Ze willen wel een onderzoek, he?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 09:20 schreef Klopkoek het volgende:
CDA en VVD willen gewoon op de oude voet verder gaan. Dat is wel duidelijk.
Voortaan allemaal beter toedekken en afdichten.
Een onderzoek door zo een Donner type zeker...quote:Op dinsdag 26 januari 2021 09:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze willen wel een onderzoek, he?
Ik zou het eigenlijk ook wel vreemd vinden als de Kamer, één van de hoofdschuldigen, het onderzoek zelf gaat doen. Juist de rol van de Tweede Kamer is één van de belangrijkste vragen voor zo'n enquete.
Nee, een onderzoek door een Europese commissie, je kunt ook gewoon het artikel lezen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een onderzoek door zo een Donner type zeker...
Verder vind ik de betrokkenheid van het parlement (hoofdzakelijk stemvee voor het partijbestuur in dit land, we hebben een zwak parlement) geen reden om een parlementaire enquête af te wijzen.
Toentertijd met de bouwfraude zaten er ook types in het parlement (Pieter Hofstra) die er zelf bij betrokken waren. Juist zo een parlementaire enquête kan ook de betrokkenheid van Pieter Omtzigt zelf in volle omvang bloot leggen.
We weet zien we dan net als bij de bonnetjes affaire hele spannende zaken naar boven komen, zoals dat ministeries wel heel nauw 'samenwerken' met parlementariërs (en als hoofdkwartier voor de partij worden gebruikt).
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, een onderzoek door een Europese commissie, je kunt ook gewoon het artikel lezen.
Maar wel met een vrij algemene opdracht. De vraag of het parlement voldoende afstand houdt tot de regering is voor Omtzigt natuurlijk een aantrekkelijke: dat doet hij relatief goed. Het zal dus opnieuw goede reclame zijn voor het merk Omtzigt.quote:Omtzigt heeft juist inhoudelijke bezwaren tegen het voorstel, zegt hij. Net als de VVD vindt zijn partij het geen goed idee om de Tweede Kamer zelf een onderzoek te laten doen naar haar eigen functioneren. In plaats daarvan ziet hij liever dat de zogeheten Venetië Commissie, een adviesorgaan van de Raad van Europa, onderzoek doet naar de rechtsbescherming van burgers in Nederland en of het parlement en de rechterlijke macht wel voldoende afstand bewaren van de regering. Dat voorstel krijgt mogelijk óók een meerderheid. Omtzigt: ,,Die commissie is geen misselijke. Zij heeft Polen en Hongarije ook door de wringer gehaald, je moet dat niet onderschatten.’’
Ik ben wel voor een enquête. De Kamer is het hoogste vertegenwoordigende orgaan. Uiteindelijk kan de kiezer daar over oordelen. Ik zie niet in waarom we als land dat niet zelf zouden aan zouden kunnen. De Kamer kan de leden van de enquête commissie prima aanvullen of laten bijstaan door externen. Er is een democratische controlelijn kabinet, kamer, kiezer. Dat functioneert prima.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 12:19 schreef Hanca het volgende:
Ja, Omtzigt en zelfreflectie blijkt altijd erg moeilijk, dat bleek al bij de MH17. Maar dat hier het onderzoek buiten de kamer moet liggen ben ik het eigenlijk wel mee eens, laat anders (een commissie onder) de Raad van State het doen, of iets dergelijks. De Kamer is hier mede doel van het onderzoek.
Maar bij het korte onderzoek bleek dat het niet werkte. Geen woord over de Kamer, terwijl die wel de aanleiding waren (met Omtzigt idd voorop) van die hele fraudewet die er nooit had moeten komen. En daar waren toen ook al signalen over, die de Kamer genegeerd heeft.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 12:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik ben wel voor een enquête. De Kamer is het hoogste vertegenwoordigende orgaan. Uiteindelijk kan de kiezer daar over oordelen. Ik zie niet in waarom we als land dat niet zelf zouden aan zouden kunnen. De Kamer kan de leden van de enquête commissie prima aanvullen of laten bijstaan door externen. Er is een democratische controlelijn kabinet, kamer, kiezer. Dat functioneert prima.
Er zijn na het korte onderzoek ook nog geen verkiezingen geweest natuurlijk. De kamer heeft toen zelf ook zo'n beperkende opdracht meegegeven aan de commissie. Op voorhand doen alsof de kamer het niet zou kunnen vind ik niet zo gegrond.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 12:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar bij het korte onderzoek bleek dat het niet werkte. Geen woord over de Kamer, terwijl die wel de aanleiding waren (met Omtzigt idd voorop) van die hele fraudewet die er nooit had moeten komen. En daar waren toen ook al signalen over, die de Kamer genegeerd heeft.
Als jij nou eens wat minder zou zeiken over moderatie en wat meer op zou letten waar je posts staan?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:33 schreef Klopkoek het volgende:
Mijn post over etnisch profileren wordt weer eens weggehaald, en waarom dat om meerdere redenen een bijzonder slecht idee is. Belachelijk.
Hier het bewijs dat Rutte het een goed plan vindt.
[ twitter ]
Rutte is al eerder op zijn vingers getikt, maar gaat gewoon doorquote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:33 schreef Klopkoek het volgende:
Mijn post over etnisch profileren wordt weer eens weggehaald, en waarom dat om meerdere redenen een bijzonder slecht idee is. Belachelijk.
[ twitter ]
Is er ook een versie zonder knip elke tien seconden?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:33 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig beperkt het zich tot de toeslagenquote:Op donderdag 28 januari 2021 07:34 schreef Hanca het volgende:
@:ikweethetookniet: Lees jij de artikelen die jij plaatst ook?
Nergens staat dat de mensen op de zwarte lijst allemaal in de toeslagenaffaire zitten. Sterker: geruchten over deze zwarte lijst zijn een stuk ouder dan de toeslagenaffaire en volgens mij zelfs ouder dan de toeslagen zelf.
Risicoprofielen discriminatie noemen is wel heel woke.quote:Op maandag 11 april 2022 20:37 schreef DarkwingDuck het volgende:
Onderzoek naar discriminatie bij Belastingdienst totaal overbodig. Stond gewoon in de handleiding (die volledig zwartgelakt was bij de wob).
[ twitter ]
Die risicoprofielering van de belastingdienst heeft tot institutioneel racisme geleid, kinderroof, verwoeste levens, dakloosheid en zelfmoord.quote:Op maandag 11 april 2022 21:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Risicoprofielen discriminatie noemen is wel heel woke.
Daar heeft het toe geleid ja. Maar het risicoprofiel an sich is het probleem niet, het probleem zijn slecht opgeleide medewerkers die er niet mee kunnen werken.quote:Op maandag 11 april 2022 21:15 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Die risicoprofielering van de belastingdienst heeft tot institutioneel racisme geleid, kinderroof, verwoeste levens, dakloosheid en zelfmoord.
Wie zullen we nu eens op het matje roepen?quote:Op maandag 11 april 2022 21:44 schreef BasEnAad het volgende:
Punt is nu toch ook dat de belastingdienst en het ministerie dit al anderhalf jaar weten en er dus weer zaken achtergehouden zijn, terwijl de Tweede Kamer en de media er direct naar gevraagd hebben.
In dat risicoprofiel staat geen letter over miljardairs en multinationals, de echte oplichters op grote schaal. Dan is je risicoprofiel in alles het probleem.quote:Op maandag 11 april 2022 21:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Daar heeft het toe geleid ja. Maar het risicoprofiel an sich is het probleem niet, het probleem zijn slecht opgeleide medewerkers die er niet mee kunnen werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |