abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197240961
Denken jullie dat komende 19 januari de lockdown verlengd wordt?
  woensdag 6 januari 2021 @ 10:47:43 #2
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_197241044
Zoals ik net zei in KLB: waarom een vaccin? Er zijn ongeveer ~1000 mensen jonger dan 70 jaar overleden in 2020.

[ Bericht 11% gewijzigd door miss_sly op 06-01-2021 11:38:30 ]
  woensdag 6 januari 2021 @ 10:48:15 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197241051
Wordt gewoon verlengd tot half februari zoals iedereen op 14 december al verwachtte.

Nog meer winkels dicht snap ik alleen niet, enige wat je bereikt is dat het daardoor nog drukker wordt in supermarkten en winkels die wel open blijven.
pi_197241112
quote:
80s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:47 schreef Scooteraar het volgende:
Zoals ik net zei in KLB: waarom een vaccin? Er zijn ongeveer ~1000 mensen jonger dan 70 jaar overleden in 2020.

Denk na, mensen...
Ja, want het aantal doden is het probleem :')

[ Bericht 2% gewijzigd door miss_sly op 06-01-2021 11:38:41 ]
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_197241184
quote:
16s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:51 schreef IW2B het volgende:

[..]

Geert is daar inderdaad een uitzondering op, krijgt bijna een matje in zijn nek. Maar die hamert er dan ook continu op dat de 'elite' zich anders gedraagt dan de 'gewone burger'. Ben geen Wilders fan maar dat siert hem wel dat hij zich er aan houd... maar kijk eens naar bijvoorbeeld dé twee... Rutte en De Jonge. Beiden toch echt wel duidelijk meerdere malen bijgeknipt tijdens deze lockdown periode. Rutte is alleenstaand en de vrouw van De Jonge is maatschappelijk medewerkster, geen kapster.
Het is maar waar je je druk om maakt ;)
Ze mogen toch ook een visagist gebruiken voor een tv optreden? Dan kan je net zo goed even knippen.
  woensdag 6 januari 2021 @ 10:58:51 #6
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_197241187
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:52 schreef JustinK het volgende:

[..]

Ja, want het aantal doden is het probleem :')

Denk na mensen...
Misschien zijn 2500 ziekenhuisbedden op 18 miljoen mensen een beetje weinig?

Regel beademingsapparatuur, wat extra bedden en we zijn er. Enkel de echte risicogroepen zouden het vaccin moeten nemen.
pi_197241197
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:58 schreef Scooteraar het volgende:

[..]

Regel beademingsapparatuur, wat extra bedden en we zijn er. Enkel de echte risicogroepen zouden het vaccin moeten nemen.
En het zorgpersoneel wat daarbij hoort groeit aan een boom?
pi_197241243
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:58 schreef Scooteraar het volgende:

[..]

Alleen is het personeel het probleem.
En daarmee los je het probleem natuurlijk niet op. Als je dan alle beperkingen opheft, dan loopt het zo snel uit de klauwen dat je om de paar dagen een verdubbeling van de ziekenhuisopnames hebt (zie 1e golf). Of je dan 2500 of 5000 bedden hebt, maakt dan ook niet heel veel meer uit.
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_197241263
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wordt gewoon verlengd tot half februari zoals iedereen op 14 december al verwachtte.

Nog meer winkels dicht snap ik alleen niet, enige wat je bereikt is dat het daardoor nog drukker wordt in supermarkten en winkels die wel open blijven.
Winkels dichtgooien waarvan de producten ook liggen in andere winkels die vervolgens wél open blijven is inderdaad tamelijk onnozel.
I'll give you something to do
  woensdag 6 januari 2021 @ 11:04:56 #10
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_197241264
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:59 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

-BNW-

[ Bericht 13% gewijzigd door miss_sly op 06-01-2021 11:37:08 ]
  Moderator woensdag 6 januari 2021 @ 11:06:33 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_197241280
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:59 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Dit ja, en veel van het huidige personeel loopt inmiddels op hun tandvlees.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_197241292
De extra maatregelen :

Avond klok van 22.00 tot 6.00
Alle hotels gesloten voor recreatieve overnachtingen
Niet verder dan 15 km uit de woonplaats, behalve cruciale beroepen
Alle winkels dicht behalve supermarkten en andere cruciale winkels. Bouwmarkten compleet dicht
Afhaalketens zoals MCDonalds en Burger King ook dicht. Want er komen teveel burgers op af :).

[ Bericht 3% gewijzigd door hjansen82 op 06-01-2021 11:08:23 (fout) ]
Check it out
  woensdag 6 januari 2021 @ 11:07:25 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197241295
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:04 schreef galantis het volgende:

[..]

Winkels dichtgooien waarvan de producten ook liggen in andere winkels die vervolgens wél open blijven is inderdaad tamelijk onnozel.
Het komt op mij over als enorme symboolpolitiek. Zeker het sluiten van hotels. Hoeveel mensen komen daar überhaupt nog op het moment? En als het dan kennelijk zoveel verschil maakt, waarom die boel dan niet meteen ook op 14 dec dicht gegooid?

Er bekruipt mij het gevoel dat ze vooral elke keer 'iets willen doen' en daarom maar telkens nog wat (minimale) dingen achter de hand houden zodat ze weer iets kunnen sluiten per persco.
pi_197241384
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het komt op mij over als enorme symboolpolitiek. Zeker het sluiten van hotels. Hoeveel mensen komen daar überhaupt nog op het moment? En als het dan kennelijk zoveel verschil maakt, waarom die boel dan niet meteen ook op 14 dec dicht gegooid?

Er bekruipt mij het gevoel dat ze vooral elke keer 'iets willen doen' en daarom maar telkens nog wat (minimale) dingen achter de hand houden zodat ze weer iets kunnen sluiten per persco.
Op mij ook. Hoe het daadwerkelijk rondgaat - althans hoe ik het uit mijn omgeving zoal meekrijg en wat overigens de cijfers ook aantonen - is gewoon in de familie- en vriendensfeer. Even een avondje gezellig zitten, bezoekje van die en die, etc. Ik snap dat daar weinig tegen te doen is, maar erken dat op z'n minst gewoon.
pi_197241396
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:12 schreef galantis het volgende:

[..]

Op mij ook. Hoe het daadwerkelijk rondgaat - althans hoe ik het uit mijn omgeving zoal meekrijg en wat overigens de cijfers ook aantonen - is gewoon in de familie- en vriendensfeer. Even een avondje gezellig zitten, bezoekje van die en die, etc. Ik snap dat daar weinig tegen te doen is, maar erken dat op z'n minst gewoon.
Lijkt me in andere landen ook de grootste spreider. Is daar nog aanpak die kan helpen?
  woensdag 6 januari 2021 @ 11:15:42 #16
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197241424
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:04 schreef Scooteraar het volgende:

[..]

Misschien dat de roofbouw op ons zorgsysteem een vooropgezet plan was? Zomaar een idee. Wie schreeuwt eigenlijk het hardst dat de zorg onbetaalbaar zou zijn?
Roofbouw? De zorguitgaven zijn gestegen de afgelopen jaren. :{
pi_197241430
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:13 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Lijkt me in andere landen ook de grootste spreider. Is daar nog aanpak die kan helpen?
Daar zit je dan met een regel van max zoveel km van huis, wat nog enigszins te controleren valt, maar als je familie/kennissen in dezelfde stad wonen schiet dat ook niet echt op.
pi_197241449
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:13 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Avondklok vrees ik voor -O-
  woensdag 6 januari 2021 @ 11:19:25 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197241477
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:16 schreef galantis het volgende:

[..]

Daar zit je dan met een regel van max zoveel km van huis, wat nog enigszins te controleren valt, maar als je familie/kennissen in dezelfde stad wonen schiet dat ook niet echt op.
Het is gewoon uitzingen tot half maart als het voorjaar eraan komt en het virusseizoen ten einde raakt. Daar gaat verder weinig meer aan bijdragen bovenop wat we nu al doen.
pi_197241513
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is gewoon uitzingen tot half maart als het voorjaar eraan komt en het virusseizoen ten einde raakt. Daar gaat verder weinig meer aan bijdragen bovenop wat we nu al doen.
Inderdaad, het blijft rommelen in de marge en kiezen tussen megakut en ultrakut.
  woensdag 6 januari 2021 @ 11:26:33 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197241589
quote:
80s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:47 schreef Scooteraar het volgende:

Het gaat niet zo zeer om het aantal doden. Maar om de overbelasting van de ziekenhuizen en de zorg. Wat ook nog niet in de cijfers zit is het uitvallen of afschalen van de acute gezondheidszorg. Dat is het probleem als je even goed nadenkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 06-01-2021 11:39:56 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197241613
quote:
16s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:51 schreef IW2B het volgende:

[..]

Geert is daar inderdaad een uitzondering op, krijgt bijna een matje in zijn nek. Maar die hamert er dan ook continu op dat de 'elite' zich anders gedraagt dan de 'gewone burger'. Ben geen Wilders fan maar dat siert hem wel dat hij zich er aan houd... maar kijk eens naar bijvoorbeeld dé twee... Rutte en De Jonge. Beiden toch echt wel duidelijk meerdere malen bijgeknipt tijdens deze lockdown periode. Rutte is alleenstaand en de vrouw van De Jonge is maatschappelijk medewerkster, geen kapster.
Rutte en De Jonge zijn echt wel slim genoeg om hun haar niet door een kapster te laten knippen. Anders wordt het weer een rel (net als de bruiloft van Grapperhaus).

De Jonge liet zijn haar door zijn vrouw knippen, en Rutte liet zijn haar gewoon groeien.

Geenstijl had er foto's van:

https://www.geenstijl.nl/5153221/knipgoud/
  woensdag 6 januari 2021 @ 11:43:10 #23
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_197241818
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Rutte en De Jonge zijn echt wel slim genoeg om hun haar niet door een kapster te laten knippen. Anders wordt het weer een rel (net als de bruiloft van Grapperhaus).

De Jonge liet zijn haar door zijn vrouw knippen, en Rutte liet zijn haar gewoon groeien.

Geenstijl had er foto's van:

[ afbeelding ]
https://www.geenstijl.nl/5153221/knipgoud/
Je moet vooral op de bakkebaarden letten, bovenop is het wat langer dan normaal dat klopt, maar de bakkenbaarden zijn nog steeds net zo kort, en ook achter plukt er niets. Dus er wordt wel degelijk iets getrimmed.

Wel grappig stukje trouwens van GeenStijl, moest best lachen toen Grapperhaus gechecked werd... _O-
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
pi_197241833
Wat je nog kunt doen is het verbieden van afhaal bij koffietentjes en dergelijke. Dat je alleen nog substantiële maaltijden mag afhalen bij restaurants en cafetaria om thuis op te eten. Nu is het zo dat in het park dikke rijen staan bij de koffietent, met hooguit een meter tussen de mensen.

Ik ben hier niet voor trouwens, maar als we toch de weg van repressie kiezen, is het leuk om er een beetje over te brainstormen. :P Feit blijft dat het natuurlijk heel raar is dat afhaal van alcohol zoals glühwein niet meer mag, maar koffie en thee wel. In beide gevallen is het een verkapte horeca, is het een uitje waar mensen met meer dan 2 man naartoe gaan, en ontstaan er ophopingen waarbij moeilijk afstand kan worden gehouden en de regels ivm groepsvorming buiten worden genegeerd. Of het middel nu alcohol of cafeïne is lijkt me dan niet zo boeiend.

Sowieso is dit leuk omdat je dan in april weer ophef krijgt à la: "Het was te druk in het park! :( "
pi_197241844
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:15 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Roofbouw? De zorguitgaven zijn gestegen de afgelopen jaren. :{
Door dit soort zogenaamde deskundigen uit de zorg. Die niks toe voegen en bakken met geld kosten. Gaat de zorg naar de kloten.

En dan volg je op de achtergrond een of ander praatprogramma en dan zitten er 2 van die wijven aan tafel die echt alleen maar dom zitten te ouwehoeren over hoe de vaccinaties logistiek geregeld moeten worden en hoe zorgvuldig we moeten zijn etc etc... :')

Van die wijven die echt niks, maar dan ook echt H-E-L-E-M-A-A-L niks toevoegen aan de zorg, maar ongetwijfeld een dik salaris meepakken uit de zorgruif van 100 miljard per jaar of zo? Het ergste is nog wel dat er veel meer van dat soort parasieten uit de zorgruif mee zit te vreten, waardoor de zorg onbetaalbaar wordt en zorgverleners totaal worden uitgeknepen.

Maar ze hadden het druk hoor, want de mailbox zat wel elke dag helemaal vol!

Nou, nou, poeh, poeh :')

Ik heb het maar afgezet... Zoveel totale incompetentie, maar ze vinden zichzelf waarschijnlijk onmetelijk belangrijk... :')

Wat een land...
Check it out
pi_197241862
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:44 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Door dit soort zogenaamde deskundigen uit de zorg. Die niks toe voegen en bakken met geld kosten. Gaat de zorg naar de kloten.

En dan volg je op de achtergrond een of ander praatprogramma en dan zitten er 2 van die wijven aan tafel die echt alleen maar dom zitten te ouwehoeren over hoe de vaccinaties logistiek geregeld moeten worden en hoe zorgvuldig we moeten zijn etc etc... :')

Van die wijven die echt niks, maar dan ook echt H-E-L-E-M-A-A-L niks toevoegen aan de zorg, maar ongetwijfeld een dik salaris meepakken uit de zorgruif van 100 miljard per jaar of zo? Het ergste is nog wel dat er veel meer van dat soort parasieten uit de zorgruif mee zit te vreten, waardoor de zorg onbetaalbaar wordt en zorgverleners totaal worden uitgeknepen.

Maar ze hadden het druk hoor, want de mailbox zat wel elke dag helemaal vol!

Nou, nou, poeh, poeh :')

Ik heb het maar afgezet... Zoveel totale incompetentie, maar ze vinden zichzelf waarschijnlijk onmetelijk belangrijk... :')

Wat een land...
Meld je aan bij de zorg. Kenners zoals jou kunnen ze goed gebruiken.
pi_197241876
quote:
16s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:43 schreef IW2B het volgende:

[..]

Je moet vooral op de bakkebaarden letten, bovenop is het wat langer dan normaal dat klopt, maar de bakkenbaarden zijn nog steeds net zo kort, en ook achter plukt er niets. Dus er wordt wel degelijk iets getrimmed.

Wel grappig stukje trouwens van GeenStijl, moest best lachen toen Grapperhaus gechecked werd... _O-
Bakkebaarden trimmen kan iedereen.
pi_197241899
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:45 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Meld je aan bij de zorg. Kenners zoals jou kunnen ze goed gebruiken.
Dit is niet mijn verhaal, maar een quote uit een ander topic. Het is gewoon een feit dat er veel zogenaamde deskundigen zijn die aan het zorgbudget infuus zitten. Dit is ook in andere sectoren aan de gang. Allemaal kulbaantjes waar de individuen enkel zelf beter wat worden. En geen enkel maatschappelijk belang dienen.

We hebben mensen nodig die het plan concreet maken en dan uitvoeren. Dat geouwehoer heeft niemand wat aan. Vrijetijdskunde is ook zo'n vakgebied. Gewoon een excuus om lekker de ganzen dag uit je neus te kunnen peuteren.

[ Bericht 6% gewijzigd door hjansen82 op 06-01-2021 11:51:55 (fout) ]
Check it out
pi_197242127
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:43 schreef Vasilevski het volgende:
Sowieso is dit leuk omdat je dan in april weer ophef krijgt à la: "Het was te druk in het park! :( "
Besmettingsrisico buiten is te verwaarlozen. Als je alle buitenactiviteiten verbiedt, gaan mensen de hele avond bij elkaar binnen zitten. Dát is het probleem, niet een wandeling in het park met een groepje.
Sowieso is dat hele 'te druk buiten' onzin, dat is maar net hoe je foto neemt: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ectief-inzoomen-lens

Zelfde moment, zelfde plaats, zelfde rij:

pi_197242278
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:06 schreef Piles het volgende:

[..]

Besmettingsrisico buiten is te verwaarlozen. Als je alle buitenactiviteiten verbiedt, gaan mensen de hele avond bij elkaar binnen zitten. Dát is het probleem, niet een wandeling in het park met een groepje.
Sowieso is dat hele 'te druk buiten' onzin, dat is maar net hoe je foto neemt: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ectief-inzoomen-lens

Zelfde moment, zelfde plaats, zelfde rij:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Sowieso een coffee to go willen halen in deze tijden snap ik dan weer niet. :P
  woensdag 6 januari 2021 @ 13:04:00 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197242995
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:18 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Sowieso een coffee to go willen halen in deze tijden snap ik dan weer niet. :P
Ik ook niet. De restaurants hier doen ook aan afhaalkoffie. Dan zie je in het weekend 's morgens allemaal groepen wielrenners op een kluitje onder de luifel staan :')

Gelukkig is de handhaving ook wakker en stuurt de groepen mensen weg.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197246319
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:07 schreef hjansen82 het volgende:
De extra maatregelen :

Alle winkels dicht behalve supermarkten en andere cruciale winkels. Bouwmarkten compleet dicht
Afhaalketens zoals MCDonalds en Burger King ook dicht. Want er komen teveel burgers op af :).
15 kilometer is veel te veel als het vrije tijd betreft 1,5 kilometer is meer dan genoeg.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197246403
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:47 schreef Scooteraar het volgende:

Het gaat niet om het aantal, het probleem is dat je niet meteen dood neervalt als een coronabesmetting problemen oplevert.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197246831
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:43 schreef Vasilevski het volgende:
Wat je nog kunt doen is het verbieden van afhaal bij koffietentjes en dergelijke. Dat je alleen nog substantiële maaltijden mag afhalen bij restaurants en cafetaria om thuis op te eten. Nu is het zo dat in het park dikke rijen staan bij de koffietent, met hooguit een meter tussen de mensen.

Ik ben hier niet voor trouwens, maar als we toch de weg van repressie kiezen, is het leuk om er een beetje over te brainstormen. :P Feit blijft dat het natuurlijk heel raar is dat afhaal van alcohol zoals glühwein niet meer mag, maar koffie en thee wel. In beide gevallen is het een verkapte horeca, is het een uitje waar mensen met meer dan 2 man naartoe gaan, en ontstaan er ophopingen waarbij moeilijk afstand kan worden gehouden en de regels ivm groepsvorming buiten worden genegeerd. Of het middel nu alcohol of cafeïne is lijkt me dan niet zo boeiend.

O ja leuk ik doe mee

Zo vind ik bijvoorbeeld dat zodra we aan het vaccineren van de gezonde 18-60 jarige toe zijn de vrijgezellen zonder kinderen eerst moeten. Het heeft immers geen nut om mensen met kinderen te vaccineren als ze meerdere besmettingshaarden bij zich hebben op hun uitje.

Een avondklok van 18:00 tot 06:00 buiten die tijden mag je alleen naar je werk, boodschappen bij de bakker slager of supermarkt.

Eten bestellen kan alleen met bezorgen niet afhalen

Je mag alleen nog naar buiten op basis van je bsnnummer eindigt je cijfer op een even nummer mag je op maandag woensdag en vrijdag. De oneven nummers mogen op dinsdag donderdag en zaterdag. Met maximaal 2 personen per keer ook als ze tot 1 huishouden behoren.
Vrouwen mogen maximaal 2x per week naar buiten mannen maximaal 3x. Niets racistisch aan maar functioneel boodschappen doen is niet voor de ingang van de supermarkt zonder mondkapje de meegemaakte dingen staan bespreken. Als je dat na 10 maanden nog niet snapt tja dan moeten de goede maar lijden onder de kwade.

Iedereen die een opleiding volgt van basisonderwijs tot universiteit wordt verplicht om in de zomervakantie om de dag fysiek aanwezig te zijn. Zo voorkom je dat mensen reizen of uitjes gaan plannen en uitvoeren.
pi_197247097
https://www.nu.nl/coronav(...)ijdens-lockdown.html

Juist kinderen uit kwetsbare gezinnen moeten echt naar school. Er is door de lockdown zoveel minder zicht op.
Dat is heel erg zorgelijk en ik merk dat de regering hier totaal geen oog voor heeft om deze groepen mensen de ondersteuning te geven die heel erg noodzakelijk is juist nu.
pi_197247263
quote:
Nee, Hugo de Jonge is de opperwappie....
pi_197247376
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:03 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, Hugo de Jonge is de opperwappie....
hep op feesboek gestaan zeker.
pi_197247535
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:54 schreef vosss het volgende:
Duitsland is verlengd. Wij doen alles wat Duitsland doet omdat we zelf geen beslissingen kunnen nemen. Dus hier zal ook wel gewoon verlengd worden.
Ik woon 500m van de Duitse grens.
Daar is de Posten Börse winkel gewoon open, dat is een soort van Action waar ze restpartijen meuk verkopen, maar ook kerstspullen, tuinspullen etc
Toen ik er net voor kerst was zag ik dat ze 'opeens' ook aardappelen verkochten, want dan zijn ze nog een beetje meer essentieel :7

De Grenzlandmarkt is ook open daar, soort van Welkoop, maar daar kun je ook automaterialen, ijzerwaren en bouwmaterialen kopen, en windbuksen _O-
Want ja, daar verkopen ze ook diervoeding, dus zijn ze essentieel..... ):O
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:05 schreef Wantie het volgende:
Dat geldt voor alle levensmiddelen winkels die geen supermarkt zijn.
Overigens lijkt het me niet slim om apotheken te laten overspoelen met klanten die drogisterijproducten nodig hebben.
Hoezo moeten alle levensmiddelen winkels die geen supermarkt zijn dicht ?
Wat maakt het nu uit voor de besmettingen, dan maakt het toch niet of je naar de bakker, slager, kaasboer en viswinkel gaat of naar de supermarkt toch ? (ach, wat zeg ik nu, we weten allemaal dat het symbolisch is en helemaal niet om besmettingen gaat...)
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:24 schreef bianconeri het volgende:
Omdat een bakker en slager niet essentieel zijn, zo simpel is het.
Kruidvat overigens in mijn ogen ook niet. Etos vind ik ook niet, maar goed dat is nog iets beter te verkopen..
Hoezo is een slager of bakker niet essentieel ?
Ze verkopen brood en vlees, hoe meer essentieel wil je het hebben ??
quote:
Haal gewoon alles bij een supermarkt en klaar ben je.
Zit je bij de supermarkt lobby ofzo ?
De supermarkten hebben dit jaar al torenhoge winsten gemaakt, mag een kleine zelfstandige bakker of slager ook wat verdienen, of moeten die allemaal dicht en interen op hun reserves wat jou betreft ? :(
quote:
Het is niet de bedoeling dat overal en nergens mensen rond gaan slenteren en nog weer drukte ontstaat. Een bakker en slager leveren niets speciaals.
En dat vind ik met de Kruidvat ook
Hoezo is het niet de bedoeling dat overal en nergens mensen rond gaan slenteren ?
Daar is toch niets mis mee ?
Door 'drukte' buiten in de straat wordt niemand besmet, dat is allang bekend....
pi_197247597
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:09 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

hep op feesboek gestaan zeker.
Nee, dat Hugo de Jonge en ook Mark Rutte een Wappie en Viruswaanzinnige is, dat maken ze elke keer duidelijk als er weer nieuwe maatregelen komen.

Alles draait bij hun om het Coronavirus, daar moet alles voor wijken.
Daar worden rechten en vrijheden voor ingeperkt, daar moeten tienduizenden bedrijven voor dicht
Dan ben je gewoon waanzinnig als je zoiets beslist, een Viruswaanzinnige ben je dan, een Wappie
pi_197247828
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, dat Hugo de Jonge en ook Mark Rutte een Wappie en Viruswaanzinnige is, dat maken ze elke keer duidelijk als er weer nieuwe maatregelen komen.

Daar worden rechten en vrijheden voor ingeperkt, daar moeten tienduizenden bedrijven voor dicht
Dan ben je gewoon waanzinnig als je zoiets beslist, een Viruswaanzinnige ben je dan, een Wappie
Precies, want dat doet immers geen enkel land ^O^
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197247884
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:17 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik woon 500m van de Duitse grens.
Daar is de Posten Börse winkel gewoon open, dat is een soort van Action waar ze restpartijen meuk verkopen, maar ook kerstspullen, tuinspullen etc
Toen ik er net voor kerst was zag ik dat ze 'opeens' ook aardappelen verkochten, want dan zijn ze nog een beetje meer essentieel :7

De Grenzlandmarkt is ook open daar, soort van Welkoop, maar daar kun je ook automaterialen, ijzerwaren en bouwmaterialen kopen, en windbuksen _O-
Want ja, daar verkopen ze ook diervoeding, dus zijn ze essentieel..... ):O
[..]

Hoezo moeten alle levensmiddelen winkels die geen supermarkt zijn dicht ?
Wat maakt het nu uit voor de besmettingen, dan maakt het toch niet of je naar de bakker, slager, kaasboer en viswinkel gaat of naar de supermarkt toch ? (ach, wat zeg ik nu, we weten allemaal dat het symbolisch is en helemaal niet om besmettingen gaat...)
[..]

Hoezo is een slager of bakker niet essentieel ?
Ze verkopen brood en vlees, hoe meer essentieel wil je het hebben ??
[..]

Zit je bij de supermarkt lobby ofzo ?
De supermarkten hebben dit jaar al torenhoge winsten gemaakt, mag een kleine zelfstandige bakker of slager ook wat verdienen, of moeten die allemaal dicht en interen op hun reserves wat jou betreft ? :(
[..]

Hoezo is het niet de bedoeling dat overal en nergens mensen rond gaan slenteren ?
Daar is toch niets mis mee ?
Door 'drukte' buiten in de straat wordt niemand besmet, dat is allang bekend....
Hoeft van mij niet hoor ;)
Ging meer om het argument dat omdat de supermarkt het ook verkoopt, de drogist wel dicht kan.
Dan kan alles wat geen supermarkt is wel dicht...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197248007
De lockdown dient om de IC en de zorg te ontlasten maar ik vrees dat straks de nu al overbelaste GGZ overbelast raakt als het nog heel lang gaat duren.
pi_197248952
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Pak ze maar aan die roverheid!!
pi_197249150
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:07 schreef hjansen82 het volgende:
De extra maatregelen :

Is dit een (educated) gok of is dit weer iets uitgelekt? Kan me namelijk niet voorstellen dat ze dit daadwerkelijk gaan doorvoeren :')
Brutal. Fucking. Metal.
pi_197249159
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 16:53 schreef quirina het volgende:

Juist kinderen uit kwetsbare gezinnen moeten echt naar school. Er is door de lockdown zoveel minder zicht op.
Dat is heel erg zorgelijk en ik merk dat de regering hier totaal geen oog voor heeft om deze groepen mensen de ondersteuning te geven die heel erg noodzakelijk is juist nu.
Die kwetsbare gezinnen waren voor corona ook al zorgelijk.
pi_197249300
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:40 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ja maar nu helemaal. Kennis werkt voor die mensen. Is echt geen zicht meer op.
  woensdag 6 januari 2021 @ 18:47:56 #47
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197249330
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 16:53 schreef quirina het volgende:

Dat er een speciale oplossing voor dat soort gevallen wordt bedacht: prima. Maar dat scholen weer open zouden moeten puur vanwege deze gevallen lijkt me absoluut niet verstandig. Kind met het badwater weggooien en zo.
  woensdag 6 januari 2021 @ 18:48:32 #48
3542 Gia
User under construction
pi_197249347
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:40 schreef vipergts het volgende:

Maar toen waren de kinderen nog urenlang veilig op school. Nu zitten ze de hele dag in de shit.
pi_197249776
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar toen waren de kinderen nog urenlang veilig op school. Nu zitten ze de hele dag in de shit.
Er is nu eenmaal geen pasklare oplossing voor iedereen. Er zal altijd een groep zijn die er harder onder te lijden heeft zelf op de extreem lange termijn. Is het leuk of eerlijk nee maar wel realiteit.
pi_197249906
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:46 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Ja maar nu helemaal. Kennis werkt voor die mensen. Is echt geen zicht meer op.
Dat klopt ik heb me vlak voor corona aangemeld als vitalis vrijwiller dan breng je tijd door met zulke kinderen. Daar zien ze de bui nu ook al hangen. Die kinderen verdwijnen nu van de radar en straks komt er een hele golf van ellende. Ik zie dit ook niet zozeer als een nu probleem maar veel meer als een probleem voor straks. Natuurlijk hebben ze wat aan een schooldag maar ook na corona blijven die gezinnen kwetsbaar zelf als wij er al lang weer op los leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')