abonnement Unibet Coolblue
pi_197384407
President Elect:
Joe Biden

Vice President Elect:
Kamala Harris

Political groups House:
Democratic (232)
Republican (197)
Libertarian (1)
Vacant (5)

Political groups Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:


Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Live data voor uitslagen

Artikel van Timothy Snyder in NYT:
The American Abyss
A historian of fascism and political atrocity on Trump, the mob and what comes next

Lezen mensen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_197384440
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zijn er waarschijnlijk idd meer republikeinen die Trump wegstemmen.
Misschien wel (bijna) allemaal. Als ze diep in hun hart kijken.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 14:18:34 #3
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197384476
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:12 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar het zal toch ooit moeten gebeuren, ze weten binnen de partij ook heus wel dat doorgaan met Trump ook voor henzelf uiteindelijk op een fiasco uit zal lopen, en dan kun je het het beste doen op een moment dat je toch al op een dieptepunt zit. Het enige dat ze nog kunnen kwijtraken is een minderheid die groot genoeg is om te fillibusteren (40 zetels) in 2022 en de kans daarop is wel heel minimaal.
Nu ja, dat is de strategische afweging voor RNC Senatoren nu, in hoeverre zijn ze afhankelijk van Trump/Trumps base en in hoeverre voelen zij zich persoonlijk nu in gevaar gebracht door Trump. Roepen dat er 75 miljoen Trump stemmers waren is natuurlijk bezijden de waarheid, er waren 75 miljoen mensen die voor een kandidaat met de R kozen.

En dit feestje op de 6e zal toch wel wat Republikeinen aan het denken gezet hebben wat dit voor consequenties gaat hebben en degenen die in swing of purple states zitten kunnen dit mogelijk aangrijpen om van Trump af te komen.

Trumps is nu geschiedenis, zij moeten verder. En steun van Trump kan je wel eens een nederlaag gaan bezorgen, de ontwikkelingen in Georgia worden wat dat betreft echt wel meegenomen in hun gedachten.
Trumps base is niet groot genoeg om mee gekozen te worden dus vol inzetten op die groep en de rest van je vervreemden gaat voor de meesten en voor een kandidaat in '24 niet werken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197384477
twitter

“Your quippy one-liners don’t hurt me very much.” _O-
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:21:53 #5
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197384543
Ik word zo moe van die trieste figuren die constant BLM/Antifa aanhalen, alsof die gestuurd zijn door een democraat. Daarnaast zou je eigenlijk kunnen zeggen dat men juist hier tegen demonstreerde, aangezien politieagenten meededen met de demonstranten in het Capitool en de aanhang van Trump bij het Capitool niet onder stoelen of banken schoven Nazi's te zijn of graag weer een burgeroorlog willen. Ook op bepaalde voorpagina's van bepaalde websites mag men gewoon lekker doorgaan met het voeden van fake news. De haat daar is een teken aan de wand voor de AIVD.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_197384703
twitter


Weer een tegenslag.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_197384707
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:18 schreef The_Playmaker het volgende:
[ twitter ]
“Your quippy one-liners don’t hurt me very much.” _O-
Met d'r neppe 'boekenkast'... :D
pi_197384755
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:18 schreef The_Playmaker het volgende:
[ twitter ]
“Your quippy one-liners don’t hurt me very much.” _O-
En die man daarna, de koele kikker: "Ok thank you for joining us." :D
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:36:03 #9
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_197384812
Net weer een aantal republikeinen aan het woord op CNN (o.a. de representative van Colorado). Nu werden de democraten er van beschuldigd funding te werven door deze impeachment. De VS is zo ontzettend verdeeld, dit gaat nog jarenlang een issue zijn.
pi_197384830
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:18 schreef The_Playmaker het volgende:
[ twitter ]
“Your quippy one-liners don’t hurt me very much.” _O-
Agressief nationalisme was er altijd al in de USA.. Trump heeft het geactiveerd.
Het is ook een verschuilen van mensen. Hun agressie verbergen achter de Amerikaanse vlag.
Of nog meer politieke correctheid to coverup: ik ben christen en ik betaal belastingen
pi_197384911
Ken Buck (Rep.) Probeert op CNN recht te praten wat krom is :')
pi_197384980
twitter

Hoppa, weer een flink aantal figuren die vol in beeld wilden.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:50:49 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197385069
quote:
https://www.nu.nl/film/61(...)cain-in-de-maak.html
Biografische film over Amerikaanse senator John McCain in de maak

Er is een film over de in 2018 overleden Amerikaanse senator John McCain in de maak, meldt Variety woensdag. Cindy McCain, de weduwe van de voormalige presidentskandidaat, werkt als uitvoerend producent mee aan het project.

De film wordt gebaseerd op The Luckiest Man: Life with John McCain, een biografie uit 2020 die is geschreven door zijn politiek adviseur en goede vriend Mark Salter. Laatstgenoemde zal ook het script voor zijn rekening nemen.

Salter doet dat samen met Craig Turk, die eerder meewerkte aan series als The Good Wife. Turk was in 2000, toen de senator voor de eerste keer een gooi deed naar het presidentschap, juridisch adviseur van McCain.

"Johns verhaal vertelt over zijn heldendaden", aldus Cindy McCain. "Er is geen beter moment dan nu om over deze verhalen te vertellen. Ik verheug me erop om zijn leven en erfgoed met een groot publiek te delen en ik ben overtuigd dat de film voor veel mensen een enorme inspiratiebron zal zijn."

McCain overleed op zaterdag 25 augustus 2018 op 81-jarige leeftijd aan de gevolgen van een hersentumor.

McCain was een Republikein, maar stond binnen en buiten zijn partij bekend om zijn onafhankelijkheid. Met die reputatie werd hij een van de belangrijkste Amerikaanse senatoren en kwam hij zeer dicht bij het presidentschap. In 2000 en 2008 deed McCain een poging om president van de Verenigde Staten te worden.
Gezien de levenswandel van McCain wordt dit wel een mooie film denk ik. Ik ga hem wel kijken als die af is.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:53:14 #14
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197385116
Als je eigen familieleden (zus en broer) al vinden dat je moet stoppen als senator :D
Oh nog sterker: "en anders maar verwijderd moet worden".

Ging over Paul Gosar.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:54:20 #15
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_197385128
De eerstvolgende verjaardag van de familie Gossar (republican member of Congress) gaat ook heel gezellig zijn 😂

https://www.google.com/am(...)-he-is-an-extremist/
pi_197385205
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:18 schreef The_Playmaker het volgende:
[ twitter ]
“Your quippy one-liners don’t hurt me very much.” _O-
Wtf Veeg me op _O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:58:25 #17
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197385206
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197385220
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:54 schreef Aikara het volgende:
De eerstvolgende verjaardag van de familie Gossar (republican member of Congress) gaat ook heel gezellig zijn 😂

https://www.google.com/am(...)-he-is-an-extremist/
Ik zag het stukje net op CNN. Je zal zo'n figuur inderdaad in je familie hebben.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:00:06 #19
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197385232
twitter

Dit wordt prachtig :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:00:20 #20
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197385237
Daar komen ze! *O*

Maar ik zie nog geen 2/3de meerderheid. Misschien een 10 republikeinen die zich hebben uitgesproken dat ze impeachen. Meer niet. Die 139 die tegen de bevestiging van Biden stemden daar zijn er flink wat van nodig.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_197385298
Oh de "echte" stemming begint pas rond 21-22u.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:03:50 #22
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197385308
Hoorde ik dat goed?

- stemming over iets formeels
- 2 uur debat
- stemming over iets formeels
- 2 uur debat
- stemming over impeachment.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:04:00 #23
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_197385311
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:00 schreef wdn het volgende:
Daar komen ze! *O*

Maar ik zie nog geen 2/3de meerderheid. Misschien een 10 republikeinen die zich hebben uitgesproken dat ze impeachen. Meer niet. Die 139 die tegen de bevestiging van Biden stemden daar zijn er flink wat van nodig.
Volgens mij is in het congres (de impeachment) slechts een gewone meerderheid nodig (meer dan de helft). Voor een veroordeling in de senaat geldt een super meerderheid (2/3e).
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:05:06 #24
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_197385342
Dubbel
pi_197385371
Als het naar de senaat gaat: mogen Ossoff en Warnock dan al meestemmen of zijn die nog niet geïnaugureerd en zitten Perdue en Loeffler er nog?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')