SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
De verhouding tussen besmettingscijfers en ziekenhuisopnames is totaal niet stabiel. Daar kun je niet van op aan. Het percentage positief geteste mensen is veel belangrijker bijvoorbeeld. En dat daalt nu alweer flink, na een stijging vanaf begin december.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Onjuist. Ondertussen weten we toch wel dat een bepaalde hoeveelheid besmettingen nog steeds teveel opnames als gevolg hebben? En die opnames willen we voorkomen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag en net als in Nederland is de data van de laatste dagen nog niet compleet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:48 schreef byah het volgende:
[..]
Tada, een daling van dagelijkse besmettingen
https://coronavirus.data.(...)gion&areaName=London
Het is afgelopen week met 0,9% gedaald, terwijl we van 12-13% naar ongeveer 5-6% (of minder) willen en moeten. De conclusie is en blijft dus: het gaat momenteel simpelweg te traag.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De verhouding tussen besmettingscijfers en ziekenhuisopnames is totaal niet stabiel. Daar kun je niet van op aan. Het percentage positief geteste mensen is veel belangrijker bijvoorbeeld. En dat daalt nu alweer flink, na een stijging vanaf begin december.
Ik zie die ''flinke'' daling niet zo. Ik zie een minimale daling. Goed nieuws hoor, maar meer dan dat is het niet. Er is te weinig voor nodig om weer te stijgen en dat is gevaarlijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De verhouding tussen besmettingscijfers en ziekenhuisopnames is totaal niet stabiel. Daar kun je niet van op aan. Het percentage positief geteste mensen is veel belangrijker bijvoorbeeld. En dat daalt nu alweer flink, na een stijging vanaf begin december.
Als die goed onderbouwd zijn is daar nog iets voor te zeggen, maar de link met het daadwerkelijke probleem moet niet vervagen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Rutte en Hugo hebben zo vaak concrete cijfers genoemd.
Volgens mij snap je mijn punt niet helemaal. Wat maakt die 5-6% zo heilig? Waar is dat op gebaseerd? Het kan niet alleen maar zijn 'omdat Hugo en Rutte het zeggen'.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is afgelopen week met 0,9% gedaald, terwijl we van 12-13% naar ongeveer 5-6% (of minder) willen en moeten. De conclusie is en blijft dus: het gaat momenteel simpelweg te traag.
Ook dat wordt gewoon gemeten en daarin is een zeer duidelijk verschil zichtbaar tussen maart/april en de afgelopen maanden. Het is dus ook feitelijk veel drukker geworden en gebleven, ook toen we in Oktober weer met maatregelen te maken kregen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar goed, het deed me met name denken aan menig nieuwsprogramma of krant waarin deze bewoordingen op m.i. ongepaste momenten worden gebruikt. 'Het was veel te druk op straat!' Serieus? Hoezo te? Bepaal jij dat even?
Op die fiets
Komt ook niet van Rutte en Hugo af, maar van het WHO die beweren dat alles boven de 5% eigenlijk het zicht op het virus snel doet vervagen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens mij snap je mijn punt niet helemaal. Wat maakt die 5-6% zo heilig? Waar is dat op gebaseerd? Het kan niet alleen maar zijn 'omdat Hugo en Rutte het zeggen'.
Het is nog geen 18 januari, het originele einde van de lockdown.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie die ''flinke'' daling niet zo. Ik zie een minimale daling. Goed nieuws hoor, maar meer dan dat is het niet. Er is te weinig voor nodig om weer te stijgen en dat is gevaarlijk.
Berekeningen van de experts. Die weten ondertussen echt wel vanaf welke cijfers ze zich druk moeten gaan maken en vanaf welke cijfers het weer wat veiliger is.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens mij snap je mijn punt niet helemaal. Wat maakt die 5-6% zo heilig? Waar is dat op gebaseerd? Het kan niet alleen maar zijn 'omdat Hugo en Rutte het zeggen'.
Als je drie keer zo veel mensen gaat testen, liefst volstrekt willekeurig, dan denk ik wel dat je richting die 5-6% gaat. Geen idee wat we daarmee opschieten, maar blijkbaar maakt dat mensen blij.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Correct. Als er een wonder gebeurd zijn de cijfers op 18 januari spontaan genoeg gedaald. Ik hoop het hoor, maar die kans is realistisch gezien nogal klein momenteel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is nog geen 18 januari, het originele einde van de lockdown.
Zoals wel vaker in dit topic aangekaart is, die experts zijn geen politici en kijken alleen maar naar het virus als probleem. En dat is mooi, dat is hun taak. Het is dan aan de politiek om er iets mee te doen. Dus waarom zijn de cijfers die Hugo noemt heilig?quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Berekeningen van de experts. Die weten ondertussen echt wel vanaf welke cijfers ze zich druk moeten gaan maken en vanaf welke cijfers het weer wat veiliger is.
Nou, dan kunnen volgende week in Lansingerland de kroegen openquote:Op woensdag 13 januari 2021 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is afgelopen week met 0,9% gedaald, terwijl we van 12-13% naar ongeveer 5-6% (of minder) willen en moeten. De conclusie is en blijft dus: het gaat momenteel simpelweg te traag.
Omdat Hugo zich ook simpelweg baseert op rapporten van de experts.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zoals wel vaker in dit topic aangekaart is, die experts zijn geen politici en kijken alleen maar naar het virus als probleem. En dat is mooi, dat is hun taak. Het is dan aan de politiek om er iets mee te doen. Dus waarom zijn de cijfers die Hugo noemt heilig?
Pas als je gaat vergelijken kun je inderdaad die uitspraken doen. Domweg te druk neerplempen slaat nergens op.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ook dat wordt gewoon gemeten en daarin is een zeer duidelijk verschil zichtbaar tussen maart/april en de afgelopen maanden. Het is dus ook feitelijk veel drukker geworden en gebleven, ook toen we in Oktober weer met maatregelen te maken kregen.
We praten in rondjes. Ze weten ondertussen prima welke cijfers er nodig zijn om de ziekenhuizen echt te kunnen ontzien. En dat is het doel. De zorg.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zoals wel vaker in dit topic aangekaart is, die experts zijn geen politici en kijken alleen maar naar het virus als probleem. En dat is mooi, dat is hun taak. Het is dan aan de politiek om er iets mee te doen. Dus waarom zijn de cijfers die Hugo noemt heilig?
En de vraag is of dat een goed idee is. Het land staat figuurlijk in brand, Hugo houdt zich bezig met het figuurlijk opkrikken van de capaciteit van de brandweer en wil pas gaan blussen op een vrij willekeurig moment.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat Hugo zich ook simpelweg baseert op rapporten van de experts.
Nee, gaat niet gebeuren. Dan spelen ze het wel op de Britse variant om niet te versoepelen. Is ook al onderhevig aan het Bergamosyndroom.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Correct. Als er een wonder gebeurd zijn de cijfers op 18 januari spontaan genoeg gedaald. Ik hoop het hoor, maar die kans is realistisch gezien nogal klein momenteel.
Dat is het doel van de rampzalige lockdown ja. Het punt dat ik maak is dat het doel 'de ziekenhuizen echt ontzien' niet alle middelen heiligt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We praten in rondjes. Ze weten ondertussen prima welke cijfers er nodig zijn om de ziekenhuizen echt te kunnen ontzien. En dat is het doel. De zorg.
Dat vol inzetten op vaccineren gebeurt ook, er zijn gewoon niet meer vaccins zo snel beschikbaarquote:Op woensdag 13 januari 2021 15:00 schreef hjansen82 het volgende:
Je kunt avondklokken wat je wil. Maar een beter idee is vol inzetten op vaccineren en de vaccins pakken die je pakken kan. En 24/7 kwetsbaren en zorgpersoneel vaccinneren en de lockdown handhaven zoals die nu is.
Vaccineren, vaccineren, vaccineren. Zo snel mogelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:00 schreef hjansen82 het volgende:
Je kunt avondklokken wat je wil. Maar een beter idee is vol inzetten op vaccineren en de vaccins pakken die je pakken kan. En 24/7 kwetsbaren en zorgpersoneel vaccinneren en de lockdown handhaven zoals die nu is.
Die discussie voeren we hier pas 3/4 jaar zowat. Feit blijft dat de zorg op 1 blijft staan en daarna pas de economie komt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is het doel van de rampzalige lockdown ja. Het punt dat ik maak is dat het doel 'de ziekenhuizen echt ontzien' niet alle middelen heiligt.
De vraag is dan wel wat daar voor nodig is. Zit de schrik er in Londen zo in dat iedereen zich nu super aan de maatregelen houdt? En dan is de volgende vraag hoe krijg je dat voor elkaar zonder beelden van overvolle ziekenhuizen en mortuaria?quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat de lockdown daar nu een eerste gunstige effect heeft doet vermoeden dat het virus tóch wel te beteugelen is. Dat is in ieder geval goed nieuws.
Dat is geen feit, dat is een keuze.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die discussie voeren we hier pas 3/4 jaar zowat. Feit blijft dat de zorg op 1 blijft staan en daarna pas de economie komt.
Omdat Rutte en Hugo dat zeggen ja. Maar ondertussen wordt heel snel uit het oog verloren wat daar voor wordt opgeofferd. Moet ik er nu van uit gaan dat jij het eens bent met de opvatting dat de zorg altijd op 1 staat?quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die discussie voeren we hier pas 3/4 jaar zowat. Feit blijft dat de zorg op 1 blijft staan en daarna pas de economie komt.
Maar die zorg blijft ook prima overeind als we boven de 10 ic opnames per dag zitten. Dat doel om naar 10 (of in jouw woorden) liever nog naar 3 opnames per dag te gaan is wat mij betreft veel te ambitieus. Er mogen best wat meer besmettingen/opnames komen met het vooruitzicht van het vaccin.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een virus kan je niet bestrijden. Je kunt de besmettingen hooguit vertragen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:03 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
Er blijven zeer weinig EU-landen over die over 2 golven bekeken, consequent goed gehandeld hebben. Het zal wel moeilijk zijn, dat corona bestrijden.
Wat doet het er toe hoe ik daar over denk? Het is een keuze die vanuit de politiek voor Nederland is gemaakt. Kunnen we hoog of laag springen, daar zal niet snel van afgeweken gaan worden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat Rutte en Hugo dat zeggen ja. Maar ondertussen wordt heel snel uit het oog verloren wat daar voor wordt opgeofferd. Moet ik er nu van uit gaan dat jij het eens bent met de opvatting dat de zorg altijd op 1 staat?
Want jij wil overvolle ziekenhuizen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is het doel van de rampzalige lockdown ja. Het punt dat ik maak is dat het doel 'de ziekenhuizen echt ontzien' niet alle middelen heiligt.
Natuurlijk, ze vragen gewoon zichzelf om advies. Wie zichzelf pijpt heeft altijd genot.quote:
Echter worden de maatregelen pas definitief (hoop ik) afgeschaald wanneer 70% gevaccineerd is, terwijl de druk op zorg weg is wanneer de kwetsbaren een prik gehad hebben. Dit argument werkt dus ook weer maar 1 kant op die ze het best uitkomt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zijn niet mijn woorden, maar die van Rutte.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar die zorg blijft ook prima overeind als we boven de 10 ic opnames per dag zitten. Dat doel om naar 10 (of in jouw woorden) liever nog naar 3 opnames per dag te gaan is wat mij betreft veel te ambitieus. Er mogen best wat meer besmettingen/opnames komen met het vooruitzicht van het vaccin.
De cijfers die Hugo noemt zijn een extrapolatie van de andere cijfers. Er wordt gesproken over 1200 besmettingen per dag, minder dan 40 ziekenhuisopnames per dag en minder dan 10 IC opnames per dag.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nu aftreden is alleen maar voor de bühne, daar los je het voor de slachtoffers niet mee op, sterker nog dan duurt een oplossing waarschijnlijk nog veel langer.quote:
Antarctica kan ook heel snel gaan. Alle pinguins vaccineren kan heel snel gaanquote:Op woensdag 13 januari 2021 15:06 schreef _serial_ het volgende:
Het zal mij benieuwen welk landen als 1e "klaar" zijn met vaccineren.
Ik zet mijn peilen op Israël, Duitsland en England.
Nee. Ik wil een einde aan de lockdown, en dat kan absoluut.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Want jij wil overvolle ziekenhuizen?
Dunbevolkte landen met weinig inwoners hebben ook wel een kans. Deze pandemie heeft ook wel duidelijk gemaakt dat in een dichtbevolkt land leven een voorbode op ellende is, ook met toekomstige pandemieën in het achterhoofd hebbende. We moeten naar veel minder inwoners.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:06 schreef _serial_ het volgende:
Vaticaanstad moet ook snel klaar kunnen zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:06 schreef _serial_ het volgende:
Het is hier geen China, we kunnen het gewoon hebben over keuzes die de politiek maakt. Ik vraag wat jij er van vindt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat doet het er toe hoe ik daar over denk? Het is een keuze die vanuit de politiek voor Nederland is gemaakt. Kunnen we hoog of laag springen, daar zal niet snel van afgeweken gaan worden.
En dat zit dus gekoppeld aan de toestand in de ziekenhuizenquote:Op woensdag 13 januari 2021 15:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee. Ik wil een einde aan de lockdown, en dat kan absoluut.
Het Vaticaan. Die hebben aan twee doosjes genoeg.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:06 schreef _serial_ het volgende:
Goeie. Als genoeg mensen de nare ervaring hebben dat hun dierbare besmet is of geen plek kon vinden in het ziekenhuis voor iets anders omdat het vol lag.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:03 schreef Jazeg het volgende:
[..]
De vraag is dan wel wat daar voor nodig is. Zit de schrik er in Londen zo in dat iedereen zich nu super aan de maatregelen houdt? En dan is de volgende vraag hoe krijg je dat voor elkaar zonder beelden van overvolle ziekenhuizen en mortuaria?
Het leek eerder je persoonlijke wens in het vorige deel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zijn niet mijn woorden, maar die van Rutte.
En die is nu een stuk beter, aan het einde van deze lockdown al helemaal. Dus is er weer ruimte.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dat zit dus gekoppeld aan de toestand in de ziekenhuizen
Nogmaals, doet er niet toe wat ik daar van vind. Waar wil je nu eigenlijk heen met deze discussie vraag ik me af..quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is hier geen China, we kunnen het gewoon hebben over keuzes die de politiek maakt. Ik vraag wat jij er van vindt.
Idd, uiteindelijk kom je toch bij een beleidsmedewerker uit die loopt te kloten. Ga daar maar eens achteraan. Ministers gaan daar vaak blind op af en moeten kunnen vertrouwen op hun ambtenaren. Maar ministers blijven natuurlijk politiek verantwoordelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nu aftreden is alleen maar voor de bühne, daar los je het voor de slachtoffers niet mee op, sterker nog dan duurt een oplossing waarschijnlijk nog veel langer.
Fouten zijn gemaakt, en die moeten opgelost worden, maar om elke keer de verantwoordelijke minister eruit te trappen, is niet altijd constructief, dan begint het hele riedeltje weer opnieuw met een andere.
Ik praat met jou, niet met Rutte of Hugo. Ben je het er mee eens of niet?quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nogmaals, doet er niet toe wat ik daar van vind. Waar wil je nu eigenlijk heen met deze discussie vraag ik me af..
De paus zit in een risicogroep, maar vraag me wel af of die gaan vaccineren.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het Vaticaan. Die hebben aan twee doosjes genoeg.
Ik ben vooral benieuwd wat de stijgende vaccinatiegraad straks in landen als Israël en het VK gaat doen met de ziekenhuisbezetting.
Naar het moment dat je haar gelijk geeftquote:Op woensdag 13 januari 2021 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waar wil je nu eigenlijk heen met deze discussie vraag ik me af..
Soms wel, soms niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik praat met jou, niet met Rutte of Hugo. Ben je het er mee eens of niet?
Deze wel denk ik. Over de vorige twijfel ik.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
De paus zit in een risicogroep, maar vraag me wel af of die gaan vaccineren.
De Paus had al gezegd dat mensen zich zouden moeten laten vaccineren dacht ik.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, want woensdag.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:13 schreef zalkc het volgende:
Voor vandaag is een stijging niet geheel abnormaal toch?
Goeie uitleg, maar ik beargumenteer dat het tijd wordt om dat streefcijfer realistischer te maken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
De cijfers die Hugo noemt zijn een extrapolatie van de andere cijfers. Er wordt gesproken over 1200 besmettingen per dag, minder dan 40 ziekenhuisopnames per dag en minder dan 10 IC opnames per dag.
Even los van de leeftijd (want je kunt het niet zo makkelijk doorrekenen als ik nu even doe): Zo'n 4% van de mensen die positief getest wordt bij klachten komt in het ziekenhuis terecht. Jongeren zitten onder de 1%, maar ouderen boven de 8% ofzo. Daarvan komt een deel op de IC, zeker de ouderen.
Doordat ziekenhuisopnames na-ijlen op besmettingscijfers hebben ze 'blind' gezegd: 1200 is ons streefcijfer. Die 1200 heeft minder dan 40 ziekenhuisopnames tot gevolg. In het geval van 1200 besmettingen onder 70+ zullen het er rond de 40 zijn, maar in het geval van 1200 onder jongeren wellicht 0 of 1.
Zo doen de meeste landen het. Daar kunnen we heel veel van vinden, maar het is een soort streefcijfer omdat ziekenhuisopnames een week later pas beginnen.
Risico valt mee, schijnt vooral contact te hebben met kinderen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je de lockdown opheft voordat de cijfers drastisch gedaald zijn, hebben mensen er alleen maar last van gehad zonder dat het iets oplevert.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee. Ik wil een einde aan de lockdown, en dat kan absoluut.
En ben je ook weer heel snel terug bij af.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je de lockdown opheft voordat de cijfers drastisch gedaald zijn, hebben mensen er alleen maar last van gehad zonder dat het iets oplevert.
Dat is niet waar, er is tijd gekocht. We zijn aan het vaccineren.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je de lockdown opheft voordat de cijfers drastisch gedaald zijn, hebben mensen er alleen maar last van gehad zonder dat het iets oplevert.
Die ruimte is er dus nog niet. Zoveel berekeningen voor geweest. Als we voortijdig versoepelen zijn we nu veel te snel terug bij af. Je wil naar een punt dat het weer wat beter te controleren is; dat BCO makkelijker gaat, etc.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En die is nu een stuk beter, aan het einde van deze lockdown al helemaal. Dus is er weer ruimte.
Het duurt nog maanden voordat het vaccineren een significant effect gaat hebben op de verspreiding van het virus.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet waar, er is tijd gekocht. We zijn aan het vaccineren.
Woensdageffect.. Morgen weer een dag.. Jammer van de ingezette dalingquote:Op woensdag 13 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
Dagcijfers 13 januari
6.086 nieuwe positieve testen
218 nieuwe ziekenhuisopnames
46 nieuwe IC-opnames
122 nieuwe overlijdens
Jammerquote:Op woensdag 13 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
Dagcijfers 13 januari
46 nieuwe IC-opnames
122 nieuwe overlijdens
Hangt van het nut van een maatregel af. Kan me niet voorstellen dat we opeens skyhigh gaan als we restaurants zouden openen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
5 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmettingen
37 gemeentes met 2-4 besmettingen
83 gemeentes met 5-9 besmettingen
73 gemeentes met 10-14 besmettingen
54 gemeentes met 15-19 besmettingen
54 gemeentes met 20-24 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Zoals verwacht. Dank.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
Dagcijfers 13 januari
46 nieuwe IC-opnames
122 nieuwe overlijdens
Nee, dat wil je niet per se. 'Terug bij af' is niet zo'n probleem als de samenleving in de tussentijd wat lucht kan krijgen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die ruimte is er dus nog niet. Zoveel berekeningen voor geweest. Als we voortijdig versoepelen zijn we nu veel te snel terug bij af. Je wil naar een punt dat het weer wat beter te controleren is; dat BCO makkelijker gaat, etc.
quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
Dagcijfers 13 januari
46 nieuwe IC-opnames
122 nieuwe overlijdens
quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boys
Ik ben er ook voor de ontknoping van vandaag
In de ziekenhuizen verwacht ik 46 nieuwe opnames IC.
Covid bezetting IC +5
Kliniek 218 nieuwe opnames
Erg spannend
Als er iets opengaat, zijn het sowieso de scholen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hangt van het nut van een maatregel af. Kan me niet voorstellen dat we opeens skyhigh gaan als we restaurants zouden openen.
Dat vaccineren gaat alleen niet zo snel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet waar, er is tijd gekocht. We zijn aan het vaccineren.
Mijn voorspelling uit het voorspellingstopic:quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
Dagcijfers 13 januari
46 nieuwe IC-opnames
122 nieuwe overlijdens
quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:25 schreef Scrummie het volgende:
Aangezien het de 13e is, een woensdag (3e dag) is, en de tweede week van 2021, ga ik voor: 2021*2*3/2=6063
Uiteraard die eerst maar zeker middelbaar draagt bij aan besmettingen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er iets opengaat, zijn het sowieso de scholen.
quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mijn voorspelling uit het voorspellingstopic:
[..]
Nog niet, maar we schalen snel op volgens Hugo.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat vaccineren gaat alleen niet zo snel.
"Terug bij af" betekent de ziekenhuis weer overvol. Dat wil je die mensen toch niet aandoen. Het personeel loopt al op hun tandvlees en het aantal mensen dat reguliere zorg mist wordt ook niet minder.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat wil je niet per se. 'Terug bij af' is niet zo'n probleem als de samenleving in de tussentijd wat lucht kan krijgen.
Krijg het idee dat MoreDakka een beetje schijt heeft aan de situatie in de ziekenhuizen, of heb ik het nu mis?quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Terug bij af" betekent de ziekenhuis weer overvol. Dat wil je die mensen toch niet aandoen. Het personeel loopt al op hun tandvlees en het aantal mensen dat reguliere zorg mist wordt ook niet minder.
Dat vind ik niet perse een valide argument. Je wilt het de ondernemers die hier aan kapot gaan dit ook niet aandoen. Zijn betere argumenten te vinden voor druk op ziekenhuizen laag houden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Terug bij af" betekent de ziekenhuis weer overvol. Dat wil je die mensen toch niet aandoen. Het personeel loopt al op hun tandvlees en het aantal mensen dat reguliere zorg mist wordt ook niet minder.
Terug bij af is wel degelijk een probleem, want dan hebben we de afgelopen weken voor niks in deze lockdown gezeten. Je wil naar controle toe...juist zodat we veel langer van een daling kunnen genieten. Zodat er weer meer kan.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat wil je niet per se. 'Terug bij af' is niet zo'n probleem als de samenleving in de tussentijd wat lucht kan krijgen.
Nee, want 'af' is in dit geval de situatie zoals die was op het hoogtepunt van de tweede golf. Van overvol is nooit sprake geweest. Deze lockdown was juist bedoeld om dat te voorkomen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Terug bij af" betekent de ziekenhuis weer overvol.
quote:Op maandag 11 januari 2021 15:26 schreef VoMy het volgende:
Donderdag: 7500 9600
Vrijdag: 7600 8100
Zaterdag: 7200 7300
Zondag: 6600 6600
Maandag: 5500 5400
Dinsdag: 5300 5000
----------------------------------
Woensdag: 6200 6100
Donderdag: 6800
Vrijdag: 7000
Zaterdag: 6300