Het vervelende is dat via twitter allerlei would-be-klonen blijven oproepen tot acties en blijven ontkennen dat Trump verloren heeft.quote:Is Twitter zo belangrijk dat er aan dit soort dingen voorbijgegaan wordt?
Het vervelende is dat via twitter allerlei would-be-klonen blijven oproepen tot acties en blijven ontkennen dat Trump verloren heeft.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
[quote]Is Twitter zo belangrijk dat er aan dit soort dingen voorbijgegaan wordt?
Twitter etc kun je in mijn ogen niet vergelijken met een krant. Twitter is alleen maar de sectie ingezonden brieven, als je het daarmee wil vergelijken. Maar wil geen nieuws brengen ofzo. Dat brengt zichzelf. En door de dichtheid van de users hebben ze een enorme informatie cq machtspositie op dat punt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 08:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Twitter, google en apple bepalen helemaal niet wat er gezegd mag worden, alleen wat er geschreven mag worden op hun eigen platforms. Dat is heel wat anders. Zoals ik eerder zei: vergelijkbaar met een krant die niet alle ingezonden brieven plaatst. En daar heeft nooit iemand een probleem van gemaakt.
Strafpunten, Le!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:54 schreef Leandra het volgende:
Sorry, had niet door dat ik de LaPo had
Wat ik mij afvraag; de acties die de veiligheidsdiensten nu moeten ondernemen om toeveel mogelijk de orde te handhaven, kan dat volledig buiten Trump om georganiseerd worden? Want het lijkt mij duidelijk dat die de resterende 10 dagen niets meer gaat doen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het vervelende is dat via twitter allerlei would-be-klonen blijven oproepen tot acties en blijven ontkennen dat Trump verloren heeft.
Natuurlijk valt het een beetje in het niet bij de woensdag gepleegde couppoging, maar als er via die klonen een tweede (17 jan.) en een derde (20 jan, tijdens de inauguratie) coupe/ontwrichtingspoging wordt voorbereid, is het wel van belang.
Ik denk niet dat Trump vrijwillig terugtreedt, zelfs niet als hij daarmee de gevangenis misschien zou kunnen ontlopen. 25e amendement? Kleine kans. Dus impeachment, dus geen pensioen van de staat, alleen al daarom, en daarna stemmen over het gegeven dat hij nooit meerveen overheidsfunctie mag bekleden.
Hopen dat het geen f*ckin veldslag wordquote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:54 schreef Tijger_m het volgende:
Trump weet nu dondersgoed dat er geen redden meer aan is, die is echt wel weg op 20 januari vooral nu duidelijk is dat hij totaal geen machtsbasis heeft om nog op enige wijze aan te blijven.
De sectie ingezonden brieven wordt voor publicatie nog wel gemodereerd en grote bewezen onzin wordt niet geplaatst en daar faalt een Twitter natuurlijk in.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Twitter etc kun je in mijn ogen niet vergelijken met een krant. Twitter is alleen maar de sectie ingezonden brieven, als je het daarmee wil vergelijken. Maar wil geen nieuws brengen ofzo. Dat brengt zichzelf. En door de dichtheid van de users hebben ze een enorme informatie cq machtspositie op dat punt.
Ja, ik heb daar een beetje een FOK!voorbij forum gevoel bij. Binnen een mum van tijd vechten ze elkaar de tent uit daar.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:43 schreef ExTec het volgende:
Wat een vuilnisbelt moet parler zijn.
En niet perse vanwege de inhoud; hoeveel internet podia kennen we überhaupt die niet zeer rap vervallen tot een gierput als er totaal niet gemodereerd wordt?
Ik denk het niet. Een volgende, laat ik het netjes uitdrukken, bijeenkomst in Washington zal uitermate streng onder controle gehouden worden om dat te voorkomen en hoewel het recht op demonstreren groot is kan het wel degelijk beperkt worden en na dit debacle zal niemand van de autoriteiten zin hebben in een herhaling. Trump daargelaten.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hopen dat het geen f*ckin veldslag word
Blijft een levensgevaarlijke situatie imho.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Een volgende, laat ik het netjes uitdrukken, bijeenkomst in Washington zal uitermate streng onder controle gehouden worden om dat te voorkomen en hoewel het recht op demonstreren groot is kan het wel degelijk beperkt worden en na dit debacle zal niemand van de autoriteiten zin hebben in een herhaling. Trump daargelaten.
Ja en nee. Uiteindelijk was dit een totale faal, goed beschouwd. 5 doden zijn betreurenswaardig maar in essentie is er totaal niets bereikt behalve dat Trump nu aantoonbaar op ieder front een loser is gebleken die uiteindelijk niets meer in te brengen heeft.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Blijft een levensgevaarlijke situatie imho.
Blast from the past. Daar ben ik 'lid' geweest. Tot ze me eruit schopte omdat ik nooit postte.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik heb daar een beetje een FOK!voorbij forum gevoel bij.
En dat is een constante. Vanwege de anonimiteit van internet, werkt laissez fair niet.quote:Binnen een mum van tijd vechten ze elkaar de tent uit daar.
Dit soort preken doen het misschien erg goed in China maar censuur heeft in een vrij land niets te zoeken.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:31 schreef mcmlxiv het volgende:
Mooi dat sociale media en tech-reuzen hun verantwoordelijkheid nemen en extremistische en terroristische figuren en apps van hun platforms afgooien.
Te lang hebben we gedacht dat het uiteindelijk wel mee zou vallen. Hebben we gedacht dat als ze in ieder geval hun verhaal maar kunnen doen dat het dan wel goed komt. Maar nee dus. De rechts-extremistische idioten trekken teveel mensen mee in hun idioterie. 6 januari was een wake up call. De idioten moeten beteugeld worden.
Klaar met het gejank over vrijheid van meningsuiting. Wanneer jouw mening alleen maar haat, onzin en leugens bevat dan mag je communicatief kaltgesteld worden. Dan mag je gecensureerd, onderzocht en vervolgd worden.
Nog steeds mag iemand gewoon nationalistisch, conservatief, anti-migratie, antivax, Corona wappie, of milieu sceptisch zijn. Net zoals mensen antifa, BLM of liberaal mogen zijn. Maar anti-democratisch, anti rechtsstaat, gewelddadig? Beschuldigingen zonder bewijzen? Nee! Genoeg is genoeg.
Ja, klopt allemaal, maar ondertussen zijn ze toch plannen aan het smeden om op 17 januari weer een bestorming te ondernemen. En wat als het leger op gegeven moment weigert op te treden dan, omdat ze bijvoorbeeld op burgers moet gaan schieten??? Hoe gedreven zijn die Trumpisten en Q-adepten?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja en nee. Uiteindelijk was dit een totale faal, goed beschouwd. 5 doden zijn betreurenswaardig maar in essentie is er totaal niets bereikt behalve dat Trump nu aantoonbaar op ieder front een loser is gebleken die uiteindelijk niets meer in te brengen heeft.
Het Congress heeft dezelfde dag nog Biden uitgeroepen tot winnaar, de Democraten hebben de Senaat overgenomen en alle gelul over fraude blijkt gelul te zijn en nu beginnen de consequenties te komen, zie de 1.3 miljard rechtszaak van Dominion over de aantijgingen bijvoorbeeld.
Als berichten van busjes met wapens en bommen, in de straten van DC ten tijde van de bestorming waarheid waren, ben ik wat minder optimistisch.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Blijft een levensgevaarlijke situatie imho.
Het is geen censuur.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit soort preken doen het misschien erg goed in China maar censuur heeft in een vrij land niets te zoeken.
Ah, jij was er lid van. Nou grappig dan, dan weet je precies hoe dat soort lui zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blast from the past. Daar ben ik 'lid' geweest. Tot ze me eruit schopte omdat ik nooit postte.
[..]
En dat is een constante. Vanwege de anonimiteit van internet, werkt laissez fair niet.
Wat het Congress allemaal doet heeft natuurlijk maar beperkt invloed op hoe de tig tot op de tanden bewapende (extreem)rechtse milities hiermee omgaan. Als er ergens een vonkje overspringt en die ineens en masse besluiten om de boel te escaleren heb je poppen wel flink aan het dansen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja en nee. Uiteindelijk was dit een totale faal, goed beschouwd. 5 doden zijn betreurenswaardig maar in essentie is er totaal niets bereikt behalve dat Trump nu aantoonbaar op ieder front een loser is gebleken die uiteindelijk niets meer in te brengen heeft.
Het Congress heeft dezelfde dag nog Biden uitgeroepen tot winnaar, de Democraten hebben de Senaat overgenomen en alle gelul over fraude blijkt gelul te zijn en nu beginnen de consequenties te komen, zie de 1.3 miljard rechtszaak van Dominion over de aantijgingen bijvoorbeeld.
Ik kan me er niets meer van herinnerenquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ah, jij was er lid van. Nou grappig dan, dan weet je precies hoe dat soort lui zijn.
Sowieso doen die wappies vrij weinig uit zichzelf. Die speech van Trump was de lont in het kruidvat, maar als hij ze niet ophitst zal de woedende massa weinig voorstellen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Een volgende, laat ik het netjes uitdrukken, bijeenkomst in Washington zal uitermate streng onder controle gehouden worden om dat te voorkomen en hoewel het recht op demonstreren groot is kan het wel degelijk beperkt worden en na dit debacle zal niemand van de autoriteiten zin hebben in een herhaling. Trump daargelaten.
Maar mischien kan hij zijn fans uitnodigen op Mar-A-Lago en ze daar hoopvol toespreken?
Oproepen tot geweld is in geen enkel vrij land toegestaan, he?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit soort preken doen het misschien erg goed in China maar censuur heeft in een vrij land niets te zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |