dat is wel het grootste probleem, het schijnt ook bij de BCO's geen uitzondering te zijn als ze vragen wie een positivo heeft gezien in de afgelopen week die dan met een contact of 50 komen en dat zijn dan nog degenen die er eerlijk over zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:38 schreef opreis het volgende:
Dat ze niet door de hele bevolking worden nageleefd.
Mag toch hopen van wel, als de druk op de ziekenhuizen enigszins lager is wil je toch eigenlijk direct weer versoepelen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het kabinet geen beleid maakt op weekcijfers. Maar oke.
En ja, dat zal vast eens gebeurt zijn, dat was dan ook oliedom.
Dat zal eerder te maken te hebben gehad met het momentum van die interviews.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:57 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ik heb deze vent nog nooit iets positiefs horen zeggen. Bij elke lockdown waarin ze hem hebben geïnterviewd stond zijn hoofd op onweer.
Ze heeft het eerst geprobeerd en heeft ongetwijfeld afgewogen voor zichzelf en haar kinderen hoe het dan nog een beetje werkt. Hoe constructief is het om dit af te doen als iets wat ze makkelijk anders had kunnen oplossen?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:39 schreef Fred het volgende:
[..]
Bijzonder dat je klaagt dat je kinderen de dupe worden, waarom niet andere activiteiten op een lager pitje zetten? Waarom vang je als ouder niet de klappen voor je kinderen op door bijvoorbeeld minder te werken?
Waarom wel tegen de school zeggen dat de kinderen er even niet zijn, maar niet tegen de werkgever zeggen dat jij er niet bent voor je kinderen?
Wat bedoel jij met weekcijfers als ik vragen mag dan?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Mag toch hopen van wel, als de druk op de ziekenhuizen enigszins lager is wil je toch eigenlijk direct weer versoepelen.
In elk geval de winkels weer open, kostenplaatje om alles maar dicht te houden is gigantisch.
Geen idee, ik woon niet in die landen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:43 schreef CR7 het volgende:
[..]
En waarom het andere landen ondanks strengere maatregelen nog slechter gaat komt door?
En opnieuw dezelfde discussie terwijl we allemaal weten dat er niets gaat veranderen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:49 schreef Luke83 het volgende:
Weer een dag waarop (waarschijnlijk) meer duidelijk wordt over de situatie na 19 januari, en direct weer een stuk drukker hier
Waar claim ik dat?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je premisse klopt niet. Maatregelen hebben overduidelijk diminishing returns. Er is geen linear verband tussen strenger ingrijpen en minder ziekenhuisbezetting. Jij claimt nu dat nóg strenger optreden zou betekenen dat de ziekenhuisbezetting significant sneller zou dalen. Ik zie daar geen onderbouwing voor.
Yep..quote:Op zondag 10 januari 2021 10:50 schreef Simmertje het volgende:
[..]
En opnieuw dezelfde discussie terwijl we allemaal weten dat er niets gaat veranderen.
Hangt af van de maatregel af en hoe het te handhaven is. School dicht = school dicht maakt het handhaven een stuk makkelijker, want iedereen die zn kind bij school afzet is dus in overtreding.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helpt het dan om de maatregelen strenger te maken?
Dat uitzoeken moet toch. Of lijkt het je een goed idee dat ziekenhuispersoneel ook niet meer naar zijn werk kan?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:51 schreef opreis het volgende:
Een stuk extremer is bijvoorbeeld als je ook verplicht thuis moet blijven. Als je op straat bent ben je in overtreding en niet dat je dat eerst per geval moet gaan uitzoeken.
Striktere maatregelen -> minder contact tussen mensen -> minder kans op doorgeven virus.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je premisse klopt niet. Maatregelen hebben overduidelijk diminishing returns. Er is geen linear verband tussen strenger ingrijpen en minder ziekenhuisbezetting. Jij claimt nu dat nóg strenger optreden zou betekenen dat de ziekenhuisbezetting significant sneller zou dalen. Ik zie daar geen onderbouwing voor.
Ik zeg nergens dat het makkelijk op te lossen is. Op andere plaatsen in het topic plaatst deze user opmerkingen dat ze baalt van de achterstand die haar kinderen hebben opgelopen bij de vorige lockdown en dat je het niet ziet zitten dat ze nu weer achterstand op lopen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:48 schreef Qarrad het volgende:
Ze heeft het eerst geprobeerd en heeft ongetwijfeld afgewogen voor zichzelf en haar kinderen hoe het dan nog een beetje werkt. Hoe constructief is het om dit af te doen als iets wat ze makkelijk anders had kunnen oplossen?
Ik kan gaan en staan waar ik wil binnen Nederland. Ik kan achter iedere voordeur naar binnen lopen (met toestemming bewoner uiteraard). Zolang dat kan is er geen sprake van een lockdown. Een lockdown betekent iets als 'opgesloten'. We zitten al 4 weken in 'totale' lockdown maar de cijfers gaan nog steeds met horten en stoten omlaag.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is er in vredesnaam halfbakken aan de huidige maatregelen?
Aantal patiënten in de ziekenhuizen dalen al dagen, rioolmetingen laten ook bijna een halvering zien ten op zichte van 7 december. Daarbij is regeren vooruit zien het gaat dus niet om de situatie van de afgelopen 3 dagen (al was er volgens mij ook nog een daling te zien in de ziekenhuizen) maar om de zichtbare trends. Stel dat die dalende zijn, dan is het wel discutabel om dinsdag de lockdown te verlengen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat bedoel jij met weekcijfers als ik vragen mag dan?
Want, het lijkt mij niet verstandig daar beleid op te maken omdat;
Week 2 ten opzichte van week 1 een daling van 25%, maar in de laatste 3 dagen van week 2 is er een overduidelijke stijging (even hypothetisch). Dan heb ik liever dat ze kijken naar de laatste 3 dagen. Maar misschien begrijp ik je verkeerd als je zegt weekcijfers.
Zoals je zelf ook al opmerkte is het niet zo simpel als dat.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:51 schreef opreis het volgende:
[..]
Hangt af van de maatregel af en hoe het te handhaven is. School dicht = school dicht maakt het handhaven een stuk makkelijker, want iedereen die zn kind bij school afzet is dus in overtreding.
Israel ging eind september binnen 2 weken van harde lockdown van 9000 naar 900 besmettingen. Het kan dus wel degelijk.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar is geen enkel bewijs voor. Kort en hard heeft nog nooit gewerkt,
Ja en dan gooi je het open en dan zit je 2 weken later weer in dezelfde shitquote:Op zondag 10 januari 2021 10:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Mag toch hopen van wel, als de druk op de ziekenhuizen enigszins lager is wil je toch eigenlijk direct weer versoepelen.
In elk geval de winkels weer open, kostenplaatje om alles maar dicht te houden is gigantisch.
Kan toch simpel op vertoon van de toegangspas van je werk?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:52 schreef Janneke141 het volgende:
Dat uitzoeken moet toch. Of lijkt het je een goed idee dat ziekenhuispersoneel ook niet meer naar zijn werk kan?
Dan moet je leren lezen want dat zeg ik helemaal niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je zegt dat we langer in lockdown blijven omdat er niet harder ingegrepen wordt.
Je zegt het letterlijk:quote:Op zondag 10 januari 2021 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan moet je leren lezen want dat zeg ik helemaal niet.
quote:De regering zou een stuk strenger in kunnen grijpen nog als men dat zou willen, maar zo ver wil men (terecht) niet gaan. De keerzijde daarvan is dat we waarschijnlijk een stuk langer dan iedereen hoopt in deze situatie blijven zitten.
Maar dan moet je dus toch per geval gaan uitzoeken of iemand gerechtvaardigd buiten de deur is. Zomaar iedereen in de open lucht op de bon slingeren, zoals opreis oppert, zal dus niet gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:54 schreef Fred het volgende:
[..]
Kan toch simpel op vertoon van de toegangspas van je werk?
Dat weet je niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:54 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja en dan gooi je het open en dan zit je 2 weken later weer in dezelfde shitdat is toch geen lange termijn strategie
Tja, als Nederland vervolgens massaal op die winkels afremt schiet het niet op idd. Winkelen met mate kan prima.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:54 schreef opreis het volgende:
Ja en dan gooi je het open en dan zit je 2 weken later weer in dezelfde shitdat is toch geen lange termijn strategie
Precies. Niet alleen proberen de symptomen te bestrijden, maar ook de oorzaken.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:54 schreef Faraday01 het volgende:
Je kunt eindeloos discussiëren over hoe hard een lockdown moet zijn. De belangrijkste vraag is wat de hoofdoorzaak is dat de besmetting veel minder hard afnemen dan verwacht. Komt het vooral omdat mensen zich veel minder goed aan de beperkende maatregelen houden of komt het omdat meer besmettelijke varianten veel wijder verspreid zijn dan we nu al weten. Of is er nog een andere oorzaak.
Afhankelijk van de analyse van de oorzaak, kan ik me voorstellen dat je in de aanpak voor de komende periode net wat andere accenten kiest. Maar hoe dan ook zal het in grote lijnen voortzetting van het beleid worden tot tenminste eind januari.
quote:Deskundigen maken zich zorgen over de milieu-impact van mondmaskers
Deskundigen schatten dat er maandelijks wereldwijd 129 miljard gezichtsmaskers en 65 miljard plastic handschoenen worden gebruikt en weggegooid, schrijft de Britse krant The Guardian. Doordat de gezichtsmaskers uit drie lagen van verschillend materiaal bestaan, blijken ze moeilijk te recyclen. Natuurbeschermers en niet-gouvernementele organisaties maken zich zorgen dat het pandemie-gerelateerde afval op stortplaatsen, in waterwegen en oceanen terechtkomt.
The Straits Times uit Singapore maakte een visualisatie van het aantal maskers dat maandelijks wordt gebruikt en stelt dat wanneer de weggegooide mondkapjes naast elkaar zouden worden gelegd, er een oppervlakte kan worden bestreken dat drie keer zo groot is als Singapore. Dat komt overeen met ruim 2100 vierkante kilometer, pakweg de provincie Limburg.
En daarna zaten ze weer op hetzelfde niveau. Ook nu zijn er een miljoen Israeliers gevaccineerd en alsnog zitten ze weer in een lockdown net als wij.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Israel ging eind september binnen 2 weken van harde lockdown van 9000 naar 900 besmettingen. Het kan dus wel degelijk.
Zo bedoel ik het niet, we blijven langer in lockdown omdat we als land een bepaalde grens aan de term “lockdown” hebben gesteld. En dat vind ik goed. Hardere maatregelen - zoals wat men nu wil met nog meer winkels sluiten - hebben waarschijnlijk geen enkel effect omdat het de besmettingsbronnen (thuis en werk) niet aanpakt.quote:
In Australië zijn maar liefst twee nieuwe besmettingen opgedoken, dus die regio is weer acht dagen compleet gesloten.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En daarna zaten ze weer op hetzelfde niveau. Ook nu zijn er een miljoen Israeliers gevaccineerd en alsnog zitten ze weer in een lockdown net als wij.
Een probleem is dat sommigen al voor zichzelf hebben bepaald wat de oorzaak is en alleen vanuit die aanname kunnen redeneren. Die tunnelvisie zie je bij politici en OMT-leden ook steeds meer.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:54 schreef Faraday01 het volgende:
Je kunt eindeloos discussiëren over hoe hard een lockdown moet zijn. De belangrijkste vraag is wat de hoofdoorzaak is dat de besmetting veel minder hard afnemen dan verwacht. Komt het vooral omdat mensen zich veel minder goed aan de beperkende maatregelen houden of komt het omdat meer besmettelijke varianten veel wijder verspreid zijn dan we nu al weten. Of is er nog een andere oorzaak.
Klinkt allemaal niet zo moeilijk: pasje van je werk, verklaring van je werkgever dat je echt op locatie moet zijn en je id zouden dan voldoende kunnen zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:55 schreef Janneke141 het volgende:
Oh, en je hebt meer uitzonderingen nodig dan alleen ziekenhuispersoneel. Véél meer.
Misschien dan dat deel personeel niet of verminderd naar werk, als je daardoor de verspreiding kan stoppen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat uitzoeken moet toch. Of lijkt het je een goed idee dat ziekenhuispersoneel ook niet meer naar zijn werk kan?
Zoals ik al zei, zo simpel is het echt niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Striktere maatregelen -> minder contact tussen mensen -> minder kans op doorgeven virus.
Tsjemig, gingen we maar weer terug naar het premondmaskertijdperk toen er van vervuiling helemaal geen sprake was.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:56 schreef Anton91 het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)leg-in-catshuis.html
[..]![]()
![]()
Jaap V. Dissel heeft zijn best gedaan. Jammer dat het hier verplicht is geworden.
8? Zeker weet hetzelfde liedje, want ik dacht in eerste instantie te lezen 3. Maar zal wel weer hetzelfde gaan, telkens verlengen tot ze erachter zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In Australië zijn maar liefst twee nieuwe besmettingen opgedoken, dus die regio is weer acht dagen compleet gesloten.
Die werken al in ploegendienstquote:Op zondag 10 januari 2021 10:59 schreef opreis het volgende:
Misschien dan dat deel personeel niet of verminderd naar werk, als je daardoor de verspreiding kan stoppen.
Nou moet je er wel bij vertellen dat dat land echt borderline is qua maatregelen of alles volledig open of een politiestaat waar je zonder permissies de straat niet op magquote:Op zondag 10 januari 2021 10:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En daarna zaten ze weer op hetzelfde niveau. Ook nu zijn er een miljoen Israeliers gevaccineerd en alsnog zitten ze weer in een lockdown net als wij.
Het is vervelend en ongemakkelijk allemaal de intelligente lockdown waar we in zitten. Ik ben het ook kotsbeu. Maar het is niet echt een volledig lockdown, dus kan je ook niet zeggen dat een volledig lockdown niet effectief is.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je dit geen harde lockdown noemt ben je totaal niet serieus te nemen.
Nouja, de laptop dichtklappen en er vervolgens helemaal niets meer aan doen vind ik ook wel vrij extreem. Ik denk ook niet dat je dan een goed signaal naar je kinderen afgeeft.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ze heeft het eerst geprobeerd en heeft ongetwijfeld afgewogen voor zichzelf en haar kinderen hoe het dan nog een beetje werkt. Hoe constructief is het om dit af te doen als iets wat ze makkelijk anders had kunnen oplossen?
Het is al een rotsituatie zonder dat je de maat genomen wordt.
Ben enorm benieuwd naar jouw heldere redenatie waarom minder contactmomenten tussen mensen niet leidt tot minder besmettingen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, zo simpel is het echt niet.
Tja, dat kan.. maar heeft weinig met het (kortstondige) effect van een harde lockdown te maken. Sec kan die - mits streng genoeg - heel snel de besmettingscijfers doen dalen. Zaak is om daarna niet te snel te versoepelen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar dat impliceert dus dat die grens opschuiven naar harder ingrijpen de lockdown minder lang zal laten duren. We gaan in cirkels nu.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het niet, we blijven langer in lockdown omdat we als land een bepaalde grens aan de term “lockdown” hebben gesteld.
Sowieso bestaat er helemaal geen bewijs dat mensen in de winkels besmet zouden raken.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:56 schreef Fred het volgende:
[..]
Tja, als Nederland vervolgens massaal op die winkels afremt schiet het niet op idd. Winkelen met mate kan prima.
Dat ze tot de risicogroep behoren betekent slechts dat ze een grotere kans hebben om ernstig ziek te worden en derhalve in het ziekenhuis opgenomen te worden. Niet dat ze het ook worden. En ja 6 miljoen, iedereen die ook voor de griepprik in aanmerking komt.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
6 Miljoen mensen?
Als 6 miljoen mensen daadwerkelijk een risico zouden zijn voor dit virus, dan lag het mortaliteitscijfer VEEL hoger. 6 Miljoen is 1/3 van de totale Nederlandse bevolking.
Al meer dan een miljoen mensen hebben Corona gehad en hoeveel zijn eraan gestorven? Staat toch in geen relatie met die 6 miljoen die jij noemt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |