abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197320004
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ben het echt wel beu nu. Dit duurt al zo fucking lang allemaal. Als een volledige lockdown van een paar weken leidt tot snellere versoepeling ben ik voor.
Dat is dus fantasie.
pi_197320006
quote:
10s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Tsjemig, gingen we maar weer terug naar het premondmaskertijdperk toen er van vervuiling helemaal geen sprake was.
Ja jeetjemineetje. Toen was er natuurlijk ook vervuiling, maar persoonlijk nog geen positief effect gezien van mondmaskers in cijfers of wat betreft milieu.
pi_197320030
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:03 schreef tja77 het volgende:

[..]

Maar kom jij aan je werk toe?
En zo ja, wat voor werk is dat?
En gaat dat ook met een kind van 5? Of van 9?
Ieder kind is daar weer anders in, en in ieder vakgebied van de vader/moeder is dat weer moeilijker om op te vangen.
Ik zie het bij collega’s dat ze halve dagen afblocken in hun agenda.
Ik heb er eentje van 5 en 9... De oudste is redelijk zelfstandig, af en toe een vraag. Maar dan doet MS Teams het niet...dan klapt zuluconnect er uit.... dan is er dit, dan is er dat...

De jongste van 5 heeft geen online les maar kan filmpjes kijken die de juffen hebben opgenomen (erg leuk overigens). Maar die kan 10 minuten geconcentreerd wat doen en dan komt hij met een vraag, doet er iets het niet, schaar weg, potlood kwijt, vragen of hij het goed doet... of de tekening mooi is...

Tijdens meetings moet ik dan opeens weg want dan hoor ik weer een vraag of ze krijgen ruzie of iets doet het niet...

Oftewel... van echt werken komt niet veel terecht, dus dat haal ik dan 's avonds maar weer in.
  zondag 10 januari 2021 @ 11:03:49 #254
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197320038
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:01 schreef Elan het volgende:
Sowieso bestaat er helemaal geen bewijs dat mensen in de winkels besmet zouden raken.
Volgens mij waren we er wereldwijd al snel achter dat mensen die langere tijd bij elkaar in één ruimte zijn elkaar kunnen besmetten.
So we just called him Fred
pi_197320047
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Tja, dat kan.. maar heeft weinig met het (kortstondige) effect van een harde lockdown te maken. Sec kan die - mits streng genoeg - heel snel de besmettingscijfers doen dalen. Zaak is om daarna niet te snel te versoepelen.
Niet te snel versoepelen betekent lockdown verlengen, of minder erg maken. Dus wat heb je dan gewonnen?
pi_197320049
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is dus fantasie.
Ik ben daar niet van overtuigd.
Je kan op korte termijn zeker verder versoepelen dan.

En omdat er dan veel minder besmettingen zijn, kan je heel strak BCO doen en voorkomen dat aantallen verder escaleren. Horeca kunnen dan ook gewoon open weer bijvoorbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 11:04:56 ]
pi_197320060
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, zo simpel is het echt niet.
Je zegt wel meer, maar ik neem wat jij zegt niet aan als waarheid.
pi_197320063
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ben daar niet van overtuigd.
Je kan op korte termijn zeker verder versoepelen dan.

En omdat er dan veel minder besmettingen zijn, kan je heel strak BCO doen en voorkomen dat aantallen verder escaleren. Horeca kunnen dan ook gewoon open weer.
Dat kan als je een eiland bent.
  zondag 10 januari 2021 @ 11:05:26 #259
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197320069
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja jeetjemineetje. Toen was er natuurlijk ook vervuiling, maar persoonlijk nog geen positief effect gezien van mondmaskers in cijfers of wat betreft milieu.
Het is natuurlijk mogelijk dat jij je ogen sluit voor feiten, daar kan de rest van de wereld voor de rest weinig aan veranderen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197320073
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Niet te snel versoepelen betekent lockdown verlengen, of minder erg maken. Dus wat heb je dan gewonnen?
Ligt er aan wat je versoepeld. Hoe lang zou voor jou een lockdown dan minstens moeten duren of tot welk niveau zakken?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197320079
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zoals het Verenigd Koninkrijk of Ierland?
  zondag 10 januari 2021 @ 11:06:44 #262
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197320089
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ligt er aan wat je versoepeld. Hoe lang zou voor jou een lockdown dan minstens moeten duren of tot welk niveau zakken?
Voor de zomer was het al bekend dat een zeer zware lockdown van 5 weken het virus al zo goed als zo laten verdwijnen.

Maar goed, men is liever van de zachte heelmeesters.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197320110
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je premisse klopt niet. Maatregelen hebben overduidelijk diminishing returns. Er is geen linear verband tussen strenger ingrijpen en minder ziekenhuisbezetting. Jij claimt nu dat nóg strenger optreden zou betekenen dat de ziekenhuisbezetting significant sneller zou dalen. Ik zie daar geen onderbouwing voor.
Je kan nog wel strenger gaan doen, maar als mensen zich er niet aan houden heeft het ook weinig zin ja.
pi_197320114
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:05 schreef opreis het volgende:

[..]

Je zegt wel meer, maar ik neem wat jij zegt niet aan als waarheid.
Misschien is het handig om gewoon wat minder te doen alsof je allemaal dingen weet die helemaal niet zo duidelijk zijn als je denkt. Het is nu al zo vaak aangetoond dat strengere maatregelen niet rechstreeks te vertalen zijn naar minder verspreiding. Constant blijkt weer dat maatregelen opleggen kortstondig effect heeft, maar op de lange termijn stijgen alle cijfers toch weer.

Daarnaast, hoe strenger een lockdown hoe minder effect aanvullende strenge maatregelen daar weer op hebben.
pi_197320125
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik ben met je eens, dat wanneer je besmettingen heel erg laag zijn door een volledige lockdown, dat dat door open grenzen snel weer kan stijgen.

Maar daarom schreef ik ook strakke BCO doen. Het hele idee van BCO is brandjes uittrappen op het moment dat ze ontstaan, zodat het vuur zich niet verder verspreid. Nu staat heel Nederland in de fik, dus dan heeft dat geen zin.
pi_197320126
quote:
10s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Ben enorm benieuwd naar jouw heldere redenatie waarom minder contactmomenten tussen mensen niet leidt tot minder besmettingen.
Je krijgt toch ook wel eens een virus op je computer door op een verkeerd mailtje te clicken? Misschien dat het thuiswerken er voor zorgt dat we meer mails versturen, dus meer verspreiding van het virus!
  zondag 10 januari 2021 @ 11:08:45 #267
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197320133
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:04 schreef Hamzoef het volgende:
En omdat er dan veel minder besmettingen zijn, kan je heel strak BCO doen en voorkomen dat aantallen verder escaleren.
Net zoals Nederland massaal de deur uit gaat tijdens een lockdown is het een illusie om te verwachten dat een "strak BCO" mogelijk is.
pi_197320134
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben geen voorstander van korte harde lockdowns of nog harder ingrijpen. Ik ga dan liever kijken naar andere wegen.
pi_197320144
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben geen voorstander van korte harde lockdowns of nog harder ingrijpen. Ik ga dan liever kijken naar andere wegen.
Zoals? Kom dan ook met argumenten als je zo stellig bent over lockdowns.
pi_197320147
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Misschien is het handig om gewoon wat minder te doen alsof je allemaal dingen weet die helemaal niet zo duidelijk zijn als je denkt.
Dat doe jij ook door te stellen dat een volledige lockdown niet werkt, terwijl we het nog nooit geprobeerd hebben.
pi_197320150
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar daarom schreef ik ook strakke BCO doen. Het hele idee van BCO is brandjes uittrappen op het moment dat ze ontstaan, zodat het vuur zich niet verder verspreid. Nu staat heel Nederland in de fik, dus dan heeft dat geen zin.
Zoiets heeft men in Duitsland geprobeerd. Resultaat: verlenging harde lockdown tot in februari.
pi_197320151
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:03 schreef Fred het volgende:

[..]

Volgens mij waren we er wereldwijd al snel achter dat mensen die langere tijd bij elkaar in één ruimte zijn elkaar kunnen besmetten.
Waarbij tijd en afstand belangrijkste factoren zijn in de virusoverdracht.
Hoelang ben jij als je een winkel in stapt met iemand in een ruimte op minder dan anderhalve meter?
blablablabla
  zondag 10 januari 2021 @ 11:09:54 #273
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197320154
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:08 schreef MoreDakka het volgende:
Andere wegen zoals de lange zachte lockdowns die we nu doen?
pi_197320163
Hoe zit het eigenlijk met maatregelen tegen winkels die hun personeel nu in dichte winkelpanden laten zitten? Ken er zelf meerdere in een winkelcentrum. Voltallige verkoopteam moet komen opdraven ondanks dat er niets te doen is. Is daar iets tegen te doen?
pi_197320166
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat doe jij ook door te stellen dat een volledige lockdown niet werkt, terwijl we het nog nooit geprobeerd hebben.
'We' hebben het al heel vaak geprobeerd. Ook nu weer. En ik heb het over een zogenaamde 'korte harde' lockdown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')