abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197302684

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2021 10:31:20 ]
  zaterdag 9 januari 2021 @ 10:46:33 #2
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197302951
:O
Morguh :W

Hier staat voor dit weekend wat huishoudelijke taken op het plan, we gaan een stuk wandelen en een spel ( bevrijding van Arnhem geloof ik) spelen..
^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_197303246
Ik kwam bij het hardlopen iemand tegen in korte broek. Met sokken & schoenen. En een korte broek. Alleen een korte broek.

Volgens mij is Günther jarig :Y *O* Gefeliciteerd voor kleine Günther! Drie jaar alweer :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197303248
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:46 schreef Barreltje het volgende:
:O
Morguh :W

Hier staat voor dit weekend wat huishoudelijke taken op het plan, we gaan een stuk wandelen en een spel ( bevrijding van Arnhem geloof ik) spelen..
^O^
Doe voorzichtig met de brug...die is in 1944 al vernield :P
We have far more in common than that which devides us..
pi_197303315
Goedemorgen :W onderweg naar Weert om 6 liter whisky bij ons bier te gooien.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:18:43 #6
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197303450
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Doe voorzichtig met de brug...die is in 1944 al vernield :P
Ik mag hem niet opblazen.. -O-
pi_197303599
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:18 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik mag hem niet opblazen.. -O-
Gelukkig, kan ik morgen veilig naar zuid :D
pi_197303653
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:05 schreef Isabeau het volgende:
Ik kwam bij het hardlopen iemand tegen in korte broek. Met sokken & schoenen. En een korte broek. Alleen een korte broek.

Volgens mij is Günther jarig :Y *O* Gefeliciteerd voor kleine Günther! Drie jaar alweer :o
Die zal wel in Wim Hof geloven.

Ik kwam vooral mensen tegen die warmer gekleed waren dan ik, want ik trek m'n jasje alleen aan als het regent. Dus ik had hoofdband, langemouwenshirt (nog geen thermo), lange legging (maar nog niet de gevoerde), hoog genoege sokken om het stuk dat m'n legging te kort is te overbruggen. :P
Het valt me op dat ik voor hardlopen véél minder kleren aanhoef dan voor survivalrun. Die beenspieren produceren meer warmte dan armspieren, en bij survival word je ook sneller nat.
pi_197303693
Wij zouden niet al te vroeg ontbijten, en ik wou nog even een kip halen om, als de kachel uitgebrand was in de oven te schuiven. Die kip heb ik niet in huis en ik kon nog wel een handjevol boodschappen gebruiken.
En ik moest het pakketje voor @Tele6 nog naar de post brengen.

Dat kon allemaal prima op de fiets. Dus ik op de fiets. Pakketpunt zit in het nabijgelegen dorp, dus daar eerst even langs. Het is gelukt, het is onderweg! Je naam staat er niet op, enkel adres. Ik hoop dat het goed komt.

Dan weer verder, naar het volgende dorp, want daar is de supermarkt. Bij de rotonde rechtsaf op het fietspad. Kabang! Het had dus geijzeld :+. Nu heb ik een geschaafde elleboog met een pleister en morgen is m'n heup blauw. Ik ben terug naar huis gefietst en heb alsnog met de auto kip gehaald.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197303764
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:38 schreef sigme het volgende:
Wij zouden niet al te vroeg ontbijten, en ik wou nog even een kip halen om, als de kachel uitgebrand was in de oven te schuiven. Die kip heb ik niet in huis en ik kon nog wel een handjevol boodschappen gebruiken.
En ik moest het pakketje voor @:tele6 nog naar de post brengen.

Dat kon allemaal prima op de fiets. Dus ik op de fiets. Pakketpunt zit in het nabijgelegen dorp, dus daar eerst even langs. Het is gelukt, het is onderweg! Je naam staat er niet op, enkel adres. Ik hoop dat het goed komt.

Dan weer verder, naar het volgende dorp, want daar is de supermarkt. Bij de rotonde rechtsaf op het fietspad. Kabang! Het had dus geijzeld :+. Nu heb ik een geschaafde elleboog met een pleister en morgen is m'n heup blauw. Ik ben terug naar huis gefietst en heb alsnog met de auto kip gehaald.
Auw! :* Beterschap aan je elleboog en heup. Verraderlijk, die gladheid. :{

Ik kijk uit naar het pakketje! *G* Komt vast helemaal goed.
pi_197303892
Auw, sterkte @sigme
pi_197303928
quote:
Ik ben terug naar huis gefietst en heb alsnog met de auto kip gehaald.
Uitstekend gehandeld
pi_197304070
-O- voorzichtig @sigme beterschap!
pi_197304381
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:38 schreef sigme het volgende:
En ik moest het pakketje voor @:tele6 nog naar de post brengen.

Dat is naar.. hier ook vanochtend maar wij bleven dapper binnen.
Straks wel naar buiten maar inmiddels schijnt de zon alweer eventjes.
pi_197304476
Au, ijzel blijft verraderlijk.

Hier eerst kerstboom weggebracht. Heel team stond al klaar, de kuilen waren al gegraven, en boompje is overgezet in een grotere pot en daarna in de grond gezet tussen allerlei soortgenootjes (en ook andere soorten, divers gezelschap wel qua kerstbomen!). Straks nog maar even een donatie doen aan de organisatie, want zij onderhouden het dus de rest van het jaar ook voor ons. ^O^ ^O^

Daarna nog de hanglamp helpen stellen bij mijn ouders. (Mijn moeder heeft nog steeds enorme oogproblemen en het licht scheen er steeds hinderlijk in). Nu apfelstrudel in de oven :9

Gefeliciteerd @minilot, met Günther! *O*
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:34:45 #16
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197304548
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:29 schreef Candaasje het volgende:
Au, ijzel blijft verraderlijk.

Hier eerst kerstboom weggebracht. Heel team stond al klaar, de kuilen waren al gegraven, en boompje is overgezet in een grotere pot en daarna in de grond gezet tussen allerlei soortgenootjes (en ook andere soorten, divers gezelschap wel qua kerstbomen!). Straks nog maar even een donatie doen aan de organisatie, want zij onderhouden het dus de rest van het jaar ook voor ons. ^O^ ^O^

Daarna nog de hanglamp helpen stellen bij mijn ouders. (Mijn moeder heeft nog steeds enorme oogproblemen en het licht scheen er steeds hinderlijk in). Nu apfelstrudel in de oven :9

Gefeliciteerd @:minilot, met Günther! *O*
En krijg jij dan volgend jaar hetzelfde boompje weer?

Mijn boompje moet binnenkort ook eens in een grotere pot..

En een :* voor sigme.. maar vanavond dus wel kip!

Verder gaan hier alle weekend plannen de prullenbak in, ik ben echt enorm duuzelig.. als het vanmiddag nog zo is maar eens een corona test laten doen :{
pi_197304578
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:34 schreef Barreltje het volgende:

[..]

En krijg jij dan volgend jaar hetzelfde boompje weer?

Mijn boompje moet binnenkort ook eens in een grotere pot..

En een :* voor sigme.. maar vanavond dus wel kip!

Verder gaan hier alle weekend plannen de prullenbak in, ik ben echt enorm duuzelig.. als het vanmiddag nog zo is maar eens een corona test laten doen :{
Jup :Y In november krijgen we bericht of 'ie het overleefd heeft :D .

Sterkte met de duizeligheid :* (Is dat een corona symptoom?)
pi_197304582
Au, sigme :{ En gefeliciteerd voor Günther *O*

Ik deed vanochtend twee dagen yogachallenge want ik moest er nog eentje inhalen. En toen hardlopen :% Ik kleed me overigens altijd 10x warmer aan dan de rest van de mensheid bij het lopen, dus aan een korte broek moet ik nu echt niet denken :o
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197304614
Günther jarig? Gefeliciteerd @minilot *O* *O*
pi_197304621
Gefeliciteerd @minilot met Günther! *O*

@Sarabi op hoeveel liter bier? :D

Hier was het ook glad op bepaalde stukken. Naar huis geschuifeld met boodschappentassen. @sigme met kleine s, sterkte met de blauwe plekken! Ben wel blij dat ik vanochtend te brak was om te lopen, dat had anders een risico geweest :P Ik loop in lang spul, geen thermo, wel een jasje met duimgaten dus deels over de handen.
pi_197304636
Oh. En apfelstrudel :9
pi_197304875
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:39 schreef Holyme het volgende:
Oh. En apfelstrudel :9
Ja ik weet nog niet hoe het smaakt hoor. Het is uit de diepvries van de Jumbo, dus geen écht verse. Maar hopelijk prima voor nu even tussendoor :P
pi_197304906
Gelukkig ben je er nog redelijk van af gekomen sigme :* Zo verraderlijk en soms onzichtbaar.

Felicitaties aan kleine Günther *O*
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_197304934
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:38 schreef Holyme het volgende:
@:Sarabi op hoeveel liter bier? :D

Ongeveer 500 liter :) dus het zal een heel klein vleugje zijn uiteindelijk
pi_197305175
Bah...wat een nare val voor sigme. En dan beurs.

En de slingers voor Gunther: Van Harte 🎊

Grappig: bij de provider Vattenfall kunnen in de verbruiksapp. de hh apparaten worden ingevuld.
Die blijken 75% van het verbruik te zijn.
Edit: de leeftijd van de apparaten kan ook worden ingevuld. De meesten zijn dus 15 jaar oud. Ja, toen was de grote verbouwing.😎
Ook waren de kerstlampjes aan de gevel dit jaar voor de helft bij ons aangesloten.
En ik kreeg een waarschuwing om het bedrag per maand te verhogen.
Het verbruik deze maand was ¤ 17 hoger dan vorig jaar zónder de lampjes.
Volgend jaar een ander huis en/of investeren in ledlampen.

Krijgen jullie ook dergelijke waarschuwingen?
  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:36:16 #26
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197305549
Oh en feli voor günther!!

3 jaar alweer O+
  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:36:56 #27
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197305554
Tevens heeft mijn nieuwe thuisland sinds gister een covid test verplichting.. niet ouder dan 24 uur..
pi_197305837
Oh jee @Barreltje
Ik zag al zoiets, volg sinds kort een nieuwsapp van daar om m'n talen te oefenen.

Het nieuwe printplaatje was binnen, meteen erin gestopt en de telefoon doet het zowaar weer! Nu ben ik m'n gegevens dus allemaal niet kwijt *G*
Ik heb besloten om alsnog de Nokia van @sigme te gaan gebruiken want die is ruim 2 jaar ouder en beter up to date en heeft een veel betere processor. Wat een fantastisch-heid is het allemaal. Die Motorola van 2014 wordt reserve-reservefoon. :D
pi_197305876
Kijk dan hoe hard ons bier aan het vergisten is O+ als brouwer een van de mooiste dingen om te zien :D

https://imgur.com/a/Y0ci7MW
pi_197305891
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:56 schreef FutureFairytale het volgende:
Gelukkig ben je er nog redelijk van af gekomen sigme :* Zo verraderlijk en soms onzichtbaar.

Felicitaties aan kleine Günther *O*
Yup... het leverde mijn moeder een heel ijzerwerk in dr enkel op.
En ze kan dus nog steeds veel minder goed lopen dan eerst.
pi_197305981
Zucht.. hoop haast gemaakt om voor dhl thuis te komen.
Netjes op tijd thuis... zie ik nu het busje zo weer doorrijden.
Niet aangebeld.. net als gisteren dus.

Nu maar hopen dat in de app verschijnt dat het bij de buren is bezorgd.
pi_197306363
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:58 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Yup... het leverde mijn moeder een heel ijzerwerk in dr enkel op.
En ze kan dus nog steeds veel minder goed lopen dan eerst.
Hier geen ijzerwerk maar wel een vernachelde enkel, nooit meer hardlopen.

Jarige Günther *O* *O* *O*

Zit hier nu met gloeiende, rozige, wangen, weer een flink eind gefietst. Wilde eerst gaan wandelen maar “mijn” park was heel druk, geen zin in dus doorgefietst.
pi_197306544
Lieverds, ik heb jullie felicitaties doorgegeven en Günther zei joe! ^O^

Verder vanmorgen samen een galette des rois, ook wel driekoningentaart, gemaakt:
https://www.davidlebovitz.com/galette-des-rois-kings-cake-recipe/

Onze versie:

Lekkerrrr!

Nu even onderweg voor balletje trappen op de Tweede Maasvlakte :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_197306576
Hoi *O* Vanmorgen lekker gewandeld en gefotografeerd in het Quackjesgebied bij Rockanje O+ Wel drukke boel daar _O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_197306581
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:57 schreef Sarabi het volgende:
Kijk dan hoe hard ons bier aan het vergisten is O+ als brouwer een van de mooiste dingen om te zien :D

Wanneer gaat het de verkoop in? :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_197306597
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:57 schreef Sarabi het volgende:

Ooooh! O+
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 9 januari 2021 @ 14:50:48 #37
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197306644
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 14:43 schreef minilot het volgende:

Verder vanmorgen samen een galette des rois, ook wel driekoningentaart, gemaakt:

Onze versie:
[ afbeelding ]

Lekkerrrr!

Oeh die taart klinkt lekker :9
pi_197306694
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 14:43 schreef minilot het volgende:

Onze versie:
[ afbeelding ]

Lekkerrrr!

Gefeliciteerd met 3 jaar hebben van gezond zoontje, minilot!

Heb je een boon of een muntje in de taart gebakken?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197306715
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 14:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hier geen ijzerwerk maar wel een vernachelde enkel, nooit meer hardlopen.
Ja, ik heb nog wel aan je gedacht. Tot nu toe kom ik er altijd genadig af als ik val. Doe ik niet eens zo vaak, maar toch best wel af en toe.
pi_197306790
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 14:04 schreef Uhmmpie het volgende:
Zucht.. hoop haast gemaakt om voor dhl thuis te komen.
Netjes op tijd thuis... zie ik nu het busje zo weer doorrijden.
Niet aangebeld.. net als gisteren dus.

Nu maar hopen dat in de app verschijnt dat het bij de buren is bezorgd.
Gister zat ik te wachten op m'n nieuwe laptopje, van koudblauw met PTT. Honden buiten gelegd want lief was weg en ik aan het kantoorwerk. Kom lief thuis, met 2 pakketten. Die was in het dorp de PTT-bus tegengekomen, die had 'm aangezwaaid en de pakketten meegegeven, dat scheelt de PTT 3 km rijden.
pi_197307028
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 15:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Gister zat ik te wachten op m'n nieuwe laptopje, van koudblauw met PTT. Honden buiten gelegd want lief was weg en ik aan het kantoorwerk. Kom lief thuis, met 2 pakketten. Die was in het dorp de PTT-bus tegengekomen, die had 'm aangezwaaid en de pakketten meegegeven, dat scheelt de PTT 3 km rijden.
Dat is nog eens handig, voor iedereen. Mooi dat je niet al te ellendig bent gevallen ook.

Gefeliciteerd met Gunther @minilot! Ik probeer mensen niet meer met hun naasten te feliciteren nadat @Isabeau er eens (terechte) opmerkingen over maakte maar ik vind kinderen geloof ik wel een uitzondering.

Mijn dag is matig en ook leuk. Ik heb gisteren een migrainepil op en zo af en toe heb ik daarna een dag elastieken beenspieren. Ik had het liefst veel gedaan vandaag, ik geniet altijd erg van onze zaterdagen samen. Maar nu is J takken aan het versnipperen en zit ik op de bank. Ik ben wel bezig met het moestuinplan van dit jaar. Alle zaden zijn uitgezocht, gecategoriseerd en wat ik ga gebruiken ligt op maand gesorteerd in een bak. Nu ga ik de indeling maken van wat er in welke moestuinbak moet komen. Dit is zo leuk O+

@Myreala, met al die pakketjes van jou zit je papierbak vast vaak vol :D Wij vergaten vorige maand de restafvalbak. In theorie redden we het net met heel extreem recyclen, goed proppen en het apart houden van wat 'schoon' afval voor volgende maand. Nog 9 dagen, dan wordt de container geleegd. Als we niet zo vaak zouden afhalen, zou die bak lang niet zo vol zitten. Gelukkig zit er tegenwoordig ook veel composteerbaar materiaal bij de afhaal O-)
Spoilers!
pi_197307051
@Candaasje:
quote:
In een vrachtwagen mogen per 1 februari 2021 gemiddeld 5 procent minder varkens worden geladen. Vion past de aantallen vleesvarkens per aangevoerde vracht daarop aan. Deze wettelijke eis zorgt wel voor hogere kosten per aangevoerd dier.
Jaarlijks nemen de gewichten van de geleverde vleesvarkens toe en dat heeft gevolgen voor de beladingsgraad. Voor de beladingsgraad van een vrachtwagen met varkens ligt de wettelijke norm op 235 kilo per vierkante meter laadvloeroppervlak. Hierop controleert de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit.

Vion wil samen met haar leveranciers een verantwoord vervoer van de vleesvarkens garanderen. Om overbelading te voorkomen, past de vleesverwerker per 1 februari 2021 de aantallen te laden varkens per vracht aan. Afhankelijk van het voertuigtype zullen voortaan tussen de vijf tot twaalf varkens minder aangevoerd worden.
https://www.nieuweoogst.n(...)-mee-naar-slachterij
pi_197307057
En het allerergste is nog dat mijn dekentje in de wasmachine zit dus dat ik me nu wat ontheemd voel op de bank. Ik lijk wel een junk. Ik heb gelukkig wel een grote handdoek.
Spoilers!
pi_197307097
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 15:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

Gefeliciteerd met Gunther @minilot! Ik probeer mensen niet meer met hun naasten te feliciteren nadat @Isabeau er eens (terechte) opmerkingen over maakte maar ik vind kinderen geloof ik wel een uitzondering.

Ik vond het feliciteren van iemand met de verjaardag van iemand anders ook altijd een idiote gewoonte. Maar sinds ik wat mensen ken die eens een kind zijn verloren, denk ik daar anders over mbt het feliciteren van ouders met het feit dat een kind alweer een heel jaar niet dood is. Dat is best een felicitatie waard.
pi_197307098
ik had ook moestuinplannen gewild vanmiddag maar er kwam wat tussen. Ben nu wel zo goed als klaar met alles wat ook moest, dus ik kan zo wel wat prutsen en plannen, als mijn armen het nog doen.
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 15:19:59 #46
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197307099
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 15:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
En het allerergste is nog dat mijn dekentje in de wasmachine zit dus dat ik me nu wat ontheemd voel op de bank. Ik lijk wel een junk. Ik heb gelukkig wel een grote handdoek.
Je lijkt mijn uk wel. Die heeft twee identieke bank-dekentjes om de overbruggingsperiode tussen A en B te beperken.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_197307111
quote:
Dekbed ophalen?

Ik geloof dat ik zeker 5 dekentjes heb, en ik gebruik ze zelden
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 15:21:22 #48
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197307125
Middag :W
Amsterdam - Weesp *vink*. Wat een heerlijk wandelweer :)
Mooie route langs de Amstel, Weespertrekvaart, Gaasp, en Driemond.

Feli mini met G *O*
Auw Sigme :X
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_197307130
quote:
Ach skatje toch!
pi_197307137
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dekbed ophalen?

Ik geloof dat ik zeker 5 dekentjes heb, en ik gebruik ze zelden
Trap op en af is niet zo'n goed idee nu. Ik moet gewoon een uurtje geduld hebben, dat kan ik best. Er is een reden dat ik die dekentjes op zaterdagen was, dan mis ik ze niet ;)
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')