitwijst dat het daadwerkelijk die doemvariant is waarvoor gewaarschuwd wordt.
Dat deden ze wel na de black plague. Massaal orgies. Ik snap het ook wel.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 15:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Per 1 Juno alles open en 1 grote orgie op de Dam.
geil hoor, onze eigen FOK! orgiequote:Op zaterdag 16 januari 2021 15:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat deden ze wel na de black plague. Massaal orgies. Ik snap het ook wel.
Er is natuurlijk al veel meer kennis beschikbaar. Maar jij telt die niet mee. Misschien omdat het uit het buitenland komt?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 15:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
In Nederland wordt de R ingeschat op 0,9, we zien nog steeds een daling. Indien blijkt uit de cijfers vanuit Lansingerland en Drachten e.d. dat de B117 variant meer aanwezig is dan gedacht kun je nadenken over verzwaringen ja.
Wat wil je precies weten waarvoor onderzoek in Lansingerland nodig is?quote:Op dit moment verzwaren voordat je weet hoe het zit met die variant lijkt me onlogisch.
Tja, het meest schadelijke effect zit waarschijnlijk in het sluiten van de scholen. En ja, het zal de facto waarschijnlijk weer extra besmettingen opleveren, maar we hebben nu met de dalende trend de ruimte om andere maatregelen in te schakelen en andere maatregelen weer anders in te delen. Straks is het wederom alle hens aan dek.quote:Ik zou er voorstander voor zijn om basisscholen open te doen, maar dan krijg je wel veel meer vervoersbewegingen, dus hoewel de kinderen een kleine rol spelen spelen die vervoersbewegingen dat misschien niet.
Ja, en dat is eigenlijk precies wat ik bedoelde.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 15:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In dat deel van de UK weten ze het dus te beteugelen mét een heel strikte lockdown. Er was niet van alles nog open tot O&N, het was er heel streng. En nog. Dat is dus al met al een week of 5?
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 15:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat deden ze wel na de black plague. Massaal orgies. Ik snap het ook wel.
Omdat London naar een erg strenge lockdown gegaan is.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
Er wordt gezegd dat de R tussen de 0,4 en 0,7 toeneemt door de B117 variant, terwijl dat helemaal nergens in de data vanuit Londen terugkomt. Je ziet een stijging rond 23 december, maar dat R getal hebben ze in oktober ook op gezeten. Begin oktober zaten ze zelfs hoger dan nu.
Heb je enig idee hoe slecht dit is?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
In plaats daarvan kabbelt de R in de regio London sinds september al rond de 1.1/1.2.
Als het reproductie nummer daar ook op ziekenhuis opnames gebasseerd wordt, dan duurt het nog even voordat die omlaag schiet. De data van de overheid daar laat zien dat de besmettingen in ieder geval gigantisch omlaag zijn gegaan, maar het duurt even.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 15:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat London naar een erg strenge lockdown gegaan is.
De cijfers zijn gewoon slecht. Zelfs met die zware lockdown daar komt het nauwelijks onder de R1.
Jij bent van mening om te verzwaren, ik ben van mening om niet te verzwaren. Ik heb het niet over versoepelen, daar heb je mij niet over gehoord.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 15:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je mag dus wel onzin verspreiden? Maar die onzin mag geen fakenews genoemd worden want dan ben ik degene die in een tunnel zit?
Dit is gewoon onzin:
[..]
En wat betreft die tunnel, ik zit juist niet in die tunnel. Ik heb namelijk dolgraag dat we weer naar normaal gaan, maar ik zie dat het niet kan. De mensen die in de tunnel zitten, redeneren naar het doel toe, zij willen versoepelen, en interpreteren de feiten dus ook op die manier dat ze in de tunnel passen.
Waar is dit nou voor nodig? Tussen de posts tussen jou en mij heb ik een heel gesprek met @miss_sly over de situatie in het VK, met data/kennis daarover. Deze opmerking is echt onnodig.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 15:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er is natuurlijk al veel meer kennis beschikbaar. Maar jij telt die niet mee. Misschien omdat het uit het buitenland komt?
Hoezeer die al verspreid is.quote:Wat wil je precies weten waarvoor onderzoek in Lansingerland nodig is?
Ik ben het helemaal met je eens dat we maatregelen wellicht anders in kunnen delen zodat (bijvoorbeeld) scholen open kunnen. Ik ben het alleen niet eens met een defacto verzwaring omdat er onzekerheid is.quote:Tja, het meest schadelijke effect zit waarschijnlijk in het sluiten van de scholen. En ja, het zal de facto waarschijnlijk weer extra besmettingen opleveren, maar we hebben nu met de dalende trend de ruimte om andere maatregelen in te schakelen en andere maatregelen weer anders in te delen. Straks is het wederom alle hens aan dek.
Ja, ik heb een heel goed idee hoe slecht dat is. En dat is wat ik bedoel. In Londen is de situatie al maanden beroerd, ook voordat de B117 variant (volgens de bronnen in het VK) zijn intrede deed. Dan zou je toch eerder nadenken over verkeerd beleid dan een variant die helemaal los gaat, terwijl het voor die tijd ook al los ging?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 15:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe slecht dit is?
Je vergelijkt appels met peren. Je vergelijkt een situatie met lossere maatregelen met een strengere aanpak.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 15:59 schreef chratnox het volgende:
In jouw mening om te verzwaren redeneer je naar het onbekende toe. In mijn mening om niet te verzwaren redeneer ik naar de gegevens die er zijn toe. De gegevens die er zijn spreken die toename in R van 0,4 tot 0,7 tegen.
Dat kun je onzin noemen, ik baseer me gewoon op de gegevens die gedeeld worden door de overheid van het VK
Alle bewijzen die hij voor die stelling heeft geleverd lijk je gewoon te negeren. De tunnelopmerking is zeer gepast.quote:
Dan denk ik dat ik je niet goed begrijp. Kun je uitleggen wat je bedoelt? Ik ben geen voorstander van minder zware maatregelen hier op dit moment, ik ben voorstander van geen zwaardere maatregelen dan er op dit moment zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 16:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met peren. Je vergelijkt een situatie met lossere maatregelen met een strengere aanpak.
Wederom, een diepe zucht.
Dus in feite stel je dat Ierland het wel aan zichzelf heeft te danken, want een reproductiegetal van 2.4 - 3 heeft te maken met lossere maatregelen?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 16:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met peren. Je vergelijkt een situatie met lossere maatregelen met een strengere aanpak.
Wederom, een diepe zucht.
Prima cijfers vandaag, het lek is toch echt wel boven.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 15:16 schreef miss_sly het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 5.340
Totaal: 906.956 (+5.260 ivm -80 corr.)
Perc. positief 10 jan - 12 jan: 12,6%
Opgenomen: 212
Huidig: 1.694 (-90)
Opgenomen op IC: 35
Huidig: 671 (-19)
Overleden: 98
Totaal: 12.965
Dat weten we pas over een paar jaar.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 16:04 schreef Draak31 het volgende:
Is er al iets bekend over of die MRA vaccins auto immuun ziektes kunnen gaan veroorzaken over een paar jaar?
Oke dan kan ik beter even een paar jaar wachten dus als jonge frisse vent.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 16:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat weten we pas over een paar jaar.![]()
Alles kan, maar voorlopig lijkt het er op dat het hartstikke veilig is. Lange-termijn effecten weet je nooit van te voren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |