Goeie. Als genoeg mensen de nare ervaring hebben dat hun dierbare besmet is of geen plek kon vinden in het ziekenhuis voor iets anders omdat het vol lag.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:03 schreef Jazeg het volgende:
[..]
De vraag is dan wel wat daar voor nodig is. Zit de schrik er in Londen zo in dat iedereen zich nu super aan de maatregelen houdt? En dan is de volgende vraag hoe krijg je dat voor elkaar zonder beelden van overvolle ziekenhuizen en mortuaria?
Het leek eerder je persoonlijke wens in het vorige deel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zijn niet mijn woorden, maar die van Rutte.
En die is nu een stuk beter, aan het einde van deze lockdown al helemaal. Dus is er weer ruimte.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dat zit dus gekoppeld aan de toestand in de ziekenhuizen
Nogmaals, doet er niet toe wat ik daar van vind. Waar wil je nu eigenlijk heen met deze discussie vraag ik me af..quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is hier geen China, we kunnen het gewoon hebben over keuzes die de politiek maakt. Ik vraag wat jij er van vindt.
Idd, uiteindelijk kom je toch bij een beleidsmedewerker uit die loopt te kloten. Ga daar maar eens achteraan. Ministers gaan daar vaak blind op af en moeten kunnen vertrouwen op hun ambtenaren. Maar ministers blijven natuurlijk politiek verantwoordelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nu aftreden is alleen maar voor de bühne, daar los je het voor de slachtoffers niet mee op, sterker nog dan duurt een oplossing waarschijnlijk nog veel langer.
Fouten zijn gemaakt, en die moeten opgelost worden, maar om elke keer de verantwoordelijke minister eruit te trappen, is niet altijd constructief, dan begint het hele riedeltje weer opnieuw met een andere.
Ik praat met jou, niet met Rutte of Hugo. Ben je het er mee eens of niet?quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nogmaals, doet er niet toe wat ik daar van vind. Waar wil je nu eigenlijk heen met deze discussie vraag ik me af..
De paus zit in een risicogroep, maar vraag me wel af of die gaan vaccineren.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het Vaticaan. Die hebben aan twee doosjes genoeg.
Ik ben vooral benieuwd wat de stijgende vaccinatiegraad straks in landen als Israël en het VK gaat doen met de ziekenhuisbezetting.
Naar het moment dat je haar gelijk geeftquote:Op woensdag 13 januari 2021 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waar wil je nu eigenlijk heen met deze discussie vraag ik me af..
Soms wel, soms niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik praat met jou, niet met Rutte of Hugo. Ben je het er mee eens of niet?
Deze wel denk ik. Over de vorige twijfel ik.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
De paus zit in een risicogroep, maar vraag me wel af of die gaan vaccineren.
De Paus had al gezegd dat mensen zich zouden moeten laten vaccineren dacht ik.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, want woensdag.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:13 schreef zalkc het volgende:
Voor vandaag is een stijging niet geheel abnormaal toch?
Goeie uitleg, maar ik beargumenteer dat het tijd wordt om dat streefcijfer realistischer te maken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
De cijfers die Hugo noemt zijn een extrapolatie van de andere cijfers. Er wordt gesproken over 1200 besmettingen per dag, minder dan 40 ziekenhuisopnames per dag en minder dan 10 IC opnames per dag.
Even los van de leeftijd (want je kunt het niet zo makkelijk doorrekenen als ik nu even doe): Zo'n 4% van de mensen die positief getest wordt bij klachten komt in het ziekenhuis terecht. Jongeren zitten onder de 1%, maar ouderen boven de 8% ofzo. Daarvan komt een deel op de IC, zeker de ouderen.
Doordat ziekenhuisopnames na-ijlen op besmettingscijfers hebben ze 'blind' gezegd: 1200 is ons streefcijfer. Die 1200 heeft minder dan 40 ziekenhuisopnames tot gevolg. In het geval van 1200 besmettingen onder 70+ zullen het er rond de 40 zijn, maar in het geval van 1200 onder jongeren wellicht 0 of 1.
Zo doen de meeste landen het. Daar kunnen we heel veel van vinden, maar het is een soort streefcijfer omdat ziekenhuisopnames een week later pas beginnen.
Risico valt mee, schijnt vooral contact te hebben met kinderen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je de lockdown opheft voordat de cijfers drastisch gedaald zijn, hebben mensen er alleen maar last van gehad zonder dat het iets oplevert.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee. Ik wil een einde aan de lockdown, en dat kan absoluut.
En ben je ook weer heel snel terug bij af.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je de lockdown opheft voordat de cijfers drastisch gedaald zijn, hebben mensen er alleen maar last van gehad zonder dat het iets oplevert.
Dat is niet waar, er is tijd gekocht. We zijn aan het vaccineren.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je de lockdown opheft voordat de cijfers drastisch gedaald zijn, hebben mensen er alleen maar last van gehad zonder dat het iets oplevert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |