abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 januari 2021 @ 10:44:22 #201
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197319716
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:38 schreef opreis het volgende:
Dat ze niet door de hele bevolking worden nageleefd.
dat is wel het grootste probleem, het schijnt ook bij de BCO's geen uitzondering te zijn als ze vragen wie een positivo heeft gezien in de afgelopen week die dan met een contact of 50 komen en dat zijn dan nog degenen die er eerlijk over zijn.
pi_197319722
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het kabinet geen beleid maakt op weekcijfers. Maar oke.

En ja, dat zal vast eens gebeurt zijn, dat was dan ook oliedom.
Mag toch hopen van wel, als de druk op de ziekenhuizen enigszins lager is wil je toch eigenlijk direct weer versoepelen.
In elk geval de winkels weer open, kostenplaatje om alles maar dicht te houden is gigantisch.
blablablabla
pi_197319743
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 09:57 schreef CR7 het volgende:

[..]

Ik heb deze vent nog nooit iets positiefs horen zeggen. Bij elke lockdown waarin ze hem hebben geïnterviewd stond zijn hoofd op onweer.
Dat zal eerder te maken te hebben gehad met het momentum van die interviews.
blablablabla
  zondag 10 januari 2021 @ 10:48:12 #204
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197319756
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:39 schreef Fred het volgende:

[..]

Bijzonder dat je klaagt dat je kinderen de dupe worden, waarom niet andere activiteiten op een lager pitje zetten? Waarom vang je als ouder niet de klappen voor je kinderen op door bijvoorbeeld minder te werken?
Waarom wel tegen de school zeggen dat de kinderen er even niet zijn, maar niet tegen de werkgever zeggen dat jij er niet bent voor je kinderen?
Ze heeft het eerst geprobeerd en heeft ongetwijfeld afgewogen voor zichzelf en haar kinderen hoe het dan nog een beetje werkt. Hoe constructief is het om dit af te doen als iets wat ze makkelijk anders had kunnen oplossen?

Het is al een rotsituatie zonder dat je de maat genomen wordt.
pi_197319766
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Mag toch hopen van wel, als de druk op de ziekenhuizen enigszins lager is wil je toch eigenlijk direct weer versoepelen.
In elk geval de winkels weer open, kostenplaatje om alles maar dicht te houden is gigantisch.
Wat bedoel jij met weekcijfers als ik vragen mag dan?

Want, het lijkt mij niet verstandig daar beleid op te maken omdat;

Week 2 ten opzichte van week 1 een daling van 25%, maar in de laatste 3 dagen van week 2 is er een overduidelijke stijging (even hypothetisch). Dan heb ik liever dat ze kijken naar de laatste 3 dagen. Maar misschien begrijp ik je verkeerd als je zegt weekcijfers.
pi_197319769
Weer een dag waarop (waarschijnlijk) meer duidelijk wordt over de situatie na 19 januari, en direct weer een stuk drukker hier :)
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197319773
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:43 schreef CR7 het volgende:

[..]

En waarom het andere landen ondanks strengere maatregelen nog slechter gaat komt door?
Geen idee, ik woon niet in die landen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197319784
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:49 schreef Luke83 het volgende:
Weer een dag waarop (waarschijnlijk) meer duidelijk wordt over de situatie na 19 januari, en direct weer een stuk drukker hier :)
En opnieuw dezelfde discussie terwijl we allemaal weten dat er niets gaat veranderen.
pi_197319786
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je premisse klopt niet. Maatregelen hebben overduidelijk diminishing returns. Er is geen linear verband tussen strenger ingrijpen en minder ziekenhuisbezetting. Jij claimt nu dat nóg strenger optreden zou betekenen dat de ziekenhuisbezetting significant sneller zou dalen. Ik zie daar geen onderbouwing voor.
Waar claim ik dat?
pi_197319799
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:50 schreef Simmertje het volgende:

[..]

En opnieuw dezelfde discussie terwijl we allemaal weten dat er niets gaat veranderen.
Yep..
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197319802
-edit- hou eens op met op de persoon te spelen

[ Bericht 94% gewijzigd door Momo op 10-01-2021 11:17:31 ]
pi_197319808
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Helpt het dan om de maatregelen strenger te maken?
Hangt af van de maatregel af en hoe het te handhaven is. School dicht = school dicht maakt het handhaven een stuk makkelijker, want iedereen die zn kind bij school afzet is dus in overtreding.
Een stuk extremer is bijvoorbeeld als je ook verplicht thuis moet blijven. Als je op straat bent ben je in overtreding en niet dat je dat eerst per geval moet gaan uitzoeken.
pi_197319818
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waar claim ik dat?
Je zegt dat we langer in lockdown blijven omdat er niet harder ingegrepen wordt.
  zondag 10 januari 2021 @ 10:52:10 #214
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197319820
Ik verwacht helemaal niets bijzonders dinsdag, alles wordt gewoon met een aantal weken verlengd. Verder gaat Hugo iets roepen over licht aan einde tunnel want vaccineren is gestart etc.
  zondag 10 januari 2021 @ 10:52:28 #215
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197319828
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:51 schreef opreis het volgende:
Een stuk extremer is bijvoorbeeld als je ook verplicht thuis moet blijven. Als je op straat bent ben je in overtreding en niet dat je dat eerst per geval moet gaan uitzoeken.
Dat uitzoeken moet toch. Of lijkt het je een goed idee dat ziekenhuispersoneel ook niet meer naar zijn werk kan?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197319839
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je premisse klopt niet. Maatregelen hebben overduidelijk diminishing returns. Er is geen linear verband tussen strenger ingrijpen en minder ziekenhuisbezetting. Jij claimt nu dat nóg strenger optreden zou betekenen dat de ziekenhuisbezetting significant sneller zou dalen. Ik zie daar geen onderbouwing voor.
Striktere maatregelen -> minder contact tussen mensen -> minder kans op doorgeven virus.
  zondag 10 januari 2021 @ 10:53:08 #217
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197319841
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:48 schreef Qarrad het volgende:
Ze heeft het eerst geprobeerd en heeft ongetwijfeld afgewogen voor zichzelf en haar kinderen hoe het dan nog een beetje werkt. Hoe constructief is het om dit af te doen als iets wat ze makkelijk anders had kunnen oplossen?
Ik zeg nergens dat het makkelijk op te lossen is. Op andere plaatsen in het topic plaatst deze user opmerkingen dat ze baalt van de achterstand die haar kinderen hebben opgelopen bij de vorige lockdown en dat je het niet ziet zitten dat ze nu weer achterstand op lopen.
Dan is het imho raar dat je juist dan je Kinderen helemaal geen onderwijs geeft, dan weet je zeker dat je kinderen achterstand op gaan lopen.
So we just called him Fred
pi_197319850
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat is er in vredesnaam halfbakken aan de huidige maatregelen?
Ik kan gaan en staan waar ik wil binnen Nederland. Ik kan achter iedere voordeur naar binnen lopen (met toestemming bewoner uiteraard). Zolang dat kan is er geen sprake van een lockdown. Een lockdown betekent iets als 'opgesloten'. We zitten al 4 weken in 'totale' lockdown maar de cijfers gaan nog steeds met horten en stoten omlaag.

We hadden beter 2 weken in een echte lockdown kunnen gaan. Was je nu stuk verder.
pi_197319857
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat bedoel jij met weekcijfers als ik vragen mag dan?

Want, het lijkt mij niet verstandig daar beleid op te maken omdat;

Week 2 ten opzichte van week 1 een daling van 25%, maar in de laatste 3 dagen van week 2 is er een overduidelijke stijging (even hypothetisch). Dan heb ik liever dat ze kijken naar de laatste 3 dagen. Maar misschien begrijp ik je verkeerd als je zegt weekcijfers.
Aantal patiënten in de ziekenhuizen dalen al dagen, rioolmetingen laten ook bijna een halvering zien ten op zichte van 7 december. Daarbij is regeren vooruit zien het gaat dus niet om de situatie van de afgelopen 3 dagen (al was er volgens mij ook nog een daling te zien in de ziekenhuizen) maar om de zichtbare trends. Stel dat die dalende zijn, dan is het wel discutabel om dinsdag de lockdown te verlengen.

Niet geheel onlogisch omdat de ziekenhuizen nog steeds te druk zijn, maar gezien de kosten op zijn minst punt van discussie lijkt me toch.
blablablabla
pi_197319861
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:51 schreef opreis het volgende:

[..]

Hangt af van de maatregel af en hoe het te handhaven is. School dicht = school dicht maakt het handhaven een stuk makkelijker, want iedereen die zn kind bij school afzet is dus in overtreding.
Zoals je zelf ook al opmerkte is het niet zo simpel als dat.

Verder denk ik dat extreme maatregelen zoals het volledig verbieden van mensen om naar buiten te gaan op zoveel verzet stuit dat naleving ook niet verbetert.
pi_197319863
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Daar is geen enkel bewijs voor. Kort en hard heeft nog nooit gewerkt,
Israel ging eind september binnen 2 weken van harde lockdown van 9000 naar 900 besmettingen. Het kan dus wel degelijk.
pi_197319865
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja en dan gooi je het open en dan zit je 2 weken later weer in dezelfde shit :') dat is toch geen lange termijn strategie
  zondag 10 januari 2021 @ 10:54:34 #223
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197319868
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:52 schreef Janneke141 het volgende:
Dat uitzoeken moet toch. Of lijkt het je een goed idee dat ziekenhuispersoneel ook niet meer naar zijn werk kan?
Kan toch simpel op vertoon van de toegangspas van je werk?
So we just called him Fred
pi_197319870
Je kunt eindeloos discussiëren over hoe hard een lockdown moet zijn. De belangrijkste vraag is wat de hoofdoorzaak is dat de besmetting veel minder hard afnemen dan verwacht. Komt het vooral omdat mensen zich veel minder goed aan de beperkende maatregelen houden of komt het omdat meer besmettelijke varianten veel wijder verspreid zijn dan we nu al weten. Of is er nog een andere oorzaak.

Afhankelijk van de analyse van de oorzaak, kan ik me voorstellen dat je in de aanpak voor de komende periode net wat andere accenten kiest. Maar hoe dan ook zal het in grote lijnen voortzetting van het beleid worden tot tenminste eind januari.
pi_197319873
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je zegt dat we langer in lockdown blijven omdat er niet harder ingegrepen wordt.
Dan moet je leren lezen want dat zeg ik helemaal niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')