abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 januari 2021 @ 11:11:00 #276
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197320168
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is dus fantasie.
Toch blijft het idee vrij fanatiek terugkomen. Ook al is er letterlijk geen enkel bewijs dat het zou werken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197320171
quote:
10s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Het is natuurlijk mogelijk dat jij je ogen sluit voor feiten, daar kan de rest van de wereld voor de rest weinig aan veranderen.
Tuurlijk :* :*
pi_197320185
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zoals? Kom dan ook met argumenten als je zo stellig bent over lockdowns.
Ja hallo, eerst moet ik meerdere posts spenderen aan het ontkrachten van jouw punt waarvan je ook nog eens ontkent het gemaakt te hebben en dan krijg ik dit :') Ik ga geen moeite meer voor je doen.
  zondag 10 januari 2021 @ 11:12:14 #279
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197320186
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:09 schreef Fred het volgende:

[..]

Andere wegen zoals de lange zachte lockdowns die we nu doen?
Lekker toch man, maanden lang geen flikker kunnen doen in plaats van slechts een enkele maand _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 10 januari 2021 @ 11:13:05 #280
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197320198
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:09 schreef Elan het volgende:
Waarbij tijd en afstand belangrijkste factoren zijn in de virusoverdracht.
Hoelang ben jij als je een winkel in stapt met iemand in een ruimte op minder dan anderhalve meter?
Ik ben sowieso een verkeerd voorbeeld, aangezien ik een hekel heb aan die dingen.

Maar ik zag tot vorig jaar menig populaire winkel op sommige dagen veranderen in een grote mierenhoop. Ik kan me best voorstellen dat in het laatste geval het virus voldoende kans ziet.
(Om nog maar te zwijgen van massale toestroom naar overdekte winkelcentra)
So we just called him Fred
pi_197320208
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:53 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het makkelijk op te lossen is. Op andere plaatsen in het topic plaatst deze user opmerkingen dat ze baalt van de achterstand die haar kinderen hebben opgelopen bij de vorige lockdown en dat je het niet ziet zitten dat ze nu weer achterstand op lopen.
Dan is het imho raar dat je juist dan je Kinderen helemaal geen onderwijs geeft, dan weet je zeker dat je kinderen achterstand op gaan lopen.
Zal ik nog iets uitgebreider reageren. Ik heb zelf de pabo gedaan notabene. Ik ben van de lichting 2007. Toentertijd waren er compleet andere methodieken op diverse gebieden. Weken af van de methodieken waarop ik in mijn eigen jeugd heb gelwwrd.

Ik kan mijn kind wel leren op de bij mij bekende methodieken hoe je bij het antwoord 9 kan komen. Maar dan krijg je (terecht) van je kind te horen dat je het niet goed uitlegt. Want zo leert ze het momenteel niet op achool. En dat kan ik mijn kind niet kwalijk nemen, ze heeft nog gelijk ook.

Onderwijs is niet voor niets een beroep, dat kan niet zomaar worden overgenomen door de eerste de beste. De pabo duurt niet voor niets 4 jaar.
  zondag 10 januari 2021 @ 11:14:16 #282
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197320222
quote:
10s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:12 schreef Dven het volgende:
Lekker toch man, maanden lang geen flikker kunnen doen in plaats van slechts een enkele maand _O_
Volgens mij worden we al een maand of 10 beperkt in ons doen en laten.
So we just called him Fred
pi_197320226
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Toch blijft het idee vrij fanatiek terugkomen. Ook al is er letterlijk geen enkel bewijs dat het zou werken.
Het is elke keer de no true scotsman. 'Ja het is een lockdown maar niet hard genoeg!' En dat zal niet ophouden.
pi_197320250
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:39 schreef Fred het volgende:

[..]

Bijzonder dat je klaagt dat je kinderen de dupe worden, waarom niet andere activiteiten op een lager pitje zetten? Waarom vang je als ouder niet de klappen voor je kinderen op door bijvoorbeeld minder te werken?
Waarom wel tegen de school zeggen dat de kinderen er even niet zijn, maar niet tegen de werkgever zeggen dat jij er niet bent voor je kinderen?
Mijn man is zijn baan door de voeige lockdown en het opvangprobleem toen al kwijt geraakt. Dat heeft mij toen zat stress gekost en ik heb geen zin in een tweede ronde.

Er zijn rekeningen die betaald moeten worden, een dak boven mijn hoofd en eten op tafel.

Als ik moet kiezen tussen laatstgenoemde of een onderwijsachterstand, dan gaat dat laatstgenoemde helaas toch echt voor.
  zondag 10 januari 2021 @ 11:16:23 #285
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197320255
twitter

quote:
In effect, Israel will act as a large world testing laboratory, with the results from this huge research serving to set vaccination strategies in the rest of the world and also assisting the pharmaceutical companies in continuing R&D for coronavirus vaccinations and other treatments.
quote:
In the agreement with Pfizer, Israel has committed to send the pharmaceutical company data and details especially gathered for them, including the consequences of the inoculations, side effects, efficacy, amount of time it takes to develop antibodies. according to different types of population, age, gender, preexisting conditions etc. The agreement extensively details the various parameters that will be sent to Pfizer. It was also agreed that in order to protect privacy, no details will be sent that would enable Pfizer to know the identity of those vaccinated, just their medical records, age and gender etc., for a giant research project.
https://en.globes.co.il/e(...)ine-doses-1001356436
pi_197320263
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zoiets heeft men in Duitsland geprobeerd. Resultaat: verlenging harde lockdown tot in februari.
Ik werk toevallig veel met Duitse bedrijven, en hoewel daar het dringende advies thuiswerken daar ook geldt zijn de kantoortuinen bij veel bedrijven gewoon gevuld hoor.
  zondag 10 januari 2021 @ 11:16:43 #287
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197320268
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Als ik moet kiezen tussen laatstgenoemde of een onderwijsachterstand, dan gaat dat laatstgenoemde helaas toch echt voor.
Het is vooral triest dat je gedwongen wordt om die keuze te maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197320275
‘Plek van lichaamsvet bepaalt risico van overgewicht bij Covid’

Bron:

https://sittard-geleen.ni(...)ergewicht-bij-covid/

Gek toch dat we geen enkele maatregel hebben getroffen om deze groep te verkleinen. Sterker nog, we verbieden sport en zeggen dat mensen thuis moeten blijven. Bewegen is schijnbaar niet goed om buikvet te verminderen.
pi_197320276
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:43 schreef opreis het volgende:

[..]

Het punt is dat je met die minder harde lockdown nog steeds de depressies krijgt zodat je al aangeeft. Het verschil is dat je door een hardere lockdown door te voeren de kans groter (mits nageleefd) is dat je er sneller door heen bent met alsgevolg ook minder depressies. Liever kort en hard, dan lang en soft.
‘Kort en hard’ is een vals argument wat vaak gebruikt wordt door (vooral) het Red Team. Een lockdown van 2 weken zal nooit 2 weken duren, want je hebt al 2 weken nodig om effect van je lockdown te zien, dan ga je ‘m nog niet stoppen.

Indien het echt 2 weken zou duren zou ik het met je eens zijn, maar de ervaring leert dat een korte lockdown automatisch al 6 weken of meer wordt, en dat is geen korte lockdown meer.
pi_197320295
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

'We' hebben het al heel vaak geprobeerd. Ook nu weer. En ik heb het over een zogenaamde 'korte harde' lockdown.
Dit is geen volledige lockdown grapjas. Ik ga gewoon dagelijks naar kantoor met tientallen mensen, spreek s avonds met vrienden af etc. Mag gewoon.
pi_197320296
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:13 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik ben sowieso een verkeerd voorbeeld, aangezien ik een hekel heb aan die dingen.

Maar ik zag tot vorig jaar menig populaire winkel op sommige dagen veranderen in een grote mierenhoop. Ik kan me best voorstellen dat in het laatste geval het virus voldoende kans ziet.
(Om nog maar te zwijgen van massale toestroom naar overdekte winkelcentra)
Met de vorige restricties zul je in winkels niet snel een mierenhoop aantreffen.

Elke vorm van contact is ook kort en op afstand, bovendien is er geen enkel bewijs of onderzoek dat staaft dat mensen in winkelcentra besmet zouden raken.

Punt is dat ze tegelijkertijd met de scholen gesloten zijn, welke inmiddels wel als aantoonbare brandhaarden gedefinieerd kunnen worden. Het in het kader van het gigantische kostenplaatje wellicht interessant om te kijken in hoeverre winkels nou ook een rol spelen, voor je alles maar lukraak op slot gooit.
blablablabla
pi_197320306
Toevallig komt er nu op nos een artikel voorbij wat beter verwoordt wat ik nu ervaar

https://nos.nl/artikel/23(...)blijft-gepuzzel.html

Overigens lijkt het me als leerkracht ook super frustrerend allemaal, begrijp me niet verkeerd. Alleen maar verliezers in deze denk ik. Waarbij we allemaal proberen om de schade zo beperkt mogelijk te houden.
pi_197320312
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:16 schreef JosMert het volgende:

Bron:

Gek toch dat we geen enkele maatregel hebben getroffen om deze groep te verkleinen. Sterker nog, we verbieden sport en zeggen dat mensen thuis moeten blijven. Bewegen is schijnbaar niet goed om buikvet te verminderen.
Aan de andere kant ook gek dat veel dikkerdjes geen enkele poging hebben gedaan om af te vallen, terwijl ze nu 10 maanden weten dat ze meer gevaar lopen dan mensen met een gezond gewicht. In die 10 maanden hadden ze toch prima af kunnen vallen?
pi_197320315
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dit is geen volledige lockdown grapjas. Ik ga gewoon dagelijks naar kantoor met tientallen mensen, spreek s avonds met vrienden af etc. Mag gewoon.
Als je oom agent nodig hebt om jezelf binnen de deur te houden is dat niet het probleem van de maatschappij. En ja, dit is een volledige lockdown.
pi_197320319
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Misschien is het handig om gewoon wat minder te doen alsof je allemaal dingen weet die helemaal niet zo duidelijk zijn als je denkt. Het is nu al zo vaak aangetoond dat strengere maatregelen niet rechstreeks te vertalen zijn naar minder verspreiding. Constant blijkt weer dat maatregelen opleggen kortstondig effect heeft, maar op de lange termijn stijgen alle cijfers toch weer.

Daarnaast, hoe strenger een lockdown hoe minder effect aanvullende strenge maatregelen daar weer op hebben.
De basis is nog steeds dat het virus zich alleen kan verspreiden door contact tussen mensen. Dus in principe hoe strenger de maatregelen des te minder contact.
Ik hoop ook dat je het verschil ziet tussen een opgelegde maatregel en een nageleefde maatregel. De maatregelen hebben een effect op het moment dat ze worden nageleefd en dat is het probleem nu vaak. Daarom zou ik nu ook liever opteren voor een hardere lockdown, die in mijn ogen makkelijker te hanteren is. -> heel cru, iedereen op straat is fout, dan dit halfbakken gedoe waar de helft zich niet aanhoudt en dus weinig effect opleverd.

Ik weet ook niet of je wel eens wetenschappelijk onderzoek heb gevolgd en iets hebt meegekregen over het aantonen van effecten. De maatschappij is verre van een labaratorium met controle groepen en waar je alle omstandigheden/variabelen gelijk kan houden. Je kan ook niet zomaar zeggen dat iets geen effect heeft gehad omdat het lijntje niet gedaald is. Het is ook een optie dat zonder de maatregel dat lijntje harder had gestegen bijvoorbeeld.
  zondag 10 januari 2021 @ 11:20:06 #296
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197320324
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Met de vorige restricties zul je in winkels niet snel een mierenhoop aantreffen.

Elke vorm van contact is ook kort en op afstand, bovendien is er geen enkel bewijs of onderzoek dat staaft dat mensen in winkelcentra besmet zouden raken.

Punt is dat ze tegelijkertijd met de scholen gesloten zijn, welke inmiddels wel als aantoonbare brandhaarden gedefinieerd kunnen worden. Het in het kader van het gigantische kostenplaatje wellicht interessant om te kijken in hoeverre winkels nou ook een rol spelen, voor je alles maar lukraak op slot gooit.
maar denk jij dat ze de winkels eerder open doen dan de scholen?
pi_197320343
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat zou wel het ultieme kleur bekennen zijn van een VVD-kabinet. Maar zelfs zij zullen niet zo dom zijn lijkt me. ;)
  zondag 10 januari 2021 @ 11:21:02 #298
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197320344
Vandaag meer info over lockdown? Zal vast iets uitlekken toch? :)
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197320347
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:16 schreef JosMert het volgende:

Bron:

Dat is toch niets nieuw? Buikvet is visceraal vet, dat zorgt ook voor ontstekingen in het lichaam. Met bil/heupvet heb je dat niet. Overgewicht met peerfiguur is minder schadelijk dan appelfiguur.
pi_197320350
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ja
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')