Er is hier nog niet 1 keer een 'korte strikte lockdown' geweest, dus dat argument gaat in het geval van NL helemaal niet op.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lang leve de 'korte strikte lockdown' die ons verlichting gaat brengen. Je moet toch wel verdomde eigenwijs zijn als je nu nog blijft volhouden dat dat concept zou doen wat het belooft.
Die leraren zijn de enigen die wat dat betreft dan groot gelijk hebben.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:19 schreef byah het volgende:
[..]
Ik zie de leraren alweer op het Malieveld staan, onze vakanties!! hurdurdur
Nee, dat haalt je de koekoek. Omdat het niet kan. Het wordt verkocht onder het motto "we trekken een week of drie de teugels aan en dan kan er daarna wat meer", maar dat heeft letterlijk nergens zo gewerkt. En toch blijven volhouden dat het een goed idee is.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er is hier nog niet 1 keer een 'korte strikte lockdown' geweest, dus dat argument gaat in het geval van NL helemaal niet op.
Die dringend advies dingen vind ik maar matig, dan gaat de brave helft zich er wel aan houden en met frustratie naar de niet brave helft kijken die dat niet doet. Ondertussen zorgt de niet brave helft ervoor dat de maatregel geen nut heeft en dat de brave helft voor niets zich zelf in zijn leefplezier kort en minder energie op kan brengen voor andere maatregelen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:13 schreef wpor het volgende:
[..]
Dat zal gewoon een dringend advies zijn dan lijkt me. Net als het maximale aantal bezoekers thuis.
In het VK doen? Daar hebben ze nu ook een stevige lockdown.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die 6 miljoen blijft terugkomen, maar dat is ‘t niet he.
De risicogroep zit ‘m vooral in de 60+ met onderliggende ziekten en 70+, dat zijn er een heel stuk minder.
Maargoed, deze discussie voeren we al maanden in cirkels. Als iemand zegt dat de huidige lockdown te impactvol is en je moet nadenken over beter beschermen van de mensen die echt risico lopen wordt de discussie platgeslagen met solidariteit richting die risicogroep.
Als het zo is dat je met die Engelse variant de R met geen mogelijkheid onder de 1 gaat krijgen dan moet je die groep wel gaan afschermen, net als het VK nu doet.
Hoe noem je waar we nu in zitten? Waar we in maart in zaten? De overheid definieert beide periodes als een lockdown. Dat je niet neergeknuppeld wordt als je op straat komt doet daar niets aan af.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er is hier nog niet 1 keer een 'korte strikte lockdown' geweest, dus dat argument gaat in het geval van NL helemaal niet op.
6 Miljoen mensen?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het betreft 6 miljoen mensen, waarbij ook een deel een gezamenlijke huishouding vormt met mensen die niet in de risicogroep zitten. Hoe wil je handhaven dat deze 6 miljoen mensen thuisblijven en hun boodschappen thuis bezorgd krijgen? Geef je deze mensen een thuiswerkrecht? Mogen ouders in de risicogroep hun kinderen thuishouden van school?
Ik las van de week nog een studie over een korte harde lockdown en daar was de conclusie toch echt dat het geweldig werkte.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat haalt je de koekoek. Omdat het niet kan. Het wordt verkocht onder het motto "we trekken een week of drie de teugels aan en dan kan er daarna wat meer", maar dat heeft letterlijk nergens zo gewerkt. En toch blijven volhouden dat het een goed idee is.
Zeg dan meteen dat je de hele zooi voor drie maanden op slot flikkert - maar dat doen we dus ook niet. Het zijn altijd twee weken die dan toch helemaal geen twee weken blijken te zijn.
Nu: matige lockdown.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe noem je waar we nu in zitten? Waar we in maart in zaten? De overheid definieert beide periodes als een lockdown. Dat je niet neergeknuppeld wordt als je op straat komt doet daar niets aan af.
Ja, en daar moeten kwetsbaren ‘shielden’. Oftewel, zich afzonderen/isoleren.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In het VK doen? Daar hebben ze nu ook een stevige lockdown.
Mee eens, deze lockdown is nog vrij soft hoor. Andere landen hebben het stukken steviger aangepakt (nu of in eerdere golven).quote:Op zondag 10 januari 2021 10:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nu: matige lockdown.
Maart: intelligente lockdown.
Harde lockdown is gewoon 0 mensen op bezoek, binnen blijven tenzij hond uitlaten of boodschappen doen (of iets anders noodzakelijks).
Dat gaat hier niet gebeuren. Er zal wellicht een dringend advies zijn om niemand thuis te ontvangen, maar daar zal ‘t bij blijven. Als dat gedaan wordt kan je er donder op tegen zeggen dat de GGZ de rest van het jaar vol zit, dan ga je veel eenzaamheid krijgen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Harde lockdown is gewoon 0 mensen op bezoek, binnen blijven tenzij hond uitlaten of boodschappen doen (of iets anders noodzakelijks).
Mensen die dit bagatelliseren zijn toch geen haar beter dan die zogenaamde 'viruswappies'? Ja dit is geen echte lockdown als tijdens oorlogen of iets. Maar dan heeft geen enkel land een lockdown want overal mag je nog naar de supermarkten. En dat de huidige situatie voor de gemiddelde fokker geen verandering brengt ok, maar ontkennen dat de hele economie naar de tyfus gaat. Dan ben je nog een stuk erger dan die viruswappie. Want die viruswappie ontkennen het bestaan van die virus iig niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Precies.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, deze lockdown is nog vrij soft hoor. Andere landen hebben het stukken steviger aangepakt (nu of in eerdere golven).
Als je dit geen harde lockdown noemt ben je totaal niet serieus te nemen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Slaat ook nergens op wat die zegt. Doet die al maanden en hij gelooft het zelf ook nog. Paar maand terug hadden we al een miljoen+ besmettingen gehad volgens berekeningen. Als je vraagt of er dan ook 33% in het ziekenhuis hebben gelegen geeft die geen antwoord.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
6 Miljoen mensen?
Als 6 miljoen mensen daadwerkelijk een risico zouden zijn voor dit virus, dan lag het mortaliteitscijfer VEEL hoger. 6 Miljoen is 1/3 van de totale Nederlandse bevolking.
Al meer dan een miljoen mensen hebben Corona gehad en hoeveel zijn eraan gestorven? Staat toch in geen relatie met die 6 miljoen die jij noemt?
Sorry hoor, maar wat is dat toch? Het is irrelevant hoe zwaar een lockdown is, dit heeft een gigantische negatieve impact op de bevolking. Dat ze in China besluiten deuren dicht te lassen, in Australië mensen die op straat lopen mishandelen of in Schotland een woning binnentreden bij een verdenking van bezoek is toch totaal niet in proportie?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, deze lockdown is nog vrij soft hoor. Andere landen hebben het stukken steviger aangepakt (nu of in eerdere golven).
stel je ff aan, een paar weken tot een maand geen bezoek ontvangen zorgt er niet voor dat je in 1x met een eenzaamheidsdepressie bij de ggz komt te zitten. Ik denk dat deze lange half bakken maatregelen, door dat ze minder dalingen opleveren, een groter risico op depressie zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat gaat hier niet gebeuren. Er zal wellicht een dringend advies zijn om niemand thuis te ontvangen, maar daar zal ‘t bij blijven. Als dat gedaan wordt kan je er donder op tegen zeggen dat de GGZ de rest van het jaar vol zit, dan ga je veel eenzaamheid krijgen.
Het lijkt me veel effectiever dit nog even vol te houden en als een malle te vaccineren. GGD wilde naar een miljoen per week toe zeiden ze. Prima, wat is er nodig om vanaf 1e week maart een miljoen per week te doen.
Wat is er in vredesnaam halfbakken aan de huidige maatregelen?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:29 schreef opreis het volgende:
[..]
stel je ff aan, een paar weken tot een maand geen bezoek ontvangen zorgt er niet voor dat je in 1x met een eenzaamheidsdepressie bij de ggz komt te zitten. Ik denk dat deze lange half bakken maatregelen, door dat ze minder dalingen opleveren, een groter risico op depressie zijn.
Kom je wel eens buiten?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is er in vredesnaam halfbakken aan de huidige maatregelen?
Hoe moeten we de Italiaanse/spaanse variant noemen dan? Superhardcore lockdown?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je dit geen harde lockdown noemt ben je totaal niet serieus te nemen.
Het is inderdaad niet te doen om allebei de ballen in de lucht te houden. In mijn omgeving zijn nu twee scheidingen in gang gezet omdat de man de deur achter zijn reet dichttrok 's ochtends en de vrouw alles liet oppakken, dus én school van de kinderen én het eigen werk.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:13 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn 4/6/8
Vol goede moed heb ik deze ronde wederom geprobeerd iets van dat thuisonderwijs te maken. Vorig jaar maart/april was het voor iedereen nog nieuw. Iedereen deed zijn best. Maar het schoot gewoon niet op en zorgde alleen maar voor een hoop frustratie bij ons als ouders, onze werkgevers, de school, maar eigenlijk op de allereerste plaats de kinderen. We hebben onszelf toen afgevraagd waar we in godsvredesnaam mee bezig waren en uiteindelijk besloten om ermee te stoppen.
Deze ronde hoopten we dat iedereen wat meer op elkaar ingespeeld zou zijn. Werkgevers, school, wij als puders, de kinderen. Moet je je voorstellen dat er 30 kinderen uit groep 3 in 1 zoom-meeting worden gepropt die om de beurt de mute knop ontdekken en een gefrustreerde juf die een dictee probeert af te nemen of een rekenles wil geven, terwijl 30 kinderen allemaal gekke bekken naar elkaar zitten te trekken of gek zitten te doeb. En ik die voor mijn werk een telefoontje van een klant krijg die ik serieus te woord moet staan.
Ik vind het knap hoe andere ouders het doen. Maar ik heb het opgegeven. Ik heb het chromebook dicht geklapt en momenteel is de situatie dus wederom zo dat de kindjes de hele dag met van alles en nog wat bezig zijn behalve school. School was daar verbolgen onder. Ik heb ze de situatie uitgelegd en hen de keuze gegeven. Of, olang de lockdown duurt geen onderwijs, of ik breng ze naar school. Want dit is geen doen. Nu mogen ze dus, ondanks geen cruciaal beroep, op maandag en vrijdag naar school, zodat ze nog iets mee krijgen. Hopelijk valt de achterstand deze ronde mee. Want mijn kind voor de 3e keer op rij groep 4 over laten doen, dat gaat hem niet worden.
Leuk verzonnen vanachter de tekentafel door iemand die waarschijnlijk zelf geen jonge kinderen en een fulltime baan heeft.
'Buitenproportioneel'.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoe moeten we de Italiaanse/spaanse variant noemen dan? Superhardcore lockdown?
Hetzelfde. Verder is dat soort gerommel in de marge nauwelijks effectief.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Het is geen complete lockdown omdat die kneuzen in Den Haag het niet aandurven. Maar dat ze alle beetje plezier hebben ontnomen moge duidelijk zijn. Wat zou de gemiddelde fokker doen als Rutte zolderkamers zou verbieden als onderdeel van de lockdown? Is het dan nog steeds maar een lichte lockdown????quote:Op zondag 10 januari 2021 10:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat is dat toch? Het is irrelevant hoe zwaar een lockdown is, dit heeft een gigantische negatieve impact op de bevolking. Dat ze in China besluiten deuren dicht te lassen, in Australië mensen die op straat lopen mishandelen of in Schotland een woning binnentreden bij een verdenking van bezoek is toch totaal niet in proportie?
Wat je op dit moment als burger nog kunt doen is thuisblijven, boodschappen doen, naar je werk en naar het bos, met alle negatieve berichten die je dan over je heen krijgt dat je een aso bent (zoals gisteren voorbij kwam)
Lekker boeiend wat een ander land doet. Ook die andere landen met dusdanig strenge lockdowns lopen tegen dezelfde problemen aan.
Niet eens een poging tot een serieuze reactie? Wat klopt er niet aan mijn stelling dan? Met dit soort gedrag ben ik wel snel klaar.quote:
Anders reageer je ff normaal. Dat ik het niet met je eens ben hoef je niet af te doen als aanstellen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:29 schreef opreis het volgende:
[..]
stel je ff aan, een paar weken tot een maand geen bezoek ontvangen zorgt er niet voor dat je in 1x met een eenzaamheidsdepressie bij de ggz komt te zitten. Ik denk dat deze lange half bakken maatregelen, door dat ze minder dalingen opleveren, een groter risico op depressie zijn.
Of vraag het aan mij, ik woon ook alleen. Ik denk alleen niet dat mijn antwoord je zal bevallenquote:Op zondag 10 januari 2021 10:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is geen paar weken tot een maand geen bezoek ontvangen, het is een paar weken tot een maand geen bezoek ontvangen bovenop een ontzettend eenzaam jaar dat die groepen achter de rug hebben. Vraag maar eens aan @:_serial_ hoe fijn 2020 was voor iemand die alleen woont.
Ik denk dat zodra ze eruit zijn, we dat z.s.m. horen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Horen we vanavond al of de scholen dicht blijven denken jullie?
Spanje waar in sommige regio's cafés open zijn?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Juist als je naar pletdecurve.nl kijkt en de onzekere dagen niet meetelt, kan je hooguit spreken van een stabilisatie tussen de 7 en 8k. Ja, we gaan daarna zachtjes naar de 6k, maar die dagen gaan nog gewoon aangevuld worden de komende dagen tot wederom 7k. Dat betekent ook dat we vanaf 24/12 op/rond de 7k zitten. Succes met je dalende trend.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:33 schreef alpeko het volgende:
[..]
Niet eens een poging tot een serieuze reactie? Wat klopt er niet aan mijn stelling dan? Met dit soort gedrag ben ik wel snel klaar.
Maar jij zal niet hulpbehoevend zijn. Genoeg mensen die het alleen niet redden. Dan moet je daar uitzonderingen voor gaan maken. En uiteindelijk zit je met dezelfde uitzonderingen als nu.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Of vraag het aan mij, ik woon ook alleen. Ik denk alleen niet dat mijn antwoord je zal bevallen
Is serial hulpbehoevend?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar jij zal niet hulpbehoevend zijn. Genoeg mensen die het alleen niet redden. Dan moet je daar uitzonderingen voor gaan maken. En uiteindelijk zit je met dezelfde uitzonderingen als nu.
Rustig maar, het is toch gewoon een constatering dat wij in Nederland er nog redelijk genadig vanaf komen toch? Dat maakt het voor velen niet minder vervelend, maar aan de andere kant moeten we ons dan ook niet verwonderen waarom we nog altijd 6-8000 besmettingen per dag melden momenteel. De regering zou een stuk strenger in kunnen grijpen nog als men dat zou willen, maar zo ver wil men (terecht) niet gaan. De keerzijde daarvan is dat we waarschijnlijk een stuk langer dan iedereen hoopt in deze situatie blijven zitten.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat is dat toch? Het is irrelevant hoe zwaar een lockdown is, dit heeft een gigantische negatieve impact op de bevolking. Dat ze in China besluiten deuren dicht te lassen, in Australië mensen die op straat lopen mishandelen of in Schotland een woning binnentreden bij een verdenking van bezoek is toch totaal niet in proportie?
Wat je op dit moment als burger nog kunt doen is thuisblijven, boodschappen doen, naar je werk en naar het bos, met alle negatieve berichten die je dan over je heen krijgt dat je een aso bent (zoals gisteren voorbij kwam)
Lekker boeiend wat een ander land doet. Ook die andere landen met dusdanig strenge lockdowns lopen tegen dezelfde problemen aan.
Dat ze niet door de hele bevolking worden nageleefd. 1 van de vele voorbeelden.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is er in vredesnaam halfbakken aan de huidige maatregelen?
Bijzonder dat je klaagt dat je kinderen de dupe worden, waarom niet andere activiteiten op een lager pitje zetten? Waarom vang je als ouder niet de klappen voor je kinderen op door bijvoorbeeld minder te werken?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind het knap hoe andere ouders het doen. Maar ik heb het opgegeven. Ik heb het chromebook dicht geklapt en momenteel is de situatie dus wederom zo dat de kindjes de hele dag met van alles en nog wat bezig zijn behalve school. School was daar verbolgen onder. Ik heb ze de situatie uitgelegd en hen de keuze gegeven. Of, olang de lockdown duurt geen onderwijs, of ik breng ze naar school. Want dit is geen doen. Nu mogen ze dus, ondanks geen cruciaal beroep, op maandag en vrijdag naar school, zodat ze nog iets mee krijgen. Hopelijk valt de achterstand deze ronde mee. Want mijn kind voor de 3e keer op rij groep 4 over laten doen, dat gaat hem niet worden.
Je kunt het dus wel. Fijn. Ja ik neem die er in mee. Je kunt prima voorspellen dat afgelopen week onder de weken in dec zal blijven. Dat er enige onzekerheid in zit is evident. Komende week zal blijken of het idd doorzet.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Juist als je naar pletdecurve.nl kijkt en de onzekere dagen niet meetelt, kan je hooguit spreken van een stabilisatie tussen de 7 en 8k. Ja, we gaan daarna zachtjes naar de 6k, maar die dagen gaan nog gewoon aangevuld worden de komende dagen tot wederom 7k. Dat betekent ook dat we vanaf 24/12 op/rond de 7k zitten. Succes met je dalende trend.
Vraag het aan hem. Ken hem niet. Wel de praktijk vanuit het werk van mijn vriendin. Gaan hoop clienten wegvallen als ze paar weken geen hulp krijgen.quote:
Weekcijfers hebben een duidelijk dalende trend. Dus zo logisch is dat niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 09:38 schreef Scrummie het volgende:
Er is toch ook echt geen enkele reden om te versoepelen? Of ben ik nou gek?
Nogal logisch dat het verlengd gaat worden dus.
Helpt het dan om de maatregelen strenger te maken?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:38 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat ze niet door de hele bevolking worden nageleefd.
Had wellicht minder heftig richting jou moeten reageren. De opmerking ‘we hebben geen zware lockdown’ wordt in dit topic vaak gebruikt als argument dat mensen niet moeten zeuren. Zo genadig komen we er ook niet vanaf natuurlijk. Komen we er genadiger vanaf dan Australië? Absoluut. Betekent dat dat we dit niet zwaar mogen vinden? Naar mijn mening niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rustig maar, het is toch gewoon een constatering dat wij in Nederland er nog redelijk genadig vanaf komen toch? Dat maakt het voor velen niet minder vervelend, maar aan de andere kant moeten we ons dan ook niet verwonderen waarom we nog altijd 6-8000 besmettingen per dag melden momenteel. De regering zou een stuk strenger in kunnen grijpen nog als men dat zou willen, maar zo ver wil men (terecht) niet gaan. De keerzijde daarvan is dat we waarschijnlijk een stuk langer dan iedereen hoopt in deze situatie blijven zitten.
Ik neem aan dat het kabinet geen beleid maakt op weekcijfers. Maar oke.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Weekcijfers hebben een duidelijk dalende trend. Dus zo logisch is dat niet.
Ergo: er zijn wel eens versoepelingen doorgevoerde toen de situatie er aanzienlijk slechter voor stond, denk bijvoorbeeld aan het heropenen van de doorstroom locaties recent nog.
En waarom het andere landen ondanks strengere maatregelen nog slechter gaat komt door?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rustig maar, het is toch gewoon een constatering dat wij in Nederland er nog redelijk genadig vanaf komen toch? Dat maakt het voor velen niet minder vervelend, maar aan de andere kant moeten we ons dan ook niet verwonderen waarom we nog altijd 6-8000 besmettingen per dag melden momenteel. De regering zou een stuk strenger in kunnen grijpen nog als men dat zou willen, maar zo ver wil men (terecht) niet gaan. De keerzijde daarvan is dat we waarschijnlijk een stuk langer dan iedereen hoopt in deze situatie blijven zitten.
Het punt is dat je met die minder harde lockdown nog steeds de depressies krijgt zodat je al aangeeft. Het verschil is dat je door een hardere lockdown door te voeren de kans groter (mits nageleefd) is dat je er sneller door heen bent met alsgevolg ook minder depressies. Liever kort en hard, dan lang en soft.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Anders reageer je ff normaal. Dat ik het niet met je eens ben hoef je niet af te doen als aanstellen.
Het is geen paar weken tot een maand geen bezoek ontvangen, het is een paar weken tot een maand geen bezoek ontvangen bovenop een ontzettend eenzaam jaar dat die groepen achter de rug hebben. Vraag maar eens aan @:_serial_ hoe fijn 2020 was voor iemand die alleen woont.
Dit gedownplay van problemen of moeite die anderen kunnen ervaren is echt tekenend voor de huidige situatie. De groep die oproept dat anderen solidair moeten zijn, maar elk probleem dat geen corona is niet voor bestaat. Dat is geen solidariteit, dat is hypocrisie.
Heb jij een glazen bol of wat? 🙄quote:Op zondag 10 januari 2021 10:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lang leve de 'korte strikte lockdown' die ons verlichting gaat brengen. Je moet toch wel verdomde eigenwijs zijn als je nu nog blijft volhouden dat dat concept zou doen wat het belooft.
Je premisse klopt niet. Maatregelen hebben overduidelijk diminishing returns. Er is geen linear verband tussen strenger ingrijpen en minder ziekenhuisbezetting. Jij claimt nu dat nóg strenger optreden zou betekenen dat de ziekenhuisbezetting significant sneller zou dalen. Ik zie daar geen onderbouwing voor.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |