Hij bedoelt doordat Pence (de VP) er nog 2 weken tussenzit (na impeachment Trump).quote:Op donderdag 7 januari 2021 06:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hoezo ?
Klopt de telling niet ?
Kamala Harris wordt de 47 president volgend jaar en Hillary vice president
Die mag blij zijn dat ze die voet nog heeftquote:Op donderdag 7 januari 2021 06:49 schreef Dven het volgende:
Dat domme mokkel ook dat traangas in haar muil heeft te gekregen en daar verbaasd om is omdat ze maar 'één voet' in het Capitool gezet heeft
Zegt ook effe haar naam en woonplaats tussendoor en dat ze met een revolutie bezig zijn
Dit seizoen van Amerika begint alweer uitstekend.
Dit. Mocht dat gebeuren. Ik ving vannacht tijdens de nachtdienst op dat sommige kabinetsleden keken of ze het 25e amendement konden bekrachtigen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 06:51 schreef Aventura het volgende:
[..]
Hij bedoelt doordat Pence (de VP) er nog 2 weken tussenzit (na impeachment Trump).
okquote:Op donderdag 7 januari 2021 06:51 schreef Aventura het volgende:
[..]
Hij bedoelt doordat Pence (de VP) er nog 2 weken tussen zit (na impeachment Trump).
Gaat niet gebeuren. Pence is TE religieus. Bij sommige doelgroepen zal Pence goed vallen, Amerika blijft een Jezusland. Maar hij is wel in de zwaardere categorie.quote:Op donderdag 7 januari 2021 07:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ok
had ik ff niet door
Nee , Mike Pence heeft de Trump mob nodig als hij zelf voor president gaat in 2024
Je maakt van Trump dan een soort martelaar. Maar zijn groep extremistische aanhangers wordt wel kleiner. Dat laatste zou een reden kunnen zijn om Trump nu eruit te schoppenquote:Op donderdag 7 januari 2021 07:02 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Dit. Mocht dat gebeuren. Ik ving vannacht tijdens de nachtdienst op dat sommige kabinetsleden keken of ze het 25e amendement konden bekrachtigen.
Ik moet het zien of het ze gaat lukken. Na de shitshow van gisteren is er echt wel wat voor te zeggen en ook de symbolische waarde is er. Het zet een precedent voor de toekomst. En zo 2 weken voor een sowieso anders rumoerige transitie.
Toch denk ik dat ze de keutel terugtrekken. Het is wel een groot iets en daar is men al zo verdeeld, ik vraag me af of ze dit door zullen zetten. Want de maatschappelijke onrust binnen bepaalde groepen neemt wel toe en zal absoluut extremere vormen aannemen. Is dat die 2 weken waard?
Obama s kansen om president te worden werden ook op minder dan 1% geschatquote:Op donderdag 7 januari 2021 07:20 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Pence is TE religieus. Bij sommige doelgroepen zal Pence goed vallen, Amerika blijft een Jezusland. Maar hij is wel in de zwaardere categorie.
Biden maakt zijn 4 jaar niet vol. Je zult zien dat Harris al snel populair gaat zijn en dat gaan ze gebruiken. Omdat Biden niet nog een keer voor een herverkiezing kan gaan (leeftijd en stress/druk van de baan), zal zij ruim een jaar voor de volgende verkiezingen al de eerste vrouwelijke president worden omdat Biden terug gaat treden.
Zet Pence tegenover een latino/vrouw van kleur die al president is, en je wint sowieso niet. En dan ook nog eens behoorlijk religieus zijn, nope. Gaat niet gebeuren over 4 jaar.
Maar Mike pens zal nooit Donald Trumps plaats innemen, de Trump mob is te groot om te schofferenquote:Op donderdag 7 januari 2021 07:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je maakt van Trump dan een soort martelaar. Maar zijn groep extremistische aanhangers wordt wel kleiner. Dat laatste zou een reden kunnen zijn om Trump nu eruit te schoppen
Ik vind het eerlijk gezegd een godswonder dat er niet veel en veel harder opgetreden is. Daar was alle reden toe.quote:Op donderdag 7 januari 2021 03:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vind het nogal boud om dat dan daar te doen zonder waarschuwingsschot in iemands nek. Dit is me weer iets te triggerhappy. Zo extreem gewelddadig ging het er nu allemaal ook weer niet aan toe.
Er is voor beide wat te zeggen. Ik zou niet graag in hun schoenen willen staan nu. Toch denk ik echt dat ze het maar laten en hem nog 2 weken klein houden zodat Biden het over gaat nemen. Het 'gezeik' zal het ze niet waard zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 07:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je maakt van Trump dan een soort martelaar. Maar zijn groep extremistische aanhangers wordt wel kleiner. Dat laatste zou een reden kunnen zijn om Trump nu eruit te schoppen
Obama was inderdaad ook binnen groepen bepaald niet populair, maar hij speelde het goed voor elkaar. Obama had als eerste kandidaat goed door dat je het internet kon gebruiken om kiezers te bereiken. Dat is een onderdeel van zijn overwinning. Zijn team had het door en zijn tegenstander niet. Dat heeft Obama absoluut geholpen. Wat ook mee heeft gespeeld is dat Bush na 9/11 keuzes heeft moeten maken die op dat moment voor veel amerikanen terecht waren, maar na nog een termijn toch pittig en behoorlijke gevolgen had. Veel gesneuvelde soldaten, Osama bin laden nog niet gedood, veel geld aan defensie, TSA, Patriot act etc.quote:Op donderdag 7 januari 2021 07:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Obama s kansen om president te worden werden ook op minder dan 1% geschat
met een naam die bijna Osama is en zwart en men zei een Moslim uit Afrika
[..]
Maar Mike pens zal nooit Donald Trumps plaats innemen, de Trump mob is te groot om te schofferen
Maar zoals Elon Musk zegt , i dont know what the president can doquote:Op donderdag 7 januari 2021 07:31 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Er is voor beide wat te zeggen. Ik zou niet graag in hun schoenen willen staan nu. Toch denk ik echt dat ze het maar laten en hem nog 2 weken klein houden zodat Biden het over gaat nemen. Het 'gezeik' zal het ze niet waard zijn.
Nu is de ophef na gisteren nog groot, over een week gaat het over heel iets anders en is die woede.ophef weer gezakt.
[..]
Obama was inderdaad ook binnen groepen bepaald niet populair, maar hij speelde het goed voor elkaar. Obama had als eerste kandidaat goed door dat je het internet kon gebruiken om kiezers te bereiken. Dat is een onderdeel van zijn overwinning. Zijn team had het door en zijn tegenstander niet. Dat heeft Obama absoluut geholpen. Wat ook mee heeft gespeeld is dat Bush na 9/11 keuzes heeft moeten maken die op dat moment voor veel amerikanen terecht waren, maar na nog een termijn toch pittig en behoorlijke gevolgen had. Veel gesneuvelde soldaten, Osama bin laden nog niet gedood, veel geld aan defensie, TSA, Patriot act etc.
Dat Obama uiteindelijk veel heeft overgenomen en met het drone programma en de Snowden files etc, ook een hoop 'populariteit van het ambt' heeft vernaggelt.
Interessante gedachtegang inderdaad. De President van de USA is automatisch de commander in chief. Hij/zij heeft dus automatisch het laatste woord als er acties moeten worden uitgevoerd. Ook oefeningen etc kan de President 'gewoon' laten uitvoeren.quote:Op donderdag 7 januari 2021 07:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar zoals Elon Musk zegt , i dont know what the president can do
Ik denk dat zeker op het gebied van defensie , de US president niet ene zak te zeggen heeft
Obama werd al als potentieel president gezien acht jaar voor zijn eerste primaries.quote:Op donderdag 7 januari 2021 07:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Obama s kansen om president te worden werden ook op minder dan 1% geschat
met een naam die bijna Osama is en zwart en men zei een Moslim uit Afrika
[..]
Maar Mike pens zal nooit Donald Trumps plaats innemen, de Trump mob is te groot om te schofferen
Je moet de wapenindustrie niet overschatten, die is groot, namelijk zo een 420 miljard per jaar, maar vergeleken met de olie industrie (86 biljard), is dat dus maar ongeveer een half procentjequote:Op donderdag 7 januari 2021 07:41 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Interessante gedachtegang inderdaad. De President van de USA is automatisch de commander in chief. Hij/zij heeft dus automatisch het laatste woord als er acties moeten worden uitgevoerd. Ook oefeningen etc kan de President 'gewoon' laten uitvoeren.
Natuurlijk speelt het Pentagon en de CIA mee met hun experts en bieden zij informatie en kansberekeningen voor de President.
Daarnaast spelen vele lobbyisten mee en het feit dat Amerika baat heeft bij een oorlogsindustrie qua banen, geld, subsidies, contracten, macht, status en vooral nog meer geld.
Amerika zal qua economie altijd in oorlog moeten zijn met een land of groepering. En een van de weinige goede dingen die Trump heeft gedaan is laten zien aan de burgers is: We hebben echt geen oorlog nodig. Trump was op heel veel vlakken een dwaas en debiel in zijn beslissingen. Maar hij heeft geen oorlog gestart en laten zien dat je soms alleen woorden nodig hebt. Kijk naar het gezeik met Iran op zijn begin, Noord Korea en zijn standpunten binnen NATO.
4 jaar Trump heeft oook een precedent geschept en op zich is dat interessant om te zien wat voor gevolgen dat gaat hebben de komende tijd.
In Amerika werkt het wel iets anders natuurlijk, in Nederland worden politieke kandidaten vaak al een jaar of 10 op de achtergrond klaargestoomd, zoals bijvoorbeeld geval bij Kaag is, maar feitelijk bij alle grote posities, dat is niet iets waar je voor gaat, maar vooral voor benaderd word. In de VS werkt het iets anders natuurlijk waarbij je je zelf moet presenteren en vooral financieren.quote:Op donderdag 7 januari 2021 07:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Obama werd al als potentieel president gezien acht jaar voor zijn eerste primaries.
Interessant. Ik was niet op de hoogte van de nummers om het zo te zeggen. Ik wist wel dat beide lobbyisten een aardige vinger in de spreekwoordelijke pap hadden, maar van de precieze bedragen niet.quote:Op donderdag 7 januari 2021 07:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je moet de wapenindustrie niet overschatten, die is groot, namelijk zo een 420 miljard per jaar, maar vergeleken met de olie industrie (86 biljard), is dat dus maar ongeveer een half procentje
Dat ook, maar Obama werd altijd al gezien als echt bijzonder. Ik weet nog dat begin jaren '00 aan amerikadeskundige Ruth Oldenziel werd gevraagd of het denkbaar was dat er binnen afzienbare tijd een nieuwe John F Kennedy zou opstaan waarop ze antwoordde dat er een jonge Democraat uit Chicago was die een zelfde soort charisma had genaamd Barack Obama.quote:Op donderdag 7 januari 2021 07:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Amerika werkt het wel iets anders natuurlijk, in Nederland worden politieke kandidaten vaak al een jaar of 10 op de achtergrond klaargestoomd, zoals bijvoorbeeld geval bij Kaag is, maar feitelijk bij alle grote posities, dat is niet iets waar je voor gaat, maar vooral voor benaderd word. In de VS werkt het iets anders natuurlijk waarbij je je zelf moet presenteren en vooral financieren.
Ik heb een kleine fout gemaakt, de wapenindustrie is ongeveer een 0.5 procent van de totale wereldeconomie, de olie industrie is daar ongeveer dus 4 procent onderdeel van.quote:Op donderdag 7 januari 2021 07:58 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Interessant. Ik was niet op de hoogte van de nummers om het zo te zeggen. Ik wist wel dat beide lobbyisten een aardige vinger in de spreekwoordelijke pap hadden, maar van de precieze bedragen niet.
Ik ga er gemakshalve vanuit dat je cijfers kloppen (ik heb geen reden om te denken dat je uit je nek kletst en ik kom uit de nachtdienst en heb een paar koude gele rakkers op), maar om eerlijk te zijn had ik zulke grote verschillen niet verwacht.
Ja je hebt natuurlijk altijd super talenten, daarnaast was er natuurlijk ook een perfect storm waarbij de situatie ontstond dat Amerika klaar was voor een donkere president, net zoals dat Amerika ooit klaar was voor de eerste donkere honkballers, acteurs, dominees, burgemeesters. Amerika is qua politiek een beetje gek land, aangezien je maar 2 partijen hebt, heb je ook te maken met een enorm gemixte achterban waardoor je een vreemd allegaartje moet aanspreken. Zo maak je eigenlijk geen kans als je niet gelovig bent, dien je wel enigszins vrouwvriendelijk te zijn, maar ook weer geen feminist. Moet je niet tegen wapens zijn, maar uiteraard wel weer voor guncontrolquote:Op donderdag 7 januari 2021 08:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat ook, maar Obama werd altijd al gezien als echt bijzonder. Ik weet nog dat begin jaren '00 aan amerikadeskundige Ruth Oldenziel werd gevraagd of het denkbaar was dat er binnen afzienbare tijd een nieuwe John F Kennedy zou opstaan waarop ze antwoordde dat er een jonge Democraat uit Chicago was die een zelfde soort charisma had genaamd Barack Obama.
Ik vrees dat dat niet veranderd is na gisteren hoor. Waarschijnlijk gaan ze volhouden dat het een vreedzaam protest was en dat de MSM het zeer eenzijdig belichten.quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En heel Trumpminnend FOK maar schelden de afgelopen vier jaar als er gezegd werd dat Trump een gevaarlijke fascist was.
Is het nog te vroeg voor grapjes over haar achternaam?quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:23 schreef de_boswachter het volgende:
Het dodelijke slachtoffer is Ashly Babbitt een fervent Trump aanhangster en iemand die tegen de corona regels was.
Alleen al van de naam 'Ashly' krijg ik koude rillingen.
Ach je moet ergens dood aan gaan hé. Is het niet corona, dan maar een kogel in je nek.
Babbitty bobbitty boem?quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Is het nog te vroeg voor grapjes over haar achternaam?
Ja, dat is het zeker.quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Is het nog te vroeg voor grapjes over haar achternaam?
Ik persoonlijk ga heel eerlijk kleur bekennen. Ik was tot een half jaar geleden wel 'fan' van Trump. Ik vond de afgelopen jaren politiek wereldwijd allemaal dezelfde saaie kleur en ik zag in hem wel iemand die voor opschudding kon zorgen en de balans weer wat kans zou geven!quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat niet veranderd is na gisteren hoor. Waarschijnlijk gaan ze volhouden dat het een vreedzaam protest was en dat de MSM het zeer eenzijdig belichten.
Bovendien: Trump heeft toch gevraagd of ze naar huis wilde gaan? 😇
Al zijn ze blauw. Met harde hand ingrijpen bij dit soort idioterie. Geweld moet de overheid ook kunnen en mogen beantwoorden met geweld. En ja, het binnendringen van het Capitool is een gewelddadige actie. Dit heeft niets met vreedzaam protesteren te maken.quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Als zwarten rellen is het allemaal prima, maar als blanken het doen is het meteen verschrikkelijk. Men strijdt altijd ergens voor, of je het er nou mee eens bent of niet. Hoe groter de groep mensen die weinig te verliezen heeft, hoe gevaarlijker het wordt. In NL hebben we het vrij goed, maximaal een groepje mensen die op pannen slaat en fluit tijdens een toespraak, maar wanneer is men het zat en wordt ook Den Haag bestormd?
Het is me nog steeds niet duidelijk wat ze precies deed. Ze ging mee ja... maar als wat ? Je bent al een veteraan als je de plees van de kampementen schoonmaakt op fulltime basis.quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:37 schreef Stoorzendert het volgende:
Wel een beetje sneu voor die vrouw vind ik. Ga je 4x op uitzending, word je doodgeschoten bij zoiets pietluttig.En echt aanleiding was er ook niet.
Ja ze was door god gezonden had ze gezegd voor ze gingquote:Op donderdag 7 januari 2021 08:37 schreef Stoorzendert het volgende:
Wel een beetje sneu voor die vrouw vind ik. Ga je 4x op uitzending, word je doodgeschoten bij zoiets pietluttig.En echt aanleiding was er ook niet.
Ik vond het in het begin wel een leuk experiment, mede omdat ik Hillary Clinton echt niet uit kan staan.quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:29 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Ja, dat is het zeker.
[..]
Ik persoonlijk ga heel eerlijk kleur bekennen. Ik was tot een half jaar geleden wel 'fan' van Trump. Ik vond de afgelopen jaren politiek wereldwijd allemaal dezelfde saaie kleur en ik zag in hem wel iemand die voor opschudding kon zorgen en de balans weer wat kans zou geven!
Terecht geef ik absoluut toe dat hij sinds de verkiezingen zeer kwalijke dingen heeft laten zien wat verder gaat dan politieke smaak.
Zonde. Simpelweg zonde.
quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja ze was door god gezonden had ze gezegd voor ze ging
In de VS maakt dat niet uit. Veteraan is veteraan en dan heb je een heldenstatus tot aan de dood.quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:40 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Het is me nog steeds niet duidelijk wat ze precies deed. Ze ging mee ja... maar als wat ? Je bent al een veteraan als je de plees van de kampementen schoonmaakt op fulltime basis.
Dat zeggen andere terroristen ook.quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja ze was door god gezonden had ze gezegd voor ze ging
Tja je kan de geschiedenisboeken er op na lezen. Natuurlijk zal de overheid ook geweld gebruiken, maar is dat altijd goed? Je kan inderdaad ook die hele menigte neermaaien, zullen sowieso niet de mensen zijn waar de maatschappij echt heel veel aan heeft. Maar is dat verstandig? Hoe meer geweld de overheid gebruikt, des te groter de kans dat het volk dat ook gaat doen. En in een land als Amerika waar veel mensen wapens bezitten is dat misschien niet verstandig. Uiteindelijk zou het volk de macht moeten hebben in een democratie... als dat blijkbaar niet het geval is (of het volk denkt in ieder geval van niet) dan is een dictatuur of communisme misschien toch de enige juist vorm.quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:39 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Al zijn ze blauw. Met harde hand ingrijpen bij dit soort idioterie. Geweld moet de overheid ook kunnen en mogen beantwoorden met geweld. En ja, het binnendringen van het Capitool is een gewelddadige actie. Dit heeft niets met vreedzaam protesteren te maken.
Ze zijn allang wegquote:Op donderdag 7 januari 2021 08:55 schreef StateOfMind het volgende:
Zitten ze nu nog steeds in het Capitool, of zijn ze weg?
En in Kansas en Georgia, hoe is het daar (daar hadden ze toch ook gebouwen bezet)?
Capitool was gisteravond alweer leeg, het grootste deel vertrok met een lach op het gezicht na de rondleiding door het gebouw (zonder toezicht).quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:55 schreef StateOfMind het volgende:
Zitten ze nu nog steeds in het Capitool, of zijn ze weg?
En in Kansas en Georgia, hoe is het daar (daar hadden ze toch ook gebouwen bezet)?
Ik zag in verscheidene App-groepen ook al dit soort berichten circuleren ..quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:39 schreef Scrummie het volgende:
Ach, de eerste 'zwarte mensen waren veel anders behandelt!' berichten zijn ook aanwezig. Genoeg zwarte mensen gezien gister sowieso.
En dat je godverdorie de hele zomer halve steden afgebrand hebt zien worden met minimale weerstand van politie (en dodelijke slachtoffers) doet er dan even niet toe. Hypocriete debielen.
quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:57 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Ze zijn allang weg
Nu vooral thuis boehoe doen
Het was maar lafjes. Ik heb de popcorn op een gegeven moment maar weer opgeborgen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Capitool was gisteravond alweer leeg, het grootste deel vertrok met een lach op het gezicht na de rondleiding door het gebouw (zonder toezicht).
Waar het wel zo is dat de beveiliging van het capitool bij BLM enorm verschilde met de beveiliging van het capitool bij deze protesten, kan je daar inderdaad niet zomaar 1 2 3 uit concluderen dat 'als BLM dit gedaan had, er nu tal van dode afro-amerikanen in het capitool zouden liggen'. Dan spring je inderdaad wel een paar bruggetjes te ver over.quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:58 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik zag in verscheidene App-groepen ook al dit soort berichten circuleren ..
'White privilege is storming the Capitol and not getting shot'
'If BLM would do this, it would be mass murder'
Heel opmerkelijk allemaal weer. Het laat ook duidelijk zien dat dergelijke waanideeën, overgewaaid uit de VS, hier voet aan de grond hebben gekregen.
Afgeschoten om de pijn van het traangas te verlichtenquote:Op donderdag 7 januari 2021 08:58 schreef Fer het volgende:
3 doden door medische complicaties? +100kg Amerikanen die de excitement niet meer aan konden?
Het stelde allemaal niet veel voor nee. De zo gewenste revolutie door CNN en co kwam er niet, daar balen ze stevig van.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Het was maar lafjes. Ik heb de popcorn op een gegeven moment maar weer opgeborgen.
Dat bestormen kun je beter maar aan de Fransen overlaten
Maar dat Trump dan a la minuut op de televisie was gesprongen om het te veroordelen is wel vrij zeker. En natuurlijk zijn "fraud, landslide victory" en meer van die kreten, volgens mij zingt hij die nog onder de douche.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Waar het wel zo is dat de beveiliging van het capitool bij BLM enorm verschilde met de beveiliging van het capitool bij deze protesten, kan je daar inderdaad niet zomaar 1 2 3 uit concluderen dat 'als BLM dit gedaan had, er nu tal van dode afro-amerikanen in het capitool zouden liggen'. Dan spring je inderdaad wel een paar bruggetjes te ver over.
Huh wat? Dat was toch juist de kritiek op Trump deze zomer?quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:03 schreef Pheno het volgende:
Maar dat Trump dan a la minuut op de televisie was gesprongen om het te veroordelen is wel vrij zeker.
Het is ondertussen winter.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Huh wat? Dat was toch juist de kritiek op Trump deze zomer?
Dan zou hij het inderdaad al veroordeeld hebben voordat die lui überhaupt voor de trappen stonden. Ipv een filmpje van 1 minuut waarin hij 55 seconden met de daders sympathiseert en keihard 'fraude!' roept, om in de laatste paar seconden te vermelden dat ze toch alsjeblief naar huis moeten gaan.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:03 schreef Pheno het volgende:
[..]
Maar dat Trump dan a la minuut op de televisie was gesprongen om het te veroordelen is wel vrij zeker. En natuurlijk zijn "fraud, landslide victory" en meer van die kreten, volgens mij zingt hij die nog onder de douche.
Ditquote:Op donderdag 7 januari 2021 08:39 schreef Scrummie het volgende:
Ach, de eerste 'zwarte mensen waren veel anders behandelt!' berichten zijn ook aanwezig. Genoeg zwarte mensen gezien gister sowieso.
En dat je godverdorie de hele zomer halve steden afgebrand hebt zien worden met minimale weerstand van politie (en dodelijke slachtoffers) doet er dan even niet toe. Hypocriete debielen.
Die vergelijking wordt vaker gemaakt maar klopt niet. BLM protest was bij het Lincoln Memorial. Zelfde stad maar een heel andere plek. Er worden daar veel vaker grote demonstraties gehouden en de beveiliging bij BLM toen was niet anders dan normaal.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Waar het wel zo is dat de beveiliging van het capitool bij BLM enorm verschilde met de beveiliging van het capitool bij deze protesten
Die hadden in ieder geval niet met dom geweld het Capitool bestormd.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:23 schreef Federer-fan het volgende:
Stel nou dat het andersom was geweest en dat Trump had gewonnen maar Democraten er diep van overtuigd waren dat er was gefraudeerd en dat rechtszaken niet hielpen. Wat hadden zij dan gedaan? Zouden ze dan allemaal zeggen "We moeten het accepteren?"
Blijkbaar heel normaal als we de rechtse wappies hier op fok moeten geloven.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:16 schreef Pheno het volgende:
Ik vind het vooral pijnlijk. Maar je ziet het niet alleen in Amerika, ook hier worden mensen gehersenspoeld door Twitteraars, vloggers en weet ik wat meer die complottheorieën maar blijven herhalen. Tel daarbij Youtube en co op die je nog meer voer geven als je complottheorieën bekijkt en je gaat het vanzelf geloven. Daarom hebben we hier mensen die op pannen slaan tijdens een mededeling van Rutte of ministers uitmaken voor pedofiel
https://www.nu.nl/sport-o(...)tool-bestormers.htmlquote:Spelers en coaches in de NBA hebben woensdagavond geschokt gereageerd op de bestorming van het Amerikaanse Capitool in Washington. Er heerst met name frustratie over de relatief zachte aanpak van de aanhangers van Donald Trump, in vergelijking met de manier waarop Black Lives Matter-demonstranten recent werden behandeld.
Dat is al gebeurd in 2000. Nogal een domme post dit.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:23 schreef Federer-fan het volgende:
Stel nou dat het andersom was geweest en dat Trump had gewonnen maar Democraten er diep van overtuigd waren dat er was gefraudeerd en dat rechtszaken niet hielpen. Wat hadden zij dan gedaan? Zouden ze dan allemaal zeggen "We moeten het accepteren?"
Zoals bij Bush vs Gore?quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:23 schreef Federer-fan het volgende:
Nee, dan krijg je 4 jaar lang gezeik over Rusland.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:23 schreef Federer-fan het volgende:
NBA is echt een belachelijke organisatie ja.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/sport-o(...)tool-bestormers.html![]()
![]()
![]()
Compleet losgerukt van de realiteit, deze mensen.
Lijkt me toch dat dat meer vanuit spelers en coaches komt (zoals ook genoemd in die post) dan door de bazen van de NBA.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
NBA is echt een belachelijke organisatie ja.
Ik moest meer denken aan de film Idiocracy.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:25 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
jongens, dit is beter dan Netflix. Vooral die gozer in dat berepak en met smink op. Iconisch. Hollywood live in het Capitol
Die laten het niet alleen toe maar moedigen het ook aan. Allemaal mediacircus natuurlijk.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Lijkt me toch dat dat meer vanuit spelers en coaches komt (zoals ook genoemd in die post) dan door de bazen van de NBA.
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:23 schreef Federer-fan het volgende:
Dit. Er wordt te veel gepolariseerd vanuit de media. Niemand heeft er meer vertrouwen in.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:23 schreef Federer-fan het volgende:
Wellicht? Is de NBA organisatie niet eenzelfde soort rijke blanke mannen clubje als de NFL? Lijkt me dan sterk dat die zoiets aanmoedigen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die laten het niet alleen toe maar moedigen het ook aan. Allemaal mediacircus natuurlijk.
Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat de Trump aanhang blijft bestaan en dat hij deze doldwaze groep Amerikanen zo weer kan oproepen het senaat te bestormen wetende dat het ze eerder gelukt is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat niet veranderd is na gisteren hoor. Waarschijnlijk gaan ze volhouden dat het een vreedzaam protest was en dat de MSM het zeer eenzijdig belichten.
Je bedoeld dat al die rechters allemaal zo anti Trump zijn dat ze elke rechtszaak in zijn nadeel hebben beslist.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:31 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dit. Er wordt te veel gepolariseerd vanuit de media. Niemand heeft er meer vertrouwen in.
Er is in 2000 letterlijk eenzelfde gezeik geweest over fraude toen Gore van Bush verloor, en dat is bij gebrek aan bewijs toen ook gewoon massaal en zonder gezeik geaccepteerd door de democraten.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:31 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dit. Er wordt te veel gepolariseerd vanuit de media. Niemand heeft er meer vertrouwen in.
Ik denk dat het democratische deel van de bevolking doorgaans wat meer vertrouwen in de democratie heeft.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:23 schreef Federer-fan het volgende:
Dat hebben we gezien in 2000.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:23 schreef Federer-fan het volgende:
In de POL reeks zag je sommige users gisteravond al 'ik zie toch gewoon een vreedzaam proces hoor' posten. Maar het is toch vrij simpel om dat, met de overdaad van beeldmateriaal, meteen naar het rijk der fabelen te verwijzen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb me kostelijk vermaakt ja. Wat een mongolenquote:Op donderdag 7 januari 2021 09:25 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
jongens, dit is beter dan Netflix. Vooral die gozer in dat berepak en met smink op. Iconisch. Hollywood live in het Capitol
of dreigen ziekenhuizen te bestormen om te "bewijzen" dat de IC's helemaal niet vol liggenquote:Op donderdag 7 januari 2021 09:16 schreef Pheno het volgende:
Ik vind het vooral pijnlijk. Maar je ziet het niet alleen in Amerika, ook hier worden mensen gehersenspoeld door Twitteraars, vloggers en weet ik wat meer die complottheorieën maar blijven herhalen. Tel daarbij Youtube en co op die je nog meer voer geven als je complottheorieën bekijkt en je gaat het vanzelf geloven. Daarom hebben we hier mensen die op pannen slaan tijdens een mededeling van Rutte of ministers uitmaken voor pedofiel
Mostly peaceful, but fiery was het wel ja.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:35 schreef probeer het volgende:
[..]
In de POL reeks zag je sommige users gisteravond al 'ik zie toch gewoon een vreedzaam proces hoor' posten. Maar het is toch vrij simpel om dat, met de overdaad van beeldmateriaal, meteen naar het rijk der fabelen te verwijzen.
Edit: Ok, door één user.
En als die user vreedzaam echt gelijk stelt met 'de boel met geweld binnendringen en flink slopen' dan hoop ik voor hem dat hij toch nooit thuis een feestje geeft.
Ik deel je verschrikking. Maarja, je hebt nou eenmaal van die mensen ..quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:38 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
zoute popcorn![]()
![]()
Ze strooien toch ook geen suiker op de weg bij vorst
Weet jij hoeveel nutteloze rechtszaken de democraten hebben gevoerd? Daar hebben de media het niet over.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:34 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je bedoeld dat al die rechters allemaal zo anti Trump zijn dat ze elke rechtszaak in zijn nadeel hebben beslist.
Weet jij het?quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:45 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Weet jij hoeveel nutteloze rechtszaken de democraten hebben gevoerd? Daar hebben de media het niet over.
En waarom hebben de media het daar niet over? Kom maar met dat nieuws. Ik ben benieuwd naar je bron.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:45 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Weet jij hoeveel nutteloze rechtszaken de democraten hebben gevoerd? Daar hebben de media het niet over.
Je weet er niet eens van? Dat zegt genoeg.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:47 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En waarom hebben de media het daar niet over? Kom maar met dat nieuws. Ik ben benieuwd naar je bron.
What about?quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:45 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
We willen aantallen, onderwerpen en uitslagen. Kom, je hebt A gezegd, nu dan ook B.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:50 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Je weet er niet eens van? Dat zegt genoeg.
Wil je me dan even inlichten aub.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:50 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Je weet er niet eens van? Dat zegt genoeg.
Tjongejongejonge.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:50 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wil je me dan even inlichten aub.
Niet om vervelend te doen, maar je bent een beetje door de mand aan het vallen op dit moment.quote:
Nee, die waren de winkels van kleine middenstanders gaan plunderen. Wat dat betreft zijn de Trump-aanhangers toch wel wat oprechter en dapperder.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Die hadden in ieder geval niet met dom geweld het Capitool bestormd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |