Ja, dat denk ik ook. Dus dan blijft het behelpen de komende tijdquote:Op woensdag 13 januari 2021 15:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Uiteraard die eerst maar zeker middelbaar draagt bij aan besmettingen.
Er mag best wat druk op de zorg staan in de periode dat we terug gaan naar normaal. Overvolle ziekenhuizen ook niet, maar er hoeven ook niet maar 50 covid patiënten te liggen bij wijze.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Terug bij af" betekent de ziekenhuis weer overvol. Dat wil je die mensen toch niet aandoen. Het personeel loopt al op hun tandvlees en het aantal mensen dat reguliere zorg mist wordt ook niet minder.
Nogmaals dat is onzin. Lockdowns zijn om tijd te kopen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Terug bij af is wel degelijk een probleem, want dan hebben we de afgelopen weken voor niks in deze lockdown gezeten.
En weer nogmaals: waarom wil je dat? Vergeet je soms dat een lockdown op z'n zachtst gezegd rampzalig is?quote:Je wil naar controle toe...juist zodat we veel langer van een daling kunnen genieten. Zodat er weer meer kan.
Ik weet nu al dat het nieuws op de radio zo gaat beginnen, erg vermoeiend.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zwarte mediakoppen incoming. Over de 1000 meer dan gisteren!!!
Terug bij af zou geen probleem zijn als de ziekenhuizen het aan kunnen. Dus wanneer ze niet meer op overbezetting, maar normale bezetting zitten. Simpel gezegd, wanneer er geen zorg meer afgeschaald is.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat wil je niet per se. 'Terug bij af' is niet zo'n probleem als de samenleving in de tussentijd wat lucht kan krijgen.
Dat is maar de vraag. Volgens het RIVM daalt het aantal besmettingen sinds half december in alle leeftijdsgroepen behalve 12-25. De sluiting van de scholen heeft dus niet geleid tot een daling, wat het, als je het omdraait, twijfelachtig maakt of middelbare scholen wel zo veel bijdragen aan de besmettingen. Iets wat eigenlijk uit bijna alle onderzoeken sinds april ook wel blijkt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Uiteraard die eerst maar zeker middelbaar draagt bij aan besmettingen.
Die ondernemers krijgen in elk geval nog financiële steun. Mensen wiens operatie is uitgesteld zijn pas echt de pineut wmb.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat vind ik niet perse een valide argument. Je wilt het de ondernemers die hier aan kapot gaan dit ook niet aandoen. Zijn betere argumenten te vinden voor druk op ziekenhuizen laag houden.
Jij zit echt in facebookgroepen volgens mijquote:Op woensdag 13 januari 2021 14:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, gaat niet gebeuren. Dan spelen ze het wel op de Britse variant om niet te versoepelen. Is ook al onderhevig aan het Bergamosyndroom.
Wat ik echt heel dom zou vinden momenteel. Helemaal met de onzekerheid van de UK variant. Ik snap dat er enorme druk is vanuit de samenleving, maar ik denk dat het voor kinderen (en daar gaat het om, toch?) veel fijner is om nu nog een paar weekjes thuis les te krijgen, dan dat ze straks weer mogen en een paar weken later potentieel weer thuis zitten. Voelt ook een beetje kut voor de andere sectoren. Zijn we aan het dalen; openen ze de scholen te vroeg; stijgen we weer, en hun mogen nog langer dicht blijven omdat we dus te vroeg hebben versoepeld.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er iets opengaat, zijn het sowieso de scholen.
Nou ja zo, over een minuutje of tien pas.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:20 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik weet nu al dat het nieuws op de radio zo gaat beginnen, erg vermoeiend.
Dat vind ik bespreekbaar als daar lockdownschade mee voorkomen kan worden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Terug bij af zou geen probleem zijn als de ziekenhuizen het aan kunnen. Dus wanneer ze niet meer op overbezetting, maar normale bezetting zitten. Simpel gezegd, wanneer er geen zorg meer afgeschaald is.
Er zijn meer mensen dood aan een niet functionerende gezondheidssector omdat de werknemers massaal omvallen en alles overloopt dan als de horeca niks kan.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat vind ik niet perse een valide argument. Je wilt het de ondernemers die hier aan kapot gaan dit ook niet aandoen. Zijn betere argumenten te vinden voor druk op ziekenhuizen laag houden.
Je zit wel spot-on met je nowcast zeg. Kun je op basis van die situatie ook de ziekenhuisopnames vooruit trekken?quote:
Krijg het idee dat jij een beetje schijt hebt aan de situatie in de rest van de maatschappij, of heb ik het nu mis?quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Krijg het idee dat MoreDakka een beetje schijt heeft aan de situatie in de ziekenhuizen, of heb ik het nu mis?
Met die grote steekproef in Rotterdam zullen de komende tijd de cijfers toch wel wat hoger zijn. Alhoewel ze pas vandaag zijn begonnen en dus waarschijnlijk nog niet meegerekend zijn (of uitslagen bekend zijn).quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Hugo zegt zo veel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog niet, maar we schalen snel op volgens Hugo.
Ja maar dat was mijn punt dus ook niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die ondernemers krijgen in elk geval nog financiële steun. Mensen wiens operatie is uitgesteld zijn pas echt de pineut wmb.
Wat is er mis met Earl Grey?quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:20 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Jij zit echt in facebookgroepen volgens mij
Je hebt het compleet mis.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Krijg het idee dat jij een beetje schijt hebt aan de situatie in de rest van de maatschappij, of heb ik het nu mis?
Onzin, een paar weken lucht is beter dan helemaal geen lucht. Ik moet je weer vragen, ben je vergeten dan een lockdown letterlijk rampzalig is?quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap dat er enorme druk is vanuit de samenleving, maar ik denk dat het voor kinderen (en daar gaat het om, toch?) veel fijner is om nu nog een paar weekjes thuis les te krijgen, dan dat ze straks weer mogen en een paar weken later potentieel weer thuis zitten.
Sorry, wat? De ziekenhuizen zijn nooit overvol geweest?quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, want 'af' is in dit geval de situatie zoals die was op het hoogtepunt van de tweede golf. Van overvol is nooit sprake geweest. Deze lockdown was juist bedoeld om dat te voorkomen.
https://nos.nl/artikel/23(...)aan-gewoon-door.htmlquote:Niet-urgente zorg wordt afgeschaald
Alle niet-urgente zorg in ziekenhuizen en zelfstandige klinieken wordt afgeschaald om personeel vrij te spelen in de rest van de zorg. Het gaat om zorg die niet per se binnen zes weken noodzakelijk is, zegt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.
RIVM meldt 6148 nieuwe besmettingen, minder dan gemiddeldquote:Op woensdag 13 januari 2021 15:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Afschaling is niet hetzelfde als overvol.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sorry, wat? De ziekenhuizen zijn nooit overvol geweest?Ben je dit vergeten?
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)aan-gewoon-door.html
Voor de NOS een best wel positieve kop.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
RIVM meldt 6148 nieuwe besmettingen, minder dan gemiddeld
https://nos.nl/artikel/23(...)r-dan-gemiddeld.html.
Je kan je net zo goed de vraag stellen of een beetje open gaan er niet voor gaat zorgen dat het zoveel langer duurt dat je meer schade aanricht aan zorg en banen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nogmaals dat is onzin. Lockdowns zijn om tijd te kopen.
[..]
En weer nogmaals: waarom wil je dat? Vergeet je soms dat een lockdown op z'n zachtst gezegd rampzalig is?
Nee, de reguliere zorg wordt afgeschaald omdat het zo rustig isquote:Op woensdag 13 januari 2021 15:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Afschaling is niet hetzelfde als overvol.
Maar die situatie hebben we momenteel nog niet. Als ik me goed herinner konden er zo'n 1000 Covid-patiënten liggen zonder andere zorg af te hoeven schalen, maar daar kan @Lenny_Leonard gegarandeerd meer over zeggen. Dat zou inhouden dat je theoretisch uit de huidige lockdown kunt wanneer het aantal patiënten weer netjes onder dat niveau is.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat vind ik bespreekbaar als daar lockdownschade mee voorkomen kan worden.
Afschaling van andere zorg heb je het dan over..quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is gewoon een neutrale kop. Zoals altijd.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Voor de NOS een best wel positieve kop.
Mijn totaal niet-urgente operatie gaat juist eindelijk door. Niet dat het iets zegt verder.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, maar dat is de vraag op dit moment niet. De enige vraag die telt is "hoe vol zijn de ziekenhuizen".quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Je kan je net zo goed de vraag stellen of een beetje open gaan er niet voor gaat zorgen dat het zoveel langer duurt dat je meer schade aanricht aan zorg en banen.
De vraag zou moeten zijn hoe kom je met zo min mogelijk schade (optimum van zorg, mentale gezondheid, banen etc) door deze tijd.
Ja, ik ben dat spontaan vergeten. Ik roep hier al maanden dat gezondheid veel verder gaat dan enkel Corona en dat ik het liefst zou zien dat ze van aanpak zouden wisselen, maar dat gebeurd niet. De zorg is gewoon te belangrijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onzin, een paar weken lucht is beter dan helemaal geen lucht. Ik moet je weer vragen, ben je vergeten dan een lockdown letterlijk rampzalig is?
More Dakka begrijpt blijkbaar niet dat mensen in het ziekenhuis liggen met als doel om niet dood te gaan.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Want jij wil overvolle ziekenhuizen?
Ik wil ook meer versoepelingen. Echt. Maar ik wil ook dat de ziekenhuizen niet overstromen. Het is alleen maar verstandig dat ze dat proberen te voorkomen. We willen allemaal lage cijfers, want met dit beleid, is dat pas het moment dat ze gaan versoepelen. Dan wil ik dat ze nu elk middel aangrijpen ja. Anders blijven we aankakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |