abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  woensdag 13 januari 2021 @ 16:37:15 #201
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197387121
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:29 schreef exode het volgende:
Mijn vriendin had overigens ook 7,5 maand vrij/verlof met geboorte Juul. Zwangerschapsverlof, compensatie vakanties in verlof en ouderschapsverlof, uiteindelijk was het iets van 6 weken onbetaald.
Je moet een tweeling hebben of idd OSV van meerdere kids inzetten wil je vanaf december 2019 t/m juli 2021 weg kunnen blijven.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197387246
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Je moet een tweeling hebben of idd OSV van meerdere kids inzetten wil je vanaf december 2019 t/m juli 2021 weg kunnen blijven.
Niet als je ook onbetaald verlof opneemt.
  woensdag 13 januari 2021 @ 16:45:44 #203
244125 laziness
pi_197387257
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:45 schreef exode het volgende:

[..]

Niet als je ook onbetaald verlof opneemt.
Klopt maar dat stond niet in de oorspronkelijke post genoemd ;)
pi_197387435
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:45 schreef laziness het volgende:

[..]

Klopt maar dat stond niet in de oorspronkelijke post genoemd ;)
OSV is in het onderwijs deels ook onbetaald dat bedoeld ik ermee. Ik neem aan dat je niet van een juf weet wat voor OSV ze opneemt. In totaal heb je recht op 1040 uur OSV per kind bij een fulltime dienstverband oftewel 26 weken. Dan kom je dus een heel eind. En dan nog 2 weken Kerstvakantie, 1 week voorjaarsvakantie en 2 weken meivakantie. dat tikt dus aardig door....
pi_197387620
En nog even over de switch: er komt een speciale Mario editie uit in het blauw en rood. EN Animal Crossing wordt momenteel via Amazon met 10 korting aangeboden.

Einde reclamebericht :D
pi_197387626
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:01 schreef amaranta het volgende:

[..]

Das een fiks verlof dan. Van ruim een jaar!
Jup. Deed ze bij haar oudste ook al, die was een flesweigeraar en ze kon geen andere oplossing vinden dan volledig ouderschapsverlof op te nemen. Dat beviel blijkbaar zo goed, dat ze nu niet alleen het betaalde deel heeft opgenomen, maar ook het onbetaalde deel. Met zomervakantie erbij (en compensatie vakanties), kom je blijkbaar een heel eind. Mijn jongste vond het wel heel jammer, hij was helemaal weg van haar. In het begin vroeg hij elke week wel of juf E. weer terugkwam binnenkort. Inmiddels is ze uiteraard bijna vergeten... zo gaat dat bij kleuters :+.
Venus in pocketformaat
loveli
pi_197387826
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:04 schreef exode het volgende:
En nog even over de switch: er komt een speciale Mario editie uit in het blauw en rood. EN Animal Crossing wordt momenteel via Amazon met 10 korting aangeboden.

Einde reclamebericht :D
Vorige week was Animal crossing zelfs nog een euro goedkoper bij amazon O-) :P

En over je werk: echt begrijpelijk dat je je zo voelt. Heeft dan idd meer met waardering te maken dan met geld.
Ik ben er ooit om vertrokken. Hopelijk snappen ze het en wordt het opgelost.
pi_197387939
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:14 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Vorige week was Animal crossing zelfs nog een euro goedkoper bij amazon O-) :P

En over je werk: echt begrijpelijk dat je je zo voelt. Heeft dan idd meer met waardering te maken dan met geld.
Ik ben er ooit om vertrokken. Hopelijk snappen ze het en wordt het opgelost.
Dank je wel!

Mijn manager voelt zich vooral heel schuldig, maar ik ben nu dus op het punt dat al die protocollen enzo me niet meer interesseren. Ik wil gewoon met terugwerkende kracht minstens 1 schaal omhoog.
Ik kan via mijn netwerk zo ergens anders aan de slag maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik heb hiervoor nooit langer dan 2 jaar ergens gewerkt dus dit zegt wel wat.
  woensdag 13 januari 2021 @ 17:26:37 #209
244125 laziness
pi_197388106
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:54 schreef exode het volgende:

[..]

OSV is in het onderwijs deels ook onbetaald dat bedoeld ik ermee. Ik neem aan dat je niet van een juf weet wat voor OSV ze opneemt. In totaal heb je recht op 1040 uur OSV per kind bij een fulltime dienstverband oftewel 26 weken. Dan kom je dus een heel eind. En dan nog 2 weken Kerstvakantie, 1 week voorjaarsvakantie en 2 weken meivakantie. dat tikt dus aardig door....
Voor de meeste mensen is OSV onbetaald in Nederland :P Onbetaald verlof is bij mij op het werk een sabbatical nemen :D
Wat het recht is weet iedereen hier wel denk ik :D Ongeacht of het betaald is of niet het blijft in totaal 1040 uur dus dat maakt het verschil niet. Maar goed je hebt natuurlijk eerst nog 16 weken zwangerschaps/bevallingsverlof (die was ik even vergeten :+ ) en als elke vakantie niet mee telt en wel er achteraan geplakt mag worden vliegt de tijd wel. Dan nog klinkt het wel heel lang maar het zal vast kloppen :P

Vind dat overigens een ongekende luxe maar tegelijkertijd niet perse wenselijk voor juf en school. Dat is echt wel heel lang er tussenuit.
pi_197388121
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:18 schreef exode het volgende:

[..]

Dank je wel!

Mijn manager voelt zich vooral heel schuldig, maar ik ben nu dus op het punt dat al die protocollen enzo me niet meer interesseren. Ik wil gewoon met terugwerkende kracht minstens 1 schaal omhoog.
Ik kan via mijn netwerk zo ergens anders aan de slag maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik heb hiervoor nooit langer dan 2 jaar ergens gewerkt dus dit zegt wel wat.
Snap ik. Het is niet alleen respectloos om je trouwe werknemers zoveel slechter te behandelen dan vers aangenomen mensen, het is ook nog eens dom. Stel jij bent het beu en vertrekt om ergens anders die 20% meer te verdienen. Hoeveel kost het ze dan wel niet om iemand nieuw te vinden en op te leiden. En protocollen :{w Altijd een mooi excuus om niet na te moeten denken.
pi_197388186
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:27 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Snap ik. Het is niet alleen respectloos om je trouwe werknemers zoveel slechter te behandelen dan vers aangenomen mensen, het is ook nog eens dom. Stel jij bent het beu en vertrekt om ergens anders die 20% meer te verdienen. Hoeveel kost het ze dan wel niet om iemand nieuw te vinden en op te leiden. En protocollen :{w Altijd een mooi excuus om niet na te moeten denken.
ja dat dus inderdaad....

Mijn functie is met name de afgelopen 4 jaar enorm veranderd en van die 4 jaar heb ik 1 jaar geen manager en afdeling gehad en een half jaar zo'n beetje half half. Daar is het grotendeels misgegaan. Ik ben echt blij dat ik nu een manager heb die uit zichzelf zegt 'Exode jij verdient te weinig, hier gaan we wat aan doen.' Maar dat is al weer even geleden. Mijn rol moet geherwaardeerd worden, dat moet weer langs HR en een of andere commissie. Leuk en aardig maar dat proces is nog niet eens ingezet.

Ik krijg ook nog steeds heel vaak 'jullie' mailtjes omdat veel mensen denken dat ik een afdeling ben. Dat is namelijk bij veel bedrijven zo. Niet omdat ik zo kneiterhard werk, maar ik heb het anders ingedeeld.
pi_197388282
Overigens weet ik niet zeker of de juf niet meer terugkomt dit jaar. Ik heb ook niet bijgehouden hoeveel uur ze al afwezig is geweest :P. Maar in het bericht in Parro stond nog geen einddatum en volgens mij de term onbetaald verlof. Of dat specifiek OSV is, kan ik me niet herinneren. Het bericht kan ik inmiddels niet meer vinden, tussen alle corona-updates.
Venus in pocketformaat
loveli
pi_197388350
Bij ons nav de persco van gisteren de verlofregeling weer verlengd, dus voor elk uur dat je opneemt vanwege je kinderen krijg je 1 uur extra.
Als we na 25-01 zo doorgaan, ga ik daar toch maar eens gebruik van maken.
  woensdag 13 januari 2021 @ 17:41:34 #214
244125 laziness
pi_197388400
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:38 schreef exode het volgende:
Bij ons nav de persco van gisteren de verlofregeling weer verlengd, dus voor elk uur dat je opneemt vanwege je kinderen krijg je 1 uur extra.
Als we na 25-01 zo doorgaan, ga ik daar toch maar eens gebruik van maken.
Dat is wel een hele mooie nette regeling. Kost jou dus niks. Moet alleen wel in de werkzaamheden passen, dat dan weer wel.
pi_197388418
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:30 schreef exode het volgende:

[..]

ja dat dus inderdaad....

Mijn functie is met name de afgelopen 4 jaar enorm veranderd en van die 4 jaar heb ik 1 jaar geen manager en afdeling gehad en een half jaar zo'n beetje half half. Daar is het grotendeels misgegaan. Ik ben echt blij dat ik nu een manager heb die uit zichzelf zegt 'Exode jij verdient te weinig, hier gaan we wat aan doen.' Maar dat is al weer even geleden. Mijn rol moet geherwaardeerd worden, dat moet weer langs HR en een of andere commissie. Leuk en aardig maar dat proces is nog niet eens ingezet.

Ik krijg ook nog steeds heel vaak 'jullie' mailtjes omdat veel mensen denken dat ik een afdeling ben. Dat is namelijk bij veel bedrijven zo. Niet omdat ik zo kneiterhard werk, maar ik heb het anders ingedeeld.
Ik hoop maar dat jullie tech/innovatie afdelingen iets vlotter werken dan dit, anders ben ik heel blij dat ik bij de concurrent zit (Grapje, daar zal het niet beter gaan vrees ik) :P
  woensdag 13 januari 2021 @ 17:47:07 #216
244125 laziness
pi_197388508
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:42 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ik hoop maar dat jullie tech/innovatie afdelingen iets vlotter werken dan dit, anders ben ik heel blij dat ik bij de concurrent zit (Grapje, daar zal het niet beter gaan vrees ik) :P
Grote bedrijven zijn hirarchisch en zeker in economisch mindere tijden moet je flink lobbyen bovenin om zoiets als 2 schalen omhoog er door te krijgen. Dat gaat echt over veel schijven en veel plasjes die er overheen gedaan moeten worden.
Dat is bij ons bedrijf net zo.
Maar een nieuwe fabriek neerplempen om vaccins te produceren kan wel pijlsnel. Het is maar net waar je prioriteiten liggen en dat is toch bij geld verdienen en te weinig bij de medewerkers helaas.

Soms mis ik wel eens het kleine bedrijfje waar ik met de directeur om tafel zat en vertelde welk software pakket ik wilde hebben en een paar maanden later was het er.
pi_197388562
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:47 schreef laziness het volgende:

[..]

Grote bedrijven zijn hirarchisch en zeker in economisch mindere tijden moet je flink lobbyen bovenin om zoiets als 2 schalen omhoog er door te krijgen. Dat gaat echt over veel schijven en veel plasjes die er overheen gedaan moeten worden.
Dat is bij ons bedrijf net zo.
Maar een nieuwe fabriek neerplempen om vaccins te produceren kan wel pijlsnel. Het is maar net waar je prioriteiten liggen en dat is toch bij geld verdienen en te weinig bij de medewerkers helaas.

Soms mis ik wel eens het kleine bedrijfje waar ik met de directeur om tafel zat en vertelde welk software pakket ik wilde hebben en een paar maanden later was het er.
Ik snap het ook heel goed, we hebben bijna 8000 medewerkers door deze protocollen voorkom je wildgroei en vriendjespolitiek.
Alleen ik snap niet dat een functie die in een verkeerde schaal zit, niet snel aangepast kan worden. Dan gaan ze ook over budget etc beginnen en dan denk ik inderdaad 'hallo als ik wegga moet het budget nog meer omhoog'

Ik heb vandaag een enorm technische presentatie gegeven overigens van 2 uur, dus daar kan je me alles over vragen Bottoms :7
pi_197388618
Ik snap je helemaal exode. Hopelijk komt er snel een oplossing
pi_197389509
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:41 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat is wel een hele mooie nette regeling. Kost jou dus niks. Moet alleen wel in de werkzaamheden passen, dat dan weer wel.
KPN heeft zo'n zelfde regeling voor mensen met kinderen <12. Ze nemen 2 uur op en hebben dan de halve dag vrij. Best fijn om op die manier lesgeven en werken te kunnen combineren. Al zal het werk ook gedaan moeten worden, dus het moet inderdaad wel passen. Ik zou er zeker gebruik van maken als ik daar zou werken. :Y
pi_197400568
Is er iedereen hier verdwaald in het kinder-huiswerk..
Of stilte voor de storm?

Exode, wat naar dat die bureaucratie dan ook nog in de weg ligt. Hopelijk gaan ze nu wel snel aan de slag voor je!

En nu we weer richting zomer gaan: definitief ontharen.. Hoe, waar, successen etc? Iemand tips voor benen/bikinilijn?
pi_197400622
Haha, DF, jij bent wel heel positief :D. De zomer lijkt nog zoooo ver weg. Verder geen tips. Ik scheer me in de zomer 1x per 2 weken denk ik. Ik heb lichte haartjes, dus dat is voor mij voldoende.
Venus in pocketformaat
loveli
pi_197400713
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:46 schreef Phaidra het volgende:
Haha, DF, jij bent wel heel positief :D. De zomer lijkt nog zoooo ver weg. Verder geen tips. Ik scheer me in de zomer 1x per 2 weken denk ik. Ik heb lichte haartjes, dus dat is voor mij voldoende.
Ach, de zon schijnt, het is droog buiten. Maar ik heb het liefst de lente O+

Ik heb nogal donkere haren, en scheren doe ik, epilaarapparaat ook wel voor een vakantie. Maar ben er wel klaar mee.
pi_197400879
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Is er iedereen hier verdwaald in het kinder-huiswerk..
Of stilte voor de storm?

Exode, wat naar dat die bureaucratie dan ook nog in de weg ligt. Hopelijk gaan ze nu wel snel aan de slag voor je!

En nu we weer richting zomer gaan: definitief ontharen.. Hoe, waar, successen etc? Iemand tips voor benen/bikinilijn?
Ik heb ipl gedaan. Maar die toko ging failliet.
Ik wil wel laser gaan doen. Had laatst een adresje, maar dat apparaat was gewoon een machine van Ali express.
Ze zei dat ze gediplomeerd was, maar dat betwijfel ik eerlijk gezegd.
pi_197400954
Ik had ook ipl met failliete toko. Had ook niet echt resultaat.
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:07:55 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197401021
Wij hebben de IPL van Philips. Niet goedkoop, werkt wel. :Y
pi_197401135
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:04 schreef F_r het volgende:
Ik had ook ipl met failliete toko. Had ook niet echt resultaat.
Ik had op zich wel resultaat...maar ik ben er dus nog niet....
pi_197401150
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:07 schreef BE het volgende:
Wij hebben de IPL van Philips. Niet goedkoop, werkt wel. :Y
Die heb ik gehad, en die heb ongeopend weer verkocht op marktplaats. Had hem gekocht voordat ik bij JustWellness begon. Toen dacht ik, nou dan heb ik die van Philips ook niet meer nodig
pi_197401176
Op mn oksel zit nauwelijks nog haar. Op mn benen her en der. Daar wil ik vanaf. Schaamstreek is ook best veel weg...maar die behoeft nog wel aandacht.
pi_197401244
Bij mij deed het dus echt niks. Ik heb ook zo'n lumea van philips na de verhuizing maar even opstarten weer.
pi_197401840
Definitief ontharen bij de bikini lijn lijkt mij echt geweldig. Zo’n hekel aan daar Eerst netjes te moeten maken voordat je lekker kan gaan zwemmen. :')
Ik droom heel vaak dat ik ga zwemmen zonder me berhaupt geschoren te hebben. _O-
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:58:44 #231
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197401954
Ik doe dat gewoon yolo.
pi_197402007
quote:
17s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:58 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik doe dat gewoon yolo.
Prima toch?
De een heeft er geen moeite mee om ongeschoren te gaan zwemmen.
En ander wil de haren weg hebben.
Kan allebei wmb
  donderdag 14 januari 2021 @ 12:33:38 #233
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197402577
Ja er zit toch ook nergens een oordeel over IPL of het weg willen hebben van haar?
het kan inderdaad allebei.
pi_197402799
quote:
17s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:58 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik doe dat gewoon yolo.
Ik vind dat geen pas. :@
Ben daar voor mezelf heel precies in. :)
pi_197402852
Team harig *O*
pi_197403011
Ik krijg af en toe last van ontstoken plekje in mijn lies.. Van die ingegroeide dingen.. Het mag wel van een mega-oerwoud terug naar een netjes onderhouden parkje ;)
pi_197403015
Niet pers team harig, ik scheer mijn oksels wel regelmatig. Benen alleen in de zomer en bikinilijn alleen als ik ga zwemmen over het algemeen.
Ik heb voor mn bovenlip wel eens overwogen om het permanent te laten weghalen, maar ik heb de indruk dat ze wat lichter zijn of minder haar, tegenwoordig. Vroeger bleekte ik het wel eens of ik haalde het zelf weg met van die strips van feet.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197403065
Ik heb mijn oksels laten laseren. Tijdens de zwangerschap is een beetje haar teruggekomen maar het is veel minder dan eerst. Ook donker haar dus had altijd een donkere schijn na het scheren.
No way dat ik dat ding bij mijn schaamstreek laat komen :X
En het is niet dat ik super kleinzerig ben want al 10+ jaar team brazilian
pi_197403127
Ik ben ook echt niet van constant overal kaal hoor. Benen laat ik gerust lekker zitten tot ik er weer eens zin in heb. Schaam streek als het te erg wordt en sowieso met zwemmen.
Oksels groeien niet zo snel dus kan makkelijk een tijdje niet naar omkijken. :P
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:05:51 #240
489639 Declan-Harp
The Black Wolf Company
pi_197403201
Hier blonde haartjes, dus hoef gelukkig alleen te scheren. 1x per week alles kaal en in de zomer m'n oksels en benen een keertje extra.

Donkere haartjes op een lichte huid lijkt me echt kut, sterkte ermee!
''Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.''
pi_197403368
quote:
81s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:05 schreef Declan-Harp het volgende:

Donkere haartjes op een lichte huid lijkt me echt kut, sterkte ermee!
Ik ben een soort Joey, ik moest om deze zin enorm hard lachen.
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:16:02 #242
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197403404
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:45 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik vind dat geen pas. :@
Ben daar voor mezelf heel precies in. :)
Hopen dan maar dat je mij niet tegenkomt als ik zwem :D
En dat is heus prima ik vind het echt teveel moeite om dit soort leefregels te hebben als je moet je bikinilijn scheren voor het zwemmen. Ik vind het echt jammer dat we haar wat normaal is beschouwen als vies.
pi_197403426
donker snelgroeiend haar met een lichte huid :{
Nu in de winter en geen wekelijkse zwembadbezoekjes door de lockdown doe ik mee met team harig maar ik kan me niets voorstellen bij maar eens in de paar weken hoeven scheren. Elke week epileren komt meer in de buurt.
pi_197403794
quote:
17s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:16 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Hopen dan maar dat je mij niet tegenkomt als ik zwem :D
En dat is heus prima ik vind het echt teveel moeite om dit soort leefregels te hebben als je moet je bikinilijn scheren voor het zwemmen. Ik vind het echt jammer dat we haar wat normaal is beschouwen als vies.
Ohnee, begrijp me niet verkeerd. Ik kijk echt niet naar andermans lichaamshaar. :) Voor mezelf vind ik dat geen fijn idee om zo te gaan zwemmen. :) Ik ben helemaal voor ‘leven en laten leven’. :)
pi_197403942
team harig! DWZ oksels scheer ik wl, maar dat is meer omdat er anders geuroverlast ontstaat, niet pers omdat t mooier is..
pi_197404258
Ik ben wel team scheer. Liefst zou ik ook permanente ontharing willen. Lijkt me heerlijk!
Benen doe ik in de winter eigenlijk niet, tenzij is daar ineens behoefte aan heb 🤣🤣

Oksels om de 2 dagen. Bikinilijn hou ik enigszins op orde nu..
In de zomer/op vakantie wel bijna dagelijks.
♥ Amber ♥ & ♥ Tess ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 14 januari 2021 @ 14:09:34 #247
489639 Declan-Harp
The Black Wolf Company
pi_197404379
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:14 schreef exode het volgende:

[..]

Ik ben een soort Joey, ik moest om deze zin enorm hard lachen.
Ik snap nu pas waarom :@ :')
  donderdag 14 januari 2021 @ 14:10:38 #248
489639 Declan-Harp
The Black Wolf Company
pi_197404398
Mijn haar groeit nu minder snel dan in de zomer, dat is toch onlogisch? :? Je zou denken dat het haar je warm moet houden in de winter..
pi_197404533
quote:
81s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:10 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn haar groeit nu minder snel dan in de zomer, dat is toch onlogisch? :? Je zou denken dat het haar je warm moet houden in de winter..
In de winter wordt het platgedrukt door dikke kleding. :+ In de zomer heeft het vrije toegang. Wildgroei!! *O*
  donderdag 14 januari 2021 @ 14:25:12 #250
489639 Declan-Harp
The Black Wolf Company
pi_197404677
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:17 schreef vencodark het volgende:

[..]

In de winter wordt het platgedrukt door dikke kleding. :+ In de zomer heeft het vrije toegang. Wildgroei!! *O*
Zou dt het zijn? :+
pi_197404698
quote:
81s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:25 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Zou dt het zijn? :+
Ik zeg maar wat. :P
  donderdag 14 januari 2021 @ 14:26:34 #252
489639 Declan-Harp
The Black Wolf Company
pi_197404702
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:26 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik zeg maar wat. :P
Ik gelukkig ook ;)
pi_197404833
Ik heb mijn kind naar buiten gegooid, wat istie lamlendig, pfff. Hebben jullie kinderen dat ook? Schoolwerk ging ook echt matig. Hij heeft bijna alles af voor vandaag, even kijken hoe hij zo weer binnenkomt en anders komt het wel een andere dag.
Hij wilde alleen maar hangen hangen hangen, werd er gek van. Hij is nu in de speeltuin verstoppertje aan het doen. Ik ben snel weer naar binnen gegaan :D

Ik ben team 'hou het ff netjes bij ja!'
pi_197404877
A. doet zijn huiswerk verrassend rustig vandaag. Ik heb semi geslapen op de bank terwijl Z. heel zachtjes Belle en het Beest keek (de animatie O+ ). Kom uit de nachtdienst dus niet teveel actie. :Y)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 januari 2021 @ 14:36:48 #255
426493 crew  PippenScottie
pi_197404897
Bij de groep 4 wordt massaal gechat met elkaar in Teams waar de ouders op Whatsapp dan weer over klagen dat hun kinderen niet doorwerken.

Ik vind papa zijn soms heel erg leuk.
pi_197404931
Ik moet eerlijk bekennen dat dit de eerste keer is in 6 weken tijd dat ik denk 'Hallo lamzak, doe eens wat!' Zijn schoolwerk ging elke dag voortvarend. Hij bleef vanochtend ook maar ouwehoeren. Het is zo'n dag dan maar lekker laten gaan.
Maar ik merk wel dat meer ouders dat hebben, dat kinderen vermoeider worden. Toch dat gebrek aan structuur? Geen idee eigenlijk.
  donderdag 14 januari 2021 @ 14:40:32 #257
489639 Declan-Harp
The Black Wolf Company
pi_197404965
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:33 schreef exode het volgende:
Ik heb mijn kind naar buiten gegooid, wat istie lamlendig, pfff. Hebben jullie kinderen dat ook? Schoolwerk ging ook echt matig. Hij heeft bijna alles af voor vandaag, even kijken hoe hij zo weer binnenkomt en anders komt het wel een andere dag.
Hij wilde alleen maar hangen hangen hangen, werd er gek van. Hij is nu in de speeltuin verstoppertje aan het doen. Ik ben snel weer naar binnen gegaan :D

Ik ben team 'hou het ff netjes bij ja!'
Oh nee joh, we zijn net 5km wezen wandelen. Super mooi weer en zoon heeft al het ijs onderweg lopen crushen. O+
pi_197404968
Vorig jaar kwam dat moment bij ons na twee maanden (volledig thuis, verboden tuin te verlaten). Toen hadden we eigenlijk allemaal een soort instort moment. Zeker mijn meiden van toen 7. Heb toen deel van het werk laten vallen omdat prioriteit lag bij het thuis leuk houden.
Met een meidenkwartet
pi_197405119
Dat lamlendige had mijn jongste van de week en die heeft vandaag een kuurtje vitamine V (vriendinnetje is even hier en ze fleurt weer op gelukkig). Dat was met de vorige schoolsluiting ook.
En ook al spreken ze elkaar online wel, ze had echt heel erg behoefte aan face to face contact met haar vriendinnetje.
Hoewel ze wel met de buurmeisjes afspreekt af en toe , maar dat geeft toch niet zo'n opsteker ofzo.
Dus ik hoop dat we dit er toch om de week in kunnen houden tot ze weer naar school gaan. Maar hangt waarschijnlijk ook af van de maatregelen of dat dan nog kan.
pi_197405423
Ik maak me ook echt wel zorgen om een bezoekverbod, niet dat wij bij veel mensen op bezoek gaan, verre van. Maar dat betekent dat mijn moeder dus alleen thuiszit, continu. Officieel heeft ze geen mantelzorg meer nodig en als haar buren haar niet verlinken is er natuurlijk weinig aan de hand. Ze mag eigenlijk nog steeds niet bukken en tillen dus mijn zus en ik springen nog bij. Maar goed misschien kan er dan een uitzondering gemaakt worden of zo, in samenspraak met de huisarts.

Ik snap het allemaal he, ik volg alle regels, houden er netjes aan etc etc. Maar ik vind een bezoekverbod echt enorm ver gaan merk ik. Want de mensen bij wie het fout gaat (lekker met zijn 10en bovenop elkaar) die laten zich hier echt niet door tegenhouden. Die doen nu tenslotte ook al iets wat niet mag. Ook met die avondklok, wij horen elke avond een groep jongeren door de straat rijden. Die hangen rond in het park in zo'n fietsenhok. Gaat die avondklok helpen? Die ouders laten ze nu toch ook al gaan? Die zijn niet gek die weten echt wel waar ze uithangen en met wie.

Van die avondklok zullen wij 0 last hebben, als de kinderen op bed liggen, hangen wij de rest van de avond in ons huispak op de bank. Maar er zijn zoveel mensen die juist als de kinderen op bed liggen even naar buiten willen, even willen lopen zonder die koters die elke 5 seconden roepen 'is het nog veeeeeer?'

Ja ik weet het, niets is perfect en we moeten iets, ik denk alleen dat je hier niets mee bereikt zoals gezegd, degene die toch al doen wat ze niet mogen, gaan daar gewoon mee door. Dat de boa's en agenten al hebben gezegd dat er niet op kunnen gaan handhaven maakt het ook een wassen neus.
  donderdag 14 januari 2021 @ 15:34:49 #261
489639 Declan-Harp
The Black Wolf Company
pi_197406082
@exode juist met een avondklok valt er wl te handhaven. Als zo'n groepje jongeren 1x met een boete thuis komt zijn de ouders het ook gauw genoeg zat lijkt mij.
pi_197406140
Hier al avondklok van 22.00-6.00. Helemaal prima. Zeker nu in de winter.

Tenten ziekenhuis ook weer open hier voor covid patinten met mildere klachten. Lig je daar op de parkeerplaats in een tent... Hoop dat het niet zo ver hoeft te komen in Nederland.
Met een meidenkwartet
pi_197406244
Weten jullie nog dat ik vorige week schreef dat ik zo’n pijn in mijn rug had... Dat blijkt een hernia. Heel handig wel tijdens de lockdown met twee jonge kindjes en een man die >60 uur werkt. Top dit.

Oh en over die Nintendo Switch. Oudste kende het hele apparaat niet, ook het idee van gamen niet. Maar ik verdenk ouders van klasgenootjes hier te hebben meegelezen want ze mochten vandaag tijdens de online les vertellen wat ze het allerleukste vonden. Er waren drie kindjes in het groepje van zeven kindjes die een Switch hadden gekregen.
pi_197406332
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:43 schreef Malteser het volgende:
Weten jullie nog dat ik vorige week schreef dat ik zo’n pijn in mijn rug had... Dat blijkt een hernia. Heel handig wel tijdens de lockdown met twee jonge kindjes en een man die >60 uur werkt. Top dit.

Oh en over die Nintendo Switch. Oudste kende het hele apparaat niet, ook het idee van gamen niet. Maar ik verdenk ouders van klasgenootjes hier te hebben meegelezen want ze mochten vandaag tijdens de online les vertellen wat ze het allerleukste vonden. Er waren drie kindjes in het groepje van zeven kindjes die een Switch hadden gekregen.
autsj, dat is niet zo handig nee.. Gaan ze er iets aan doen, of vooral rust ( :X ) houden?
pi_197406622
quote:
81s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:34 schreef Declan-Harp het volgende:
@:exode juist met een avondklok valt er wl te handhaven. Als zo'n groepje jongeren 1x met een boete thuis komt zijn de ouders het ook gauw genoeg zat lijkt mij.
Niet als Boa's en agenten zeggen niet te gaan handhaven.
pi_197406631
quote:

Au! Nee joh, dat is echt naar en nu?
  donderdag 14 januari 2021 @ 16:04:23 #267
489639 Declan-Harp
The Black Wolf Company
pi_197406638
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:03 schreef exode het volgende:

[..]

Niet als Boa's en agenten zeggen niet te gaan handhaven.
Dan slaat het nergens op inderdaad.
pi_197406671
quote:
@:exode juist met een avondklok valt er wl te handhaven. Als zo'n groepje jongeren 1x met een boete thuis komt zijn de ouders het ook gauw genoeg zat lijkt mij.
Maar dan moet er wel mankracht zijn om dat te handhaven en ik hoorde gisteren een politieman bij Jinek vertellen dat ze daar de mankracht niet voor hebben...
Dus ik vraag me echt wel af of het te handhaven is en of het dan veel op gaat leveren.

Ik ben benieuwd wat ze met het bezoek gaan doen, ik zou het wel missen als we mijn ouders niet meer kunnen zien een tijdje. Maar ook daar komen we wel weer overheen. Maar ik zou me er wel druk over maken als vooral mijn jongste, daardoor haar vriendinnetje niet zou kunnen zien. We wachten het maar af.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:37 schreef Cathmar het volgende:
Hier al avondklok van 22.00-6.00. Helemaal prima. Zeker nu in de winter.

Tenten ziekenhuis ook weer open hier voor covid patinten met mildere klachten. Lig je daar op de parkeerplaats in een tent... Hoop dat het niet zo ver hoeft te komen in Nederland.
Maar dan moet je daar wel personeel voor hebben en ze zitten nu al in de knel... Kan je wel meer capaciteit creren met tenten, maar als er niemand is om die bedden te bedienen dan houdt het ook op.

Ik hoorde gisteren van mijn man dat hij iemand had verzorgen die in een verzorgingstehuis hier in de regio werkt dat er nachtdiensten zijn waarin meerdere mensen overlijden en dat het personeel dat gewoon mentaal niet trekt en er daardoor mensen stoppen met werken of ziek worden.
  donderdag 14 januari 2021 @ 16:08:05 #269
489639 Declan-Harp
The Black Wolf Company
pi_197406709
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:06 schreef Nijna het volgende:

[..]

Maar dan moet er wel mankracht zijn om dat te handhaven en ik hoorde gisteren een politieman bij Jinek vertellen dat ze daar de mankracht niet voor hebben...
Dus ik vraag me echt wel af of het te handhaven is en of het dan veel op gaat leveren.

Ik ben benieuwd wat ze met het bezoek gaan doen, ik zou het wel missen als we mijn ouders niet meer kunnen zien een tijdje. Maar ook daar komen we wel weer overheen. Maar ik zou me er wel druk over maken als vooral mijn jongste, daardoor haar vriendinnetje niet zou kunnen zien. We wachten het maar af.
[..]

Maar dan moet je daar wel personeel voor hebben en ze zitten nu al in de knel... Kan je wel meer capaciteit creren met tenten, maar als er niemand is om die bedden te bedienen dan houdt het ook op.

Ik hoorde gisteren van mijn man dat hij iemand had verzorgen die in een verzorgingstehuis hier in de regio werkt dat er nachtdiensten zijn waarin meerdere mensen overlijden en dat het personeel dat gewoon mentaal niet trekt en er daardoor mensen stoppen met werken of ziek worden.
Enig idee hoe dat in andere landen werkt? Je leest steeds vaker dat landen een avondklok instellen, maar snap het nut niet als het niet te handhaven valt..

Bezoekverbod zou ik echt heel kut vinden :N Wie niet..? ;(
  donderdag 14 januari 2021 @ 16:09:48 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197406744
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:16 schreef amaranta het volgende:
Op mn oksel zit nauwelijks nog haar. Op mn benen her en der. Daar wil ik vanaf. Schaamstreek is ook best veel weg...maar die behoeft nog wel aandacht.
Dat laatste vind ik nog wel tricky om zelf te doen. Best pijnlijk. Beter dat een ander dat dan doet, dan kom je er niet onderuit. :D

Oh, en weet je waar ik hem ook voor gebruik? Couperose op mijn wangen! :o
Ik ging een keer zoeken wat je daar nou aan kon doen en toen kwam ik een schoonheidssalon tegen die daar IPL voor gebruikte. Dus toen dacht ik 'dat kan ik ook!' en het lijkt echt te werken, het is minder geworden. :Y

:@ Ander onderwerp al weer. :@
pi_197406763
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:49 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

autsj, dat is niet zo handig nee.. Gaan ze er iets aan doen, of vooral rust ( :X ) houden?
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:04 schreef exode het volgende:

[..]

Au! Nee joh, dat is echt naar en nu?
Fysiotherapie, manuele therapie, rust houden (hoe dan :X ) en proberen wel te bewegen, maar niet te forceren.
pi_197406775
Wat ik wel lastig vind aan een avondklok is dat je opties voor spreiding van drukte in bijv de supermarkt lastiger wordt.
Zo ga ik vaak dinsdagavond om 20:00 boodschappen doen omdat het dan rustig is in de winkel. Nu kan ik dat ook op een ander moment maar met ook thuiswerken, kinderen helpen met schoolwerk zijn de opties om overdag op rustige momenten te gaan heel beperkt.
Juist tussen 16-18 wil je hier niet in de supermarkt komen gelet op de drukte.

Ook wat iemand hierboven aanhaalde, de optie om even te ontspannen door een rondje te lopen in rust en stilte ;) kan ook heel waardevol zijn.
Als het moet dan moet het en zal ik me er ook aan houden.
pi_197406871
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:11 schreef Roosje84 het volgende:
Wat ik wel lastig vind aan een avondklok is dat je opties voor spreiding van drukte in bijv de supermarkt lastiger wordt.
Zo ga ik vaak dinsdagavond om 20:00 boodschappen doen omdat het dan rustig is in de winkel. Nu kan ik dat ook op een ander moment maar met ook thuiswerken, kinderen helpen met schoolwerk zijn de opties om overdag op rustige momenten te gaan heel beperkt.

Ook wat iemand hierboven aanhaalde, de optie om even te ontspannen door een rondje te lopen in rust en stilte ;) kan ook heel waardevol zijn.
Ik deed inderdaad ook boodschappen tussen 20.00 en 21.00 uur. Dat wordt ‘m dan even niet. Wel jammer, want er is op dat tijdstip haast niemand in de winkel.

En ik bestel ook online maar er is steeds iets wat ze dan op het laatste moment niet kunnen leveren. Dan moet ik dus alsnog naar de winkel.
pi_197406907
quote:
81s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:08 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Enig idee hoe dat in andere landen werkt? Je leest steeds vaker dat landen een avondklok instellen, maar snap het nut niet als het niet te handhaven valt..

Bezoekverbod zou ik echt heel kut vinden :N Wie niet..? ;(
Ik weet niet hoe dat in andere landen werkt, ik heb wel het idee dat "wij" als Nederlanders ook wel een stronteigenwijs volkje zijn. Ik weet niet hoe dat in andere landen zit, maar ik hoor of lees best vaak: oh het is toch niet verplicht, alleen een dringend verzoek. Dus dan doe ik het niet.
Terwijl er ook landen zijn, waar de mensen gewoon luisteren. Misschien werkt zo'n maatregel daar ook beter.

@Malteser dat is klote... sterkte en beterschap!

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:11 schreef Roosje84 het volgende:

Voor de spreiding in de supermarkt zou het wel heel beroerd zijn, moeten hetzelfde aantal mensen in minder tijd, dus drukker...
pi_197407048
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 14 januari 2021 16:06 schreef Nijna het volgende:

Ik had er vorige week 4 in 1 nacht. Ik was echt gebroken aan het eind van mn dienst. Normaal loop ik alleen de hele dienst maar na nummer 2 besloot de zorg coordinator bij me te blijven gelukkig. Het gaat je mentaal niet in de koude kleren zitten. En ook ik heb toen thuis heel hard geroepen dat als het zo moet ik ander werk ga zoeken..
pi_197407248
Avondklok lijkt mij balen bij bezoek ouders -en schoonouders. Ouders zijn weleens hier voor een spelletje Catan. En bezoek bij schoonouders is gauw tot 21:30 wel gezellig.
We wachten het af. Het innerlijk conflict wordt er sowieso niet minder om. -O-
pi_197407263
quote:
En jij denkt dat die ouders dat betalen? Als je ouders zo lam zijn om je te laten gaan (want kom op die weten echt wel dat ze niet 1 op 1 gaan hangen) dan gaan ze ook die boete niet betalen. En dan
quote:
81s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:04 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Dan slaat het nergens op inderdaad.
Dat dus. En er KAN nu ook gehandhaafd worden. Heel simpel, je mag immers niet met meer dan 2 personen buiten zijn. Doe dat dan! Want inderdaad, van een avondklok word ik heel verdrietig om over een bezoekverbod nog maar te zwijgen. En ik denk dat beide maatregelen veel meer mensen gaan duperen dan dat het werkelijk wat oplevert. Om maar eens een voorbeeld te noemen: nu mag er nog gesport worden buiten, wordt knap lastig met een avondklok.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 14 januari 2021 @ 16:43:02 #278
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_197407308
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:18 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe dat in andere landen werkt, ik heb wel het idee dat "wij" als Nederlanders ook wel een stronteigenwijs volkje zijn. Ik weet niet hoe dat in andere landen zit, maar ik hoor of lees best vaak: oh het is toch niet verplicht, alleen een dringend verzoek. Dus dan doe ik het niet.
Terwijl er ook landen zijn, waar de mensen gewoon luisteren. Misschien werkt zo'n maatregel daar ook beter.
Mwah, wat ik zie en lees zitten ze in Londen ook doodleuk zonder mondkapje in een volle metro, en in Spanje en Itali bijvoorbeeld is familie heilig dus daar wordt ook volop familie bezocht. Volgens mij is het dus wel een globaal probleem dat een deel van de bevolking de maatregelen (verplichtingen dan wel oproepen ) niet meer zo nauw naleeft.
No hay mal que dure cien aos ni cuerpo que lo aguante
  Manager PR / Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 16:46:37 #279
269689 crew  Viv
Rust zacht, static
pi_197407377
quote:
6s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:27 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Ik had er vorige week 4 in 1 nacht. Ik was echt gebroken aan het eind van mn dienst. Normaal loop ik alleen de hele dienst maar na nummer 2 besloot de zorg coordinator bij me te blijven gelukkig. Het gaat je mentaal niet in de koude kleren zitten. En ook ik heb toen thuis heel hard geroepen dat als het zo moet ik ander werk ga zoeken..
Wat zwaar. :* Als je afgestompt zou raken en het je niets meer zou doen, dat zou ook niet goed zijn denk ik. Maar er zit wel een limiet aan wat een mens kan hebben.

Gisteren was er een CNN-correspondent in het nieuws omdat ze live in een uitzending brak vanwege alle corona-ellende die ze in ziekenhuizen heeft gezien. ;(
Nieuw subforum WEB: webshops van & voor FOK!kers
Ontmoet andere webshophouders & zet je eigen webshop in de schijnwerpers!
pi_197407384
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:43 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Mwah, wat ik zie en lees zitten ze in Londen ook doodleuk zonder mondkapje in een volle metro, en in Spanje en Itali bijvoorbeeld is familie heilig dus daar wordt ook volop familie bezocht. Volgens mij is het dus wel een globaal probleem dat een deel van de bevolking de maatregelen (verplichtingen dan wel oproepen ) niet meer zo nauw naleeft.
In Amerika zie je dat ook heel veel toch, volgens mij zijn er procentueel best wat Trump-aanhangers die weigeren een mondkapje te dragen en vervolgens samen gaan protesteren tegen de Corona maatregelen. -O-
pi_197407441
Ik vind het wel lastig dat ze nu eigenlijk al zeggen "zie elkaar alleen als het noodzakelijk is", want wat is dan noodzakelijk? Voor mijn mentale gezondheid en enig plezier in het leven is het heel erg goed dat ik nog sociale contacten heb. En daarbij houden we ons netjes aan de maximaal 2 mensen en 1,5m afstand maatregelen.

Ik weet dat de zorg overbelast is dus we moeten wel, maar ik vrees ook voor hoe lang de psychische zorg overbelast gaat zijn na al die maanden lockdown, vooral als er nog meer beperkingen komen.
pi_197407650
Bezoekregeling zou ik ook vrij lastig vinden maar dat is dan vooral uit praktisch oogpunt.. de enige mogelijke opvang voor mn kinderen is op dit moment mn moeder. Nou hoef ik niet veel te werken door de weeks maar kan er ook niet helemaal onderuit..

Het enige waarom ik op dit moment s avonds nog buiten de deur ben is als ik van mn werk af kom. Ik ga er vanuit dat er dan wel iets zou kunnen met verklaring van werkgever.
En ooit als we bij mn schoonzus op visite geweest zijn, maar goed als bezoek niet meer mag slaan we dat voorlopig gewoon over.

Maar zou het voor alleenstaanden wel heel vervelend vinden als ze niet op bezoek mogen. Dan zit je dus echt hele dagen alleen..
pi_197407798
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:10 schreef Malteser het volgende:

[..]

[..]

Fysiotherapie, manuele therapie, rust houden (hoe dan :X ) en proberen wel te bewegen, maar niet te forceren.
Jeetje, lange adem dus. Mag je bepaalde dingen niet doen? (zoals tillen)
pi_197407920
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:50 schreef Vaiana het volgende:
Ik vind het wel lastig dat ze nu eigenlijk al zeggen "zie elkaar alleen als het noodzakelijk is", want wat is dan noodzakelijk? Voor mijn mentale gezondheid en enig plezier in het leven is het heel erg goed dat ik nog sociale contacten heb. En daarbij houden we ons netjes aan de maximaal 2 mensen en 1,5m afstand maatregelen.

Ik weet dat de zorg overbelast is dus we moeten wel, maar ik vrees ook voor hoe lang de psychische zorg overbelast gaat zijn na al die maanden lockdown, vooral als er nog meer beperkingen komen.
Ik vind het erg belangrijk mijn ouders en schoonouders te zien en dat zij hun kleinkinderen zien. Ik weet dat veel gezinnen dit anders doen maar ik zou het mijn ouders en schoonouders niet aan kunnen doen hen dit bezoek af te nemen.
Dat breekt hun hart en daar pas ik voor.
Daar ben ik ook eerlijk in.
Sorry.
pi_197408059
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:43 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik kan niet voor de rest van Spanje spreken. Maar ik was er van de zomer. En mijn familie hield zelfs binnen het gezin 1,5mtr afstand. Sterker nog. Zelfs binnen een mondkapje.
Mijn tante was jarig. En het zijn 3 huizen op een soort van pleintje. En alledrie d huizen zijn van familie.
Dus iedereen was buiten voor zijn/haar eigen huis. Iedereen 1,5 meter van elkaar bij de eigen woning en iedereen met mondkapje.
Dat laatste is op straat verplicht overigens.
pi_197408077
Nou dat dus, je dupeert met een avondklok en een bezoekverbod juist de mensen met goede wil. De mensen waar het om gaat, die breken nu al de regels en die worden ook niet gehandhaafd.

Mijn moeder woont dus alleen en ook zelfstandig. Buiten de mantelzorg is het ook fijn dat iemand haar tuin even veegt etc. Ze wandelt elke week met een vriendin en elke week met haar broer. Dan drinken ze meteen samen een kopje koffie. Als dat allemaal stopt, ik wil er niet eens aan denken. Als mijn huis er groot genoeg voor zou zijn, zou ik haar in huis nemen in die situatie.
pi_197408089
Wij zien nu maximaal 2 mensen per week. Dat zijn dan mijn ouders of schoonouders. Dat doen we al sinds begin december zo en daarmee wordt je wereld al zo klein.
Laat staan inderdaad de voorbeelden die hierboven genoemd worden over alleenstaanden en zeker binnen die groep degene die ook geen werk (meer) hebben, activiteiten allemaal niet doorgaan en mss ook nog eens wat minder mobiel zijn waarvoor een rondje wandelen ook een uitdaging is.
pi_197408134
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:15 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik vind het erg belangrijk mijn ouders en schoonouders te zien en dat zij hun kleinkinderen zien. Ik weet dat veel gezinnen dit anders doen maar ik zou het mijn ouders en schoonouders niet aan kunnen doen hen dit bezoek af te nemen.
Dat breekt hun hart en daar pas ik voor.
Daar ben ik ook eerlijk in.
Sorry.
Mijn vader ging hier de 1e lockdown echt aan onderdoor, dat hij de kleinkinderen niet zag. Nu komt hij zo nu en dan langs.

Mijn moeder zit nu plotseling in de medische molen. En ze spreekt redelijk goed Nederlands. Maar met de artsen is ze bang iets niet te begrijpen. Dus ik ga mee naar de consulten.
pi_197408227
quote:

Oh man, wat vervelend. Een hernia is zo lastig :*
Ga je een behandeling krijgen? Bij mij zijn er uiteindelijk meerdere keren spuiten op de pijnpoli gezet en dat heeft echt goed gewerkt!
pi_197408352
Dochter wil nu ook een switch lite
pi_197408387
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:08 schreef exode het volgende:

[..]

Jeetje, lange adem dus. Mag je bepaalde dingen niet doen? (zoals tillen)
Vooral niet forceren. Tillen is ook niet wenselijk, ik kom er nu dus achter hoeveel ik til (wat niet gek is met kindjes van 5 en 2,5).
Ik doe mijn best zo snel mogelijk te herstellen, drie keer per week therapie, thuis oefeningen doen, we gaan zien hoe lang het duurt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197408427
Ik zou helemaal geen bezoek ook echt heel moeilijk vinden.
Mijn vader leeft echt op als de kinderen en/of ik langskomen. Hij heeft thuis mijn moeder, maar leeft door zijn blindheid en de daarbij gekomen depressies al jarenlang in een soort sociale isolatie. Ik zou hem dat niet aan willen doen ;(

Het is ook zo’n maatregel waarvan ik vermoed dat vooral mensen die nu niet het grote probleem zijn de dupe van worden.
Ik zou me er aan houden, maar ben ook niet bepaald een enorm risico doordat ik alleen mijn ouders en schoonouders zie zo’n beetje.
pi_197408434
Ik vind een avondklok vanaf 20u ook wel heel heftig. Vanaf middernacht zoals in Belgie is nog te doen. Dan viseer je echt mensen die uitgaan en feestjes.
Ik vrees dat we ook weer richting gesloten grenzen gaan.
Bezoek doen we toch al amper aan. Heel af en toe gaat vriend met kind naar zijn ouders, meer niet. Naar die van mij kunnen we niet eens.
pi_197408460
Ik zie meer in afspraken over een 'bubbel'. Nu is het volgens de regels prima als je 7 dagen in de week 2 volwassenen en 3 kinderen over de vloer krijgt, elke dag een ander gezin.
Hoe jammer ik het ook vind, wij komen sinds de lockdown bij niemand. Zelfs met mijn ouders spreek ik buiten af.
  Manager PR / Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 17:44:02 #295
269689 crew  Viv
Rust zacht, static
pi_197408521
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:41 schreef Hupje het volgende:
Zelfs met mijn ouders spreek ik buiten af.
Dat mag nu juist niet, tenminste niet met beide ouders tegelijk, dat je met 3 volwassenen buiten bent. En binnen mag dit wel. Wat ik echt heel krom vind, aangezien ze zeggen dat je buiten 18-20x minder kans op besmetting hebt vergeleken met binnen. 8)7
Nieuw subforum WEB: webshops van & voor FOK!kers
Ontmoet andere webshophouders & zet je eigen webshop in de schijnwerpers!
pi_197408578
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:44 schreef Viv het volgende:

[..]

Dat mag nu juist niet, tenminste niet met beide ouders tegelijk, dat je met 3 volwassenen buiten bent. En binnen mag dit wel. Wat ik echt heel krom vind, aangezien ze zeggen dat je buiten 18-20x minder kans op besmetting hebt vergeleken met binnen. 8)7
Wij mogen officieel straks niet meer met mn schoonmoeder afspreken om bij haar te eten. Ze mag wel bij ons.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197408594
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:40 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik vind een avondklok vanaf 20u ook wel heel heftig. Vanaf middernacht zoals in Belgie is nog te doen. Dan viseer je echt mensen die uitgaan en feestjes.
Ik vrees dat we ook weer richting gesloten grenzen gaan.
Bezoek doen we toch al amper aan. Heel af en toe gaat vriend met kind naar zijn ouders, meer niet. Naar die van mij kunnen we niet eens.
Frankrijk gaat vanaf 18:00 zelfs invoeren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 januari 2021 @ 17:49:35 #298
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197408615
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:44 schreef Viv het volgende:

[..]

Dat inderdaad, ik mag niet eens een stukje gaan wandelen met mijn ouders en mijn gezin... maar ze mogen wel binnen bij ons op de koffie komen. Wij mogen dan weer niet binnen bij hun op de koffie, want we zijn met z’n drien.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 14 januari 2021 @ 18:08:07 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197408953
quote:
6s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:27 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Allemachtig... ;(

Mensen zeggen altijd tegen mij dat ze mijn werk zo zwaar vinden, zo verdrietig. Maar dat van jullie is vele malen zwaarder. Jullie bouwen een band met deze mensen op en moeten steeds opnieuw weer afscheid nemen. Veel vaker dan de gemiddelde mens. Dat alleen al lijkt me loeizwaar, bovenop de zorgtaken etc. :*
pi_197409288
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:18 schreef Nijna het volgende:

Op donderdag 14 januari 2021 16:08 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Bezoekverbod zou ik echt heel kut vinden Wie niet..?
Ik kan je vertellen dat ze in Duitsland, het land van 'Ordnung muss sein' echt exct dezelfde discussies voeren als hier. Volgens mij is het iets menselijks, niet iets van 'ons' of van 'nu'.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')