Waarom denk je dit?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:33 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En dat lijkt je een goed idee? Damn.
Aan kinderen beginnen. Daarmee diskwalificeer je jezelf al maar vooruit. Als je dan toch “aan kinderen begint” verwacht je een sociaal stelsel waar je gebruik van kan maken. Je staat er niet eens bij stil dat de scholen dicht zouden kunnen gaan en je bijna zelf les moet gaan geven. Linksom of rechtsom is dat inherent aan de pandemie waar we in zitten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Het feit dat je aan kinderen bent begonnen, die hectiek en vermoeidheid hoort daar gewoon bij. Ik erger me groen en geel aan mensen die de wereldwijde pandemie daar opeens de schuld van proberen te geven.
Je moet misschien meer thuis nu, maar tegelijkertijd vallen bijna alle sociale verplichtingen, clubjes en andere zaken die er normaal bij komen kijken volledig weg.
Snap oprecht niet hoe dat je teveel kan worden, je deelt je dag in met een schema en hoeft verder eigenlijk helemaal niks te doen. Veel mensen zijn gewoon net teveel gewend geraakt aan bepaalde privileges, zoals de spruit naar het KDV en dan quality time voor jezelf. Die omschakeling naar een intensiever ritme kost gewoon tijd en vergt inspanning.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat gebeurt helemaal niet, er wordt terecht aangegeven dat die hectiek en vermoeidheid nu te veel worden omdat het onmogelijk is tegelijkertijd werknemer, ouder en docent te zijn.
Inderdaad, en dat begint een beetje ridicuul te worden. Eerst waren we veel te laat met vaccineren en dan zie je in statistieken dat Belgie het nog slechter doet qua percentage maar dan doen we wel iets anders verkeerd enzovoorts.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Alles wat kut gaat is typisch Nederlands en gaat in alle andere landen veel beter
Regel #1 in dit topic
Dat snap ik wel. Dan kunnen die kleintjes opnieuw beginnen na corona... Win-win situatiequote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies, dat gebeurt nu al trouwens. Grote horeca-ontwikkelaars beginnen de kleine kroegjes op mooie locaties over te nemen.
Ja, als je kinderen hebt hoort het zorgen voor die kinderen daar zeker bij. De keuze voor kinderen is wel genomen met een aantal bijzaken, waaronder school en kinderdagverblijf. Daar richt je je leven op in. Iedereen maakt daar andere keuzes in zoals verschil tussen 1 dag opvang vs 5 dagen opvang (daar heb ik een mening over, maar dat doet er niet toe). Geen enkele ouder kiest er bewust voor om te moeten werken terwijl daarbij ook voor kids gezorgd moet worden. Helemaal met kids tot ongeveer 8 jaar is dat een niet werkbare combi. Als werkgevers zich daarbij opstellen als horken krijg je een onwerkbare situatie voor nu danwel in de toekomstquote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Het feit dat je aan kinderen bent begonnen, die hectiek en vermoeidheid hoort daar gewoon bij. Ik erger me groen en geel aan mensen die de wereldwijde pandemie daar opeens de schuld van proberen te geven.
Je moet misschien meer thuis nu, maar tegelijkertijd vallen bijna alle sociale verplichtingen, clubjes en andere zaken die er normaal bij komen kijken volledig weg.
Dankjewel.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, dat is een optie geschetst door Merkel.
Edit:
[..]
[..]
Dit geldt ook voor jullie.
Ik denk niet dat dat een win-win is. De kleintjes die hun zaak hebben verkocht gaan niet meteen een plek vinden op een goede locatie...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Dan kunnen die kleintjes opnieuw beginnen na corona... Win-win situatie
Maar je zet er gelijk een antwoord achter...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik vraag het.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vraagteken
Ja ook wel begrijpelijk. Als je nu je reserves aan het opvreten bent en je kan nog een leuke zak geld ervoor krijgen, waarom niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Dan kunnen die kleintjes opnieuw beginnen na corona... Win-win situatie
Dat zie ik hier ook. Erg triest! We hebben hier straks nog 1 grote uitbater van alle cafés.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies, dat gebeurt nu al trouwens. Grote horeca-ontwikkelaars beginnen de kleine kroegjes op mooie locaties over te nemen.
Klopt maar ze beginnen wel lekker opnieuw...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat een win-win is. De kleintjes die hun zaak hebben verkocht gaan niet meteen een plek vinden op een goede locatie...
Ik denk niet dat je snapt wat een win-win situatie is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Welkom in Engeland.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat zie ik hier ook. Erg triest! We hebben hier straks nog 1 grote uitbater van alle cafés.
En in welk schema past de hele dag voor kinderen zorgen en 8 uur werken. Mijn kids zijn wakker van 7:00 tot 20:00. Dan nog 8u werken zonder pauze en dan kan ik om 4:00 naar bed en 3u slapenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Snap oprecht niet hoe dat je teveel kan worden, je deelt je dag in met een schema en hoeft verder eigenlijk helemaal niks te doen. Veel mensen zijn gewoon net teveel gewend geraakt aan bepaalde privileges, zoals de spruit naar het KDV en dan quality time voor jezelf. Die omschakeling naar een intensiever ritme kost gewoon tijd en vergt inspanning.
Maar waar dan? Hoe?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt maar ze beginnen wel lekker opnieuw...
Jazeker. Maandag is altijd een piek.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Liggen de opnames in het weekend altijd niet lager qua absolute aantallen dan op de maandag ivm uitstelgedrag van de mens
Nee, veelal een keuze tussen persoonlijk failliet gaan of nog net je kop boven water houden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt maar ze beginnen wel lekker opnieuw...
Is toch niet zo raar? Als je werkdruk al hoog is dan krijg je dat allemaal er bovenop waardoor je het veel te druk hebt wat tot stress leidt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Snap oprecht niet hoe dat je teveel kan worden, je deelt je dag in met een schema en hoeft verder eigenlijk helemaal niks te doen. Veel mensen zijn gewoon net teveel gewend geraakt aan bepaalde privileges, zoals de spruit naar het KDV en dan quality time voor jezelf. Die omschakeling naar een intensiever ritme kost gewoon tijd en vergt inspanning.
Het is wel een terugkerend thema dat ziekenhuizen in eerste instantie voor eigen personeel kiezen boven de rest van de samenleving.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is wel echt kwalijk dat dit gebeurd ja... ik weet alleen niet of het nu het gevolg is van dat er vaccins overblijven die anders niet meer bruikbaar zouden zijn, want dan zou ik er nog enigszins begrip voor op kunnen brengen...
Dat ga ik niet uitzoeken voor ze. Voor corona begonnen mensen ook al horecazaken en die vonden ook een locatie.quote:
Ben je nu aan het trollen of zo?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je de hele dag in huis moet zitten waarvan ben je dan moe?
Beetje op de bank Netflixen en beetje de was doen is toch niet gigantisch arbeidsintensief?
Neem aan dat die kinderen ook elkaar wel kunnen vermaken of een PlayStation/tablet hebben...
Hoe simpel. Met die logica ben je gewoon onsterfelijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat ga ik niet uitzoeken voor ze. Voor corona begonnen mensen ook al horecazaken en die vonden ook een locatie.
Gewoon zoals vroeger ergens op de hoek met bier enzo.quote:
Hoezo is er iemand die je dwingt om aan kinderen te beginnen dan?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Aan kinderen beginnen. Daarmee diskwalificeer je jezelf al maar vooruit. Als je dan toch “aan kinderen begint” verwacht je een sociaal stelsel waar je gebruik van kan maken. Je staat er niet eens bij stil dat de scholen dicht zouden kunnen gaan en je bijna zelf les moet gaan geven. Linksom of rechtsom is dat inherent aan de pandemie waar we in zitten.
Op papier klopt het allemaal wel en kun je een mooie dagplanning maken. In de praktijk is het zo eenvoudig allemaal niet. Dat weet je zelf ook best en ik snap niet zo goed wat heel je probleem is en het punt dat je daarmee wil maken.
Ik heb hier 2 kids hoor, vrouw werkt in de zorg en toch kiezen we ervoor geen gebruik te maken van de noodopvang omdat we denken het anders op te kunnen lossen. Werk thuis, help de kinderen met hun school en kook ook het eten in de avond. Daarna nog een uur of 2 a 3 achter de laptop en in het weekend ook nog een paar uur aan het werk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Beetje flauw is dit wel. In maart waren veel winkels gesloten. In maart waren veel werkgevers nog coulant.
En 4 uur in de avond werken als de kinderen op bed liggen klinkt heel aardig natuurlijk tot je het ook echt moet doen. Er is verder niks te doen in huis? Geloof me, als je de hele dag met je kinderen bezig bent dan heb je in de avond niet eens de kracht om 4 uur achter je laptop te gaan zitten.
Het is allemaal makkelijk praten tot je er echt voor staat.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomstquote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat ga ik niet uitzoeken voor ze. Voor corona begonnen mensen ook al horecazaken en die vonden ook een locatie.
Dat is min of meer een aankondiging van verlenging lockdown.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:42 schreef Oliver23 het volgende:
De exacte uitspraak van Merkel betreft de lockdown in Duitsland was:
,,Als we er niet in slagen om de Britse variant van het virus te stoppen, dan hebben we tegen Pasen tien keer zoveel gevallen'', aldus Merkel. ,,We hebben nog acht tot tien weken aan harde maatregelen nodig.''
Ik hoor Rutte vanavond al zeggen: ''De ziekenhuisopnames zijn vandaag weer gestegen''.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, dat zeker. Al wordt het waarschijnlijk niet zo in de media gepresenteerd.
Elke dag koningsdag. Erg mooi.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:42 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Gewoon zoals vroeger ergens op de hoek met bier enzo.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:43 schreef aartstyle het volgende:
We zitten in een crisis wat bijna een oorlog is. Dan moeten we er zo naar handelen.
Klopt maar het kan welquote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
Nee.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:43 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dat is min of meer een aankondiging van verlenging lockdown.
De simpelste oplossingen zijn vaak de beste oplossingenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Hoe simpel. Met die logica ben je gewoon onsterfelijk.
Als jij al je geld in een onderneming hebt gestopt en je kan die nu ternauwernood verkopen zodat je in ieder geval niet jezelf persoonlijk in de schulden stopt is het geen a-b-ctje om ergens maar gewoon iets nieuws op te starten hoor. Want van welk geld uberhaupt.quote:
Weer een ongefundeerde uitspraak gebasseerd op onderbuikgevoelens. Zijn ze in de UK er al achter wat nou de exacte oorzaak is? Falend overheidsbeleid in de vorm van te snel en te groot versoepelen of echt die britse variant?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:42 schreef Oliver23 het volgende:
,,Als we er niet in slagen om de Britse variant van het virus te stoppen, dan hebben we tegen Pasen tien keer zoveel gevallen'', aldus Merkel. ,,We hebben nog acht tot tien weken aan harde maatregelen nodig.''
Als p/kleuters ergens hun kont mee afvegen dan is het met jouw schema. En: verder niks doen?!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Snap oprecht niet hoe dat je teveel kan worden, je deelt je dag in met een schema en hoeft verder eigenlijk helemaal niks te doen. ...
maar iedereen wist toch wel dat we ongeveer tot pasen toch zeker met maatregelen zouden zitten ondanks de britse variant, er kan nog gewoon niet versoepeld word op het moment.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:42 schreef Oliver23 het volgende:
Een hoop alsen... Daar valt gelukkig niet iedereen onderquote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Als jij al je geld in een onderneming hebt gestopt en je kan die nu ternauwernood verkopen zodat je in ieder geval niet jezelf persoonlijk in de schulden stopt is het geen a-b-ctje om ergens maar gewoon iets nieuws op te starten hoor. Want van welk geld uberhaupt.
Nee gewoon simpel denken, klaar en opgelost.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Als jij al je geld in een onderneming hebt gestopt en je kan die nu ternauwernood verkopen zodat je in ieder geval niet jezelf persoonlijk in de schulden stopt is het geen a-b-ctje om ergens maar gewoon iets nieuws op te starten hoor. Want van welk geld uberhaupt.
Dus? Dat zegt toch helemaal niets over de situatie in andere gezinnen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:43 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik heb hier 2 kids hoor, vrouw werkt in de zorg en toch kiezen we ervoor geen gebruik te maken van de noodopvang omdat we denken het anders op te kunnen lossen. Werk thuis, help de kinderen met hun school en kook ook het eten in de avond. Daarna nog een uur of 2 a 3 achter de laptop en in het weekend ook nog een paar uur aan het werk.
IC-verpleegkundigen kiezen er toch zelf voor om een opleiding richting dat beroep te doen? Je weet dat je die diensten moet draaien, je begint er zelf aan. Niemand dwingt je om een beroep te kiezen waardoor je afhankelijk bent van het gedrag van andere mensen, dan moet je ook niet klagen als die andere mensen niet alleen maar jouw welzijn in hun achterhoofd houden bij het indelen van hun eigen dagen.quote:Ff chargerend gezegd: Weet je wat zwaar is? Dat mensen straks naar adem lopen te happen omdat jij in de avond niet de energie had om nog 4 uur te werken. Of die ic medewerkers die straks elke dag diensten van 12 uur, zeven dagen in de week moeten draaien met de striemen in hun gezicht. Want Vliegbaard en anderen hadden het zo zwaar met de kids......
Rutte zegt alleen maar dingen die in zijn straatje passen om de maatregelen te rekken. En 80% van NL slaapt weer lekker verder en slikt het als zoete koek, denkend dat er betere tijden aankomen en het maar voor eventjes is. Waar stopt dit?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:43 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ik hoor Rutte vanavond al zeggen: ''De ziekenhuisopnames zijn vandaag weer gestegen''.
Terwijl ze daarvoor in een dalende lijn zaten
Alleen als het probleem simpel is. En dat is tegenwoordig vrijwel nooit het geval.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De simpelste oplossingen zijn vaak de beste oplossingen
Nee, plan bedenken als de vaccins in Oss zijn aangekomen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
EMA geeft 29-1 oordeel over Astrazenica. Ik hoop dat de huisartsen die de vaccins moeten geven de komende weken een plsn uitrollen wie uitgenodigd wordt en hoe dit gedaan gaat worden wanneer het vaccin goedgekeurd wordt.
Niet dat men op 29-1 pas gaat kijken hoe en wat.
Oxford vaccin moet asap massaal gegeven worden in feb-maart, mits goedgekeurd.
Die gasten kunnen zichzelf niet vermaken of zo ?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:39 schreef Blik het volgende:
[..]
En in welk schema past de hele dag voor kinderen zorgen en 8 uur werken. Mijn kids zijn wakker van 7:00 tot 20:00. Dan nog 8u werken zonder pauze en dan kan ik om 4:00 naar bed en 3u slapen
Triestquote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:45 schreef Predator40 het volgende:
en de zoveelste grote fuckup:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)or-wachtlijsten.html
het houd niet op, niet vanzelf
Niet kunnen Netflixen als werk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als p/kleuters ergens hun kont mee afvegen dan is het met jouw schema. En: verder niks doen?!
restaurantpersoneel van zorginstellingen hebben dus al een vaccinatie gekregen, maar de ouderen van de zorginstelling niet. Hier wordt je toch moe van.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:45 schreef Predator40 het volgende:
en de zoveelste grote fuckup:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)or-wachtlijsten.html
het houd niet op, niet vanzelf
Gewoon nieuw zak geld halen om nieuw café te beginnenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen als het probleem simpel is. En dat is tegenwoordig vrijwel nooit het geval.
nou ik ga er weer een voorspelling aan wagen net zoals in begin december over dat we er nog niet klaar voor waren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
EMA geeft 29-1 oordeel over Astrazenica. Ik hoop dat de huisartsen die de vaccins moeten geven de komende weken een plsn uitrollen wie uitgenodigd wordt en hoe dit gedaan gaat worden wanneer het vaccin goedgekeurd wordt.
Niet dat men op 29-1 pas gaat kijken hoe en wat.
Oxford vaccin moet asap massaal gegeven worden in feb-maart, mits goedgekeurd.
Eens, de Britten hebben alles open gehad in de weken rondom kerst. Pubs, restaurants, winkels enz, enz, enz.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Weer een ongefundeerde uitspraak gebasseerd op onderbuikgevoelens. Zijn ze in de UK er al achter wat nou de exacte oorzaak is? Falend overheidsbeleid in de vorm van te snel en te groot versoepelen of echt die britse variant?
Ze kunnen de maatregelen ook in de toekomst hier onnodig lang door rekken. Nieuwe mutatie, vaccins werken niet meer, maatregelen weer van stal ondanks dat de hele bevolking is gevaccineerd.
Flauwekul, de Britse variant is echt en veel besmettelijker, daar zit niets onderbuikgevoelens aan. Dat de situatie in het VK uit de hand loopt is inderdaad een lokaal probleem maar de variant is echt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Weer een ongefundeerde uitspraak gebasseerd op onderbuikgevoelens. Zijn ze in de UK er al achter wat nou de exacte oorzaak is? Falend overheidsbeleid in de vorm van te snel en te groot versoepelen of echt die britse variant?
Ze kunnen de maatregelen ook in de toekomst hier onnodig lang door rekken. Nieuwe mutatie, vaccins werken niet meer, maatregelen weer van stal ondanks dat de hele bevolking is gevaccineerd.
Heb je al gebeld?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nou ik ga er weer een voorspelling aan wagen net zoals in begin december over dat we er nog niet klaar voor waren.
De huisartsen zijn er nog niet klaar voor begin feb als ik de verschillende berichten zo hoor en lees.
Zal het doorgeven aan die IC verpleegkundigen. Hadden ze dit beroep maar niet moeten kiezen. Ze kunnen extra diensten ook gewoon weigeren he...... Eens kijken of je er dan nog steeds zo over denkt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus? Dat zegt toch helemaal niets over de situatie in andere gezinnen?
[..]
IC-verpleegkundigen kiezen er toch zelf voor om een opleiding richting dat beroep te doen? Je weet dat je die diensten moet draaien, je begint er zelf aan. Niemand dwingt je om een beroep te kiezen waardoor je afhankelijk bent van het gedrag van andere mensen, dan moet je ook niet klagen als die andere mensen niet alleen maar jouw welzijn in hun achterhoofd houden bij het indelen van hun eigen dagen.
Nee, dat is niet waar. Alleen in bepaalde delen van het land, waar het virus beneden bepaalde waardes was, hadden ze gedeeltelijke openstelling van bepaalde winkels en pubs.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:50 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Eens, de Britten hebben alles open gehad in de weken rondom kerst. Pubs, restaurants, winkels enz, enz, enz.
dit is inderdaad gewoon om te janken natuurlijk....hoe krijgen ze dit nu weer voor elkaar.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:49 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
restaurantpersoneel van zorginstellingen hebben dus al een vaccinatie gekregen, maar de ouderen van de zorginstelling niet. Hier wordt je toch moe van.
Hier zit wel een kern van waarheid in ja. Begrijp de moeilijkheid voor ouders best, maar trap ze na het lesgeven gewoon naar buiten. Ff voetballen op straat, heerlijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Die gasten kunnen zichzelf niet vermaken of zo ?
Vroeger had je gezinnen met 12 kinderen, die werden gewoon de hele dag de straat op getieft, doei en je verzint maar wat leuks samen. Geld was er ook amper of niet. Tegenwoordig hebben kinderen meer speelgoed dan hersencellen, dus waarom zou je 10 uur per dag 1 op 1 voor moeten zorgen of vermaak bieden?
Daarbij kunnen jij of je partner ook overwegen om in overleg periodiek wat minder gaan werken, als je een fatsoenlijke werkgever hebt zal hij daar alle begrip voor hebben.
Nou, die verpleegkundigen hadden reëel gezien geen rekening kunnen houden met a) het uitbreken van een pandemie en b) dat mensen zo ontzettend egoïstisch en asociaal reageren op die pandemie dat ze zonder met hun ogen te knipperen de consequenties van hun eigen gedrag "omdat het wel moeilijk is anders" bij anderen neerleggen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus? Dat zegt toch helemaal niets over de situatie in andere gezinnen?
[..]
IC-verpleegkundigen kiezen er toch zelf voor om een opleiding richting dat beroep te doen? Je weet dat je die diensten moet draaien, je begint er zelf aan. Niemand dwingt je om een beroep te kiezen waardoor je afhankelijk bent van het gedrag van andere mensen, dan moet je ook niet klagen als die andere mensen niet alleen maar jouw welzijn in hun achterhoofd houden bij het indelen van hun eigen dagen.
Als je personeel vaccineert dan kun je ook beter gelijk ondersteunend personeel op die lokatie vaccineren, lijkt mij.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit is inderdaad gewoon om te janken natuurlijk....hoe krijgen ze dit nu weer voor elkaar.
Toen was moeders nog fulltime thuis. Als je beiden fulltime werkt, wordt het best lastig.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Vroeger had je gezinnen met 12 kinderen, die werden gewoon de hele dag de straat op getieft, doei en je verzint maar wat leuks samen. Geld was er ook amper of niet. Tegenwoordig hebben kinderen meer speelgoed dan hersencellen, dus waarom zou je 10 uur per dag 1 op 1 voor moeten zorgen of vermaak bieden?
Daarbij kunnen jij of je partner ook overwegen om in overleg periodiek wat minder gaan werken, als je een fatsoenlijke werkgever hebt zal hij daar alle begrip voor hebben.
Nu heeft Merkel wel iets meer kaas gegeten van cijfertjes dan Rutte en deJonge.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja maarja, daar mag je niet over klagen. Het is oorlog he!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, die verpleegkundigen hadden reëel gezien geen rekening kunnen houden met a) het uitbreken van een pandemie en b) dat mensen zo ontzettend egoïstisch en asociaal reageren op die pandemie dat ze zonder met hun ogen te knipperen de consequenties van hun eigen gedrag "omdat het wel moeilijk is anders" bij anderen neerleggen.
Als de oorspronkelijke eigenaar er als baas kan blijven werken, in loondienst, is de kroeg wel gered.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:38 schreef Stoorzendert het volgende:
Dat zie ik hier ook. Erg triest! We hebben hier straks nog 1 grote uitbater van alle cafés.
heerlijk met dat kutweer van de afgelopen tijd.....je hele huis onder de blubber, kind ziekquote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier zit wel een kern van waarheid in ja. Begrijp de moeilijkheid voor ouders best, maar trap ze na het lesgeven gewoon naar buiten. Ff voetballen op straat, heerlijk.
Lees het artikel eens.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit is inderdaad gewoon om te janken natuurlijk....hoe krijgen ze dit nu weer voor elkaar.
aantal gevaccineerde ouderen/kwetsbaren: 0quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je personeel vaccineert dan kun je ook beter gelijk ondersteunend personeel op die lokatie vaccineren, lijkt mij.
Nou het is koud buiten . Willen ze na 15 minuten weer naar binnen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier zit wel een kern van waarheid in ja. Begrijp de moeilijkheid voor ouders best, maar trap ze na het lesgeven gewoon naar buiten. Ff voetballen op straat, heerlijk.
Dan heb je het over 8+. Wat doe je met kinderen van bijvoorbeeld 2 jaar? Maar gewoon de hele dag in de luier laten stinken totdat je klaar bent met werken? Vroeger was de vrouw ook gewoon thuis om voor de kinderen te zorgen hoor.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Geef ze een beetje bezine, er liggen nog genoeg kerstbomen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:54 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou het is koud buiten . Willen ze na 15 minuten weer naar binnen.
Joh, precies deze redenering komt terecht bij iedereen die niet in het ziekenhuis werkt en zich, in de ogen van de gestapo, 'verkeerd gedraagd', want och och, het is zo zwaar in het ziekenhuis, en ze hebben het zo moeilijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:51 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Zal het doorgeven aan die IC verpleegkundigen. Hadden ze dit beroep maar niet moeten kiezen. Ze kunnen extra diensten ook gewoon weigeren he...... Eens kijken of je er dan nog steeds zo over denkt.
Niet hun zin geven. Ik speelde ook buiten met +3 graden. Goed voor de weerstand en je voetbalt jezelf wel warm.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:54 schreef quirina het volgende:
[..]
Precies, ze zijn verwend.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:54 schreef quirina het volgende:
[..]
Gaan we nu de jaren 50 vergelijken met 70 jaar later. Tijden veranderen. En ook in die tijd was er school waar de kids het grootste gedeelte van de dag naartoe gingen. En mijn kind van 2 kan ik niet zomaar naar buiten gooien, en dat werkte vroeger ook niet zoquote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies, en anders koop je ze om met games/speelgoedquote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Heerlijk man, zelf ook voor 500 minstens lego gekocht. Mooi spul topvermaakquote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies, en anders koop je ze om met games/speelgoed
Als je allebei per se fulltime wil werken zal er ongetwijfeld ook het nodige binnen komen. In deze tijd moet je ook gewoon een beetje creatief zijn. Heb vorig jaar voor 1200 euro aan Lego gekocht. Ook belachelijk maar als je verder niks kan en mag /care .
Laten we blij zijn dat er wat ziekenhuis personeel gevaccineerd is, anders we nu nog op 1.000 gestaan in de rankingquote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
aantal gevaccineerde ouderen/kwetsbaren: 0
Mensen die “aan kinderen beginnen” hadden reëel gezien geen rekening mee kunnen houden met het uitbreken van een pandemie.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, die verpleegkundigen hadden reëel gezien geen rekening kunnen houden met a) het uitbreken van een pandemie en b) dat mensen zo ontzettend egoïstisch en asociaal reageren op die pandemie dat ze zonder met hun ogen te knipperen de consequenties van hun eigen gedrag "omdat het wel moeilijk is anders" bij anderen neerleggen.
Probleem is wel dat het nu minder rustig op straat is. Bovendien zijn er zat die midden in de stad wonen, en daar is weinig speelruimte voor kinderen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is nooit goed.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:59 schreef groenen het volgende:
[..]
Laten we blij zijn dat er wat ziekenhuis gevaccineerd is, anders we nu nog op 1.000 gestaan in de ranking
De moeilijkheid zit hem in kids die pak em beet 8 jaar oud zijn en jonger. Vanaf de bovenbouw worden kinderen significant zelfstandiger en dan is er veel meer mogelijk. Maar mijn zoon van 2 kan ik niet naar buiten schoppenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
heerlijk met dat kutweer van de afgelopen tijd.....je hele huis onder de blubber, kind ziek
Lijkt mij dat je je gewoon aan de richtlijnen moet houden en alles in moet zetten om verpleeghuispersoneel in te enten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je personeel vaccineert dan kun je ook beter gelijk ondersteunend personeel op die lokatie vaccineren, lijkt mij.
In mijn geval staat de kleine om half 7 ‘s morgens aan, gaat om half 1 tot half 3 even uit en daarna vanaf 8u ‘s avonds uit. Tijdens de eerste golf heb ik om haar tijden heen gewerkt en was ik van ‘s avonds 8 tot 12 aan t werk naast de uren die ze sliep. Dat heb ik 4 weken volgehouden, toen lag ik om 9u ‘s avonds te slapen omdat ik helemaal op was.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Kan toch als de kinderen naar bed zijn? Verder hoef je toch niks de hele dag.
Misschien moet je vrouw dat dan maar weer een poosje gaan doen, in plaats van ook fulltime er naast te werken. Je maakt mij niet wijs dat je niet een half jaar van een, of desnoods anderhalf inkomen kunt rondkomen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:55 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dan heb je het over 8+. Wat doe je met kinderen van bijvoorbeeld 2 jaar? Maar gewoon de hele dag in de luier laten stinken totdat je klaar bent met werken? Vroeger was de vrouw ook gewoon thuis om voor de kinderen te zorgen hoor.
Ben gewoon met je eens.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien moet je vrouw dat dan maar weer een poosje gaan doen, in plaats van ook fulltime er naast te werken. Je maakt mij niet wijs dat je niet een half jaar van een, of desnoods anderhalf inkomen kunt rondkomen.
Mensen klagen teveel, een deel zal een valide punt hebben, ik denk bijvoorbeeld aan alleenstaanden, maar een compromis of tijdelijk wat geld inleveren is ook gewoon geen optie voor veel tweeverdieners.
Niet als andere groepen direct patiëntcontact hebben.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is met kleuters wel wat lastiger, natuurlijk. Die kunnen vaak nog niet zonder volwassene op straat spelen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ben je nou aan het trollen of wat is dit? Wie gaat er zijn/haar baan opzeggen daarvoor dan? Over een half jaar is het misschien over en daar zit je dan zonder werk. En dat allemaal omdat de makkelijkste weg, een oplossing geboden door de overheid, niet in je morele straatje paste.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien moet je vrouw dat dan maar weer een poosje gaan doen, in plaats van ook fulltime er naast te werken. Je maakt mij niet wijs dat je niet een half jaar van een, of desnoods anderhalf inkomen kunt rondkomen.
Mensen klagen teveel, een deel zal een valide punt hebben, ik denk bijvoorbeeld aan alleenstaanden, maar een compromis of tijdelijk wat geld inleveren is ook gewoon geen optie voor veel tweeverdieners.
Je bent vrij, het is heerlijk weer, ga dan wat leuks doen met chratnox jr . Lekker voetballen of weet ik het wat, in plaats van achter FOK! te zitten klagen hoe zwaar het allemaal wel niet is en dat je je niet kunt concentreren op je scherm.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
In mijn geval staat de kleine om half 7 ‘s morgens aan, gaat om half 1 tot half 3 even uit en daarna vanaf 8u ‘s avonds uit. Tijdens de eerste golf heb ik om haar tijden heen gewerkt en was ik van ‘s avonds 8 tot 12 aan t werk naast de uren die ze sliep. Dat heb ik 4 weken volgehouden, toen lag ik om 9u ‘s avonds te slapen omdat ik helemaal op was.
Vandaag papadag, dus geen werk, vrije dag voor ingeleverd. Dat is (met een kleintje die ook nog niet naar school gaat) zo’n beetje de enige manier. Die kun je een uurtje achter een scherm zetten, maar no way dat je je ergens op kunt concentreren.
De oplossing geboden door de overheid misbruiken, bedoelde je.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ben je nou aan het trollen of wat is dit? Wie gaat er zijn/haar baan opzeggen daarvoor dan? Over een half jaar is het misschien over en daar zit je dan zonder werk. En dat allemaal omdat de makkelijkste weg, een oplossing geboden door de overheid, niet in je morele straatje paste.
Ze ligt net te pitten. Ik klaag toch ook niet dat ik me niet kan concentreren, ik zeg net, ik heb er een vrije dag voor genomen, dat is ongeveer de enige manier.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Je bent vrij, het is heerlijk weer, ga dan wat leuks doen met chratnox jr . Lekker voetballen of weet ik het wat, in plaats van achter FOK! te zitten klagen hoe zwaar het allemaal wel niet is en dat je je niet kunt concentreren op je scherm.
Mijn zoon van 8 loopt altijd buiten met een korte broek. Is nooit ziek.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
heerlijk met dat kutweer van de afgelopen tijd.....je hele huis onder de blubber, kind ziek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |