abonnement Unibet Coolblue
pi_197337324
Hier weer verder over thuisonderwijs, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.
pi_197337517
Goedemorgen!

Iedereen er weer fris en fruitig klaar voor vanmorgen?
Kinderen blij dat ze niet hoeven te fietsen door de wind en nattigheid vanmorgen ;), thuisonderwijs heeft ook zo zijn voordelen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197337556
Er zit hier eentje aan tafel te gapen. De andere ligt nog. Die hoeft pas over een uur klaar te zitten.

Juf is ook bijna wakker, ik had gisteren aangegeven dat zijn taalsoftware weer raar deed. Kreeg net bericht dat ze naar de rekensoftware gaat kijken. :D c_/

Tegen de tijd dat ze weer naar school gaan, is het ook weer een stukje lichter in de ochtend. Ook wel fijn met fietsen.
  maandag 11 januari 2021 @ 08:13:41 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197337637
Die van mij staan al sinds 7.30 te Ringfitten. :D
Kijken hoe lang ze dat volhouden. ;)

Maar de oudste moet zo van start, de ander om 8.45.
***
pi_197337757
Ik zit ook te denken of dat niet iets is voor hier, zo'n ringfit ding.
Misschien dat het de oudste nog wat kan stimuleren om wat actiever te worden ;). Maar die is zo fanatiek passief dat ik me afvraag of het veel uithaalt... ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197337845
Hier zit R aan het ontbijt. School begint om negen uur met teams.
Ik ga zo beginnen met werken. Drukke werkweek in verband met de afsluiting. Dus heb mezelf taken gegeven die af moeten, eventueel met werken in de avond.
pi_197337851
Vriendin is naar school met zoon, kinderen komen lesmateriaal halen en ze heeft een 1 op 1 met een leerling die het erg lastig heeft. B gaat daar dus zijn schoolwerk doen en met de kinderen van de noodopvang spelen waarschijnlijk. Ik moet zo ook de deur uit voor mijn werk en Juul zit voor het eerst in de noodopvang.

Ik moet woensdag een presentatie geven dus daar ben ik tot woensdag druk mee, ik wacht nu op input van meerdere collega's, frustrerend.
pi_197337890
Wij zijn na een nacht met doorlek van peuter en poepende kleuter lekker blijven liggen en kleuter werd om 8.25u wakker _O_
Dadelijk maar eens wat opdrachtjes doen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 11 januari 2021 @ 09:13:54 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197338149
Kinderen aan het werk, manlief ook (na 3wk vrij) en ik... ik zit op de bank. :o
Na bizarre drukte in december en met name rond kerst en o&n heb ik nu gewoon even niets te doen.

*help*
:D

Nee hoor, ik zit te lezen in ‘Hoe word je een supervetverbrander’. :+
Ik ben 2 mnd terug gestart met het COOL Leefstijl programma voor een gezondere levensstijl.
Een 2-jarig begeleidingstraject van een voedings- en leefstijlcoach. In een groep met maandelijkse bijeenkomsten. En vergoed door je zorgverzekering. *)

Het is geen wonderprogramma, het gaat echt om het aanpassen van je leefstijl en dat moet je zelf doen. ;)
En dit boekje was 1 van de tips van vorige week. Nuttig leesvoer dus.

/dagboek
***
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 januari 2021 @ 09:45:46 #10
426493 crew  PippenScottie
pi_197338519
Succes allemaal met week twee.

Ik keek even mee met de dagstart van mijn oudste in Teams. Het is wel wat hoor, allemaal van die kleine humpies in zo’n online meeting.

De jongste vindt gynzy gelukkig leuk. Kan ze al een beetje oefenen met taal en rekenen. Maar ik had liever gehad dat ze met andere kindjes kon spelen. :{
pi_197339128
Wij begonnen vandaag al met een landelijke storing van de online omgeving (MOO). :|W Gelukkig konden we wel direct naar Google Meet om met de klas/juffen te bellen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197339184
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:41 schreef Phaidra het volgende:
Wij begonnen vandaag al met een landelijke storing van de online omgeving (MOO). :|W Gelukkig konden we wel direct naar Google Meet om met de klas/juffen te bellen.
Ik kon voor D nog wel inloggen via thuis.basispoort.nl.

Ik moest net een uurtje de deur uit. Nu ben ik terug en is er bij D alleen nog een kwartiertje werk van de dagtaak over. Mooi de tijd om aan de weektaak te beginnen *O*
  maandag 11 januari 2021 @ 10:46:26 #13
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197339196
Hier deed het digitale dashboard het niet waar de uitleg filmpjes op staan. Tevens hebben ze bedacht dat ze nu twee dagen per week van 9-12 in teams online aanwezig moeten zijn voor live instructie en verplicht exact de opgegeven tijd aan een vak moeten werken. De vlotte leerlingen zijn daar niet heel blij mee en laten dat nu ook weten via de meeting :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197339282
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:46 schreef laziness het volgende:
Hier deed het digitale dashboard het niet waar de uitleg filmpjes op staan. Tevens hebben ze bedacht dat ze nu twee dagen per week van 9-12 in teams online aanwezig moeten zijn voor live instructie en verplicht exact de opgegeven tijd aan een vak moeten werken. De vlotte leerlingen zijn daar niet heel blij mee en laten dat nu ook weten via de meeting :P
Oeh, lijkt me irritant inderdaad. I. heeft bijvoorbeeld net besloten dat hij vandaag alle Taal Actief voor deze week wil doen. Dat vindt hij het minst leuke, dus ik juich het alleen maar toe dat hij zelf een manier bedenkt om dit thuiswerken aan te pakken. Zou toch jammer zijn als school met zo'n nieuwe werkwijze roet in het eten zou gooien.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197339296
Als ik jullie posts lees ben ik zo blij met een dreumes :P . Respect hoor, thuisonderwijs begeleiden lijkt mij best pittig.

Wij hebben een treinbaan gebouwd, met blokken gespeeld, met een bal gespeeld, een rondje buiten gelopen en bij de geitjes gekeken. Daarna nog even op het speelveldje rondgebanjerd en nu is het tijd voor Duplo en de vaatwasser uitruimen :+
pi_197339354
Nou ja, ik kan nu redelijk mijn 8-jarige aan het werk zetten en dan zelf een uurtje overleggen of mails beantwoorden. Met een dreumes is dat toch wel echt lastiger. Het is zeker niet makkelijk allemaal (er loopt ook nog een kleuter rond), maar met een dreumes zou ik denk ik helemaal nergens aan toe komen qua eigen werk.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 11 januari 2021 @ 10:58:53 #17
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197339360
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oeh, lijkt me irritant inderdaad. I. heeft bijvoorbeeld net besloten dat hij vandaag alle Taal Actief voor deze week wil doen. Dat vindt hij het minst leuke, dus ik juich het alleen maar toe dat hij zelf een manier bedenkt om dit thuiswerken aan te pakken. Zou toch jammer zijn als school met zo'n nieuwe werkwijze roet in het eten zou gooien.
Ze gaan het uitproberen. Neem aan dat iedereen zijn feedback wel geeft en we zullen zien of ze het voortzetten tijdens de verlenging dan. Ze willen iets meer grip krijgen op bepaalde leerlingen gok ik en wat meer interactief, waar op zich niks mis mee is maar zo haal je wel elke flexibiliteit weg. Nou goed 2 van de 5 dagen is nog te overzien. Het moeten er niet meer worden }:|

Het is met een 10-jarige heel redelijk te doen trouwens. Die werkt grotendeels zelfstandig en kan ook prima wat anders pakken als we niet nu direct kunnen helpen ivm calls. Moet hij niet in een bokkige bui zijn (zelden gelukkig) want dan duurt elk vak 3x zo lang :X
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 11 januari 2021 @ 11:01:49 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197339395
Dat is ook wel lekker, als het online platform (MOO in ons geval) een storing heeft :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197339442
Na wat gedonder vorige week, juf haar verbinding hapert af en toe even en dan ging de halve klas lopen kloten, microfoons aan, camera uit. Bloedirritant, want dan was ze na die 10 seconden weg weer een tijd bezig om iedereen weer toe te spreken dat ze microfoon uit moesten en camera aan.
Engelengeduld die juf. Ik denk niet dat ik er geschikt voor ben ;).

Vanmorgen luisterden ze heel goed, voor zolang het duurt O-)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197339474
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oeh, lijkt me irritant inderdaad. I. heeft bijvoorbeeld net besloten dat hij vandaag alle Taal Actief voor deze week wil doen. Dat vindt hij het minst leuke, dus ik juich het alleen maar toe dat hij zelf een manier bedenkt om dit thuiswerken aan te pakken. Zou toch jammer zijn als school met zo'n nieuwe werkwijze roet in het eten zou gooien.
Hier moeten ze taal en rekenen wel volgens de dagtaak doen. En daarnaast zelf de weektaak inplannen (creatief, begrijpend lezen, taalkaart).

De halve dag online zou de mijne ook niet trekken. Maar die begint na 5 minuten uitleg al met zijn muis te spelen en ondersteboven voor de camera te hangen.
pi_197339479
Ik heb ook even gekeken naar de Ringfit, maar dan moeten er ook een Switch komen en dat is nog even niet haalbaar.

De kop is er weer af hier: vergadering leiden, kleuter online in de klas mee laten doen in zijn les, dreumes bezig houden, het ging eigenlijk best goed. Gelukkig zijn mijn collega's begripvol. O+
  maandag 11 januari 2021 @ 11:14:07 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197339593
Ik ben gisteren maar eens begonnen met trappenlopen, in eerste instantie 3 keer naar de tweede (en bovenste) verdieping van dit appartementencomplex, want nu we sinds april in dit appartement (op de begane grond) wonen loop ik eigenlijk helemaal geen trappen meer.... :X
Normaal in huis ging ik toch een keer of wat per dag de trap op en neer en tussendoor nog eens naar zolder om de was in de machine of de droger te doen enz., ik was even bang dat dat weer heel erg wennen zou worden, maar het viel me gisteren mee, en de trappen hier hebben wel hetzelfde aantal treden als de trappen in ons huis krijgen, maar ik denk dat de treden net wat hoger zijn omdat ik denk dat de verdiepingsvloer net wat dikker is.

Gelukkig zijn er 2 trappenhuizen (1 bij de centrale hal en 1 bij de bergingen voor de bovenste verdieping) en op basis van het verschil in schoon zijn van beide trappen wordt die bij de bergingen beduidend minder gebruikt, dus daar kan ik ongestoord en corona-proof traplopen, gewoon op mijn sloffen ook :D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 11 januari 2021 @ 11:15:10 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197339604
Ik voelde me vanochtend zowaar goed O+ heb prul uit bed geplukt, ons allebei aangekleed, gegeten, een was aangezet, een vaatwasser ingeruimd en aangezet en een mand was gevouwen en daarna mijn man wakker gemaakt omdat onze robotstofzuiger eindelijk binnen is. Da's echt zo, zo, zo fijn! Gaan met die banaan 8-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 11 januari 2021 @ 11:16:02 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197339614
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:15 schreef Tink89 het volgende:
Ik voelde me vanochtend zowaar goed O+ heb prul uit bed geplukt, ons allebei aangekleed, gegeten, een was aangezet, een vaatwasser ingeruimd en aangezet en een mand was gevouwen en daarna mijn man wakker gemaakt omdat onze robotstofzuiger eindelijk binnen is. Da's echt zo, zo, zo fijn! Gaan met die banaan 8-)
Fijn dat je zo opgeknapt bent! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197339769
mijn groep 3 er is nogal arbeidsintensief.. Daar jan ik nog net zus af en toe naast helpen en de vaatwasser uitruimen.. Maar echt zelf werken lukt noet, want ik mort er altijd even 5 min inkomen voor ik wat gedaan krijg en dat lukt net, maar dan ook echt wat doen dus niet..
  maandag 11 januari 2021 @ 11:36:02 #26
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197339944
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:29 schreef Nijna het volgende:
Ik zit ook te denken of dat niet iets is voor hier, zo'n ringfit ding.
Misschien dat het de oudste nog wat kan stimuleren om wat actiever te worden ;). Maar die is zo fanatiek passief dat ik me afvraag of het veel uithaalt... ;)
herkenbaar.. (voor onze jongste dan).
in de haak.
pi_197340212
Ik loop achter want was een weekendje weg, maar wilde hier toch nog even op aanhaken.
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:51 schreef SQ het volgende:
Ik geef ruiterlijk toe dat een groot deel van mijn frustratie voorkomt uit een gevoel van onrecht. Dat wij straks weer 2 drukke banen moeten combineren met een baby, een peuter en een kleuter terwijl anderen hun kind "lekker naar de noodopvang brengen" omdat het zo kut is om te werken met kinderen thuis. En nee, dan heb ik het niet eens over de vitale beroepen maar wel over mensen met een partner met een vitaal beroep die er op die manier optimaal van profiteren. Ik heb ze ook in mijn team. En die mensen boeken dan uitstekende resultaten, want die werken heerlijk rustig door zonder afleiding, terwijl ik signalen krijg dat ik me toch echt niet meer mag verschuilen achter het feit dat ik met kinderen thuis zit. Dat voelt gewoon echt diep oneerlijk en mede daarom ben ik er misschien wel zo chagrijnig om :')
Dat is echt heel logisch toch? Je zou hopen dat werkgevers ook zien dat dit onderscheid er is en ze dus niet van iedereen hetzelfde kunnen verwachten.

Ik heb mezelf de afgelopen maanden regelmatig gelukkig geprijsd dat wij nog geen kinderen hebben, het lijkt me mega heftig om thuiswerken te moeten combineren met kinderen thuis! Mijn team bestaat uit allemaal jonge kinderloze mensen, behalve 1 waarvan dochter al enige tijd uit huis is, dus ik krijg het ook niet direct mee van collega's. Heb daardoor geen idee hoe mijn werkgever er mee om zou gaan, maar aangezien ik nog niet zwanger ben verwacht ik niet dat dit nog relevant wordt voor mij.

Maarja, ik zou in jouw situatie ook heel chagrijnig worden denk ik. :{
pi_197340734
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:57 schreef Vaiana het volgende:
Ik loop achter want was een weekendje weg, maar wilde hier toch nog even op aanhaken.
[..]


Maarja, ik zou in jouw situatie ook heel chagrijnig worden denk ik. :{
+1

(Sorry, niet goed meegelezen hier de laatste tijd :) )

Maar ik ken ze ook: ouders waarvan 1 een "vitaal" beroep heeft (monteur energie) en de kinderen dus naar de noodopvang gaan zodat de ander lekker rustig door kan werken thuis. Is ronduit asociaal.

Ik heb recht op noodopvang (alleenstaande ouder, ziek, operatie binnenkort, enige opvang is niet beschikbaar, omdat daar iemand heel erg ziek is), maar stel dat bewust uit omdat ik de noodopvang niet onnodig wil belasten. Hoor ik ondertussen van kinderen die daar geheel onterecht wel worden gebracht. Word ik ook wel een beetje chagrijnig van... die ouders zouden eens moeten weten hoe het is om in mijn situatie (of in die van SQ met 3 kinderen) te zitten ;)
pi_197340988
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:30 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

+1

(Sorry, niet goed meegelezen hier de laatste tijd :) )

Maar ik ken ze ook: ouders waarvan 1 een "vitaal" beroep heeft (monteur energie) en de kinderen dus naar de noodopvang gaan zodat de ander lekker rustig door kan werken thuis. Is ronduit asociaal.

Ik heb recht op noodopvang (alleenstaande ouder, ziek, operatie binnenkort, enige opvang is niet beschikbaar, omdat daar iemand heel erg ziek is), maar stel dat bewust uit omdat ik de noodopvang niet onnodig wil belasten. Hoor ik ondertussen van kinderen die daar geheel onterecht wel worden gebracht. Word ik ook wel een beetje chagrijnig van... die ouders zouden eens moeten weten hoe het is om in mijn situatie (of in die van SQ met 3 kinderen) te zitten ;)
Dit :Y

Wij hebben alletwee een vitaal beroep en zouden dus de kinderen naar de noodopvang kunnen laten gaan maar kiezen er ook bewust voor* om af te wisselen qua vergaderingen en 'gewoon' werk zodat er steeds iemand is die op de peuter let en de groep 4er kan begeleiden indien nodig. Ze hebben het daar al druk genoeg en dan laat ik liever ruimte voor kinderen in moeilijke situaties voor extra opvang/hulp :Y

*Ik ben me ervan bewust dat niet iedereen dit kan qua werk hoor O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 11 januari 2021 @ 12:47:28 #30
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197341041
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:30 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

+1

(Sorry, niet goed meegelezen hier de laatste tijd :) )

Maar ik ken ze ook: ouders waarvan 1 een "vitaal" beroep heeft (monteur energie) en de kinderen dus naar de noodopvang gaan zodat de ander lekker rustig door kan werken thuis. Is ronduit asociaal.

Ik heb recht op noodopvang (alleenstaande ouder, ziek, operatie binnenkort, enige opvang is niet beschikbaar, omdat daar iemand heel erg ziek is), maar stel dat bewust uit omdat ik de noodopvang niet onnodig wil belasten. Hoor ik ondertussen van kinderen die daar geheel onterecht wel worden gebracht. Word ik ook wel een beetje chagrijnig van... die ouders zouden eens moeten weten hoe het is om in mijn situatie (of in die van SQ met 3 kinderen) te zitten ;)
Ik vind het toch wat ver gaan om dat ronduit asociaal te noemen. Het is toch gewoon afgesproken dat dat mag? Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen? Wij hebben 't zelf niet nodig, dus ik heb me er niet zo in verdiept.
in de haak.
  maandag 11 januari 2021 @ 12:48:34 #31
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197341064
Toch zou ik niet te snel oordelen ik kan mij goed voorstellen dat mensen eerder zeggen dat het is omdat ze lekker willen doorwerken en dus liever verzwijgen dat ze in een depressie zitten of toegeven dat er iets anders heftig speelt.
Je kan niet echt achter iemands voordeur kijken. Ook niet als je ze toevallig een beetje kent of op fb hebt ofzo.
pi_197341181
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:47 schreef trui het volgende:

[..]

Ik vind het toch wat ver gaan om dat ronduit asociaal te noemen. Het is toch gewoon afgesproken dat dat mag? Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen? Wij hebben 't zelf niet nodig, dus ik heb me er niet zo in verdiept.
Asociaal is misschien niet helemaal het juiste woord, maar als er één ouder met vitaal beroep is verzoeken ze je om het zelf op te lossen indien mogelijk. Dat een andere ouder dan 'lekker door kan werken thuis' omdat de kinderen op de noodopvang zitten is niet echt een plausibele reden als je het mij vraagt. Het verzoek blijft: gebruik alleen de noodopvang als het écht niet anders kan.
pi_197341205
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:47 schreef trui het volgende:

[..]

Ik vind het toch wat ver gaan om dat ronduit asociaal te noemen. Het is toch gewoon afgesproken dat dat mag? Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen? Wij hebben 't zelf niet nodig, dus ik heb me er niet zo in verdiept.
Natuurlijk is het afgesproken en in principe hebben ze er ook gewoon recht op, aangezien 1 ouder een vitaal beroep heeft.

Maar in de geschetste casus wordt alleen maar van de noodopvang gebruik gemaakt, zodat de andere ouder ongestoord door kan werken (kantoorwerk). Begrijp dat dat lekker is, maar er zijn heel veel ouders (alleenstaand danwel stellen) die geen recht hebben op noodopvang, omdat ze allebei een kantoorbaan hebben. Die worstelen ondertussen keihard met werk/privé. De mensen die dan glimlachend nog even doorstomen thuis, want heeeeerlijk ...rust..... noodopvang..... en ondertussen complimenteren ontvangen voor al het verzette kantoorwerk...die vind ik dan wel een beetje asociaal ja.

Vind dat noodopvang ook echt noodopvang moet zijn (beide ouders - of de enige ouder - hebben/heeft een vitaal beroep of is/zijn ziek).
  maandag 11 januari 2021 @ 13:04:25 #34
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197341345
ma
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:56 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Natuurlijk is het afgesproken en in principe hebben ze er ook gewoon recht op, aangezien 1 ouder een vitaal beroep heeft.

Maar in de geschetste casus wordt alleen maar van de noodopvang gebruik gemaakt, zodat de andere ouder ongestoord door kan werken (kantoorwerk). Begrijp dat dat lekker is, maar er zijn heel veel ouders (alleenstaand danwel stellen) die geen recht hebben op noodopvang, omdat ze allebei een kantoorbaan hebben. Die worstelen ondertussen keihard met werk/privé. De mensen die dan glimlachend nog even doorstomen thuis, want heeeeerlijk ...rust..... noodopvang..... en ondertussen complimenteren ontvangen voor al het verzette kantoorwerk...die vind ik dan wel een beetje asociaal ja.

Vind dat noodopvang ook echt noodopvang moet zijn (beide ouders - of de enige ouder - hebben/heeft een vitaal beroep of is/zijn ziek).
maar als 2 ouders een kantoorbaan hebben kunnen ze de begeleiding van het thuisonderwijs nog verdelen onderling. Ik snap best dat dat in je eentje een stuk minder haalbaar is, dus dat je dan soms toch kiest voor opvang.
in de haak.
pi_197341577
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:04 schreef trui het volgende:
ma
[..]

maar als 2 ouders een kantoorbaan hebben kunnen ze de begeleiding van het thuisonderwijs nog verdelen onderling. Ik snap best dat dat in je eentje een stuk minder haalbaar is, dus dat je dan soms toch kiest voor opvang.
Ja, ik ben een alleenstaande ouder met een kantoorbaan en tijdens lockdown 1 mocht ik het ook zelf uitvogelen hoe ik het moest doen: voor een 4 jarige zorgen en mijn werk doen. Mijn werkpc stond toen van 8.30 tot 22.00 aan. Moeilijk? Ja. Maar dat zijn de gevolgen van een schoolsluiting.

Dus dat kunnen ouders waarvan de partner een vitaal beroep heeft, ook. Iedereen in hetzelfde schuitje. Als je profiteert van het vitale beroep van je partner, ben je gewoon niet erg sociaal bezig.

En kom op allen. Je moet hier op Fok toch ook eens iets kunnen roepen zonder dat er allemaal bagatelliserende zijweggetjes bij verzonnen moeten worden? Depressie, ziekte, weet je veel wat er achter de deur speelt... blabla. :')

Nee ik noemde geen denkbeeldige casus waar alle ouders onder vallen waarvan er maar eentje een vitaal beroep heeft. Ik noemde gewoon één specifiek geval - niet van Feesboek - waarin geprofiteerd wordt van de noodopvang terwijl dat dus niet strikt noodzakelijk is. De lachende kantoorouder in dit specifieke geval heeft (voor zover ik weet) geen depressies, o.i.d., maar heeft in repliek op het geklaag over thuiswerken met de kinderen wel expliciet geuit hoe heerlijk het is dat de noodopvang bestaat en dat ze daarvan gebruik mag maken.
  maandag 11 januari 2021 @ 13:19:50 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197341623
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:54 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Asociaal is misschien niet helemaal het juiste woord, maar als er één ouder met vitaal beroep is verzoeken ze je om het zelf op te lossen indien mogelijk. Dat een andere ouder dan 'lekker door kan werken thuis' omdat de kinderen op de noodopvang zitten is niet echt een plausibele reden als je het mij vraagt. Het verzoek blijft: gebruik alleen de noodopvang als het écht niet anders kan.
Dat blijft makkelijk oordelen, maar ook niet-vitale beroepen gaan soms door en kunnen niet thuis gedaan worden.
Stel dat de een verpleegster is en de ander bouwvakker dan heeft de bouwvakker niet de mogelijkheid thuis te gaan werken, maar gezien de aard van het werk kan dat meestal wel veilig doorgaan, en gaat dat ook gewoon door.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197341655
Ik moet zeggen dat ik t best pittig vind. Ik werk in de zorg en regelmatig van 15 tot 22.30. Normaliter had ik overdag de kinderen op school, kan ik in huis wat aanklungelen of ik hang lekker op de bank. Nu moet ik de hele dag "aan staan". Zijn best lange dagen. Mijn man werkt in een vitale functie maar zit meestal thuis. Hij moet 1 keer in de week naar kantoor. Vind ik dus niet genoeg reden om de kinderen naar de noodopvang te doen. Maar ben stiekem wel een beetje jaloers op mensen die de kinderen wel naar de opvang doen.
*poef* nu is het weg
  maandag 11 januari 2021 @ 13:21:36 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197341661
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:56 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Natuurlijk is het afgesproken en in principe hebben ze er ook gewoon recht op, aangezien 1 ouder een vitaal beroep heeft.

Maar in de geschetste casus wordt alleen maar van de noodopvang gebruik gemaakt, zodat de andere ouder ongestoord door kan werken (kantoorwerk). Begrijp dat dat lekker is, maar er zijn heel veel ouders (alleenstaand danwel stellen) die geen recht hebben op noodopvang, omdat ze allebei een kantoorbaan hebben. Die worstelen ondertussen keihard met werk/privé. De mensen die dan glimlachend nog even doorstomen thuis, want heeeeerlijk ...rust..... noodopvang..... en ondertussen complimenteren ontvangen voor al het verzette kantoorwerk...die vind ik dan wel een beetje asociaal ja.

Vind dat noodopvang ook echt noodopvang moet zijn (beide ouders - of de enige ouder - hebben/heeft een vitaal beroep of is/zijn ziek).
Dan ga je er wel heel erg vanuit dat de ouder in een niet-vitaal beroep zomaar thuis kan werken.... of onbetaald verlof kan nemen.... of ontslag?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197341781
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan ga je er wel heel erg vanuit dat de ouder in een niet-vitaal beroep zomaar thuis kan werken.... of onbetaald verlof kan nemen.... of ontslag?
Nouja zoals ze zelf zegt, als alleenstaande ouder in een niet-vitaal beroep moet je het ook redden zonder nood-opvang. Waarom zou je directe collega die hetzelfde werk doet dan opeens wel de nood-opvang gebruiken, terwijl het dus niet daadwerkelijk nood is maar vooral wel lekker makkelijk.

Ik snap heel goed dat zoiets frustreert, en het voelt niet in de aard van de maatregelen. Het is voor nood, en nood is dus niet 'ik kan veel lekkerder werden als het kind niet thuis is'.
pi_197341929
Jeetje wat een discussies over de noodopvang. Ik snap alle frustraties en snap vooral het gevoel van oneerlijkheid heel goed.
Juul is er vandaag dus, er waren naast haar 5 andere peuters in plaats van 40 (4 groepen) dus blijkbaar is hier de capaciteit gelukkig voldoende. Voor ons de eerste keer en ook echt uit nood vandaag. Dat zal vaker gebeuren als de lockdown wordt verlengd. Maar dat is dus echt nood en ik zou het graag anders oplossen.

Wel was het behalve erg leerzaam (sitebezoek) ook fijn om even het huis uit te zijn en mensen in het echt te zien ipv een schermpje.

Ik ken inmiddels meer mensen die van de noodopvang gebruikmaken en waarvan er 1 een vitaal beroep heeft. De ander heeft dan geen kantoorbaan (en geen inkomen want ZZP'er) dus ik snap dat eerlijk gezegd wel.

Laten we gewoon hopen dat de Britse variant meevalt en de besmettingen en opnames naar beneden blijven gaan. Dan zijn de kinderen snel weer op de opvang en school.
  maandag 11 januari 2021 @ 13:42:24 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197341991
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:28 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Nouja zoals ze zelf zegt, als alleenstaande ouder in een niet-vitaal beroep moet je het ook redden zonder nood-opvang. Waarom zou je directe collega die hetzelfde werk doet dan opeens wel de nood-opvang gebruiken, terwijl het dus niet daadwerkelijk nood is maar vooral wel lekker makkelijk.

Ik snap heel goed dat zoiets frustreert, en het voelt niet in de aard van de maatregelen. Het is voor nood, en nood is dus niet 'ik kan veel lekkerder werden als het kind niet thuis is'.
Ja, dat is kut, maar als er thuis gewerkt kan worden dan moeten mensen het daar helaas maar mee doen (overigens vind ik dat ook bij ouders waarvan de een een cruciaal beroep heeft en de ander thuis kan werken), maar ik had het in mijn voorbeeld over de andere ouder die niet thuis kan werken.

En natuurlijk kun je lekkerder thuis doorwerken zonder kind om je heen, dat is imho dus idd geen argument voor noodopvang.
Als je niet thuis kunt werken daarentegen, en de ouder in het cruciale beroep ook niet, dan zie ik niet wat er "asociaal" is aan het gebruik van noodopvang, want het alternatief is dan werkelijk dat de ene ouder maar onbetaald verlof of ontslag moet nemen.

En in het voorbeeld van de verpleegster en de bouwvakker zou het zomaar eens kunnen zijn dat die verpleegster dan ontslag neemt, en dat moeten we denk ik helemaal niet willen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197341995
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan ga je er wel heel erg vanuit dat de ouder in een niet-vitaal beroep zomaar thuis kan werken.... of onbetaald verlof kan nemen.... of ontslag?
Ken die persoon persoonlijk. En de aard van het werk ook.

Zoals ik al zei: is kantoorwerk dat prima thuis gedaan kan worden. Heb het niet over een bouwvakker o.i.d.
  maandag 11 januari 2021 @ 13:43:37 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197342017
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:42 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Ken die persoon persoonlijk. En de aard van het werk ook.

Zoals ik al zei: is kantoorwerk dat prima thuis gedaan kan worden. Heb het niet over een bouwvakker o.i.d.
Ja dat kan, dat jij het over die specifieke situatie hebt, alleen dat omschreef je met een algemene term en dan ga je weer voorbij aan het voorbeeld dat ik gaf.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197342235
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat is kut, maar als er thuis gewerkt kan worden dan moeten mensen het daar helaas maar mee doen (overigens vind ik dat ook bij ouders waarvan de een een cruciaal beroep heeft en de ander thuis kan werken), maar ik had het in mijn voorbeeld over de andere ouder die niet thuis kan werken.

En natuurlijk kun je lekkerder thuis doorwerken zonder kind om je heen, dat is imho dus idd geen argument voor noodopvang.
Als je niet thuis kunt werken daarentegen, en de ouder in het cruciale beroep ook niet, dan zie ik niet wat er "asociaal" is aan het gebruik van noodopvang, want het alternatief is dan werkelijk dat de ene ouder maar onbetaald verlof of ontslag moet nemen.

En in het voorbeeld van de verpleegster en de bouwvakker zou het zomaar eens kunnen zijn dat die verpleegster dan ontslag neemt, en dat moeten we denk ik helemaal niet willen.
Ik heb ook niet het idee dat iemand het hier heeft over mensen die niet thuis kunnen werken ook al hebben ze geen vitaal beroep. Maar juist over situaties waarbij 1 ouder een vitaal beroep heeft en daardoor de thuiswerkende partner met een niet-vitale kantoorbaan de kinderen naar de nood-opvang doet, omdat thuiswerken niet goed lukt zonder kinderen thuis. En volgens mij is eigenlijk iedereen hier het erover eens dat in de basis dat geen geldige reden voor nood-opvang is.

Natuurlijk zijn er dan uitzonderingen, weet je nooit wat er thuis speelt etc, maar daar ging het nu juist niet om volgens mij. :D
  maandag 11 januari 2021 @ 14:00:09 #45
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197342334
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:54 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ik heb ook niet het idee dat iemand het hier heeft over mensen die niet thuis kunnen werken ook al hebben ze geen vitaal beroep. Maar juist over situaties waarbij 1 ouder een vitaal beroep heeft en daardoor de thuiswerkende partner met een niet-vitale kantoorbaan de kinderen naar de nood-opvang doet, omdat thuiswerken niet goed lukt zonder kinderen thuis. En volgens mij is eigenlijk iedereen hier het erover eens dat in de basis dat geen geldige reden voor nood-opvang is.

Natuurlijk zijn er dan uitzonderingen, weet je nooit wat er thuis speelt etc, maar daar ging het nu juist niet om volgens mij. :D
Precies. En volgens mij heeft SQ (waar dit verhaal bij begon in een quote) bijvoorbeeld collega's waar de partner een vitaal beroep heeft zodat haar collega's thuis lekker rustig doorbuffelen en moet SQ het doen met 3 koters thuis want haar partner heeft geen vitaal beroep maar is er weinig begrip voor situatie.
Ik vind daar wel wat van en ik snap helemaal dat SQ daar ook wat van vindt en er vreselijk gefrustreerd over is. De eerlijkheid is ver te zoeken.

Het creëert een ongelijkheid en als je geluk hebt is je werkgever begripvol en handelt daar ook naar maar als je pech hebt wordt je er keihard op afgerekend en kost het je bijvoorbeeld je bonus.

[ Bericht 3% gewijzigd door laziness op 11-01-2021 14:06:00 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197342429
En weer staat of valt het met hoe werkgevers ermee omgaan. Ik ben echt heel blij dat wij aangespoord worden om thuis te werken (kantoor is nu ook echt dicht) en er is alle begrip voor afwezigheid omdat de kinderen ook thuis zijn. Zelf vind ik het lastiger om dingen los te laten, maar dat ligt echt aan mij, niet aan mijn werkgever.

Echt schandalig dat werkgevers soms alsnog verlangen dat iemand fysiek aanwezig is, tegen alle adviezen in, of geen begrip hebben voor de struggle als je ook kinderen thuis hebt. 1970 belde... o|O :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 11 januari 2021 @ 14:12:10 #47
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197342577
Deze crisis leert je een hoop over je werkgever (en leidinggevende) wat mij betreft :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197342759
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:12 schreef laziness het volgende:
Deze crisis leert je een hoop over je werkgever (en leidinggevende) wat mij betreft :+
Nou! Thuiswerken aanmoedigen is voor mijn werkgever vanzelfsprekend, het zou gek zijn als ze iets anders zouden zeggen :+ Maar ik vind dat ze zich in het algemeen heel prettig opstellen, qua communicatie, bijeenkomsten met de RvB, informatie vanuit het crisisteam, tempo waarin beleid wordt doorgevoerd, kleine aanmoedigingen en attenties. Echt heel prettig.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197342792
Hier dus ook een werkgever die erg strikt is in het thuiswerken en coulant in de ondersteuning. Ook mijn manager is zo begripvol.

Helaas ligt bij mij de druk van buitenaf maar ik ben verder gezegend.
pi_197342882
Ja je leert zeker je werkgever kennen zo! Ik ben heel blij met hoe serieus ze het nemen, kantoor is wel open maar je moet toestemming van je manager hebben om te mogen komen en daar wordt dus ook een goede reden voor verwacht. Plus bezetting mag nooit meer dan 25% van normaal zijn, dus als je daar eenmaal aan zit mag je sowieso niet.

Ook veel attenties gekregen, we krijgen maandelijks een thuiswerkvergoeding, ik vind echt dat ze het netjes doen. Weet alleen niet hoe ze in verlof etc rondom kinderen thuis zitten, omdat ik dus geen directe collega heb die daar gebruik van maakt. Maar gezien hoe ze verder eea aanpakken zou ik verwachten dat daar ook wel coulant mee om gegaan wordt.
  maandag 11 januari 2021 @ 14:31:04 #51
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197342935
Ik snap ook de frustratie, maar niet elk 'kantoorwerk' is hetzelfde, en niet elk kind kun je er even goed bij hebben. Ik vind 't wat gevaarlijk om elkaar zo de maat te nemen, ieder maakt zo goed mogelijk zijn afwegingen. Mochten er toch teveel kinderen bij de noodopvang gebracht worden, dan moeten de regels misschien worden aangescherpt.

Ik vind het vooral kwalijk als werkgevers geen begrip hebben voor / rekening houden met de verschillende situaties van hun medewerkers.
in de haak.
pi_197343052
Er kunnen heel veel goede redenen zijn om een kind toch maar de opvang te brengen ook al werkt er iemand thuis. Maar de ongelijkheid blijft dan, want die redenen zijn er ook als ouders geen vitaal beroep hebben. En die moeten het er maar mee doen. Dan moet je maar geluk hebben met een werkgever die er rekening mee houdt.
  maandag 11 januari 2021 @ 14:41:07 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197343152
Overigens maakte mijn 10-jarige me net heel erg duidelijk dat ik moest stoppen met mijn vragen want meneer had een meet!
En liep naar zijn kamer om een meet met (een deel van) zijn klas te hebben :')

Het was een toontje dat ik herkende zeg maar :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197343222
Ik moest laatst ook lachen toen een leerling in onze online bespreking op zijn vader mopperde dat hij de kamer uit moet gaan :D
pi_197343277
de 10 jarige stuurde me pas ook geïrriteerd weg toen ik om t hoekje keek op haar kamer. Ik was niet welkom...
*poef* nu is het weg
pi_197343280
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:36 schreef Bottoms_up het volgende:
Er kunnen heel veel goede redenen zijn om een kind toch maar de opvang te brengen ook al werkt er iemand thuis. Maar de ongelijkheid blijft dan, want die redenen zijn er ook als ouders geen vitaal beroep hebben. En die moeten het er maar mee doen. Dan moet je maar geluk hebben met een werkgever die er rekening mee houdt.
Dank voor de heldere verwoording. O+ Dit is precies wat ik bedoelde maar waar ik veel meer woorden voor nodig had, haha.
pi_197343459
Ik werk dus bij een cruciaal bedrijf, we hebben nu inmiddels 1.500 werkgeversverklaringen uitgegeven begreep ik. Ook aan kantoormedewerkers, maar dat zijn collega's die wel overal kunnen werken maar niet met kinderen eromheen. Denk dan aan callcenter medewerkers, maar ook mannen (ja het zijn alleen mannen in ons bedrijf) die storingdiensten op afstand hebben. Ze zijn erg strikt en je moet buiten je eigen manager ook toestemming van een senior manager en HR business partner hebben.
En uiteraard de monteurs (iets van 700).

B had vanmiddag echt zo geen zin in zijn schoolwerk, hij heeft zich er doorheen moeten slaan zeg maar. Maar het is gelukt dus mijnheer is trots.
pi_197343679
Mijn jongste was vanmorgen even gefrustreerd, ze vindt spelling zo lastig en ze had het al voor zich uit geschoven, maar toen moest het toch echt. En dan op de computer, voordeel is dat die gelijk nakijkt, maar het is ook wel heel ontmoedigend als je het steeds fout doet.
Nu was (en ben) ik ook geen held in spelling en ik kreeg helemaal visioenen van vroeger toen ik op het huiswerkinstituut zat.
Daar hadden ze een boekje: struikelblokken. En als ik dan "te vroeg" klaar was, dan moest ik struikelblokken gaan maken. Tot ik 0 fout had... het ging wel steeds beter, maar ik kan het gevoel wat ik erbij had zo weer oproepen...

Maar jongste heeft haar missie volbracht, dus ik denk dat we maar eens even aan de limo met wat lekkers gaan!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197343940
Hier gaat het al een stuk beter na de opstartproblemen van vorige week. Mijn meneer heeft zelfs z'n tafeldiploma 3 gehaald O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197343994
En als het meezit nog maar 2 weken *O*
pi_197344041
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:18 schreef Deepfreeze het volgende:
En als het meezit nog maar 2 weken *O*
Het zit nooit mee :N
Ik heb me ingesteld op 1 maart, na de voorjaarsvakantie. Kan het alleen maar meevallen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 11 januari 2021 @ 15:27:03 #62
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197344197
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:46 schreef laziness het volgende:
Hier deed het digitale dashboard het niet waar de uitleg filmpjes op staan. Tevens hebben ze bedacht dat ze nu twee dagen per week van 9-12 in teams online aanwezig moeten zijn voor live instructie en verplicht exact de opgegeven tijd aan een vak moeten werken. De vlotte leerlingen zijn daar niet heel blij mee en laten dat nu ook weten via de meeting :P
toevallig MOO? Lag er bij ons ook uit.
  maandag 11 januari 2021 @ 15:32:26 #63
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197344321
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:36 schreef Bottoms_up het volgende:
Er kunnen heel veel goede redenen zijn om een kind toch maar de opvang te brengen ook al werkt er iemand thuis. Maar de ongelijkheid blijft dan, want die redenen zijn er ook als ouders geen vitaal beroep hebben. En die moeten het er maar mee doen. Dan moet je maar geluk hebben met een werkgever die er rekening mee houdt.
Klopt, het is lullig dat er ongelijkheid is. Maar ik vind het wat krom om dan de mensen te veroordelen die wat meer geluk hebben met hun situatie of werkgever.
in de haak.
  maandag 11 januari 2021 @ 15:32:52 #64
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197344334
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:27 schreef amaranta het volgende:

[..]

toevallig MOO? Lag er bij ons ook uit.
Nee Padlet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197344373
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:36 schreef Bottoms_up het volgende:
Er kunnen heel veel goede redenen zijn om een kind toch maar de opvang te brengen ook al werkt er iemand thuis. Maar de ongelijkheid blijft dan, want die redenen zijn er ook als ouders geen vitaal beroep hebben. En die moeten het er maar mee doen. Dan moet je maar geluk hebben met een werkgever die er rekening mee houdt.
Precies dit is waar ik moeite mee heb.
Alsof dit probleem alleen speelt in gezinnen met een ouder die een vitaal beroep heeft.
Als een van de ouders op de bouw staat en de ander heeft een kantoorbaan, dan zal het toch door jezelf opgelost moeten worden.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 11 januari 2021 @ 15:37:44 #66
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197344441
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:32 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee Padlet.
Ik ben heel benieuwd hoe jullie dan werken met Padlet. Naar mijn idee is Padlet niet veel meer dan een online prikbord? Wat kun je daar dan nog meer mee?
  maandag 11 januari 2021 @ 15:38:44 #67
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197344469
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd hoe jullie dan werken met Padlet. Naar mijn idee is Padlet niet veel meer dan een online prikbord? Wat kun je daar dan nog meer mee?
Daar staat de planning op en linkjes naar online filmpjes/meetings en daar kan op gereageerd worden. De rest zit in snappet. Maar zonder planning en linkjes was even lastig vanochtend want help mama wat moet ik doen??
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 11 januari 2021 @ 15:43:51 #68
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197344569
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:38 schreef laziness het volgende:

[..]

Daar staat de planning op en linkjes naar online filmpjes/meetings en daar kan op gereageerd worden. De rest zit in snappet. Maar zonder planning en linkjes was even lastig vanochtend want help mama wat moet ik doen??
Snap ik. Dat is dan heel lastig. Weet de juf dat ze de planning ook gewoon in teams kan plaatsen?
pi_197344611
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:32 schreef trui het volgende:

[..]

Klopt, het is lullig dat er ongelijkheid is. Maar ik vind het wat krom om dan de mensen te veroordelen die wat meer geluk hebben met hun situatie of werkgever.
Het oordeel wordt naar mijn idee vooral geveld over het gemak waarmee sommige mensen de nood-opvang als oplossing gebruiken. En nee, je kan niet over elke situatie oordelen, maar er zijn ook prima situaties waarin je wel in kan schatten dat de nood niet perse hoog is, maar er voor gekozen wordt om geen andere oplossing te zoeken.
pi_197344629
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:32 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee Padlet.
Oh, er was een landelijke storing? Ik dacht serieus dat mijn Padlet vastliep omdat mijn klas zo veel foto's plaatste (onderdeel van een opdracht in de les). :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 11 januari 2021 @ 15:46:14 #71
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197344642
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:43 schreef amaranta het volgende:

[..]

Snap ik. Dat is dan heel lastig. Weet de juf dat ze de planning ook gewoon in teams kan plaatsen?
Geen idee of de meester dat weet. Padlet gebruikt de hele school. Inmiddels is de storing voorbij en is alles goed gekomen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197344668
Zowel Moo als Padlet deden het hier vanmorgen niet. Gelukkig ná dat ik al was ingelogd op Snappet, dus kind kon mooi wat langer oefenen met rekenen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197344756
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:32 schreef trui het volgende:

[..]

Klopt, het is lullig dat er ongelijkheid is. Maar ik vind het wat krom om dan de mensen te veroordelen die wat meer geluk hebben met hun situatie of werkgever.
Als ik mensen hier hoor of kijk naar de mensen die ik ken wordt er niet puur veroordeeld dat er kinderen naar de noodopvang worden gebracht, maar meer het gedrag er omheen.
Als je tegen je collega's gaat opscheppen erover en ff gaat shinen ten koste van anderen. Ja daar heb ik een mening over. Je kan eventueel ook aanbieden een collega bij te staan die het zo zwaar heeft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197344849
Hier ook MOO storing. Maar via de thuis.basispoort site konden we wel in de software komen..
Voor de rest doen ze alles via google (Meet, Agenda, Classroom, Hangout). Wel zo praktisch nu elk kind een chromebook mee naar huis heeft ;)
  maandag 11 januari 2021 @ 17:10:14 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197346059
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:51 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Als ik mensen hier hoor of kijk naar de mensen die ik ken wordt er niet puur veroordeeld dat er kinderen naar de noodopvang worden gebracht, maar meer het gedrag er omheen.
Als je tegen je collega's gaat opscheppen erover en ff gaat shinen ten koste van anderen. Ja daar heb ik een mening over. Je kan eventueel ook aanbieden een collega bij te staan die het zo zwaar heeft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die voorbeelden vind ik ook stom. Maar zo las ik het niet.
in de haak.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 januari 2021 @ 17:14:17 #76
426493 crew  PippenScottie
pi_197346128
Ik hink op twee gedachten qua 25 januari. Natuurlijk zou het lekker zijn als de kinderen weer naar school kunnen, maar ik zie liever dat we als land even wat langer door de zure appel heen bijten en de cijfers drastisch verlagen, voor we dit soort acties gaan doen.
pi_197349087
Ik vind dat situaties niet vergeleken kunnen worden en dat iedereen zelf moet bepalen of hij gebruik maakt van de noodopvang of niet. Het is per persoon ook verschillend wat de draagkracht is.

Ik heb er officieel recht op, maar heb er geen gebruik van gemaakt tot nu toe, want zowel partner als ik kunnen thuis werken.

Ik heb een dreumes, om de week een puber en vaak ook nog een kind van 10 (neefje, waarvan de alleenstaande moeder er doorheen zit) thuis.

Is het makkelijk? Nee, zeker niet! Trek ik het allemaal? Nee, eigenijk niet. Kan ik een beetje normaal werken? Nee, ik krijg met moeite de helft af van wat ik af hoor te krijgen op een dag. Toch bikkelen we maar door.

En dan krijg ik inderdaad te horen dat ik de helft van de dossiers niet af heb :')
  maandag 11 januari 2021 @ 20:00:31 #78
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197349815
Ik raak steeds meer over de zeik wat dat 'thuisonderwijs' betreft.
Ze hebben hier maar 40 minutenrooster, 3 pauzes tuseendoor en geen les in de middag.
Nou is dat allemaal prima, maar dan vallen er vandaag weer 3 lessen uit en als je een vraag hebt krijg je 0 respons.
En de mentor heeft het de komende 2 dagen te druk voor antwoorden (en dit quote ik).
pi_197349903
Ik snap je frustratie, Sacre, maar als ik mijn moeder zie, die werkt zich zó uit de naad, nu nog meer dan anders. Ook vrije dagen, in het weekend, ‘s avonds. Een mentor die het te druk heeft, heeft het misschien ook daadwerkelijk te druk. Mijn moeder heeft moeite om grenzen te trekken, maar zou dat veel meer moeten doen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 11 januari 2021 @ 20:17:34 #80
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197350338
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:03 schreef LeSage het volgende:
Ik snap je frustratie, Sacre, maar als ik mijn moeder zie, die werkt zich zó uit de naad, nu nog meer dan anders. Ook vrije dagen, in het weekend, ‘s avonds. Een mentor die het te druk heeft, heeft het misschien ook daadwerkelijk te druk. Mijn moeder heeft moeite om grenzen te trekken, maar zou dat veel meer moeten doen.
Snap ik, alle begrip voor.
Maar niet meer zodra mijn dochter op haar donder krijgt van andere coördinatoren over zaken wat buiten haar macht ligt.
Er zit nog een veel langer staartje aan :P niet echt voor op het fora.
Dan vind ik het zeer kwalijk dat zo'n aangewezen mentor niet thuis geeft.

waar het eigenlijk op neer komt is eigenlijk dat ik de solidariteit naar de leerlingen toe (niet alleen mijn dochter) vanuit de school ver te zoeken is.

[ Bericht 6% gewijzigd door SacreCoeur op 11-01-2021 20:28:40 ]
pi_197351069
Zo reageerde de juf van onze dochter vorige week een beetje overdreven tegen haar, maar dat kwam écht door de stress. Ik heb uiteindelijk een hele algemene vraag gesteld aan de juf over hoe het de hele week met L is gegaan. Het had natuurlijk ook gekund dat L er de hele week met de pet naar had gegooid en dat daar de frustratie vandaan kwam. ;) Maar de juf antwoordde dat ze echt even geen beeldscherm meer kon zien en dat ze zaterdag :o een uitgebreid antwoord zou sturen. Tussen de regels door las ik dat het echt een heftige week geweest is voor haar. Dan nog mocht de reactie richting L iets genuanceerder, maar het was gewoon echt even teveel en dat snap ik heel goed. Ik heb hier in mijn eigen online klasje maar 3 kinderen en ik ben aan het einde van elke dag al behoorlijk overprikkeld. :@

Morgen gaat één van mijn zoons een half uurtje naar school. Hij heeft al vanaf de start van het schooljaar moeite met lezen dus we besteden er al maanden extra aandacht aan thuis. Ik heb het idee dat het de goede kant op gaat, maar ik wil toch graag dat de juf na een maand thuis oefenen even meekijkt of we op de goede weg zijn en waar we eventueel extra op moeten letten. Ik ben enorm blij dat ze hier ruimte voor wilden maken.
pi_197351847
De juf hier in huis is nog aan het werk in ieder geval.

Ik heb net mijn laptop dichtgeklapt, morgen weer een dag. Presentatie zo goed als af, yes!
pi_197352044
Hier een goede dag qua onderwijs. R was op tijd klaar.
Werk ging minder. Dingen die niet lukten en mijn to do lijst was nog niet af. Dus net nog even gewerkt.
  maandag 11 januari 2021 @ 21:48:24 #84
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197352627
Ik heb blijkbaar ook een hele moeilijke vraag gesteld aan de mentor van mijn dochter.
Donderdag vraag gesteld en wacht nog op antwoord.
We weten dat ze de mail heeft ontvangen, want dat heeft ze tijdens mentoruur wel gezegd tegen dochter.
  maandag 11 januari 2021 @ 21:50:06 #85
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197352660
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:18 schreef exode het volgende:
De juf hier in huis is nog aan het werk in ieder geval.

Ik heb net mijn laptop dichtgeklapt, morgen weer een dag. Presentatie zo goed als af, yes!
Ik heb dat al vaker tegen jou gezegd. Maar dat doet ze toch echt zelf. Ik heb om 16:30 mijn werklaptop gesloten en inderdaad morgen is er weer een dag.
pi_197352829
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:50 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb dat al vaker tegen jou gezegd. Maar dat doet ze toch echt zelf. Ik heb om 16:30 mijn werklaptop gesloten en inderdaad morgen is er weer een dag.
Ik heb geen idee waarom zij meer uren dan jou maakt. Haar collega's zijn ook nog online.
Zelf knalt ze niet klagend door en kan ik ongestoord Veronica inside kijken.
Ze is op dinsdag en woensdag vrij dus dan kan ze weer achterover hangen of zo. ;)
pi_197352939
Ik voel me wel eens schuldig als ik op mijn werkdag een uur eerder stop dan normaal voor de klas. Maar ik maak die uren ruim op mijn niet-werkdagen dus ik probeer mezelf voor te houden dat het goed is zo.
pi_197353015
Ik deed vandaag de noodopvang op school en ik ben echt helemaal uitgeput. Kinderen van 1 t/m 8 in de gaten houden, begeleiden, maar ook huilende kinderen troosten omdat ze buiten willen spelen met klasgenoten die niet in de opvang zitten.

Nu morgen het werk van 2 dagen in 1 dag proppen, dus 8 meets van 30 min, 2 instructiefilmpjes opnemen, 1 oudergesprek en mailtjes beantwoorden. Klinkt als prima te doen in een 8 uur werkdag, maar ook nog 1 peuter bezighouden, en 2 kids aan het werk houden/zetten.

Manlief en ik maken dan een schema, wie wanneer meet en wie er wanneer de studeerkamer nodig heeft. Ingewikkeld, intensief, maar gewoon zodat we niet de noodopvang hoeven in te schakelen. Maar ik word dan stiekem ook geïrriteerd op die moeder, die huisvrouw is maar haar kind dan dus toch naar de noodopvang stuurt.

Verder vind ik het heel spannend, ik woon dus in de massaal testen gemeente en poeh dat wordt nog wat met mijn kinderen..
Oh en ik heb nu een beetje keelpijn... dat is ook stom (en vast morgen weer over, heel veel gepraat vandaag).
  maandag 11 januari 2021 @ 22:38:56 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197353573
Hoe kan iemand die huisvrouw is haar kind nou naar de noodopvang sturen?
Je krijgt niet eens KOT als een van beiden niet werkt.
Sterker nog; als een van beiden een dwarslaesie heeft krijg je niet eens KOT, want dan is er een ouder thuis die voor de kinderen kan zorgen :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197353673
noodopvang op school neem ik aan...
Hier is het ook tot de juffen doorgedrongen dat ze iets teveel werk hadden opgegeven.. 2 rekenopdrachten per dag geschrapt (voor de hele middenbouw), hoera! Kind was elke dag tot ruim na schooltijd bezig óf baalde dat ze t niet af had..
  dinsdag 12 januari 2021 @ 00:11:52 #91
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197354716
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:38 schreef Leandra het volgende:
Hoe kan iemand die huisvrouw is haar kind nou naar de noodopvang sturen?
Je krijgt niet eens KOT als een van beiden niet werkt.
Sterker nog; als een van beiden een dwarslaesie heeft krijg je niet eens KOT, want dan is er een ouder thuis die voor de kinderen kan zorgen :X
Misschien op basisonderwijs, dan heb je volgens mij voldoende aan èèn ouder met een essentiel beroep om aanspraak te maken op de opvang.
Of bijvoorbeeld iemand die achter de schermen een opleiding doet en man werkt, dan krijg je ook gewoon kot.
pi_197355725
Ja dat ja...
Vader vitaal beroep.:
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2021 @ 07:44:22 #93
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197355873
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:38 schreef Leandra het volgende:
Hoe kan iemand die huisvrouw is haar kind nou naar de noodopvang sturen?
Je krijgt niet eens KOT als een van beiden niet werkt.
Sterker nog; als een van beiden een dwarslaesie heeft krijg je niet eens KOT, want dan is er een ouder thuis die voor de kinderen kan zorgen :X
Er zijn ook gemeentes waar een medische indicatie is en dat zij het deel KOT overnemen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 12 januari 2021 @ 07:58:37 #94
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197355988
Volgens mij zijn er ook ouders die denken dat deze kinderen “gewoon” les hebben.
Maar ook zij maken het noodprogramma en moeten inbellen voor vragen.
pi_197356029
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 07:44 schreef Ynske het volgende:

[..]

Er zijn ook gemeentes waar een medische indicatie is en dat zij het deel KOT overnemen
Mijn zoon heeft een medische indicatie maar is niet welkom. Geeft niks, ik red me er wel mee ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2021 @ 08:16:43 #96
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197356133
quote:
81s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:03 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Mijn zoon heeft een medische indicatie maar is niet welkom. Geeft niks, ik red me er wel mee ;)
Ik bedoel als een ouder ziek is, dan kun je bij sommige gemeentes een toelage krijgen voor de opvang. Die ter vervanging is van de KOT. En die zouden ook gebruik kunnen maken van de noodopvang. Waarbij ik dat bedoel richting het voorbeeld van die ouder net een dwarslaesie
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_197356145
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:16 schreef Ynske het volgende:

[..]

Ik bedoel als een ouder ziek is, dan kun je bij sommige gemeentes een toelage krijgen voor de opvang. Die ter vervanging is van de KOT. En die zouden ook gebruik kunnen maken van de noodopvang. Waarbij ik dat bedoel richting het voorbeeld van die ouder net een dwarslaesie
Ah, ik dacht dat je het over de huisvrouw had ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197356698
Och, m'n dreumes moest zo huilen net bij het afzetten bij de noodopvang. Weer andere, vreemde kindjes ipv zijn vriendjes. Gelukkig wel zijn vaste lokaal en vertrouwde leidster, maar toch -O- .
pi_197357180
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:38 schreef Leandra het volgende:
Hoe kan iemand die huisvrouw is haar kind nou naar de noodopvang sturen?
Je krijgt niet eens KOT als een van beiden niet werkt.
Sterker nog; als een van beiden een dwarslaesie heeft krijg je niet eens KOT, want dan is er een ouder thuis die voor de kinderen kan zorgen :X
Heel simpel: de noodopvang van nu hangt niet samen met KOT. In de eerste lockdown moesten gemeenten de opvang regelen, centraal met scholen en opvang. En nu is school verantwoordelijk voor de opvang onder schooltijd en de opvang voor de opvang voor en na schooltijd. En de opvang van school is dus ook open voor kinderen die geen opvang/kot krijgen. In de eerste golf was er dus voor zorgpersoneel (en ander personeel dat cruciaal is) ook de optie voor 24 uurs opvang, die is er ook niet meer. Die kun je alleen krijgen als je die 'normaal' ook hebt.

Maar goed, met een beetje geluk dus nog een weekje extra en dan niet meer. Dat zou wel beter zijn voor mijn jongste die gisteren na een dagje noodopvang zeer gefrustreerd thuis kwam omdat de juf weeeeer vergeten was dat hij zijn eigen planning enzo heeft. Kan juf niks aan doen, die heeft ook ineens vreemde kinderen voor haar neus, maar ik snap zijn frustratie wel. We roeien allemaal met de riemen die we hebben, het is niet anders.

Ik hoop maar dat er geen bezoekverbod komt. Wij zien al maanden niemand anders dan mijn ouders en het gezin van mijn zusje. Als dat nou ook al niet meer mag ga ik volgens mij gillen. En ook mijn mond niet meer houden als ik bij de buren voor de zoveelste keer zie dat er weet ik hoeveel bezoek is. Die hebben zich vanaf dag 1 gewoon niet aan de maatregelen gehouden. Alsof corona niet bestaat.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197358141
Weten jullie nog dat huis wat eerst van een kluizenaar was bijna uit elkaar viel, is verkocht en een jaar lang verbouwd? De nieuwe bewoners hebben sinds vorige week de sleutel en er stond ineens een container voor de deur...dus wij dachten uh? Wat gaat er nu weer gebeuren. Nou best veel dus....de gehele vloer op de begane grond is eruit. De kruipruimte was opgevuld met van die isolatie balletjes, allemaal eruit gehaald. Er is veel optrekkend vocht, zwammen, ongedierte etc etc. En er komt schimmel door de plafonds boven heen. Ja....dat dak lekte nogal en is alleen even 'gelapt'.

Dit kwam blijkbaar allemaal al uit de bouwkundige keuring (joh), maar dan koop je zo'n huis toch niet? Dan weet je toch dat er alleen cosmetisch is verbouwd. Dan ben je wel wanhopig (of wil je perse dit huis)
  dinsdag 12 januari 2021 @ 10:44:09 #101
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197358172
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 10:42 schreef exode het volgende:
Weten jullie nog dat huis wat eerst van een kluizenaar was bijna uit elkaar viel, is verkocht en een jaar lang verbouwd? De nieuwe bewoners hebben sinds vorige week de sleutel en er stond ineens een container voor de deur...dus wij dachten uh? Wat gaat er nu weer gebeuren. Nou best veel dus....de gehele vloer op de begane grond is eruit. De kruipruimte was opgevuld met van die isolatie balletjes, allemaal eruit gehaald. Er is veel optrekkend vocht, zwammen, ongedierte etc etc. En er komt schimmel door de plafonds boven heen. Ja....dat dak lekte nogal en is alleen even 'gelapt'.

Dit kwam blijkbaar allemaal al uit de bouwkundige keuring (joh), maar dan koop je zo'n huis toch niet? Dan weet je toch dat er alleen cosmetisch is verbouwd. Dan ben je wel wanhopig (of wil je perse dit huis)
Of de prijs is ernaar en je hebt een familie of vriendenkring vol bouwers en kunt het voor een nette prijs weer helemaal naar je zin maken...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197358291
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 10:44 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Of de prijs is ernaar en je hebt een familie of vriendenkring vol bouwers en kunt het voor een nette prijs weer helemaal naar je zin maken...
Nou niet helemaal.....
Voor ¤ 200.000 gekocht, volledig gerenoveerd (badkamer naar boven, volledig nieuwe uitbouw en tuin, trap gedraaid, toilet verplaatst etc etc etc) en voor ¤ 360.000 verkocht. Er staan nu 4 busjes voor met ongedierte bestrijding etc.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 11:02:52 #103
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197358507
Misschien hebben ze met de verkoper geregeld dat de kosten voor het opknappen op rekening van de verkoper kwam. Vraag het ze eens. ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197358547
Ze kunnen best een prijsafspraak gemaakt hebben of gedacht hebben het valt wel mee.

Ik ging vanmorgen om 07:30 al hardlopen zodat ik weer op tijd terug was om kind in de meet aan te melden. Het was nog wel erg donker.
pi_197358602
Het gaat mij erom dat ik niets meer van het huis zou vertrouwen. Wat ga je nog meer tegenkomen?

Bokrot is al wel bestreden voor verkoop. Een hele soap dat huis. ik hoop voor ze dat het allemaal mee gaat vallen.

Nieuwe bewoners zijn nog niet gesignaleerd overigens. Dan gaan we ons sowieso even voorstellen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 11:17:38 #106
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197358723
Ze zullen vast wel weten waar ze aan begonnen zijn
pi_197358727
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:38 schreef Leandra het volgende:
Hoe kan iemand die huisvrouw is haar kind nou naar de noodopvang sturen?
Je krijgt niet eens KOT als een van beiden niet werkt.
Sterker nog; als een van beiden een dwarslaesie heeft krijg je niet eens KOT, want dan is er een ouder thuis die voor de kinderen kan zorgen :X
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 07:44 schreef Ynske het volgende:

[..]

Er zijn ook gemeentes waar een medische indicatie is en dat zij het deel KOT overnemen
Ook zonder ziekte, wij krijgen ook gewoon subsidie al geldt dat in onze gemeente alleen voor de peuterspeelzaal wat tegenwoordig onder de kinderopvang valt en dus recht geeft op noodopvang. Subsidie voor meer opvang dan de peuterspeelzaal kan hier alleen met indicatie maar die regels verschillen per gemeente. Die indicatie kan ook voor onzichtbare problemen zijn zoals eerder in deze topicreeks al eens is opgemerkt dus dan weet je nog niets.

Een van de psz vriendjes van L gaat naar de noodopvang terwijl maar 1 van beide ouders werkt en de ander huisvrouw is. Ik weet dat daar een hele goede reden voor is maar dat is geen zichtbaar probleem zoals een dwarslaesie.

Mensen die misbruik maken van de noodopvang omdat het wel lekker makkelijk is daar vind ik wel wat van...
Volgens mij is dat ook wat iedereen probeert te zeggen, het probleem is niet dat mensen gebruik maken van de noodopvang maar dat mensen er bewust misbruik van maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 12-01-2021 11:33:41 ]
  dinsdag 12 januari 2021 @ 11:17:49 #108
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197358729
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:05 schreef F_r het volgende:
Ze kunnen best een prijsafspraak gemaakt hebben of gedacht hebben het valt wel mee.

Ik ging vanmorgen om 07:30 al hardlopen zodat ik weer op tijd terug was om kind in de meet aan te melden. Het was nog wel erg donker.
Regende het niet?
pi_197358798
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:17 schreef amaranta het volgende:
Ze zullen vast wel weten waar ze aan begonnen zijn
Laten we vooral hopen dat de bouwkundige keuring goed is gedaan. Een nieuwe vloer leggen op vloerbalken aangevreten door bokrot en met dus vochtproblemen zegt alles over de manier van renoveren.

Ben wel benieuwd wat voor mensen er komen wonen. Wij duimen voor een jong stel met een kinderwens. We kunnen wel wat verjonging (lees speelmaatjes voor Juul) gebruiken.
pi_197358851
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

Regende het niet?
Ja best wel hard. Het was gelukkig niet zo koud.
pi_197358996
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:21 schreef exode het volgende:

[..]

Laten we vooral hopen dat de bouwkundige keuring goed is gedaan. Een nieuwe vloer leggen op vloerbalken aangevreten door bokrot en met dus vochtproblemen zegt alles over de manier van renoveren.

Ben wel benieuwd wat voor mensen er komen wonen. Wij duimen voor een jong stel met een kinderwens. We kunnen wel wat verjonging (lees speelmaatjes voor Juul) gebruiken.
Of ze hebben niet gekocht onder voorbehoud van de bouwtechnische keuring en nu kunnen ze er niet onderuit. Al zou ik dat met een oud huis niet handig vinden
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197359079
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 10:42 schreef exode het volgende:
Dit kwam blijkbaar allemaal al uit de bouwkundige keuring (joh), maar dan koop je zo'n huis toch niet? Dan weet je toch dat er alleen cosmetisch is verbouwd. Dan ben je wel wanhopig (of wil je perse dit huis)
Je hebt ook mensen die het leuk vinden, zo'n klusavontuur, en de moeite waard als het huis verder mooi is (of de locatie goed). En het zal ook wel in de prijs schelen als het van binnen zo'n bouwval is.

Mijn avontuur zou het niet zijn, maar goed :X

(oeps, pagina gemist zie ik)
pi_197359087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:31 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Of ze hebben niet gekocht onder voorbehoud van de bouwtechnische keuring en nu kunnen ze er niet onderuit. Al zou ik dat met een oud huis niet handig vinden
Ja...op zich hadden ze ook rond kunnen vragen, in de straat weet iedereen hoe er gerenoveerd is (zo'n straat hebben wij....). Als ze ons hadden benaderd, had ik ook eerlijk gezegd dat de keuring maar erg goed moest gebeuren.
Maar het zijn volwassen mensen, ze hebben er vast over nagedacht en ze komen in de leukste straat van de regio terecht 8-)
pi_197359105
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:36 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Je hebt ook mensen die het leuk vinden, zo'n klusavontuur, en de moeite waard als het huis verder mooi is (of de locatie goed). En het zal ook wel in de prijs schelen als het van binnen zo'n bouwval is.

Mijn avontuur zou het niet zijn, maar goed :X
ja maart toch niet als het net al verbouwd is en het van 200 naar 360.000 euro ging? Dan had je het beter kunnen doen toen het nog 2 ton kostte.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197359109
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:36 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Je hebt ook mensen die het leuk vinden, zo'n klusavontuur, en de moeite waard als het huis verder mooi is (of de locatie goed). En het zal ook wel in de prijs schelen als het van binnen zo'n bouwval is.

Mijn avontuur zou het niet zijn, maar goed :X
Het is geen bouwval meer....dat is het punt. Het huis stond ook op Funda als 'turn key' kortom je kon er zo in.
Huis in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197359183
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:21 schreef exode het volgende:

[..]

Laten we vooral hopen dat de bouwkundige keuring goed is gedaan. Een nieuwe vloer leggen op vloerbalken aangevreten door bokrot en met dus vochtproblemen zegt alles over de manier van renoveren.

Ben wel benieuwd wat voor mensen er komen wonen. Wij duimen voor een jong stel met een kinderwens. We kunnen wel wat verjonging (lees speelmaatjes voor Juul) gebruiken.
Als er geen kruipruimte is dan komt met een bouwkundige keuring niet naar boven dat de vloerbalken rot zijn en er een vochtprobleem is.
pi_197359195
Als je daar geen keuring had laten doen, was je mooi in de aap gelogeerd. Het ziet er goed uit op de foto's.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197359260
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:43 schreef mefke79 het volgende:
Als je daar geen keuring had laten doen, was je mooi in de aap gelogeerd. Het ziet er goed uit op de foto's.
Klopt, ik kan je zo de punten aanwijzen waarvan ik hoop dat er naar gekeken is (de bloembak staat daar niet voor niets bijvoorbeeld in de voortuin).

Ach ons huis was ook volledig gerenoveerd, onder voorbehoud van keuring gekocht. Echt grondig laten inspecteren ook door mijn zwager die aannemer is. De afgelopen jaren hebben we best wat laten doen wat niet uit de keuring was gekomen (riool volledig vervangen, schuur voor de helft af moeten breken en nog meer)

Dus helemaal voorkomen doe je het natuurlijk niet. Dit is alleen wel erg zuur denk ik. Maar inderdaad zoals gezegd ze wisten het vast wel.
pi_197359378
Als er een goede bouwkundige keuring is uitgevoerd dan hebben de kopers aan hun onderzoeksplicht voldaan. Dan vallen grote problemen die ze tegen komen mogelijk onder verborgen gebreken die ze kunnen verhalen op de verkopers.

Wij zijn in de loop van de jaren ook verschillende problemen tegen gekomen maar we hebben het huis gekocht met een niet-zelfbewoningsclausule waardoor alle doe-het-zelf klussen sowieso niet onder de verantwoordelijkheid van de verkoper valt. We wisten vooraf dat er van alles moest gebeuren maar de basis van de woning is wel helemaal in orde.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 11:54:22 #120
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197359388
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:42 schreef Puala het volgende:

[..]

Als er geen kruipruimte is dan komt met een bouwkundige keuring niet naar boven dat de vloerbalken rot zijn en er een vochtprobleem is.
Met een vochtmeter merk je dan toch wel dat er bovengemiddeld vocht is en kan je een verder onderzoek laten doen?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197359513
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:54 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Met een vochtmeter merk je dan toch wel dat er bovengemiddeld vocht is en kan je een verder onderzoek laten doen?
Precies en bij een bouwkundige keuring mogen er gaten worden geboord om de balken met een camera de niet toegankelijke ruimtes te bekijken. Daar is wel toestemming voor nodig van de verkopende partij maar als ze weigeren en er blijken later toch problemen dan heeft de verkoper alsnog een probleem.
pi_197359631
Jeetje wat komt er dan een hoop bij kijken he.

Er was best veel animo voor dit huis en de huizenmarkt is natuurlijk nog steeds aardig overspannen. Wie weet hebben ze er maar gewoon genoegen mee genomen en inderdaad was afgesproken met de verkopende partij. De bokrot was dus wel bekend bij de keuring dus ik neem aan dat de kruipruimte is bekeken.
pi_197360501
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:17 schreef Elleska het volgende:

[..]

[..]

Ook zonder ziekte, wij krijgen ook gewoon subsidie al geldt dat in onze gemeente alleen voor de peuterspeelzaal wat tegenwoordig onder de kinderopvang valt en dus recht geeft op noodopvang. Subsidie voor meer opvang dan de peuterspeelzaal kan hier alleen met indicatie maar die regels verschillen per gemeente. Die indicatie kan ook voor onzichtbare problemen zijn zoals eerder in deze topicreeks al eens is opgemerkt dus dan weet je nog niets.

Een van de psz vriendjes van L gaat naar de noodopvang terwijl maar 1 van beide ouders werkt en de ander huisvrouw is. Ik weet dat daar een hele goede reden voor is maar dat is geen zichtbaar probleem zoals een dwarslaesie.

Mensen die misbruik maken van de noodopvang omdat het wel lekker makkelijk is daar vind ik wel wat van...
Volgens mij is dat ook wat iedereen probeert te zeggen, het probleem is niet dat mensen gebruik maken van de noodopvang maar dat mensen er bewust misbruik van maken.
Dit dus, je hoeft het niet aan iemand te zien he... Don't judge a book by it's cover.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 12 januari 2021 @ 13:04:44 #124
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197360579
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:57 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dit dus, je hoeft het niet aan iemand te zien he... Don't judge a book by it's cover.
Maar zoals Elleska zegt en wat iedereen denk ik ook al vaak benadrukt heeft, uitzonderingen daargelaten, er zijn mensen die er bewust misbruik van maken en die mensen zitten in de irritatiezone want niet eerlijk tov hen die moeten schipperen en je krijgt ook nog eens je eigen bijdrage terug.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197360650
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:04 schreef laziness het volgende:

[..]

Maar zoals Elleska zegt en wat iedereen denk ik ook al vaak benadrukt heeft, uitzonderingen daargelaten, er zijn mensen die er bewust misbruik van maken en die mensen zitten in de irritatiezone want niet eerlijk tov hen die moeten schipperen en je krijgt ook nog eens je eigen bijdrage terug.
Daar ben ik het helemaal mee eens hoor ;).
Bewust misbruik maken van de situatie vind ik ook niet kunnen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197360780
Ik zie steeds meer kinderen naar school komen omdat vanuit school wenselijk is.
Maar misbruik maken vind ik ook niet kunnen. De meeste niet gok ik.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 13:31:59 #127
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197360940
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:20 schreef F_r het volgende:
Ik zie steeds meer kinderen naar school komen omdat vanuit school wenselijk is.
Maar misbruik maken vind ik ook niet kunnen. De meeste niet gok ik.
Wanneer verhuis jij eigenlijk?
pi_197360956
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wanneer verhuis jij eigenlijk?
Bijna in febr de sleutel in mrt hier uit.
Stress dus
  dinsdag 12 januari 2021 @ 13:32:56 #129
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197360957
Wij hebben op het werk ook echt aanzienlijk veel meer kinderen in de opvang van de 1e lockdown.
Ik heb geen inzicht in de reden.
Vorige keer waren het er nog geen 10 en nu al tegen de 50
  dinsdag 12 januari 2021 @ 13:33:16 #130
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197360964
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:32 schreef F_r het volgende:

[..]

Bijna in febr de sleutel in mrt hier uit.
Stress dus
Komt goed!
pi_197360980
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:32 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben op het werk ook echt aanzienlijk veel meer kinderen in de opvang van de 1e lockdown.
Ik heb geen inzicht in de reden.
Vorige keer waren het er nog geen 10 en nu al tegen de 50
Hoeveel ll hebben jullie normaal? 300+?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 13:35:44 #132
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197361005
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:34 schreef F_r het volgende:

[..]

Hoeveel ll hebben jullie normaal? 300+?
400+
pi_197361045
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:35 schreef amaranta het volgende:

[..]

400+
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:35 schreef amaranta het volgende:

[..]

400+
Hier komt 20% naar de noopopvang en deze week weer meer. En als het langer gaat duren komen er meer maar dat is dan vanuit school.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 14:15:40 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197361908
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:37 schreef F_r het volgende:

[..]

[..]

Hier komt 20% naar de noopopvang en deze week weer meer. En als het langer gaat duren komen er meer maar dat is dan vanuit school.
20% van hoeveel kinderen?
pi_197362813
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:32 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben op het werk ook echt aanzienlijk veel meer kinderen in de opvang van de 1e lockdown.
Ik heb geen inzicht in de reden.
Vorige keer waren het er nog geen 10 en nu al tegen de 50
400+ school en op de drukste dag 66 kinderen in de noodopvang, waarvan het overgrote deel door ons geplaatst. Het is ook zo afhankelijk welke populatie je op school hebt.
De kinderen in de noodopvang zijn wel over verschillende groepen verdeeld trouwens. 6/8, 4/5, 3 en 1/2. Dan heb je ongeveer 10 a 15 kinderen per groep.
pi_197363139
als school kinderen plaatst, met welke reden is dat dan? Is dat omdat ze erg achterop raken met lesstof of omdat t thuis onveilig is oid? gewoon nieuwsgierig overigens.. geen oordeel erover..

[ Bericht 16% gewijzigd door watmoetikkiezen op 12-01-2021 15:38:19 ]
  dinsdag 12 januari 2021 @ 15:39:44 #137
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197363529
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:02 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

400+ school en op de drukste dag 66 kinderen in de noodopvang, waarvan het overgrote deel door ons geplaatst. Het is ook zo afhankelijk welke populatie je op school hebt.
De kinderen in de noodopvang zijn wel over verschillende groepen verdeeld trouwens. 6/8, 4/5, 3 en 1/2. Dan heb je ongeveer 10 a 15 kinderen per groep.
Goed dat daar aandacht en ruimte voor is :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197364014
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:18 schreef watmoetikkiezen het volgende:
als school kinderen plaatst, met welke reden is dat dan? Is dat omdat ze erg achterop raken met lesstof of omdat t thuis onveilig is oid? gewoon nieuwsgierig overigens.. geen oordeel erover..
Bijvoorbeeld. In ons geval omdat jongste met adhd en dyslexie en een enorme hang naar structuur het lastig doet thuis. Het heeft hem na de lockdown ook even gekost voor hij weer gewend was. We hebben daarom van school vier dagen per week toegewezen gekregen. Die hebben we nu (nog) niet nodig, want ik heb zelf ook nog redelijk wat tijd ondanks mijn eigen lessen. Ze houden op school dan ook zo veel mogelijk zijn eigen schema aan, op die manier is het voor hem te doen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197364134
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:07 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. In ons geval omdat jongste met adhd en dyslexie en een enorme hang naar structuur het lastig doet thuis. Het heeft hem na de lockdown ook even gekost voor hij weer gewend was. We hebben daarom van school vier dagen per week toegewezen gekregen. Die hebben we nu (nog) niet nodig, want ik heb zelf ook nog redelijk wat tijd ondanks mijn eigen lessen. Ze houden op school dan ook zo veel mogelijk zijn eigen schema aan, op die manier is het voor hem te doen.
Dat is natuurlijk wel top van zo’n school. ^O^
pi_197364773
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:15 schreef amaranta het volgende:

[..]

20% van hoeveel kinderen?
Ongeveer 250
pi_197365003
De jongens spelen nu sinds een paar dagen ineens heel leuk samen. Echt super! Maar echt super.

Klein puntje: moet dit met constante herrie? Van die auto’s die botsen, met geschreeuw (vaak gerelateerd aan Paw Patrol en De Leeuwenwacht), gewoon algehele herrie....

Of toch aan zo’n noise-cancelling koptelefoon? :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197365043
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:05 schreef LeSage het volgende:
De jongens spelen nu sinds een paar dagen ineens heel leuk samen. Echt super! Maar echt super.

Klein puntje: moet dit met constante herrie? Van die auto’s die botsen, met geschreeuw (vaak gerelateerd aan Paw Patrol en De Leeuwenwacht), gewoon algehele herrie....

Of toch aan zo’n noise-cancelling koptelefoon? :')
Wen er maar aan. Herrie afgewisseld met huilen is het hier altijd. Soms moeten ze dus maar even boven spelen, dat er dan daar een bom ontploft neem ik graag voor lief.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_197365054
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:05 schreef LeSage het volgende:
De jongens spelen nu sinds een paar dagen ineens heel leuk samen. Echt super! Maar echt super.

Klein puntje: moet dit met constante herrie? Van die auto’s die botsen, met geschreeuw (vaak gerelateerd aan Paw Patrol en De Leeuwenwacht), gewoon algehele herrie....

Of toch aan zo’n noise-cancelling koptelefoon? :')
Ik doe oordopjes in als Sjaak met een ander kindje speelt hier O+ Die je op festivals in kunt doen, werden me aangeraden. Dat vind ik zo fijn!
pi_197365064
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:08 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik doe oordopjes in als Sjaak met een ander kindje speelt hier O+ Die je op festivals in kunt doen, werden me aangeraden. Dat vind ik zo fijn!
Dat is serieus een goeie. Ik heb op maat gemaakte voor als ik slagwerk speel :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197365104
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:08 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dat is serieus een goeie. Ik heb op maat gemaakte voor als ik slagwerk speel :D
Echt een aanrader hoor. Ik blijf daardoor een langer lontje houden en word minder overprikkeld.
pi_197365531
B is vanmiddag een uur zoet geweest met een speurtocht binnen uitzetten. Nou ja speurtocht, een doe tocht. Ik hoorde door de plafonds heen dat Juul nogal in de weg liep maar de tocht was af. Om 16:30 stopte ik voor even met werken (vanavond verder) en heb de kaartjes gevolgd. Geweldig. Ik moest hinkelen, rondjes draaien, maar ook iets proeven met mijn ogen dicht (pindakaas met appelstroop geen aanrader!) en een bal in een emmer gooien.

Hier is met name Juul een handenbinder, die is 2,5 en heeft gewoon veel aandacht en grenzen nodig. B vermaakt zich wel en heeft elke dag voor de lunch zijn schoolwerk af, die is echt easy peasy vergeleken met zijn zusje.
En krijsen! Zo, ik zat boven in een meeting en ik durfde mijn microfoon niet eens aan te zetten. Pfff.
pi_197365919
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:18 schreef watmoetikkiezen het volgende:
als school kinderen plaatst, met welke reden is dat dan? Is dat omdat ze erg achterop raken met lesstof of omdat t thuis onveilig is oid? gewoon nieuwsgierig overigens.. geen oordeel erover..
Bij ons in eerste instantie de kinderen die in beeld zijn bij bijv jeugdzorg of andere soortgelijke (wijk)instanties (sociaal wijkteam). Die groep is aangevuld met kinderen uit een huishouden waar bijv geen internet beschikbaar is, teveel kinderen in een te kleine ruimte (lees: 3-kamerappartement met 6 kinderen en twee volwassenen) en kinderen uit gezinnen waar geen normaal dagelijks ritme aangeboden wordt. Die kinderen kwamen de vorige lockdown bovendrijven. Dat zijn de kinderen die vorig jaar niet online aanwezig waren, geen werk hadden gemaakt, om 13.00 uur nog in bed lagen enz.
Wij houden momenteel vinger aan de pols bij nog twee andere gezinnen waar sprake is van autisme bij de kinderen. In één geval is het vorige week zo uit de hand gelopen dat hij alles en iedereen kort en klein geslagen had (de website was even overbelast, hij kon niet inloggen).

Een handjevol voorbeelden vanuit mijn school :)
pi_197366472
In de documentaire klassen op npo1 werd daar ook aandacht aan besteed. Dat gaat over onderwijs in de hoofdstad en daar is ook gefilmd tijdens de eerste lockdown. De ongelijkheid in kansen/leerklimaat/mogelijke achterstand tussen kind in een villa en kind met 4 broertjes en zusjes op een klein flatje die terwijl de tv aan stond huiswerk aan de salontafel moest maken. Of het hele basale probleem dat de ouders onvoldoende Nederlands beheersen en dus de kinderen niet kunnen helpen omdat ze thuis een andere voertaal hebben. De juffen waren iig in bepaalde gevallen heel blij dat kwetsbare kinderen weer naar school konden.
Aflevering vorige week bevatte oa eerste lockdown

[ Bericht 17% gewijzigd door Roosje84 op 12-01-2021 18:39:49 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 19:00:26 #149
426493 crew  PippenScottie
pi_197367226
Persco tijd! Popcorn!
pi_197367620
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:00 schreef PippenScottie het volgende:
Persco tijd! Popcorn!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 19:11:56 #151
426493 crew  PippenScottie
pi_197367720
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:09 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meer onderzoek nodig dit dat.
Dus eerder een avondklok dan de basisscholen open, vrees ik.
pi_197372601
Mijn jongste zakt een beetje in, gisteren was ze al moe en wat mieperig, vandaag lukte er iets even niet, gelijk boos en gooien met spullen en huilen.
Vorige keer toen de scholen dicht waren ook en toen fleurde ze weer een beetje op toen ze een keer met haar vriendinnetje kon spelen. Dus misschien maar even kijken of we zoiets kunnen organiseren.

Ze speelt wel met de buurmeisjes, maar die zijn jonger en we zijn een beetje huiverig met binnen spelen bij de ene buur ivm de hoeveelheid sociale contacten die ze hebben steeds in weekenden. Dat vind ik wel lastig hoor, bij de een heb ik er minder moeite mee dan bij de ander. Maar ik ben dan bang dat het raar overkomt ofzo.
Toen ze vanmiddag binnen gingen spelen, is mijn jongste maar naar huis gekomen, het voelt zo dubbel :X
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197374157
Iemand nog tips voor leuke uitjes met een drie-jarige in de randstad? Morgen zijn kaptein en ik een dagje vrij en ben wel even klaar met koekjes bakken,wandelen, films met popcorn en alle speeltuinen af. Ik ben toe aan een beetje change of scenery merk ik :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197374606
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:30 schreef littledrummergirl het volgende:
Iemand nog tips voor leuke uitjes met een drie-jarige in de randstad? Morgen zijn kaptein en ik een dagje vrij en ben wel even klaar met koekjes bakken,wandelen, films met popcorn en alle speeltuinen af. Ik ben toe aan een beetje change of scenery merk ik :@
Dat is best lastig gezien de lockdown en alle beperkingen.
Misschien is een speelbos of bos waar ook kleinschalig dieren te zien zijn een optie? Dan moet je ook wandelen, maar wel met net iets meer uitdaging/variatie. Vliegtuigen kijken (geen idee of de spottersplekken langs de polderbaan open is eerlijkgezegd en ook geen idee of er inmiddels alweer e.e.a. vliegt wat het de moeite waard maakt om te komen) of treinen kijken?
pi_197374636
Uitwaaien op het strand? Naar het bos? Misschien is er ergens een leuk Kabouterpad wat je kan lopen?
pi_197374979
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:45 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dat is best lastig gezien de lockdown en alle beperkingen.
Misschien is een speelbos of bos waar ook kleinschalig dieren te zien zijn een optie? Dan moet je ook wandelen, maar wel met net iets meer uitdaging/variatie. Vliegtuigen kijken (geen idee of de spottersplekken langs de polderbaan open is eerlijkgezegd en ook geen idee of er inmiddels alweer e.e.a. vliegt wat het de moeite waard maakt om te komen) of treinen kijken?
Treinen kijken vind ie misschien wel gaaf, dat is wel een goeie :D jammer dat we niet n stukje met de trein kunnen reizen nu ;(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197375002
fietsen? ergens een bouwplaats zoeken en graafmachines kijken..
pi_197375052
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:46 schreef Gogo83 het volgende:
Uitwaaien op het strand? Naar het bos? Misschien is er ergens een leuk Kabouterpad wat je kan lopen?
Het is niet zo'n wandelaar helaas. Hij is er altijd vrij snel op uitgekeken. We hebben hier bij ons in t dorp ook een kabouterbos, maar daar loop ik altijd enthousiast kabouters te zoeken en aan te wijzen en hij haalt nog net niet zn schouders op :') :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197375131
Miss kunnen we wel gaan vliegeren aan het strand O+

Of zou dat te koud zijn... -O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 13 januari 2021 @ 02:53:10 #160
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197377557
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:00 schreef littledrummergirl het volgende:
Miss kunnen we wel gaan vliegeren aan het strand O+

Of zou dat te koud zijn... -O-
Als ik het zo hoor buiten , waarschijnlijk vooral te winderig :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 13 januari 2021 @ 06:16:56 #161
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197377986
Pluk! Den Haag is open! Erg leuk!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197378171
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 06:16 schreef Mariposas het volgende:
Pluk! Den Haag is open! Erg leuk!
Dat is een soort natuurspeeltuin toch?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 13 januari 2021 @ 07:28:37 #163
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197378311
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 07:05 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Dat is een soort natuurspeeltuin toch?
Ja klopt, en ze hebben ook dieren en een heemtuin. En volgens mij is er vandaag takeaway (taartjes en koffie enz) maar dat weet ik niet 100% zeker.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197378428
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 07:28 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja klopt, en ze hebben ook dieren en een heemtuin. En volgens mij is er vandaag takeaway (taartjes en koffie enz) maar dat weet ik niet 100% zeker.
Dat dat nog open is joh :o hier is alles wat kinderboerderij/speeltuin achtig is al een hele tijd gesloten
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197379981
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 07:43 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Dat dat nog open is joh :o hier is alles wat kinderboerderij/speeltuin achtig is al een hele tijd gesloten
Waar zit jij ook alweer?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 januari 2021 @ 10:26:16 #166
426493 crew  PippenScottie
pi_197380327
Dag acht van thuisonderwijs.
Voor het eerst dat Groep 2 ging bellen met een klein groepje van de klas. Een kwartiertje liedjes zingen en spelletjes spelen met de juf. Kleine moeite, voor mijn dochtertje erg leuk. Dit zou toch makkelijk elke dag kunnen worden gedaan?

Zijn hier mensen met kleuters? Hoe gaat jullie school om met groep een en twee? Ik heb het idee dat de ouders van kleuters het bij onze school zelf maar een beetje moeten uitzoeken. We redden ons wel, maar de school zou echt wel meer kunnen doen.
  woensdag 13 januari 2021 @ 10:35:28 #167
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197380462
Bij mijn dochter zijn er (schijnbaar al sinds na de kerstvakantie maar wist ik niet) werkplekken te reserveren.
Dus wij hebben er eentje gereserveerd en vandaag haar voor het eerst gebracht, ze was zo blij dat ze even uit huis kon om te werken.

Mijn tweejarige gaat gewoon nog naar de opa's en oma's, dus die functioneert nog prima :P
  woensdag 13 januari 2021 @ 10:38:04 #168
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197380508
Mijn kleuter (groep 2) heeft 1 keer per week een moment met de juf in een groepje van 4. Dat betekent dat de juf dit dus 7 keer per week doet ;)

Verder heeft hij voor elke dag een opdracht meegekregen, die wij met m proberen te doen. Varieert van een beweegbingo tot een letter/ plaatjes zoek opdracht (zoek woorden met de W in een krant/ tijdschrift), toren bouwen, rijmen etc.

Op de school van mijn kinderen worden de kleuterleerkrachten veelal ingezet op de noodopvang (juist omdat ze minder online les geven en voorbereiden dan andere leerkrachten). Die hebben het dus denk ik druk genoeg met kinderen die ze niet goed kennen proberen te begeleiden met lesstof die ze normaal niet behandelen (want kleuters). Elke dag met álle kinderen videobellen lijkt me dan ook niet haalbaar.

Videobelmomenten van de verschillende klassen zijn ook op elkaar afgestemd, zodat ouders die meerdere kinderen op school hebben en maar 1 laptop of tablet hebben toch uitkomen (tenzij je een tweeling hebt in dezelfde jaargroep ;))
pi_197380749
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:26 schreef PippenScottie het volgende:
Dag acht van thuisonderwijs.
Voor het eerst dat Groep 2 ging bellen met een klein groepje van de klas. Een kwartiertje liedjes zingen en spelletjes spelen met de juf. Kleine moeite, voor mijn dochtertje erg leuk. Dit zou toch makkelijk elke dag kunnen worden gedaan?

Zijn hier mensen met kleuters? Hoe gaat jullie school om met groep een en twee? Ik heb het idee dat de ouders van kleuters het bij onze school zelf maar een beetje moeten uitzoeken. We redden ons wel, maar de school zou echt wel meer kunnen doen.
hier doen de kleuterjuffen de noodopvang, de gymleraar rouleert en als hij de opvang doet van een groep dan kan de kleuterjuf iets met de klas.. Dat is 1x per week.. Meer lukt niet gaf de school aan omdat er zoveel in de noodopvang zijn..
ze hebben wel een werkboekje en wat andere opdrachtjes mee..
  woensdag 13 januari 2021 @ 10:56:10 #170
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197380789
Bij ons is er elke dag meerdere meetings voor kind in groep 1.

op maandag met alle kindjes en de rest van de dagen 2 of 3 lesjes met een klein groepje.
ze doet ieder lesje dus 4 keer op een dag :o Ze heeft de kinderen op niveau ingedeeld.

Taal, rekenen allemaal heel leuk en interactief. (dat was vorig jaar anders met de andere juf en ander kind in groep 2)
  woensdag 13 januari 2021 @ 11:08:21 #171
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197381008
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:26 schreef PippenScottie het volgende:
Dag acht van thuisonderwijs.
Voor het eerst dat Groep 2 ging bellen met een klein groepje van de klas. Een kwartiertje liedjes zingen en spelletjes spelen met de juf. Kleine moeite, voor mijn dochtertje erg leuk. Dit zou toch makkelijk elke dag kunnen worden gedaan?

Zijn hier mensen met kleuters? Hoe gaat jullie school om met groep een en twee? Ik heb het idee dat de ouders van kleuters het bij onze school zelf maar een beetje moeten uitzoeken. We redden ons wel, maar de school zou echt wel meer kunnen doen.
De juf heeft voor iedere week een zeeeer uitgebreid werkboekje gemaakt voor thuis, met knutselideeën en links naar liedjes en filmpjes die ze zelf heeft opgenomen. Je kon ook knutselspullen ophalen op school (vooral werkjes waar de kinderen al mee bezig waren en die nog af moesten). Elke dag stuurt ze ook nog een filmpje via whatsapp. Echt top :)
Het enige wat ik mis is idd een klassikaal moment (eens per week ofzo), omdat mijn dochter nu helemaal geen contact heeft met klasgenoten. (Wel met andere vriendjes, maar die zitten niet in haar klas.)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_197381139
Bij onze oudste (groep 1/2) doen ze 1x per week videobellen; een keer 1-op-1 en deze week in groepjes.
Verder werkboekjes waar ze elke dag 2 bladzijden uit maken, en nog 2-3 werkbladen per week.

Ik vind het wel prima zo. Meerdere momenten inbellen per dag zou ik voor kleuters echt heel overdreven vinden. Ik heb er bijvoorbeeld ook nog een stuiterende peuter bij en ze zijn 1-2x per week bij opa en oma die ik daar niet ook nog mee ga belasten.

Verder staan er online tal van werkjes die je kunt doen als je geen inspiratie hebt. En alle kinderen worden uitgenodigd om vooral lekker veel foto's te delen in een Teams groepschat, waar de leerkrachten ook echt leuk en inhoudelijk op reageren.

De leerkrachten gaven ook aan dat het vooral belangrijk is lekker veel te ondernemen en te spelen met je kleuter, omdat ze daar op die leeftijd uiteindelijk het meeste van leren O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_197381345
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:26 schreef PippenScottie het volgende:
Dag acht van thuisonderwijs.
Voor het eerst dat Groep 2 ging bellen met een klein groepje van de klas. Een kwartiertje liedjes zingen en spelletjes spelen met de juf. Kleine moeite, voor mijn dochtertje erg leuk. Dit zou toch makkelijk elke dag kunnen worden gedaan?

Zijn hier mensen met kleuters? Hoe gaat jullie school om met groep een en twee? Ik heb het idee dat de ouders van kleuters het bij onze school zelf maar een beetje moeten uitzoeken. We redden ons wel, maar de school zou echt wel meer kunnen doen.
Hier 2x per week inbellen met 4 andere kindjes en de juf. Mogen ze iets vertellen en doen ze een klein opdrachtje. Bijvoorbeeld iets zoeken dat begint met de letter S

En verder hebben we een pakket opgehaald met werkbladen ed. in het thema sprookjes. De juf heeft elke dag een dagstart filmpje beschikbaar en een beweegfilmpje en filmpjes waar ze een boek voorleest. En dan zijn er opdrachtjes per dag voor rekenen en taal of knutselen, waarbij soms de werkbladen gebruikt moeten worden.

Ik vind het erg goed gedaan!

Peuter doet hier nog steeds enthousiaster mee dan de kleuter. Die is in mei in topvorm als ie eindelijk naar school mag.

En ik was het inbellen gisteren helemaal vergeten. Ik voelde mij nogal stom toen de juf mailde dat ze Willem had gemist :@
  woensdag 13 januari 2021 @ 11:28:57 #174
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197381350
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:26 schreef PippenScottie het volgende:
Dag acht van thuisonderwijs.
Voor het eerst dat Groep 2 ging bellen met een klein groepje van de klas. Een kwartiertje liedjes zingen en spelletjes spelen met de juf. Kleine moeite, voor mijn dochtertje erg leuk. Dit zou toch makkelijk elke dag kunnen worden gedaan?

Zijn hier mensen met kleuters? Hoe gaat jullie school om met groep een en twee? Ik heb het idee dat de ouders van kleuters het bij onze school zelf maar een beetje moeten uitzoeken. We redden ons wel, maar de school zou echt wel meer kunnen doen.
Ik vind dit zo'n bijzondere aanname. Ik heb toch echt niet de indruk dat een leerkracht, van welke groep dan ook, tijd over heeft op het moment..
pi_197381417
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:38 schreef mousemicky het volgende:

Videobelmomenten van de verschillende klassen zijn ook op elkaar afgestemd, zodat ouders die meerdere kinderen op school hebben en maar 1 laptop of tablet hebben toch uitkomen (tenzij je een tweeling hebt in dezelfde jaargroep ;))
En zelfs dat is te doen. Vorige lockdown hadden we 2 chromebooks geleend van school. Toen hebben ze gewoon gezellig naast elkaar gezeten bij het videobellen. Alleen met online werk was het even afstemmen. Deze lockdown toch wel maar wel 3 chromebooks geleend :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 januari 2021 @ 11:40:24 #176
426493 crew  PippenScottie
pi_197381572
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 11:28 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Ik vind dit zo'n bijzondere aanname. Ik heb toch echt niet de indruk dat een leerkracht, van welke groep dan ook, tijd over heeft op het moment..
Misschien heb ik het helemaal mis.

Maar het is een kwartiertje. Het is ook niet alsof kleuterjuffen werk na te kijken hebben en zo. Veel werk wordt er ook niet voor ons klaargezet.
Ook heb ik niet het idee, ik loop wel eens langs de school, dat er veel kinderen in de noodopvang zitten.

Nou ja, we redden ons wel. Ons dochtertje vermaakt zich best. Wij kunnen ons werk doen.
  woensdag 13 januari 2021 @ 11:46:20 #177
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197381671
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 11:40 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Misschien heb ik het helemaal mis.

Maar het is een kwartiertje. Het is ook niet alsof kleuterjuffen werk na te kijken hebben en zo. Veel werk wordt er ook niet voor ons klaargezet.
Ook heb ik niet het idee, ik loop wel eens langs de school, dat er veel kinderen in de noodopvang zitten.

Nou ja, we redden ons wel. Ons dochtertje vermaakt zich best. Wij kunnen ons werk doen.
Scholen hebben tegenwoordig een administratieve rompslomp van heb ik jou daar. Misschien is ze bezig met een handelingsplan voor een kind schrijven of zit er een paar kwetsbare kleuters in de noodopvang die wel wat aandacht kunnen gebruiken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197381689
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 11:40 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Misschien heb ik het helemaal mis.

Maar het is een kwartiertje. Het is ook niet alsof kleuterjuffen werk na te kijken hebben en zo. Veel werk wordt er ook niet voor ons klaargezet.
Ook heb ik niet het idee, ik loop wel eens langs de school, dat er veel kinderen in de noodopvang zitten.

Nou ja, we redden ons wel. Ons dochtertje vermaakt zich best. Wij kunnen ons werk doen.
Je post geeft me wel het gevoel dat je in de eerste plaats onderschat hoeveel werk het is om een kleuterklas les te geven, en in de tweede plaats onderschat hoeveel werk het is om online les te geven en dat voor te bereiden.
Ik heb hier zelf 0 ervaring mee, maar als ik hier zoal lees wat er gebeurt dan klinkt dat als best heel veel werk. Want naast digitaal lesmateriaal voorbereiden heb je dus inderdaad noodopvang, waarschijnlijk ook van leerlingen die je niet kent en waarvan je de stof niet kent. Plus je hebt leerlingen die extra zorg/aandacht nodig hebben want nu waarschijnlijk meer moeite en tijd kost dan wanneer ze gewoon op school komen. Je moet controleren of werk daadwerkelijk gedaan wordt, terwijl je ook nieuw werkt voor volgende weken moet voorbereiden. Het is misschien niet letterlijk nakijken, maar zeker wel zicht houden op wat een leerling doet. Plus dat alles administreren.

Ik doe het ze iig echt niet na.
pi_197381729
Ohja en als het groepjes van bijvoorbeeld 5 leerlingen zijn en je hebt een klas van 30, dan is dat 6 kwartiertjes, oftewel anderhalf uur. En het kost meer tijd dan een kwartier per groepje, want voorbereiden, call opzetten, wachten tot iedereen er is, etc,etc. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je ook al die andere dingen te doen hebt je niet ruim anderhalf uur per dag over houdt.
pi_197381843
Hier kregen we net bericht van school dat de kinderen alleen nog maar naar de noodopvang mogen als beide ouders een vitaalberoep hebben. Je moet er ook bij melden wat je beroep is.
pi_197381917
Hoi! Kleuterjuf hier en wat een rust in vergelijking met vorig jaar..

Iedere kleuter wordt 1x per week gebeld voor +/- 20 min. Maar in sta ook 1x per week in de noodopvang en dan heb ik ook nergens tijd voor.
Verder een wekelijks pakketje met opdrachtjes en dagelijks een filmpje.

Maar zou ik echt meer kunnen doen op mijn werkdagen, als ik in de noodopvang zit niet. En anders eigenlijk ook niet, 3 kids thuis dus meer dan fulltime juf aan het spelen.
pi_197382011
B zit nu in groep 3, maar vorig jaar in groep 2 had hij om de week een call met zijn juf. Niets klassikaal, ik weet niet hoe jullie kleuters zijn, maar daar zat hij ook helemaal niet op te wachten. Naar een scherm staren....
We kregen en weektaak, werkjes per dag mee. Daarnaast zetten ze leuke dingen op Padlet, kregen ze elke week knutselmateriaal mee en was er een filmpje van 1 van de kleuterjuffen om te knutselen.

Wij hebben eigenlijk vrij weinig gedaan destijds, alleen de weektaak en het knutselen. Verder heeft B vooral veel gespeeld. Heb me daar geen seconde druk om gemaakt, het zijn kleuters....
pi_197382062
Mijn groep 2-er heeft 2 a 3 keer per week een online lesje. Maar dat doet hij vooral om de andere kinderen even te zien en te spreken, qua niveau stelt het heel weinig voor (ook omdat er natuurlijk jonge groep 1 leerlingen mee doen). Mijn peuters van 3,5 doen deze lesjes ook mee en kunnen 90% goed mee doen.

Hier overigens zo’n 12 kinderen per keer, en dat voor de juf twee keer per dag. En als het met zijn eigen klas is dan met max 18 kinderen, maar meestal ontbreken er wel minimaal 3.

Ik ben het overigens wel met PippenScottie eens dat dit best dagelijks zou moeten kunnen. Hogere klassen hebben dat tenslotte ook. Dat kleuterleerkrachten vaak de noodopvang doen vind ik eigenlijk een slecht argument om hun eigen klas te verwaarlozen. Er kan best een andere leraar per dag even 2x 30 minuten overnemen dan of ze even zelfstandig laten werken. Het is noodopvang, geen gewone les tenslotte.

Maar zelf vind ik zo om de dag een half uurtje wel voldoende en zoon zelf ook. De aandacht voor het scherm is na 15 minuten wel weg, en het is vooral het sociale praatje waar het hem om gaat.

Ik denk dat we 10% van de normale schooltijd vullen met kleuterwerk aangeboden door school, 15% met groep 3 werk en de rest van de dag verzinnen we zelf iets om te doen, met soms bewust een leerzaam element er in. Op school spelen kleuters ook het grootste deel van de dag.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_197382124
Hier springen de kleuterjuffen bij in de hogere groepen. Juist omdat de leerkrachten van de groepen na de kleuterklassen nogal overlopen. Tenminste dat is wat ik meekrijg van B zijn school en van de school waar mijn vriendin lesgeeft.
Vorig jaar brachten de kleuterjuffen ook al het materiaal rond kan ik me herinneren ook van andere groepen. Dus zo zullen ze ook wel aardig wat uren vullen.
pi_197382243
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:07 schreef FlyingFish het volgende:


Ik ben het overigens wel met PippenScottie eens dat dit best dagelijks zou moeten kunnen. Hogere klassen hebben dat tenslotte ook. Dat kleuterleerkrachten vaak de noodopvang doen vind ik eigenlijk een slecht argument om hun eigen klas te verwaarlozen. Er kan best een andere leraar per dag even 2x 30 minuten overnemen dan of ze even zelfstandig laten werken. Het is noodopvang, geen gewone les tenslotte.
Ik vind 'verwaarlozen' nogal een harde term als ik eerlijk ben...

Mijn kleuter is gek op leren en zou het liefst 5 volle dagen per week naar school gaan.
Toch heb ik in deze situatie liever dat de leerkrachten zich richten op de kwetsbaardere kinderen in de klas, waar thuis niets aan school gedaan wordt.

Mijn kleuter komt er wel; dat geldt helaas niet voor alle kinderen. Vergeet niet dat noodopvang niet alleen opvang is omdat papa en mama moeten werken; er zitten ook kinderen die het om wat voor reden dan ook écht nodig hebben.

En als je echt graag wil dat je kleuter meer doet, kun je ook prima zelf wat werkjes opzoeken natuurlijk. Of buiten gaan spelen met andere kindjes voor het sociale aspect.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_197382407
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:00 schreef littledrummergirl het volgende:
Miss kunnen we wel gaan vliegeren aan het strand O+

Of zou dat te koud zijn... -O-
O+ gelukt

T waaide wel flink dus was een beetje een uitdaging, maar we zijn in ieder geval lekker op pad geweest O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197382780
Hier worden muziek- en gymleraren ingezet bij de noodopvang.
pi_197383302
Bij B op school zijn geen muziek- of gymleraren. Dat wordt de leerkrachten zelf gegeven.

Mijn vriendin had haar klas een opdracht gegeven voor muziekles. Ze moesten een filmpje van 30 seconden inleveren met als basis een bepaald liedje. De ene leerling drumt, de ander playbackt en weer een ander danst. Zo leuk! Ze gaat er nu 1 filmpje van maken. Zo vanaf de zijlijn enorm leuk om te kijken (en luisteren).
pi_197384822
Je kunt het nooit voor iedereen goed doen, ook als kleuterleerkracht niet.

Ik vind het zelf wel prettig dat mijn kind voornamelijk instructie krijgt via filmpjes, want dan kan ik die momenten inplannen om mijn eigen werk heen. 2x per week een groepsgesprek met zijn klas op een vaste tijd geeft mij genoeg plannings-stress. :')
Ik kan bijv niet videobellen met mijn klas als hij videobelt...
pi_197384934
Sowieso heeft onze kleuterjuf normaal gesproken een duo, en werkt ze dus parttime. De duo is al sinds begin december 2019 met zwangerschapsverlof en aansluitend ouderschapsverlof. Ze keert dit schooljaar misschien niet eens meer terug. Ik vind het heel stoer dat de juf heeft aangegeven tot die tijd fulltime te willen werken, zelfs nu alles ineens online moet (ze is niet het meest technische wonder op school). Ze slaat zich er fantastisch doorheen, met de nodige humor ook. Ik begrijp heel goed dat niet alles haalbaar is, en we laten onze kleuter ook gewoon lekker veel spelen. Het kost ons veel energie om hem werkjes te laten doen, dus ik vertrouw er maar op dat dat vanzelf wel goed komt nog.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197384989
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:36 schreef Hupje het volgende:
Je kunt het nooit voor iedereen goed doen, ook als kleuterleerkracht niet.

Ik vind het zelf wel prettig dat mijn kind voornamelijk instructie krijgt via filmpjes, want dan kan ik die momenten inplannen om mijn eigen werk heen. 2x per week een groepsgesprek met zijn klas op een vaste tijd geeft mij genoeg plannings-stress. :')
Ik kan bijv niet videobellen met mijn klas als hij videobelt...
:Y een keer per week een kwartier, met de kinderen uit zijn groep uit zijn klas, dat zijn er een stuk of 10. Ik vind het meer dan prima, hij kan verder gewoon uit de voeten en zo kan de juf zich richten op de kinderen die meer aandacht nodig hebben of op haar eigen mentale gezondheid ;) sowieso krijgt mijn zoon nooit klassikale uitleg, dus die zou niet weten wat hem overkomt als hij een (half) uur moet luisteren naar uitleg :D geen kleuter meer trouwens.

Op onze school zijn dit jaar behoorlijk veel stagiaires, die worden ingezet voor de noodopvang.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197385072
Dat is hier ook inderdaad, we hebben maar laptop met camera, dus als B videobelt, kan ik niet werken.

En ik heb een gesprek aangevraagd met mijn manager
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197386144
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:19 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ik vind 'verwaarlozen' nogal een harde term als ik eerlijk ben...

Mijn kleuter is gek op leren en zou het liefst 5 volle dagen per week naar school gaan.
Toch heb ik in deze situatie liever dat de leerkrachten zich richten op de kwetsbaardere kinderen in de klas, waar thuis niets aan school gedaan wordt.

Mijn kleuter komt er wel; dat geldt helaas niet voor alle kinderen. Vergeet niet dat noodopvang niet alleen opvang is omdat papa en mama moeten werken; er zitten ook kinderen die het om wat voor reden dan ook écht nodig hebben.

En als je echt graag wil dat je kleuter meer doet, kun je ook prima zelf wat werkjes opzoeken natuurlijk. Of buiten gaan spelen met andere kindjes voor het sociale aspect.
Maar het is voor veel kinderen (en ouders) ook het enige contact dat ze überhaupt met school hebben. Als blijkt dat daar meer behoefte aan is dient de school imo te proberen daarin te voorzien.

Ik begrijp echt het spagaat waar leraren in zitten, maar als je dagelijks niet 1 uur aan je eigen leerlingen kunt besteden omdat je leerlingen van andere docenten op moet vangen vind ik dat wel verwaarlozing van je eigen groep. Vooral als docenten van hogere groepen dat blijkbaar wel gewoon kunnen dan liggen de prioriteiten niet helemaal goed.

Dat kleuterjuffen meer overige taken toegeschoven krijgen begrijp ik want zij zullen waarschijnlijk minder directe online begeleiding hoeven te bieden, maar de basis moeten ze gewoon kunnen bieden. Mits er behoefte aan is natuurlijk.

Exode, goed dat je het gesprek aan gaat! Maar misschien komt het ook doordat je zolang op je plek zit? Regelmatig veranderen van baan/functie is de beste manier om in loon te stijgen (als je gewild bent). Mijn man zag hetzelfde, een nieuwe collega kreeg meer dan iedereen van de huidige groep, ondanks lagere opleiding/werkniveau/ervaring (financiële afdeling, zien precies wat iedereen verdient). Heeft bij hen op de afdeling wel voor gezeik gezorgd en de nieuwe collega is mede daardoor in recordtijd weer vertrokken. Als mn man van baan wisselt kan hij ook zo’n stap maken, maar secundaire onofficiële arbeidsvoorwaarden zijn hier heel erg goed, dat is meer waard dan geld voorlopig.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 13 januari 2021 @ 16:01:35 #194
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197386406
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:42 schreef Phaidra het volgende:
Sowieso heeft onze kleuterjuf normaal gesproken een duo, en werkt ze dus parttime. De duo is al sinds begin december 2019 met zwangerschapsverlof en aansluitend ouderschapsverlof. Ze keert dit schooljaar misschien niet eens meer terug. Ik vind het heel stoer dat de juf heeft aangegeven tot die tijd fulltime te willen werken, zelfs nu alles ineens online moet (ze is niet het meest technische wonder op school). Ze slaat zich er fantastisch doorheen, met de nodige humor ook. Ik begrijp heel goed dat niet alles haalbaar is, en we laten onze kleuter ook gewoon lekker veel spelen. Het kost ons veel energie om hem werkjes te laten doen, dus ik vertrouw er maar op dat dat vanzelf wel goed komt nog.
Das een fiks verlof dan. Van ruim een jaar!
  woensdag 13 januari 2021 @ 16:01:50 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197386418
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:50 schreef exode het volgende:
Dat is hier ook inderdaad, we hebben maar laptop met camera, dus als B videobelt, kan ik niet werken.

En ik heb een gesprek aangevraagd met mijn manager
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou ook boos en verdrietig zijn.
pi_197386606
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:01 schreef amaranta het volgende:

[..]

Das een fiks verlof dan. Van ruim een jaar!
Ouderschapsverlof van meerdere kinderen opgenomen wellicht.
  woensdag 13 januari 2021 @ 16:23:16 #197
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197386844
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:11 schreef F_r het volgende:

[..]

Ouderschapsverlof van meerdere kinderen opgenomen wellicht.
Kan. Blijft veel. Vanaf december 2019 tot eind (juli?) dit schooljaar.
Wel fijn voor die juf natuurlijk :-)
pi_197386916
FF, ja dat is ook zo, ik weet dat switchen meer oplevert. Ik zit echter verder goed zeker in deze tijd. Wat mij enorm stoort is dat mijn schaal niet klopt. Ook gewoon 2 stappen. Als ik 2 schalen omhoog ga, zal dat in eerste instantie ook niet heel veel meer salaris opleveren. Daar zijn ook leuke protocollen voor.

Elders zou ik 20% meer salaris kunnen vragen dat ga ik echt niet overbruggen hiermee.
pi_197386950
Mijn vriendin had overigens ook 7,5 maand vrij/verlof met geboorte Juul. Zwangerschapsverlof, compensatie vakanties in verlof en ouderschapsverlof, uiteindelijk was het iets van 6 weken onbetaald.
pi_197387115
Mijn man nam vandaag het thuisonderwijs een dagje over. Hij gaat morgen gillend terug naar zijn werk. En de vraag waarom ik niet even een was in de wasmachine heb gestopt blijft in het vervolg denk ik ook achterwege. :')
  woensdag 13 januari 2021 @ 16:37:15 #201
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197387121
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:29 schreef exode het volgende:
Mijn vriendin had overigens ook 7,5 maand vrij/verlof met geboorte Juul. Zwangerschapsverlof, compensatie vakanties in verlof en ouderschapsverlof, uiteindelijk was het iets van 6 weken onbetaald.
Je moet een tweeling hebben of idd OSV van meerdere kids inzetten wil je vanaf december 2019 t/m juli 2021 weg kunnen blijven.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197387246
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Je moet een tweeling hebben of idd OSV van meerdere kids inzetten wil je vanaf december 2019 t/m juli 2021 weg kunnen blijven.
Niet als je ook onbetaald verlof opneemt.
  woensdag 13 januari 2021 @ 16:45:44 #203
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197387257
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:45 schreef exode het volgende:

[..]

Niet als je ook onbetaald verlof opneemt.
Klopt maar dat stond niet in de oorspronkelijke post genoemd ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197387435
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:45 schreef laziness het volgende:

[..]

Klopt maar dat stond niet in de oorspronkelijke post genoemd ;)
OSV is in het onderwijs deels ook onbetaald dat bedoeld ik ermee. Ik neem aan dat je niet van een juf weet wat voor OSV ze opneemt. In totaal heb je recht op 1040 uur OSV per kind bij een fulltime dienstverband oftewel 26 weken. Dan kom je dus een heel eind. En dan nog 2 weken Kerstvakantie, 1 week voorjaarsvakantie en 2 weken meivakantie. dat tikt dus aardig door....
pi_197387620
En nog even over de switch: er komt een speciale Mario editie uit in het blauw en rood. EN Animal Crossing wordt momenteel via Amazon met ¤ 10 korting aangeboden.

Einde reclamebericht :D
pi_197387626
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:01 schreef amaranta het volgende:

[..]

Das een fiks verlof dan. Van ruim een jaar!
Jup. Deed ze bij haar oudste ook al, die was een flesweigeraar en ze kon geen andere oplossing vinden dan volledig ouderschapsverlof op te nemen. Dat beviel blijkbaar zo goed, dat ze nu niet alleen het betaalde deel heeft opgenomen, maar ook het onbetaalde deel. Met zomervakantie erbij (en compensatie vakanties), kom je blijkbaar een heel eind. Mijn jongste vond het wel heel jammer, hij was helemaal weg van haar. In het begin vroeg hij elke week wel of juf E. weer terugkwam binnenkort. Inmiddels is ze uiteraard bijna vergeten... zo gaat dat bij kleuters :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197387826
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:04 schreef exode het volgende:
En nog even over de switch: er komt een speciale Mario editie uit in het blauw en rood. EN Animal Crossing wordt momenteel via Amazon met ¤ 10 korting aangeboden.

Einde reclamebericht :D
Vorige week was Animal crossing zelfs nog een euro goedkoper bij amazon O-) :P

En over je werk: echt begrijpelijk dat je je zo voelt. Heeft dan idd meer met waardering te maken dan met geld.
Ik ben er ooit om vertrokken. Hopelijk snappen ze het en wordt het opgelost.
pi_197387939
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:14 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Vorige week was Animal crossing zelfs nog een euro goedkoper bij amazon O-) :P

En over je werk: echt begrijpelijk dat je je zo voelt. Heeft dan idd meer met waardering te maken dan met geld.
Ik ben er ooit om vertrokken. Hopelijk snappen ze het en wordt het opgelost.
Dank je wel!

Mijn manager voelt zich vooral heel schuldig, maar ik ben nu dus op het punt dat al die protocollen enzo me niet meer interesseren. Ik wil gewoon met terugwerkende kracht minstens 1 schaal omhoog.
Ik kan via mijn netwerk zo ergens anders aan de slag maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik heb hiervoor nooit langer dan 2 jaar ergens gewerkt dus dit zegt wel wat.
  woensdag 13 januari 2021 @ 17:26:37 #209
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197388106
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:54 schreef exode het volgende:

[..]

OSV is in het onderwijs deels ook onbetaald dat bedoeld ik ermee. Ik neem aan dat je niet van een juf weet wat voor OSV ze opneemt. In totaal heb je recht op 1040 uur OSV per kind bij een fulltime dienstverband oftewel 26 weken. Dan kom je dus een heel eind. En dan nog 2 weken Kerstvakantie, 1 week voorjaarsvakantie en 2 weken meivakantie. dat tikt dus aardig door....
Voor de meeste mensen is OSV onbetaald in Nederland :P Onbetaald verlof is bij mij op het werk een sabbatical nemen :D
Wat het recht is weet iedereen hier wel denk ik :D Ongeacht of het betaald is of niet het blijft in totaal 1040 uur dus dat maakt het verschil niet. Maar goed je hebt natuurlijk eerst nog 16 weken zwangerschaps/bevallingsverlof (die was ik even vergeten :+ ) en als elke vakantie niet mee telt en wel er achteraan geplakt mag worden vliegt de tijd wel. Dan nog klinkt het wel heel lang maar het zal vast kloppen :P

Vind dat overigens een ongekende luxe maar tegelijkertijd niet perse wenselijk voor juf en school. Dat is echt wel heel lang er tussenuit.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197388121
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:18 schreef exode het volgende:

[..]

Dank je wel!

Mijn manager voelt zich vooral heel schuldig, maar ik ben nu dus op het punt dat al die protocollen enzo me niet meer interesseren. Ik wil gewoon met terugwerkende kracht minstens 1 schaal omhoog.
Ik kan via mijn netwerk zo ergens anders aan de slag maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik heb hiervoor nooit langer dan 2 jaar ergens gewerkt dus dit zegt wel wat.
Snap ik. Het is niet alleen respectloos om je trouwe werknemers zoveel slechter te behandelen dan vers aangenomen mensen, het is ook nog eens dom. Stel jij bent het beu en vertrekt om ergens anders die 20% meer te verdienen. Hoeveel kost het ze dan wel niet om iemand nieuw te vinden en op te leiden. En protocollen :{w Altijd een mooi excuus om niet na te moeten denken.
pi_197388186
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:27 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Snap ik. Het is niet alleen respectloos om je trouwe werknemers zoveel slechter te behandelen dan vers aangenomen mensen, het is ook nog eens dom. Stel jij bent het beu en vertrekt om ergens anders die 20% meer te verdienen. Hoeveel kost het ze dan wel niet om iemand nieuw te vinden en op te leiden. En protocollen :{w Altijd een mooi excuus om niet na te moeten denken.
ja dat dus inderdaad....

Mijn functie is met name de afgelopen 4 jaar enorm veranderd en van die 4 jaar heb ik 1 jaar geen manager en afdeling gehad en een half jaar zo'n beetje half half. Daar is het grotendeels misgegaan. Ik ben echt blij dat ik nu een manager heb die uit zichzelf zegt 'Exode jij verdient te weinig, hier gaan we wat aan doen.' Maar dat is al weer even geleden. Mijn rol moet geherwaardeerd worden, dat moet weer langs HR en een of andere commissie. Leuk en aardig maar dat proces is nog niet eens ingezet.

Ik krijg ook nog steeds heel vaak 'jullie' mailtjes omdat veel mensen denken dat ik een afdeling ben. Dat is namelijk bij veel bedrijven zo. Niet omdat ik zo kneiterhard werk, maar ik heb het anders ingedeeld.
pi_197388282
Overigens weet ik niet zeker of de juf niet meer terugkomt dit jaar. Ik heb ook niet bijgehouden hoeveel uur ze al afwezig is geweest :P. Maar in het bericht in Parro stond nog geen einddatum en volgens mij de term onbetaald verlof. Of dat specifiek OSV is, kan ik me niet herinneren. Het bericht kan ik inmiddels niet meer vinden, tussen alle corona-updates.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197388350
Bij ons nav de persco van gisteren de verlofregeling weer verlengd, dus voor elk uur dat je opneemt vanwege je kinderen krijg je 1 uur extra.
Als we na 25-01 zo doorgaan, ga ik daar toch maar eens gebruik van maken.
  woensdag 13 januari 2021 @ 17:41:34 #214
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197388400
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:38 schreef exode het volgende:
Bij ons nav de persco van gisteren de verlofregeling weer verlengd, dus voor elk uur dat je opneemt vanwege je kinderen krijg je 1 uur extra.
Als we na 25-01 zo doorgaan, ga ik daar toch maar eens gebruik van maken.
Dat is wel een hele mooie nette regeling. Kost jou dus niks. Moet alleen wel in de werkzaamheden passen, dat dan weer wel.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197388418
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:30 schreef exode het volgende:

[..]

ja dat dus inderdaad....

Mijn functie is met name de afgelopen 4 jaar enorm veranderd en van die 4 jaar heb ik 1 jaar geen manager en afdeling gehad en een half jaar zo'n beetje half half. Daar is het grotendeels misgegaan. Ik ben echt blij dat ik nu een manager heb die uit zichzelf zegt 'Exode jij verdient te weinig, hier gaan we wat aan doen.' Maar dat is al weer even geleden. Mijn rol moet geherwaardeerd worden, dat moet weer langs HR en een of andere commissie. Leuk en aardig maar dat proces is nog niet eens ingezet.

Ik krijg ook nog steeds heel vaak 'jullie' mailtjes omdat veel mensen denken dat ik een afdeling ben. Dat is namelijk bij veel bedrijven zo. Niet omdat ik zo kneiterhard werk, maar ik heb het anders ingedeeld.
Ik hoop maar dat jullie tech/innovatie afdelingen iets vlotter werken dan dit, anders ben ik heel blij dat ik bij de concurrent zit (Grapje, daar zal het niet beter gaan vrees ik) :P
  woensdag 13 januari 2021 @ 17:47:07 #216
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197388508
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:42 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ik hoop maar dat jullie tech/innovatie afdelingen iets vlotter werken dan dit, anders ben ik heel blij dat ik bij de concurrent zit (Grapje, daar zal het niet beter gaan vrees ik) :P
Grote bedrijven zijn hiërarchisch en zeker in economisch mindere tijden moet je flink lobbyen bovenin om zoiets als 2 schalen omhoog er door te krijgen. Dat gaat echt over veel schijven en veel plasjes die er overheen gedaan moeten worden.
Dat is bij ons bedrijf net zo.
Maar een nieuwe fabriek neerplempen om vaccins te produceren kan wel pijlsnel. Het is maar net waar je prioriteiten liggen en dat is toch bij geld verdienen en te weinig bij de medewerkers helaas.

Soms mis ik wel eens het kleine bedrijfje waar ik met de directeur om tafel zat en vertelde welk software pakket ik wilde hebben en een paar maanden later was het er.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197388562
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:47 schreef laziness het volgende:

[..]

Grote bedrijven zijn hiërarchisch en zeker in economisch mindere tijden moet je flink lobbyen bovenin om zoiets als 2 schalen omhoog er door te krijgen. Dat gaat echt over veel schijven en veel plasjes die er overheen gedaan moeten worden.
Dat is bij ons bedrijf net zo.
Maar een nieuwe fabriek neerplempen om vaccins te produceren kan wel pijlsnel. Het is maar net waar je prioriteiten liggen en dat is toch bij geld verdienen en te weinig bij de medewerkers helaas.

Soms mis ik wel eens het kleine bedrijfje waar ik met de directeur om tafel zat en vertelde welk software pakket ik wilde hebben en een paar maanden later was het er.
Ik snap het ook heel goed, we hebben bijna 8000 medewerkers door deze protocollen voorkom je wildgroei en vriendjespolitiek.
Alleen ik snap niet dat een functie die in een verkeerde schaal zit, niet snel aangepast kan worden. Dan gaan ze ook over budget etc beginnen en dan denk ik inderdaad 'hallo als ik wegga moet het budget nog meer omhoog'

Ik heb vandaag een enorm technische presentatie gegeven overigens van 2 uur, dus daar kan je me alles over vragen Bottoms :7
pi_197388618
Ik snap je helemaal exode. Hopelijk komt er snel een oplossing
pi_197389509
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:41 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat is wel een hele mooie nette regeling. Kost jou dus niks. Moet alleen wel in de werkzaamheden passen, dat dan weer wel.
KPN heeft zo'n zelfde regeling voor mensen met kinderen <12. Ze nemen 2 uur op en hebben dan de halve dag vrij. Best fijn om op die manier lesgeven en werken te kunnen combineren. Al zal het werk ook gedaan moeten worden, dus het moet inderdaad wel passen. Ik zou er zeker gebruik van maken als ik daar zou werken. :Y
pi_197400568
Is er iedereen hier verdwaald in het kinder-huiswerk..
Of stilte voor de storm?

Exode, wat naar dat die bureaucratie dan ook nog in de weg ligt. Hopelijk gaan ze nu wel snel aan de slag voor je!

En nu we weer richting zomer gaan: definitief ontharen.. Hoe, waar, successen etc? Iemand tips voor benen/bikinilijn?
pi_197400622
Haha, DF, jij bent wel heel positief :D. De zomer lijkt nog zoooo ver weg. Verder geen tips. Ik scheer me in de zomer 1x per 2 weken denk ik. Ik heb lichte haartjes, dus dat is voor mij voldoende.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197400713
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:46 schreef Phaidra het volgende:
Haha, DF, jij bent wel heel positief :D. De zomer lijkt nog zoooo ver weg. Verder geen tips. Ik scheer me in de zomer 1x per 2 weken denk ik. Ik heb lichte haartjes, dus dat is voor mij voldoende.
Ach, de zon schijnt, het is droog buiten. Maar ik heb het liefst de lente O+

Ik heb nogal donkere haren, en scheren doe ik, epilaarapparaat ook wel voor een vakantie. Maar ben er wel klaar mee.
pi_197400879
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Is er iedereen hier verdwaald in het kinder-huiswerk..
Of stilte voor de storm?

Exode, wat naar dat die bureaucratie dan ook nog in de weg ligt. Hopelijk gaan ze nu wel snel aan de slag voor je!

En nu we weer richting zomer gaan: definitief ontharen.. Hoe, waar, successen etc? Iemand tips voor benen/bikinilijn?
Ik heb ipl gedaan. Maar die toko ging failliet.
Ik wil wel laser gaan doen. Had laatst een adresje, maar dat apparaat was gewoon een machine van Ali express.
Ze zei dat ze gediplomeerd was, maar dat betwijfel ik eerlijk gezegd.
pi_197400954
Ik had ook ipl met failliete toko. Had ook niet echt resultaat.
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:07:55 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197401021
Wij hebben de IPL van Philips. Niet goedkoop, werkt wel. :Y
***
pi_197401135
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:04 schreef F_r het volgende:
Ik had ook ipl met failliete toko. Had ook niet echt resultaat.
Ik had op zich wel resultaat...maar ik ben er dus nog niet....
pi_197401150
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:07 schreef BE het volgende:
Wij hebben de IPL van Philips. Niet goedkoop, werkt wel. :Y
Die heb ik gehad, en die heb ongeopend weer verkocht op marktplaats. Had hem gekocht voordat ik bij JustWellness begon. Toen dacht ik, nou dan heb ik die van Philips ook niet meer nodig
pi_197401176
Op mn oksel zit nauwelijks nog haar. Op mn benen her en der. Daar wil ik vanaf. Schaamstreek is ook best veel weg...maar die behoeft nog wel aandacht.
pi_197401244
Bij mij deed het dus echt niks. Ik heb ook zo'n lumea van philips na de verhuizing maar even opstarten weer.
pi_197401840
Definitief ontharen bij de bikini lijn lijkt mij echt geweldig. Zo’n hekel aan daar Eerst netjes te moeten maken voordat je lekker kan gaan zwemmen. :')
Ik droom heel vaak dat ik ga zwemmen zonder me überhaupt geschoren te hebben. _O-
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:58:44 #231
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197401954
Ik doe dat gewoon yolo.
pi_197402007
quote:
17s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:58 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik doe dat gewoon yolo.
Prima toch?
De een heeft er geen moeite mee om ongeschoren te gaan zwemmen.
En ander wil de haren weg hebben.
Kan allebei wmb
  donderdag 14 januari 2021 @ 12:33:38 #233
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197402577
Ja er zit toch ook nergens een oordeel over IPL of het weg willen hebben van haar?
het kan inderdaad allebei.
pi_197402799
quote:
17s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:58 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik doe dat gewoon yolo.
Ik vind dat geen pas. :@
Ben daar voor mezelf heel precies in. :)
pi_197402852
Team harig *O*
pi_197403011
Ik krijg af en toe last van ontstoken plekje in mijn lies.. Van die ingegroeide dingen.. Het mag wel van een mega-oerwoud terug naar een netjes onderhouden parkje ;)
pi_197403015
Niet persé team harig, ik scheer mijn oksels wel regelmatig. Benen alleen in de zomer en bikinilijn alleen als ik ga zwemmen over het algemeen.
Ik heb voor mn bovenlip wel eens overwogen om het permanent te laten weghalen, maar ik heb de indruk dat ze wat lichter zijn of minder haar, tegenwoordig. Vroeger bleekte ik het wel eens of ik haalde het zelf weg met van die strips van feet.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197403065
Ik heb mijn oksels laten laseren. Tijdens de zwangerschap is een beetje haar teruggekomen maar het is veel minder dan eerst. Ook donker haar dus had altijd een donkere schijn na het scheren.
No way dat ik dat ding bij mijn schaamstreek laat komen :X
En het is niet dat ik super kleinzerig ben want al 10+ jaar team brazilian
pi_197403127
Ik ben ook echt niet van constant overal kaal hoor. Benen laat ik gerust lekker zitten tot ik er weer eens zin in heb. Schaam streek als het te erg wordt en sowieso met zwemmen.
Oksels groeien niet zo snel dus kan makkelijk een tijdje niet naar omkijken. :P
pi_197403201
Hier blonde haartjes, dus hoef gelukkig alleen te scheren. 1x per week alles kaal en in de zomer m'n oksels en benen een keertje extra.

Donkere haartjes op een lichte huid lijkt me echt kut, sterkte ermee!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197403368
quote:
81s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:05 schreef Declan-Harp het volgende:

Donkere haartjes op een lichte huid lijkt me echt kut, sterkte ermee!
Ik ben een soort Joey, ik moest om deze zin enorm hard lachen.
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:16:02 #242
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197403404
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:45 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik vind dat geen pas. :@
Ben daar voor mezelf heel precies in. :)
Hopen dan maar dat je mij niet tegenkomt als ik zwem :D
En dat is heus prima ik vind het echt teveel moeite om dit soort leefregels te hebben als je moet je bikinilijn scheren voor het zwemmen. Ik vind het echt jammer dat we haar wat normaal is beschouwen als vies.
pi_197403426
donker snelgroeiend haar met een lichte huid :{
Nu in de winter en geen wekelijkse zwembadbezoekjes door de lockdown doe ik mee met team harig maar ik kan me niets voorstellen bij maar eens in de paar weken hoeven scheren. Elke week epileren komt meer in de buurt.
pi_197403794
quote:
17s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:16 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Hopen dan maar dat je mij niet tegenkomt als ik zwem :D
En dat is heus prima ik vind het echt teveel moeite om dit soort leefregels te hebben als je moet je bikinilijn scheren voor het zwemmen. Ik vind het echt jammer dat we haar wat normaal is beschouwen als vies.
Ohnee, begrijp me niet verkeerd. Ik kijk echt niet naar andermans lichaamshaar. :) Voor mezelf vind ik dat geen fijn idee om zo te gaan zwemmen. :) Ik ben helemaal voor ‘leven en laten leven’. :)
pi_197403942
team harig! DWZ oksels scheer ik wél, maar dat is meer omdat er anders geuroverlast ontstaat, niet persé omdat t mooier is..
pi_197404258
Ik ben wel team scheer. Liefst zou ik ook permanente ontharing willen. Lijkt me heerlijk!
Benen doe ik in de winter eigenlijk niet, tenzij is daar ineens behoefte aan heb 🤣🤣

Oksels om de 2 dagen. Bikinilijn hou ik enigszins op orde nu..
In de zomer/op vakantie wel bijna dagelijks.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197404379
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:14 schreef exode het volgende:

[..]

Ik ben een soort Joey, ik moest om deze zin enorm hard lachen.
Ik snap nu pas waarom :@ :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197404398
Mijn haar groeit nu minder snel dan in de zomer, dat is toch onlogisch? :? Je zou denken dat het haar je warm moet houden in de winter..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197404533
quote:
81s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:10 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn haar groeit nu minder snel dan in de zomer, dat is toch onlogisch? :? Je zou denken dat het haar je warm moet houden in de winter..
In de winter wordt het platgedrukt door dikke kleding. :+ In de zomer heeft het vrije toegang. Wildgroei!! *O*
pi_197404677
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:17 schreef vencodark het volgende:

[..]

In de winter wordt het platgedrukt door dikke kleding. :+ In de zomer heeft het vrije toegang. Wildgroei!! *O*
Zou dát het zijn? :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197404698
quote:
81s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:25 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Zou dát het zijn? :+
Ik zeg maar wat. :P
pi_197404702
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:26 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik zeg maar wat. :P
Ik gelukkig ook ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197404833
Ik heb mijn kind naar buiten gegooid, wat istie lamlendig, pfff. Hebben jullie kinderen dat ook? Schoolwerk ging ook echt matig. Hij heeft bijna alles af voor vandaag, even kijken hoe hij zo weer binnenkomt en anders komt het wel een andere dag.
Hij wilde alleen maar hangen hangen hangen, werd er gek van. Hij is nu in de speeltuin verstoppertje aan het doen. Ik ben snel weer naar binnen gegaan :D

Ik ben team 'hou het ff netjes bij ja!'
pi_197404877
A. doet zijn huiswerk verrassend rustig vandaag. Ik heb semi geslapen op de bank terwijl Z. heel zachtjes Belle en het Beest keek (de animatie O+ ). Kom uit de nachtdienst dus niet teveel actie. :Y)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 januari 2021 @ 14:36:48 #255
426493 crew  PippenScottie
pi_197404897
Bij de groep 4 wordt massaal gechat met elkaar in Teams waar de ouders op Whatsapp dan weer over klagen dat hun kinderen niet doorwerken.

Ik vind papa zijn soms heel erg leuk.
pi_197404931
Ik moet eerlijk bekennen dat dit de eerste keer is in 6 weken tijd dat ik denk 'Hallo lamzak, doe eens wat!' Zijn schoolwerk ging elke dag voortvarend. Hij bleef vanochtend ook maar ouwehoeren. Het is zo'n dag dan maar lekker laten gaan.
Maar ik merk wel dat meer ouders dat hebben, dat kinderen vermoeider worden. Toch dat gebrek aan structuur? Geen idee eigenlijk.
pi_197404965
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:33 schreef exode het volgende:
Ik heb mijn kind naar buiten gegooid, wat istie lamlendig, pfff. Hebben jullie kinderen dat ook? Schoolwerk ging ook echt matig. Hij heeft bijna alles af voor vandaag, even kijken hoe hij zo weer binnenkomt en anders komt het wel een andere dag.
Hij wilde alleen maar hangen hangen hangen, werd er gek van. Hij is nu in de speeltuin verstoppertje aan het doen. Ik ben snel weer naar binnen gegaan :D

Ik ben team 'hou het ff netjes bij ja!'
Oh nee joh, we zijn net 5km wezen wandelen. Super mooi weer en zoon heeft al het ijs onderweg lopen crushen. O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197404968
Vorig jaar kwam dat moment bij ons na twee maanden (volledig thuis, verboden tuin te verlaten). Toen hadden we eigenlijk allemaal een soort instort moment. Zeker mijn meiden van toen 7. Heb toen deel van het werk laten vallen omdat prioriteit lag bij het thuis leuk houden.
Met een meidenkwartet
pi_197405119
Dat lamlendige had mijn jongste van de week en die heeft vandaag een kuurtje vitamine V (vriendinnetje is even hier en ze fleurt weer op gelukkig). Dat was met de vorige schoolsluiting ook.
En ook al spreken ze elkaar online wel, ze had echt heel erg behoefte aan face to face contact met haar vriendinnetje.
Hoewel ze wel met de buurmeisjes afspreekt af en toe , maar dat geeft toch niet zo'n opsteker ofzo.
Dus ik hoop dat we dit er toch om de week in kunnen houden tot ze weer naar school gaan. Maar hangt waarschijnlijk ook af van de maatregelen of dat dan nog kan.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197405423
Ik maak me ook echt wel zorgen om een bezoekverbod, niet dat wij bij veel mensen op bezoek gaan, verre van. Maar dat betekent dat mijn moeder dus alleen thuiszit, continu. Officieel heeft ze geen mantelzorg meer nodig en als haar buren haar niet verlinken is er natuurlijk weinig aan de hand. Ze mag eigenlijk nog steeds niet bukken en tillen dus mijn zus en ik springen nog bij. Maar goed misschien kan er dan een uitzondering gemaakt worden of zo, in samenspraak met de huisarts.

Ik snap het allemaal he, ik volg alle regels, houden er netjes aan etc etc. Maar ik vind een bezoekverbod echt enorm ver gaan merk ik. Want de mensen bij wie het fout gaat (lekker met zijn 10en bovenop elkaar) die laten zich hier echt niet door tegenhouden. Die doen nu tenslotte ook al iets wat niet mag. Ook met die avondklok, wij horen elke avond een groep jongeren door de straat rijden. Die hangen rond in het park in zo'n fietsenhok. Gaat die avondklok helpen? Die ouders laten ze nu toch ook al gaan? Die zijn niet gek die weten echt wel waar ze uithangen en met wie.

Van die avondklok zullen wij 0 last hebben, als de kinderen op bed liggen, hangen wij de rest van de avond in ons huispak op de bank. Maar er zijn zoveel mensen die juist als de kinderen op bed liggen even naar buiten willen, even willen lopen zonder die koters die elke 5 seconden roepen 'is het nog veeeeeer?'

Ja ik weet het, niets is perfect en we moeten iets, ik denk alleen dat je hier niets mee bereikt zoals gezegd, degene die toch al doen wat ze niet mogen, gaan daar gewoon mee door. Dat de boa's en agenten al hebben gezegd dat er niet op kunnen gaan handhaven maakt het ook een wassen neus.
pi_197406082
@exode juist met een avondklok valt er wél te handhaven. Als zo'n groepje jongeren 1x met een boete thuis komt zijn de ouders het ook gauw genoeg zat lijkt mij.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197406140
Hier al avondklok van 22.00-6.00. Helemaal prima. Zeker nu in de winter.

Tenten ziekenhuis ook weer open hier voor covid patiënten met mildere klachten. Lig je daar op de parkeerplaats in een tent... Hoop dat het niet zo ver hoeft te komen in Nederland.
Met een meidenkwartet
pi_197406244
Weten jullie nog dat ik vorige week schreef dat ik zo’n pijn in mijn rug had... Dat blijkt een hernia. Heel handig wel tijdens de lockdown met twee jonge kindjes en een man die >60 uur werkt. Top dit.

Oh en over die Nintendo Switch. Oudste kende het hele apparaat niet, ook het idee van gamen niet. Maar ik verdenk ouders van klasgenootjes hier te hebben meegelezen want ze mochten vandaag tijdens de online les vertellen wat ze het allerleukste vonden. Er waren drie kindjes in het groepje van zeven kindjes die een Switch hadden gekregen.
pi_197406332
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:43 schreef Malteser het volgende:
Weten jullie nog dat ik vorige week schreef dat ik zo’n pijn in mijn rug had... Dat blijkt een hernia. Heel handig wel tijdens de lockdown met twee jonge kindjes en een man die >60 uur werkt. Top dit.

Oh en over die Nintendo Switch. Oudste kende het hele apparaat niet, ook het idee van gamen niet. Maar ik verdenk ouders van klasgenootjes hier te hebben meegelezen want ze mochten vandaag tijdens de online les vertellen wat ze het allerleukste vonden. Er waren drie kindjes in het groepje van zeven kindjes die een Switch hadden gekregen.
autsj, dat is niet zo handig nee.. Gaan ze er iets aan doen, of vooral rust ( :X ) houden?
pi_197406622
quote:
81s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:34 schreef Declan-Harp het volgende:
@:exode juist met een avondklok valt er wél te handhaven. Als zo'n groepje jongeren 1x met een boete thuis komt zijn de ouders het ook gauw genoeg zat lijkt mij.
Niet als Boa's en agenten zeggen niet te gaan handhaven.
pi_197406631
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:43 schreef Malteser het volgende:
Weten jullie nog dat ik vorige week schreef dat ik zo’n pijn in mijn rug had... Dat blijkt een hernia. Heel handig wel tijdens de lockdown met twee jonge kindjes en een man die >60 uur werkt. Top dit.

Oh en over die Nintendo Switch. Oudste kende het hele apparaat niet, ook het idee van gamen niet. Maar ik verdenk ouders van klasgenootjes hier te hebben meegelezen want ze mochten vandaag tijdens de online les vertellen wat ze het allerleukste vonden. Er waren drie kindjes in het groepje van zeven kindjes die een Switch hadden gekregen.
Au! Nee joh, dat is echt naar en nu?
pi_197406638
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:03 schreef exode het volgende:

[..]

Niet als Boa's en agenten zeggen niet te gaan handhaven.
Dan slaat het nergens op inderdaad.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197406671
quote:
81s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:34 schreef Declan-Harp het volgende:
@:exode juist met een avondklok valt er wél te handhaven. Als zo'n groepje jongeren 1x met een boete thuis komt zijn de ouders het ook gauw genoeg zat lijkt mij.
Maar dan moet er wel mankracht zijn om dat te handhaven en ik hoorde gisteren een politieman bij Jinek vertellen dat ze daar de mankracht niet voor hebben...
Dus ik vraag me echt wel af of het te handhaven is en of het dan veel op gaat leveren.

Ik ben benieuwd wat ze met het bezoek gaan doen, ik zou het wel missen als we mijn ouders niet meer kunnen zien een tijdje. Maar ook daar komen we wel weer overheen. Maar ik zou me er wel druk over maken als vooral mijn jongste, daardoor haar vriendinnetje niet zou kunnen zien. We wachten het maar af.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:37 schreef Cathmar het volgende:
Hier al avondklok van 22.00-6.00. Helemaal prima. Zeker nu in de winter.

Tenten ziekenhuis ook weer open hier voor covid patiënten met mildere klachten. Lig je daar op de parkeerplaats in een tent... Hoop dat het niet zo ver hoeft te komen in Nederland.
Maar dan moet je daar wel personeel voor hebben en ze zitten nu al in de knel... Kan je wel meer capaciteit creëren met tenten, maar als er niemand is om die bedden te bedienen dan houdt het ook op.

Ik hoorde gisteren van mijn man dat hij iemand had verzorgen die in een verzorgingstehuis hier in de regio werkt dat er nachtdiensten zijn waarin meerdere mensen overlijden en dat het personeel dat gewoon mentaal niet trekt en er daardoor mensen stoppen met werken of ziek worden.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197406709
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:06 schreef Nijna het volgende:

[..]

Maar dan moet er wel mankracht zijn om dat te handhaven en ik hoorde gisteren een politieman bij Jinek vertellen dat ze daar de mankracht niet voor hebben...
Dus ik vraag me echt wel af of het te handhaven is en of het dan veel op gaat leveren.

Ik ben benieuwd wat ze met het bezoek gaan doen, ik zou het wel missen als we mijn ouders niet meer kunnen zien een tijdje. Maar ook daar komen we wel weer overheen. Maar ik zou me er wel druk over maken als vooral mijn jongste, daardoor haar vriendinnetje niet zou kunnen zien. We wachten het maar af.
[..]

Maar dan moet je daar wel personeel voor hebben en ze zitten nu al in de knel... Kan je wel meer capaciteit creëren met tenten, maar als er niemand is om die bedden te bedienen dan houdt het ook op.

Ik hoorde gisteren van mijn man dat hij iemand had verzorgen die in een verzorgingstehuis hier in de regio werkt dat er nachtdiensten zijn waarin meerdere mensen overlijden en dat het personeel dat gewoon mentaal niet trekt en er daardoor mensen stoppen met werken of ziek worden.
Enig idee hoe dat in andere landen werkt? Je leest steeds vaker dat landen een avondklok instellen, maar snap het nut niet als het niet te handhaven valt..

Bezoekverbod zou ik echt heel kut vinden :N Wie niet..? ;(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 14 januari 2021 @ 16:09:48 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197406744
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:16 schreef amaranta het volgende:
Op mn oksel zit nauwelijks nog haar. Op mn benen her en der. Daar wil ik vanaf. Schaamstreek is ook best veel weg...maar die behoeft nog wel aandacht.
Dat laatste vind ik nog wel tricky om zelf te doen. Best pijnlijk. Beter dat een ander dat dan doet, dan kom je er niet onderuit. :D

Oh, en weet je waar ik hem ook voor gebruik? Couperose op mijn wangen! :o
Ik ging een keer zoeken wat je daar nou aan kon doen en toen kwam ik een schoonheidssalon tegen die daar IPL voor gebruikte. Dus toen dacht ik 'dat kan ik ook!' en het lijkt echt te werken, het is minder geworden. :Y

:@ Ander onderwerp al weer. :@
***
pi_197406763
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:49 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

autsj, dat is niet zo handig nee.. Gaan ze er iets aan doen, of vooral rust ( :X ) houden?
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:04 schreef exode het volgende:

[..]

Au! Nee joh, dat is echt naar en nu?
Fysiotherapie, manuele therapie, rust houden (hoe dan :X ) en proberen wel te bewegen, maar niet te forceren.
pi_197406775
Wat ik wel lastig vind aan een avondklok is dat je opties voor spreiding van drukte in bijv de supermarkt lastiger wordt.
Zo ga ik vaak dinsdagavond om 20:00 boodschappen doen omdat het dan rustig is in de winkel. Nu kan ik dat ook op een ander moment maar met ook thuiswerken, kinderen helpen met schoolwerk zijn de opties om overdag op rustige momenten te gaan heel beperkt.
Juist tussen 16-18 wil je hier niet in de supermarkt komen gelet op de drukte.

Ook wat iemand hierboven aanhaalde, de optie om even te ontspannen door een rondje te lopen in rust en stilte ;) kan ook heel waardevol zijn.
Als het moet dan moet het en zal ik me er ook aan houden.
pi_197406871
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:11 schreef Roosje84 het volgende:
Wat ik wel lastig vind aan een avondklok is dat je opties voor spreiding van drukte in bijv de supermarkt lastiger wordt.
Zo ga ik vaak dinsdagavond om 20:00 boodschappen doen omdat het dan rustig is in de winkel. Nu kan ik dat ook op een ander moment maar met ook thuiswerken, kinderen helpen met schoolwerk zijn de opties om overdag op rustige momenten te gaan heel beperkt.
Juist tussen 16-18 wil je hier niet in de supermarkt komen gelet op de drukte.

Ook wat iemand hierboven aanhaalde, de optie om even te ontspannen door een rondje te lopen in rust en stilte ;) kan ook heel waardevol zijn.
Als het moet dan moet het en zal ik me er ook aan houden.
Ik deed inderdaad ook boodschappen tussen 20.00 en 21.00 uur. Dat wordt ‘m dan even niet. Wel jammer, want er is op dat tijdstip haast niemand in de winkel.

En ik bestel ook online maar er is steeds iets wat ze dan op het laatste moment niet kunnen leveren. Dan moet ik dus alsnog naar de winkel.
pi_197406907
quote:
81s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:08 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Enig idee hoe dat in andere landen werkt? Je leest steeds vaker dat landen een avondklok instellen, maar snap het nut niet als het niet te handhaven valt..

Bezoekverbod zou ik echt heel kut vinden :N Wie niet..? ;(
Ik weet niet hoe dat in andere landen werkt, ik heb wel het idee dat "wij" als Nederlanders ook wel een stronteigenwijs volkje zijn. Ik weet niet hoe dat in andere landen zit, maar ik hoor of lees best vaak: oh het is toch niet verplicht, alleen een dringend verzoek. Dus dan doe ik het niet.
Terwijl er ook landen zijn, waar de mensen gewoon luisteren. Misschien werkt zo'n maatregel daar ook beter.

@Malteser dat is klote... sterkte en beterschap!

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:11 schreef Roosje84 het volgende:
Wat ik wel lastig vind aan een avondklok is dat je opties voor spreiding van drukte in bijv de supermarkt lastiger wordt.
Zo ga ik vaak dinsdagavond om 20:00 boodschappen doen omdat het dan rustig is in de winkel. Nu kan ik dat ook op een ander moment maar met ook thuiswerken, kinderen helpen met schoolwerk zijn de opties om overdag op rustige momenten te gaan heel beperkt.
Juist tussen 16-18 wil je hier niet in de supermarkt komen gelet op de drukte.

Ook wat iemand hierboven aanhaalde, de optie om even te ontspannen door een rondje te lopen in rust en stilte ;) kan ook heel waardevol zijn.
Als het moet dan moet het en zal ik me er ook aan houden.
Voor de spreiding in de supermarkt zou het wel heel beroerd zijn, moeten hetzelfde aantal mensen in minder tijd, dus drukker...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197407048
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 14 januari 2021 16:06 schreef Nijna het volgende:

Maar dan moet je daar wel personeel voor hebben en ze zitten nu al in de knel... Kan je wel meer capaciteit creëren met tenten, maar als er niemand is om die bedden te bedienen dan houdt het ook op.

Ik hoorde gisteren van mijn man dat hij iemand had verzorgen die in een verzorgingstehuis hier in de regio werkt dat er nachtdiensten zijn waarin meerdere mensen overlijden en dat het personeel dat gewoon mentaal niet trekt en er daardoor mensen stoppen met werken of ziek worden.
Ik had er vorige week 4 in 1 nacht. Ik was echt gebroken aan het eind van mn dienst. Normaal loop ik alleen de hele dienst maar na nummer 2 besloot de zorg coordinator bij me te blijven gelukkig. Het gaat je mentaal niet in de koude kleren zitten. En ook ik heb toen thuis heel hard geroepen dat als het zo moet ik ander werk ga zoeken..
pi_197407248
Avondklok lijkt mij balen bij bezoek ouders -en schoonouders. Ouders zijn weleens hier voor een spelletje Catan. En bezoek bij schoonouders is gauw tot 21:30 wel gezellig.
We wachten het af. Het innerlijk conflict wordt er sowieso niet minder om. -O-
pi_197407263
quote:
81s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:34 schreef Declan-Harp het volgende:
@:exode juist met een avondklok valt er wél te handhaven. Als zo'n groepje jongeren 1x met een boete thuis komt zijn de ouders het ook gauw genoeg zat lijkt mij.
En jij denkt dat die ouders dat betalen? Als je ouders zo lam zijn om je te laten gaan (want kom op die weten echt wel dat ze niet 1 op 1 gaan hangen) dan gaan ze ook die boete niet betalen. En dan
quote:
81s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:04 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Dan slaat het nergens op inderdaad.
Dat dus. En er KAN nu ook gehandhaafd worden. Heel simpel, je mag immers niet met meer dan 2 personen buiten zijn. Doe dat dan! Want inderdaad, van een avondklok word ik heel verdrietig om over een bezoekverbod nog maar te zwijgen. En ik denk dat beide maatregelen veel meer mensen gaan duperen dan dat het werkelijk wat oplevert. Om maar eens een voorbeeld te noemen: nu mag er nog gesport worden buiten, wordt knap lastig met een avondklok.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 14 januari 2021 @ 16:43:02 #278
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_197407308
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:18 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe dat in andere landen werkt, ik heb wel het idee dat "wij" als Nederlanders ook wel een stronteigenwijs volkje zijn. Ik weet niet hoe dat in andere landen zit, maar ik hoor of lees best vaak: oh het is toch niet verplicht, alleen een dringend verzoek. Dus dan doe ik het niet.
Terwijl er ook landen zijn, waar de mensen gewoon luisteren. Misschien werkt zo'n maatregel daar ook beter.
Mwah, wat ik zie en lees zitten ze in Londen ook doodleuk zonder mondkapje in een volle metro, en in Spanje en Italië bijvoorbeeld is familie heilig dus daar wordt ook volop familie bezocht. Volgens mij is het dus wel een globaal probleem dat een deel van de bevolking de maatregelen (verplichtingen dan wel oproepen ) niet meer zo nauw naleeft.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 14 januari 2021 @ 16:46:37 #279
269689 crew  Viv
pi_197407377
quote:
6s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:27 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Ik had er vorige week 4 in 1 nacht. Ik was echt gebroken aan het eind van mn dienst. Normaal loop ik alleen de hele dienst maar na nummer 2 besloot de zorg coordinator bij me te blijven gelukkig. Het gaat je mentaal niet in de koude kleren zitten. En ook ik heb toen thuis heel hard geroepen dat als het zo moet ik ander werk ga zoeken..
Wat zwaar. :* Als je afgestompt zou raken en het je niets meer zou doen, dat zou ook niet goed zijn denk ik. Maar er zit wel een limiet aan wat een mens kan hebben.

Gisteren was er een CNN-correspondent in het nieuws omdat ze live in een uitzending brak vanwege alle corona-ellende die ze in ziekenhuizen heeft gezien. ;(
pi_197407384
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:43 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Mwah, wat ik zie en lees zitten ze in Londen ook doodleuk zonder mondkapje in een volle metro, en in Spanje en Italië bijvoorbeeld is familie heilig dus daar wordt ook volop familie bezocht. Volgens mij is het dus wel een globaal probleem dat een deel van de bevolking de maatregelen (verplichtingen dan wel oproepen ) niet meer zo nauw naleeft.
In Amerika zie je dat ook heel veel toch, volgens mij zijn er procentueel best wat Trump-aanhangers die weigeren een mondkapje te dragen en vervolgens samen gaan protesteren tegen de Corona maatregelen. -O-
pi_197407441
Ik vind het wel lastig dat ze nu eigenlijk al zeggen "zie elkaar alleen als het noodzakelijk is", want wat is dan noodzakelijk? Voor mijn mentale gezondheid en enig plezier in het leven is het heel erg goed dat ik nog sociale contacten heb. En daarbij houden we ons netjes aan de maximaal 2 mensen en 1,5m afstand maatregelen.

Ik weet dat de zorg overbelast is dus we moeten wel, maar ik vrees ook voor hoe lang de psychische zorg overbelast gaat zijn na al die maanden lockdown, vooral als er nog meer beperkingen komen.
pi_197407650
Bezoekregeling zou ik ook vrij lastig vinden maar dat is dan vooral uit praktisch oogpunt.. de enige mogelijke opvang voor mn kinderen is op dit moment mn moeder. Nou hoef ik niet veel te werken door de weeks maar kan er ook niet helemaal onderuit..

Het enige waarom ik op dit moment s avonds nog buiten de deur ben is als ik van mn werk af kom. Ik ga er vanuit dat er dan wel iets zou kunnen met verklaring van werkgever.
En ooit als we bij mn schoonzus op visite geweest zijn, maar goed als bezoek niet meer mag slaan we dat voorlopig gewoon over.

Maar zou het voor alleenstaanden wel heel vervelend vinden als ze niet op bezoek mogen. Dan zit je dus echt hele dagen alleen..
pi_197407798
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:10 schreef Malteser het volgende:

[..]

[..]

Fysiotherapie, manuele therapie, rust houden (hoe dan :X ) en proberen wel te bewegen, maar niet te forceren.
Jeetje, lange adem dus. Mag je bepaalde dingen niet doen? (zoals tillen)
pi_197407920
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:50 schreef Vaiana het volgende:
Ik vind het wel lastig dat ze nu eigenlijk al zeggen "zie elkaar alleen als het noodzakelijk is", want wat is dan noodzakelijk? Voor mijn mentale gezondheid en enig plezier in het leven is het heel erg goed dat ik nog sociale contacten heb. En daarbij houden we ons netjes aan de maximaal 2 mensen en 1,5m afstand maatregelen.

Ik weet dat de zorg overbelast is dus we moeten wel, maar ik vrees ook voor hoe lang de psychische zorg overbelast gaat zijn na al die maanden lockdown, vooral als er nog meer beperkingen komen.
Ik vind het erg belangrijk mijn ouders en schoonouders te zien en dat zij hun kleinkinderen zien. Ik weet dat veel gezinnen dit anders doen maar ik zou het mijn ouders en schoonouders niet aan kunnen doen hen dit bezoek af te nemen.
Dat breekt hun hart en daar pas ik voor.
Daar ben ik ook eerlijk in.
Sorry.
pi_197408059
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:43 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Mwah, wat ik zie en lees zitten ze in Londen ook doodleuk zonder mondkapje in een volle metro, en in Spanje en Italië bijvoorbeeld is familie heilig dus daar wordt ook volop familie bezocht. Volgens mij is het dus wel een globaal probleem dat een deel van de bevolking de maatregelen (verplichtingen dan wel oproepen ) niet meer zo nauw naleeft.
Ik kan niet voor de rest van Spanje spreken. Maar ik was er van de zomer. En mijn familie hield zelfs binnen het gezin 1,5mtr afstand. Sterker nog. Zelfs binnen een mondkapje.
Mijn tante was jarig. En het zijn 3 huizen op een soort van pleintje. En alledrie d huizen zijn van familie.
Dus iedereen was buiten voor zijn/haar eigen huis. Iedereen 1,5 meter van elkaar bij de eigen woning en iedereen met mondkapje.
Dat laatste is op straat verplicht overigens.
pi_197408077
Nou dat dus, je dupeert met een avondklok en een bezoekverbod juist de mensen met goede wil. De mensen waar het om gaat, die breken nu al de regels en die worden ook niet gehandhaafd.

Mijn moeder woont dus alleen en ook zelfstandig. Buiten de mantelzorg is het ook fijn dat iemand haar tuin even veegt etc. Ze wandelt elke week met een vriendin en elke week met haar broer. Dan drinken ze meteen samen een kopje koffie. Als dat allemaal stopt, ik wil er niet eens aan denken. Als mijn huis er groot genoeg voor zou zijn, zou ik haar in huis nemen in die situatie.
pi_197408089
Wij zien nu maximaal 2 mensen per week. Dat zijn dan mijn ouders of schoonouders. Dat doen we al sinds begin december zo en daarmee wordt je wereld al zo klein.
Laat staan inderdaad de voorbeelden die hierboven genoemd worden over alleenstaanden en zeker binnen die groep degene die ook geen werk (meer) hebben, activiteiten allemaal niet doorgaan en mss ook nog eens wat minder mobiel zijn waarvoor een rondje wandelen ook een uitdaging is.
pi_197408134
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:15 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik vind het erg belangrijk mijn ouders en schoonouders te zien en dat zij hun kleinkinderen zien. Ik weet dat veel gezinnen dit anders doen maar ik zou het mijn ouders en schoonouders niet aan kunnen doen hen dit bezoek af te nemen.
Dat breekt hun hart en daar pas ik voor.
Daar ben ik ook eerlijk in.
Sorry.
Mijn vader ging hier de 1e lockdown echt aan onderdoor, dat hij de kleinkinderen niet zag. Nu komt hij zo nu en dan langs.

Mijn moeder zit nu plotseling in de medische molen. En ze spreekt redelijk goed Nederlands. Maar met de artsen is ze bang iets niet te begrijpen. Dus ik ga mee naar de consulten.
pi_197408227
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:43 schreef Malteser het volgende:
Weten jullie nog dat ik vorige week schreef dat ik zo’n pijn in mijn rug had... Dat blijkt een hernia. Heel handig wel tijdens de lockdown met twee jonge kindjes en een man die >60 uur werkt. Top dit.

Oh en over die Nintendo Switch. Oudste kende het hele apparaat niet, ook het idee van gamen niet. Maar ik verdenk ouders van klasgenootjes hier te hebben meegelezen want ze mochten vandaag tijdens de online les vertellen wat ze het allerleukste vonden. Er waren drie kindjes in het groepje van zeven kindjes die een Switch hadden gekregen.
Oh man, wat vervelend. Een hernia is zo lastig :*
Ga je een behandeling krijgen? Bij mij zijn er uiteindelijk meerdere keren spuiten op de pijnpoli gezet en dat heeft echt goed gewerkt!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197408352
Dochter wil nu ook een switch lite
pi_197408387
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:08 schreef exode het volgende:

[..]

Jeetje, lange adem dus. Mag je bepaalde dingen niet doen? (zoals tillen)
Vooral niet forceren. Tillen is ook niet wenselijk, ik kom er nu dus achter hoeveel ik til (wat niet gek is met kindjes van 5 en 2,5).
Ik doe mijn best zo snel mogelijk te herstellen, drie keer per week therapie, thuis oefeningen doen, we gaan zien hoe lang het duurt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197408427
Ik zou helemaal geen bezoek ook echt heel moeilijk vinden.
Mijn vader leeft echt op als de kinderen en/of ik langskomen. Hij heeft thuis mijn moeder, maar leeft door zijn blindheid en de daarbij gekomen depressies al jarenlang in een soort sociale isolatie. Ik zou hem dat niet aan willen doen ;(

Het is ook zo’n maatregel waarvan ik vermoed dat vooral mensen die nu niet het grote probleem zijn de dupe van worden.
Ik zou me er aan houden, maar ben ook niet bepaald een enorm risico doordat ik alleen mijn ouders en schoonouders zie zo’n beetje.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197408434
Ik vind een avondklok vanaf 20u ook wel heel heftig. Vanaf middernacht zoals in Belgie is nog te doen. Dan viseer je echt mensen die uitgaan en feestjes.
Ik vrees dat we ook weer richting gesloten grenzen gaan.
Bezoek doen we toch al amper aan. Heel af en toe gaat vriend met kind naar zijn ouders, meer niet. Naar die van mij kunnen we niet eens.
pi_197408460
Ik zie meer in afspraken over een 'bubbel'. Nu is het volgens de regels prima als je 7 dagen in de week 2 volwassenen en 3 kinderen over de vloer krijgt, elke dag een ander gezin.
Hoe jammer ik het ook vind, wij komen sinds de lockdown bij niemand. Zelfs met mijn ouders spreek ik buiten af.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 14 januari 2021 @ 17:44:02 #295
269689 crew  Viv
pi_197408521
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:41 schreef Hupje het volgende:
Zelfs met mijn ouders spreek ik buiten af.
Dat mag nu juist niet, tenminste niet met beide ouders tegelijk, dat je met 3 volwassenen buiten bent. En binnen mag dit wel. Wat ik echt heel krom vind, aangezien ze zeggen dat je buiten 18-20x minder kans op besmetting hebt vergeleken met binnen. 8)7
pi_197408578
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:44 schreef Viv het volgende:

[..]

Dat mag nu juist niet, tenminste niet met beide ouders tegelijk, dat je met 3 volwassenen buiten bent. En binnen mag dit wel. Wat ik echt heel krom vind, aangezien ze zeggen dat je buiten 18-20x minder kans op besmetting hebt vergeleken met binnen. 8)7
Wij mogen officieel straks niet meer met mn schoonmoeder afspreken om bij haar te eten. Ze mag wel bij ons.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197408594
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:40 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik vind een avondklok vanaf 20u ook wel heel heftig. Vanaf middernacht zoals in Belgie is nog te doen. Dan viseer je echt mensen die uitgaan en feestjes.
Ik vrees dat we ook weer richting gesloten grenzen gaan.
Bezoek doen we toch al amper aan. Heel af en toe gaat vriend met kind naar zijn ouders, meer niet. Naar die van mij kunnen we niet eens.
Frankrijk gaat vanaf 18:00 zelfs invoeren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 januari 2021 @ 17:49:35 #298
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197408615
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:44 schreef Viv het volgende:

[..]

Dat mag nu juist niet, tenminste niet met beide ouders tegelijk, dat je met 3 volwassenen buiten bent. En binnen mag dit wel. Wat ik echt heel krom vind, aangezien ze zeggen dat je buiten 18-20x minder kans op besmetting hebt vergeleken met binnen. 8)7
Dat inderdaad, ik mag niet eens een stukje gaan wandelen met mijn ouders en mijn gezin... maar ze mogen wel binnen bij ons op de koffie komen. Wij mogen dan weer niet binnen bij hun op de koffie, want we zijn met z’n drieën.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 14 januari 2021 @ 18:08:07 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197408953
quote:
6s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:27 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Ik had er vorige week 4 in 1 nacht. Ik was echt gebroken aan het eind van mn dienst. Normaal loop ik alleen de hele dienst maar na nummer 2 besloot de zorg coordinator bij me te blijven gelukkig. Het gaat je mentaal niet in de koude kleren zitten. En ook ik heb toen thuis heel hard geroepen dat als het zo moet ik ander werk ga zoeken..
Allemachtig... ;(

Mensen zeggen altijd tegen mij dat ze mijn werk zo zwaar vinden, zo verdrietig. Maar dat van jullie is vele malen zwaarder. Jullie bouwen een band met deze mensen op en moeten steeds opnieuw weer afscheid nemen. Veel vaker dan de gemiddelde mens. Dat alleen al lijkt me loeizwaar, bovenop de zorgtaken etc. :*
***
pi_197409288
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:18 schreef Nijna het volgende:

Op donderdag 14 januari 2021 16:08 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Enig idee hoe dat in andere landen werkt? Je leest steeds vaker dat landen een avondklok instellen, maar snap het nut niet als het niet te handhaven valt..

Bezoekverbod zou ik echt heel kut vinden Wie niet..?
Ik weet niet hoe dat in andere landen werkt, ik heb wel het idee dat "wij" als Nederlanders ook wel een stronteigenwijs volkje zijn. Ik weet niet hoe dat in andere landen zit, maar ik hoor of lees best vaak: oh het is toch niet verplicht, alleen een dringend verzoek. Dus dan doe ik het niet.
Terwijl er ook landen zijn, waar de mensen gewoon luisteren. Misschien werkt zo'n maatregel daar ook beter.
Ik kan je vertellen dat ze in Duitsland, het land van 'Ordnung muss sein' echt exáct dezelfde discussies voeren als hier. Volgens mij is het iets menselijks, niet iets van 'ons' of van 'nu'.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197409297
Dicht.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')