Toch blijft het idee vrij fanatiek terugkomen. Ook al is er letterlijk geen enkel bewijs dat het zou werken.quote:
Tuurlijkquote:Op zondag 10 januari 2021 11:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is natuurlijk mogelijk dat jij je ogen sluit voor feiten, daar kan de rest van de wereld voor de rest weinig aan veranderen.
Ja hallo, eerst moet ik meerdere posts spenderen aan het ontkrachten van jouw punt waarvan je ook nog eens ontkent het gemaakt te hebben en dan krijg ik ditquote:Op zondag 10 januari 2021 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zoals? Kom dan ook met argumenten als je zo stellig bent over lockdowns.
Lekker toch man, maanden lang geen flikker kunnen doen in plaats van slechts een enkele maandquote:Op zondag 10 januari 2021 11:09 schreef Fred het volgende:
[..]
Andere wegen zoals de lange zachte lockdowns die we nu doen?
Ik ben sowieso een verkeerd voorbeeld, aangezien ik een hekel heb aan die dingen.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:09 schreef Elan het volgende:
Waarbij tijd en afstand belangrijkste factoren zijn in de virusoverdracht.
Hoelang ben jij als je een winkel in stapt met iemand in een ruimte op minder dan anderhalve meter?
Zal ik nog iets uitgebreider reageren. Ik heb zelf de pabo gedaan notabene. Ik ben van de lichting 2007. Toentertijd waren er compleet andere methodieken op diverse gebieden. Weken af van de methodieken waarop ik in mijn eigen jeugd heb gelwwrd.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:53 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het makkelijk op te lossen is. Op andere plaatsen in het topic plaatst deze user opmerkingen dat ze baalt van de achterstand die haar kinderen hebben opgelopen bij de vorige lockdown en dat je het niet ziet zitten dat ze nu weer achterstand op lopen.
Dan is het imho raar dat je juist dan je Kinderen helemaal geen onderwijs geeft, dan weet je zeker dat je kinderen achterstand op gaan lopen.
Volgens mij worden we al een maand of 10 beperkt in ons doen en laten.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:12 schreef Dven het volgende:
Lekker toch man, maanden lang geen flikker kunnen doen in plaats van slechts een enkele maand
Het is elke keer de no true scotsman. 'Ja het is een lockdown maar niet hard genoeg!' En dat zal niet ophouden.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toch blijft het idee vrij fanatiek terugkomen. Ook al is er letterlijk geen enkel bewijs dat het zou werken.
Mijn man is zijn baan door de voeige lockdown en het opvangprobleem toen al kwijt geraakt. Dat heeft mij toen zat stress gekost en ik heb geen zin in een tweede ronde.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:39 schreef Fred het volgende:
[..]
Bijzonder dat je klaagt dat je kinderen de dupe worden, waarom niet andere activiteiten op een lager pitje zetten? Waarom vang je als ouder niet de klappen voor je kinderen op door bijvoorbeeld minder te werken?
Waarom wel tegen de school zeggen dat de kinderen er even niet zijn, maar niet tegen de werkgever zeggen dat jij er niet bent voor je kinderen?
quote:In effect, Israel will act as a large world testing laboratory, with the results from this huge research serving to set vaccination strategies in the rest of the world and also assisting the pharmaceutical companies in continuing R&D for coronavirus vaccinations and other treatments.
https://en.globes.co.il/e(...)ine-doses-1001356436quote:In the agreement with Pfizer, Israel has committed to send the pharmaceutical company data and details especially gathered for them, including the consequences of the inoculations, side effects, efficacy, amount of time it takes to develop antibodies. according to different types of population, age, gender, preexisting conditions etc. The agreement extensively details the various parameters that will be sent to Pfizer. It was also agreed that in order to protect privacy, no details will be sent that would enable Pfizer to know the identity of those vaccinated, just their medical records, age and gender etc., for a giant research project.
Ik werk toevallig veel met Duitse bedrijven, en hoewel daar het dringende advies thuiswerken daar ook geldt zijn de kantoortuinen bij veel bedrijven gewoon gevuld hoor.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zoiets heeft men in Duitsland geprobeerd. Resultaat: verlenging harde lockdown tot in februari.
Het is vooral triest dat je gedwongen wordt om die keuze te maken.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Als ik moet kiezen tussen laatstgenoemde of een onderwijsachterstand, dan gaat dat laatstgenoemde helaas toch echt voor.
‘Kort en hard’ is een vals argument wat vaak gebruikt wordt door (vooral) het Red Team. Een lockdown van 2 weken zal nooit 2 weken duren, want je hebt al 2 weken nodig om effect van je lockdown te zien, dan ga je ‘m nog niet stoppen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:43 schreef opreis het volgende:
[..]
Het punt is dat je met die minder harde lockdown nog steeds de depressies krijgt zodat je al aangeeft. Het verschil is dat je door een hardere lockdown door te voeren de kans groter (mits nageleefd) is dat je er sneller door heen bent met alsgevolg ook minder depressies. Liever kort en hard, dan lang en soft.
Dit is geen volledige lockdown grapjas. Ik ga gewoon dagelijks naar kantoor met tientallen mensen, spreek s avonds met vrienden af etc. Mag gewoon.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
'We' hebben het al heel vaak geprobeerd. Ook nu weer. En ik heb het over een zogenaamde 'korte harde' lockdown.
Met de vorige restricties zul je in winkels niet snel een mierenhoop aantreffen.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:13 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik ben sowieso een verkeerd voorbeeld, aangezien ik een hekel heb aan die dingen.
Maar ik zag tot vorig jaar menig populaire winkel op sommige dagen veranderen in een grote mierenhoop. Ik kan me best voorstellen dat in het laatste geval het virus voldoende kans ziet.
(Om nog maar te zwijgen van massale toestroom naar overdekte winkelcentra)
Aan de andere kant ook gek dat veel dikkerdjes geen enkele poging hebben gedaan om af te vallen, terwijl ze nu 10 maanden weten dat ze meer gevaar lopen dan mensen met een gezond gewicht. In die 10 maanden hadden ze toch prima af kunnen vallen?quote:Op zondag 10 januari 2021 11:16 schreef JosMert het volgende:
‘Plek van lichaamsvet bepaalt risico van overgewicht bij Covid’
Bron:
https://sittard-geleen.ni(...)ergewicht-bij-covid/
Gek toch dat we geen enkele maatregel hebben getroffen om deze groep te verkleinen. Sterker nog, we verbieden sport en zeggen dat mensen thuis moeten blijven. Bewegen is schijnbaar niet goed om buikvet te verminderen.
Als je oom agent nodig hebt om jezelf binnen de deur te houden is dat niet het probleem van de maatschappij. En ja, dit is een volledige lockdown.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:18 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dit is geen volledige lockdown grapjas. Ik ga gewoon dagelijks naar kantoor met tientallen mensen, spreek s avonds met vrienden af etc. Mag gewoon.
De basis is nog steeds dat het virus zich alleen kan verspreiden door contact tussen mensen. Dus in principe hoe strenger de maatregelen des te minder contact.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien is het handig om gewoon wat minder te doen alsof je allemaal dingen weet die helemaal niet zo duidelijk zijn als je denkt. Het is nu al zo vaak aangetoond dat strengere maatregelen niet rechstreeks te vertalen zijn naar minder verspreiding. Constant blijkt weer dat maatregelen opleggen kortstondig effect heeft, maar op de lange termijn stijgen alle cijfers toch weer.
Daarnaast, hoe strenger een lockdown hoe minder effect aanvullende strenge maatregelen daar weer op hebben.
maar denk jij dat ze de winkels eerder open doen dan de scholen?quote:Op zondag 10 januari 2021 11:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Met de vorige restricties zul je in winkels niet snel een mierenhoop aantreffen.
Elke vorm van contact is ook kort en op afstand, bovendien is er geen enkel bewijs of onderzoek dat staaft dat mensen in winkelcentra besmet zouden raken.
Punt is dat ze tegelijkertijd met de scholen gesloten zijn, welke inmiddels wel als aantoonbare brandhaarden gedefinieerd kunnen worden. Het in het kader van het gigantische kostenplaatje wellicht interessant om te kijken in hoeverre winkels nou ook een rol spelen, voor je alles maar lukraak op slot gooit.
Dat zou wel het ultieme kleur bekennen zijn van een VVD-kabinet. Maar zelfs zij zullen niet zo dom zijn lijkt me.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar denk jij dat ze de winkels eerder open doen dan de scholen?
Dat is toch niets nieuw? Buikvet is visceraal vet, dat zorgt ook voor ontstekingen in het lichaam. Met bil/heupvet heb je dat niet. Overgewicht met peerfiguur is minder schadelijk dan appelfiguur.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:16 schreef JosMert het volgende:
‘Plek van lichaamsvet bepaalt risico van overgewicht bij Covid’
Bron:
https://sittard-geleen.ni(...)ergewicht-bij-covid/
Jaquote:Op zondag 10 januari 2021 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar denk jij dat ze de winkels eerder open doen dan de scholen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |