Ik ben bang dat we net zoals afgelopen jaar nog tot in mei in een lockdown zullen zitten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:28 schreef craziness het volgende:
Duitsland tot begin april in lockdown
Waarom denk je dit?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:33 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En dat lijkt je een goed idee? Damn.
Aan kinderen beginnen. Daarmee diskwalificeer je jezelf al maar vooruit. Als je dan toch “aan kinderen begint” verwacht je een sociaal stelsel waar je gebruik van kan maken. Je staat er niet eens bij stil dat de scholen dicht zouden kunnen gaan en je bijna zelf les moet gaan geven. Linksom of rechtsom is dat inherent aan de pandemie waar we in zitten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Het feit dat je aan kinderen bent begonnen, die hectiek en vermoeidheid hoort daar gewoon bij. Ik erger me groen en geel aan mensen die de wereldwijde pandemie daar opeens de schuld van proberen te geven.
Je moet misschien meer thuis nu, maar tegelijkertijd vallen bijna alle sociale verplichtingen, clubjes en andere zaken die er normaal bij komen kijken volledig weg.
Snap oprecht niet hoe dat je teveel kan worden, je deelt je dag in met een schema en hoeft verder eigenlijk helemaal niks te doen. Veel mensen zijn gewoon net teveel gewend geraakt aan bepaalde privileges, zoals de spruit naar het KDV en dan quality time voor jezelf. Die omschakeling naar een intensiever ritme kost gewoon tijd en vergt inspanning.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat gebeurt helemaal niet, er wordt terecht aangegeven dat die hectiek en vermoeidheid nu te veel worden omdat het onmogelijk is tegelijkertijd werknemer, ouder en docent te zijn.
Inderdaad, en dat begint een beetje ridicuul te worden. Eerst waren we veel te laat met vaccineren en dan zie je in statistieken dat Belgie het nog slechter doet qua percentage maar dan doen we wel iets anders verkeerd enzovoorts.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Alles wat kut gaat is typisch Nederlands en gaat in alle andere landen veel beter
Regel #1 in dit topic
Dat snap ik wel. Dan kunnen die kleintjes opnieuw beginnen na corona... Win-win situatiequote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies, dat gebeurt nu al trouwens. Grote horeca-ontwikkelaars beginnen de kleine kroegjes op mooie locaties over te nemen.
Ja, als je kinderen hebt hoort het zorgen voor die kinderen daar zeker bij. De keuze voor kinderen is wel genomen met een aantal bijzaken, waaronder school en kinderdagverblijf. Daar richt je je leven op in. Iedereen maakt daar andere keuzes in zoals verschil tussen 1 dag opvang vs 5 dagen opvang (daar heb ik een mening over, maar dat doet er niet toe). Geen enkele ouder kiest er bewust voor om te moeten werken terwijl daarbij ook voor kids gezorgd moet worden. Helemaal met kids tot ongeveer 8 jaar is dat een niet werkbare combi. Als werkgevers zich daarbij opstellen als horken krijg je een onwerkbare situatie voor nu danwel in de toekomstquote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Het feit dat je aan kinderen bent begonnen, die hectiek en vermoeidheid hoort daar gewoon bij. Ik erger me groen en geel aan mensen die de wereldwijde pandemie daar opeens de schuld van proberen te geven.
Je moet misschien meer thuis nu, maar tegelijkertijd vallen bijna alle sociale verplichtingen, clubjes en andere zaken die er normaal bij komen kijken volledig weg.
Dankjewel.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, dat is een optie geschetst door Merkel.
Edit:
[..]
[..]
Dit geldt ook voor jullie.
Ik denk niet dat dat een win-win is. De kleintjes die hun zaak hebben verkocht gaan niet meteen een plek vinden op een goede locatie...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Dan kunnen die kleintjes opnieuw beginnen na corona... Win-win situatie
Maar je zet er gelijk een antwoord achter...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik vraag het.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vraagteken
Ja ook wel begrijpelijk. Als je nu je reserves aan het opvreten bent en je kan nog een leuke zak geld ervoor krijgen, waarom niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Dan kunnen die kleintjes opnieuw beginnen na corona... Win-win situatie
Dat zie ik hier ook. Erg triest! We hebben hier straks nog 1 grote uitbater van alle cafés.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies, dat gebeurt nu al trouwens. Grote horeca-ontwikkelaars beginnen de kleine kroegjes op mooie locaties over te nemen.
Klopt maar ze beginnen wel lekker opnieuw...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat een win-win is. De kleintjes die hun zaak hebben verkocht gaan niet meteen een plek vinden op een goede locatie...
Ik denk niet dat je snapt wat een win-win situatie is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Welkom in Engeland.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat zie ik hier ook. Erg triest! We hebben hier straks nog 1 grote uitbater van alle cafés.
En in welk schema past de hele dag voor kinderen zorgen en 8 uur werken. Mijn kids zijn wakker van 7:00 tot 20:00. Dan nog 8u werken zonder pauze en dan kan ik om 4:00 naar bed en 3u slapenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Snap oprecht niet hoe dat je teveel kan worden, je deelt je dag in met een schema en hoeft verder eigenlijk helemaal niks te doen. Veel mensen zijn gewoon net teveel gewend geraakt aan bepaalde privileges, zoals de spruit naar het KDV en dan quality time voor jezelf. Die omschakeling naar een intensiever ritme kost gewoon tijd en vergt inspanning.
Maar waar dan? Hoe?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt maar ze beginnen wel lekker opnieuw...
Jazeker. Maandag is altijd een piek.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Liggen de opnames in het weekend altijd niet lager qua absolute aantallen dan op de maandag ivm uitstelgedrag van de mens
Nee, veelal een keuze tussen persoonlijk failliet gaan of nog net je kop boven water houden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt maar ze beginnen wel lekker opnieuw...
Is toch niet zo raar? Als je werkdruk al hoog is dan krijg je dat allemaal er bovenop waardoor je het veel te druk hebt wat tot stress leidt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Snap oprecht niet hoe dat je teveel kan worden, je deelt je dag in met een schema en hoeft verder eigenlijk helemaal niks te doen. Veel mensen zijn gewoon net teveel gewend geraakt aan bepaalde privileges, zoals de spruit naar het KDV en dan quality time voor jezelf. Die omschakeling naar een intensiever ritme kost gewoon tijd en vergt inspanning.
Het is wel een terugkerend thema dat ziekenhuizen in eerste instantie voor eigen personeel kiezen boven de rest van de samenleving.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is wel echt kwalijk dat dit gebeurd ja... ik weet alleen niet of het nu het gevolg is van dat er vaccins overblijven die anders niet meer bruikbaar zouden zijn, want dan zou ik er nog enigszins begrip voor op kunnen brengen...
Dat ga ik niet uitzoeken voor ze. Voor corona begonnen mensen ook al horecazaken en die vonden ook een locatie.quote:
Ben je nu aan het trollen of zo?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je de hele dag in huis moet zitten waarvan ben je dan moe?
Beetje op de bank Netflixen en beetje de was doen is toch niet gigantisch arbeidsintensief?
Neem aan dat die kinderen ook elkaar wel kunnen vermaken of een PlayStation/tablet hebben...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |