Ja, want het aantal doden is het probleemquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:47 schreef Scooteraar het volgende:
Zoals ik net zei in KLB: waarom een vaccin? Er zijn ongeveer ~1000 mensen jonger dan 70 jaar overleden in 2020.
Denk na, mensen...
Het is maar waar je je druk om maaktquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:51 schreef IW2B het volgende:
[..]
Geert is daar inderdaad een uitzondering op, krijgt bijna een matje in zijn nek. Maar die hamert er dan ook continu op dat de 'elite' zich anders gedraagt dan de 'gewone burger'. Ben geen Wilders fan maar dat siert hem wel dat hij zich er aan houd... maar kijk eens naar bijvoorbeeld dé twee... Rutte en De Jonge. Beiden toch echt wel duidelijk meerdere malen bijgeknipt tijdens deze lockdown periode. Rutte is alleenstaand en de vrouw van De Jonge is maatschappelijk medewerkster, geen kapster.
Misschien zijn 2500 ziekenhuisbedden op 18 miljoen mensen een beetje weinig?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:52 schreef JustinK het volgende:
[..]
Ja, want het aantal doden is het probleem
Denk na mensen...
En het zorgpersoneel wat daarbij hoort groeit aan een boom?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:58 schreef Scooteraar het volgende:
[..]
Misschien zijn 2500 ziekenhuisbedden op 18 miljoen mensen een beetje weinig?
Regel beademingsapparatuur, wat extra bedden en we zijn er. Enkel de echte risicogroepen zouden het vaccin moeten nemen.
Alleen is het personeel het probleem.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:58 schreef Scooteraar het volgende:
[..]
Misschien zijn 2500 ziekenhuisbedden op 18 miljoen mensen een beetje weinig?
Regel beademingsapparatuur, wat extra bedden en we zijn er. Enkel de echte risicogroepen zouden het vaccin moeten nemen.
Winkels dichtgooien waarvan de producten ook liggen in andere winkels die vervolgens wél open blijven is inderdaad tamelijk onnozel.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wordt gewoon verlengd tot half februari zoals iedereen op 14 december al verwachtte.
Nog meer winkels dicht snap ik alleen niet, enige wat je bereikt is dat het daardoor nog drukker wordt in supermarkten en winkels die wel open blijven.
-BNW-quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:59 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
En het zorgpersoneel wat daarbij hoort groeit aan een boom?
Dit ja, en veel van het huidige personeel loopt inmiddels op hun tandvlees.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:59 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
En het zorgpersoneel wat daarbij hoort groeit aan een boom?
Het komt op mij over als enorme symboolpolitiek. Zeker het sluiten van hotels. Hoeveel mensen komen daar überhaupt nog op het moment? En als het dan kennelijk zoveel verschil maakt, waarom die boel dan niet meteen ook op 14 dec dicht gegooid?quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Winkels dichtgooien waarvan de producten ook liggen in andere winkels die vervolgens wél open blijven is inderdaad tamelijk onnozel.
Op mij ook. Hoe het daadwerkelijk rondgaat - althans hoe ik het uit mijn omgeving zoal meekrijg en wat overigens de cijfers ook aantonen - is gewoon in de familie- en vriendensfeer. Even een avondje gezellig zitten, bezoekje van die en die, etc. Ik snap dat daar weinig tegen te doen is, maar erken dat op z'n minst gewoon.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het komt op mij over als enorme symboolpolitiek. Zeker het sluiten van hotels. Hoeveel mensen komen daar überhaupt nog op het moment? En als het dan kennelijk zoveel verschil maakt, waarom die boel dan niet meteen ook op 14 dec dicht gegooid?
Er bekruipt mij het gevoel dat ze vooral elke keer 'iets willen doen' en daarom maar telkens nog wat (minimale) dingen achter de hand houden zodat ze weer iets kunnen sluiten per persco.
Lijkt me in andere landen ook de grootste spreider. Is daar nog aanpak die kan helpen?quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:12 schreef galantis het volgende:
[..]
Op mij ook. Hoe het daadwerkelijk rondgaat - althans hoe ik het uit mijn omgeving zoal meekrijg en wat overigens de cijfers ook aantonen - is gewoon in de familie- en vriendensfeer. Even een avondje gezellig zitten, bezoekje van die en die, etc. Ik snap dat daar weinig tegen te doen is, maar erken dat op z'n minst gewoon.
Roofbouw? De zorguitgaven zijn gestegen de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:04 schreef Scooteraar het volgende:
[..]
Misschien dat de roofbouw op ons zorgsysteem een vooropgezet plan was? Zomaar een idee. Wie schreeuwt eigenlijk het hardst dat de zorg onbetaalbaar zou zijn?
Daar zit je dan met een regel van max zoveel km van huis, wat nog enigszins te controleren valt, maar als je familie/kennissen in dezelfde stad wonen schiet dat ook niet echt op.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:13 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Lijkt me in andere landen ook de grootste spreider. Is daar nog aanpak die kan helpen?
Avondklok vrees ik voorquote:Op woensdag 6 januari 2021 11:13 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Lijkt me in andere landen ook de grootste spreider. Is daar nog aanpak die kan helpen?
Het is gewoon uitzingen tot half maart als het voorjaar eraan komt en het virusseizoen ten einde raakt. Daar gaat verder weinig meer aan bijdragen bovenop wat we nu al doen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Daar zit je dan met een regel van max zoveel km van huis, wat nog enigszins te controleren valt, maar als je familie/kennissen in dezelfde stad wonen schiet dat ook niet echt op.
Inderdaad, het blijft rommelen in de marge en kiezen tussen megakut en ultrakut.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is gewoon uitzingen tot half maart als het voorjaar eraan komt en het virusseizoen ten einde raakt. Daar gaat verder weinig meer aan bijdragen bovenop wat we nu al doen.
Het gaat niet zo zeer om het aantal doden. Maar om de overbelasting van de ziekenhuizen en de zorg. Wat ook nog niet in de cijfers zit is het uitvallen of afschalen van de acute gezondheidszorg. Dat is het probleem als je even goed nadenkt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:47 schreef Scooteraar het volgende:
Zoals ik net zei in KLB: waarom een vaccin? Er zijn ongeveer ~1000 mensen jonger dan 70 jaar overleden in 2020.
Rutte en De Jonge zijn echt wel slim genoeg om hun haar niet door een kapster te laten knippen. Anders wordt het weer een rel (net als de bruiloft van Grapperhaus).quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:51 schreef IW2B het volgende:
[..]
Geert is daar inderdaad een uitzondering op, krijgt bijna een matje in zijn nek. Maar die hamert er dan ook continu op dat de 'elite' zich anders gedraagt dan de 'gewone burger'. Ben geen Wilders fan maar dat siert hem wel dat hij zich er aan houd... maar kijk eens naar bijvoorbeeld dé twee... Rutte en De Jonge. Beiden toch echt wel duidelijk meerdere malen bijgeknipt tijdens deze lockdown periode. Rutte is alleenstaand en de vrouw van De Jonge is maatschappelijk medewerkster, geen kapster.
Je moet vooral op de bakkebaarden letten, bovenop is het wat langer dan normaal dat klopt, maar de bakkenbaarden zijn nog steeds net zo kort, en ook achter plukt er niets. Dus er wordt wel degelijk iets getrimmed.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Rutte en De Jonge zijn echt wel slim genoeg om hun haar niet door een kapster te laten knippen. Anders wordt het weer een rel (net als de bruiloft van Grapperhaus).
De Jonge liet zijn haar door zijn vrouw knippen, en Rutte liet zijn haar gewoon groeien.
Geenstijl had er foto's van:
[ afbeelding ]
https://www.geenstijl.nl/5153221/knipgoud/
Door dit soort zogenaamde deskundigen uit de zorg. Die niks toe voegen en bakken met geld kosten. Gaat de zorg naar de kloten.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Roofbouw? De zorguitgaven zijn gestegen de afgelopen jaren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |