abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 13:54:17 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197265912
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_197265918
Die wasmachine hè :')

Edit: beter. ^O^

[ Bericht 35% gewijzigd door Tele6 op 07-01-2021 14:08:37 ]
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 14:43:22 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197266910
https://www.volkskrant.nl(...)&utm_source=copylink
Kutvolk. Mede door hun stemgedrag wordt goede landbouwgrond omgetoverd tot schrale zonneweide en kun je geen kant meer op kijken zonder subsidiemolens te zien, maar als ze zelf een paar van die krengen krijgen, is het direct janken :r
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 14:48:04 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197267013
Il Pleut... ipv wandelen dan maar yoga. Was al weer even geleden (sinds Lockdown II thuis niet gedaan) dus soms :%.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_197267052
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:48 schreef borisz het volgende:
Il Pleut... ipv wandelen dan maar yoga. Was al weer even geleden dus soms :%
Hier bleek ook meer vocht naar beneden te vallen. Dus m'n wandeling werd een wandelingetje
We have far more in common than that which devides us..
pi_197267061
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kameleon? :D
Ja, dat dacht ik ook maar op de een of andere manier trekt dat de huidige jeugd dus niet :D Mijn neefje vond het ook niks. Mijn zus had al mijn boeken :P Maar misschien wel leuk om eens op de ereader te laten lezen. Daar heb ik ze allemaal op.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_197267345
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:50 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik ook maar op de een of andere manier trekt dat de huidige jeugd dus niet :D Mijn neefje vond het ook niks. Mijn zus had al mijn boeken :P Maar misschien wel leuk om eens op de ereader te laten lezen. Daar heb ik ze allemaal op.
Toen mijn neefje (die dus niet eens zo veel jonger is) de Kameleon niet leuk vond, merkte ik ook hoe archaïsch sommige van die boeken toch blijken te zijn ja. Schijnt dat er op een gegeven moment iemand ook een paar "nieuwe" heeft geschreven die sommige kinderen meer boeien.
Ik vond ze wel leuk. In soort van dezelfde categorie maar moderner (nog steeds wel gedateerd), de serie over Wolf de politiehond.
pi_197267394
quote:

[..]

Ik vond het ook niets....vond mijn vader volgens mij wel jammer.

Over een half uur weer naar de HA, ben er nu in 3 dagen vaker geweest dan de 3 jaar daarvoor :')

Verder goed nieuws over het bier, 4 februari bottelen dus vanaf het eerste weekend in februari is het bier te koop *O* weer eens wat road trips plannen :D
pi_197267422
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik vond het ook niets....vond mijn vader volgens mij wel jammer.

Over een half uur weer naar de HA, ben er nu in 3 dagen vaker geweest dan de 3 jaar daarvoor :r

Verder goed nieuws over het bier, 4 februari bottelen dus vanaf het eerste weekend in februari is het bier te koop *O* weer eens wat road trips plannen :D
Wel fijn dat ze je zo laagdrempelig kunnen helpen. Lijkt me precies waar een huisarts voor is. Scheelt jou weer aanmodderen met de blaren en het verband.

Wat leuk dat het zo goed opschiet met het bier nu! *G*
pi_197267442
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wel fijn dat ze je zo laagdrempelig kunnen helpen. Lijkt me precies waar een huisarts voor is. Scheelt jou weer aanmodderen met de blaren en het verband.

Wat leuk dat het zo goed opschiet met het bier nu! *G*
Ja, vind het ook echt super dat ik in deze tijd daar terecht kan hiervoor. De HA hoeft er ook alleen even naar te kijken en verder kan de assistent het doen.
pi_197267490
quote:

[..]

In de Bieb hier bestaat een bestel/reserveer service via de website.
Sowieso zijn alle kinderen onder 18 gratis lid van de Bieb.
De Loser boeken zijn een groot succes, ook op mp zie ik https://www.marktplaats.nl/l/boeken/q/het+leven+van+een+loser/
Of de Waanzinnige Boomhut met heel veel verdiepingen.
Misschien kun je er iets mee?
Oh shut, dat is vanaf 11/12 jaar.
Nou Paul Biegel dan? En Dolfje Weerwolfje? Dat zijn A boeken, niveau groep 4/5/6
En Koen Kampioen over voetballen!
pi_197267501
@PdeHoog, misschien kan @AnneX wel tips geven voor leuke boeken voor jongens van mini-G's leeftijd. Zij zit in de business

Hopelijk kan het verband wat minder indrukwekkend nu @Sarabi.
pi_197267560
Oh, ik vond de Kameleon vroeger heel erg leuk. Maar bij de meeste van die boeken zu llen die nu echt heeeel erg outdated zijn.

Ik kan me ook voorstellen dat wellicht Thea Beckman leuk zou zijn? Kruistocht in spijkerbroek, etc. ?
pi_197267670
Mijn bijna 9-jarige is weg van graphic novels. Het Leven van een Loser en Tom Groot zijn series die hij verslindt. Verder is Dolfje Weerwolfje en de Waanzinnige Boomhut-serie ook populair in zijn klas. Maar dat zijn niet meer echt AVI-boeken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197267696
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:11 schreef AnneX het volgende:

[..]

De Loser boeken zijn een groot succes, ook op mp zie ik https://www.marktplaats.nl/l/boeken/q/het+leven+van+een+loser/
Nou Paul Biegel dan? En Dolfje Weerwolfje? Dat zijn A boeken, niveau groep 4/5/6
Oh, jij zegt bijna hetzelfde O+
pi_197267959
Ik ben naar mijn ouders gevlucht. Zit nu op mijn oude zolderkamer (echte Fok!er) te studeren. Veel veranderd, maar toch ook wel veel vertrouwd. :D
pi_197267991
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:03 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Toen mijn neefje (die dus niet eens zo veel jonger is) de Kameleon niet leuk vond, merkte ik ook hoe archaïsch sommige van die boeken toch blijken te zijn ja. Schijnt dat er op een gegeven moment iemand ook een paar "nieuwe" heeft geschreven die sommige kinderen meer boeien.
Ik vond ze wel leuk. In soort van dezelfde categorie maar moderner (nog steeds wel gedateerd), de serie over Wolf de politiehond.
Ja :P Die heb ik ook gelezen :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_197268019
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:11 schreef AnneX het volgende:

[..]

Bij de Bieb kijk ik nu ook :) Vanavond even reserveren als ik zijn inloggegevens kan vinden. Koen Kampioen trekt hem echt niet :D We kwamen die boeken tegen bij het opruimen en inpakken van zijn kamer. Ze zijn nu weg :+
pi_197268045
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:18 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn bijna 9-jarige is weg van graphic novels. Het Leven van een Loser en Tom Groot zijn series die hij verslindt. Verder is Dolfje Weerwolfje en de Waanzinnige Boomhut-serie ook populair in zijn klas. Maar dat zijn niet meer echt AVI-boeken.
In het kader van de improvisatie laat ik het AVI gebeuren maar even varen en zoek ik leuke series voor hem :D
pi_197268048
Ik zit hier tussen Pinkeltje, hoe overleef ik, spijt!, matilda, kruistocht, minoes, de kleine kapitein, de rode prinses, de kleine prins, en de tovenaar van Oz. (En nog wel meer, )

Geen idee welk leesniveau dat is allemaal.

Ik las ook veel kippenvel boeken, maar die zie k niet meer staan.
pi_197268053
Dank voor de tips trouwens ^O^
pi_197268061
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:33 schreef Candaasje het volgende:
Ik zit hier tussen Pinkeltje, hoe overleef ik, spijt!, matilda, kruistocht, minoes, de kleine kapitein, de rode prinses, de kleine prins, en de tovenaar van Oz. (En nog wel meer, )

Pinkeltje heb ik al geprobeerd, maar ook dat is toch een tikkie gedateerd :+
pi_197268116
Heeft hij Roald Dahl al uit? Ik zat op te zoeken welke leeftijd de Heksen is, maar dat is 8-10 dus dat zou gaan?
pi_197268186
quote:
Nope, exclusief voor abonnees.
pi_197268233
Dolfje O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197268278
De hobbit O+
pi_197268322
Damn. Ik zag een mooie jas voor vriend. Bij een bedrijfje in Frankrijk. Maar het is met zijn postuur altijd de vraag of iets goed past. Maar de afgeprijsde versie kun je niet retourneren voor geld... En de niet afgeprijsde kleur is bijna 300 euro :')
pi_197268617
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:37 schreef Tele6 het volgende:
Heeft hij Roald Dahl al uit? Ik zat op te zoeken welke leeftijd de Heksen is, maar dat is 8-10 dus dat zou gaan?
Hmmm...Dat is nog wel een optie. Sjakie en de Chocoladefabriek. Goed idee.
pi_197268720
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:46 schreef Candaasje het volgende:
Damn. Ik zag een mooie jas voor vriend. Bij een bedrijfje in Frankrijk. Maar het is met zijn postuur altijd de vraag of iets goed past. Maar de afgeprijsde versie kun je niet retourneren voor geld... En de niet afgeprijsde kleur is bijna 300 euro :')
Niet afgeprijsde kopen, kijken of past, retourneren voor geld, afgeprijsde variant kopen.

:7
pi_197268876
quote:
2s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Niet afgeprijsde kopen, kijken of past, retourneren voor geld, afgeprijsde variant kopen.

_O-
pi_197269313
Qua kinderboeken zou ik ook Kameleon en Pinkeltje aanraden. Of de Dolle tweeling.
Dus aan mij heb je niks :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197269380
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Qua kinderboeken zou ik ook Kameleon en Pinkeltje aanraden. Of de Dolle tweeling.
Dus aan mij heb je niks :')
En de Pitty serie, de 5. Maar ook (denk meisjesboeken) de serie van Irmgard Smits. En de serie van De Discus
pi_197269672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:33 schreef PdeHoog het volgende:
Dank voor de tips trouwens ^O^
https://jaapleest.nl/ :)
Je kan daar ook op leeftijd zoeken.
Hij heeft ook een podcast:
http://www.degrotevriendelijkepodcast.nl/

(van onze ouwe FOK!KER @SCH )
pi_197269930
Nou weer terug van de HA, deze was het niet eens met hoe haar 2 voorgangers het gedaan hebben. Nouja het zal niet veel verschil gemaakt hebben, maar fijn dat deze nu even gekeken heeft. Nu hopen dat het morgen en in het weekend rustig blijft.
pi_197270066
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:01 schreef Sarabi het volgende:
Nou weer terug van de HA, deze was het niet eens met hoe haar 2 voorgangers het gedaan hebben. Nouja het zal niet veel verschil gemaakt hebben, maar fijn dat deze nu even gekeken heeft. Nu hopen dat het morgen en in het weekend rustig blijft.
Wel tevreden over het helen?
pi_197270260
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wel tevreden over het helen?
Ja verder ziet het er niet slecht uit. Maar ben er nog wel weken zoet mee.
pi_197270286
Wat is er gebeurd Sarabi? :o
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_197270439
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat is er gebeurd Sarabi? :o
Bier brouwen is gevaarlijk -O- dinsdag met mijn hand in de stoom van de kookketel gekomen. En sindsdien ben ik nog elke dag terug mogen komen bij de HA om blaren te prikken.
pi_197270567
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:18 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja verder ziet het er niet slecht uit. Maar ben er nog wel weken zoet mee.
Gelukkig maar dat het goed uitziet. Maar herstel duurt idd lang.
Waar was frau dokter niet tevreden over?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197270618
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat het hoed uitziet. Maar herstel duurt idd lang.
Waar was frau dokter niet tevreden over?
Dat er geen vaseline is gebruikt. En dat ik niet het advies heb gekregen om mijn hand hoog te houden en afentoe te koelen.

Verder ook wat gezeur over de verbandspullen. De andere deden daar beetje moeilijk over, zelfs al betaalde ik het. Deze was daar een stuk makkelijker in.
pi_197270643
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Bier brouwen is gevaarlijk -O- dinsdag met mijn hand in de stoom van de kookketel gekomen. En sindsdien ben ik nog elke dag terug mogen komen bij de HA om blaren te prikken.
Geniet, maar verbrand met mate.. zoiets?
pi_197270737
quote:
11s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Geniet, maar verbrand met mate.. zoiets?
Ja....ik ken ook geen een brouwer die zichzelf niet verbrand heeft. Maar meestal is het dan de kokende vloeistof. Deze manier kende ik nog niet :')
pi_197270880
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Getver!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 17:53:08 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197270974
quote:
2s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Lekker duurzaam :{w
pi_197270977
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Getver!
En dan heb je de foto’s niet eens gezien :9
pi_197271081
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

:D
pi_197271117
quote:

Zijn er foto's dan?
pi_197271370
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:01 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Zijn er foto's dan?
Oja ik zou je er een sturen he. Helemaal vergeten.
Imgur werkt even niet mee...
pi_197271764
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:33 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

In het kader van de improvisatie laat ik het AVI gebeuren maar even varen en zoek ik leuke series voor hem :D
In de app online bibliotheek kan je zoeken op avi niveau en eBook gelijk lenen, als je lid ben van bieb
pi_197271794
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:01 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Zijn er foto's dan?
Ik kocht bier dus kreeg vies plaatje via WA *O*
pi_197271880
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik kocht bier dus kreeg vies plaatje via WA *O*
Zal ik dit als verkooptechniek gaan gebruiken? :D

Net trouwens een barcode pakket gekocht, dus onze biertjes krijgen vanaf nu barcodes *O* klinkt stom maar ik vind het gaaf.
pi_197271927
Oh mensen, ik heb nieuws! We hebben eindelijk Kewpie mayo op en het is geweldig :9

En ik deed mee aan een zadenruil en kreeg vandaag iets van 40 zakjes zaad voor moestuin en vaste plant O+
Spoilers!
pi_197272090
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:46 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Net trouwens een barcode pakket gekocht, dus onze biertjes krijgen vanaf nu barcodes *O* klinkt stom maar ik vind het gaaf.
Kies je klanten zorgvuldig als je die kant uit wil gaan met je PR _O-

Barcodes *O*
pi_197272095
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh mensen, ik heb nieuws! We hebben eindelijk Kewpie mayo op en het is geweldig :9

En ik deed mee aan een zadenruil en kreeg vandaag iets van 40 zakjes zaad voor moestuin en vaste plant O+
Mayo en zaden *O*
pi_197272124
quote:

Gaaf *O* nog bijzondere soorten?
pi_197272241
Zo, nu weer even in WA met mijn ogen gaan rollen want er hebben er twee paniek dat het vaccin maar drie maanden werkt :')

Ik werd getrakteerd op een quote dat het zeker drie maanden werkt, en daarna hoogstwaarschijnlijk ook.

Goh, hoe lang geleden zijn ze op proefpersonen gaan testen? :')
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:15:20 #58
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197272324
Zow. -breekt ijspegel van neus-

Dat was even 14km fietsen in de mot-ijsduppels.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_197272435
Mijn kattometer meldt dat het buiten regent /nattekatmisbruiktbaasalshanddoek
pi_197272439
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:49 schreef Blues het volgende:

https://jaapleest.nl/ :)
Je kan daar ook op leeftijd zoeken.
Hij heeft ook een podcast:
http://www.degrotevriendelijkepodcast.nl/

(van onze ouwe FOK!KER @:SCH )
Ik wist niet dat SCH zo'n leuke website heeft _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197272489
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ook niet! Wat leuk :)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197272498
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Kies je klanten zorgvuldig als je die kant uit wil gaan met je PR _O-

Barcodes *O*
Nouja, wat drank om het te kunnen vergeten.... misschien is dat nog wel een insteek :P
pi_197272527
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:04 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Gaaf *O* nog bijzondere soorten?
Ja, best wel. Ik moet het allemaal nog uitzoeken maar ik zag in elk geval al Nieuw Zeelandse spinazie, aspergeerwt, olijfkomkommer.

Vanochtend kwamen die zaden binnen en ik wilde direct alles aan de kant schuiven en mijn plannen en Excelsheets er bij pakken. Het kostte al mijn zelfbeheersing maar ik heb toch maar netjes mijn werk afgemaakt en daarna 1 uurtje de tijd genomen om de pepers en tomaten uit te zoeken.
Spoilers!
pi_197272538
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:46 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat klinkt totaal niet stom *O*
Spoilers!
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:44:10 #65
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197272870
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, best wel. Ik moet het allemaal nog uitzoeken maar ik zag in elk geval al Nieuw Zeelandse spinazie, aspergeerwt, olijfkomkommer.

Vanochtend kwamen die zaden binnen en ik wilde direct alles aan de kant schuiven en mijn plannen en Excelsheets er bij pakken. Het kostte al mijn zelfbeheersing maar ik heb toch maar netjes mijn werk afgemaakt en daarna 1 uurtje de tijd genomen om de pepers en tomaten uit te zoeken.
Wat tof O+
pi_197273162
Laatst was mijn laptop toch gesneefd? Aan de laadconnectorziekte die ook @Tele6 telefoon trof. Hoe is het daar eigenlijk mee, Tele?

Daarna moest ik dus weer de laptop onder de snelbinders binden wanneer is van huis 1 naar huis 2 ging om te thuishuis2werken en v.v. Niet ideaal, maar het kan. Maar dan moest ik ook steeds de lader mee heen en weer. Kan ook. Maar de lader in een stopcontact stoppen in huis 1, dát is geen sinecure.
Een voeding kan je los kopen. ¤80,- :o

Dus nu heb ik bij de koude blauwe maar gewoon een goedkoop 'topje besteld, dan kan ik laptop en voeding gewoon laten liggen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197273182
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Gaaf en wat een zelfbeheersing ^O^
pi_197273717
Oh wat leuk al die aparte zaden, ben vooral benieuwd naar asperge erwt en olijfkomkommer :9~

Leuk @Sarabi, ook voor je ava hier

Heb al een soort weekend gevoel. Boodschappen binnen, wassen klaar en in de kast, huis schoon, bijna alle pakketjes binnen, cashewnoten pasta gemaakt. Alleen nog morgen werken en dan lang weekend
pi_197274030
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:56 schreef sigme het volgende:
Laatst was mijn laptop toch gesneefd? Aan de laadconnectorziekte die ook @:tele6 telefoon trof. Hoe is het daar eigenlijk mee, Tele?

Daarna moest ik dus weer de laptop onder de snelbinders binden wanneer is van huis 1 naar huis 2 ging om te thuishuis2werken en v.v. Niet ideaal, maar het kan. Maar dan moest ik ook steeds de lader mee heen en weer. Kan ook. Maar de lader in een stopcontact stoppen in huis 1, dát is geen sinecure.
Een voeding kan je los kopen. ¤80,- :o

Dus nu heb ik bij de koude blauwe maar gewoon een goedkoop 'topje besteld, dan kan ik laptop en voeding gewoon laten liggen.
Foon wordt dit of volgend weekend nog geopereerd in een laatste poging tot redding, het printplaatje is vandaag verzonden dus we zullen zien of het er op tijd is om dit weekend aan de slag te kunnen.

Zijn laders zo duur ja? :o
pi_197274064
quote:
9s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn kattometer meldt dat het buiten regent /nattekatmisbruiktbaasalshanddoek
Kattometer O+ _O- Die van mij spaart z'n stem voor zulke momenten, zodat ie op z'n ALLERHARDSTSTST kan laten weten dat ie handdoekkroels wil. Ook 's nachts. Gelukkig issie sinds kort binnenkat :7

Kinderboeken, ouder werkt bij een uitgeverij en waren lid van de bieb, dus was toen al boekenwurm. Kan me nog een boek herinneren wat soort van horror bleek voor kinderen, verschillende verhalen. Iets met een wajangpop (3x raden wat ik ook had :X ) en een verhaal over mensen-etende mieren. Die dat een heel dorp overnamen en er alleen botjes overbleven van ongelukkige kippen enzo. En van een meisje, in mijn herinnering. Zou het nog wel eens willen lezen.

Laatste dag gehad vandaag, was goed, maar wel kapotmoe nu. Las nog wel iets van Sarabi, beterschap! Plaatjes mogen altijd :P
pi_197274107
Ik vind het trouwens wel leuk dat ik meerdere generaties aan boeken heb gelezen, want Pitty en De Vijf en de Dolle Tweeling en De Discus en al die boekjes heb ik ook verslonden. Had m'n moeder allemaal bewaard :D

Soms nogal oubollig, maar hé, letters zijn letters. Ik zou de tandpastaverpakking nog uitspellen als ik niks beters had.
pi_197274203
Misschien nog iets voor de vegans onder ons?
pi_197274213
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind het trouwens wel leuk dat ik meerdere generaties aan boeken heb gelezen, want Pitty en De Vijf en de Dolle Tweeling en De Discus en al die boekjes heb ik ook verslonden. Had m'n moeder allemaal bewaard :D

Soms nogal oubollig, maar hé, letters zijn letters. Ik zou de tandpastaverpakking nog uitspellen als ik niks beters had.
Dit was ik vroeger:

:+
pi_197274253
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dit was ik vroeger:

[ afbeelding ]

Ik ook! En met maar 1 wc voor 5 mensen waren er wel eens wat discussies _O-
pi_197274273
Oeh! Wipneus en Pim vond ik ook tof herinner ik me nu!
pi_197274291
quote:

[..]

Dit was ik vroeger:

[ afbeelding ]

Yup _O- shampoo flessen en alles.
pi_197274313
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:37 schreef Holyme het volgende:
Oeh! Wipneus en Pim vond ik ook tof herinner ik me nu!
Oh ja! :D
en alle ACHT Pietje Bell boeken :P
pi_197274374
quote:

[..]

Yep herkenbaar :Y

Deze week nog helemaal niets gelezen -O- kan de rust niet vinden
pi_197274418
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:40 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Yep herkenbaar :Y

Deze week nog helemaal niets gelezen -O- kan de rust niet vinden
Nu met je hand is lezen iig nog iets wat je kunt doen *G* elk nadeel....... O-)
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 20:43:55 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197274438
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Oh ja! :D
en alle ACHT Pietje Bell boeken :P
Dik Trom niet te vergeten _O_

Ik heb ook een triiologie "SOS" gelezen, Schipbreuk, Overleven en nog iets met een s. Waren ook mooie boeken.

Het eerste deel gekregen op mijn verjaardag, deel twee en drie niet veel later van m'n verjaardagsgeld gekocht.
pi_197274501
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dik Trom niet te vergeten _O_

Ik heb ook een triiologie "SOS" gelezen, Schipbreuk, Overleven en nog iets met een s. Waren ook mooie boeken.

Het eerste deel gekregen op mijn verjaardag, deel twee en drie niet veel later van m'n verjaardagsgeld gekocht.
Ik heb hier ook een SOS Omnibus staan, van mijn broertje gehad want hij had 'm dubbel. Deze heeft de titels "S. O. S. - Wij komen!", "Loods aan boord" en "Ik worstel en kom boven" en de boeken gaan over de reddingsboot van Terschelling, het werk als loods en de watersnoodramp. Prachtig boek. O+

pi_197274508
Die allemaal! En Scheepsjongens van de Bontekoe _O_
pi_197274531
En Rossi dat krantenkind. Die heb ik volgens mij wel 50 keer herlezen O+ ;(
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 20:49:06 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197274545
quote:

Apropos zaad, ik zag dat de afdeling van zaden bij de Welkoop ook is afgezet. Zaden voor de teelt van eigen groente zijn schijnbaar niet essentieel. :P
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 20:51:10 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197274581
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:47 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb hier ook een SOS Omnibus staan, van mijn broertje gehad want hij had 'm dubbel. Deze heeft de titels "S. O. S. - Wij komen!", "Loods aan boord" en "Ik worstel en kom boven" en de boeken gaan over de reddingsboot van Terschelling, het werk als loods en de watersnoodramp. Prachtig boek. O+

[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.refoboek.com%2Fdata%2Fupload%2FShop%2Fimages%2Fsos.jpg&f=1&nofb=1]afbeelding[/url] ]
Dan was dit een andere. Zal straks boven eens even kijken.
pi_197274584
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
En Rossi dat krantenkind. Die heb ik volgens mij wel 50 keer herlezen O+ ;(
Oh ja. O+ ;( die had een plekje op de boekenplank het dichtst bij het hoofdeind van m'n bed, zodat ik die meteen kon pakken als ik wat wilde lezen. Lawines razen en de Kinderkaravaan waren ook al zo mooi en heel indrukwekkend.
pi_197274607
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:42 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nu met je hand is lezen iig nog iets wat je kunt doen *G* elk nadeel....... O-)
Zeker :Y veel andere dingen gaan nu een stuk lastiger.
pi_197274896
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:33 schreef Candaasje het volgende:

Ow leuke boeken! Ik heb de kleine prins in meer talen gelezen
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_197275163
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Apropos zaad, ik zag dat de afdeling van zaden bij de Welkoop ook is afgezet. Zaden voor de teelt van eigen groente zijn schijnbaar niet essentieel. :P
Daar valt over te discussiëren geloof ik :D
Spoilers!
pi_197275181
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb er net een boek vandaan getoverd en gereserveerd bij de bieb. Ben benieuwd wat hij ervan gaat vinden :D
pi_197275210
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:47 schreef Tele6 het volgende:

[..]

[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.refoboek.com%2Fdata%2Fupload%2FShop%2Fimages%2Fsos.jpg&f=1&nofb=1]afbeelding[/url] ]
Heeeee.....een Norel die ik nog niet ken :D Ik heb Engelandvaarders, Varen en Vechten, Vliegers in het Vuur en Mannen van Sliedrecht van hem :D Ergens in een doos in de berging :+ En het merendeel als epub :D
  donderdag 7 januari 2021 @ 21:35:42 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197275432
quote:
5s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:33 schreef sigme het volgende:
Misschien nog iets voor de vegans onder ons?
[ afbeelding ]
Leuk behangetje! _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197275569
O en Astrid Lindgren niet vergeten, die boeken verslond ik!
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_197275641
Ik kwam deze nog tegen op de dag dat Lona vertelde over Dora en Ziva/Abby en buurpoes die al die aandacht van Dora maar gelaten toeliet:

O+ O+
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 22:05:32 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197276249
@Tele6
Deze boeken zijn vaak Gordon Koeman.
Schipbreuk
Overlegen
Smokkelaars

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Island_(novel_series)
pi_197276812
De dolle tweeling O+
De schippers van de kameleon O+

Ik las de oude boeken van mama altijd als ik bij oma ging logeren. Deze twee series vond ik zo leuk om te lezen!

Ex kwam vlak voor het uit ging met een doos boeken van z'n ouders thuis, zij wilden de kinderboeken kwijt. Zaten ook een aantal kameleon boeken in die hij niet wilde. Die liggen nu mooi hier in de kast :D

Oh, en ik las echt behoorlijk "vooruit" op mijn leeftijd, maar de heksen vond ik doodeng. Ik heb er één hoofdstuk uit gelezen, een maand gedacht dat m'n buurvrouw een heks was en het boek nooit meer aangeraakt :+
pi_197277330
Caja Cazemier schrijft ook wel goed en actueel. Ik heb 1 boek van haar.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 22:44:35 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197277436
Tja, moeten boeken per se actueel zijn? Dat hobbit, Harry poter of game of thrones prut is ook onbekend populair, maar speelt zich echt niet af in de huidige tijd.
pi_197277639
Maar hoe oud is mini-g? In welke groep zit hij?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 22:55:07 #100
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197277803
Pinkeltje, Kameleon vroeger (voor)gelezen (gekregen). :Y

En wellicht is De Grijze Jager nog wat? :)
pi_197278024
Ik zit nu allemaal jeugdboeken sites te bekijken, genieten
  donderdag 7 januari 2021 @ 23:06:48 #102
370431 drakin
vurig typje
pi_197278070
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:44 schreef derLudolf het volgende:
Tja, moeten boeken per se actueel zijn? Dat hobbit, Harry poter of game of thrones prut is ook onbekend populair, maar speelt zich echt niet af in de huidige tijd.
Voor mij niet, maar eerder stond hier iets over Pinkeltje en gedateerd.

[ Bericht 27% gewijzigd door drakin op 08-01-2021 14:55:30 ]
pi_197279788
0
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar hoe oud is mini-g? In welke groep zit hij?
9 en groep 5 :)
pi_197280153
@vlindertje89 Ha! Ik vertrouwde als kind door De Heksen een poosje zelfs mijn eigenste moeder niet :@ :X O+ Hoe gaat het met je Ommetjes? :)

En meh @ kinderboekenonderwerp want de bibliotheek is nog dicht en dat is Heel Erg Vervelend met een koter die het liefst veertig prentenboeken per dag voorgelezen krijgt }:|

En vanmorgen vroeg stortregen en wind op de dijk met dokter House, was wel lekker! :9
@Clubsoda @Tele6 Ik moet nog zes lesjes (twee weken dus) tot de tien kilometer *O* Hoe vergaat het jullie intussen? :)

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 08-01-2021 07:17:02 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_197280159
Gaaf zaad, Lucky! *O*
pi_197280163
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:46 schreef Candaasje het volgende:
Linkje!
pi_197280301
Meh. Geen zin in vandaag.
pi_197280375
quote:

[..]

Mijn vader was het op gegeven moment zo zat dat hij de hagelslag op tafel zo zette dat ik hem niet kon lezen. _O-
pi_197280398
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:44 schreef derLudolf het volgende:
Ik begon voor de zoveelste keer in dantes inferno... schitterend boek maar ik struikel nogal eens over het taalgebruik.
Bedacht dat ik hem misschien gewoon eens uit moet lezen anders sta ik er over een paar jaar gewoon weer mee in mn handen omdat het me zo’n gaaf verhaal lijkt :)
pi_197280405
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 07:53 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik begon voor de zoveelste keer in dantes inferno... schitterend boek maar ik struikel nogal eens over het taalgebruik.
Bedacht dat ik hem misschien gewoon eens uit moet lezen anders sta ik er over een paar jaar gewoon weer mee in mn handen omdat het me zo’n gaaf verhaal lijkt :)
Als je het niet in middeleeuws Italiaans leest (of is het origineel in Latijn?) dan kan je toch een andere vertaling zoeken? Ik denk dat ik er hier een moet hebben staan in een vrij oude vertaling, maar ik ga even niet zoeken want eigenlijk ben ik voor de baas aan het werk ;)
pi_197280407
Ik was door De Heksen ook een poos bang voor random vrouwen :+ De GVR en Sjakie zijn wat minder spannend en ook goed te lezen denk ik. En Astrid Lindgren inderdaad, ik was heel dol op de reeks over Bolderburen, die heb ik mijn zoon ook voorgelezen :Y
pi_197280423
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 07:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Als je het niet in middeleeuws Italiaans leest (of is het origineel in Latijn?) dan kan je toch een andere vertaling zoeken? Ik denk dat ik er hier een moet hebben staan in een vrij oude vertaling, maar ik ga even niet zoeken want eigenlijk ben ik voor de baas aan het werk ;)
Dit is behoorlijk authentiek engels...
mijn latijns/italiaans is nog slechter :)

Moet bekennen dat ik ook eigenlijk nooit een recentere versie in handen heb gehad.
pi_197280507
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:00 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dit is behoorlijk authentiek engels...
mijn latijns/italiaans is nog slechter :)

Moet bekennen dat ik ook eigenlijk nooit een recentere versie in handen heb gehad.
Nou ja, Engels is natuurlijk even onauthentiek als een vertaling naar het Nederlands :D. Dus daar is waarschijnlijk nog wel een wereld te winnen qua leesbaarheid van het verhaal. Mijn Nederlandse versie is geloof ik niet speciaal lekker leesbaar, maar heeft wel een hele mooie kaft en dat is ook wat waard nietwaar?
pi_197280571
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou ja, Engels is natuurlijk even onauthentiek als een vertaling naar het Nederlands :D. Dus daar is waarschijnlijk nog wel een wereld te winnen qua leesbaarheid van het verhaal. Mijn Nederlandse versie is geloof ik niet speciaal lekker leesbaar, maar heeft wel een hele mooie kaft en dat is ook wat waard nietwaar?
Absoluut :)

Ik heb nu alleen een digitale versie...
maar als ik een versie vind voor in de kast.. is een mooie kaft altijd wel wat waard ja :)
En dan maakt nederlands/engels eigenlijk niet eens zo uit... want latijn/italiaans kan ik toch sowieso niet lezen.
En normaal is nederlands/engels hetzelfde qua leesgenot :)
(Maar oud nederlandsch leest ook niet lekker :) )
Bedoelde met authentiek engels dan ook niet dat het de originele taal was...
maar vooral nogal oud engels.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 08:40:43 #115
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_197280683
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Een moderne versie waar ook nog eens wat uitleg over in staat is wel handig. Ik vond het een lastig verhaal om door te komen.

Geen idee overigens welke versie hier ligt. Wel 1 met uitleg over de verschillende passages.
pi_197280708
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 07:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik was door De Heksen ook een poos bang voor random vrouwen :+ De GVR en Sjakie zijn wat minder spannend en ook goed te lezen denk ik. En Astrid Lindgren inderdaad, ik was heel dol op de reeks over Bolderburen, die heb ik mijn zoon ook voorgelezen :Y
Bolderburen, die was ik helemaal vergeten
pi_197280763
Ik vind de gebroeders Leeuwenhart van Astrid Lindgren geweldig O+
pi_197280807
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:40 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Een moderne versie waar ook nog eens wat uitleg over in staat is wel handig. Ik vond het een lastig verhaal om door te komen.

Geen idee overigens welke versie hier ligt. Wel 1 met uitleg over de verschillende passages.
Deze heeft footnotes die her en der wat verklaren.. in datzelfde oude engels natuurlijk

Nog geen idee hoe dat verder in het boek is..

Het is wel mooi engels trouwens... maar het vereist best wat concentratie merk ik.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 08:56:00 #119
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_197280818
Ik zie boeken, daar móet De Fantastische Meneer Vos bij. O+ En De Griezels. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_197280838
En ik heb vaak gehuild van het lachen bij de boeken van JB Schuil. Speelt zich af in de jaren 30 van de vorige eeuw. Dat zijn ook boeken die de grote opruiming hier hebben overleefd en ik wil ze echt nog wel een keer lezen
pi_197280909
Goeiemorgen c_/ Straks naar een expo, rondwandelen ín schilderijen. Zin in! En er ligt nog een stuk gincake in de koelkast :9~ Zo maar wat lezen, want dat komt er vandaag verder niet meer van, gok ik zo. Maar geen kinderboeken, GoT lijkt me daar minder geschikt voor :+
  vrijdag 8 januari 2021 @ 09:25:27 #122
63722 z80
I fink you freaky
pi_197281121
Morge.
Zitten verbazen over de rare vogels die het Capitol zijn binnen gevallen. Van een clown tot aan huisvader/moeder die de deur uit komen lopen alsof ze naar een museum geweest waren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_197281174
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:25 schreef z80 het volgende:
Morge.
Zitten verbazen over de rare vogels die het Capitol zijn binnen gevallen. Van een clown tot aan huisvader/moeder die de deur uit komen lopen alsof ze naar een museum geweest waren.
Zag vanochtend iets langskomen van een vrouw/meisje die van haar moeder niet naar een BLM bijeekomst mocht, want dat zou gevaarlijk zijn..volgende foto van een vrouw onder het bloed "he mom this is you isn't it" _O-
pi_197281175
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 07:10 schreef minilot het volgende:
@:vlindertje89 Ha! Ik vertrouwde als kind door De Heksen een poosje zelfs mijn eigenste moeder niet :@ :X O+ Hoe gaat het met je Ommetjes? :)

En meh @ kinderboekenonderwerp want de bibliotheek is nog dicht en dat is Heel Erg Vervelend met een koter die het liefst veertig prentenboeken per dag voorgelezen krijgt }:|

En vanmorgen vroeg stortregen en wind op de dijk met dokter House, was wel lekker! :9
@:Clubsoda @:Tele6 Ik moet nog zes lesjes (twee weken dus) tot de tien kilometer *O* Hoe vergaat het jullie intussen? :)
Ik ben van plan om morgen eens 8 km te gaan lopen ipv 6. Iemand in het hardlooptopic had me een tip gegeven van een site die een route voor je kan bedenken en een van die routes leek me wel goed.

De 6 km gisteren ging in ieder geval erg goed, heb een straf tempo + goede loophouding kunnen houden tot aan het eind van de ronde. (Al is dat ook omdat ik geen keiharde wind tegen had voor de verandering.)

Ik zou nu prima al verder kunnen lopen dan die 6, maar ik doe het niet per se voor de vooruitgang en het belangrijkste is dat ik geen pijntjes oploop. Nu de 6 zo snel gaat, heb ik 's ochtends ook wel tijd om eens een 8 te lopen dus dat ga ik dan maar proberen.
pi_197281212
Ik heb de Griezelbus nooit gelezen, vond het niet leuk om 'griezelige' dingen voor de lol te lezen. De Heksen heb ik relatief laat gelezen (qua leesvaardigheid was ik er waarschijnlijk rond 7-8 wel door gekomen, want ik herinner me dat ik Matilda las op m'n 7e) omdat ik altijd nachtmerries kreeg van alles wat ook maar een beetje eng was :') Ben heel lang onder de indruk geweest van Pinkeltje en de IJsheks _O-
pi_197281230
quote:
@:vlindertje89 Ha! Ik vertrouwde als kind door De Heksen een poosje zelfs mijn eigenste moeder niet :@ :X O+ Hoe gaat het met je Ommetjes? :)

@:Clubsoda @:Tele6 Ik moet nog zes lesjes (twee weken dus) tot de tien kilometer *O* Hoe vergaat het jullie intussen? :)
Ha, wat mooi dat ik niet de enige was die dat had :D
Ja, ommetjes gaan goed! Lief dat je het vraagt! Elke dag gelopen. Dag 19 vandaag, moet nog, dus een reeks van 18 dagen op rij nu en in die 18 dagen 16 uur en 41 minuten gewandeld.

En jij bent ook lekker bezig zeg met je 10 kilometer opbouw schema ook alweer bijna klaar _O_ ga je hierna naar nog langere afstanden of vind je t wel mooi zo?
pi_197281582
Oh ik verslond griezelboeken. Maar ik vond en vind bad guys vrijwel altijd de tofste personages. Ik mag ze vaak wel :P

Maar ook niet veel later de hobbit en 'in de ban van de ring', waarin ik dan wel weer aan de kant van de 'goederikken" stond. Want Aragorn O+ . (ja NL versie, ik was 9 kreeg die boeken voor mijn verjaardag. Nog net voor de films uitkwamen, dat was wel fijn.)

@minilot : https://magnethik.com/collections/manteau-vegan-homme

Groen of blauw, zwart is weer zo standaard zwart. Hij heeft al een nette grijze jas, dus een iets sprekender kleurtje is ook wel leuk.

Nadeel is dat deze niet gedetailleerd lijken te zijn. (Mijn vriend is een lang sprietje :P ) dus het moet maat net mooi vallen, en niet lijken alsof ie er in verzuipt.

(Mijn vriend heeft overigens geen manbun en kijkt doorgaans niet zo peinzend/ gekweld :') . )
pi_197281583
Goedmorgen :W

Lekker aan de wandel Vlinder ^O^
pi_197281818
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:01 schreef Candaasje het volgende:
Oh ik verslond griezelboeken. Maar ik vond en vind bad guys vrijwel altijd de tofste personages. Ik mag ze vaak wel :P

Maar ook niet veel later de hobbit en 'in de ban van de ring', waarin ik dan wel weer aan de kant van de 'goederikken" stond. Want Aragorn O+ . (ja NL versie, ik was 9 kreeg die boeken voor mijn verjaardag. Nog net voor de films uitkwamen, dat was wel fijn.)

@:minilot : https://magnethik.com/collections/manteau-vegan-homme

Groen of blauw, zwart is weer zo standaard zwart. Hij heeft al een nette grijze jas, dus een iets sprekender kleurtje is ook wel leuk.

Nadeel is dat deze niet getailleerd lijken te zijn. (Mijn vriend is een lang sprietje :P ) dus het moet maat net mooi vallen, en niet lijken alsof ie er in verzuipt.

(Mijn vriend heeft overigens geen manbun en kijkt doorgaans niet zo peinzend/ gekweld :') . )
De vent op de foto heeft anders ook niet erg veel vet op z'n botten. Ik kan me voorstellen dat het prima gaat zolang je vriend iets van schouders heeft. :)
Jammer dat je die man bun er niet bij krijgt :P
pi_197281931
Manbun, mwah. Was voorheen sowieso geen voorstander van wat langer haar bij mannen, tot ik recent wat dates had met een man die toch wel een erg lekkere bos haar had :9 Sindsdien swipe ik niet direct meer naar links als het langer dan gewoon kort is :')
pi_197281994
Oh ik heb niks tegen (half)lang haar bij mannen. Graag zelfs. Mits volle bos wel. :)

Mijn vriend heeft wat haar betreft echt de verkeerde genen meegekregen. (Het dunne haar van zijn moeder en de inhammen van zijn vader). Dus absoluut geen haar voor een goede manbun.

En inderdaad, het model is ook niet heel breed. Dat geeft de mogelijkheid dat het prima zal passen.
pi_197282035
B heeft krullend haar tot voorbij z'n schouderbladen O+
Ik probeer 'm wel al tijden zover te krijgen dat hij er meer conditioner in smeert, want 's winters neigt het soms naar een pluisbol :')
pi_197282055
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:33 schreef Tele6 het volgende:
B heeft krullend haar tot voorbij z'n schouderbladen O+
Ik probeer 'm wel al tijden zover te krijgen dat hij er meer conditioner in smeert, want 's winters neigt het soms naar een pluisbol :')
Ik ben altijd een pluisbol :D
(Ik heb een hekel aan conditioner. )
pi_197282086
quote:

[..]

:(

:9~
pi_197282090
Mijn studiegenoot vandaag heeft wel superieure haargenen:

(Het is niet heel handig, wel gezellig)
pi_197282091
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:35 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik ben altijd een pluisbol :D
(Ik heb een hekel aan conditioner. )
B heeft een hekel aan nat haar, dat helpt ook niet.
pi_197282097
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:37 schreef Candaasje het volgende:

[ link | afbeelding ]

Ohhhh O+ O+
pi_197282126
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:37 schreef Candaasje het volgende:

[ link | afbeelding ]

Lief O+
pi_197282152
Oe...krijg net een mail dat mijn fotoboek klaar is om verzonden te worden O+ Die komt morgen binnen dus O+ Ik ben zo benieuwd *O*
pi_197282172
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:23 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Absoluut :)

Ik heb nu alleen een digitale versie...
maar als ik een versie vind voor in de kast.. is een mooie kaft altijd wel wat waard ja :)
En dan maakt nederlands/engels eigenlijk niet eens zo uit... want latijn/italiaans kan ik toch sowieso niet lezen.
En normaal is nederlands/engels hetzelfde qua leesgenot :)
(Maar oud nederlandsch leest ook niet lekker :) )
Bedoelde met authentiek engels dan ook niet dat het de originele taal was...
maar vooral nogal oud engels.
Kijk, dit is de mijne. Mooi hè?

Leest helemaal niet fijn, want de originele rijmstructuur is behouden. Dat is natuurlijk ook "authentiek", maar het leest onprettig. Ik dacht trouwens niet dat je bedoelde dat je het originele schrift van Dante las hoor, enkel dat je als je een andere versie gaat zoeken je sowieso een vertaling te pakken hebt, en soms is Nederlands dan best een optie.
pi_197282328
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:46 schreef sigme het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Leest helemaal niet fijn, want de originele rijmstructuur is behouden. Dat is natuurlijk ook "authentiek", maar het leest onprettig. Ik dacht trouwens niet dat je bedoelde dat je het originele schrift van Dante las hoor, enkel dat je als je een andere versie gaat zoeken je sowieso een vertaling te pakken hebt, en soms is Nederlands dan best een optie.
die is inderdaad wel echt heel mooi :)

en ja... Nederlands is ook een optie hoor
maar (hedendaags...) engels leest voor mij net zo makkelijk als Nederlands eigenlijk.

valt nu toch wel een beetje tegen :)
niet op een vervelende manier.. maar zo gaat het best even duren voor mn boek uit is :X
pi_197282399
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:46 schreef sigme het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mooie kaft O+

Ooit had ik dit boek (andere versie) maar ergens bij alle verhuizingen is ie kwijt geraakt.
pi_197283292
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:30 schreef Candaasje het volgende:
Oh ik heb niks tegen (half)lang haar bij mannen. Graag zelfs. Mits volle bos wel. :)

Mijn vriend heeft wat haar betreft echt de verkeerde genen meegekregen. (Het dunne haar van zijn moeder en de inhammen van zijn vader). Dus absoluut geen haar voor een goede manbun.

En inderdaad, het model is ook niet heel breed. Dat geeft de mogelijkheid dat het prima zal passen.
Hier word af en toe hard op gefantaseerd over een haartransplatie. Ergens ga ik dan :') maar aan de andere kant geef ik zelf ook shittons uit aan uiterlijkheden, dus als hij het echt zou willen, doe je ding *O*
pi_197283890
Voor het eerst naar een nieuwe tandarts geweest. En wat een fijne. O+ Supersnel, gewoon meteen de eerste keer goed. De vorige moest om het spalkje vast te zetten elke keer bijwerken en was best lang bezig. Hopelijk blijft het nu ook gewoon langer zitten.
pi_197284000
Het lijkt er op dat vandaag de eerste dag gaat zijn dat ik niet terug hoef naar de HA 🤞 behalve even wat spullen ophalen
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:58:49 #146
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197284089
Stoofperen in de slowcooker :9
Spoilers!
pi_197284288
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lekker. :9

Ik wilde er ook nog meer maken, maar Jumbo had er geen. ;(
pi_197284296
Uh, Lidl bedoel ik. Naar de Jumbo ben ik niet geweest.
pi_197284302
quote:
Gewoon stoofperen al :9 O+
pi_197284313
Ik haalde bij de Lidl ook deze. Echt verslavend lekker. :9 Had ik dus niet mee moeten nemen. :')

pi_197284463
Net op tijd (bijna net) binnen. Had zo genoeg van binnenzitten en hooguit een rondje in de buurt wandelen dat ik maar op de fiets ben gestapt in de hoop dat het droog zou blijven en dat deed het tot ca 1 km van huis. 10 km gedaan en dat kost iets meer tijd dan de wandeling in de buurt.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 13:43:05 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197284619
Dolle pret. Ik heb van een onderdeel alle maten, vanaf de bovenste rand een maat gegeven. Nu moet het hele onderdeel 5mm lager.

Het zijn ongeveer 8 gaten/uitsparingen per onderdeel, in totaal 15 onderdelen. Dolle pret *O*

Oh en de reden is nog leuker :') Bij deze leverancier mag zetwerk maximaal 40kg zijn. Volgens Inventor is het zwarste onderdeel 39,8kg en volgens de bestel software van hun 40,3kg 8)7
pi_197284626
quote:
Ja :9
pi_197284680
Yay, m'n skates zijn binnen. :D Benieuwd hoe vaak ik ga vallen. :')
pi_197284691
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:46 schreef Myraela het volgende:
Yay, m'n skates zijn binnen. :D Benieuwd hoe vaak ik ga vallen. :')
Cool! Wil ik graag leren, maar was als kind al geen held op rolschaatsen :') Schaatsen ging nog wel. En lebkuchen O+ O+ O+
pi_197284735
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:47 schreef Holyme het volgende:

[..]

Cool! Wil ik graag leren, maar was als kind al geen held op rolschaatsen :') Schaatsen ging nog wel. En lebkuchen O+ O+ O+
Rolschaatsen vind ik ook echt veel lastiger hoor. Die heb ik ook staan, maar dat is puur voor binnen in de rollerdisco zaal. :D Waar ik overigens maar twee keer ben geweest, en ook weinig aan 'disco' doe, ik ben al blij als ik een rondje vooruit ga. :')
pi_197285133
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:50 schreef Myraela het volgende:

[..]

Rolschaatsen vind ik ook echt veel lastiger hoor. Die heb ik ook staan, maar dat is puur voor binnen in de rollerdisco zaal. :D Waar ik overigens maar twee keer ben geweest, en ook weinig aan 'disco' doe, ik ben al blij als ik een rondje vooruit ga. :')
Oh echt! Dankje, weer een zetje richting de balls hebben om skates te proberen. Heb lessen gezien maar tsja, corona :P
pi_197285245
Oh lessen lijkt mij dan weer helemaal niets. Ik zoek dat soort dingen liever zelf uit. Het is toch vooral gewoon even wennen.
pi_197285382
Nou leek me wel handig, en op een parkeerplaats die dan voor het skaten beschikbaar is tijdens les :D
pi_197285704
Ik vind rolschaatsen dan juist weer veel steviger staan dan skates :D en bij skates remmen vind ik echt onmogelijk en bij rolschaatsen te doen.

Pro-rolschaatsen hebben dan weer geen remblok geloof ik en dat is me een mysterie...
pi_197285925
Ik vind remblokjes juist een mysterie. Ik knal gewoon tegen een paal aan of ga onder een auto liggen ofzo. Je moet zo raar met je voet naar voor of achteren, dat vind ik eng. :')
pi_197285972
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:59 schreef Myraela het volgende:
Ik vind remblokjes juist een mysterie. Ik knal gewoon tegen een paal aan of ga onder een auto liggen ofzo. Je moet zo raar met je voet naar voor of achteren, dat vind ik eng. :')
Dit :D Ik heb die remblokjes nooit begrepen :@ Lijkt me super eng om met je hak naar de grond te gaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 15:01:25 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197285974
Schaatsen zijn wat dat betreft best makkelijk, gewoon het ijzer dwars onder je zetten :D

Of op een kunstijsbaan gewoon in de kussens knallen :7
pi_197285996
Schaatsen vind ik op natuurijs dus ook onmogelijk. Ik heb echt de rand van de ijsbaan nodig om op te starten en om af te remmen. :')
pi_197286009
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:01 schreef derLudolf het volgende:
Schaatsen zijn wat dat betreft best makkelijk, gewoon het ijzer dwars onder je zetten :D

Of op een kunstijsbaan gewoon in de kussens knallen :7
Dat was ook zo met mijn rolschaatsen vroeger. Maar ik begrijp dat er tegenwoordig een andere stopmogelijkheid is _O-
pi_197286020
Oh, remmen met schaatsen vind ik dan weer wel makkelijk *O*
pi_197286029
Ik ging eens met een jongen schaatsen, geweldig idee van hem, hij had nog wel schaatsen.

1. het waren klapschaatsen, wtf.
2. het was een natuurbaan zonder rand

Volgens mij heb ik het ijs nooit bereikt. Of ik heb het uit mijn geheugen verbannen.
pi_197286032
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:03 schreef Isabeau het volgende:
Oh, remmen met schaatsen vind ik dan weer wel makkelijk *O*
Ja, gewoon vol in de ankers!
pi_197286060
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit :D Ik heb die remblokjes nooit begrepen :@ Lijkt me super eng om met je hak naar de grond te gaan.
Hak "snapt" mn lijf dus ook niet. Ik krijg mn voet ook niet voor elkaar het te proberen... voorop vind ik logischer aanvoelen en lukt dus ooo... min of meer dan :D

Maar hoe remmen jullie dan? Of gewoon de paaldansmethode?
pi_197286081
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:04 schreef DancingPhoebe het volgende:

Hak "snapt" mn lijf dus ook niet. Ik krijg mn voet ook niet voor elkaar het te proberen... voorop vind ik logischer aanvoelen en lukt dus ooo... min of meer dan :D

De 'niet meer bewegen en uitvieren' methode of de 'ah, een paal/bankje/hek' methode :')
pi_197286083
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vooral hopen dat ik niet plotseling hoef te remmen. En voor alle oversteekplekken die eraan komen gewoon ruim van te voren al beginnen met een stuk langzamer gaan. :')
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:06:13 #172
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197286090
Een voet losjes breed naar achter laten hangen over het asfalt, alle wielen tegelijk schrapend.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_197286096
Overigens af te raden, want eigenlijk super onveilig _O- Maar ik rolschaatste alleen in het park, dus dat hielp. Al heet het geloof ik skeeleren, want ik heb skeelers. (1 rij wieltjes)
pi_197286097
De naar achter vallen en op je billen landen is ook een immer succesvolle manier om bij nood te stoppen. Aan te bevelen boven voorover op je kin klappen.
pi_197286104
Vroeger vond ik het echt zo geniaal om achter een stoel te schaatsen :D zelfs als je het redelijk kunt, want je kunt ongegeneerd vaart maken en ietwat op die stoel hangen in een fijnere houding waarmee je normaal gewoon omkiepert.
pi_197286110
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:06 schreef fietsie het volgende:
Een voet losjes breed naar achter laten hangen over het asfalt, alle wielen tegelijk schrapend.
Oh ja en als er sneller geremd moest worden dan met 1 skeeler idd over de grond schrapen.
pi_197286126
Vanavond als het droog blijft maar een keer oefenen, is echt 15 jaar geleden ofzo.
pi_197286131
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:06 schreef fietsie het volgende:
Maar dan zijn je wielen best snel aan gort :o

Dit zie ik met rolschaatsen ook niet perse werken :D
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:11:12 #179
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197286167
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:08 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Maar dan zijn je wielen best snel aan gort :o

Dit zie ik met rolschaatsen ook niet perse werken :D
Je moet ook zodanig gedrag vertonen dat -anderen- aan de kant gaan. Remmen doe je alleen als je weer schoenen aan gaat doen? :P
pi_197286234
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:08 schreef Myraela het volgende:
Vanavond als het droog blijft maar een keer oefenen, is echt 15 jaar geleden ofzo.
Succes! Lijkt me echt leuk om te doen maar mijn motoriek denkt er anders over.
pi_197286292
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:14 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Succes! Lijkt me echt leuk om te doen maar mijn motoriek denkt er anders over.
Nu ook zeker niet doen met je hand....idee dat je daar nu op valt brrrrr

Vroeger heel veel gerolschaatst, op 4 wielen, zo'n ding dat je met leren bandjes aan je voeten vast maakte. Maar zou niet weten wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan. Denk vanaf het moment dat ik schoenen met hakken ging dragen, want rolschaatsen en hakken was geen goede combinatie.
pi_197286790
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Net op de trap moest ik daar ook aan denken. Hoe het zo zijn als ik nu zou vallen....nooit fijn maar mezelf opvangen met die hand zou nou echt hel zijn.

Raar hoe je hersenen werken op zo'n moment :+
pi_197287868
MENSEN, HET IS BIJNA WEEKEND. *O* *O*

Ik ben echt gesloopt. Mijn goede voornemen om mijn overuren bij te houden, kwam deze week wel extra goed uit. :') Hopen dat het dit weekend wel rustig blijft.
pi_197287949
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:17 schreef Myraela het volgende:
Ik haalde bij de Lidl ook deze. Echt verslavend lekker. :9 Had ik dus niet mee moeten nemen. :')

[ afbeelding ]
Oh ja die haalde ik in Denemarken in de Aldi en waren toen net zo verslavend.

Maar goed dat de Lidl hier op 20+ minuten fietsen zit :P
pi_197288053
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Vroeger heel veel gerolschaatst, op 4 wielen, zo'n ding dat je met leren bandjes aan je voeten vast maakte. Maar zou niet weten wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan. Denk vanaf het moment dat ik schoenen met hakken ging dragen, want rolschaatsen en hakken was geen goede combinatie.
Zulke had ik lang, lang geleden ook O+
Wij hadden verstelbare: je kon een moer losdraaien en bout eruithalen, de voorkant een eindje van de achterkant vandaan trekken en die bout weer op een nieuwe plek erin steken en dan had je een grotere rolschaats.
Halverwege m'n tienerjaren ben ik toch overgegaan op de skeelers, dus met 1 rij wieltjes, want mijn voeten waren uitgegroeid en de rolschaatsen vielen uit elkaar van ellende. Er waren ook geen reservewieltjes of -riempjes voor te krijgen.
pi_197288071
@Tele6, ik heb hier een goedwerkende nokia 6.1 https://tweakers.net/pric(...)zwart/specificaties/ over. Zou jij die kunnen gebruiken?
pi_197288248
@Myraela heb je beschermers gekocht bij je skeelers? Ik vond knie- en polsbeschermers altijd wel fijn. Later met skateboarden zou ik ook veel gehad hebben aan die kniebeschermers maar dat vond ik toen niet cool meer :')

Ik probeer niet op m'n kont te vallen zoals jij zegt, maar ook niet recht naar voren. Als je je val omzet naar een soort zijwaartse rol, bezeer je het minst. Op je kont riskeer je je stuitje en met wat pech je achterhoofd; naar voren riskeer je je polsen.
pi_197288326
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:33 schreef sigme het volgende:
@:tele6, ik heb hier een goedwerkende nokia 6.1 https://tweakers.net/pric(...)zwart/specificaties/ over. Zou jij die kunnen gebruiken?
Ik denk het wel, maar we gaan dit weekend nog wel kijken of we de kapotte telefoon gerepareerd krijgen; de enige reparatiemethode die niet inhoudt "met een satéstokje erin peuren" of "draadjes eraan solderen" dus ik heb er meer hoop in dan wat we tot nu toe gedaan hebben.

Wat zou je ervoor willen hebben?
pi_197288361
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:40 schreef Tele6 het volgende:
@:Myraela heb je beschermers gekocht bij je skeelers? Ik vond knie- en polsbeschermers altijd wel fijn. Later met skateboarden zou ik ook veel gehad hebben aan die kniebeschermers maar dat vond ik toen niet cool meer :')

Ik probeer niet op m'n kont te vallen zoals jij zegt, maar ook niet recht naar voren. Als je je val omzet naar een soort zijwaartse rol, bezeer je het minst. Op je kont riskeer je je stuitje en met wat pech je achterhoofd; naar voren riskeer je je polsen.
Ja, wel beschermers. Voor nu gewoon pols, elleboog en knie. Mocht ik er behendiger in worden dan misschien alleen de pols.
pi_197288407
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:43 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik denk het wel, maar we gaan dit weekend nog wel kijken of we de kapotte telefoon gerepareerd krijgen; de enige reparatiemethode die niet inhoudt "met een satéstokje erin peuren" of "draadjes eraan solderen" dus ik heb er meer hoop in dan wat we tot nu toe gedaan hebben.

Wat zou je ervoor willen hebben?
Oh ik hoef er niks voor te hebben, ik ben blij als het ding een nieuw baasje krijgt in plaats van langzaam ligt te vergaan.
PM me even een adres waar 'ie heen kan en dan verstuur ik 'm morgen of maandag.
pi_197288427
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh ik hoef er niks voor te hebben, ik ben blij als het ding een nieuw baasje krijgt in plaats van langzaam ligt te vergaan.
PM me even een adres waar 'ie heen kan en dan verstuur ik 'm morgen of maandag.
Dat is lief O+
pi_197288548
quote:

Wat goed joh! Ik kom een beetje in de verdrukking met werk, thuisonderwijs en mijn 30 dagen yogachallenge dat hardlopen er even bij inschiet. Ik ben verder heel zen hoor, maar het past niet allemáál in de agenda ;) ik liep nieuwjaarsdag voor het laatst en gaan dit weekend weer. Met kind, dus meer dan 5km zit er niet in ;)

Doet jullie bieb niet aan afhaalbieben? :o
pi_197289092
Skaten is tof.
Ze hebben hier een stukje verderop hey Máxima park. Ideaal, want 9 km glad asfalt (speciaal voor skaters /fietsers) en overal voorrang op auto's. Dus je hoeft jezelf niet voortdurend om een paal/ prullenbak / bankje te vouwen.

Remmen op schaatsen is wel leuk. Ooit toen ik nog les had was het de kunst zo hard mogelijk te schaatsen en dan vol in de remmen. Of de kussens. (Shorttrack, dus dat waren wel stevige kussens).

Ik wil niet meer. Er komt geen eind aan die spieren man. }:|
  vrijdag 8 januari 2021 @ 17:21:41 #194
63722 z80
I fink you freaky
pi_197289181
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Oh ja die haalde ik in Denemarken in de Aldi en waren toen net zo verslavend.

Maar goed dat de Lidl hier op 20+ minuten fietsen zit :P
Volgende hardlooprondje beter plannen.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 17:27:00 #195
63722 z80
I fink you freaky
pi_197289334
Rolschaatsen, met 4 wieltjes veel gedaan. Schaatsen op ijs met noren ook.
Maar op inline skates ben ik een ramp. Ja snelheid maken en een ruime bocht gaat. Maar remmen lukt totaal niet met die krengen. En dat is toch wel verrekte handig in heuvelachtig gebied waar ook nog ander verkeer rondrijd.
pi_197289336
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 17:18 schreef Candaasje het volgende:
Skaten is tof.
Ze hebben hier een stukje verderop hey Máxima park. Ideaal, want 9 km glad asfalt (speciaal voor skaters /fietsers) en overal voorrang op auto's. Dus je hoeft jezelf niet voortdurend om een paal/ prullenbak / bankje te vouwen.

Remmen op schaatsen is wel leuk. Ooit toen ik nog les had was het de kunst zo hard mogelijk te schaatsen en dan vol in de remmen. Of de kussens. (Shorttrack, dus dat waren wel stevige kussens).

Ik wil niet meer. Er komt geen eind aan die spieren man. }:|
Dat is leuk! Ik heb ergens ook nog skates liggen maar in de buurt is weinig leuk te skaten. En toen heb ik het maar opgegeven :')

Voordeel van je studie: als je nu een dier op skates ziet weet je precies welke spieren gebruikt worden :+
pi_197289374
Tevens kreeg ik bitterballen met pulled pork bezorgd en die waren erg lekker :9
Geur en smaak is weer voor 90% terug *O* En die 10% is gelukkig alleen ‘uitval’ en niet vervangen door vieze smaken of geuren.
pi_197289400
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 17:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat is leuk! Ik heb ergens ook nog skates liggen maar in de buurt is weinig leuk te skaten. En toen heb ik het maar opgegeven :')

Voordeel van je studie: als je nu een dier op skates ziet weet je precies welke spieren gebruikt worden :+
Enkel als ie op z'n voorpoten skate. Achterpoten komt volgend semester pas aan de beurt. :P
pi_197289646
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 17:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Tevens kreeg ik bitterballen met pulled pork bezorgd en die waren erg lekker :9
Geur en smaak is weer voor 90% terug *O* En die 10% is gelukkig alleen ‘uitval’ en niet vervangen door vieze smaken of geuren.
Dat is fijn zeg!
pi_197289827
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 17:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Enkel als ie op z'n voorpoten skate. Achterpoten komt volgend semester pas aan de beurt. :P
:D _O- :'(
pi_197289896
Ik zou zo graag mini-rolschaatsen hebben voor m'n kat. O+ Niet voor die ene die al een kunstmatig kruisbandje heeft, die vond lopen blijkbaar al lastig. Kleine kluns.
pi_197290446
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 17:47 schreef Myraela het volgende:
Ik zou zo graag mini-rolschaatsen hebben voor m'n kat. O+ Niet voor die ene die al een kunstmatig kruisbandje heeft, die vond lopen blijkbaar al lastig. Kleine kluns.
Heb jij in je jeugd te weinig of juist teveel Bambi gekeken?
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 18:15:11 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197290559
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Heb jij in je jeugd te weinig of juist teveel Bambi gekeken?
Bij dieren en wieltjes is Babe (volgens mij de tweede, "Babe in de grote stad"?) mijn associatie.

Zo'n hond zonder achterpoten die wieltjes onder gebonden kreeg. Hilarisch vond ik dat. Verder heb ik ook niets onthouden van die film :P
pi_197290846

Ik bestel voor Cas gewoon een rolschaatsje als z'n achterpoot toch nog verder verslechterd!
  vrijdag 8 januari 2021 @ 18:29:41 #205
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197290866
Spoilers!
pi_197290877
Wij eten trouwens pizza. Kijken ondertussen Sabrina, en dan hoop ik dat ik mijn ogen weer een beetje opener krijg dan nu.

Morgen kerstboom naar z'n logeeradres brengen. Gelukkig gaat het dit weekend mogelijk s nachts vriezen :')
pi_197290917
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Bij dieren en wieltjes is Babe (volgens mij de tweede, "Babe in de grote stad"?) mijn associatie.

Zo'n hond zonder achterpoten die wieltjes onder gebonden kreeg. Hilarisch vond ik dat. Verder heb ik ook niets onthouden van die film :P
Generatiekloof :P
pi_197290925
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:30 schreef Candaasje het volgende:
Wij eten trouwens pizza. Kijken ondertussen Sabrina, en dan hoop ik dat ik mijn ogen weer een beetje opener krijg dan nu.

Morgen kerstboom naar z'n logeeradres brengen. Gelukkig gaat het dit weekend mogelijk s nachts vriezen :')
Gooi je het kind zomaar buiten in de kou :o
pi_197291018
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:30 schreef Candaasje het volgende:

Oja er zijn weer nieuwe Sabrinas he. Eerst nog even mijn podcast achterstand inlopen en dan weer gaan kijken.
pi_197291068
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Gooi je het kind zomaar buiten in de kou :o
Ja, maar dit jaar dus niet van het balkon *O*
pi_197291083
Eerste Marley Spoon avond. *O* Vegan shoarma van tempeh, in een pita met salade, groente en knoflooksaus. Was lekker. :9 En nog genoeg over om morgen samen te lunchen.
pi_197291463
Ik had superlekkere aubergine :9 Ik heb een haatliefdeverhouding met aubergine, dus yay!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 19:04:30 #213
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197291581
Grieks besteld bij volgens mij de enige Griek in Haarlem. Voor een goede Griek moet je dus naar Zandvoort of IJmuiden... :s)

Weekend *O*
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 19:09:43 #214
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197291700
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:04 schreef borisz het volgende:
Grieks besteld bij volgens mij de enige Griek in Haarlem. Voor een goede Griek moet je dus naar Zandvoort of IJmuiden... :s)

Weekend *O*
Hmm, vreemd. Volgens mij zitten er in Emmen 3 :P
pi_197291746
Wij aten Flammkuchen belegd met in boter gesmoorde appel en uiringen en plakjes brie.
Met een groene sperziebonensalade.

Mn.X haalt nu een frietje 😂
En nam een nieuwe BK wokpan mee van de makro.
In de outlethoek, want mn.X van ¤ 57 voor ¤45 en bij de kassa ¤35 *O*
pi_197291831
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:28 schreef Candaasje het volgende:

Ik bestel voor Cas gewoon een rolschaatsje als z'n achterpoot toch nog verder verslechterd!
Hé, een grammaticafout. Dat heb ik jou nooit eerder zien maken!
pi_197291836
Hier staat een tortilla achtig iets in de oven, salade erbij.

Collega kwam even langs, die had de grillpan van de AH meegenomen, die is gewoon 3x zo zwaar als mijn oude
pi_197291909
Ik at een spinazietaart. Was lekker, de hele taart ging op. Salade vooraf, Duits gebak toe.
En dat dan als lunchpauze in m'n kantoorwerkdag. Liefste was even op pad (de IBC-kratten halen die we gebruikt hebben voor F&F / sigme's diergaarde deel 7 ), dus ik had de tafel gedekt klaarstaan voor als hij weer terug was. Ik vond het zo'n komisch plaatje dat ik er een foto'tje van gemaakt heb.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 19:22:03 #219
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197291926
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:38 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Oja er zijn weer nieuwe Sabrinas he. Eerst nog even mijn podcast achterstand inlopen en dan weer gaan kijken.
Nieuwe sabrina? *O*
Ik weet zulke dingen ook nooit he.

Vanavond de portobello van ottolenghi gegeten. Door al het enthousiasme hier viel het was tegen geloof ik _O-
pi_197291963
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:58 schreef Clubsoda het volgende:
Ik had superlekkere aubergine :9 Ik heb een haatliefdeverhouding met aubergine, dus yay!
Dan moeten we wel weten wat je ermee hebt gedaan ;)

Ik had ook haat-liefde met aubergine. Mijn moeder stoofde het altijd met rozijnen en ananas :r
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 19:24:45 #221
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197291974
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hmm, vreemd. Volgens mij zitten er in Emmen 3 :P
In IJmuiden 2 (1 goed, 1 ok) en Zandvoort zelfs 3 (kwaliteit weet ik niet, maar van collega weet dat ik er iig 1 moet bezoeken :P). Maar idd de Griek is wat ondervertegenwoordigd :P
pi_197292054
pi_197292073
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:24 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dan moeten we wel weten wat je ermee hebt gedaan ;)

Ik had ook haat-liefde met aubergine. Mijn moeder stoofde het altijd met rozijnen en ananas :r
https://minimalistbaker.c(...)eggplant-30-minutes/ . Sowieso een hele fijn receptensite. Rozijnen met ananas klinkt yucky :X

[ Bericht 8% gewijzigd door Clubsoda op 08-01-2021 19:37:15 ]
  vrijdag 8 januari 2021 @ 19:31:10 #224
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197292119
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:24 schreef borisz het volgende:

[..]

In IJmuiden 2 (1 goed, 1 ok) en Zandvoort zelfs 3 (kwaliteit weet ik niet, maar van collega weet dat ik er iig 1 moet bezoeken :P). Maar idd de Griek is wat ondervertegenwoordigd :P
Wat ging ik voorheen graag naar de griek in IJmuiden O+
Wel die eerste griek, dat was de beste.
pi_197292270
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, maar dit jaar dus niet van het balkon *O*
Daarmee scoor je punten bij het KBF *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197292398
Een van onze Rocketmango's is net weer ingecheckt op Untappd door een Duitser. Valt op dat ie daar een stuk minder in de smaak valt. Vraag me af of het misschien met hun biercultuur te maken heeft.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 19:51:44 #227
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197292630
De taxi (lees broertje) heeft andere plannen morgen. Kan dus helaas het Utrechtpad niet afmaken. Zal wrs voorjaarsvakantie worden. :)
Afijn tijd voor een andere wandeling. Ik ga beginnen aan het Floris V pad. Van Amsterdam naar Bergen op Zoom in dertien etappes. Morgen de eerste route Amsterdam - Weesp.
pi_197293453
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:51 schreef borisz het volgende:
De taxi (lees broertje) heeft andere plannen morgen. Kan dus helaas het Utrechtpad niet afmaken. Zal wrs voorjaarsvakantie worden. :)
Afijn tijd voor een andere wandeling. Ik ga beginnen aan het Floris V pad. Van Amsterdam naar Bergen op Zoom in dertien etappes. Morgen de eerste route Amsterdam - Weesp.
Je hebt het wandelen wel echt te pakken huh *O*
pi_197293610
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Borisz wandelt door B-)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 20:41:06 #230
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197293890
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat zeker. Maar het is ook het enige wat nu leuk is om te toen. :+
Ik ga niet in een weekend twee dagen thuiszitten en alleen huishouden, boodschappen, gamen, sportkijken (is niet zo veel dit weekend trouwens, nou ja R3 FA Cup) enz. Ook leuk en deels nuttig, maar dan krijg ik een beetje het gevoel alsof ik mijn weekend vergooid heb. :P

Ik merkte het deze kerstvakantie al. Na twee dagen min of meer aan huis gekluisterd had ik op dag drie heel erg de behoefte om weer de hort op te gaan. Afijn zolang het weer goed is doe ik dan dat ook :).

Overigens hoeft het niet perse altijd LAW cq Streekpaden te zijn. De NS-wandeling door Rotterdam staat ook nog eens op het programma. :) En het leuke is om Nederland weer eens op een andere manier te zien. :Y

[ Bericht 6% gewijzigd door borisz op 08-01-2021 21:09:27 ]
pi_197293897
@Sarabi hadden jullie al een etiket voor het nieuwe biertje?
https://www.omroepbrabant(...)-van-bredaas-biertje
pi_197293920
Op Facebook zie ik dat iemand een Tasty Walk doet. Dat is een wandeling door Rotterdam en dan onderweg bij 6 horecazaken eten halen. Het is uitverkocht. Had me wel heel leuk geleken, maar ik vind het eigenlijk ook niet helemaal binnen deze lockdown passen.

Toch aangemeld voor de nieuwsbrief zodat ik het weet als ze weer iets organiseren. :')
pi_197293985
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:42 schreef Myraela het volgende:
Op Facebook zie ik dat iemand een Tasty Walk doet. Dat is een wandeling door Rotterdam en dan onderweg bij 6 horecazaken eten halen. Het is uitverkocht. Had me wel heel leuk geleken, maar ik vind het eigenlijk ook niet helemaal binnen deze lockdown passen.

Toch aangemeld voor de nieuwsbrief zodat ik het weet als ze weer iets organiseren. :')
Het hele afhaal idee past voor mij niet in de lockdown, als een doel daarvan is om zoveel mogelijk verplaatsingen te voorkomen.
Gelukkig voor de horeca mag het wel, en dan past dit idee wel leuk in wat wel mag.
Ik heb pas ook zoiets gezien maar dan met de auto.
pi_197294046
Ik vind afhaal wel okay, maar ik vind met allemaal mensen naar 6 verschillende locaties achter elkaar gaan om daar af te gaan halen weer niet helemaal bij contacten beperken passen. En uiteindelijk staan mensen toch met een hapje en een wijntje op het terras.

Maar moet iedereen lekker voor zichzelf weten hoor.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:51:37 #235
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197294162
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:48 schreef Myraela het volgende:
Ik vind afhaal wel okay, maar ik vind met allemaal mensen naar 6 verschillende locaties achter elkaar gaan om daar af te gaan halen weer niet helemaal bij contacten beperken passen. En uiteindelijk staan mensen toch met een hapje en een wijntje op het terras.

Maar moet iedereen lekker voor zichzelf weten hoor.
Hier was ook zoiets en ik vond het wel tof klinken maar zie het ook niet echt zitten die gerechten buiten op te eten ergens onderweg _O-
pi_197294319
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Hé, een grammaticafout. Dat heb ik jou nooit eerder zien maken!
:D Ik wijt het aan mijn gaarheid

Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik in app gesprekken ook wel echt slechte dagen heb hoor :P
pi_197294767
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:Sarabi hadden jullie al een etiket voor het nieuwe biertje?
https://www.omroepbrabant(...)-van-bredaas-biertje
Ja die zijn er snel op in gesprongen :D
Maar vind ons nieuwe etiket mooier ;)
pi_197295156
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D Ik wijt het aan mijn gaarheid

Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik in app gesprekken ook wel echt slechte dagen heb hoor :P
Spatiefout! :o :o :o

Ik ben ook toe aan weekend :Y
Fijn. zo'n doodgewoon feestdagenloos weekend O+
pi_197295277
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:25 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Spatiefout! :o :o :o

Ik ben ook toe aan weekend :Y
Fijn. zo'n doodgewoon feestdagenloos weekend O+
:'(

Tijd om niks meer te doen denk ik...
pi_197295286
Ik had "Mijn Post" aangezet, zodat PostNL me notificaties stuurt als ik post krijg. B heeft het al een tijdje en ik vind het fascinerend.
Je moet dat activeren met een code die je in een brief krijgt. Vervolgens krijg ik een notificatie van Mijn Post. Die brief. _O-
pi_197295323
Eendaags weekend is klaar hier. Morgen de wekker om 5.30 uur.
Dan heb ik nog wat aan mijn dag *O* :')
pi_197295367
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:31 schreef Tele6 het volgende:
Ik had "Mijn Post" aangezet, zodat PostNL me notificaties stuurt als ik post krijg. B heeft het al een tijdje en ik vind het fascinerend.
Je moet dat activeren met een code die je in een brief krijgt. Vervolgens krijg ik een notificatie van Mijn Post. Die brief. _O-
Per(Post)petuum mobile :D

Ik heb weer eens wax meltjes besteld bij mijn favoriete webshop. En word nu gebombardeerd met mails over mijn pakket wat is aangemeld, onderweg is, er is een leverdag bekend etc...

Mensen, relax... het is brievenbuspost :7
  vrijdag 8 januari 2021 @ 21:37:56 #243
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197295479
Ik ben aan het leren hoe ik moet printen met flexibel kunststof, om flexibele objecten te maken.

Wat. Een. Hel. Die zooi loopt vast tussen de tandwieltjes, in de verwarmingsunit, overal.
pi_197295516
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:37 schreef fietsie het volgende:
Ik ben aan het leren hoe ik moet printen met flexibel kunststof, om flexibele objecten te maken.

Wat. Een. Hel. Die zooi loopt vast tussen de tandwieltjes, in de verwarmingsunit, overal.
Oh jee. :o

En nu?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 21:43:08 #245
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197295623
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Oh jee. :o

En nu?
Spelletje met meerdere variabelen: rondom de printkop ontstaat een "bel" met gesmolten plastic.

Variabelen:
- Hoeveel plastic duw je in die bel ?
- Hoe warm is de bel ?
- Hoe snel laat je de kop bewegen zodat er een stroom de bel uit is ?
- Hoe ver staat de kop van de vorige laag af, met andere woorden, "hoe groot is het gat waar je door spuit" ?
pi_197295801
quote:

[..]

Dit was ik vroeger:

[ afbeelding ]

Same. En dan rustig 3x opnieuw want plee nog niet over.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 8 januari 2021 @ 21:49:35 #247
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197295832
Zelfs het model wat ie aan het printen is is van invloed; dit is door een kneus gemaakt die ergens in het ontwerp niet-nodige holtes heeft gelaten; ik heb een deel er uit kunnen halen maar omdat ik de bron-cad-tekening niet heb, is me dat niet 100% gelukt. Iedere keer als ie zo'n holte tegenkomt wil ie een fractie van een seconde stoppen met materiaal uitduwen, om direct erna weer verder te duwen...
pi_197295925
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:49 schreef fietsie het volgende:
Zelfs het model wat ie aan het printen is is van invloed; dit is door een kneus gemaakt die ergens in het ontwerp niet-nodige holtes heeft gelaten; ik heb een deel er uit kunnen halen maar omdat ik de bron-cad-tekening niet heb, is me dat niet 100% gelukt. Iedere keer als ie zo'n holte tegenkomt wil ie een fractie van een seconde stoppen met materiaal uitduwen, om direct erna weer verder te duwen...
Had je al eerder met flexibele spullie geprint? Is het voor een eerste keer niet handiger om een model te doen wat gemaakt is om met flexibele dinges te printen?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 21:53:47 #249
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197295953
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:52 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Had je al eerder met flexibele spullie geprint? Is het voor een eerste keer niet handiger om een model te doen wat gemaakt is om met flexibele dinges te printen?
Ja zeg, verwacht je nu echt van mij dat ik -verstandige dingen- doe?? :P :P

Ik zit derLudolf z'n camera onderdelen te maken :P
pi_197295979
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:53 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja zeg, verwacht je nu echt van mij dat ik -verstandige dingen- doe?? :P :P

Ik zit derLudolf z'n camera onderdelen te maken :P
_O-
pi_197296104
Ik las vaak de tv gids :')

Voor nu ga ik nog even buiten wandelen. Ik word gek van mijn gedachten.
pi_197296278
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:58 schreef Candaasje het volgende:
Ik las vaak de tv gids :')

Voor nu ga ik nog even buiten wandelen. Ik word gek van mijn gedachten.
Kijk omhoog! Superheldere lucht O+

Ik stap net weer naar binnen. Dertigduizend stappen wel genoeg voor één dag en ik moet nog slingers ophangen :)

En yup, wij hadden vroeger de Veronicagids en die las ik elke week meermaals van kaft tot kaft :')
pi_197296321
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:41 schreef borisz het volgende:

[..]

Ik ga niet in een weekend twee dagen thuiszitten en alleen huishouden, boodschappen, gamen, sportkijken (is niet zo veel dit weekend trouwens, nou ja R3 FA Cup) enz. Ook leuk en deels nuttig, maar dan krijg ik een beetje het gevoel alsof ik mijn weekend vergooid heb. :P

Ik merkte het deze kerstvakantie al. Na twee dagen min of meer aan huis gekluisterd had ik op dag drie heel erg de behoefte om weer de hort op te gaan. Afijn zolang het weer goed is doe ik dan dat ook :).

Overigens hoeft het niet perse altijd LAW cq Streekpaden te zijn. De NS-wandeling door Rotterdam staat ook nog eens op het programma. :) En het leuke is om Nederland weer eens op een andere manier te zien. :Y
O+
pi_197296414
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:37 schreef fietsie het volgende:
Wil ik het weten? |:)
  vrijdag 8 januari 2021 @ 22:11:43 #255
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197296473
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:09 schreef minilot het volgende:

[..]

vrijdag 8 januari 2021 @ 22:13:13 #256
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197296512
quote:

[..]

Ik weet niet wat de sterkte van het resultaat is..
pi_197296547
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:41 schreef borisz het volgende:

Oh, die NS wandeling heb ik met Lein gedaan! Die is best mooi en je ziet meer groen Rotterdam dan je verwacht :7
pi_197296548
quote:

[..]

_O-
pi_197296668
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:04 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik stap net weer naar binnen. Dertigduizend stappen wel genoeg voor één dag en ik moet nog slingers ophangen :)

En yup, wij hadden vroeger de Veronicagids en die las ik elke week meermaals van kaft tot kaft :')
Oma-die-nul-boeken-had had wel de Tros Kompas. Nou, die verslond ik, want er was daar niets anders te lezen :')
pi_197296879
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oma-die-nul-boeken-had had wel de Tros Kompas. Nou, die verslond ik, want er was daar niets anders te lezen :')
Mijn oma-met-nul-boeken had een melodica.

Ze had beter boeken kunnen hebben, denk ik zo. :X

M'n ouders hebben 'm meegenomen toen oma's flat leeg moest. Voor de kleinkinderen. Goede ideeën _O-
pi_197296919
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had niet zo’n hele fijne oma, maar ze had wel heel veel boeken, heel veel boeken uit de jaren 20-30 (had kweekschool gedaan) Ik ging meteen verder waar ik gebleven was. Kreeg ook nooit te horen, doe eens gezellig en zit niet altijd te lezen.
Andere opa en oma hadden ook veel boeken, opa was oa geschiedenis docent geweest. Wij doken altijd samen in de geschiedenis boeken. Daardoor ben ik ook ongelovige geworden, kon de evolutie niet rijmen met de bijbel. Was wel lastig met een ouderling als vader en heel veel religieuzen aan de andere kant _O-
  vrijdag 8 januari 2021 @ 22:39:28 #262
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197297325
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:25 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Mijn oma-met-nul-boeken had een melodica.
[ afbeelding ]

Zoeen heb ik hier ook op zolder liggen, voor ooit, als uk beetje kan piano spelen, dan mag ze er wel mee.
pi_197297369
Bij mijn oma thuis was er de keuze uit De negerhut van Oom Tom, de Statenbijbel en diverse jaargangen Woord & Daad. Ik nam zelf meestal wat te lezen mee :Y
pi_197297442
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:39 schreef fietsie het volgende:

[..]

Zoeen heb ik hier ook op zolder liggen, voor ooit, als uk beetje kan piano spelen, dan mag ze er wel mee.
Het is een heel leuk ding, als je een beetje weet wat je moet doen om er geen herrie uit te laten komen maar muziek :Y
  vrijdag 8 januari 2021 @ 22:43:26 #265
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197297453
Print gemacht!
pi_197297488
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:43 schreef fietsie het volgende:
Print gemacht!
*G*
  vrijdag 8 januari 2021 @ 22:52:26 #267
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197297675
Hier hadden opa en oma 1 prentenboek van paulus de boskabouter dus die moest iedere week voorgelezen O+
Verder nooit verveeld daar. Alles mocht.

Andere oma had geen kinderboeken maar nog wel de oude Barbiepoppen van mijn moeder en tantes. Dus daar waren we ook altijd zoet mee. O+
pi_197297838
quote:

[..]

Het was zeker helder!

Ook naar beneden gekeken, want eet lagen 5 wegwerp mondkapjes op straat. Met een takje opgeraapt en in een prullenbak gehengeld }:|

En Veronica- gids- box! :D
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 23:10:26 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197298099
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:11 schreef fietsie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hey, zouden die hier toevallig op passen?
pi_197298125
Dat zou toch wel heeeeel toevallig zijn.

Welterusten SC :W
  vrijdag 8 januari 2021 @ 23:14:24 #271
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197298176
Mijn oma had O+ Halma O+ en O+ Barricade O+ en alle aandacht voor mij. Ik heb daar nooit een boek gemist.
Spoilers!
  vrijdag 8 januari 2021 @ 23:16:20 #272
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197298230
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hey, zouden die hier toevallig op passen? [ afbeelding ]
"Grote dop" is geprint; nu de "kleine" morgen nog.
pi_197298295
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn oma had O+ Halma O+ en O+ Barricade O+ en alle aandacht voor mij. Ik heb daar nooit een boek gemist.
Jaa Halma. En ik heb hier barricade liggen :D
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 23:21:04 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197298364
*Luistert Akwappie interview terug*

En dat wil de politiek in... Is Trump z'n grote voorbeeld ofzo?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 23:23:02 #275
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197298407
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Jaa Halma. En ik heb hier barricade liggen :D
Ik heb ze beide geërfd. Mijn vader en tante hebben er ook mee gespeeld O+
Spoilers!
  vrijdag 8 januari 2021 @ 23:28:29 #276
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197298507
Steenkoud glas Royal Club Ginger Beer

Zo lekker
pi_197298573
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:28 schreef fietsie het volgende:
Steenkoud glas Royal Club Ginger Beer

Zo lekker
Glaasje water :9
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 23:53:06 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197298886
Pepsi Max.
pi_197299205
Ik speelde bij mijn opa en oma graag met een enorme bus vol knopen in allerlei kleuren en maten en soms mocht ik een verhaaltje typen op een ouderwetse typemachine :9 Mijn oma probeerde me ook vaak te strikken voor potjes Triominos of Rummikub, wat zelden lukte want als kind al een hekel aan gezelschapsspelletjes :+
Als ik er soms eens logeerde haalde mijn oma bij de lokale reliwinkel een kartonnen bouwplaat van een Bijbelse scène zodat ik lekker kon knippen en plakken. :)
pi_197299238
Overigens was de moderne tijd niet geheel aan mijn opa en oma voorbij gegaan, want ze hadden óók de elektronische editie van Zeeslag met lampjes en geluidseffecten en dat vond ik dan wel weer gaaf. Die geluidjes weet ik nog precies! O+
pi_197299354
Gut, nou heb ik instant zin om een tabernakel of tempel van Herodes in elkaar te prittstiften O+ Dank, topic, lang niet aan gedacht!
pi_197300810
Leuke bijlees, met wieltjes onder dieren enzo :D Ik geloof dat je hoort te remmen door je voet wat schuin te zetten, maar dat leer ik allemaal wel van een veel skatende vriend.

Wou vandaag gaan lopen, maar ik loop fijnst op nuchtere maag en ik word net wakker omdat mn buik nog zo vol zit met o.a. pizza :') Supervette expo gezien, in schilderijen van Van Gogh, daarna een vriendin op bezoek O+ Was zo'n "tijd vliegt" middag en avond O+
pi_197300933
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 06:35 schreef Holyme het volgende:
Leuke bijlees, met wieltjes onder dieren enzo :D Ik geloof dat je hoort te remmen door je voet wat schuin te zetten, maar dat leer ik allemaal wel van een veel skatende vriend.

Wou vandaag gaan lopen, maar ik loop fijnst op nuchtere maag en ik word net wakker omdat mn buik nog zo vol zit met o.a. pizza :') Supervette expo gezien, in schilderijen van Van Gogh, daarna een vriendin op bezoek O+ Was zo'n "tijd vliegt" middag en avond O+
Dat remt niet zo goed als je hard rijdt.

Ik leerde een noodstop te maken door op de plek te draaien. @z80
Vereist wel enige oefening.. maar werkt heel goed.
pi_197301396
Mogguh. :O

Gedoucht, kop thee op, 20 minuten geleerd en nu even een broodje eten. Straks kerstboom wegbrengen (en maar hopen dat ie het overleefd, arme boom. Klotevorst }:| Heel de winter geen winter, uitgerekend dit weekend wel).

En daarna weer verder stampen. *O* FML.
(Maar het is voor het goede doel en vanaf de 22ste heb ik bijna 2 weken vrij! )
pi_197301405
Hoe gaat het met het pootje Sarabi?

en ik las nog even terug, en zag dat Tele binnenkort weer aan de bak mag :*
pi_197301688
Nooooooooooooo in bed liggen en de mensen van de papierbak horen. ;(
pi_197301701
Goedemorgen. Ik droomde dat Cat een ratje had opgevangen en nog veel meer wazigs.

Geen idee wat we doen vandaag. We zouden vrienden helpen verhuizen maar dat gaat niet door.
Spoilers!
pi_197301708
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 09:19 schreef Myraela het volgende:
Yes! M’n vriend was snel genoeg.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 09:46:09 #289
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_197302013
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 09:22 schreef Myraela het volgende:

[..]

Yes! M’n vriend was snel genoeg.
En dan kan hij nu het papier wegbrengen. Whehehe.
pi_197302052
Wakker, duf als een konijn, straks 1 van de meest verschrikkelijke workouts die ik kan bedenken, zaden bestellen voor de tuin. en uh, ja weet niet.
pi_197302100
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 09:46 schreef Anthraxx het volgende:
En dan kan hij nu het papier wegbrengen. Whehehe.
Ik wilde het zelf niet zeggen. :D
pi_197302129
Mogge!
Het ziet er best fris uit buiten, straks even een kleine wandeling maken en onderweg papier, glas en plasticafval wegbrengen
Eind van de middag komt een vriendin die ik ruim 2 jaar niet gezien en gesproken heb
pi_197302167
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 07:18 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dat remt niet zo goed als je hard rijdt.

Ik leerde een noodstop te maken door op de plek te draaien. @:z80
Vereist wel enige oefening.. maar werkt heel goed.
Eigenlijk net als skiën dus. Bij lage snelheden kun je prima de sneeuwploeg doen, maar bij hogere snelheden moet je leren om je ski's schuin te gooien.
pi_197302170
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 09:19 schreef Myraela het volgende:
Komen die bij jullie zaterdagochtend? Gemeen.

Mijne komen donderdagochtend half acht, dat is nog wel te doen.
pi_197302189
@minilot ik heb de 8 km volbracht! *G*
Wel stijvere kuiten dan na een 6 km, maar die wennen wel als ik dit vaker doe.
De routeplanner stuurde me door de drek :( gelukkig was het halfbevroren drek :')

@Lonaa de Crossfit hier is gewoon open, zag ik :o
Ze hebben altijd al de helft van hun spullen buiten staan, want ze trainen vanuit een keet onder een viaduct. Ik zag 20 man sporten buiten :o :o
pi_197302241
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 09:59 schreef Tele6 het volgende:

@:Lonaa de Crossfit hier is gewoon open, zag ik :o
Ze hebben altijd al de helft van hun spullen buiten staan, want ze trainen vanuit een keet onder een viaduct. Ik zag 20 man sporten buiten :o :o
:o :o
Tering.

Ik wil ook sporten met anderen ;( Dan had ik ook deze verschrikking vandaag niet hoeven doen. :X Coach weet precies waar ik niet zo goed in ben (daar is ie coach voor) dus een groot deel van mijn workouts zijn best wel naar :')

Vandaag is wel echt dieptepunt. De titel:
This going to be crap as .....

De workout:
Take the 12,5 Kg DB
carry the DB for 45 Min
- Posities waaruit je mag kiezen
1: Suitcase links of rechts
2: front rack carry links of rechts

pi_197302259
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:03 schreef Lonaa het volgende:

[..]

:o :o
Tering.

Ik wil ook sporten met anderen ;( Dan had ik ook deze verschrikking vandaag niet hoeven doen. :X Coach weet precies waar ik niet zo goed in ben (daar is ie coach voor) dus een groot deel van mijn workouts zijn best wel naar :')

Vandaag is wel echt dieptepunt. De titel:
This going to be crap as .....

De workout:
Take the 12,5 Kg DB
carry the DB for 45 Min
- Posities waaruit je mag kiezen
1: Suitcase links of rechts
2: front rack carry links of rechts

:o

Sterkte. :*
pi_197302320
quote:

[..]

Günther jarig?
pi_197302354
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:04 schreef Tele6 het volgende:

[..]

:o

Sterkte. :*
Ja, bedankt. I need it. :')

Wat ik ook nog deed donderdag, is een Clean and Jerk met 50 kg. In de keuken van coach. Vond het doodeng. Hij had er alle vertrouwen in. Dat bleek terecht. Qua gewicht ging het veel makkelijker dan gedacht maar 50 kg is al zovaak gefaald omdat psychologische grens. En ik kan m daar niet zomaar laten vallen, want keuken.

Clean and Jerk:
  zaterdag 9 januari 2021 @ 10:10:06 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197302361
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 09:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen. Ik droomde dat Cat een ratje had gevangen en nog veel meer wazigs.

Ik las bovenstaande :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197302518
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 09:56 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Eigenlijk net als skiën dus. Bij lage snelheden kun je prima de sneeuwploeg doen, maar bij hogere snelheden moet je leren om je ski's schuin te gooien.
Ik durf het niet te zeggen... zo hard kan ik niet skiën :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')