Dat vol inzetten op vaccineren gebeurt ook, er zijn gewoon niet meer vaccins zo snel beschikbaarquote:Op woensdag 13 januari 2021 15:00 schreef hjansen82 het volgende:
Je kunt avondklokken wat je wil. Maar een beter idee is vol inzetten op vaccineren en de vaccins pakken die je pakken kan. En 24/7 kwetsbaren en zorgpersoneel vaccinneren en de lockdown handhaven zoals die nu is.
Vaccineren, vaccineren, vaccineren. Zo snel mogelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:00 schreef hjansen82 het volgende:
Je kunt avondklokken wat je wil. Maar een beter idee is vol inzetten op vaccineren en de vaccins pakken die je pakken kan. En 24/7 kwetsbaren en zorgpersoneel vaccinneren en de lockdown handhaven zoals die nu is.
Die discussie voeren we hier pas 3/4 jaar zowat. Feit blijft dat de zorg op 1 blijft staan en daarna pas de economie komt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is het doel van de rampzalige lockdown ja. Het punt dat ik maak is dat het doel 'de ziekenhuizen echt ontzien' niet alle middelen heiligt.
De vraag is dan wel wat daar voor nodig is. Zit de schrik er in Londen zo in dat iedereen zich nu super aan de maatregelen houdt? En dan is de volgende vraag hoe krijg je dat voor elkaar zonder beelden van overvolle ziekenhuizen en mortuaria?quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat de lockdown daar nu een eerste gunstige effect heeft doet vermoeden dat het virus tóch wel te beteugelen is. Dat is in ieder geval goed nieuws.
Dat is geen feit, dat is een keuze.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die discussie voeren we hier pas 3/4 jaar zowat. Feit blijft dat de zorg op 1 blijft staan en daarna pas de economie komt.
Omdat Rutte en Hugo dat zeggen ja. Maar ondertussen wordt heel snel uit het oog verloren wat daar voor wordt opgeofferd. Moet ik er nu van uit gaan dat jij het eens bent met de opvatting dat de zorg altijd op 1 staat?quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die discussie voeren we hier pas 3/4 jaar zowat. Feit blijft dat de zorg op 1 blijft staan en daarna pas de economie komt.
Maar die zorg blijft ook prima overeind als we boven de 10 ic opnames per dag zitten. Dat doel om naar 10 (of in jouw woorden) liever nog naar 3 opnames per dag te gaan is wat mij betreft veel te ambitieus. Er mogen best wat meer besmettingen/opnames komen met het vooruitzicht van het vaccin.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een virus kan je niet bestrijden. Je kunt de besmettingen hooguit vertragen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:03 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
Er blijven zeer weinig EU-landen over die over 2 golven bekeken, consequent goed gehandeld hebben. Het zal wel moeilijk zijn, dat corona bestrijden.
Wat doet het er toe hoe ik daar over denk? Het is een keuze die vanuit de politiek voor Nederland is gemaakt. Kunnen we hoog of laag springen, daar zal niet snel van afgeweken gaan worden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat Rutte en Hugo dat zeggen ja. Maar ondertussen wordt heel snel uit het oog verloren wat daar voor wordt opgeofferd. Moet ik er nu van uit gaan dat jij het eens bent met de opvatting dat de zorg altijd op 1 staat?
Want jij wil overvolle ziekenhuizen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is het doel van de rampzalige lockdown ja. Het punt dat ik maak is dat het doel 'de ziekenhuizen echt ontzien' niet alle middelen heiligt.
Natuurlijk, ze vragen gewoon zichzelf om advies. Wie zichzelf pijpt heeft altijd genot.quote:
Echter worden de maatregelen pas definitief (hoop ik) afgeschaald wanneer 70% gevaccineerd is, terwijl de druk op zorg weg is wanneer de kwetsbaren een prik gehad hebben. Dit argument werkt dus ook weer maar 1 kant op die ze het best uitkomt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zijn niet mijn woorden, maar die van Rutte.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar die zorg blijft ook prima overeind als we boven de 10 ic opnames per dag zitten. Dat doel om naar 10 (of in jouw woorden) liever nog naar 3 opnames per dag te gaan is wat mij betreft veel te ambitieus. Er mogen best wat meer besmettingen/opnames komen met het vooruitzicht van het vaccin.
De cijfers die Hugo noemt zijn een extrapolatie van de andere cijfers. Er wordt gesproken over 1200 besmettingen per dag, minder dan 40 ziekenhuisopnames per dag en minder dan 10 IC opnames per dag.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zoals wel vaker in dit topic aangekaart is, die experts zijn geen politici en kijken alleen maar naar het virus als probleem. En dat is mooi, dat is hun taak. Het is dan aan de politiek om er iets mee te doen. Dus waarom zijn de cijfers die Hugo noemt heilig?
Nu aftreden is alleen maar voor de bühne, daar los je het voor de slachtoffers niet mee op, sterker nog dan duurt een oplossing waarschijnlijk nog veel langer.quote:
Antarctica kan ook heel snel gaan. Alle pinguins vaccineren kan heel snel gaanquote:Op woensdag 13 januari 2021 15:06 schreef _serial_ het volgende:
Het zal mij benieuwen welk landen als 1e "klaar" zijn met vaccineren.
Ik zet mijn peilen op Israël, Duitsland en England.
Nee. Ik wil een einde aan de lockdown, en dat kan absoluut.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Want jij wil overvolle ziekenhuizen?
Dunbevolkte landen met weinig inwoners hebben ook wel een kans. Deze pandemie heeft ook wel duidelijk gemaakt dat in een dichtbevolkt land leven een voorbode op ellende is, ook met toekomstige pandemieën in het achterhoofd hebbende. We moeten naar veel minder inwoners.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:06 schreef _serial_ het volgende:
Vaticaanstad moet ook snel klaar kunnen zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:06 schreef _serial_ het volgende:
Het is hier geen China, we kunnen het gewoon hebben over keuzes die de politiek maakt. Ik vraag wat jij er van vindt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat doet het er toe hoe ik daar over denk? Het is een keuze die vanuit de politiek voor Nederland is gemaakt. Kunnen we hoog of laag springen, daar zal niet snel van afgeweken gaan worden.
En dat zit dus gekoppeld aan de toestand in de ziekenhuizenquote:Op woensdag 13 januari 2021 15:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee. Ik wil een einde aan de lockdown, en dat kan absoluut.
Het Vaticaan. Die hebben aan twee doosjes genoeg.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:06 schreef _serial_ het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |