abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197302684

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2021 10:31:20 ]
  zaterdag 9 januari 2021 @ 10:46:33 #2
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197302951
:O
Morguh :W

Hier staat voor dit weekend wat huishoudelijke taken op het plan, we gaan een stuk wandelen en een spel ( bevrijding van Arnhem geloof ik) spelen..
^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_197303246
Ik kwam bij het hardlopen iemand tegen in korte broek. Met sokken & schoenen. En een korte broek. Alleen een korte broek.

Volgens mij is Günther jarig :Y *O* Gefeliciteerd voor kleine Günther! Drie jaar alweer :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197303248
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:46 schreef Barreltje het volgende:
:O
Morguh :W

Hier staat voor dit weekend wat huishoudelijke taken op het plan, we gaan een stuk wandelen en een spel ( bevrijding van Arnhem geloof ik) spelen..
^O^
Doe voorzichtig met de brug...die is in 1944 al vernield :P
We have far more in common than that which devides us..
pi_197303315
Goedemorgen :W onderweg naar Weert om 6 liter whisky bij ons bier te gooien.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:18:43 #6
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197303450
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Doe voorzichtig met de brug...die is in 1944 al vernield :P
Ik mag hem niet opblazen.. -O-
pi_197303599
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:18 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik mag hem niet opblazen.. -O-
Gelukkig, kan ik morgen veilig naar zuid :D
pi_197303653
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:05 schreef Isabeau het volgende:
Ik kwam bij het hardlopen iemand tegen in korte broek. Met sokken & schoenen. En een korte broek. Alleen een korte broek.

Volgens mij is Günther jarig :Y *O* Gefeliciteerd voor kleine Günther! Drie jaar alweer :o
Die zal wel in Wim Hof geloven.

Ik kwam vooral mensen tegen die warmer gekleed waren dan ik, want ik trek m'n jasje alleen aan als het regent. Dus ik had hoofdband, langemouwenshirt (nog geen thermo), lange legging (maar nog niet de gevoerde), hoog genoege sokken om het stuk dat m'n legging te kort is te overbruggen. :P
Het valt me op dat ik voor hardlopen véél minder kleren aanhoef dan voor survivalrun. Die beenspieren produceren meer warmte dan armspieren, en bij survival word je ook sneller nat.
pi_197303693
Wij zouden niet al te vroeg ontbijten, en ik wou nog even een kip halen om, als de kachel uitgebrand was in de oven te schuiven. Die kip heb ik niet in huis en ik kon nog wel een handjevol boodschappen gebruiken.
En ik moest het pakketje voor @Tele6 nog naar de post brengen.

Dat kon allemaal prima op de fiets. Dus ik op de fiets. Pakketpunt zit in het nabijgelegen dorp, dus daar eerst even langs. Het is gelukt, het is onderweg! Je naam staat er niet op, enkel adres. Ik hoop dat het goed komt.

Dan weer verder, naar het volgende dorp, want daar is de supermarkt. Bij de rotonde rechtsaf op het fietspad. Kabang! Het had dus geijzeld :+. Nu heb ik een geschaafde elleboog met een pleister en morgen is m'n heup blauw. Ik ben terug naar huis gefietst en heb alsnog met de auto kip gehaald.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197303764
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:38 schreef sigme het volgende:
Wij zouden niet al te vroeg ontbijten, en ik wou nog even een kip halen om, als de kachel uitgebrand was in de oven te schuiven. Die kip heb ik niet in huis en ik kon nog wel een handjevol boodschappen gebruiken.
En ik moest het pakketje voor @:tele6 nog naar de post brengen.

Dat kon allemaal prima op de fiets. Dus ik op de fiets. Pakketpunt zit in het nabijgelegen dorp, dus daar eerst even langs. Het is gelukt, het is onderweg! Je naam staat er niet op, enkel adres. Ik hoop dat het goed komt.

Dan weer verder, naar het volgende dorp, want daar is de supermarkt. Bij de rotonde rechtsaf op het fietspad. Kabang! Het had dus geijzeld :+. Nu heb ik een geschaafde elleboog met een pleister en morgen is m'n heup blauw. Ik ben terug naar huis gefietst en heb alsnog met de auto kip gehaald.
Auw! :* Beterschap aan je elleboog en heup. Verraderlijk, die gladheid. :{

Ik kijk uit naar het pakketje! *G* Komt vast helemaal goed.
pi_197303892
Auw, sterkte @sigme
pi_197303928
quote:
Ik ben terug naar huis gefietst en heb alsnog met de auto kip gehaald.
Uitstekend gehandeld
pi_197304070
-O- voorzichtig @sigme beterschap!
pi_197304381
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:38 schreef sigme het volgende:
En ik moest het pakketje voor @:tele6 nog naar de post brengen.

Dat is naar.. hier ook vanochtend maar wij bleven dapper binnen.
Straks wel naar buiten maar inmiddels schijnt de zon alweer eventjes.
pi_197304476
Au, ijzel blijft verraderlijk.

Hier eerst kerstboom weggebracht. Heel team stond al klaar, de kuilen waren al gegraven, en boompje is overgezet in een grotere pot en daarna in de grond gezet tussen allerlei soortgenootjes (en ook andere soorten, divers gezelschap wel qua kerstbomen!). Straks nog maar even een donatie doen aan de organisatie, want zij onderhouden het dus de rest van het jaar ook voor ons. ^O^ ^O^

Daarna nog de hanglamp helpen stellen bij mijn ouders. (Mijn moeder heeft nog steeds enorme oogproblemen en het licht scheen er steeds hinderlijk in). Nu apfelstrudel in de oven :9

Gefeliciteerd @minilot, met Günther! *O*
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:34:45 #16
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197304548
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:29 schreef Candaasje het volgende:
Au, ijzel blijft verraderlijk.

Hier eerst kerstboom weggebracht. Heel team stond al klaar, de kuilen waren al gegraven, en boompje is overgezet in een grotere pot en daarna in de grond gezet tussen allerlei soortgenootjes (en ook andere soorten, divers gezelschap wel qua kerstbomen!). Straks nog maar even een donatie doen aan de organisatie, want zij onderhouden het dus de rest van het jaar ook voor ons. ^O^ ^O^

Daarna nog de hanglamp helpen stellen bij mijn ouders. (Mijn moeder heeft nog steeds enorme oogproblemen en het licht scheen er steeds hinderlijk in). Nu apfelstrudel in de oven :9

Gefeliciteerd @:minilot, met Günther! *O*
En krijg jij dan volgend jaar hetzelfde boompje weer?

Mijn boompje moet binnenkort ook eens in een grotere pot..

En een :* voor sigme.. maar vanavond dus wel kip!

Verder gaan hier alle weekend plannen de prullenbak in, ik ben echt enorm duuzelig.. als het vanmiddag nog zo is maar eens een corona test laten doen :{
pi_197304578
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:34 schreef Barreltje het volgende:

[..]

En krijg jij dan volgend jaar hetzelfde boompje weer?

Mijn boompje moet binnenkort ook eens in een grotere pot..

En een :* voor sigme.. maar vanavond dus wel kip!

Verder gaan hier alle weekend plannen de prullenbak in, ik ben echt enorm duuzelig.. als het vanmiddag nog zo is maar eens een corona test laten doen :{
Jup :Y In november krijgen we bericht of 'ie het overleefd heeft :D .

Sterkte met de duizeligheid :* (Is dat een corona symptoom?)
pi_197304582
Au, sigme :{ En gefeliciteerd voor Günther *O*

Ik deed vanochtend twee dagen yogachallenge want ik moest er nog eentje inhalen. En toen hardlopen :% Ik kleed me overigens altijd 10x warmer aan dan de rest van de mensheid bij het lopen, dus aan een korte broek moet ik nu echt niet denken :o
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197304614
Günther jarig? Gefeliciteerd @minilot *O* *O*
pi_197304621
Gefeliciteerd @minilot met Günther! *O*

@Sarabi op hoeveel liter bier? :D

Hier was het ook glad op bepaalde stukken. Naar huis geschuifeld met boodschappentassen. @sigme met kleine s, sterkte met de blauwe plekken! Ben wel blij dat ik vanochtend te brak was om te lopen, dat had anders een risico geweest :P Ik loop in lang spul, geen thermo, wel een jasje met duimgaten dus deels over de handen.
pi_197304636
Oh. En apfelstrudel :9
pi_197304875
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:39 schreef Holyme het volgende:
Oh. En apfelstrudel :9
Ja ik weet nog niet hoe het smaakt hoor. Het is uit de diepvries van de Jumbo, dus geen écht verse. Maar hopelijk prima voor nu even tussendoor :P
pi_197304906
Gelukkig ben je er nog redelijk van af gekomen sigme :* Zo verraderlijk en soms onzichtbaar.

Felicitaties aan kleine Günther *O*
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_197304934
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:38 schreef Holyme het volgende:
@:Sarabi op hoeveel liter bier? :D

Ongeveer 500 liter :) dus het zal een heel klein vleugje zijn uiteindelijk
pi_197305175
Bah...wat een nare val voor sigme. En dan beurs.

En de slingers voor Gunther: Van Harte 🎊

Grappig: bij de provider Vattenfall kunnen in de verbruiksapp. de hh apparaten worden ingevuld.
Die blijken 75% van het verbruik te zijn.
Edit: de leeftijd van de apparaten kan ook worden ingevuld. De meesten zijn dus 15 jaar oud. Ja, toen was de grote verbouwing.😎
Ook waren de kerstlampjes aan de gevel dit jaar voor de helft bij ons aangesloten.
En ik kreeg een waarschuwing om het bedrag per maand te verhogen.
Het verbruik deze maand was ¤ 17 hoger dan vorig jaar zónder de lampjes.
Volgend jaar een ander huis en/of investeren in ledlampen.

Krijgen jullie ook dergelijke waarschuwingen?
  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:36:16 #26
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197305549
Oh en feli voor günther!!

3 jaar alweer O+
  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:36:56 #27
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197305554
Tevens heeft mijn nieuwe thuisland sinds gister een covid test verplichting.. niet ouder dan 24 uur..
pi_197305837
Oh jee @Barreltje
Ik zag al zoiets, volg sinds kort een nieuwsapp van daar om m'n talen te oefenen.

Het nieuwe printplaatje was binnen, meteen erin gestopt en de telefoon doet het zowaar weer! Nu ben ik m'n gegevens dus allemaal niet kwijt *G*
Ik heb besloten om alsnog de Nokia van @sigme te gaan gebruiken want die is ruim 2 jaar ouder en beter up to date en heeft een veel betere processor. Wat een fantastisch-heid is het allemaal. Die Motorola van 2014 wordt reserve-reservefoon. :D
pi_197305876
Kijk dan hoe hard ons bier aan het vergisten is O+ als brouwer een van de mooiste dingen om te zien :D

https://imgur.com/a/Y0ci7MW
pi_197305891
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:56 schreef FutureFairytale het volgende:
Gelukkig ben je er nog redelijk van af gekomen sigme :* Zo verraderlijk en soms onzichtbaar.

Felicitaties aan kleine Günther *O*
Yup... het leverde mijn moeder een heel ijzerwerk in dr enkel op.
En ze kan dus nog steeds veel minder goed lopen dan eerst.
pi_197305981
Zucht.. hoop haast gemaakt om voor dhl thuis te komen.
Netjes op tijd thuis... zie ik nu het busje zo weer doorrijden.
Niet aangebeld.. net als gisteren dus.

Nu maar hopen dat in de app verschijnt dat het bij de buren is bezorgd.
pi_197306363
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:58 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Yup... het leverde mijn moeder een heel ijzerwerk in dr enkel op.
En ze kan dus nog steeds veel minder goed lopen dan eerst.
Hier geen ijzerwerk maar wel een vernachelde enkel, nooit meer hardlopen.

Jarige Günther *O* *O* *O*

Zit hier nu met gloeiende, rozige, wangen, weer een flink eind gefietst. Wilde eerst gaan wandelen maar “mijn” park was heel druk, geen zin in dus doorgefietst.
pi_197306544
Lieverds, ik heb jullie felicitaties doorgegeven en Günther zei joe! ^O^

Verder vanmorgen samen een galette des rois, ook wel driekoningentaart, gemaakt:
https://www.davidlebovitz.com/galette-des-rois-kings-cake-recipe/

Onze versie:

Lekkerrrr!

Nu even onderweg voor balletje trappen op de Tweede Maasvlakte :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_197306576
Hoi *O* Vanmorgen lekker gewandeld en gefotografeerd in het Quackjesgebied bij Rockanje O+ Wel drukke boel daar _O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_197306581
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:57 schreef Sarabi het volgende:
Kijk dan hoe hard ons bier aan het vergisten is O+ als brouwer een van de mooiste dingen om te zien :D

Wanneer gaat het de verkoop in? :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_197306597
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:57 schreef Sarabi het volgende:

Ooooh! O+
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 9 januari 2021 @ 14:50:48 #37
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197306644
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 14:43 schreef minilot het volgende:

Verder vanmorgen samen een galette des rois, ook wel driekoningentaart, gemaakt:

Onze versie:
[ afbeelding ]

Lekkerrrr!

Oeh die taart klinkt lekker :9
pi_197306694
quote:

Onze versie:
[ afbeelding ]

Lekkerrrr!

Gefeliciteerd met 3 jaar hebben van gezond zoontje, minilot!

Heb je een boon of een muntje in de taart gebakken?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197306715
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 14:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hier geen ijzerwerk maar wel een vernachelde enkel, nooit meer hardlopen.
Ja, ik heb nog wel aan je gedacht. Tot nu toe kom ik er altijd genadig af als ik val. Doe ik niet eens zo vaak, maar toch best wel af en toe.
pi_197306790
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 14:04 schreef Uhmmpie het volgende:
Zucht.. hoop haast gemaakt om voor dhl thuis te komen.
Netjes op tijd thuis... zie ik nu het busje zo weer doorrijden.
Niet aangebeld.. net als gisteren dus.

Nu maar hopen dat in de app verschijnt dat het bij de buren is bezorgd.
Gister zat ik te wachten op m'n nieuwe laptopje, van koudblauw met PTT. Honden buiten gelegd want lief was weg en ik aan het kantoorwerk. Kom lief thuis, met 2 pakketten. Die was in het dorp de PTT-bus tegengekomen, die had 'm aangezwaaid en de pakketten meegegeven, dat scheelt de PTT 3 km rijden.
pi_197307028
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 15:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Gister zat ik te wachten op m'n nieuwe laptopje, van koudblauw met PTT. Honden buiten gelegd want lief was weg en ik aan het kantoorwerk. Kom lief thuis, met 2 pakketten. Die was in het dorp de PTT-bus tegengekomen, die had 'm aangezwaaid en de pakketten meegegeven, dat scheelt de PTT 3 km rijden.
Dat is nog eens handig, voor iedereen. Mooi dat je niet al te ellendig bent gevallen ook.

Gefeliciteerd met Gunther @minilot! Ik probeer mensen niet meer met hun naasten te feliciteren nadat @Isabeau er eens (terechte) opmerkingen over maakte maar ik vind kinderen geloof ik wel een uitzondering.

Mijn dag is matig en ook leuk. Ik heb gisteren een migrainepil op en zo af en toe heb ik daarna een dag elastieken beenspieren. Ik had het liefst veel gedaan vandaag, ik geniet altijd erg van onze zaterdagen samen. Maar nu is J takken aan het versnipperen en zit ik op de bank. Ik ben wel bezig met het moestuinplan van dit jaar. Alle zaden zijn uitgezocht, gecategoriseerd en wat ik ga gebruiken ligt op maand gesorteerd in een bak. Nu ga ik de indeling maken van wat er in welke moestuinbak moet komen. Dit is zo leuk O+

@Myreala, met al die pakketjes van jou zit je papierbak vast vaak vol :D Wij vergaten vorige maand de restafvalbak. In theorie redden we het net met heel extreem recyclen, goed proppen en het apart houden van wat 'schoon' afval voor volgende maand. Nog 9 dagen, dan wordt de container geleegd. Als we niet zo vaak zouden afhalen, zou die bak lang niet zo vol zitten. Gelukkig zit er tegenwoordig ook veel composteerbaar materiaal bij de afhaal O-)
Spoilers!
pi_197307051
@Candaasje:
quote:
In een vrachtwagen mogen per 1 februari 2021 gemiddeld 5 procent minder varkens worden geladen. Vion past de aantallen vleesvarkens per aangevoerde vracht daarop aan. Deze wettelijke eis zorgt wel voor hogere kosten per aangevoerd dier.
Jaarlijks nemen de gewichten van de geleverde vleesvarkens toe en dat heeft gevolgen voor de beladingsgraad. Voor de beladingsgraad van een vrachtwagen met varkens ligt de wettelijke norm op 235 kilo per vierkante meter laadvloeroppervlak. Hierop controleert de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit.

Vion wil samen met haar leveranciers een verantwoord vervoer van de vleesvarkens garanderen. Om overbelading te voorkomen, past de vleesverwerker per 1 februari 2021 de aantallen te laden varkens per vracht aan. Afhankelijk van het voertuigtype zullen voortaan tussen de vijf tot twaalf varkens minder aangevoerd worden.
https://www.nieuweoogst.n(...)-mee-naar-slachterij
pi_197307057
En het allerergste is nog dat mijn dekentje in de wasmachine zit dus dat ik me nu wat ontheemd voel op de bank. Ik lijk wel een junk. Ik heb gelukkig wel een grote handdoek.
Spoilers!
pi_197307097
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 15:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

Gefeliciteerd met Gunther @minilot! Ik probeer mensen niet meer met hun naasten te feliciteren nadat @Isabeau er eens (terechte) opmerkingen over maakte maar ik vind kinderen geloof ik wel een uitzondering.

Ik vond het feliciteren van iemand met de verjaardag van iemand anders ook altijd een idiote gewoonte. Maar sinds ik wat mensen ken die eens een kind zijn verloren, denk ik daar anders over mbt het feliciteren van ouders met het feit dat een kind alweer een heel jaar niet dood is. Dat is best een felicitatie waard.
pi_197307098
ik had ook moestuinplannen gewild vanmiddag maar er kwam wat tussen. Ben nu wel zo goed als klaar met alles wat ook moest, dus ik kan zo wel wat prutsen en plannen, als mijn armen het nog doen.
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 15:19:59 #46
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197307099
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 15:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
En het allerergste is nog dat mijn dekentje in de wasmachine zit dus dat ik me nu wat ontheemd voel op de bank. Ik lijk wel een junk. Ik heb gelukkig wel een grote handdoek.
Je lijkt mijn uk wel. Die heeft twee identieke bank-dekentjes om de overbruggingsperiode tussen A en B te beperken.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_197307111
quote:
Dekbed ophalen?

Ik geloof dat ik zeker 5 dekentjes heb, en ik gebruik ze zelden
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 15:21:22 #48
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197307125
Middag :W
Amsterdam - Weesp *vink*. Wat een heerlijk wandelweer :)
Mooie route langs de Amstel, Weespertrekvaart, Gaasp, en Driemond.

Feli mini met G *O*
Auw Sigme :X
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_197307130
quote:
Ach skatje toch!
pi_197307137
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dekbed ophalen?

Ik geloof dat ik zeker 5 dekentjes heb, en ik gebruik ze zelden
Trap op en af is niet zo'n goed idee nu. Ik moet gewoon een uurtje geduld hebben, dat kan ik best. Er is een reden dat ik die dekentjes op zaterdagen was, dan mis ik ze niet ;)
Spoilers!
pi_197307145
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 15:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Ach skatje toch!
[ afbeelding ]
_O-
Spoilers!
pi_197307167
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 15:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik vond het feliciteren van iemand met de verjaardag van iemand anders ook altijd een idiote gewoonte. Maar sinds ik wat mensen ken die eens een kind zijn verloren, denk ik daar anders over mbt het feliciteren van ouders met het feit dat een kind alweer een heel jaar niet dood is. Dat is best een felicitatie waard.
Ja, dat is wel een punt inderdaad. Ik ken ook iemand wiens baby is overleden. Die krijgt altijd extra aandacht van me rondom geboortedag en sterfdag.
Spoilers!
pi_197307935
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 14:46 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wanneer gaat het de verkoop in? :P
1e weekend van februari :)
Daarna hopelijk weer veel Fok!kers meeten.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 17:03:34 #54
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197308754
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 16:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Eerst jaren geen fokkers meeten en nu het hele land door crossen ^O^
pi_197308787
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:03 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Zeker :D grote meets durf ik denk ik nog steeds niet maar straks als alles weer normaal is...wie weet
  zaterdag 9 januari 2021 @ 17:05:57 #56
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197308791
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:03 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Beetje zoals jouw kerst-missie :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_197309595
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 15:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh wat lief!
Fijn ook van een klein dorp.. dat scheelt weer.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 17:55:55 #58
63722 z80
I fink you freaky
pi_197309621
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:05 schreef Isabeau het volgende:

En wat is daar mis mee? Blote voeten in de schoenen heb ik enkel bij de barefoot schoenen. Zonder schoenen buiten op straat lopen doe ik niet. En korte broek loopt toch het prettigst. Of bedoel je ook geen shirt aan?

Ook wel een met een bodywarmer en handschoenen op de fiets gezeten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_197309703
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:55 schreef z80 het volgende:

En wat is daar mis mee? Blote voeten in de schoenen heb ik enkel bij de barefoot schoenen. Zonder schoenen buiten op straat lopen doe ik niet. En korte broek loopt toch het prettigst. Of bedoel je ook geen shirt aan?

Ook wel een met een bodywarmer en handschoenen op de fiets gezeten.
Wat betekent 'alleen een korte broek' dan in jouw ogen? :D Ja, GEEN shirt aan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197309713
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Misschien had ie nog wel een onderbroek aan :{w
pi_197309865
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:59 schreef Candaasje het volgende:

Misschien had ie nog wel een onderbroek aan :{w
Dat heb ik niet kunnen contstateren :7
  zaterdag 9 januari 2021 @ 18:07:17 #62
63722 z80
I fink you freaky
pi_197309877
Gefeliciteerd met Gunther.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 18:11:02 #63
63722 z80
I fink you freaky
pi_197309952
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk het probleem niet. Met dit weer heb ik enkel koude handen. Ik zou er een paar handschoenen bij aangetrokken hebben. Maar verder geen probleem.
pi_197310042
Zelfs in de zomer snap ik niet dat je zonder shirt gaat rondlopen....maar dat zal als vrouw wel jaloezie zijn :')
pi_197310135
Ik liep op de naturistencamping vaak in shirt en verder niks, want mijn schouders verbranden altijd het hardst :')
pi_197310265
Even snel een kookvraag (weet niet of het hier mag?).
Ben erwtensoep aan het maken, maar heb geen aardappel in huis, wel pommes duchesses in de vriezer. Zou ik dat kunnen gebruiken om de soep te laten binden? De pommes duchesses zijn wel (licht) gekruid, maar dat zal qua smaakafgifte aan de soep wel meevallen denk ik?
pi_197310417
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 18:28 schreef DavidTwente het volgende:
Ben erwtensoep aan het maken, maar heb geen aardappel in huis, wel pommes duchesses in de vriezer. Zou ik dat kunnen gebruiken om de soep te laten binden? De pommes duchesses zijn wel (licht) gekruid, maar dat zal qua smaakafgifte aan de soep wel meevallen denk ik?
Ik zou de aardappel eerder weglaten dan vervangen door pommes duchesses.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 9 januari 2021 @ 18:41:10 #68
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197310471
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 18:15 schreef Sarabi het volgende:
Zelfs in de zomer snap ik niet dat je zonder shirt gaat rondlopen....maar dat zal als vrouw wel jaloezie zijn :')
Jaloezie?
pi_197310646
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 18:41 schreef fietsie het volgende:

[..]

Jaloezie?
Dat wij niet zonder shirt kunnen rondlopen (en eigenlijk ook niet zonder bh, dus zelfs 2 lagen aan moeten).
pi_197310707
quote:

Onze versie:
[ afbeelding ]

Lekkerrrr!

Mooie taart! Vast heel lekker :9
pi_197310854
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 18:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat wij niet zonder shirt kunnen rondlopen (en eigenlijk ook niet zonder bh, dus zelfs 2 lagen aan moeten).
Bij mij is het meer dat ik niet op straat tegen iedereens blote lijf hoef (wens) aan te kijken, en al helemaal niet tegen al dat lichaamshaar dat zich vaak openbaart bij shirtloze mannen :r
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_197310916
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 19:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Bij mij is het meer dat ik niet op straat tegen iedereens blote lijf hoef (wens) aan te kijken, en al helemaal niet tegen al dat lichaamshaar dat zich vaak openbaart bij shirtloze mannen :r
Daar heb je ook een punt :Y
pi_197311022
Het was weer pom-avond. *O* *O*
pi_197311075
quote:
Moet kunnen, met die duchesses. Ik zou ze wel pas wat later toevoegen, aardappelzetmeel verliest wat bindkracht bij koken. Bij rauwe aardappel bereik je dat stadium niet, maar die duchesses zijn al gaar en je wil ze toevoegen voor de binding.

Overigens denk ik dat het ook best zonder kan.
pi_197311102
quote:
Je gebruikt al erwten, je hebt die aardappel niet echt nodig. Je krijgt sowieso wel een lekkere dikke soep.
pi_197311122
Wij hebben zojuist de kip verorberd. Die was dus rond 11u de oven in gegaan. Kip was gaaaaar. Botjes vielen er vanzelf uit :9~

Belachelijk laat eten voor ons doen (gewoonlijk eten we ergens tussen 2 en 5 warm), maar mijn lief moet straks nog werken. Hele nacht. Moet ik alleen slapen :{ Dat heb ik in geen jaren gedaan, en de afgelopen 27 jaar geen 20 keer in totaal :').
pi_197311372
Verrassingspakket bij Oil&Vinegar besteld. :D
pi_197311707
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 16:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik wil wel een paar flesjes. Leuk cadeautje voor vrienden :Y
  zaterdag 9 januari 2021 @ 19:52:33 #79
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197311817
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 18:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ahja zo. Ik 'vier' nu twee jaar vakantie op de Friese meren en euh, daar is het toch eerder gewoon dan blijkbaar, dat vrouwen gewoon zonder recreëren. Al is het hier wellicht misschien iets 'veiliger' op dat vlak, er lopen geen straten langs die boten.
pi_197311824
Het fotoalbum is binnen. Ietsiepietsie groter dan ik verwachtte _O-

zaterdag 9 januari 2021 @ 19:53:14 #81
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197311830
Tof!
pi_197311847
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 19:53 schreef fietsie het volgende:
Tof!
Ja. Echt wel :D Zeker met die grote panorama's. Die komen helemaal tot hun recht zo O+
pi_197311861
Ondertussen zit er een groot stuk procureur in de slowcooker :9 En het begint al erg lekker te ruiken :9
pi_197311870
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 19:48 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik wil wel een paar flesjes. Leuk cadeautje voor vrienden :Y
Leuk :) bij jou in de buurt komen we sowieso gratis bezorgen
pi_197311894
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 19:55 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Goed zo 8-)
pi_197311899
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 19:52 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ahja zo. Ik 'vier' nu twee jaar vakantie op de Friese meren en euh, daar is het toch eerder gewoon dan blijkbaar, dat vrouwen gewoon zonder recreëren. Al is het hier wellicht misschien iets 'veiliger' op dat vlak, er lopen geen straten langs die boten.
Ik had het ook meer over gewoon over straat lopen, zoals hier in de woonwijk.
Of in de bossen tijdens een wandeling.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 20:01:06 #87
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197312000
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 19:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik had het ook meer over gewoon over straat lopen, zoals hier in de woonwijk.
Of in de bossen tijdens een wandeling.
Mjah ik begrijp dat het "niet kan" anno nu, maar zou er aan de andere kant zelf niet echt van opkijken.
pi_197312069
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 19:55 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik loop tegen die tijd wel even bij het bier binnen :P
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 9 januari 2021 @ 20:14:54 #89
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197312306
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 19:53 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ja. Echt wel :D Zeker met die grote panorama's. Die komen helemaal tot hun recht zo O+
En zo te zien zijn ze ook netjes ingebonden, in het midden van de foto geen stuk dubbelgelijmd oid. Echt netjes!
pi_197312352
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 19:52 schreef PdeHoog het volgende:
Het fotoalbum is binnen. Ietsiepietsie groter dan ik verwachtte _O-

[ afbeelding ]
Geweldig. Letterlijk en figuurlijk _O_

Vanmiddag na 5 weken weer eens de deur uit én het dorp uit *O*
En “beloond” met een dubbele regenboog in de polder.

@sigme het is zo ontzettend stil in huis dan, vond ik.
pi_197312432
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 20:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik loop tegen die tijd wel even bij het bier binnen :P
:D ik heb eigenlijk geen idee hoe groot jouw woonplaats is. Is het nog ver vanaf jou?
En we komen met liefde weer even brengen hoor.
pi_197312620
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 20:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]

:D ik heb eigenlijk geen idee hoe groot jouw woonplaats is. Is het nog ver vanaf jou?
En we komen met liefde weer even brengen hoor.
Ik woon in een stadsdorp _O- Als je binnen de stadsgrenzen woont is een kwartier rijden al ver om van A naar B te komen.
Jouw bier bevindt zich op een (auto)minuut of zeven van mij :+
pi_197312788
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 20:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik woon in een stadsdorp _O- Als je binnen de stadsgrenzen woont is een kwartier rijden al ver om van A naar B te komen.
Jouw bier bevindt zich op een (auto)minuut of zeven van mij :+
Zo dichtbij joh :D gaaf
Had ik dinsdag moeten weten ;) of was je aan het werk?
pi_197312798
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 20:38 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zo dichtbij joh :D gaaf
Had ik dinsdag moeten weten ;) of was je aan het werk?
Nee :D ;(
pi_197312806
Maar ach, nu weet je het wel :+
pi_197312807
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 20:14 schreef fietsie het volgende:

[..]

En zo te zien zijn ze ook netjes ingebonden, in het midden van de foto geen stuk dubbelgelijmd oid. Echt netjes!
Profotonet levert al jaren kwaliteitsfotoboeken O+
pi_197314137
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 19:31 schreef Myraela het volgende:
Verrassingspakket bij Oil&Vinegar besteld. :D
Goeie, besteld als kado :D

En dat fotoboek! ^O^
pi_197314336
Bedankt iedereen voor de tips over aardappel/pommes duchesses in de erwtensoep. Heb zonder gedaan en is prima gelukt ^O^
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 22:09:15 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197314364
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 20:39 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Profotonet levert al jaren kwaliteitsfotoboeken O+
Ik heb geen ervaring met hun fotoboeken, maar die leveren inderdaad topkwaliteit.

Heb je voor "standaard" Fuji Chrystal Archive gekozen of voor Fuji Chrystal Maxima? Die laatste is relatief nieuw en is nóg iets mooier.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 22:11:56 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197314407
Ik ben heden avond bezig met Ilford MGRC deluxe 44M bezig, als we het toch over fotopapier hebben :)
pi_197315003
Bezoek is weer weg. Was ontzettend gezellig en afgesproken om wanneer de wereld weer wat normaler is een weekend weg te gaan. Heel veel bijgekletst (lang geleden dat ik zoveel gepraat heb buiten werk _O- ). Lekker gegeten, ik was alleen vergeten soep te maken en mangostukjes uit de vriezer te halen voor het nagerecht

@PdeHoog, wat is dat boek mooi geworden
pi_197315017
Iemand nog een glaasje roosvicee?
Mijn god...ik sta op de rand van een zenuwinzinking. ;(

En het helpt zeg maar niet dat we 14 casussen moeten leren die door medestudenten behandeld zijn, maar zelfs in de verbeterde versies (na opmerkingen van de assistenten) zitten echt nog gigantische fouten :X

Ik kom altijd 1-2 dagen tekort :') story of my life hoor, dus ook met nu 1-2 dagen extra zou ik in tijdnood komen.
Dat gaat weer maandag op dinsdag een nachtje doorhalen worden ofzo. /zinin! }:|
pi_197315023
Mooi groot boek P! Heb je er een mooie plek voor?
pi_197315257
Zeg, slaapt iedereen al? Het is weekend luitjes!

Hou mij eens gezelschap ;(
pi_197315270
Komt goed Candaasje. Gestaag doorgaan.
Hoe beviel het studeren op je oude zolderkamer bij je ouders?

En leuk kaatje dat je een oude bekende weer hebt gesproken en plannen gemaakt.
Hoe kwam dat zo dat er een gap van 2 jaar is?
pi_197315386
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:02 schreef AnneX het volgende:

We hadden wel contact maar f2f was lastig. Zij druk met werk/kind/vriend (die laatste niet meer) ik druk met van alles Maar beiden nu minder druk dus konden we zomaar een afspraak maken
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 23:16:54 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197315524
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:01 schreef Candaasje het volgende:

Nee ik zit bij het rode licht.
In gezelschap van een Tsjechische.
In een dark room

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197315544
quote:

Ja hoi! Ik heb niets te zeggen maar ik ben er wel :Y
Spoilers!
pi_197315662
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:02 schreef AnneX het volgende:

:*

Vandaag ben ik thuis. Maar maandag ga ik denk ik wel weer bij mijn ouders werken ja, werkt wel goed! :Y

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In een dark room

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe type je dit nu dan? :P
Veel plezier met je geliefde Tsjechische dan maar verder ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja hoi! Ik heb niets te zeggen maar ik ben er wel :Y
*O*

Ik zit nu verbeteringen te lezen waar ik om moet gniffelen. Assistente was het zat denk ik, want de toon is echt heel passief agressief tot gewoon ronduit 'duidelijk' _O- ("Dit is nu het voorbeeld van hoe het NIET moet... 'ik tel nu al een dt fout, 2 spellingsfouten en verkeerd gebruik van lidwoorden'... 'FOUT!'....etc. )

Wel goede oefening dit. En ergens geruststellend dat ik er zelf ook behoorlijke fouten uit filter, zelfs die niet door de assistenten zijn aangemerkt. (compleet verkeerde aanhechtingspunten tekenen van spieren in je figuur..)
  zaterdag 9 januari 2021 @ 23:34:42 #110
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197315828
quote:

Slaaaaaaap candaaaaaaaj slaaaaaaap!
pi_197315862
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:34 schreef fietsie het volgende:

[..]

Slaaaaaaap candaaaaaaaj slaaaaaaap!
Dat ga ik zo zeker doen ja. Even een kop thee, vriend eens opzoeken voor een knuffel, en dan oogjes toe.
Morgen de wekker maar vroeg zetten.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 23:37:42 #112
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197315886
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In een dark room

SPOILER
Vast geen hartslag, die Tsjechische?
pi_197316091
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:26 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:*

Vandaag ben ik thuis. Maar maandag ga ik denk ik wel weer bij mijn ouders werken ja, werkt wel goed! :Y
[..]

Hoe type je dit nu dan? :P
Veel plezier met je geliefde Tsjechische dan maar verder ;)
[..]

*O*

Ik zit nu verbeteringen te lezen waar ik om moet gniffelen. Assistente was het zat denk ik, want de toon is echt heel passief agressief tot gewoon ronduit 'duidelijk' _O- ("Dit is nu het voorbeeld van hoe het NIET moet... 'ik tel nu al een dt fout, 2 spellingsfouten en verkeerd gebruik van lidwoorden'... 'FOUT!'....etc. )

Wel goede oefening dit. En ergens geruststellend dat ik er zelf ook behoorlijke fouten uit filter, zelfs die niet door de assistenten zijn aangemerkt. (compleet verkeerde aanhechtingspunten tekenen van spieren in je figuur..)
Memorabele notities helpen vast om het beter te onthouden.

Waarom is er eigenlijk een onderscheid in voorhand/achterhand gemaakt in de vakken en niet bijvoorbeeld in iets anders?
Spoilers!
pi_197316094
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:37 schreef fietsie het volgende:

[..]

Vast geen hartslag, die Tsjechische?
:D
Spoilers!
  zaterdag 9 januari 2021 @ 23:54:13 #115
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197316105
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nee ik kreeg meer een beeld van een of ander apparaat
pi_197316135
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Memorabele notities helpen vast om het beter te onthouden.

Waarom is er eigenlijk een onderscheid in voorhand/achterhand gemaakt in de vakken en niet bijvoorbeeld in iets anders?
Ze willen de werking van verschillende 'onderdelen', zoals beenderen, spieren, bloedvaten en zenuwen, zoveel mogelijk laten zien als een samenwerkend geheel. Dus je moet de spieren kennen, en hun aanhecting op de beenderen, maar ook weten welke spieren en functies er worden aangetast als er een bepaalde zenuw uitvalt. Of waar je bepaalde anesthetica kunt inbrengen. Of welke andere spieren eenzelfde functie hebben zodat je weet of het dier nog kan lopen met die poot als je bijvoorbeeld een eindpees loshaalt/verplaatst.

De opdeling voorhand/achterhand is verder puur omdat het voor 1 semester teveel zou worden.

Ik weet wel dat ze in Gent dat wel doen, maar dan is er dus aan het eind van het jaar 1 (!) examen, over ALLES. Van voorhand en achterhand tot organen en spieren, botten, bloedvaten en zenuwen.
Er komen toch regelmatig studenten van Gent naar Antwerpen om bij ons verder te studeren, omdat dat bijna niet te doen is.

(Ik vraag me ook af hoeveel je er dan van onthoudt. Ik merk nu al dat ik de helft stamp om het stampen)
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 00:17:33 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197316352
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:54 schreef fietsie het volgende:

[..]

Nee ik kreeg meer een beeld van een of ander apparaat
pi_197316391
@Candaasje ...en dan te bedenken dat jij ook nog praktijkervaring hebt en inzicht.
Dat hielp mij ooit ook wel bij de anatomie, al was het alleen maar de mens.
Voor de jongere studenten rechtstreeks van school is het alleen maar theorie.

Alleen heb ik wel eens de indruk dat je je erg ‘vastbijt’ in (tijd- en energievretende) details.
pi_197316399
Wat leuk trouwens dat fietsie aan het 3d printen is voor Ludolf. w/
Is het apparaat weer helemaal schoon na de vastlopers?
  zondag 10 januari 2021 @ 00:24:34 #120
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197316419
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ze willen de werking van verschillende 'onderdelen', zoals beenderen, spieren, bloedvaten en zenuwen, zoveel mogelijk laten zien als een samenwerkend geheel. Dus je moet de spieren kennen, en hun aanhecting op de beenderen, maar ook weten welke spieren en functies er worden aangetast als er een bepaalde zenuw uitvalt. Of waar je bepaalde anesthetica kunt inbrengen. Of welke andere spieren eenzelfde functie hebben zodat je weet of het dier nog kan lopen met die poot als je bijvoorbeeld een eindpees loshaalt/verplaatst.

De opdeling voorhand/achterhand is verder puur omdat het voor 1 semester teveel zou worden.

Ik weet wel dat ze in Gent dat wel doen, maar dan is er dus aan het eind van het jaar 1 (!) examen, over ALLES. Van voorhand en achterhand tot organen en spieren, botten, bloedvaten en zenuwen.
Er komen toch regelmatig studenten van Gent naar Antwerpen om bij ons verder te studeren, omdat dat bijna niet te doen is.

(Ik vraag me ook af hoeveel je er dan van onthoudt. Ik merk nu al dat ik de helft stamp om het stampen)
Ik snap het. Dat klinkt wel als een nuttige aanpak.
Spoilers!
  zondag 10 januari 2021 @ 00:33:09 #121
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197316515
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 00:22 schreef AnneX het volgende:
Wat leuk trouwens dat fietsie aan het 3d printen is voor Ludolf. w/
Is het apparaat weer helemaal schoon na de vastlopers?
Ja inmiddels is me ook duidelijk waar de oplossingen voor de ervaren problemen te vinden zijn
pi_197316545
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 00:33 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja inmiddels is me ook duidelijk waar de oplossingen voor de ervaren problemen te vinden zijn
👍🏼 Al doende leert men.

Trusten SC. Ijsbloemen op de dakramen al.
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 00:37:55 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197316557
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 00:33 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hoeveel pogingen moest je doen want dat was met dit materiaal wel eens een probleem toch?
pi_197318259
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring met hun fotoboeken, maar die leveren inderdaad topkwaliteit.

Heb je voor "standaard" Fuji Chrystal Archive gekozen of voor Fuji Chrystal Maxima? Die laatste is relatief nieuw en is nóg iets mooier.
Gewoon Fuji HD Albumpapier Lustre
pi_197318270
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:47 schreef Candaasje het volgende:
Mooi groot boek P! Heb je er een mooie plek voor?
Ik heb er speciaal een huis voor gekocht :+
pi_197318476
Goedemorgen!
En een mooie heldere morgen het is, hier.
Liefste is weer thuis, om half acht ofzo was 'ie weer hier. Samen ontbeten, en nu ligt hij in bed en zit ik ernaast aan de grote tafel. Ik wacht even tot de kachel uitgebrand is, ga ik daarna een flukse wandeling maken met honden, kan lief even rustig slapen.
pi_197318548
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 08:34 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik heb er speciaal een huis voor gekocht :+
Ooh zat dat zo _O-
pi_197318693
Hier ook helder en frisjes, lekker rondje langs het water gelopen. Nu maar eena verder opstarten met koffie en thee.
  zondag 10 januari 2021 @ 09:37:59 #129
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197318802
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2021 09:01 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
En een mooie heldere morgen het is, hier.
Liefste is weer thuis, om half acht ofzo was 'ie weer hier. Samen ontbeten, en nu ligt hij in bed en zit ik ernaast aan de grote tafel. Ik wacht even tot de kachel uitgebrand is, ga ik daarna een flukse wandeling maken met honden, kan lief even rustig slapen.
Moet hij vaak nachtdiensten doen?
Spoilers!
pi_197318924
Jongens, ik ben zo moe de laatste tijd.
pi_197319130
Mogge :W net wakker

Vervelend @Lonaa Slaap je niet goed, Kan het komen door dat andere trainingsschema? Of ben je moe in je hoofd
pi_197319145
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge :W net wakker

Vervelend @:Lonaa Slaap je niet goed, Kan het komen door dat andere trainingsschema? Of ben je moe in je hoofd
Ik slaap wel redelijk. Trainingsschema is niet zwaarder dan heet eerst was, lichter zelfs denk ik. Ben wel wat 'druk' met regeldingen (die ik voor me uitschuif) maar ik denk dat het voornamelijk tijd is voor het voorjaar. :X
pi_197319209
Goedemorgen :W
Werd vannacht gek van de jeuk -O-
Zometeen een kort rondje wandelen, heerlijk weer is het.
pi_197319283
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:03 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik slaap wel redelijk. Trainingsschema is niet zwaarder dan heet eerst was, lichter zelfs denk ik. Ben wel wat 'druk' met regeldingen (die ik voor me uitschuif) maar ik denk dat het voornamelijk tijd is voor het voorjaar. :X
Goed mogelijk ja.

Heb je je bloed recent nog eens laten nakijken? :) Bijvoorbeeld vitamine B12 en D zijn wel vitamines die veel mensen in enige mate tekort komen. (Van Vitamine B12 ligt de ondergrens in NL trouwens sowieso erg laag).
Beide geassocieerd met vermoeidheid.

EDIT: het kan natuurlijk nog 101 andere oorzaken hebben. Maar dit zijn wel waarden die ik altijd even laat meenemen.
(En niet omdat ik veganist ben, want ik slik juist keurig pilletjes en weet dus hoeveel ik minimaal binnenkrijg. Niet hoeveel ik opneem, en daar zit vaker het probleem.)
  zondag 10 januari 2021 @ 10:41:33 #135
63722 z80
I fink you freaky
pi_197319675
Vrijdag met inkopen een kerststol uit de aanbieding mee genomen. Buiten dat het broodje zwaar is, ook voor een Duits brood. Zit het spijs niet in een rol maar door het deeg heen verwerkt. :Y) Broodje is zeer slecht voor de lijn ook. Bijna 400Kcal per 100Gram. Maar wel lekker. Straks maar een wat grotere ronden lopen.
  zondag 10 januari 2021 @ 10:41:44 #136
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197319677
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:03 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hier ook ja. Ik geef de winter de schuld. Net groot stuk gewandeld en straks misschien nog fietsen.
Maar ook totaal geen zin in dingen door de lage energie. Blegh ik wil voorjaar
  zondag 10 januari 2021 @ 10:42:46 #137
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197319695
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:41 schreef z80 het volgende:
Vrijdag met inkopen een kerststol uit de aanbieding mee genomen. Buiten dat het broodje zwaar is, ook voor een Duits brood. Zit het spijs niet in een rol maar door het deeg heen verwerkt. :Y) Broodje is zeer slecht voor de lijn ook. Bijna 400Kcal per 100Gram. Maar wel lekker. Straks maar een wat grotere ronden lopen.
Wij hadden gisteren een kerst tulband uit de aanbieding. De helft is al op _O-
  zondag 10 januari 2021 @ 10:51:09 #138
63722 z80
I fink you freaky
pi_197319804
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:42 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Wij hadden gisteren een kerst tulband uit de aanbieding. De helft is al op _O-
Dit broodje is 700Gram. Iets te veel om alleen direct voor de helft naar binnen te werken als ontbijt.
pi_197319813
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Goed mogelijk ja.

Heb je je bloed recent nog eens laten nakijken? :) Bijvoorbeeld vitamine B12 en D zijn wel vitamines die veel mensen in enige mate tekort komen. (Van Vitamine B12 ligt de ondergrens in NL trouwens sowieso erg laag).
Beide geassocieerd met vermoeidheid.

EDIT: het kan natuurlijk nog 101 andere oorzaken hebben. Maar dit zijn wel waarden die ik altijd even laat meenemen.
(En niet omdat ik veganist ben, want ik slik juist keurig pilletjes en weet dus hoeveel ik minimaal binnenkrijg. Niet hoeveel ik opneem, en daar zit vaker het probleem.)
Niet recent, kan natuurlijk altijd. Ik denk dat ik sowieso even naar een arts moet. Ik kwakkel al maanden met mijn voet/enkel na dat zooltje dat ik toch niet nodig bleek te hebben. Fysio doet wat ze kan maar klachten blijven (en fluctueren in ernst). Na mn workout gisteren kan ik niet meer lopen, vandaag. Godsamme pijn. :'( Had er tijdens eigenlijk geen last van maar ik zit nu met poot omhoog en F. laat straks de hond uit. :{
  zondag 10 januari 2021 @ 10:59:41 #140
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197319965
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Niet recent, kan natuurlijk altijd. Ik denk dat ik sowieso even naar een arts moet. Ik kwakkel al maanden met mijn voet/enkel na dat zooltje dat ik toch niet nodig bleek te hebben. Fysio doet wat ze kan maar klachten blijven (en fluctueren in ernst). Na mn workout gisteren kan ik niet meer lopen, vandaag. Godsamme pijn. :'( Had er tijdens eigenlijk geen last van maar ik zit nu met poot omhoog en F. laat straks de hond uit. :{
Dan zou ik zeker even langsgaan ja :o
pi_197320010
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Kan je niet je trainer er je fysio eens aan elkaar koppelen zodat ze samen een programma kunnen opstellen? De training werkt met jou naar een doel en de fysio weet wat er kan
pi_197320067
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Kan je niet je trainer er je fysio eens aan elkaar koppelen zodat ze samen een programma kunnen opstellen? De training werkt met jou naar een doel en de fysio weet wat er kan
Ze zijn collega's binnen de sportschool. :+ Ze coachen allebei daar.

Probleem is dat het wisselt, wat er kan. En dat soms 'met de hond wandelen' al teveel is. Of blijkt. Ik heb naar een arts wel uitgesteld omdat kerona. Ik weet ook niet zo goed waar ik heen zou moeten.
pi_197320146
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ze zijn collega's binnen de sportschool. :+ Ze coachen allebei daar.

Probleem is dat het wisselt, wat er kan. En dat soms 'met de hond wandelen' al teveel is. Of blijkt. Ik heb naar een arts wel uitgesteld omdat kerona. Ik weet ook niet zo goed waar ik heen zou moeten.
Dat is in ieder geval fijn dat ze samenwerken aan jou.
Een uitgebreid bloedbeeld is natuurlijk altijd wel eens goed. Hoorde bijvoorbeeld van een vriendin, die had last van haaruitval. Bloed laten prikken. Zwaar bloedarmoede. Ze was vegetarisch gaan eten maar veel te weinig peulvruchten, ze vulde niet goed aan. En nu na eenhalf jaar geloof ik krijgt ze weer haargroei, mooi zoals dat werkt

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaatje1 op 10-01-2021 11:35:16 ]
pi_197320850
Misschien was ik mijn stoofperen vergeten en is m'n hele pan nu verziekt. :')
pi_197321004
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:46 schreef Myraela het volgende:
Ai -O- pan niet meer te redden?
pi_197321023
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:54 schreef Sarabi het volgende:
Ai -O- pan niet meer te redden?
M'n vriend gaat nog een dappere poging doen om de stoofperen karamel eruit te boenen.
pi_197321147
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:46 schreef Myraela het volgende:
Ai, da’s niet leuk.
pi_197321316
Het ruikt wel lekker naar gekarameliseerde stoofperen. :9
  zondag 10 januari 2021 @ 12:10:16 #149
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197321324
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:55 schreef Myraela het volgende:

[..]

M'n vriend gaat nog een dappere poging doen om de stoofperen karamel eruit te boenen.
Met water en soda erin op het vuur zetten.
En niet vergeten dit keer _O-
pi_197322050
@Lonaa :* ik wil ook weer voorjaar. Gelukkig is vandaag hier lekker helder, ik ben voor de verandering wel door en door wakker zo. :D
Ik zou doktersbezoek niet meer uitstellen, als je uitstelt tot corona weg is zit je al gauw richting eind 2021 en dat wordt te gek. ;)

Ik moet eigenlijk ook eens want er lijkt iets scheef te zitten in m'n heup, maar mehhhhh :(
pi_197322151
Wij zijn al de halve dag aan het poetsen, met slechte nineties stampmuziek erbij. Inmiddels moet er alleen nog een was opgehangen, een nieuwe gedaan, bed opgemaakt, en A is bijna klaar met de badkamervloer en -muren. A en B liepen wat achter met huishouden :X we hebben een monsterlijke afwas gedaan, gestofzuigd, de keuken gepoetst, het bed afgehaald, de badkamer gepoetst, en kleedjes geklopt. Het is de bedoeling dat ze het vanaf nu bijhouden in plaats van goor laten worden. :X
pi_197322721
Goed bezig Tele! (MI van jou die met een bezem achter je alfabet aanjaagt nu)

Weekend *O* Nu lunch met kliekje soep en overgebleven pulled pork bitterbal :9

En bericht dat mijn hypotheek is omgezet jeuj!
Ga ik -na jaren de boel te laten verslonzen- eindelijk eens wat aflossen erop :')
  zondag 10 januari 2021 @ 13:57:23 #153
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197323912
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 00:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoeveel pogingen moest je doen want dat was met dit materiaal wel eens een probleem toch?
Stuk of 4 met een test object, en in totaal 5 pogingen met het echte object. Oorzaak was dat overal een bepaalde temperatuur werd aanbevolen, de fabrikant van mijn hotend stelt "5 graden hoger kiezen dan de aanbevolen temperatuur" en ik vervolgens een filmpje vond van iemand die er echt veel ervaring mee had, en die gaat wel 10 graden hoger zitten. Dat deed ik, en het was opgelost.
pi_197324206
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:57 schreef fietsie het volgende:

[..]

Stuk of 4 met een test object, en in totaal 5 pogingen met het echte object. Oorzaak was dat overal een bepaalde temperatuur werd aanbevolen, de fabrikant van mijn hotend stelt "5 graden hoger kiezen dan de aanbevolen temperatuur" en ik vervolgens een filmpje vond van iemand die er echt veel ervaring mee had, en die gaat wel 10 graden hoger zitten. Dat deed ik, en het was opgelost.
Waar zouden wij zijn zonder internet filmpjes voor informatie. w/

@Lonaa dan denk ik weer terug aan de Pfeifer periode.
Lijkt het daarop?
pi_197324347
Minder erg, AnneX :Y
pi_197324556
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:18 schreef Lonaa het volgende:
Minder erg, AnneX :Y
Oh het is PfeiFFer. Je zult dat zelf ook wel hebben bedacht, natuurlijk.

Zou wel bizar zijn om het virus op te lopen in lockdown tijd met social distancing.
Hop, morgen bellen naar ha. En sterkte ermee. Virtuele :*
pi_197324673
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 15:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik vind dit erg lief en tegelijkertijd erg Dwight Schrutey klinken :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_197324683
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 15:19 schreef Lonaa het volgende:
ik had ook moestuinplannen gewild vanmiddag maar er kwam wat tussen. Ben nu wel zo goed als klaar met alles wat ook moest, dus ik kan zo wel wat prutsen en plannen, als mijn armen het nog doen.
Ik ga zo een eierdoos vol peperzaad mikken en op de verwarming gooien :D Dus tuinierzusjes!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_197324713
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 19:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dan weet je in Rotterdam dat de lente weer is begonnen, als ze in de supermarkt lopen :9~
pi_197325143
Jeuh *O* net kwam er bericht van Safwan dat hij ook z’n verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd heeft gekregen
pi_197325533
Fijn Kaatje :)

Oh jongens, hoe heb ik al die jaren zonder (of zonder fatsoenlijke) oven gekund! Vele hartjes voor de oven O+

Morgen beginnen bij nieuwe baan, en dat wordt dus ook komende dagen eten gewoon in de oven mikken :7 Ik heb er zin in *O* En ook in het eten :') Kip met gemengde groenten, zalm met dille aardappeltjes, zulk soort.
pi_197325556
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:42 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dan weet je in Rotterdam dat de lente weer is begonnen, als ze in de supermarkt lopen :9~
Afhankelijk van het lijf en de kop die erop zit, kan dat boodschappen doen wel een stuk leuker maken lijkt me :D
pi_197325562
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeuh *O* net kwam er bericht van Safwan dat hij ook z’n verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd heeft gekregen
Mooi *O*
pi_197325591
I
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:28 schreef Holyme het volgende:

Oh jongens, hoe heb ik al die jaren zonder (of zonder fatsoenlijke) oven gekund! Vele hartjes voor de oven O+

Morgen beginnen bij nieuwe baan, en dat wordt dus ook komende dagen eten gewoon in de oven mikken :7 Ik heb er zin in *O* En ook in het eten :') Kip met gemengde groenten, zalm met dille aardappeltjes, zulk soort.
k had gisteren een doodsimpel gerecht uit de groene bakplaat. Vriendin heeft het boek doorgebladerd en meteen besteld. Allemaal eenpans oven gerechten
pi_197325709
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:29 schreef Holyme het volgende:

[..]

Afhankelijk van het lijf en de kop die erop zit, kan dat boodschappen doen wel een stuk leuker maken lijkt me :D
Ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat het boodschappen doen er van op vooruit ging...
pi_197325902
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:40 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik ga zo een eierdoos vol peperzaad mikken en op de verwarming gooien :D Dus tuinierzusjes!
AAAAAAAAIGHT :D
  zondag 10 januari 2021 @ 15:53:07 #167
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197325949
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:31 schreef Kaatje1 het volgende:
I
[..]

k had gisteren een doodsimpel gerecht uit de groene bakplaat. Vriendin heeft het boek doorgebladerd en meteen besteld. Allemaal eenpans oven gerechten
Oh ja, die wilde ik ook nog eens bekijken.

Ik probeer al sinds mijn verjaardag in Flavour te lezen maar het komt er steeds niet van.
Spoilers!
  zondag 10 januari 2021 @ 15:54:13 #168
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197325973
Ik bedwing mijn zaaidrang voor nog 1 week.
Spoilers!
  zondag 10 januari 2021 @ 16:00:35 #169
63722 z80
I fink you freaky
pi_197326092
Rondje gelopen. Richting "Zum Aussichtsturm" vanaf daar door het bos naar de onderstad. Vanuit daar naar Griethausen. Om over de dijk via Düffelward weer naar huis te gaan. Drie uur en drie kwartier aan de wandel. Met de zon en uit de wind goed te doen. Andersom is nog best fris.
pi_197326097
Mensen, hoe eten jullie pruimen. Alsin, hoe maak je die dingen lekker zonder er een lading suiker bij te gooien? Warm door de havermout ofzo?
pi_197326162
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:31 schreef Kaatje1 het volgende:
I
[..]

Op verlanglijstje gezet ^O^
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:00 schreef Myraela het volgende:
Mensen, hoe eten jullie pruimen. Alsin, hoe maak je die dingen lekker zonder er een lading suiker bij te gooien? Warm door de havermout ofzo?
Gewoon zo? Maar dan moeten ze wel lekker zoet en sappig zijn :9
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 januari 2021 @ 16:06:01 #172
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197326176
quote:
Als in hap slik weg.
Zonder de pit uiteraard. :P
pi_197326201
Gewoon zo zijn ze dus niet te kanen, dus daar heb ik niet zoveel aan.
pi_197326254
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:06 schreef Myraela het volgende:
Gewoon zo zijn ze dus niet te kanen, dus daar heb ik niet zoveel aan.
Wat voor pruimen heb je dan? Ik eet ze ook zo

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaatje1 op 10-01-2021 16:32:50 ]
pi_197326707
Gewoon rode pruimen. Ze zaten in het fruitpakket, maar ik hou gewoon niet van pruimen.
  zondag 10 januari 2021 @ 16:41:57 #176
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197326798
Om 8.48 teststraat doorgereden, ik blijf kokhalzen -O-
Nu wel een flinke wattensoos in mn hoofd, dat gaat waarschijnlijk doorzetten naar holte ontsteking/ irritatie.. daar komt smdus okk de duizeligheid van gister vandaan..

Dus maar een beetje rustig aan, F1 spel gedaan, 5 uur verder ^O^

Geen zin om te koken, dus grieks :9

Tot zover deze lezing :+
  zondag 10 januari 2021 @ 16:43:22 #177
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197326826
Oh en liefde voor het hilarische (en totaal niet historisch correct en tegelijertijd volledig politiek correcte) Bridgerton O+
pi_197326842
quote:

En nu kan ik aan niks anders meer denken
pi_197327103
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:41 schreef Barreltje het volgende:
Om 8.48 teststraat doorgereden, ik blijf kokhalzen -O-
Nu wel een flinke wattensoos in mn hoofd, dat gaat waarschijnlijk doorzetten naar holte ontsteking/ irritatie.. daar komt smdus okk de duizeligheid van gister vandaan..

Dus maar een beetje rustig aan, F1 spel gedaan, 5 uur verder ^O^

Geen zin om te koken, dus grieks :9

Tot zover deze lezing :+
Bah, heb je dat al eerder gehad? Hopelijk is dat gevoel snel weg
  zondag 10 januari 2021 @ 16:55:46 #180
63722 z80
I fink you freaky
pi_197327112
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En bedankt. :(
pi_197327131
@Myraela clafoutis :9

Kan ook best dat je pruimen niet lekker zijn omdat het niet pruimentijd is. Op het juiste moment horen die dingen honingzoet te zijn van zichzelf.
pi_197327148
I
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:40 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik kan om een of andere reden de motivatie niet opbrengen om te beginnen.
Wil je de mijne ook komen zaaien?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_197327166
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:57 schreef Vanyel het volgende:
I
[..]

Ik kan om een of andere reden de motivatie niet opbrengen om te beginnen.
Wil je de mijne ook komen zaaien?
Nee. Mijn eierdoos is vol.
pi_197327196
:(
  zondag 10 januari 2021 @ 17:05:02 #185
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197327315
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:55 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Bah, heb je dat al eerder gehad? Hopelijk is dat gevoel snel weg
De duizeligheid niet.. de rest wel. Ben even benieuwd hoe lang dat gaat duren want zaterdag vliegen op de planning..

Uitslag ook al binnen: negatief. Dus dat is mooi, kan ik idd zonder angst ziek zijn deze week. :+ en dan zaterdag dus weer een (snel)test om smiddags te kunne vliegen..

De teller staat nu geloof ik op 6 qua testen.. ^O^ en dan zaterdag dus 2 keer er bij 8)7
  zondag 10 januari 2021 @ 17:09:07 #186
63722 z80
I fink you freaky
pi_197327482
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:05 schreef Barreltje het volgende:

[..]

De duizeligheid niet.. de rest wel. Ben even benieuwd hoe lang dat gaat duren want zaterdag vliegen op de planning..

Uitslag ook al binnen: negatief. Dus dat is mooi, kan ik idd zonder angst ziek zijn deze week. :+ en dan zaterdag dus weer een (snel)test om smiddags te kunne vliegen..

De teller staat nu geloof ik op 6 qua testen.. ^O^ en dan zaterdag dus 2 keer er bij 8)7
Valt dit niet onder woonwerkverkeer met speciale uitzonderingen?
pi_197327581
quote:

[..]

ik bedoelde dat kokhals gevoel na de test? Zou dat niet met een keelontsteking of zo te maken kunnen hebben? Dat alles wat gezwollen is? Niet dat dat er veel aan zal versnderen wanneer je het weet
pi_197328990
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oh ja, die wilde ik ook nog eens bekijken.

Ik probeer al sinds mijn verjaardag in Flavour te lezen maar het komt er steeds niet van.
Ja dit. En ik was ruim een maand eerder jarig. :')
pi_197329007
Ooi, het lammetje van twee dagen oud en ganzen: filmpje
pi_197329010
In ieder geval ‘negatief’, Barreltje w/

De kipsate staat al even = twee uurtjes in de marinade.
Scheelt toch weer een wandeling naar de frituur.

Fraai landelijk, sigme O+
pi_197329487
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Jij bent aan het sollicitere naar een rondje Limburgse muziek? :D
  zondag 10 januari 2021 @ 18:22:44 #192
63722 z80
I fink you freaky
pi_197329600
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat heb je in de aanbieding?
pi_197329601
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hub-se al gesjreve?
pi_197329826
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:22 schreef z80 het volgende:

[..]

Wat heb je in de aanbieding?
U vraagt, wij draaien. Van
tot
pi_197329831
Nou, het lekken is alweer begonnen _O-

https://www.ad.nl/politie(...)n-sectoren~ab90f6c6/
pi_197329854
75 breeve :Y
  zondag 10 januari 2021 @ 18:30:13 #197
63722 z80
I fink you freaky
pi_197329870
quote:
10s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hub-se al gesjreve
Allee jong schriev 'ns
pi_197329919
Als ik die Lex Uiting hoor, vraag ik me serieus wel eens af ....
:@
pi_197329946
Maar nee
  zondag 10 januari 2021 @ 18:34:16 #200
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197329985
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:43 schreef Barreltje het volgende:
Oh en liefde voor het hilarische (en totaal niet historisch correct en tegelijertijd volledig politiek correcte) Bridgerton O+
Veel en veel en veel te weinig afleveringen.
pi_197329988
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:29 schreef PdeHoog het volgende:
Nou, het lekken is alweer begonnen _O-

https://www.ad.nl/politie(...)n-sectoren~ab90f6c6/
Da’s niet lekken, maar zorgen dat de schrik niet al te groot is dinsdag, morgen zal er nog iets bij komen en dan zeggen we dinsdag “oh, is dat alles, dat wisten we toch al”
pi_197330186
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Da’s niet lekken, maar zorgen dat de schrik niet al te groot is dinsdag, morgen zal er nog iets bij komen en dan zeggen we dinsdag “oh, is dat alles, dat wisten we toch al”
Uiteraard :D Ik snap de psychologie wel, maar helemaal kloppen doet het natuurlijk niet :+
pi_197330281
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:41 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Uiteraard :D Ik snap de psychologie wel, maar helemaal kloppen doet het natuurlijk niet :+
Het is echt een walsje, waarbij je de passen vooraf al weet he.
pi_197330311
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:41 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik denk dat er heel wat meer te lekken is, wat echt binnenskamers blijft.
pi_197330643
Wel matig dat het blijkbaar nodig is om te koppen met ‘lockdown drie weken verlengd tot 31 januari’.

Als ik het natel gaat het om (minimaal) 11 dagen verlenging. Want dat we tot 20 januari in lockdown zouden zitten was al bekend.
pi_197330907
Sowieso grote kans dat het nog wel tot de voorjaarsvakantie gaat duren
pi_197330953
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wel matig dat het blijkbaar nodig is om te koppen met ‘lockdown drie weken verlengd tot 31 januari’.

Als ik het natel gaat het om (minimaal) 11 dagen verlenging. Want dat we tot 20 januari in lockdown zouden zitten was al bekend.
Hmm die tellen vanaf vandaag
pi_197330959
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

Het is in ieder geval tot 31 januari en mogelijk zelfs 3 weken lees ik
pi_197330997
quote:

[..]

Fijn! En beterschap :*
pi_197331017
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:17 schreef Sarabi het volgende:
Ik ga maar uit van een tweede verjaardag min of meer in lockdown, dan valt het tegen die tijd hopelijk mee.
pi_197331024
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:17 schreef Sarabi het volgende:
Dat vermoed ik ook. Het schopt wel de verhuisplannen flink in de war, maar goed....dat overleven we wel weer :P
pi_197331054
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:44 schreef Tele6 het volgende:
Wij zijn al de halve dag aan het poetsen, met slechte nineties stampmuziek erbij. Inmiddels moet er alleen nog een was opgehangen, een nieuwe gedaan, bed opgemaakt, en A is bijna klaar met de badkamervloer en -muren. A en B liepen wat achter met huishouden :X we hebben een monsterlijke afwas gedaan, gestofzuigd, de keuken gepoetst, het bed afgehaald, de badkamer gepoetst, en kleedjes geklopt. Het is de bedoeling dat ze het vanaf nu bijhouden in plaats van goor laten worden. :X
Is de beste muziek, heerlijk voor bij huishoudelijk werk :)
S
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:28 schreef Holyme het volgende:

Spannend morgen *O*
pi_197331099
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Die heeft wel even geduurd denk maar yeuh voor je vriend!! *O*
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 januari 2021 @ 19:27:10 #214
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197331132
We zitten op 65 dagen voor de verkiezingen....
Campagne zal voor 95% digitaal zijn en daarnaast de grote debatten.
Het flyeren en leuke avondjes in zaaltjes gaan hem niet worden.
pi_197331299
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:25 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Die heeft wel even geduurd denk maar yeuh voor je vriend!! *O*
Ja, het is nu nog wachten op 1 vriend en dan hebben ze volgens mij allemaal een verblijfsvergunning
pi_197331424
och jongens, het is toch wat die kutcorona.

Ik ben benieuwd hoe lang het hier duurt totdat de scholen weer dicht zijn enzo...
pi_197331550
quote:
Uitsluitend in taart :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197331577
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:19 schreef FutureFairytale het volgende:

Ja, dat is eigenlijk raar, want dan spreek je niet van 'verlengen met 3 weken' maar 'het duurt nog zeker 3 weken'.

Kaatje, wat tof voor Safwan O+ Scheelt vast een dosis stress. Nu de laatste nog.
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 19:51:21 #219
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197331625
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat is eigenlijk raar, want dan spreek je niet van 'verlengen met 3 weken' maar 'het duurt nog zeker 3 weken'.
Misschien zijn die twee dingen door elkaar gehaald.

"Lockdown duurt nog drie weken"
"Lockdown verlengd"
pi_197331713
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:22 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat vermoed ik ook. Het schopt wel de verhuisplannen flink in de war, maar goed....dat overleven we wel weer :P
Wel lastig, hopelijk valt het mee
pi_197332086
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:19 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Misschien onderdeel van de psychologie: iedereen angstig tellen vanaf 20 januari en dan valt een einddatum van 31 januari opeens weer mee

:')
  zondag 10 januari 2021 @ 20:15:21 #222
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197332093
Mjah zo lang ze eindeloze juridische redenen vinden om geen echte maatregelen te nemen blijven thuisbesmettingen toch woekeren.
Want voor massa's geldt er geen enkele beperking op het ontvangen van bezoek; hier naast zat vanmiddag ook weer de hele (schoon) familie met 20 man in de woonkamer. "Ja, want het is slechts een advies.."
  zondag 10 januari 2021 @ 20:15:38 #223
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197332100
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

ik bedoelde dat kokhals gevoel na de test? Zou dat niet met een keelontsteking of zo te maken kunnen hebben? Dat alles wat gezwollen is? Niet dat dat er veel aan zal versnderen wanneer je het weet
Oh nee.. ik heb die reflex nou eenmaal.. :+
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:09 schreef z80 het volgende:

[..]

Valt dit niet onder woonwerkverkeer met speciale uitzonderingen?
Hoe bedoel je? Om mijn nieuwe thuisland in te komen moet ik een test die niet ouder is dan 24 uur.. dat moet iedereen, ook de autochtonen :+
  zondag 10 januari 2021 @ 20:16:58 #224
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197332121
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:34 schreef fietsie het volgende:

[..]

Veel en veel en veel te weinig afleveringen.
En de laatste aflevering nodigt ook niet uit voor een tweede serie -O-
  zondag 10 januari 2021 @ 20:18:22 #225
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197332141
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:21 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Fijn! En beterschap :*
Tnx. Het is nu nog niet zo erg. Dat komt ergens deze week. Hopelijk na dinsdag want dan heb ik een belangrijke vergadering :{
pi_197332146
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:15 schreef fietsie het volgende:
Mjah zo lang ze eindeloze juridische redenen vinden om geen echte maatregelen te nemen blijven thuisbesmettingen toch woekeren.
Want voor massa's geldt er geen enkele beperking op het ontvangen van bezoek; hier naast zat vanmiddag ook weer de hele (schoon) familie met 20 man in de woonkamer. "Ja, want het is slechts een advies.."
Precies.

Of de ‘mij overkomt het niet’ mentaliteit.

Of: mijn familie krijgt dat niet dus daar kan ik mee knuffelen. Maar ik ga geen koffie drinken bij de buurvrouw want HUUUU daar zag ik in twee dagen drie mensen binnen lopen :X

SPOILER
pi_197332157
Beterschap Barrel!
  zondag 10 januari 2021 @ 20:19:19 #228
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197332162
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:16 schreef Barreltje het volgende:

[..]

En de laatste aflevering nodigt ook niet uit voor een tweede serie -O-
Er is een interview met de actrice die lady Whistledown speelde waarin ze spreekt over een 2e seizoen die de focus legt op de (pre) huwelijkse route van de oudere broer van Daphne.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:19:30 #229
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197332166
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:15 schreef fietsie het volgende:
-O-

Zeker nog niet genoeg corona zieken daar in het noord westen
  zondag 10 januari 2021 @ 20:20:26 #230
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197332190
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:19 schreef fietsie het volgende:

[..]

Er is een interview met de actrice die lady Whistledown speelde waarin ze spreekt over een 2e seizoen die de focus legt op de (pre) huwelijkse route van de oudere broer van Daphne.
Hip Hip
Hurray!

*O*
pi_197332196
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Precies.

Of de ‘mij overkomt het niet’ mentaliteit.

Of: mijn familie krijgt dat niet dus daar kan ik mee knuffelen. Maar ik ga geen koffie drinken bij de buurvrouw want HUUUU daar zag ik in twee dagen drie mensen binnen lopen :X

SPOILER
Echt he -O-
  zondag 10 januari 2021 @ 20:21:47 #232
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197332205
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:19 schreef Barreltje het volgende:

[..]

-O-

Zeker nog niet genoeg corona zieken daar in het noord westen
Dat, en echt heel serieus "het is een advies, en adviezen zit je nooit aan vast"
  zondag 10 januari 2021 @ 20:23:02 #233
63722 z80
I fink you freaky
pi_197332225
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:15 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Oh nee.. ik heb die reflex nou eenmaal.. :+
[..]

Hoe bedoel je? Om mijn nieuwe thuisland in te komen moet ik een test die niet ouder is dan 24 uur.. dat moet iedereen, ook de autochtonen :+
Duitsland heeft een regeling voor grensgangers. Die mogen maximaal 1 week buiten de landsgrenzen verblijven voor werk zonder een test te hoeven doen bij terugkomst.
Nederland heeft geen test plicht. Maar ook hier zijn grensgangers uitgezonderd van de niet bij wet afgedwongen ophokplicht.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:27:36 #234
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197332295
@Myraela, er zijn wel dingen met pruimen te verzinnen met komijn, geitenkaas en/of rozemarijn op een pizza. Of in een tajine-achtig gerecht.
Spoilers!
  zondag 10 januari 2021 @ 20:27:40 #235
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197332298
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:23 schreef z80 het volgende:

[..]

Duitsland heeft een regeling voor grensgangers. Die mogen maximaal 1 week buiten de landsgrenzen verblijven voor werk zonder een test te hoeven doen bij terugkomst.
Nederland heeft geen test plicht. Maar ook hier zijn grensgangers uitgezonderd van de niet bij wet afgedwongen ophokplicht.
Nederland heeft sinds kort een testplicht.. iig voor vliegreizen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Barreltje op 10-01-2021 20:34:15 ]
  zondag 10 januari 2021 @ 20:36:31 #236
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197332486
Geldt "Je moet iets 10 tot 15 keer proeven om het echt te leren waarderen" ook voor ossenhaas?
pi_197332500
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:27 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Zou voor jou echt vervelend zijn als je het oploopt... je blijft weken erna nog positief testen, ook al ben je niet meer besmettelijk.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:38:04 #238
63722 z80
I fink you freaky
pi_197332518
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:36 schreef fietsie het volgende:
Geldt "Je moet iets 10 tot 15 keer proeven om het echt te leren waarderen" ook voor ossenhaas?
Als je het voor mijn neus neer zet minimaal. Dus het stuk moet groot genoeg zijn. :+
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 20:38:48 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197332532
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:27 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wordt het ook gecontroleerd?
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 20:39:44 #240
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197332557
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:38 schreef z80 het volgende:

[..]

Als je het voor mijn neus neer zet minimaal. Dus het stuk moet groot genoeg zijn. :+
Alles onder de 400g is carpaccio ;)
  zondag 10 januari 2021 @ 20:40:28 #241
63722 z80
I fink you freaky
pi_197332569
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wordt het ook gecontroleerd?
De vervoerder is verantwoordelijk gemaakt voor de controle. Dus ja. Deze wil namelijk geen problemen.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:41:05 #242
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197332579
Hoezee, J was dinsdag bij een klant die nu corona heeft.
Spoilers!
  zondag 10 januari 2021 @ 20:42:29 #243
63722 z80
I fink you freaky
pi_197332602
Op stok. Mag morgen weer werken op locatie.
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 20:42:47 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197332610
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:40 schreef z80 het volgende:

[..]

De vervoerder is verantwoordelijk gemaakt voor de controle. Dus ja. Deze wil namelijk geen problemen.
Aha. Begin december kwam m'n baas over uit Zweden. Die had keurig een test bij zich, maar er werd helemaal niet naar gevraagd toen ;)
pi_197332655
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
:') :{
pi_197332659
M
quote:
Oh je -O-
pi_197332660
quote:
-O-

Wanneer kreeg klant symptomen? Vanaf de twee dagen daarvoor gaat GGD tellen qua nauwe contacten.
En als hij er minder dan 15 minuten is geweest, of telkens op 1,5 meter afstand bleef is het volgens de GGD ook weinig reden tot zorg.

Al ga je hem nu natuurlijk als een havik in de gaten houden natuurlijk.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:45:25 #248
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197332673
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

-O-

Wanneer kreeg klant symptomen? Vanaf de twee dagen daarvoor gaat GGD tellen qua nauwe contacten.
En als hij er minder dan 15 minuten is geweest, of telkens op 1,5 meter afstand bleef is het volgens de GGD ook weinig reden tot zorg.

Niet gek als ie dan wat in ademnood komt :P
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 20:45:34 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197332675
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:42 schreef z80 het volgende:
Op stok. Mag morgen weer werken op locatie.
Ik ook. Ofschoon ik alleen maar op locatie werk.

Maar morgen extra vroeg aanwezig, er is verder niemand en er komt een leverancier iets afleveren om 7:15
  zondag 10 januari 2021 @ 20:54:00 #250
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197332836
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

-O-

Dat gaan we even uitzoeken. Klant mailt "ik heb corona gekregen vandaag". Dat kan van alles betekenen.
Spoilers!
pi_197332848
quote:
Oef. 8)7
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 20:56:29 #252
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197332875
quote:
En, wat nu? Even zoveel mogelijk langs elkaar heen leven en hopen dat ie geen klachten krijgt?
pi_197332897
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat gaan we even uitzoeken. Klant mailt "ik heb corona gekregen vandaag". Dat kan van alles betekenen.
Dat is ook lekker kort :') :') :')

Hij heeft bij zijn uitslag ook al infobrieven gekregen, en richtlijnen om zijn contacten na te gaan. Had jullie al meer info kunnen geven.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:58:35 #254
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197332909
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En, wat nu? Even zoveel mogelijk langs elkaar heen leven en hopen dat ie geen klachten krijgt?
Hier thuis zal er weinig veranderen. Voor zover we begrijpen hoeft hij niet thuis te blijven.
Spoilers!
pi_197332934
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hier thuis zal er weinig veranderen. Voor zover we begrijpen hoeft hij niet thuis te blijven.
Dan zou hij niet onder nauwe contacten vallen. Dat scheelt al.
  zondag 10 januari 2021 @ 21:02:36 #256
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197332988
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat is ook lekker kort :') :') :')

Hij heeft bij zijn uitslag ook al infobrieven gekregen, en richtlijnen om zijn contacten na te gaan. Had jullie al meer info kunnen geven.
Dit is de mail grotendeels. Plus het afzeggen van de afspraak van komende week.

SPOILER
Spoilers!
  zondag 10 januari 2021 @ 21:03:31 #257
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197333003
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dan zou hij niet onder nauwe contacten vallen. Dat scheelt al.
Wel langer dan kwartier, met mondkapje en grotendeels afstand gehouden.
Spoilers!
pi_197333101
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dit is de mail grotendeels. Plus het afzeggen van de afspraak van komende week.

SPOILER
Blijkbaar vandaag de positieve uitslag, maar ik zou vragen wanneer hij klachten heeft gekregen (want sommige mensen lopen ermee door, echtheuswelwaar). En je moet terugtellen vanaf de eerste klachten, niet vanaf de uitslag.

Afstand houden scheelt al. Die boodschap heb ik ook wat mensen moeten brengen (ik belde ze) en niemand is ziek geworden.
pi_197333139
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wel langer dan kwartier, met mondkapje en grotendeels afstand gehouden.
Afstand houden is daarin doorslaggevend. Ervan uitgaand dat jullie geen medische mondmasker hadden.
  zondag 10 januari 2021 @ 21:11:06 #260
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197333195
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Blijkbaar vandaag de positieve uitslag, maar ik zou vragen wanneer hij klachten heeft gekregen (want sommige mensen lopen ermee door, echtheuswelwaar). En je moet terugtellen vanaf de eerste klachten, niet vanaf de uitslag.

Afstand houden scheelt al. Die boodschap heb ik ook wat mensen moeten brengen (ik belde ze) en niemand is ziek geworden.
Ik denk dat er weinig aan de hand is. J heeft voor de zekerheid wel een mail gestuurd met de vraag wanneer deze man klachten kreeg. Leuke manier om kennis te maken met elkaar wel, het was het eerdte gesprek dinsdag :D
Spoilers!
pi_197333239
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik denk dat er weinig aan de hand is. J heeft voor de zekerheid wel een mail gestuurd met de vraag wanneer deze man klachten kreeg. Leuke manier om kennis te maken met elkaar wel, het was het eerdte gesprek dinsdag :D
Die J toch, met zijn wisselende contacten :P

Maar als ik je verhaal zo lees, lijkt de kans op besmetting klein. Gelukkig maar.
pi_197333554
quote:
Chinese pruimensaus of chutney?
  zondag 10 januari 2021 @ 21:27:04 #263
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197333578
Klant mailde terug, klachten begonnen zaterdag ^O^
Spoilers!
  zondag 10 januari 2021 @ 21:30:43 #264
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197333658
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Die J toch, met zijn wisselende contacten :P

Maar als ik je verhaal zo lees, lijkt de kans op besmetting klein. Gelukkig maar.
Die wisselende contacten zijn normaalgesproken wat zijn werk leuk maakt. Maar dit jaar is het toch een stuk minder leuk.
Spoilers!
pi_197333693
quote:
14s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Klant mailde terug, klachten begonnen zaterdag ^O^
Gisteren? Dan is er niks aan de hand :Y
pi_197333902
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:26 schreef Yinny het volgende:

[..]

Chinese pruimensaus of chutney?
Nommm, chutney :9
pi_197333909
@Lucky_Strike oef, dat valt dan mee ^O^
pi_197334040
Ik heb een ontsteking ergens in m'n rechteroor. Inmiddels doet alles rondom m'n oor zeer tot aan m'n rechterkaak aan toe. Leuk met zo'n mondkapje :( :(

Iemand tips? Als ik zo thuis ben koelen of juist warm maken?
pi_197334082
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:50 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een ontsteking ergens in m'n rechteroor. Inmiddels doet alles rondom m'n oor zeer tot aan m'n rechterkaak aan toe. Leuk met zo'n mondkapje :( :(

Iemand tips? Als ik zo thuis ben koelen of juist warm maken?
Geen tips, maar hou ee ook rekening meer dat het iets met je kiezen kan zijn.
pi_197334101
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Geen tips, maar hou ee ook rekening meer dat het iets met je kiezen kan zijn.
Nee, A en B hebben in m'n oor gekeken en er zit ergens in m'n gehoorgang een bult. De pijn/warmte begon ook in m'n oor.
pi_197334493
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:53 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nee, A en B hebben in m'n oor gekeken en er zit ergens in m'n gehoorgang een bult. De pijn/warmte begon ook in m'n oor.
Misschien dan toch even seh bellen
pi_197334949
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 22:13 schreef Kaatje1 het volgende:

Misschien dan toch even seh bellen
Ik zou de huisartsenpost bellen en de seh voor levensbedreigende situaties houden 8-)

Je kan een ontsteking van de gehoorgang hebben, maar ook iets als een steenpuist oid. Dan kan je het eventueel laten draineren en dat geeft direct wat verzachting van de pijn. Overleggen met de hap kan geen kwaad. En even temperatuur meten voor je belt, want ze zal vast vragen of je ook koorts hebt.
pi_197334970
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 22:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zou de huisartsenpost bellen en de seh voor levensbedreigende situaties houden 8-)

Je kan een ontsteking van de gehoorgang hebben, maar ook iets als een steenpuist oid. Dan kan je het eventueel laten draineren en dat geeft direct wat verzachting van de pijn. Overleggen met de hap kan geen kwaad. En even temperatuur meten voor je belt, want ze zal vast vragen of je ook koorts hebt.
_O- ik kon er niet opkomen
pi_197335001
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 22:35 schreef Kaatje1 het volgende:

_O- ik kon er niet opkomen
Ik heb elk weekend boze mensen aan de telefoon die per se naar de seh willen komen omdat ze al sinds woensdag last hebben van hun elleboog. Jij stuurt ze dus :( }:|
pi_197335057
pi_197335060
Bedankt @Isabeau
Ik ben nu thuis en op thuisarts.nl gaan kijken, maar stom genoeg staat daar geen "Wanneer is het nodig om de huisarts te bellen?" en lijken ze ervan uit te gaan dat je al bij een arts bent geweest :')
Ik heb geen koortsthermometer :@
Is het heel erg als ik het aankijk tot morgen en dan morgen rustig m'n eigen huisarts bel? Lijkt me niet eigenlijk :@
pi_197335102
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 22:40 schreef Tele6 het volgende:
Bedankt @:Isabeau
Ik ben nu thuis en op thuisarts.nl gaan kijken, maar stom genoeg staat daar geen "Wanneer is het nodig om de huisarts te bellen?" en lijken ze ervan uit te gaan dat je al bij een arts bent geweest :')
Ik heb geen koortsthermometer :@
Is het heel erg als ik het aankijk tot morgen en dan morgen rustig m'n eigen huisarts bel? Lijkt me niet eigenlijk :@
Nee hoor, ik denk dat het wel tot morgen kan wachten. Mijn suggestie te overleggen met de assistente was ook vooral dat je een beetje gerustgesteld kon slapen ;) Tegen pijn kan je gewoon een nsaid nemen hoor, daar is niets op tegen (ibuprofen, naproxen (aleve) etc).
pi_197335117
Van wie was die link van Sapolsky's lecture over depressie? Super leuk college zeg O+
pi_197335126
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 22:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb elk weekend boze mensen aan de telefoon die per se naar de seh willen komen omdat ze al sinds woensdag last hebben van hun elleboog. Jij stuurt ze dus :( }:|
Sorrysorrysorry
pi_197335151
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 22:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee hoor, ik denk dat het wel tot morgen kan wachten. Mijn suggestie te overleggen met de assistente was ook vooral dat je een beetje gerustgesteld kon slapen ;) Tegen pijn kan je gewoon een nsaid nemen hoor, daar is niets op tegen (ibuprofen, naproxen (aleve) etc).
Ik heb het al een paar keer eerder gehad en op eigen houtje geconcludeerd "zal wel een puistje zijn, ik heb zo vaak puistjes, komt wel in orde" en dat deed het ook altijd. Ik maak me nu ietsjes meer zorgen omdat het minder subtiel zeer doet, maar ik zal prima slapen denk ik ^O^
Morgen wel bellen als het nog is zoals het nu is, want het ziet eruit alsof de huisarts wel wat kan doen om dit te helpen genezen.
pi_197335224
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 22:46 schreef Tele6 het volgende:

Ik heb het al een paar keer eerder gehad en op eigen houtje geconcludeerd "zal wel een puistje zijn, ik heb zo vaak puistjes, komt wel in orde" en dat deed het ook altijd. Ik maak me nu ietsjes meer zorgen omdat het minder subtiel zeer doet, maar ik zal prima slapen denk ik ^O^
Morgen wel bellen als het nog is zoals het nu is, want het ziet eruit alsof de huisarts wel wat kan doen om dit te helpen genezen.
Een puist kan ook lelijk pijnlijk zijn als het tegen de omgeving drukt. Het is niet een heel grote ruimte met veel zacht weefsel wat makkelijk indrukt, zeg maar :7 En de huisarts kan daar ook wel wat mee ja :Y
pi_197335318
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 22:44 schreef Isabeau het volgende:
Van wie was die link van Sapolsky's lecture over depressie? Super leuk college zeg O+
Welke? :)
pi_197335408
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 22:54 schreef Tele6 het volgende:

Welke? :)

Ik dacht dat dat hier door iemand gedeeld was. Kan het mis hebben.
pi_197335436
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 22:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat hier door iemand gedeeld was. Kan het mis hebben.
Ik kan het me niet herinneren. Ik heb 'm opgeslagen om eens te kijken :)
pi_197335481
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:00 schreef Tele6 het volgende:

Ik kan het me niet herinneren. Ik heb 'm opgeslagen om eens te kijken :)
Hij heeft een heel fijne manier van vertellen en is dan ook nog prettig informatief zonder in te veel details te treden (dus voor leken ook prettig om te kijken).
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 23:05:40 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197335532
Ik ontdek net dat Bambi een bok is een geen hinde. Dacht altijd dat ie vrouwelijk was _O-

Iemand had een foto geüpload van een hert dat overduidelijk mannelijk was met als titel Bambi. Daar wou ik iets van zeggen, maar goed, eerst maar even gecontroleerd :D
pi_197335558
Au, oorpijn is naar.

Herkenbaar trouwens wel, van die lui die dan op vrijdagavond/zaterdagavond of net voor het einde van het avondspreekuur/weekendspreekuur bellen met "MIjN Kad EeT aL 3 daGen NieT!" Of "MijN honT loOpt aL 2 weKeN mAnk!' En dus van onze spoeddienst gebruik wilden maken.

Wurgneigingen alom natuurlijk }:| Maar die arme dieren kunnen er ook niks aan doen, dus toch maar laten komen dan. En dan hopen dat het allemaal een beetje vlotjes verloopt.
pi_197335577
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:05 schreef derLudolf het volgende:
Ik ontdek net dat Bambi een bok is een geen hinde. Dacht altijd dat ie vrouwelijk was _O-

Iemand had een foto geüpload van een hert dat overduidelijk mannelijk was met als titel Bambi. Daar wou ik iets van zeggen, maar goed, eerst maar even gecontroleerd :D
Zo modern waren ze in die tijd nog niet bij Walt hoor, dat ze lesbische hertsen zouden animeren :P
pi_197335686
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:08 schreef Candaasje het volgende:
Au, oorpijn is naar.

Herkenbaar trouwens wel, van die lui die dan op vrijdagavond/zaterdagavond of net voor het einde van het avondspreekuur/weekendspreekuur bellen met "MIjN Kad EeT aL 3 daGen NieT!" Of "MijN honT loOpt aL 2 weKeN mAnk!' En dus van onze spoeddienst gebruik wilden maken.

Wurgneigingen alom natuurlijk }:| Maar die arme dieren kunnen er ook niks aan doen, dus toch maar laten komen dan. En dan hopen dat het allemaal een beetje vlotjes verloopt.
Minder zielig maar ook zo irritant, wanneer 16.55 op zaterdag nog klanten uitgebreid kleding komen shoppen
pi_197335992
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:08 schreef Candaasje het volgende:
Au, oorpijn is naar.

Dat niet alleen, ze zijn bij mij ook nog eens aan het verkeerde adres en willen dan tóch per se naar de seh en niet naar de hap, want de hap is niet se-ri-eus genoeg, snap dat nou! En dan worden ze dus echt kwaad op mij dat de domme troela aan de telefoon het niet begrijpt en dat ze de huisartsenpost moeten bellen. Om 3 uur 's nachts voor die elleboog die al 4 dagen pijn doet huh.

* Isabeau zucht :')

Overigens zie ik net dat ik een prijs in de loterij heb gewonnen waarbij ik even moest nakijken of ik dat wel in de winkel kon innen _O-
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 23:46:52 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197336033
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:09 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Zo modern waren ze in die tijd nog niet bij Walt hoor, dat ze lesbische hertsen zouden animeren :P
Ik heb dat nooit gekeken.
pi_197336039
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat niet alleen, ze zijn bij mij ook nog eens aan het verkeerde adres en willen dan tóch per se naar de seh en niet naar de hap, want de hap is niet se-ri-eus genoeg, snap dat nou! En dan worden ze dus echt kwaad op mij dat de domme troela aan de telefoon het niet begrijpt en dat ze de huisartsenpost moeten bellen. Om 3 uur 's nachts voor die elleboog die al 4 dagen pijn doet huh.

Overigens zie ik net dat ik een prijs in de loterij heb gewonnen waarbij ik even moest nakijken of ik dat wel in de winkel kon innen _O-
Dan heb je een leuk bedrag gewonnen :o gefeliciteerd
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 23:54:19 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197336090
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Tandartsdiensten zijn hier volgens mij gemeentelijk geregeld en dan in de eigen praktijk van de tandarts.

De tandarts hier werd keer gebeld op zaterdagnacht door iemand die al dagen kiespijn had. En ze wou toch wel heel graag komen ipv wachten tot maandag naar de eigen tandarts. Nou vooruit dan... Toen ze hoorde dat ze naar hier moest komen (vanuit Nieuw Schoonebeek, dus wel van uithoek naar uithoek, 35 minuten ofzo) was het met de pijn ook ineens gedaan :')
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 23:55:05 #294
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197336093
En gefeliciteerd met de prijs :P Tot ¤499 kun je zo ophalen toch?
pi_197336126
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:55 schreef derLudolf het volgende:
En gefeliciteerd met de prijs :P Tot ¤499 kun je zo ophalen toch?
Tot 600 euro kan je blijkbaar zo ophalen, dat wist ik niet. Het is helaas geen 600 euro :7
pi_197336137
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:54 schreef derLudolf het volgende:

Tandartsdiensten zijn hier volgens mij gemeentelijk geregeld en dan in de eigen praktijk van de tandarts.

De tandarts hier werd keer gebeld op zaterdagnacht door iemand die al dagen kiespijn had. En ze wou toch wel heel graag komen ipv wachten tot maandag naar de eigen tandarts. Nou vooruit dan... Toen ze hoorde dat ze naar hier moest komen (vanuit Nieuw Schoonebeek, dus wel van uithoek naar uithoek, 35 minuten ofzo) was het met de pijn ook ineens gedaan :')
Toch heel vriendelijk van je tandarts, want voor kiespijn komen ze rond Assen hun bed niet uit hoor :X Die mensen krijg ik namelijk óók huilend aan de telefoon. Die willen graag dat de kaakchirurg ze dan maar helpt met hun kiespijn.
pi_197336462
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

:')
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Tot 600 euro kan je blijkbaar zo ophalen, dat wist ik niet. Het is helaas geen 600 euro :7
Is het meer? :o
pi_197336901
Goedemorgen! Zo maar eens even een rondje wandelen.
pi_197336939
Het grote nadeel van online werken.
Eerste introductieweek achter de rug... en geen idee waar ik me mag melden vandaag...
en als je op kantoor werkt dan ga je gewoon... dat is wat lastiger als iedereen vanuit huis werkt :)
  maandag 11 januari 2021 @ 07:12:20 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197337143
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 06:11 schreef Uhmmpie het volgende:
Het grote nadeel van online werken.
Eerste introductieweek achter de rug... en geen idee waar ik me mag melden vandaag...
en als je op kantoor werkt dan ga je gewoon... dat is wat lastiger als iedereen vanuit huis werkt :)
Oh lekker dan :D
Heb je geen inwerkaanspreekpunt of leidinggevende die je kunt appen/teams-chatten?
Wij doen, zeker met de nieuwe medewerkers, elke ochtend even een start up voor de dag.

Tevens nu al geïrriteerd want mijn Excel klapt er steeds uit en heb toch echt document zo nodig. Komt vast weer mét op tijd in orde :+

Werkse! Hopelijk vind je het leuk in je nieuwe job ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197337159
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 07:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh lekker dan :D
Heb je geen inwerkaanspreekpunt of leidinggevende die je kunt appen/teams-chatten?
Wij doen, zeker met de nieuwe medewerkers, elke ochtend even een start up voor de dag.

Tevens nu al geïrriteerd want mijn Excel klapt er steeds uit en heb toch echt document zo nodig. Komt vast weer mét op tijd in orde :+

Werkse! Hopelijk vind je het leuk in je nieuwe job ^O^
Jup.. gisterochtend al geappt.. gistermiddag gesproken.. hij ging het regelen.
Maar goed.. denk dat ie deze week compleet afgeleefd is dus snap het wel een beetje.
Maar het is handig als ik voor een uur of 8 weet waar ik aan toe ben :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')