Dat is dus fantasie.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:00 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ben het echt wel beu nu. Dit duurt al zo fucking lang allemaal. Als een volledige lockdown van een paar weken leidt tot snellere versoepeling ben ik voor.
Ja jeetjemineetje. Toen was er natuurlijk ook vervuiling, maar persoonlijk nog geen positief effect gezien van mondmaskers in cijfers of wat betreft milieu.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsjemig, gingen we maar weer terug naar het premondmaskertijdperk toen er van vervuiling helemaal geen sprake was.
Ik heb er eentje van 5 en 9... De oudste is redelijk zelfstandig, af en toe een vraag. Maar dan doet MS Teams het niet...dan klapt zuluconnect er uit.... dan is er dit, dan is er dat...quote:Op zondag 10 januari 2021 10:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar kom jij aan je werk toe?
En zo ja, wat voor werk is dat?
En gaat dat ook met een kind van 5? Of van 9?
Ieder kind is daar weer anders in, en in ieder vakgebied van de vader/moeder is dat weer moeilijker om op te vangen.
Ik zie het bij collega’s dat ze halve dagen afblocken in hun agenda.
Volgens mij waren we er wereldwijd al snel achter dat mensen die langere tijd bij elkaar in één ruimte zijn elkaar kunnen besmetten.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:01 schreef Elan het volgende:
Sowieso bestaat er helemaal geen bewijs dat mensen in de winkels besmet zouden raken.
Niet te snel versoepelen betekent lockdown verlengen, of minder erg maken. Dus wat heb je dan gewonnen?quote:Op zondag 10 januari 2021 11:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja, dat kan.. maar heeft weinig met het (kortstondige) effect van een harde lockdown te maken. Sec kan die - mits streng genoeg - heel snel de besmettingscijfers doen dalen. Zaak is om daarna niet te snel te versoepelen.
Ik ben daar niet van overtuigd.quote:
Je zegt wel meer, maar ik neem wat jij zegt niet aan als waarheid.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, zo simpel is het echt niet.
Dat kan als je een eiland bent.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:04 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ben daar niet van overtuigd.
Je kan op korte termijn zeker verder versoepelen dan.
En omdat er dan veel minder besmettingen zijn, kan je heel strak BCO doen en voorkomen dat aantallen verder escaleren. Horeca kunnen dan ook gewoon open weer.
Het is natuurlijk mogelijk dat jij je ogen sluit voor feiten, daar kan de rest van de wereld voor de rest weinig aan veranderen.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja jeetjemineetje. Toen was er natuurlijk ook vervuiling, maar persoonlijk nog geen positief effect gezien van mondmaskers in cijfers of wat betreft milieu.
Ligt er aan wat je versoepeld. Hoe lang zou voor jou een lockdown dan minstens moeten duren of tot welk niveau zakken?quote:Op zondag 10 januari 2021 11:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet te snel versoepelen betekent lockdown verlengen, of minder erg maken. Dus wat heb je dan gewonnen?
Zoals het Verenigd Koninkrijk of Ierland?quote:
Voor de zomer was het al bekend dat een zeer zware lockdown van 5 weken het virus al zo goed als zo laten verdwijnen.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je versoepeld. Hoe lang zou voor jou een lockdown dan minstens moeten duren of tot welk niveau zakken?
Je kan nog wel strenger gaan doen, maar als mensen zich er niet aan houden heeft het ook weinig zin ja.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je premisse klopt niet. Maatregelen hebben overduidelijk diminishing returns. Er is geen linear verband tussen strenger ingrijpen en minder ziekenhuisbezetting. Jij claimt nu dat nóg strenger optreden zou betekenen dat de ziekenhuisbezetting significant sneller zou dalen. Ik zie daar geen onderbouwing voor.
Misschien is het handig om gewoon wat minder te doen alsof je allemaal dingen weet die helemaal niet zo duidelijk zijn als je denkt. Het is nu al zo vaak aangetoond dat strengere maatregelen niet rechstreeks te vertalen zijn naar minder verspreiding. Constant blijkt weer dat maatregelen opleggen kortstondig effect heeft, maar op de lange termijn stijgen alle cijfers toch weer.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:05 schreef opreis het volgende:
[..]
Je zegt wel meer, maar ik neem wat jij zegt niet aan als waarheid.
Ik ben met je eens, dat wanneer je besmettingen heel erg laag zijn door een volledige lockdown, dat dat door open grenzen snel weer kan stijgen.quote:
Je krijgt toch ook wel eens een virus op je computer door op een verkeerd mailtje te clicken? Misschien dat het thuiswerken er voor zorgt dat we meer mails versturen, dus meer verspreiding van het virus!quote:Op zondag 10 januari 2021 11:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben enorm benieuwd naar jouw heldere redenatie waarom minder contactmomenten tussen mensen niet leidt tot minder besmettingen.
Net zoals Nederland massaal de deur uit gaat tijdens een lockdown is het een illusie om te verwachten dat een "strak BCO" mogelijk is.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:04 schreef Hamzoef het volgende:
En omdat er dan veel minder besmettingen zijn, kan je heel strak BCO doen en voorkomen dat aantallen verder escaleren.
Geen idee, ik ben geen voorstander van korte harde lockdowns of nog harder ingrijpen. Ik ga dan liever kijken naar andere wegen.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je versoepeld. Hoe lang zou voor jou een lockdown dan minstens moeten duren of tot welk niveau zakken?
Zoals? Kom dan ook met argumenten als je zo stellig bent over lockdowns.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben geen voorstander van korte harde lockdowns of nog harder ingrijpen. Ik ga dan liever kijken naar andere wegen.
Dat doe jij ook door te stellen dat een volledige lockdown niet werkt, terwijl we het nog nooit geprobeerd hebben.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien is het handig om gewoon wat minder te doen alsof je allemaal dingen weet die helemaal niet zo duidelijk zijn als je denkt.
Zoiets heeft men in Duitsland geprobeerd. Resultaat: verlenging harde lockdown tot in februari.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:08 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar daarom schreef ik ook strakke BCO doen. Het hele idee van BCO is brandjes uittrappen op het moment dat ze ontstaan, zodat het vuur zich niet verder verspreid. Nu staat heel Nederland in de fik, dus dan heeft dat geen zin.
Waarbij tijd en afstand belangrijkste factoren zijn in de virusoverdracht.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:03 schreef Fred het volgende:
[..]
Volgens mij waren we er wereldwijd al snel achter dat mensen die langere tijd bij elkaar in één ruimte zijn elkaar kunnen besmetten.
Andere wegen zoals de lange zachte lockdowns die we nu doen?quote:Op zondag 10 januari 2021 11:08 schreef MoreDakka het volgende:
Geen idee, ik ben geen voorstander van korte harde lockdowns of nog harder ingrijpen. Ik ga dan liever kijken naar andere wegen.
'We' hebben het al heel vaak geprobeerd. Ook nu weer. En ik heb het over een zogenaamde 'korte harde' lockdown.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat doe jij ook door te stellen dat een volledige lockdown niet werkt, terwijl we het nog nooit geprobeerd hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |