dat is wel het grootste probleem, het schijnt ook bij de BCO's geen uitzondering te zijn als ze vragen wie een positivo heeft gezien in de afgelopen week die dan met een contact of 50 komen en dat zijn dan nog degenen die er eerlijk over zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:38 schreef opreis het volgende:
Dat ze niet door de hele bevolking worden nageleefd.
Mag toch hopen van wel, als de druk op de ziekenhuizen enigszins lager is wil je toch eigenlijk direct weer versoepelen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het kabinet geen beleid maakt op weekcijfers. Maar oke.
En ja, dat zal vast eens gebeurt zijn, dat was dan ook oliedom.
Dat zal eerder te maken te hebben gehad met het momentum van die interviews.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:57 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ik heb deze vent nog nooit iets positiefs horen zeggen. Bij elke lockdown waarin ze hem hebben geïnterviewd stond zijn hoofd op onweer.
Ze heeft het eerst geprobeerd en heeft ongetwijfeld afgewogen voor zichzelf en haar kinderen hoe het dan nog een beetje werkt. Hoe constructief is het om dit af te doen als iets wat ze makkelijk anders had kunnen oplossen?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:39 schreef Fred het volgende:
[..]
Bijzonder dat je klaagt dat je kinderen de dupe worden, waarom niet andere activiteiten op een lager pitje zetten? Waarom vang je als ouder niet de klappen voor je kinderen op door bijvoorbeeld minder te werken?
Waarom wel tegen de school zeggen dat de kinderen er even niet zijn, maar niet tegen de werkgever zeggen dat jij er niet bent voor je kinderen?
Wat bedoel jij met weekcijfers als ik vragen mag dan?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Mag toch hopen van wel, als de druk op de ziekenhuizen enigszins lager is wil je toch eigenlijk direct weer versoepelen.
In elk geval de winkels weer open, kostenplaatje om alles maar dicht te houden is gigantisch.
Geen idee, ik woon niet in die landen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:43 schreef CR7 het volgende:
[..]
En waarom het andere landen ondanks strengere maatregelen nog slechter gaat komt door?
En opnieuw dezelfde discussie terwijl we allemaal weten dat er niets gaat veranderen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:49 schreef Luke83 het volgende:
Weer een dag waarop (waarschijnlijk) meer duidelijk wordt over de situatie na 19 januari, en direct weer een stuk drukker hier
Waar claim ik dat?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je premisse klopt niet. Maatregelen hebben overduidelijk diminishing returns. Er is geen linear verband tussen strenger ingrijpen en minder ziekenhuisbezetting. Jij claimt nu dat nóg strenger optreden zou betekenen dat de ziekenhuisbezetting significant sneller zou dalen. Ik zie daar geen onderbouwing voor.
Yep..quote:Op zondag 10 januari 2021 10:50 schreef Simmertje het volgende:
[..]
En opnieuw dezelfde discussie terwijl we allemaal weten dat er niets gaat veranderen.
Hangt af van de maatregel af en hoe het te handhaven is. School dicht = school dicht maakt het handhaven een stuk makkelijker, want iedereen die zn kind bij school afzet is dus in overtreding.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helpt het dan om de maatregelen strenger te maken?
Dat uitzoeken moet toch. Of lijkt het je een goed idee dat ziekenhuispersoneel ook niet meer naar zijn werk kan?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:51 schreef opreis het volgende:
Een stuk extremer is bijvoorbeeld als je ook verplicht thuis moet blijven. Als je op straat bent ben je in overtreding en niet dat je dat eerst per geval moet gaan uitzoeken.
Striktere maatregelen -> minder contact tussen mensen -> minder kans op doorgeven virus.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je premisse klopt niet. Maatregelen hebben overduidelijk diminishing returns. Er is geen linear verband tussen strenger ingrijpen en minder ziekenhuisbezetting. Jij claimt nu dat nóg strenger optreden zou betekenen dat de ziekenhuisbezetting significant sneller zou dalen. Ik zie daar geen onderbouwing voor.
Ik zeg nergens dat het makkelijk op te lossen is. Op andere plaatsen in het topic plaatst deze user opmerkingen dat ze baalt van de achterstand die haar kinderen hebben opgelopen bij de vorige lockdown en dat je het niet ziet zitten dat ze nu weer achterstand op lopen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:48 schreef Qarrad het volgende:
Ze heeft het eerst geprobeerd en heeft ongetwijfeld afgewogen voor zichzelf en haar kinderen hoe het dan nog een beetje werkt. Hoe constructief is het om dit af te doen als iets wat ze makkelijk anders had kunnen oplossen?
Ik kan gaan en staan waar ik wil binnen Nederland. Ik kan achter iedere voordeur naar binnen lopen (met toestemming bewoner uiteraard). Zolang dat kan is er geen sprake van een lockdown. Een lockdown betekent iets als 'opgesloten'. We zitten al 4 weken in 'totale' lockdown maar de cijfers gaan nog steeds met horten en stoten omlaag.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is er in vredesnaam halfbakken aan de huidige maatregelen?
Aantal patiënten in de ziekenhuizen dalen al dagen, rioolmetingen laten ook bijna een halvering zien ten op zichte van 7 december. Daarbij is regeren vooruit zien het gaat dus niet om de situatie van de afgelopen 3 dagen (al was er volgens mij ook nog een daling te zien in de ziekenhuizen) maar om de zichtbare trends. Stel dat die dalende zijn, dan is het wel discutabel om dinsdag de lockdown te verlengen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat bedoel jij met weekcijfers als ik vragen mag dan?
Want, het lijkt mij niet verstandig daar beleid op te maken omdat;
Week 2 ten opzichte van week 1 een daling van 25%, maar in de laatste 3 dagen van week 2 is er een overduidelijke stijging (even hypothetisch). Dan heb ik liever dat ze kijken naar de laatste 3 dagen. Maar misschien begrijp ik je verkeerd als je zegt weekcijfers.
Zoals je zelf ook al opmerkte is het niet zo simpel als dat.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:51 schreef opreis het volgende:
[..]
Hangt af van de maatregel af en hoe het te handhaven is. School dicht = school dicht maakt het handhaven een stuk makkelijker, want iedereen die zn kind bij school afzet is dus in overtreding.
Israel ging eind september binnen 2 weken van harde lockdown van 9000 naar 900 besmettingen. Het kan dus wel degelijk.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar is geen enkel bewijs voor. Kort en hard heeft nog nooit gewerkt,
Ja en dan gooi je het open en dan zit je 2 weken later weer in dezelfde shitquote:Op zondag 10 januari 2021 10:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Mag toch hopen van wel, als de druk op de ziekenhuizen enigszins lager is wil je toch eigenlijk direct weer versoepelen.
In elk geval de winkels weer open, kostenplaatje om alles maar dicht te houden is gigantisch.
Kan toch simpel op vertoon van de toegangspas van je werk?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:52 schreef Janneke141 het volgende:
Dat uitzoeken moet toch. Of lijkt het je een goed idee dat ziekenhuispersoneel ook niet meer naar zijn werk kan?
Dan moet je leren lezen want dat zeg ik helemaal niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je zegt dat we langer in lockdown blijven omdat er niet harder ingegrepen wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |