Doe voorzichtig met de brug...die is in 1944 al vernieldquote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:46 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Morguh![]()
Hier staat voor dit weekend wat huishoudelijke taken op het plan, we gaan een stuk wandelen en een spel ( bevrijding van Arnhem geloof ik) spelen..
Ik mag hem niet opblazen..quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Doe voorzichtig met de brug...die is in 1944 al vernield
Gelukkig, kan ik morgen veilig naar zuidquote:
Die zal wel in Wim Hof geloven.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:05 schreef Isabeau het volgende:
Ik kwam bij het hardlopen iemand tegen in korte broek. Met sokken & schoenen. En een korte broek. Alleen een korte broek.
Volgens mij is Günther jarig![]()
Gefeliciteerd voor kleine Günther! Drie jaar alweer
Auw!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:38 schreef sigme het volgende:
Wij zouden niet al te vroeg ontbijten, en ik wou nog even een kip halen om, als de kachel uitgebrand was in de oven te schuiven. Die kip heb ik niet in huis en ik kon nog wel een handjevol boodschappen gebruiken.
En ik moest het pakketje voor @:tele6 nog naar de post brengen.
Dat kon allemaal prima op de fiets. Dus ik op de fiets. Pakketpunt zit in het nabijgelegen dorp, dus daar eerst even langs. Het is gelukt, het is onderweg! Je naam staat er niet op, enkel adres. Ik hoop dat het goed komt.
Dan weer verder, naar het volgende dorp, want daar is de supermarkt. Bij de rotonde rechtsaf op het fietspad. Kabang! Het had dus geijzeld. Nu heb ik een geschaafde elleboog met een pleister en morgen is m'n heup blauw. Ik ben terug naar huis gefietst en heb alsnog met de auto kip gehaald.
Dat is naar.. hier ook vanochtend maar wij bleven dapper binnen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:38 schreef sigme het volgende:
Wij zouden niet al te vroeg ontbijten, en ik wou nog even een kip halen om, als de kachel uitgebrand was in de oven te schuiven. Die kip heb ik niet in huis en ik kon nog wel een handjevol boodschappen gebruiken.
En ik moest het pakketje voor @:tele6 nog naar de post brengen.
Dat kon allemaal prima op de fiets. Dus ik op de fiets. Pakketpunt zit in het nabijgelegen dorp, dus daar eerst even langs. Het is gelukt, het is onderweg! Je naam staat er niet op, enkel adres. Ik hoop dat het goed komt.
Dan weer verder, naar het volgende dorp, want daar is de supermarkt. Bij de rotonde rechtsaf op het fietspad. Kabang! Het had dus geijzeld. Nu heb ik een geschaafde elleboog met een pleister en morgen is m'n heup blauw. Ik ben terug naar huis gefietst en heb alsnog met de auto kip gehaald.
En krijg jij dan volgend jaar hetzelfde boompje weer?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:29 schreef Candaasje het volgende:
Au, ijzel blijft verraderlijk.
Hier eerst kerstboom weggebracht. Heel team stond al klaar, de kuilen waren al gegraven, en boompje is overgezet in een grotere pot en daarna in de grond gezet tussen allerlei soortgenootjes (en ook andere soorten, divers gezelschap wel qua kerstbomen!). Straks nog maar even een donatie doen aan de organisatie, want zij onderhouden het dus de rest van het jaar ook voor ons.![]()
![]()
Daarna nog de hanglamp helpen stellen bij mijn ouders. (Mijn moeder heeft nog steeds enorme oogproblemen en het licht scheen er steeds hinderlijk in). Nu apfelstrudel in de oven![]()
Gefeliciteerd @:minilot, met Günther!
Jupquote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:34 schreef Barreltje het volgende:
[..]
En krijg jij dan volgend jaar hetzelfde boompje weer?
Mijn boompje moet binnenkort ook eens in een grotere pot..
En eenvoor sigme.. maar vanavond dus wel kip!
Verder gaan hier alle weekend plannen de prullenbak in, ik ben echt enorm duuzelig.. als het vanmiddag nog zo is maar eens een corona test laten doen
Ja ik weet nog niet hoe het smaakt hoor. Het is uit de diepvries van de Jumbo, dus geen écht verse. Maar hopelijk prima voor nu even tussendoorquote:
Yup... het leverde mijn moeder een heel ijzerwerk in dr enkel op.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:56 schreef FutureFairytale het volgende:
Gelukkig ben je er nog redelijk van af gekomen sigmeZo verraderlijk en soms onzichtbaar.
Felicitaties aan kleine Günther
Hier geen ijzerwerk maar wel een vernachelde enkel, nooit meer hardlopen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:58 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Yup... het leverde mijn moeder een heel ijzerwerk in dr enkel op.
En ze kan dus nog steeds veel minder goed lopen dan eerst.
Wanneer gaat het de verkoop in?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:57 schreef Sarabi het volgende:
Kijk dan hoe hard ons bier aan het vergisten isals brouwer een van de mooiste dingen om te zien
![]()
https://imgur.com/a/Y0ci7MW
Ooooh!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:57 schreef Sarabi het volgende:
Kijk dan hoe hard ons bier aan het vergisten isals brouwer een van de mooiste dingen om te zien
![]()
https://imgur.com/a/Y0ci7MW
Oeh die taart klinkt lekkerquote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:43 schreef minilot het volgende:
Lieverds, ik heb jullie felicitaties doorgegeven en Günther zei joe!![]()
Verder vanmorgen samen een galette des rois, ook wel driekoningentaart, gemaakt:
https://www.davidlebovitz.com/galette-des-rois-kings-cake-recipe/
Onze versie:
[ afbeelding ]
Lekkerrrr!
Nu even onderweg voor balletje trappen op de Tweede Maasvlakte![]()
Gefeliciteerd met 3 jaar hebben van gezond zoontje, minilot!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:43 schreef minilot het volgende:
Lieverds, ik heb jullie felicitaties doorgegeven en Günther zei joe!![]()
Verder vanmorgen samen een galette des rois, ook wel driekoningentaart, gemaakt:
https://www.davidlebovitz.com/galette-des-rois-kings-cake-recipe/
Onze versie:
[ afbeelding ]
Lekkerrrr!
Nu even onderweg voor balletje trappen op de Tweede Maasvlakte![]()
Ja, ik heb nog wel aan je gedacht. Tot nu toe kom ik er altijd genadig af als ik val. Doe ik niet eens zo vaak, maar toch best wel af en toe.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier geen ijzerwerk maar wel een vernachelde enkel, nooit meer hardlopen.
Gister zat ik te wachten op m'n nieuwe laptopje, van koudblauw met PTT. Honden buiten gelegd want lief was weg en ik aan het kantoorwerk. Kom lief thuis, met 2 pakketten. Die was in het dorp de PTT-bus tegengekomen, die had 'm aangezwaaid en de pakketten meegegeven, dat scheelt de PTT 3 km rijden.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:04 schreef Uhmmpie het volgende:
Zucht.. hoop haast gemaakt om voor dhl thuis te komen.
Netjes op tijd thuis... zie ik nu het busje zo weer doorrijden.
Niet aangebeld.. net als gisteren dus.
Nu maar hopen dat in de app verschijnt dat het bij de buren is bezorgd.
Dat is nog eens handig, voor iedereen. Mooi dat je niet al te ellendig bent gevallen ook.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Gister zat ik te wachten op m'n nieuwe laptopje, van koudblauw met PTT. Honden buiten gelegd want lief was weg en ik aan het kantoorwerk. Kom lief thuis, met 2 pakketten. Die was in het dorp de PTT-bus tegengekomen, die had 'm aangezwaaid en de pakketten meegegeven, dat scheelt de PTT 3 km rijden.
quote:In een vrachtwagen mogen per 1 februari 2021 gemiddeld 5 procent minder varkens worden geladen. Vion past de aantallen vleesvarkens per aangevoerde vracht daarop aan. Deze wettelijke eis zorgt wel voor hogere kosten per aangevoerd dier.
Jaarlijks nemen de gewichten van de geleverde vleesvarkens toe en dat heeft gevolgen voor de beladingsgraad. Voor de beladingsgraad van een vrachtwagen met varkens ligt de wettelijke norm op 235 kilo per vierkante meter laadvloeroppervlak. Hierop controleert de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit.
Vion wil samen met haar leveranciers een verantwoord vervoer van de vleesvarkens garanderen. Om overbelading te voorkomen, past de vleesverwerker per 1 februari 2021 de aantallen te laden varkens per vracht aan. Afhankelijk van het voertuigtype zullen voortaan tussen de vijf tot twaalf varkens minder aangevoerd worden.
https://www.nieuweoogst.n(...)-mee-naar-slachterij
Ik vond het feliciteren van iemand met de verjaardag van iemand anders ook altijd een idiote gewoonte. Maar sinds ik wat mensen ken die eens een kind zijn verloren, denk ik daar anders over mbt het feliciteren van ouders met het feit dat een kind alweer een heel jaar niet dood is. Dat is best een felicitatie waard.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gefeliciteerd met Gunther @minilot! Ik probeer mensen niet meer met hun naasten te feliciteren nadat @Isabeau er eens (terechte) opmerkingen over maakte maar ik vind kinderen geloof ik wel een uitzondering.
Je lijkt mijn uk wel. Die heeft twee identieke bank-dekentjes om de overbruggingsperiode tussen A en B te beperken.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
En het allerergste is nog dat mijn dekentje in de wasmachine zit dus dat ik me nu wat ontheemd voel op de bank. Ik lijk wel een junk. Ik heb gelukkig wel een grote handdoek.
Dekbed ophalen?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
En het allerergste is nog dat mijn dekentje in de wasmachine zit dus dat ik me nu wat ontheemd voel op de bank. Ik lijk wel een junk. Ik heb gelukkig wel een grote handdoek.
Ach skatje toch!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Trap op en af is niet zo'n goed idee nu. Ik moet gewoon een uurtje geduld hebben, dat kan ik best. Er is een reden dat ik die dekentjes op zaterdagen was, dan mis ik ze nietquote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dekbed ophalen?
Ik geloof dat ik zeker 5 dekentjes heb, en ik gebruik ze zelden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |