Ja, want het aantal doden is het probleemquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:47 schreef Scooteraar het volgende:
Zoals ik net zei in KLB: waarom een vaccin? Er zijn ongeveer ~1000 mensen jonger dan 70 jaar overleden in 2020.
Denk na, mensen...
Het is maar waar je je druk om maaktquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:51 schreef IW2B het volgende:
[..]
Geert is daar inderdaad een uitzondering op, krijgt bijna een matje in zijn nek. Maar die hamert er dan ook continu op dat de 'elite' zich anders gedraagt dan de 'gewone burger'. Ben geen Wilders fan maar dat siert hem wel dat hij zich er aan houd... maar kijk eens naar bijvoorbeeld dé twee... Rutte en De Jonge. Beiden toch echt wel duidelijk meerdere malen bijgeknipt tijdens deze lockdown periode. Rutte is alleenstaand en de vrouw van De Jonge is maatschappelijk medewerkster, geen kapster.
Misschien zijn 2500 ziekenhuisbedden op 18 miljoen mensen een beetje weinig?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:52 schreef JustinK het volgende:
[..]
Ja, want het aantal doden is het probleem
Denk na mensen...
En het zorgpersoneel wat daarbij hoort groeit aan een boom?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:58 schreef Scooteraar het volgende:
[..]
Misschien zijn 2500 ziekenhuisbedden op 18 miljoen mensen een beetje weinig?
Regel beademingsapparatuur, wat extra bedden en we zijn er. Enkel de echte risicogroepen zouden het vaccin moeten nemen.
Alleen is het personeel het probleem.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:58 schreef Scooteraar het volgende:
[..]
Misschien zijn 2500 ziekenhuisbedden op 18 miljoen mensen een beetje weinig?
Regel beademingsapparatuur, wat extra bedden en we zijn er. Enkel de echte risicogroepen zouden het vaccin moeten nemen.
Winkels dichtgooien waarvan de producten ook liggen in andere winkels die vervolgens wél open blijven is inderdaad tamelijk onnozel.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wordt gewoon verlengd tot half februari zoals iedereen op 14 december al verwachtte.
Nog meer winkels dicht snap ik alleen niet, enige wat je bereikt is dat het daardoor nog drukker wordt in supermarkten en winkels die wel open blijven.
-BNW-quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:59 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
En het zorgpersoneel wat daarbij hoort groeit aan een boom?
Dit ja, en veel van het huidige personeel loopt inmiddels op hun tandvlees.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:59 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
En het zorgpersoneel wat daarbij hoort groeit aan een boom?
Het komt op mij over als enorme symboolpolitiek. Zeker het sluiten van hotels. Hoeveel mensen komen daar überhaupt nog op het moment? En als het dan kennelijk zoveel verschil maakt, waarom die boel dan niet meteen ook op 14 dec dicht gegooid?quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Winkels dichtgooien waarvan de producten ook liggen in andere winkels die vervolgens wél open blijven is inderdaad tamelijk onnozel.
Op mij ook. Hoe het daadwerkelijk rondgaat - althans hoe ik het uit mijn omgeving zoal meekrijg en wat overigens de cijfers ook aantonen - is gewoon in de familie- en vriendensfeer. Even een avondje gezellig zitten, bezoekje van die en die, etc. Ik snap dat daar weinig tegen te doen is, maar erken dat op z'n minst gewoon.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het komt op mij over als enorme symboolpolitiek. Zeker het sluiten van hotels. Hoeveel mensen komen daar überhaupt nog op het moment? En als het dan kennelijk zoveel verschil maakt, waarom die boel dan niet meteen ook op 14 dec dicht gegooid?
Er bekruipt mij het gevoel dat ze vooral elke keer 'iets willen doen' en daarom maar telkens nog wat (minimale) dingen achter de hand houden zodat ze weer iets kunnen sluiten per persco.
Lijkt me in andere landen ook de grootste spreider. Is daar nog aanpak die kan helpen?quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:12 schreef galantis het volgende:
[..]
Op mij ook. Hoe het daadwerkelijk rondgaat - althans hoe ik het uit mijn omgeving zoal meekrijg en wat overigens de cijfers ook aantonen - is gewoon in de familie- en vriendensfeer. Even een avondje gezellig zitten, bezoekje van die en die, etc. Ik snap dat daar weinig tegen te doen is, maar erken dat op z'n minst gewoon.
Roofbouw? De zorguitgaven zijn gestegen de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:04 schreef Scooteraar het volgende:
[..]
Misschien dat de roofbouw op ons zorgsysteem een vooropgezet plan was? Zomaar een idee. Wie schreeuwt eigenlijk het hardst dat de zorg onbetaalbaar zou zijn?
Daar zit je dan met een regel van max zoveel km van huis, wat nog enigszins te controleren valt, maar als je familie/kennissen in dezelfde stad wonen schiet dat ook niet echt op.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:13 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Lijkt me in andere landen ook de grootste spreider. Is daar nog aanpak die kan helpen?
Avondklok vrees ik voorquote:Op woensdag 6 januari 2021 11:13 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Lijkt me in andere landen ook de grootste spreider. Is daar nog aanpak die kan helpen?
Het is gewoon uitzingen tot half maart als het voorjaar eraan komt en het virusseizoen ten einde raakt. Daar gaat verder weinig meer aan bijdragen bovenop wat we nu al doen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Daar zit je dan met een regel van max zoveel km van huis, wat nog enigszins te controleren valt, maar als je familie/kennissen in dezelfde stad wonen schiet dat ook niet echt op.
Inderdaad, het blijft rommelen in de marge en kiezen tussen megakut en ultrakut.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is gewoon uitzingen tot half maart als het voorjaar eraan komt en het virusseizoen ten einde raakt. Daar gaat verder weinig meer aan bijdragen bovenop wat we nu al doen.
Het gaat niet zo zeer om het aantal doden. Maar om de overbelasting van de ziekenhuizen en de zorg. Wat ook nog niet in de cijfers zit is het uitvallen of afschalen van de acute gezondheidszorg. Dat is het probleem als je even goed nadenkt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:47 schreef Scooteraar het volgende:
Zoals ik net zei in KLB: waarom een vaccin? Er zijn ongeveer ~1000 mensen jonger dan 70 jaar overleden in 2020.
Rutte en De Jonge zijn echt wel slim genoeg om hun haar niet door een kapster te laten knippen. Anders wordt het weer een rel (net als de bruiloft van Grapperhaus).quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:51 schreef IW2B het volgende:
[..]
Geert is daar inderdaad een uitzondering op, krijgt bijna een matje in zijn nek. Maar die hamert er dan ook continu op dat de 'elite' zich anders gedraagt dan de 'gewone burger'. Ben geen Wilders fan maar dat siert hem wel dat hij zich er aan houd... maar kijk eens naar bijvoorbeeld dé twee... Rutte en De Jonge. Beiden toch echt wel duidelijk meerdere malen bijgeknipt tijdens deze lockdown periode. Rutte is alleenstaand en de vrouw van De Jonge is maatschappelijk medewerkster, geen kapster.
Je moet vooral op de bakkebaarden letten, bovenop is het wat langer dan normaal dat klopt, maar de bakkenbaarden zijn nog steeds net zo kort, en ook achter plukt er niets. Dus er wordt wel degelijk iets getrimmed.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Rutte en De Jonge zijn echt wel slim genoeg om hun haar niet door een kapster te laten knippen. Anders wordt het weer een rel (net als de bruiloft van Grapperhaus).
De Jonge liet zijn haar door zijn vrouw knippen, en Rutte liet zijn haar gewoon groeien.
Geenstijl had er foto's van:
[ afbeelding ]
https://www.geenstijl.nl/5153221/knipgoud/
Door dit soort zogenaamde deskundigen uit de zorg. Die niks toe voegen en bakken met geld kosten. Gaat de zorg naar de kloten.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Roofbouw? De zorguitgaven zijn gestegen de afgelopen jaren.
Meld je aan bij de zorg. Kenners zoals jou kunnen ze goed gebruiken.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:44 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Door dit soort zogenaamde deskundigen uit de zorg. Die niks toe voegen en bakken met geld kosten. Gaat de zorg naar de kloten.
En dan volg je op de achtergrond een of ander praatprogramma en dan zitten er 2 van die wijven aan tafel die echt alleen maar dom zitten te ouwehoeren over hoe de vaccinaties logistiek geregeld moeten worden en hoe zorgvuldig we moeten zijn etc etc...
Van die wijven die echt niks, maar dan ook echt H-E-L-E-M-A-A-L niks toevoegen aan de zorg, maar ongetwijfeld een dik salaris meepakken uit de zorgruif van 100 miljard per jaar of zo? Het ergste is nog wel dat er veel meer van dat soort parasieten uit de zorgruif mee zit te vreten, waardoor de zorg onbetaalbaar wordt en zorgverleners totaal worden uitgeknepen.
Maar ze hadden het druk hoor, want de mailbox zat wel elke dag helemaal vol!
Nou, nou, poeh, poeh
Ik heb het maar afgezet... Zoveel totale incompetentie, maar ze vinden zichzelf waarschijnlijk onmetelijk belangrijk...
Wat een land...
Bakkebaarden trimmen kan iedereen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:43 schreef IW2B het volgende:
[..]
Je moet vooral op de bakkebaarden letten, bovenop is het wat langer dan normaal dat klopt, maar de bakkenbaarden zijn nog steeds net zo kort, en ook achter plukt er niets. Dus er wordt wel degelijk iets getrimmed.
Wel grappig stukje trouwens van GeenStijl, moest best lachen toen Grapperhaus gechecked werd...
Dit is niet mijn verhaal, maar een quote uit een ander topic. Het is gewoon een feit dat er veel zogenaamde deskundigen zijn die aan het zorgbudget infuus zitten. Dit is ook in andere sectoren aan de gang. Allemaal kulbaantjes waar de individuen enkel zelf beter wat worden. En geen enkel maatschappelijk belang dienen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:45 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Meld je aan bij de zorg. Kenners zoals jou kunnen ze goed gebruiken.
Besmettingsrisico buiten is te verwaarlozen. Als je alle buitenactiviteiten verbiedt, gaan mensen de hele avond bij elkaar binnen zitten. Dát is het probleem, niet een wandeling in het park met een groepje.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:43 schreef Vasilevski het volgende:
Sowieso is dit leuk omdat je dan in april weer ophef krijgt à la: "Het was te druk in het park!"
Sowieso een coffee to go willen halen in deze tijden snap ik dan weer niet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Besmettingsrisico buiten is te verwaarlozen. Als je alle buitenactiviteiten verbiedt, gaan mensen de hele avond bij elkaar binnen zitten. Dát is het probleem, niet een wandeling in het park met een groepje.
Sowieso is dat hele 'te druk buiten' onzin, dat is maar net hoe je foto neemt: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ectief-inzoomen-lens
Zelfde moment, zelfde plaats, zelfde rij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ook niet. De restaurants hier doen ook aan afhaalkoffie. Dan zie je in het weekend 's morgens allemaal groepen wielrenners op een kluitje onder de luifel staanquote:Op woensdag 6 januari 2021 12:18 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Sowieso een coffee to go willen halen in deze tijden snap ik dan weer niet.
15 kilometer is veel te veel als het vrije tijd betreft 1,5 kilometer is meer dan genoeg.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:07 schreef hjansen82 het volgende:
De extra maatregelen :
Avond klok van 22.00 tot 6.00
Alle hotels gesloten voor recreatieve overnachtingen
Niet verder dan 15 km uit de woonplaats, behalve cruciale beroepen
Alle winkels dicht behalve supermarkten en andere cruciale winkels. Bouwmarkten compleet dicht
Afhaalketens zoals MCDonalds en Burger King ook dicht. Want er komen teveel burgers op af.
Het gaat niet om het aantal, het probleem is dat je niet meteen dood neervalt als een coronabesmetting problemen oplevert.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:47 schreef Scooteraar het volgende:
O ja leuk ik doe meequote:Op woensdag 6 januari 2021 11:43 schreef Vasilevski het volgende:
Wat je nog kunt doen is het verbieden van afhaal bij koffietentjes en dergelijke. Dat je alleen nog substantiële maaltijden mag afhalen bij restaurants en cafetaria om thuis op te eten. Nu is het zo dat in het park dikke rijen staan bij de koffietent, met hooguit een meter tussen de mensen.
Ik ben hier niet voor trouwens, maar als we toch de weg van repressie kiezen, is het leuk om er een beetje over te brainstormen.Feit blijft dat het natuurlijk heel raar is dat afhaal van alcohol zoals glühwein niet meer mag, maar koffie en thee wel. In beide gevallen is het een verkapte horeca, is het een uitje waar mensen met meer dan 2 man naartoe gaan, en ontstaan er ophopingen waarbij moeilijk afstand kan worden gehouden en de regels ivm groepsvorming buiten worden genegeerd. Of het middel nu alcohol of cafeïne is lijkt me dan niet zo boeiend.
Sowieso is dit leuk omdat je dan in april weer ophef krijgt à la: "Het was te druk in het park!"
Nee, Hugo de Jonge is de opperwappie....quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:27 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
hier de opperwappie voor jou: https://www.metronieuws.n(...)m-engel-aangehouden/
hep op feesboek gestaan zeker.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:03 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nee, Hugo de Jonge is de opperwappie....
Ik woon 500m van de Duitse grens.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:54 schreef vosss het volgende:
Duitsland is verlengd. Wij doen alles wat Duitsland doet omdat we zelf geen beslissingen kunnen nemen. Dus hier zal ook wel gewoon verlengd worden.
Hoezo moeten alle levensmiddelen winkels die geen supermarkt zijn dicht ?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:05 schreef Wantie het volgende:
Dat geldt voor alle levensmiddelen winkels die geen supermarkt zijn.
Overigens lijkt het me niet slim om apotheken te laten overspoelen met klanten die drogisterijproducten nodig hebben.
Hoezo is een slager of bakker niet essentieel ?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:24 schreef bianconeri het volgende:
Omdat een bakker en slager niet essentieel zijn, zo simpel is het.
Kruidvat overigens in mijn ogen ook niet. Etos vind ik ook niet, maar goed dat is nog iets beter te verkopen..
Zit je bij de supermarkt lobby ofzo ?quote:Haal gewoon alles bij een supermarkt en klaar ben je.
Hoezo is het niet de bedoeling dat overal en nergens mensen rond gaan slenteren ?quote:Het is niet de bedoeling dat overal en nergens mensen rond gaan slenteren en nog weer drukte ontstaat. Een bakker en slager leveren niets speciaals.
En dat vind ik met de Kruidvat ook
Nee, dat Hugo de Jonge en ook Mark Rutte een Wappie en Viruswaanzinnige is, dat maken ze elke keer duidelijk als er weer nieuwe maatregelen komen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:09 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
hep op feesboek gestaan zeker.
Precies, want dat doet immers geen enkel landquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:21 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nee, dat Hugo de Jonge en ook Mark Rutte een Wappie en Viruswaanzinnige is, dat maken ze elke keer duidelijk als er weer nieuwe maatregelen komen.
Alles draait bij hun om het Coronavirus, daar moet alles voor wijken.
Daar worden rechten en vrijheden voor ingeperkt, daar moeten tienduizenden bedrijven voor dicht
Dan ben je gewoon waanzinnig als je zoiets beslist, een Viruswaanzinnige ben je dan, een Wappie
Hoeft van mij niet hoorquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:17 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik woon 500m van de Duitse grens.
Daar is de Posten Börse winkel gewoon open, dat is een soort van Action waar ze restpartijen meuk verkopen, maar ook kerstspullen, tuinspullen etc
Toen ik er net voor kerst was zag ik dat ze 'opeens' ook aardappelen verkochten, want dan zijn ze nog een beetje meer essentieel![]()
De Grenzlandmarkt is ook open daar, soort van Welkoop, maar daar kun je ook automaterialen, ijzerwaren en bouwmaterialen kopen, en windbuksen![]()
Want ja, daar verkopen ze ook diervoeding, dus zijn ze essentieel.....
[..]
Hoezo moeten alle levensmiddelen winkels die geen supermarkt zijn dicht ?
Wat maakt het nu uit voor de besmettingen, dan maakt het toch niet of je naar de bakker, slager, kaasboer en viswinkel gaat of naar de supermarkt toch ? (ach, wat zeg ik nu, we weten allemaal dat het symbolisch is en helemaal niet om besmettingen gaat...)
[..]
Hoezo is een slager of bakker niet essentieel ?
Ze verkopen brood en vlees, hoe meer essentieel wil je het hebben ??
[..]
Zit je bij de supermarkt lobby ofzo ?
De supermarkten hebben dit jaar al torenhoge winsten gemaakt, mag een kleine zelfstandige bakker of slager ook wat verdienen, of moeten die allemaal dicht en interen op hun reserves wat jou betreft ?
[..]
Hoezo is het niet de bedoeling dat overal en nergens mensen rond gaan slenteren ?
Daar is toch niets mis mee ?
Door 'drukte' buiten in de straat wordt niemand besmet, dat is allang bekend....
Pak ze maar aan die roverheid!!quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:21 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nee, dat Hugo de Jonge en ook Mark Rutte een Wappie en Viruswaanzinnige is, dat maken ze elke keer duidelijk als er weer nieuwe maatregelen komen.
Alles draait bij hun om het Coronavirus, daar moet alles voor wijken.
Daar worden rechten en vrijheden voor ingeperkt, daar moeten tienduizenden bedrijven voor dicht
Dan ben je gewoon waanzinnig als je zoiets beslist, een Viruswaanzinnige ben je dan, een Wappie
Is dit een (educated) gok of is dit weer iets uitgelekt? Kan me namelijk niet voorstellen dat ze dit daadwerkelijk gaan doorvoerenquote:Op woensdag 6 januari 2021 11:07 schreef hjansen82 het volgende:
De extra maatregelen :
Avond klok van 22.00 tot 6.00
Alle hotels gesloten voor recreatieve overnachtingen
Niet verder dan 15 km uit de woonplaats, behalve cruciale beroepen
Alle winkels dicht behalve supermarkten en andere cruciale winkels. Bouwmarkten compleet dicht
Afhaalketens zoals MCDonalds en Burger King ook dicht. Want er komen teveel burgers op af.
Die kwetsbare gezinnen waren voor corona ook al zorgelijk.quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:53 schreef quirina het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)ijdens-lockdown.html
Juist kinderen uit kwetsbare gezinnen moeten echt naar school. Er is door de lockdown zoveel minder zicht op.
Dat is heel erg zorgelijk en ik merk dat de regering hier totaal geen oog voor heeft om deze groepen mensen de ondersteuning te geven die heel erg noodzakelijk is juist nu.
Ja maar nu helemaal. Kennis werkt voor die mensen. Is echt geen zicht meer op.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:40 schreef vipergts het volgende:
[..]
Die kwetsbare gezinnen waren voor corona ook al zorgelijk.
Dat er een speciale oplossing voor dat soort gevallen wordt bedacht: prima. Maar dat scholen weer open zouden moeten puur vanwege deze gevallen lijkt me absoluut niet verstandig. Kind met het badwater weggooien en zo.quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:53 schreef quirina het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)ijdens-lockdown.html
Juist kinderen uit kwetsbare gezinnen moeten echt naar school. Er is door de lockdown zoveel minder zicht op.
Dat is heel erg zorgelijk en ik merk dat de regering hier totaal geen oog voor heeft om deze groepen mensen de ondersteuning te geven die heel erg noodzakelijk is juist nu.
Maar toen waren de kinderen nog urenlang veilig op school. Nu zitten ze de hele dag in de shit.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:40 schreef vipergts het volgende:
Die kwetsbare gezinnen waren voor corona ook al zorgelijk.
Er is nu eenmaal geen pasklare oplossing voor iedereen. Er zal altijd een groep zijn die er harder onder te lijden heeft zelf op de extreem lange termijn. Is het leuk of eerlijk nee maar wel realiteit.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar toen waren de kinderen nog urenlang veilig op school. Nu zitten ze de hele dag in de shit.
Dat klopt ik heb me vlak voor corona aangemeld als vitalis vrijwiller dan breng je tijd door met zulke kinderen. Daar zien ze de bui nu ook al hangen. Die kinderen verdwijnen nu van de radar en straks komt er een hele golf van ellende. Ik zie dit ook niet zozeer als een nu probleem maar veel meer als een probleem voor straks. Natuurlijk hebben ze wat aan een schooldag maar ook na corona blijven die gezinnen kwetsbaar zelf als wij er al lang weer op los levenquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:46 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Ja maar nu helemaal. Kennis werkt voor die mensen. Is echt geen zicht meer op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |