Hier bleek ook meer vocht naar beneden te vallen. Dus m'n wandeling werd een wandelingetjequote:Op donderdag 7 januari 2021 14:48 schreef borisz het volgende:
Il Pleut... ipv wandelen dan maar yoga. Was al weer even geleden dus soms
Ja, dat dacht ik ook maar op de een of andere manier trekt dat de huidige jeugd dus nietquote:
Toen mijn neefje (die dus niet eens zo veel jonger is) de Kameleon niet leuk vond, merkte ik ook hoe archaïsch sommige van die boeken toch blijken te zijn ja. Schijnt dat er op een gegeven moment iemand ook een paar "nieuwe" heeft geschreven die sommige kinderen meer boeien.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook maar op de een of andere manier trekt dat de huidige jeugd dus nietMijn neefje vond het ook niks. Mijn zus had al mijn boeken
Maar misschien wel leuk om eens op de ereader te laten lezen. Daar heb ik ze allemaal op.
Ik vond het ook niets....vond mijn vader volgens mij wel jammer.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook maar op de een of andere manier trekt dat de huidige jeugd dus nietMijn neefje vond het ook niks. Mijn zus had al mijn boeken
Maar misschien wel leuk om eens op de ereader te laten lezen. Daar heb ik ze allemaal op.
Wel fijn dat ze je zo laagdrempelig kunnen helpen. Lijkt me precies waar een huisarts voor is. Scheelt jou weer aanmodderen met de blaren en het verband.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vond het ook niets....vond mijn vader volgens mij wel jammer.
Over een half uur weer naar de HA, ben er nu in 3 dagen vaker geweest dan de 3 jaar daarvoor![]()
Verder goed nieuws over het bier, 4 februari bottelen dus vanaf het eerste weekend in februari is het bier te koopweer eens wat road trips plannen
Ja, vind het ook echt super dat ik in deze tijd daar terecht kan hiervoor. De HA hoeft er ook alleen even naar te kijken en verder kan de assistent het doen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wel fijn dat ze je zo laagdrempelig kunnen helpen. Lijkt me precies waar een huisarts voor is. Scheelt jou weer aanmodderen met de blaren en het verband.
Wat leuk dat het zo goed opschiet met het bier nu!
In de Bieb hier bestaat een bestel/reserveer service via de website.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oh, jij zegt bijna hetzelfdequote:Op donderdag 7 januari 2021 15:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
In de Bieb hier bestaat een bestel/reserveer service via de website.
Sowieso zijn alle kinderen onder 18 gratis lid van de Bieb.
De Loser boeken zijn een groot succes, ook op mp zie ik https://www.marktplaats.nl/l/boeken/q/het+leven+van+een+loser/
Of de Waanzinnige Boomhut met heel veel verdiepingen.
Misschien kun je er iets mee?
Oh shut, dat is vanaf 11/12 jaar.
Nou Paul Biegel dan? En Dolfje Weerwolfje? Dat zijn A boeken, niveau groep 4/5/6
En Koen Kampioen over voetballen!
Jaquote:Op donderdag 7 januari 2021 15:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Toen mijn neefje (die dus niet eens zo veel jonger is) de Kameleon niet leuk vond, merkte ik ook hoe archaïsch sommige van die boeken toch blijken te zijn ja. Schijnt dat er op een gegeven moment iemand ook een paar "nieuwe" heeft geschreven die sommige kinderen meer boeien.
Ik vond ze wel leuk. In soort van dezelfde categorie maar moderner (nog steeds wel gedateerd), de serie over Wolf de politiehond.
Bij de Bieb kijk ik nu ookquote:Op donderdag 7 januari 2021 15:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
In de Bieb hier bestaat een bestel/reserveer service via de website.
Sowieso zijn alle kinderen onder 18 gratis lid van de Bieb.
De Loser boeken zijn een groot succes, ook op mp zie ik https://www.marktplaats.nl/l/boeken/q/het+leven+van+een+loser/
Of de Waanzinnige Boomhut met heel veel verdiepingen.
Misschien kun je er iets mee?
Oh shut, dat is vanaf 11/12 jaar.
Nou Paul Biegel dan? En Dolfje Weerwolfje? Dat zijn A boeken, niveau groep 4/5/6
En Koen Kampioen over voetballen!
In het kader van de improvisatie laat ik het AVI gebeuren maar even varen en zoek ik leuke series voor hemquote:Op donderdag 7 januari 2021 15:18 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn bijna 9-jarige is weg van graphic novels. Het Leven van een Loser en Tom Groot zijn series die hij verslindt. Verder is Dolfje Weerwolfje en de Waanzinnige Boomhut-serie ook populair in zijn klas. Maar dat zijn niet meer echt AVI-boeken.
Pinkeltje heb ik al geprobeerd, maar ook dat is toch een tikkie gedateerdquote:Op donderdag 7 januari 2021 15:33 schreef Candaasje het volgende:
Ik zit hier tussen Pinkeltje, hoe overleef ik, spijt!, matilda, kruistocht, minoes, de kleine kapitein, de rode prinses, de kleine prins, en de tovenaar van Oz. (En nog wel meer, )
Geen idee welk leesniveau dat is allemaal.
Ik las ook veel kippenvel boeken, maar die zie k niet meer staan.
Nope, exclusief voor abonnees.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:39 schreef AnneX het volgende:
Kun je de link lezen ? https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/kinderboeken~v403480/
Hmmm...Dat is nog wel een optie. Sjakie en de Chocoladefabriek. Goed idee.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:37 schreef Tele6 het volgende:
Heeft hij Roald Dahl al uit? Ik zat op te zoeken welke leeftijd de Heksen is, maar dat is 8-10 dus dat zou gaan?
Niet afgeprijsde kopen, kijken of past, retourneren voor geld, afgeprijsde variant kopen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:46 schreef Candaasje het volgende:
Damn. Ik zag een mooie jas voor vriend. Bij een bedrijfje in Frankrijk. Maar het is met zijn postuur altijd de vraag of iets goed past. Maar de afgeprijsde versie kun je niet retourneren voor geld... En de niet afgeprijsde kleur is bijna 300 euro
quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Niet afgeprijsde kopen, kijken of past, retourneren voor geld, afgeprijsde variant kopen.
En de Pitty serie, de 5. Maar ook (denk meisjesboeken) de serie van Irmgard Smits. En de serie van De Discusquote:Op donderdag 7 januari 2021 16:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Qua kinderboeken zou ik ook Kameleon en Pinkeltje aanraden. Of de Dolle tweeling.
Dus aan mij heb je niks
https://jaapleest.nl/quote:
Wel tevreden over het helen?quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:01 schreef Sarabi het volgende:
Nou weer terug van de HA, deze was het niet eens met hoe haar 2 voorgangers het gedaan hebben. Nouja het zal niet veel verschil gemaakt hebben, maar fijn dat deze nu even gekeken heeft. Nu hopen dat het morgen en in het weekend rustig blijft.
Bier brouwen is gevaarlijkquote:
Gelukkig maar dat het goed uitziet. Maar herstel duurt idd lang.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja verder ziet het er niet slecht uit. Maar ben er nog wel weken zoet mee.
Dat er geen vaseline is gebruikt. En dat ik niet het advies heb gekregen om mijn hand hoog te houden en afentoe te koelen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat het hoed uitziet. Maar herstel duurt idd lang.
Waar was frau dokter niet tevreden over?
Geniet, maar verbrand met mate.. zoiets?quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Bier brouwen is gevaarlijkdinsdag met mijn hand in de stoom van de kookketel gekomen. En sindsdien ben ik nog elke dag terug mogen komen bij de HA om blaren te prikken.
Ja....ik ken ook geen een brouwer die zichzelf niet verbrand heeft. Maar meestal is het dan de kokende vloeistof. Deze manier kende ik nog nietquote:Op donderdag 7 januari 2021 17:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Geniet, maar verbrand met mate.. zoiets?
Getver!quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Bier brouwen is gevaarlijkdinsdag met mijn hand in de stoom van de kookketel gekomen. En sindsdien ben ik nog elke dag terug mogen komen bij de HA om blaren te prikken.
Lekker duurzaamquote:Op donderdag 7 januari 2021 16:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Niet afgeprijsde kopen, kijken of past, retourneren voor geld, afgeprijsde variant kopen.
En dan heb je de foto’s niet eens gezienquote:
quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En dan heb je de foto’s niet eens gezien
Zijn er foto's dan?quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
In de app online bibliotheek kan je zoeken op avi niveau en eBook gelijk lenen, als je lid ben van biebquote:Op donderdag 7 januari 2021 15:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
In het kader van de improvisatie laat ik het AVI gebeuren maar even varen en zoek ik leuke series voor hem
Ik kocht bier dus kreeg vies plaatje via WAquote:
Zal ik dit als verkooptechniek gaan gebruiken?quote:Op donderdag 7 januari 2021 18:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik kocht bier dus kreeg vies plaatje via WA
Kies je klanten zorgvuldig als je die kant uit wil gaan met je PRquote:Op donderdag 7 januari 2021 18:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zal ik dit als verkooptechniek gaan gebruiken?![]()
Net trouwens een barcode pakket gekocht, dus onze biertjes krijgen vanaf nu barcodesklinkt stom maar ik vind het gaaf.
Mayo en zadenquote:Op donderdag 7 januari 2021 18:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh mensen, ik heb nieuws! We hebben eindelijk Kewpie mayo op en het is geweldig![]()
En ik deed mee aan een zadenruil en kreeg vandaag iets van 40 zakjes zaad voor moestuin en vaste plant
Gaafquote:Op donderdag 7 januari 2021 18:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh mensen, ik heb nieuws! We hebben eindelijk Kewpie mayo op en het is geweldig![]()
En ik deed mee aan een zadenruil en kreeg vandaag iets van 40 zakjes zaad voor moestuin en vaste plant
Ik wist niet dat SCH zo'n leuke website heeftquote:Op donderdag 7 januari 2021 16:49 schreef Blues het volgende:
https://jaapleest.nl/
Je kan daar ook op leeftijd zoeken.
Hij heeft ook een podcast:
http://www.degrotevriendelijkepodcast.nl/
(van onze ouwe FOK!KER @:SCH )
Ik ook niet! Wat leukquote:Op donderdag 7 januari 2021 19:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wist niet dat SCH zo'n leuke website heeft
Nouja, wat drank om het te kunnen vergeten.... misschien is dat nog wel een insteekquote:Op donderdag 7 januari 2021 19:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kies je klanten zorgvuldig als je die kant uit wil gaan met je PR![]()
Barcodes
Ja, best wel. Ik moet het allemaal nog uitzoeken maar ik zag in elk geval al Nieuw Zeelandse spinazie, aspergeerwt, olijfkomkommer.quote:
Dat klinkt totaal niet stomquote:Op donderdag 7 januari 2021 18:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zal ik dit als verkooptechniek gaan gebruiken?![]()
Net trouwens een barcode pakket gekocht, dus onze biertjes krijgen vanaf nu barcodesklinkt stom maar ik vind het gaaf.
Wat tofquote:Op donderdag 7 januari 2021 19:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, best wel. Ik moet het allemaal nog uitzoeken maar ik zag in elk geval al Nieuw Zeelandse spinazie, aspergeerwt, olijfkomkommer.
Vanochtend kwamen die zaden binnen en ik wilde direct alles aan de kant schuiven en mijn plannen en Excelsheets er bij pakken. Het kostte al mijn zelfbeheersing maar ik heb toch maar netjes mijn werk afgemaakt en daarna 1 uurtje de tijd genomen om de pepers en tomaten uit te zoeken.
Gaaf en wat een zelfbeheersingquote:Op donderdag 7 januari 2021 19:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, best wel. Ik moet het allemaal nog uitzoeken maar ik zag in elk geval al Nieuw Zeelandse spinazie, aspergeerwt, olijfkomkommer.
Vanochtend kwamen die zaden binnen en ik wilde direct alles aan de kant schuiven en mijn plannen en Excelsheets er bij pakken. Het kostte al mijn zelfbeheersing maar ik heb toch maar netjes mijn werk afgemaakt en daarna 1 uurtje de tijd genomen om de pepers en tomaten uit te zoeken.
Foon wordt dit of volgend weekend nog geopereerd in een laatste poging tot redding, het printplaatje is vandaag verzonden dus we zullen zien of het er op tijd is om dit weekend aan de slag te kunnen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:56 schreef sigme het volgende:
Laatst was mijn laptop toch gesneefd? Aan de laadconnectorziekte die ook @:tele6 telefoon trof. Hoe is het daar eigenlijk mee, Tele?
Daarna moest ik dus weer de laptop onder de snelbinders binden wanneer is van huis 1 naar huis 2 ging om te thuishuis2werken en v.v. Niet ideaal, maar het kan. Maar dan moest ik ook steeds de lader mee heen en weer. Kan ook. Maar de lader in een stopcontact stoppen in huis 1, dát is geen sinecure.
Een voeding kan je los kopen. ¤80,-![]()
Dus nu heb ik bij de koude blauwe maar gewoon een goedkoop 'topje besteld, dan kan ik laptop en voeding gewoon laten liggen.
Kattometerquote:Op donderdag 7 januari 2021 19:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn kattometer meldt dat het buiten regent /nattekatmisbruiktbaasalshanddoek
Dit was ik vroeger:quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind het trouwens wel leuk dat ik meerdere generaties aan boeken heb gelezen, want Pitty en De Vijf en de Dolle Tweeling en De Discus en al die boekjes heb ik ook verslonden. Had m'n moeder allemaal bewaard
Soms nogal oubollig, maar hé, letters zijn letters. Ik zou de tandpastaverpakking nog uitspellen als ik niks beters had.
Ik ook! En met maar 1 wc voor 5 mensen waren er wel eens wat discussiesquote:Op donderdag 7 januari 2021 20:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit was ik vroeger:
[ afbeelding ]
Yupquote:Op donderdag 7 januari 2021 20:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit was ik vroeger:
[ afbeelding ]
Oh ja!quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:37 schreef Holyme het volgende:
Oeh! Wipneus en Pim vond ik ook tof herinner ik me nu!
Nu met je hand is lezen iig nog iets wat je kunt doenquote:Op donderdag 7 januari 2021 20:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Yep herkenbaar
Deze week nog helemaal niets gelezenkan de rust niet vinden
Dik Trom niet te vergetenquote:Op donderdag 7 januari 2021 20:38 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh ja!
en alle ACHT Pietje Bell boeken
Ik heb hier ook een SOS Omnibus staan, van mijn broertje gehad want hij had 'm dubbel. Deze heeft de titels "S. O. S. - Wij komen!", "Loods aan boord" en "Ik worstel en kom boven" en de boeken gaan over de reddingsboot van Terschelling, het werk als loods en de watersnoodramp. Prachtig boek.quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dik Trom niet te vergeten![]()
Ik heb ook een triiologie "SOS" gelezen, Schipbreuk, Overleven en nog iets met een s. Waren ook mooie boeken.
Het eerste deel gekregen op mijn verjaardag, deel twee en drie niet veel later van m'n verjaardagsgeld gekocht.
Apropos zaad, ik zag dat de afdeling van zaden bij de Welkoop ook is afgezet. Zaden voor de teelt van eigen groente zijn schijnbaar niet essentieel.quote:Op donderdag 7 januari 2021 18:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dan was dit een andere. Zal straks boven eens even kijken.quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb hier ook een SOS Omnibus staan, van mijn broertje gehad want hij had 'm dubbel. Deze heeft de titels "S. O. S. - Wij komen!", "Loods aan boord" en "Ik worstel en kom boven" en de boeken gaan over de reddingsboot van Terschelling, het werk als loods en de watersnoodramp. Prachtig boek.
[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.refoboek.com%2Fdata%2Fupload%2FShop%2Fimages%2Fsos.jpg&f=1&nofb=1]afbeelding[/url] ]
Oh ja.quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
En Rossi dat krantenkind. Die heb ik volgens mij wel 50 keer herlezen![]()
Zekerquote:Op donderdag 7 januari 2021 20:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nu met je hand is lezen iig nog iets wat je kunt doenelk nadeel.......
Ow leuke boeken! Ik heb de kleine prins in meer talen gelezenquote:Op donderdag 7 januari 2021 15:33 schreef Candaasje het volgende:
Ik zit hier tussen Pinkeltje, hoe overleef ik, spijt!, matilda, kruistocht, minoes, de kleine kapitein, de rode prinses, de kleine prins, en de tovenaar van Oz. (En nog wel meer, )
Geen idee welk leesniveau dat is allemaal.
Ik las ook veel kippenvel boeken, maar die zie k niet meer staan.
Daar valt over te discussiëren geloof ikquote:Op donderdag 7 januari 2021 20:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Apropos zaad, ik zag dat de afdeling van zaden bij de Welkoop ook is afgezet. Zaden voor de teelt van eigen groente zijn schijnbaar niet essentieel.
Ik heb er net een boek vandaan getoverd en gereserveerd bij de bieb. Ben benieuwd wat hij ervan gaat vindenquote:Op donderdag 7 januari 2021 19:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wist niet dat SCH zo'n leuke website heeft
Heeeee.....een Norel die ik nog niet kenquote:Op donderdag 7 januari 2021 20:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb hier ook een SOS Omnibus staan, van mijn broertje gehad want hij had 'm dubbel. Deze heeft de titels "S. O. S. - Wij komen!", "Loods aan boord" en "Ik worstel en kom boven" en de boeken gaan over de reddingsboot van Terschelling, het werk als loods en de watersnoodramp. Prachtig boek.
[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.refoboek.com%2Fdata%2Fupload%2FShop%2Fimages%2Fsos.jpg&f=1&nofb=1]afbeelding[/url] ]
Leuk behangetje!quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:33 schreef sigme het volgende:
Misschien nog iets voor de vegans onder ons?
[ afbeelding ]
Voor mij niet, maar eerder stond hier iets over Pinkeltje en gedateerd.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:44 schreef derLudolf het volgende:
Tja, moeten boeken per se actueel zijn? Dat hobbit, Harry poter of game of thrones prut is ook onbekend populair, maar speelt zich echt niet af in de huidige tijd.
9 en groep 5quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar hoe oud is mini-g? In welke groep zit hij?
Linkje!quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:46 schreef Candaasje het volgende:
Damn. Ik zag een mooie jas voor vriend. Bij een bedrijfje in Frankrijk. Maar het is met zijn postuur altijd de vraag of iets goed past. Maar de afgeprijsde versie kun je niet retourneren voor geld... En de niet afgeprijsde kleur is bijna 300 euro
Mijn vader was het op gegeven moment zo zat dat hij de hagelslag op tafel zo zette dat ik hem niet kon lezen.quote:
Ik begon voor de zoveelste keer in dantes inferno... schitterend boek maar ik struikel nogal eens over het taalgebruik.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:44 schreef derLudolf het volgende:
Tja, moeten boeken per se actueel zijn? Dat hobbit, Harry poter of game of thrones prut is ook onbekend populair, maar speelt zich echt niet af in de huidige tijd.
Als je het niet in middeleeuws Italiaans leest (of is het origineel in Latijn?) dan kan je toch een andere vertaling zoeken? Ik denk dat ik er hier een moet hebben staan in een vrij oude vertaling, maar ik ga even niet zoeken want eigenlijk ben ik voor de baas aan het werkquote:Op vrijdag 8 januari 2021 07:53 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik begon voor de zoveelste keer in dantes inferno... schitterend boek maar ik struikel nogal eens over het taalgebruik.
Bedacht dat ik hem misschien gewoon eens uit moet lezen anders sta ik er over een paar jaar gewoon weer mee in mn handen omdat het me zo’n gaaf verhaal lijkt
Dit is behoorlijk authentiek engels...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 07:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je het niet in middeleeuws Italiaans leest (of is het origineel in Latijn?) dan kan je toch een andere vertaling zoeken? Ik denk dat ik er hier een moet hebben staan in een vrij oude vertaling, maar ik ga even niet zoeken want eigenlijk ben ik voor de baas aan het werk
Nou ja, Engels is natuurlijk even onauthentiek als een vertaling naar het Nederlandsquote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:00 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dit is behoorlijk authentiek engels...
mijn latijns/italiaans is nog slechter
Moet bekennen dat ik ook eigenlijk nooit een recentere versie in handen heb gehad.
Absoluutquote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou ja, Engels is natuurlijk even onauthentiek als een vertaling naar het Nederlands. Dus daar is waarschijnlijk nog wel een wereld te winnen qua leesbaarheid van het verhaal. Mijn Nederlandse versie is geloof ik niet speciaal lekker leesbaar, maar heeft wel een hele mooie kaft en dat is ook wat waard nietwaar?
Een moderne versie waar ook nog eens wat uitleg over in staat is wel handig. Ik vond het een lastig verhaal om door te komen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou ja, Engels is natuurlijk even onauthentiek als een vertaling naar het Nederlands. Dus daar is waarschijnlijk nog wel een wereld te winnen qua leesbaarheid van het verhaal. Mijn Nederlandse versie is geloof ik niet speciaal lekker leesbaar, maar heeft wel een hele mooie kaft en dat is ook wat waard nietwaar?
Bolderburen, die was ik helemaal vergetenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 07:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik was door De Heksen ook een poos bang voor random vrouwenDe GVR en Sjakie zijn wat minder spannend en ook goed te lezen denk ik. En Astrid Lindgren inderdaad, ik was heel dol op de reeks over Bolderburen, die heb ik mijn zoon ook voorgelezen
Deze heeft footnotes die her en der wat verklaren.. in datzelfde oude engels natuurlijkquote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:40 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Een moderne versie waar ook nog eens wat uitleg over in staat is wel handig. Ik vond het een lastig verhaal om door te komen.
Geen idee overigens welke versie hier ligt. Wel 1 met uitleg over de verschillende passages.
Zag vanochtend iets langskomen van een vrouw/meisje die van haar moeder niet naar een BLM bijeekomst mocht, want dat zou gevaarlijk zijn..volgende foto van een vrouw onder het bloed "he mom this is you isn't it"quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:25 schreef z80 het volgende:
Morge.
Zitten verbazen over de rare vogels die het Capitol zijn binnen gevallen. Van een clown tot aan huisvader/moeder die de deur uit komen lopen alsof ze naar een museum geweest waren.
Ik ben van plan om morgen eens 8 km te gaan lopen ipv 6. Iemand in het hardlooptopic had me een tip gegeven van een site die een route voor je kan bedenken en een van die routes leek me wel goed.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 07:10 schreef minilot het volgende:
@:vlindertje89 Ha! Ik vertrouwde als kind door De Heksen een poosje zelfs mijn eigenste moeder niet![]()
![]()
Hoe gaat het met je Ommetjes?
En meh @ kinderboekenonderwerp want de bibliotheek is nog dicht en dat is Heel Erg Vervelend met een koter die het liefst veertig prentenboeken per dag voorgelezen krijgt![]()
En vanmorgen vroeg stortregen en wind op de dijk met dokter House, was wel lekker!
@:Clubsoda @:Tele6 Ik moet nog zes lesjes (twee weken dus) tot de tien kilometerHoe vergaat het jullie intussen?
Ha, wat mooi dat ik niet de enige was die dat hadquote:Op vrijdag 8 januari 2021 07:10 schreef minilot het volgende:
@:vlindertje89 Ha! Ik vertrouwde als kind door De Heksen een poosje zelfs mijn eigenste moeder niet![]()
![]()
Hoe gaat het met je Ommetjes?
En meh @ kinderboekenonderwerp want de bibliotheek is nog dicht en dat is Heel Erg Vervelend met een koter die het liefst veertig prentenboeken per dag voorgelezen krijgt![]()
En vanmorgen vroeg stortregen en wind op de dijk met dokter House, was wel lekker!
@:Clubsoda @:Tele6 Ik moet nog zes lesjes (twee weken dus) tot de tien kilometerHoe vergaat het jullie intussen?
De vent op de foto heeft anders ook niet erg veel vet op z'n botten. Ik kan me voorstellen dat het prima gaat zolang je vriend iets van schouders heeft.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:01 schreef Candaasje het volgende:
Oh ik verslond griezelboeken. Maar ik vond en vind bad guys vrijwel altijd de tofste personages. Ik mag ze vaak wel![]()
Maar ook niet veel later de hobbit en 'in de ban van de ring', waarin ik dan wel weer aan de kant van de 'goederikken" stond. Want Aragorn. (ja NL versie, ik was 9 kreeg die boeken voor mijn verjaardag. Nog net voor de films uitkwamen, dat was wel fijn.)
@:minilot : https://magnethik.com/collections/manteau-vegan-homme
Groen of blauw, zwart is weer zo standaard zwart. Hij heeft al een nette grijze jas, dus een iets sprekender kleurtje is ook wel leuk.
Nadeel is dat deze niet getailleerd lijken te zijn. (Mijn vriend is een lang sprietje) dus het moet maat net mooi vallen, en niet lijken alsof ie er in verzuipt.
(Mijn vriend heeft overigens geen manbun en kijkt doorgaans niet zo peinzend/ gekweld. )
Ik ben altijd een pluisbolquote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:33 schreef Tele6 het volgende:
B heeft krullend haar tot voorbij z'n schouderbladen![]()
Ik probeer 'm wel al tijden zover te krijgen dat hij er meer conditioner in smeert, want 's winters neigt het soms naar een pluisbol
quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
B heeft een hekel aan nat haar, dat helpt ook niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:35 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ben altijd een pluisbol![]()
(Ik heb een hekel aan conditioner. )
Ohhhhquote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:37 schreef Candaasje het volgende:
Mijn studiegenoot vandaag heeft wel superieure haargenen:
[ link | afbeelding ]
(Het is niet heel handig, wel gezellig)
Liefquote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:37 schreef Candaasje het volgende:
Mijn studiegenoot vandaag heeft wel superieure haargenen:
[ link | afbeelding ]
(Het is niet heel handig, wel gezellig)
Kijk, dit is de mijne. Mooi hè?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:23 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Absoluut
Ik heb nu alleen een digitale versie...
maar als ik een versie vind voor in de kast.. is een mooie kaft altijd wel wat waard ja
En dan maakt nederlands/engels eigenlijk niet eens zo uit... want latijn/italiaans kan ik toch sowieso niet lezen.
En normaal is nederlands/engels hetzelfde qua leesgenot
(Maar oud nederlandsch leest ook niet lekker)
Bedoelde met authentiek engels dan ook niet dat het de originele taal was...
maar vooral nogal oud engels.
die is inderdaad wel echt heel mooiquote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Kijk, dit is de mijne. Mooi hè?
[ afbeelding ]
Leest helemaal niet fijn, want de originele rijmstructuur is behouden. Dat is natuurlijk ook "authentiek", maar het leest onprettig. Ik dacht trouwens niet dat je bedoelde dat je het originele schrift van Dante las hoor, enkel dat je als je een andere versie gaat zoeken je sowieso een vertaling te pakken hebt, en soms is Nederlands dan best een optie.
Mooie kaftquote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Kijk, dit is de mijne. Mooi hè?
[ afbeelding ]
Leest helemaal niet fijn, want de originele rijmstructuur is behouden. Dat is natuurlijk ook "authentiek", maar het leest onprettig. Ik dacht trouwens niet dat je bedoelde dat je het originele schrift van Dante las hoor, enkel dat je als je een andere versie gaat zoeken je sowieso een vertaling te pakken hebt, en soms is Nederlands dan best een optie.
Hier word af en toe hard op gefantaseerd over een haartransplatie. Ergens ga ik danquote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:30 schreef Candaasje het volgende:
Oh ik heb niks tegen (half)lang haar bij mannen. Graag zelfs. Mits volle bos wel.![]()
Mijn vriend heeft wat haar betreft echt de verkeerde genen meegekregen. (Het dunne haar van zijn moeder en de inhammen van zijn vader). Dus absoluut geen haar voor een goede manbun.
En inderdaad, het model is ook niet heel breed. Dat geeft de mogelijkheid dat het prima zal passen.
Gewoon stoofperen alquote:
Jaquote:
Cool! Wil ik graag leren, maar was als kind al geen held op rolschaatsenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 13:46 schreef Myraela het volgende:
Yay, m'n skates zijn binnen.Benieuwd hoe vaak ik ga vallen.
Rolschaatsen vind ik ook echt veel lastiger hoor. Die heb ik ook staan, maar dat is puur voor binnen in de rollerdisco zaal.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 13:47 schreef Holyme het volgende:
[..]
Cool! Wil ik graag leren, maar was als kind al geen held op rolschaatsenSchaatsen ging nog wel. En lebkuchen
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |