Mijn belastinggeld? Dat onderhoud lijkt me een gemeentelijke activiteit.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 16:51 schreef Oceanier het volgende:
Ja maar je belastinggeld gaat erheen om het te onderhouden. Er zijn bijvoorbeeld asielzoekers die het geld beter kunnen gebruiken dan een standbeeld van een massamoordenaar te onderhouden.
Wie dan?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 16:48 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je kan rotte vis moeilijk verse vis noemen. Ik stoom niet. Wijke die blijve, piet die vlucht en standbeelden die aan verzet onderhevig zijn. De mensen die helemaal gek worden behoren tot jouw cluppie
Is goed man, als jij geen zin hebt in een normaal gesprekje ga ik er ook geen moeite meer in steken hoorquote:
Mary Wollstonecraft is het enige controversiele standbeeld in Londen, en alleen maar omdat een paar preutse feministen problemen hebben met blote tetten, maar dat zal hij vast niet bedoelen.quote:
Wat een korte teentjes. Is niks voor jou speccie. Zeg mij na: Coen is een Nederlandse held die onmenselijke barbaarse daden heeft gepleegdquote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
Is goed man, als jij geen zin hebt in een normaal gesprekje ga ik er ook geen moeite meer in steken hoor
De jongens, het clubje, het handjevol dat overal woont.... Verzonnen verhalen
Heb ik al gedaanquote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:16 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wat een korte teentjes. Is niks voor jou speccie. Zeg mij na: Coen is een Nederlandse held die onmenselijke barbaarse daden heeft gepleegd
Zullen we als blanke Nederlanders meteen onze anus even inwrijven met vaseline?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 16:51 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja maar je belastinggeld gaat erheen om het te onderhouden. Er zijn bijvoorbeeld asielzoekers die het geld beter kunnen gebruiken dan een standbeeld van een massamoordenaar te onderhouden.
Waarom heeft die ene Coen barbaarse daden gepleegd? Voor de lol of om de Ned. economie een boost te geven.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:16 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wat een korte teentjes. Is niks voor jou speccie. Zeg mij na: Coen is een Nederlandse held die onmenselijke barbaarse daden heeft gepleegd
Daarom ook "(indien van toepassing)".quote:Op vrijdag 15 januari 2021 16:21 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Ik zou niet weten welke gruwelijkheden van het standbeeld van Dennis Bergkamp worden betwist bij het Arsenal Stadion.
'Really' ja. Je draait het overigens om: het zegt niks over "onze Coen", maar over de mensen die zo'n beeld in opspraak brengen. Want waarom het beeld van de ene massamoordenaar uit een ver verleden wel in opspraak brengen, en het andere niet? Hitler, Stalin en Saddam Hussein bijvoorbeeld zijn daarin geen argument, zoals hier al is aangegeven.quote:Waarom een Nederlander wel en een Spanjaard en een Fransman niet? Really? Dat zegt in iedere geval heel wat over onze Coen. Maar niet getreurd, wat is niet is kan nog komen. Kijk maar naar Columbus in Amerika en het standbeeld van die ene persoon in Londen.
Lekker laten staan dat beeldquote:Op vrijdag 15 januari 2021 16:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het beeld staat er al 100+ jaar en heeft de zure regen ook overleefd dus het gaat prima.
Misschien over 300 jaar als men lachend terugdenkt aan deze periode van waanzin. En dan krijgt ie een standbeeld waar heel Nederland zijn hond tegenaan mag laten pissen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Weg met dat beeld en laat een ander beeld ervoor in plaats komen, bijvoorbeeld het beeld van een lachende Rutte.
Ja, want mocht ie herkozen worden, is ie wel langstzittende premier van NL ooit. Dan verdient ie zeker om een eigen beeld te hebben wat mij betreft. Niet omdat wij zo dom zijn, maar omdat hij zo slim is.
Waarom eigenlijk. Kunt ge niet tegen kritiekquote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zullen we als blanke Nederlanders meteen onze anus even inwrijven met vaseline?
Dan tevreden?
Allemaal verschrikkelijk irrelevant. Barbaarse daden worden altijd gepleegd door zieke geesten.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Waarom heeft die ene Coen barbaarse daden gepleegd? Voor de lol of om de Ned. economie een boost te geven.
Daarom wordt Coen’s standbeeld ook betwist, en Bergkamp’s standbeeld niet. Een standbeeld is namelijk een verering.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Daarom ook "(indien van toepassing)".
Het zegt heel wat over Coen. Wat niet is kan nog komen, zoals ik al zei, zie voorbeeld Columbus. Wat is volgens jou de reden dat Coens standbeeld mikpunt is van kritiek en Napoleon niet en waarom zijn Hitler en co geen argument?quote:' ja. Je draait het overigens om: het zegt niks over "onze Coen", maar over de mensen die zo'n beeld in opspraak brengen. Want waarom het beeld van de ene massamoordenaar uit een ver verleden wel in opspraak brengen, en het andere niet? Hitler, Stalin en Saddam Hussein bijvoorbeeld zijn daarin geen argument, zoals hier al is aangegeven.
Van Bontekoe?quote:
Dat heeft een historicus al feilloos uit lopen leggen maar dat jouw concentratieboog niet langer dan 5 woorden is kunnen wij weinig aan doen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:46 schreef Oceanier het volgende:
waarom zijn Hitler en co geen argument?
Waar ik niet tegen kan is mensen die net doen alsof we hier in Nederland te maken hebben met Amerikaanse toestanden; alsof in Nederland zoiets als 'institutioneel racisme', 'wit privilege' en 'witte onschuld' überhaupt bestaat. Hoe graag de Sylvana's en Akwasi's en al die andere beroepsgekwetsten ook zouden willen, men hoeft hier niet te strijden alsof het hier Mississippi anno 1890 is, of Zuid-Afrika anno 1980; Nederland heeft zo'n geschiedenis in diens geheel niet, en juist daarom zoeken Sylvana, Akwasi en co. wel naar zaken om toch een beetje de eigentijdse, Nederlandse Martin Luther King c.q. Mandela uit te hangen, want oh wat worden ze toch onderdrukt hier in het afgrijselijk racistische Nederland.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:38 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk. Kunt ge niet tegen kritiek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |