Zullen we een pubquiz met de CulSc doen?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 19:08 schreef Myraela het volgende:
Mensen, aangezien we nog een poosje in de lockdown zitten. Heeft iemand misschien nog toffe tips om thuis te doen? Leuke pubquiz, online workshop of weet ik het.
Ik vond het met Kerstmis zo tof. En met O&N waren er ook veel activiteiten, beetje spijt dat ik toen niets heb gedaan. Maar hoop dus dat er komende weken ook nog iets te doen is.
Die bloemenkrans workshop misschien?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 19:08 schreef Myraela het volgende:
Mensen, aangezien we nog een poosje in de lockdown zitten. Heeft iemand misschien nog toffe tips om thuis te doen? Leuke pubquiz, online workshop of weet ik het.
Ik vond het met Kerstmis zo tof. En met O&N waren er ook veel activiteiten, beetje spijt dat ik toen niets heb gedaan. Maar hoop dus dat er komende weken ook nog iets te doen is.
Wij doen al sinds maart elke week 2 a 3x de quiz van Upbeatles. Misschien ook iets voor jouquote:Op zaterdag 2 januari 2021 19:08 schreef Myraela het volgende:
Ja, die lijkt mij wel tof. Maar nog liever iets wat ik samen met m'n vriend kan doen.quote:
De volksuniversiteit geeft hier ook online cursussen en workshops samen met de bieb. Kan je natuurlijk ook aan meedoen. https://www.rozet.nl/?gcl(...)R31mAxAaAiWQEALw_wcBquote:Op zaterdag 2 januari 2021 19:08 schreef Myraela het volgende:
Dat is wel iets om in de gaten te houden. Die ga ik woensdag eens proberen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 19:18 schreef Sarabi het volgende:
Wij doen al sinds maart elke week 2 a 3x de quiz van Upbeatles. Misschien ook iets voor jou
Sorry, ik was even film aan het kijken. Gravity, met Clooney. Ik vind z'n Midnight Sky beter.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Hahaha, het lijkt me heerlijk zorgeloos als je zonder zit maar vind het bereikbaar zijn toch fijner
Je pa nu weer ok? Thuis of herstellende?
Ja, fijn van je vader.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Sorry, ik was even film aan het kijken. Gravity, met Clooney. Ik vind z'n Midnight Sky beter.
Vader kwam oudjaarsdag weer thuis. Hij is erg veel/snel moe, waarschijnlijk door de narcoses. Verder alles piekfijn in orde.
Ik denk dat ik volgend jaar naar Tsjechië op vakantie ga...mooi daarquote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:58 schreef AnneX het volgende:
Terwijl jullie door de suggesties scrollen en één voor één verwerpen, eten wij de laatste appelflap.
Idd mooiquote:Op zaterdag 2 januari 2021 21:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik volgend jaar naar Tsjechië op vakantie ga...mooi daar
Dat moet ik ook nog doen, 2019 en 2020quote:Op zaterdag 2 januari 2021 21:46 schreef PdeHoog het volgende:
Zo! Achterstallig album-fotowerk gedaan. Mooi album besteld van de rondreis uit 2018Op 30x45. Ben heel benieuwd of dat fraaier is dan 20x30 wat ik normaal bestel. Was bij afrekenen wel ff slikken ondanks de 20% korting
Plus dat ik keuzestress had
100 pagina's maar nog veel meer materiaal
Wij deden 1 x een roadtrip voor 3 weken en hebben Praag nog een keer apart bezocht.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 21:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
We zouden vanavond Midnight Sky kijken maar zitten nu naar productie van Cadbury's chocolade te kijken in aard daarvanquote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Sorry, ik was even film aan het kijken. Gravity, met Clooney. Ik vind z'n Midnight Sky beter.
Vader kwam oudjaarsdag weer thuis. Hij is erg veel/snel moe, waarschijnlijk door de narcoses. Verder alles piekfijn in orde.
Ik kijk dat ook en wil nu weer crème eggsquote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:24 schreef Molo het volgende:
[..]
We zouden vanavond Midnight Sky kijken maar zitten nu naar productie van Cadbury's chocolade te kijken in aard daarvan
En fijn, rustig aan opknappen en opbouwen daar dus
Ik had die in februari en vond het echt niksquote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:27 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik kijk dat ook en wil nu weer crème eggs
quote:TEMPORARY SUSPENSION OF INTERNATIONAL DELIVERIES
We are undertaking some required Brexit systems development and whilst we carry this out we regret we are currently unable to deliver internationally.
Ik hou van zoetquote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik had die in februari en vond het echt niks
Te zoet die shizzle, heb je ook de aflevering hiervoor gezond over Hotel Chocolat?
Cacaospecifieke chocolades, echt heel erg benaderd als ware het wijn of koffie ofzo.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:44 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik hou van zoet
Nee dat andere had ik niet gezien
Nope, maar ook geen fan van macaronsquote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:54 schreef AnneX het volgende:
Wie kent dit adres in Den Haag en heeft er wel eens geproefd? https://www.dspatisserie.nl/logomacarons/
Die maken lekkere dingen. Alleen de brownies sturen ze op.
Sterkte vandaag! En... Je mag weer werken, nou je smaak nog volledig terugquote:Op zondag 3 januari 2021 06:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zeldzaam slecht geslapen. Eerste werkdag van het jaar wordt vast een toppertje![]()
Wat voor missies?quote:Op zondag 3 januari 2021 08:00 schreef Holyme het volgende:
[..]
Sterkte vandaag! En... Je mag weer werken, nou je smaak nog volledig terug![]()
Ik sta in mn blitse nieuwe legging moed te verzamelen om te gaan lopen. Vast de nieuwe missie downloaden, stiekem hopen dat het een korte is
Ik loop met Spotify + Zombies, Run! app. Nu bezig met de aanvullende missies van seizoen 2, bijna klaar voor S3quote:
Succes! Top dat je weer aan het werk kuntquote:Op zondag 3 januari 2021 06:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zeldzaam slecht geslapen. Eerste werkdag van het jaar wordt vast een toppertje![]()
Klinkt cool, ik ga me er even in verdiepenquote:Op zondag 3 januari 2021 09:07 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ik loop met Spotify + Zombies, Run! app. Nu bezig met de aanvullende missies van seizoen 2, bijna klaar voor S3
Ik kan he-le-maal niks met horror, maar met de onverwachte achtervolgingen uitgezet is dat goed te doen. Die achtervolgingen aan en dan in het donker lopen was al iets minder, maar ook qua conditie was dat niet optimaalquote:Op zondag 3 januari 2021 10:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Klinkt cool, ik ga me er even in verdiepenMijn lief is ook gefascineerd maar die heeft een trauma van Michael Jackson's Thriller, dus ik weet niet of ze het aandurft
![]()
Klinkt wel heel leuk...quote:Op zondag 3 januari 2021 11:18 schreef Holyme het volgende:
Oh! En sommige home front missions vond ik ook best tof, die voegden ze toe vanwege coronaMet opdrachten als dead bug walking, en dat de stem die je hoort verteld dat ie het meer een puppy getting bellyrubs vindt, en dat je vervolgens op je rug ligt te spartelen terwijl je "puppypuppypuppy" hoort
Oh nee, dat is niet van Spotifyquote:Op zondag 3 januari 2021 11:24 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Klinkt wel heel leuk...
Ik heb alleen geen spotify en nou speciaal daarvoor een abbo te nemen is ook zo wat
Oh ik lees dat er ook nog “the walk” is.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:26 schreef Holyme het volgende:
[..]
Oh nee, dat is niet van SpotifyZombies, Run! is een aparte app, ik gebruik daarnaast Spotify voor muziek tussen de verhaallijnen door.
Boterhammetje roosteren kan ook als je geen crackers kunt vinden.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:36 schreef Sarabi het volgende:
De laatste 16u veel last van maagpijnook weinig geslapen.
Het lijkt nu wat weg te trekken maar durf eigenlijk niets te eten. Misschien maar op zoek naar droge crackers.
Jij keek zeker Wie is de molquote:Op zaterdag 2 januari 2021 21:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Bahquote:Op zondag 3 januari 2021 11:36 schreef Sarabi het volgende:
De laatste 16u veel last van maagpijnook weinig geslapen.
Het lijkt nu wat weg te trekken maar durf eigenlijk niets te eten. Misschien maar op zoek naar droge crackers.
Yep. Vond het wel heel mooi wat ik nu al zag. Hou zo van die oude gebouwen en natuur. Maar hoop toch eindelijk wel de reis naar Engeland te maken die al 2 keer gecancelled is.quote:
Bananenijsquote:Op zondag 3 januari 2021 11:56 schreef Barreltje het volgende:
Morguh SC!
prima geslapen hier. vandaag eens kijken of yoga gaat lukken in de planning![]()
ik heb op dit moment 3 ( overrijpe) bananen in de fruitmand. iemand tips? ik dacht bananen brood, maar heb geen cremefraiche in huis..
Waarom heb je crème fraîche nodig voor bananenbrood? Die combi heb ik nog nooit gehoord.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:56 schreef Barreltje het volgende:
Morguh SC!
prima geslapen hier. vandaag eens kijken of yoga gaat lukken in de planning![]()
ik heb op dit moment 3 ( overrijpe) bananen in de fruitmand. iemand tips? ik dacht bananen brood, maar heb geen cremefraiche in huis..
Geen creme fraiche in mijn bananenbrood hoorquote:Op zondag 3 januari 2021 11:56 schreef Barreltje het volgende:
Morguh SC!
Jij bent gewoon meer profi dan ikquote:Op zondag 3 januari 2021 12:16 schreef Myraela het volgende:
Ik doe gewoon evenveel bananen (meestal 3 of 4) als eieren. Dat met de staafmixer helemaal mengen. Dan een willekeurige soort bloem er doorheen roeren tot het een stevig beslag is. En dan eventueel nog andere zooi doorheen als rozijnen, kokos, noten, chocolade, kruiden of pindakaas. In de oven tot bruin en stevig.
Ik eet gewoon belachelijk veel bananen, en dan worden ze ook vaak slecht. En die zijn dan ook nooit dezelfde maat. Dus een recept zegt dan toch niet zoveel. Plus dat ik het zonder roomboter wil maken, want anders vind ik het meer cake dan brood. Wel lekkerder hoor, daar niet van.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:23 schreef Uhmmpie het volgende:
Jij bent gewoon meer profi dan ik
Ik maak het niet enorm vaak dus een beetje houvast vind ik dan altijd wel fijn
Wat voor sambal is het?quote:Op zondag 3 januari 2021 12:38 schreef Myraela het volgende:
Ik heb een sambal gekregen die zo belachelijk pittig is, dat ik echt moet voorkomen dat die m'n lippen aanraakt want dat blijft branden. Maar toch smeer ik overal (echt een heeeeeel klein beetje) op, want het is zo belachelijk lekker en smaakvol.
Mja hier eet dochterlief ze meestal op voor ze overrijp zijn.. dus dan komt het er niet zo van.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik eet gewoon belachelijk veel bananen, en dan worden ze ook vaak slecht. En die zijn dan ook nooit dezelfde maat. Dus een recept zegt dan toch niet zoveel. Plus dat ik het zonder roomboter wil maken, want anders vind ik het meer cake dan brood. Wel lekkerder hoor, daar niet van.
Een sambal van madame jeanette pepersquote:Op zondag 3 januari 2021 12:44 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Wat voor sambal is het?
Ik maakte ooit peper/paprika chutney...
maar met een andere peper dan het recept voorschreef... want had die vers in de vensterbank staan. Echt zo lekker... maar veel te heet. Gebruik hem nu alleen om mn vlees mee in te smeren... dat werkt prima.
Maar zo los is het niet te eten
Bananenquote:Op zondag 3 januari 2021 12:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik eet gewoon belachelijk veel bananen, en dan worden ze ook vaak slecht. En die zijn dan ook nooit dezelfde maat. Dus een recept zegt dan toch niet zoveel. Plus dat ik het zonder roomboter wil maken, want anders vind ik het meer cake dan brood. Wel lekkerder hoor, daar niet van.
Ik wil eigenlijk niet naar buiten, maar t is droog en een frisse neus is mooi meegenomenquote:Op zondag 3 januari 2021 13:05 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier aankleden.
Lief wil TOCH naar buiten.
Ik vond heel de dag in pyama op de bank ook prima..
Goed, frisse neus dus.
En meteen de auto halen... zodat we vanavond gewoon in kunnen stappen zonder een kwartier te lopen.
2 vliegen in 1 klap.
Nee ik ook niet dus.quote:Op zondag 3 januari 2021 13:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk niet naar buiten, maar t is droog en een frisse neus is mooi meegenomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
*Screenshotje maaktquote:Op zondag 3 januari 2021 12:16 schreef Myraela het volgende:
Ik doe gewoon evenveel bananen (meestal 3 of 4) als eieren. Dat met de staafmixer helemaal mengen. Dan een willekeurige soort bloem er doorheen roeren tot het een stevig beslag is. En dan eventueel nog andere zooi doorheen als rozijnen, kokos, noten, chocolade, kruiden of pindakaas. In de oven tot bruin en stevig.
quote:Op zondag 3 januari 2021 13:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Werk klaar
Meteen maar rondje ervaringen uitgewisseld want dit was het clubje waar collega en ik vermoedelijk de Kerona mee hebben gedeeld. Voor het eerst koffie geprobeerd. Ruikt wel alweer, smaak is nog niet terug. Of het was een slappe bak, kan ookBest wel fijn en geruststellend dat het weer terug aan het komen is. Lullig juist met de lekker eten feestdagen maar leve de vriezer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net een stuk gefietst, fris wel, volgende keer een warmere broek aan. Maar net toen ik af wilde slaan voor nog een fijn ommetje zag ik de accu knipperen en ik moest aan het eind van het ommetje een beste bult op om daarna weer naar huis te gaan. Toch maar niet gedaan.We have far more in common than that which devides us..
ssssssttt; ik probeer dat nog even tot en met woensdag te ontkennen!quote:Op zondag 3 januari 2021 13:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Uuurgh, na een heerlijk rondje struinen door de wijk creept nu langzaam de weerwerkenrealiteit mn hersens binnen
Voorlopig zal het ook wel bij wandelen blijven denk ik? Lockdown wordt waarschijnlijk verlengd hoorde ik vanmiddag?quote:Op zondag 3 januari 2021 15:19 schreef z80 het volgende:
Ook even een rondje gelopen. Stukje bos mee aan het rondje geplakt. Totaal bijna 15KM. Net zoals gister grijs. Maar nu met wind voelt het meteen een heel stuk kouder.
Bak lasagne de oven in geschoven. Wachten op de bliep.
Van wie hoorde je dat?quote:Op zondag 3 januari 2021 15:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voorlopig zal het ook wel bij wandelen blijven denk ik? Lockdown wordt waarschijnlijk verlengd hoorde ik vanmiddag?
Deutschland.quote:
Ah, ja ik vergeet weleens dat jullie beide meer in Duitsland leven dan in Nederlandquote:
Nou ja, het was ook gewoon op het NOS enzo. Dus.quote:Op zondag 3 januari 2021 16:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah, ja ik vergeet weleens dat jullie beide meer in Duitsland leven dan in Nederland
Benieuwd naar de Nederlandse situatie over twee weken en mogelijke verlenging
Er is nu spraken van een verlenging van de huidige lockdown t/m 10 januari. Wat ook wel te verwachten was.quote:Op zondag 3 januari 2021 15:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voorlopig zal het ook wel bij wandelen blijven denk ik? Lockdown wordt waarschijnlijk verlengd hoorde ik vanmiddag?
Dat is wel vrij lang.. ben benieuwd.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:04 schreef borisz het volgende:
Ik ga er voor NL vanuit dat het verlengd wordt t/m eind februari. Mede gelet op de Engelse mutatie.
Dat lijkt me wel heel lang hoor. Ik hoop toch dat ze geleidelijk wel weer steeds wat meer mogelijk gaan maken.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:04 schreef borisz het volgende:
Ik ga er voor NL vanuit dat het verlengd wordt t/m eind februari. Mede gelet op de Engelse mutatie.
Ik hoop met je mee. Maar de geluiden om ons heen (DU, BE, UK, FR) zijn eerder zwaarder dan tandje eraf...quote:Op zondag 3 januari 2021 17:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel heel lang hoor. Ik hoop toch dat ze geleidelijk wel weer steeds wat meer mogelijk gaan maken.
Zeker nu erkend lijkt te gaan worden dat scholieren verspreiders zijnquote:Op zondag 3 januari 2021 17:47 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee. Maar de geluiden om ons heen (DU, BE, UK, FR) zijn eerder zwaarder dan tandje eraf...
Maar toch bizar dat dat zo lang op zich liet wachten?quote:Op zondag 3 januari 2021 17:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zeker nu erkend lijkt te gaan worden dat scholieren verspreiders zijn
Als je om redenen niet structureel test, en er redenen zijn om kleine lichamen te bestempelen als een lager risico op verspreiding, weet je dat niet.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:56 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Maar toch bizar dat dat zo lang op zich liet wachten?
Uhu... ik vrees ook dat het voorlopig niet beter word.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:47 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee. Maar de geluiden om ons heen (DU, BE, UK, FR) zijn eerder zwaarder dan tandje eraf...
Probleem is dat die kleinere maar veel kleffere lichamen.. nooit getest zijn.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als je om redenen niet structureel test, en er redenen zijn om kleine lichamen te bestempelen als een lager risico op verspreiding, weet je dat niet.
Nu er dan juffen doodgaan in een jou wel bekend dorp zal er vast eens iemand statistiek gaan bedrijven op alle testuitkomsten van de GGD....
Wij keken iets over antiekhandel in engeland.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:00 schreef fietsie het volgende:
Wij kijken "Eerste hulp bij tattoo disasters". Ik heb medelijden met de tattoo in dit geval: dat er zo'n enge griezel van een "vent" onder zit...
De scholen en opvang moesten hoe dan ook openblijven. Want sluiten is lastig voor de werkende ouders. En dat laatste is meerdere keren in politiek DenHaag gezegd. Ook in Duitsland was sluiten van onderwijsinstellingen lange tijd onbespreekbaar. Terwijl er al een heleboel wetenschappelijke documenten lagen dat schooljeugd 1 van de verspreiders was.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als je om redenen niet structureel test, en er redenen zijn om kleine lichamen te bestempelen als een lager risico op verspreiding, weet je dat niet.
Nu er dan juffen doodgaan in een jou wel bekend dorp zal er vast eens iemand statistiek gaan bedrijven op alle testuitkomsten van de GGD....
Nou ik denk eigenlijk wel dat dat een grote rol speelde..quote:Op zondag 3 januari 2021 18:21 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk echt niet dat "omdat het lastig is voor de ouders" nou de nummer 1 (of 2 ) reden is dat het sluiten van scholen zo lang onbespreekbaar was.
Dus de regering sluit horeca en winkels ondanks dat er mogelijk duizenden mensen failliet gaan maar de scholen laten ze open om het thuiswerkende ouders niet te moeilijk te maken?quote:Op zondag 3 januari 2021 18:26 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nou ik denk eigenlijk wel dat dat een grote rol speelde..
kijk hoe enthousiast alle ouders reageerden vlak voor de kerst. Scholen dicht is weldegelijk een probleem.
Wel voor alle andere ouders die niet thuis kunnen werken. En dat zijn er dus niet maar een paar.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dus de regering sluit horeca en winkels ondanks dat er mogelijk duizenden mensen failliet gaan maar de scholen laten ze open om het thuiswerkende ouders niet te moeilijk te maken?Daar geloof ik echt helemaal niets van.
De reactie van ouders heeft daar natuurlijk niets mee te maken.
Scholen dicht is een gigantisch probleem, maar niet voor (thuis)werkende ouders. Voor hen is het lastig, maar dat is het voor de meeste mensen
Als dat niet de reden is. Waarom wordt dat dan wel als reden aangevoerd?quote:Op zondag 3 januari 2021 18:21 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk echt niet dat "omdat het lastig is voor de ouders" nou de nummer 1 (of 2 ) reden is dat het sluiten van scholen zo lang onbespreekbaar was.
Link eens iets, waarin de regering dat als belangrijkste reden geeft?quote:Op zondag 3 januari 2021 18:31 schreef z80 het volgende:
[..]
Als dat niet de reden is. Waarom wordt dat dan wel als reden aangevoerd?
Die hebben vaak gewoon recht op noodopvang.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:31 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Wel voor alle andere ouders die niet thuis kunnen werken. En dat zijn er dus niet maar een paar.
Die dit keer gelukkig wel wat beter geregeld is dan eerder, maar wij (ja, anekdotisch bewijs) hebben bijvoorbeeld een school waar ze dat vorige keer maar 2 dagen per week boden. Op de andere 3,5.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Die hebben vaak gewoon recht op noodopvang.
Quote van rutte<quote:Op zondag 3 januari 2021 18:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Link eens iets, waarin de regering dat als belangrijkste reden geeft?
Hmm waar schakelden we over van dT het niet goed is om kinderen thuis te houden naar huilende thuiswerkers?quote:Op zondag 3 januari 2021 19:04 schreef Clubsoda het volgende:
Dat. En bovendien dateert dit van het moment vóór de horeca sloot, er massaal thuisgewerkt moesten worden en de ziekenhuizen dicht gingen. Toen lag 'niet kunnen werken' anders.
Voor het gemak vergeten we even dat het vooral óuders waren die aandrongen op het sluiten van de scholen de eerste keer![]()
Maar goed, als je wilt geloven dat anderen niet begaan zijn met (kansarme) kinderen met een leerachterstand die alleen maar verder oploopt, kinderen in een onveilige thuissituatie die letterlijk in levensgevaar kunnen verkeren nu of zorgintensieven kinderen die nu compleet ontregelen en hun systeem met hen, om maar een paar zijpaden te noemen, maar daarentegen vasthoudt aan het idee dat 'boehoe jankie jankie, ik heb zo'n last van m'n kleuter die me stoort bij m'n call ()' het motief is, be my guest. Ik vind het een naar wereldbeeld.
Volgens mij zijn dit alle redenen. Ook als ik luister naar vriendin in het onderwijs (en niet alleen basisonderwijs maar ook middelbaar en start hboquote:Op zondag 3 januari 2021 19:04 schreef Clubsoda het volgende:
Dat. En bovendien dateert dit van het moment vóór de horeca sloot, er massaal thuisgewerkt moesten worden en de ziekenhuizen dicht gingen. Toen lag 'niet kunnen werken' anders.
Voor het gemak vergeten we even dat het vooral óuders waren die aandrongen op het sluiten van de scholen de eerste keer![]()
Maar goed, als je wilt geloven dat anderen niet begaan zijn met (kansarme) kinderen met een leerachterstand die alleen maar verder oploopt, kinderen in een onveilige thuissituatie die letterlijk in levensgevaar kunnen verkeren nu of zorgintensieven kinderen die nu compleet ontregelen en hun systeem met hen, om maar een paar zijpaden te noemen, maar daarentegen vasthoudt aan het idee dat 'boehoe jankie jankie, ik heb zo'n last van m'n kleuter die me stoort bij m'n call ()' het motief is, be my guest. Ik vind het een naar wereldbeeld.
Stratenmakers, loodgieters.. ander niet-kantoorpersoneel dat niet echt cruciaal is... heeft niet perse recht op noodopvang.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Die hebben vaak gewoon recht op noodopvang.
De belangrijkste reden voor het openhouden van de scholen was, toch tot een maand geleden, omdat het anders lastig voor ouders? (Die op dit moment voor een groot deel thuis werken). Daar gaat deze hele discussie toch over?quote:Op zondag 3 januari 2021 19:13 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm waar schakelden we over van dT het niet goed is om kinderen thuis te houden naar huilende thuiswerkers?
Dat heb ik echt even gemist hoor.
En ik blijf erbij dat dat allemaal wel zo is, maar dat dat ongemak (en dat is dus ook het mijne) in het niet valt bij het leed in de situaties die ik hier boven noemde én dat de regering zich daar ook bewust van is.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:16 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Stratenmakers, loodgieters.. ander niet-kantoorpersoneel dat niet echt cruciaal is... heeft niet perse recht op noodopvang.
Dan hadden hier in de wijk de scholen alsnog vol gezeten.
Overigens vind ik het geen straf mn gup thuis te hebben met online les. Dat gaat prima.
Juist OMDAT ik thuiswerk. Gaat niet altijd soepel en het is heus af en toe behelpen... maar het is geen probleem.
Maar met slechts 1 redelijk zelfstandige havo scholiere van 13... is dat natuurlijk een stuk beter te doen dan met kleiner grut.
En niet elke ouder is in staat om de kinderen te helpen met schoolwerk..
Dus blijf ik bij het verhaal dat scholen dicht gewoon lastig is voor ouders.
En ik ga er dan vanuit dat mensen dan wat verder denken dan gestoord worden in een videocall![]()
Dat mag.. maar dat maakt het niet minder een bewuste keuze om eerder scholen open te houden. Dat sluit elkaar niet uit tenslotte.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:22 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
En ik blijf erbij dat dat allemaal wel zo is, maar dat dat ongemak (en dat is dus ook het mijne) in het niet valt bij het leed in de situaties die ik hier boven noemde én dat de regering zich daar ook bewust van is.
Ik begrijp geloof ik niet wat je bedoelt.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:29 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat mag.. maar dat maakt het niet minder een bewuste keuze om eerder scholen open te houden. Dat sluit elkaar niet uit tenslotte.
Mja bij mijn gup op school.. was de helft van de school al 14 dagen voor de kerst thuis ivm stijgend aantal besmettingen.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:34 schreef derLudolf het volgende:
Aan de andere kant, als de scholen niet door de overheid waren gesloten, misschien waren er dan al vele dicht vanwege zieke leraren
quote:Op zondag 3 januari 2021 21:14 schreef Tally het volgende:
Ik hoop mijn kinderen zolang mogelijk thuis te kunnen/mogen houden. Ook al heb ik chaos in mijn hoofd als ik zie hoeveel meet moment de kinderen hebben. Ik weet nog niet hoe ik dat ga doen als ik beide ook nog moet helpen![]()
Maar daar ga ik vast een weg in vinden. Daarnaast ben ik werkeloos en uiteraard geacht werk te vinden. Nu is een briefje schrijven niet zo moeilijk. En uitnodiging voor een gesprek/meet zal ook nog wel lukken. Maar hoe ga ik dat doen als ik dan word aangenomen![]()
Aangezien meneer door zijn baas word geacht te komen. Ik mijn en zijn ouders niet wil laten oppassen want risicofactoren. Dus dat word nog een dingetje.
Vorige week hadden we een crematie want mijn mans oom overleed aan de gevolgen van corona. Daar zijn we allemaal kapot van. Hij had wel onderliggende problemen maar dat was allemaal goed onder controle. Tot corona. Toen 7 dagen later was het over.
Op zich wel fascinerende taalfout ditquote:Op zondag 3 januari 2021 21:58 schreef derLudolf het volgende:
Gecondoleerd @:Tally
Dat "onderliggende problemen" zeggen mensen ook wel erg makkelijk. Genoeg mensen met "onderliggende problemen" niet nog gewoon een prima leven lijden
Ik merkte dat eigenlijk veel gesprekken ook online waren. Ben uiteindelijk maar 1x daadwerkelijk op lokatie geweest.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:14 schreef Tally het volgende:
Ik hoop mijn kinderen zolang mogelijk thuis te kunnen/mogen houden. Ook al heb ik chaos in mijn hoofd als ik zie hoeveel meet moment de kinderen hebben. Ik weet nog niet hoe ik dat ga doen als ik beide ook nog moet helpen![]()
Maar daar ga ik vast een weg in vinden. Daarnaast ben ik werkeloos en uiteraard geacht werk te vinden. Nu is een briefje schrijven niet zo moeilijk. En uitnodiging voor een gesprek/meet zal ook nog wel lukken. Maar hoe ga ik dat doen als ik dan word aangenomen![]()
Aangezien meneer door zijn baas word geacht te komen. Ik mijn en zijn ouders niet wil laten oppassen want risicofactoren. Dus dat word nog een dingetje.
Vorige week hadden we een crematie want mijn mans oom overleed aan de gevolgen van corona. Daar zijn we allemaal kapot van. Hij had wel onderliggende problemen maar dat was allemaal goed onder controle. Tot corona. Toen 7 dagen later was het over.
Dat is het dus juist. Mijn vader heeft copd. Als je hem zo ziet en aan het werk ziet merk je niks aan hem. Maar ik denk dat als hij het krijgt dezelfde kant op gaat als Ome Tom. En anders er zo slecht uitkomt dat hij niet meer kan doen wat hij nu doet.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:58 schreef derLudolf het volgende:
Dat "onderliggende problemen" zeggen mensen ook wel erg makkelijk. Genoeg mensen met "onderliggende problemen" niet nog gewoon een prima leven lijden
Ik kan me je zorgen voorstellen. Gecondoleerd met je oom.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:01 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat is het dus juist. Mijn vader heeft copd. Als je hem zo ziet en aan het werk ziet merk je niks aan hem. Maar ik denk dat als hij het krijgt dezelfde kant op gaat als Ome Tom. En anders er zo slecht uitkomt dat hij niet meer kan doen wat hij nu doet.
Kan me dat wel voorstellen. Voorzichtig aan dus maar.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:01 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat is het dus juist. Mijn vader heeft copd. Als je hem zo ziet en aan het werk ziet merk je niks aan hem. Maar ik denk dat als hij het krijgt dezelfde kant op gaat als Ome Tom. En anders er zo slecht uitkomt dat hij niet meer kan doen wat hij nu doet.
Ja hoi.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:22 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
En ik blijf erbij dat dat allemaal wel zo is, maar dat dat ongemak (en dat is dus ook het mijne) in het niet valt bij het leed in de situaties die ik hier boven noemde én dat de regering zich daar ook bewust van is.
Gecondoleerd Tally.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:14 schreef Tally het volgende:
Klopt. Blijkbaar zijn de komkommers op.quote:Op maandag 4 januari 2021 08:03 schreef derLudolf het volgende:
Waarom is iedereen zo verbaasd eigenlijk dat het VK niet meer mee doet in het Erasmus programma?
Volgens mij was dit in de loop van het afgelopen jaar al bekend.
Was ook wel te verwachten, want hoewel ze de EC het zelf niet zo formuleert is "Europese eenheid creëeren" toch wel een van de doelen.quote:Op maandag 4 januari 2021 08:08 schreef z80 het volgende:
[..]
Klopt. Blijkbaar zijn de komkommers op.
Heb je tussen de twee banen nog wat tijd vrij?quote:Op maandag 4 januari 2021 08:21 schreef Holyme het volgende:
Gecondoleerd Tally.
Hier de laatste werkdagen bij oude werkgever, was weer even vroeg vanochtend
Dat deed ik ook meteenquote:Op maandag 4 januari 2021 09:07 schreef Myraela het volgende:
Ondanks dat ik vorige week ook heb gewerkt, had ik vanochtend toch wat moeite om weer te starten.Heb meteen opgezocht wanneer de eerstvolgende verplichte vrije dag is, maar dat duurt nog wel even. Voor die tijd maar zelf een dagje opnemen. Als er tenminste weer iets meer mogelijk is.
Hier uiteindelijk ook, na een lang weekend heb ik meer mails. Leek heel veel omdat een bepaald systeem meteen antwoord wil hebben, en 2x per dag een reminder stuurtquote:Op maandag 4 januari 2021 09:18 schreef borisz het volgende:
De mailbox valt wel mee. Dat was een weekje weg in november erger.
Had ik ookquote:Op maandag 4 januari 2021 09:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier uiteindelijk ook, na een lang weekend heb ik meer mails. Leek heel veel omdat een bepaald systeem meteen antwoord wil hebben, en 2x per dag een reminder stuurt![]()
Ik weet al dat ik woensdagmiddag vrij en en ook volgende week maandag weer
18 weken?quote:Op maandag 4 januari 2021 09:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Had ik ook![]()
Systeem dat me twee keer per dag meldt dat ik nog een opdracht heb openstaan. En bedankt he![]()
Met vakantieplanning was ik nog niet bezig. Omdat ik nog geen plannen heb op wil maken (buiten een weekendje dan).
Zou wel willen kijken naar het vers toegevoegde aantal vakantiedagen, maar P&O kreeg vorig jaar pas compleet klaar ergens in mei of zo![]()
Gelukkig kan ik bij de andere werkgever wel al staren naar mijn 18 weken vakantierecht op basis van contractgrootte.
Een heel excel.quote:Op maandag 4 januari 2021 09:33 schreef gcjoel het volgende:
[..]
18 weken?![]()
Ik zat net alweer mijn excel met vakantiedagen voor dit jaar te maken![]()
Alvast gekeken wat ik zou kunnen plannen, nog niks gevraagd. Want dan zit je er aan vast
Oh wauwquote:Op maandag 4 januari 2021 09:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gelukkig kan ik bij de andere werkgever wel al staren naar mijn 18 weken vakantierecht op basis van contractgrootte.
quote:Op maandag 4 januari 2021 09:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Een heel excel.
Het is echt één van mijn goede voornemens om dit jaar wel wat meer vakantiedagen op te maken. Van afgelopen jaar neem ik iets van 2 weken mee. Ik wil vooral wat losse dagen opnemen. Voor gewoon even een dagje in Nederland ontspannen. Maar dan is het wel tof als je op z'n minst ergens (buitenterras eventueel) kan lunchen.
Ik blijf het knap vinden, jullie excel tovenaarsquote:Op maandag 4 januari 2021 10:01 schreef gcjoel het volgende:
[..]nja 1 blad met daarop gewoon een soort kalender. Als ik dan een dag vrij zet rekent ie hoeveel uren ik nog heb zeg maar. Simpel.
Uiteindelijk maar 5 dagen over van vorig jaar dus nog wel netjes gedaan eigenlijk.
Dat dusquote:Op maandag 4 januari 2021 10:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik blijf het knap vinden, jullie excel tovenaars![]()
Ik doe nog altijd braaf hoofdrekenen. Of -hip- de rekenmachine op mijn telefoon.
ik kan er ook niet zoveel mee hoor. Allemaal heel simpel in elkaar geknutseld ditquote:Op maandag 4 januari 2021 10:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik blijf het knap vinden, jullie excel tovenaars![]()
Ik doe nog altijd braaf hoofdrekenen. Of -hip- de rekenmachine op mijn telefoon.
Ik doe dat wel als ik een vrije maandag heb (1x per 2 weken). Dan neem ik de vrijdag ervoor of de dinsdag erna. Dan heb je meteen 4 dagen vrij.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:09 schreef Myraela het volgende:
Ik hoop eigenlijk dit jaar wel naar Toscane te kunnen om de trouwlocatie te bekijken. We hoopte in juni, maar als het al kan, dan zal het wel september worden. Dat zou dan een tweeweekse vakantie zijn. En verder maar gewoon losse dagen. Want stiekem hoef ik dan maar 1 dag vrij te nemen, maar heb ik toch een vakantiegevoel omdat het zo lekker de week breekt en iets geeft om naar uit te kijken.
Ik vind het juist fijn om een vrije dag niet aan het weekend te plakken. Meer dagen achter elkaar vind ik alleen interessant als ik weg zou willen. Ik vind een woensdag ideaal, dan vliegen die 2x2 dagen wel werken ook voorbij.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik doe dat wel als ik een vrije maandag heb (1x per 2 weken). Dan neem ik de vrijdag ervoor of de dinsdag erna. Dan heb je meteen 4 dagen vrij.
Heb net 3 weken verlof gehad, en vrijdag vrij, maandag beginnenquote:Op maandag 4 januari 2021 09:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Heb je tussen de twee banen nog wat tijd vrij?
Laatste dagen is altijd zo lekker aftellen.
Dat heb ik ook 1x per 2 weken, de woensdagmiddag vrij. Dat was zeker toen ik nog op kantoor zat fijn, dan ging ik uit mijn werk even de stad in of dingen doen waar je om 17 uur na je werk geen tijd voor had.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het juist fijn om een vrije dag niet aan het weekend te plakken. Meer dagen achter elkaar vind ik alleen interessant als ik weg zou willen. Ik vind een woensdag ideaal, dan vliegen die 2x2 dagen wel werken ook voorbij.
Ik snap dit nietquote:Op maandag 4 januari 2021 09:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
18 weken op basis contractgrootte he
Bij een contract van 5 uur per week wordt het dan al snel stoer omdat ik heel snel overuren maak.
Komende weekend werken = dubbele contract uren die week.
En daarom hoef ik zelden vakantie uren op te nemen als ik een paar weken vrij wil: meestal word ik ervoor of erna een dagje extra gevraagd en klaar.
En zo kon ik in het voorjaar bij een andere werkgever uithelpen: drie maanden vakantie gevraagd om de grote watersnood aan uren op te maken. Het hielp iets![]()
Bij de werkgever met mijn grootste contract heb ik dit jaar een week of zeven. Net toch even geloerd bij hen: ik mis nog wat uren die mee over moeten.
En kom erachter dat ik vorig jaar geen twee weken aaneengesloten vrij heb genomen. Eigen schuld, dikke (Corona) bult.
In Gelderland is het ook anders. Wat idioot dat ze dat niet gelijktrekken https://vggm.easycruit.com/vacancy/2618333/159597?iso=nlquote:Op maandag 4 januari 2021 11:37 schreef Candaasje het volgende:
Gecondoleerd Tally![]()
Ik doe niet aan vakantiedagen![]()
Hoewel ik er nog wel aan dacht om misschien na de examens eens te gaan kijken of ik kan gaan helpen met het vaccineren. Zag alleen dat het via een of ander uitzendbureau in Dordrecht 15-20 euro per uur oplevert, en in Utrecht lag dat bedrag aanzienlijk lager.
Ook eens nagevraagd bij het UMC Utrecht hoe het zit met hun vaccinatiestudie; daar zoeken ze ook mensen voor (als proefpersoon, niet als personeel). Maar dan betekent het dat je 1-2 jaar mee moet doen. En dan krijg je dus van hun een vaccin of placebo. Nu zou ik dat geen punt vinden als het om 6 maanden zou gaan, of als je zekerdeweten een vaccin hebt gekregen... maar als je dus 2 jaar geen 'ander' of tenminste waarschijnlijk 'werkend' vaccin kunt nemen, vind ik dat wel bezwaarlijk. (Al is het maar omdat ik ook tussen verschillende landen reis en die onafhankelijk van elkaar maatregelen treffen...)
Afijn.
Oh en een van mijn docenten gaat nu kijken wat ze kan doen voor mijn zomerstage. Eens zien of dat de opvang kan worden.
wowquote:Op maandag 4 januari 2021 12:47 schreef z80 het volgende:
Een meubelstuk van FOK overleden. static is niet meer.
SHO / Verdrietig nieuws: static is onverwacht overleden
Joa, ik hoorde het al wat eerder via iemand die hem kende.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:47 schreef z80 het volgende:
Shocking! Dank je voor de link. Had het anders vast gemist.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:47 schreef z80 het volgende:
Weet je ook wanneer hij is overleden? Want als ik zo terug kijk is hij al even niet meer op FOK geweest.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Joa, ik hoorde het al wat eerder via iemand die hem kende.
Nooit echt contact met hem gehad, het was een user met gebruiksaanwijzing. Maar veel te jong overleden natuurlijk.
Het precieze verhaal is nog niet helemaal duidelijk geloof ik.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Weet je ook wanneer hij is overleden? Want als ik zo terug kijk is hij al even niet meer op FOK geweest.
Ik zag het net ja. Ik moest even drie keer kijken of ik écht de juiste user (reisverslagen, huizen inrichten op afstand ditdat) voor me had. Ik had verder geen contact, maar vond dat altijd wel leuk om te lezen.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:47 schreef z80 het volgende:
Ik vind dat altijd zo naar, als mensen plots en jong overlijdenquote:
Ik heb dat nooit gedurfdquote:Op maandag 4 januari 2021 13:12 schreef borisz het volgende:
1x gegastmod in SHO. Typo uit een TT gehaald. Direct Static op mijn dak![]()
RIP
Ja, of het plots was weer ik eigenlijk niet. Maar inderdaad, jong is toch altijd wel weer zo'n eyeopener.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo naar, als mensen plots en jong overlijdenDat kan dus gewoon iedereen overkomen.
quote:Op maandag 4 januari 2021 12:47 schreef z80 het volgende:
Zover bij mij bekend waren er geen aandoeningen in het spel, dus dan vind ik het sowieso plots. Of je nu een hartinfarct krijgt, door covid overlijdt of van een rots klettert.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:15 schreef Myraela het volgende:
Ja, of het plots was weer ik eigenlijk niet. Maar inderdaad, jong is toch altijd wel weer zo'n eyeopener.
Echt ruzie moest je toch wel een hoop voor doen hoor.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]en ik heb nog nooit ruzie met hem gehad
Hoe kan dat nou! Jij bent dol op gastmodden!quote:Op maandag 4 januari 2021 13:16 schreef derLudolf het volgende:
en ik heb nog nooit ruzie met hem gehad
Doodsoorzaak onbekend.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zover bij mij bekend waren er geen aandoeningen in het spel, dus dan vind ik het sowieso plots. Of je nu een hartinfarct krijgt, door covid overlijdt of van een rots klettert.
Ik wel gelukkigquote:Op maandag 4 januari 2021 13:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]en ik heb nog nooit ruzie met hem gehad
Als een nieuwe mod achter de schermen werd geïntroduceerd, reageerde static vaak met "heb ik ruzie met je gehad?"quote:Op maandag 4 januari 2021 13:16 schreef Tally het volgende:
[..]
Echt ruzie moest je toch wel een hoop voor doen hoor.
Dat weet ikquote:Op maandag 4 januari 2021 13:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als een nieuwe mod achter de schermen werd geïntroduceerd, reageerde static vaak met "heb ik ruzie met je gehad?"
Dat maakt het niet makkelijker voor zijn naastenquote:
Maar niets met SHO.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou! Jij bent dol op gastmodden!
Dit dus helemaal.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:14 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zag het net ja. Ik moest even drie keer kijken of ik écht de juiste user (reisverslagen, huizen inrichten op afstand ditdat) voor me had. Ik had verder geen contact, maar vond dat altijd wel leuk om te lezen.
Vrij bizar, zo jong ook.
quote:Op maandag 4 januari 2021 13:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou! Jij bent dol op gastmodden!
Nee.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:56 schreef Tele6 het volgende:
Gelukkig nieuwjaar nog iedereen. Mag dat nog op 4 januari?
Het jaar is nog jong, en fris en nieuw! (En grijs en nat, maar hey, dat mag de pret niet drukken)quote:Op maandag 4 januari 2021 14:56 schreef Tele6 het volgende:
Oh pfff dat zal een werk zijn. Ik zou er bij één diersoort al niet aan beginnen.quote:Op maandag 4 januari 2021 15:11 schreef Candaasje het volgende:
Ik probeer allerlei begin/eindpunten en de diersoortverschillen van (veel) spieren te leren. Dat gaat niet met muziek op want te afleidend. Helaas heeft vriend 726 meetings op een dag.
Tuurlijk! Jij ook een heel fijn nieuwjaar!. Leuke dagen gehad?quote:Op maandag 4 januari 2021 14:56 schreef Tele6 het volgende:
Leuke oudjaarsdag gehad, daarna een paar heel matige dagen gehad. Nu weer op de been aan het komenquote:Op maandag 4 januari 2021 15:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Tuurlijk! Jij ook een heel fijn nieuwjaar!. Leuke dagen gehad?
Jij ook nog een gelukkig nieuwjaarquote:Op maandag 4 januari 2021 14:56 schreef Tele6 het volgende:
Ja, het is redelijk veel werk. En die proffen doen altijd alsof het allemaal wel meevalt.quote:Op maandag 4 januari 2021 15:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh pfff dat zal een werk zijn. Ik zou er bij één diersoort al niet aan beginnen.
Ik had in m'n neus een mini kriebel gevoel, alsof je erg moet niezen. (duurde ook nog wel even voordat dat weg was, minuut of 5), keel was ook nauwelijks een probleem, net als je denkt WEG! is het klaar.quote:Op maandag 4 januari 2021 15:25 schreef Tele6 het volgende:
Mensen hier die een test hebben gehad, hoe gewelddadig zijn ze naar je neusslijmvliezen? Ik heb de afgelopen week een stuk of 6 bloedneuzen gehad (de laatste gisteravond) dus ik hoop echt dat de boel heel blijft
Oh succes!quote:Op maandag 4 januari 2021 15:14 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga vanmiddag voor mijn eerste coronatest van 2021!![]()
Vage keelpijn, en beter testen dan er een week over piekeren. De testlocatie zit op 10 minuten fietsen dus dat komt helemaal goed.
Ik neem de rol keukenpapier mee jaquote:Op maandag 4 januari 2021 15:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh succes!Beter even het zekere voor het onzekere nemen
![]()
Geen ervaring mee, maar ik zou even een zakdoek meenemen voor het geval dat, als het al zo gevoelig is.
Gekke paarden.quote:Op maandag 4 januari 2021 15:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, het is redelijk veel werk. En die proffen doen altijd alsof het allemaal wel meevalt.Maar alleen voor dit vak moeten we alle beenstructuren van het voorbeen, de schedel en dan alle diersoortverschillen kennen. En de spieren van het voorbeen, de verbindingsspieren tussen het asskelet en het voorbeen, en de kauwspieren. En het verloop van de zenuwen. En de bloedvaten (arteriën, venen lopen gelijk in het diepe systeem, maar ook het oppervlakkige systeem) van zowel de romp als het voorbeen. (Niet élk klein takje, maar de klinisch relevante). En de ligamenten van de gewrichten. En het passief sta-apparaat van het paard. Oh en 13 casussen.
En die dieren zijn voor mij natuurlijk allemaal gelijk, maar wel HEEL verschillend.![]()
(Vooral het paard heeft er een handje van. Dat moet weer voortdurend uitzonderlijk doen. Tssk)Nog een maand jongens, nog een maand. Dan doe ik weer gezellig en minder dramatisch.
Een ezel is nogal koppig. Ze worden wel als lastdier op moeilijk begaanbare gebiedengebruikt. Maar om deze in een span voor een wagen te spannen gaat niet werken. Paarden zijn kuddedieren die goed samenwerken.quote:Op maandag 4 januari 2021 15:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Gekke paarden.
Ik had er laatst met A en B een discussie over, misschien weet jij hier iets van. Waarom hebben mensen paarden uitgezocht om op te rijden? Wat zijn de nadelen van het berijden van een koe?
A kwam niet verder dan dat paarden veel mooier lopen. Ik had de indruk dat koeien wat minder bangig waren dan paarden, en dat leek me juist handig.
Paarden waren ooit niet zo gigantisch groot als dat ze nu zijn, toch? Zou je kunnen fokken tot je ezels en geiten en zo allemaal ook paardformaat zijn, en dan op ezels en geiten rijden?
Een koe kan ook best hard.quote:Op maandag 4 januari 2021 15:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik denk dat het ook met snelheid te maken heeft en misschien uithoudingsvermogen
Maar elegant is anders. Daar wil je echt niet op zitten. In de weg staan ook niet. Een paard gaat om je heen. Een rund door je heen.quote:
Goh, goeie....quote:Op maandag 4 januari 2021 15:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Gekke paarden.
Ik had er laatst met A en B een discussie over, misschien weet jij hier iets van. Waarom hebben mensen paarden uitgezocht om op te rijden? Wat zijn de nadelen van het berijden van een koe?
A kwam niet verder dan dat paarden veel mooier lopen. Ik had de indruk dat koeien wat minder bangig waren dan paarden, en dat leek me juist handig.
Paarden waren ooit niet zo gigantisch groot als dat ze nu zijn, toch? Zou je kunnen fokken tot je ezels en geiten en zo allemaal ook paardformaat zijn, en dan op ezels en geiten rijden?
Dat klinkt heel zinnig!quote:Op maandag 4 januari 2021 15:42 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Goh, goeie....
Eh, ik zou zeggen dat wilde runderen vooral gevaarlijker waren (stieren zijn wat agressiever van aard dan de meeste hengsten, ze hebben daarnaast ook hoorns, zijn waarder gebouwd; allelerlei factoren die het vangen en temmen denk ik wat lastiger maakte. (Beetje dezelfde reden waarom leeuwen liever een zebra te grazen nemen dan een gnoe) Hoewel je wel ziet dat ze wel als last/trekdier gebruikt werden/worden, dus misschien moet je het ook zoeken in rijcomfort:
Paarden kunnen harder lopen, ik denk ook langer (relatief enorme longen), en die rug zit over het algemeen een stuk beter dan de rug van een rund. wat minder 'knokig', vloeiendere gangen en het hoofd wordt ook omhoog gedragen, bij een koe is dat meer horizontaal.
Dat klopt deels, de darmen liggen bij heel veel dieren behoorlijk los. De dunne darm hangt enkel een beetje vast met een soort vlies (mesenterium) en paarden en runderen hebben bijvoorbeeld ook enorm lange ophangbanden van het rectum, dat is handig met rectaal onderzoek.)quote:Op maandag 4 januari 2021 15:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat klinkt heel zinnig!
Ik leerde dit weekend van een vriendin die net afgestudeerd is in jouw beroep, dat paarden de enige beesten zijn waarbij de darmen zomaar rondflopsen in hun buikholte en dat ze daardoor kolieken krijgen, waarbij bewegen helpt om de boel weer terug op orde te krijgen. Lekker onhandig
Dat is handig omdat dan het rectum in een voorspelbare richting zit? Ik kan me niet precies voorstellen wat er handig is aan lange ophangbanden van het rectum.quote:Op maandag 4 januari 2021 15:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat klopt deels, de darmen liggen bij heel veel dieren behoorlijk los. De dunne darm hangt enkel een beetje vast met een soort vlies (mesenterium) en paarden en runderen hebben bijvoorbeeld ook enorm lange ophangbanden van het rectum, dat is handig met rectaal onderzoek.)
Kunnen honden en katten dan ook buikpijn krijgen zoals een paard?quote:Maar paarden zijn wel debiel gebouwd in de zin dat hun dikke darm in twee hoefijzervormige lussen ligt en de verbinding daartussen een bocht van 180 graden is (ideale plek voor verstopping..--> koliek), dat ze een milt-nierband hebben links waartussen de dunnen darm terecht kan komen (afknelling..--> koliek) en dat hun blinde darm een heel grote kommavormige structuur is die eindigt met de punt naar beneden, waardoor er zand e.d. in kan blijven zitten (indien dat teveel wordt --> koliek)
Ontwerpfoutjes...![]()
Maar bij honden en katten moet je tijdens OK's ook wel eens de darmen even opzij leggen. Vooral de dunne darm ligt er allemaal maar wat los ingefrommeld. Dus soms was het echt kwestie van terugleggen, beetje schudden zodat het weer in de buik paste, en hechten maar
Dat is handig omdat je dan je arm in dat rectum kunt steken en zo 'van buitenaf' heel de baarmoeder kunt voelen; van boven en van opzij.quote:Op maandag 4 januari 2021 15:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is handig omdat dan het rectum in een voorspelbare richting zit? Ik kan me niet precies voorstellen wat er handig is aan lange ophangbanden van het rectum.
[..]
Kunnen honden en katten dan ook buikpijn krijgen zoals een paard?
Mocht je nog niet geweest zijn: het is zoals Kaatje zegt. Net als je denkt FLIKHIHIHIHIHIKKER OPPPPP!!! Dan flikkeren ze opquote:Op maandag 4 januari 2021 15:25 schreef Tele6 het volgende:
Mensen hier die een test hebben gehad, hoe gewelddadig zijn ze naar je neusslijmvliezen? Ik heb de afgelopen week een stuk of 6 bloedneuzen gehad (de laatste gisteravond) dus ik hoop echt dat de boel heel blijft
Ik vond hem ook leukquote:Op maandag 4 januari 2021 16:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
Interessante koe/paardrij discussie wel
Standaard vriezers doen het zolang de omgevingstemperatuur niet onder de 10oC komt. Voor vriezers die het in een schuur ofzo ook bij kouder weer blijven doen moet je of mazzel hebben, of eentje uit een andere categorie kiezen.quote:Op maandag 4 januari 2021 17:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoezee, de vriezer heeft het opgegevenHij kan niet zo goed tegen kou.
Ik was heel erg verbaasd toen ik voor het eerst hoorde van vriezers die niet tegen kou kunnen.quote:Op maandag 4 januari 2021 17:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoezee, de vriezer heeft het opgegevenHij kan niet zo goed tegen kou. Ik ga morgen maar overpakken in de andere vriezers. Als het goed is, is er net genoeg plaats. Het stond al op de planning om de derde vriezer zo snel mogelijk uit te zetten, nu alleen een weekje te vroeg.
Toen je dat schreef was ik net op wegquote:Op maandag 4 januari 2021 16:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mocht je nog niet geweest zijn: het is zoals Kaatje zegt. Net als je denkt FLIKHIHIHIHIHIKKER OPPPPP!!! Dan flikkeren ze op
Bij het monddeel hielp het mij om heel bewust en rustig door mijn mond te ademen. Neus of het een beetje ontspande zo.
Maar ik zou ook zeker zeggen dat je recent neusbloedingen hebt gehad. Misschien kunnen ze er rekening mee houden.op je mindere dagen.
Dit is de oude van J's oma, hij staat in een schuur-achtig iets. Hij staat alleen bij uitzondering aan, met dus het risico dat dit gebeurt.quote:Op maandag 4 januari 2021 17:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Standaard vriezers doen het zolang de omgevingstemperatuur niet onder de 10oC komt. Voor vriezers die het in een schuur ofzo ook bij kouder weer blijven doen moet je of mazzel hebben, of eentje uit een andere categorie kiezen.
Ja leuk he? Wel logisch als je er over nadenkt maar toch geinig.quote:Op maandag 4 januari 2021 17:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik was heel erg verbaasd toen ik voor het eerst hoorde van vriezers die niet tegen kou kunnen.![]()
Maar gelukkig heb je nog genoeg ruimte.
Dat klinkt tof. Ik ben dol op Indiaas.quote:Op maandag 4 januari 2021 17:40 schreef Myraela het volgende:
Leuk, ik heb me aangemeld voor een plantaardige Indiaas kookworkshop over twee weken. Ze stuurt net het boodschappenlijstje.Heb er nu al zin in.
Hier niet. Of mis ik een grapje?quote:Op maandag 4 januari 2021 17:47 schreef fietsie het volgende:
Brexit ten top ; 504 Gateway Timeout bij bezoeken van https://www.thesheffieldcutleryshop.co.uk/shop/
Nee het is wisselend; ik zit al een tijdje op de site, en de paar keer dat ik dacht: ff bewaren in winkelmandje, dan was t bingo....quote:Op maandag 4 januari 2021 17:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hier niet. Of mis ik een grapje?
Duidelijk. Douane kijkt meequote:Op maandag 4 januari 2021 17:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee het is wisselend; ik zit al een tijdje op de site, en de paar keer dat ik dacht: ff bewaren in winkelmandje, dan was t bingo....
Er was net een BBC programma waarin dat specifieke bestek werd gemaakt, en ik vond een heel basic bestek erg mooi. Maar kan ze nog niet vinden op de site.quote:
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Geen idee hoe koud het hier in de garage wordt, maar dat ding gaat al jaren mee.quote:Op maandag 4 januari 2021 17:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik was heel erg verbaasd toen ik voor het eerst hoorde van vriezers die niet tegen kou kunnen.![]()
Nou inderdaad, wat een kloten beesten zijn dat zegquote:Op maandag 4 januari 2021 15:39 schreef z80 het volgende:
En als je wilt leren vloeken moet je met geiten gaan werken.
Oh, zeker als je ze met kloten neemtquote:Op maandag 4 januari 2021 18:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou inderdaad, wat een kloten beesten zijn dat zeg
Mooi verwoord. Vrijwel op al mijn kinderfotos in de buitenlucht spelen deze fijne schepselen een rolquote:Op maandag 4 januari 2021 18:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, zeker als je ze met kloten neemt. Hoe kleiner hoe erger trouwens. Die met kloten penetreren werkelijk alles wat in de buurt komt. Gat of geen gat, geit of geen geit. En die met kloten stinken een uur in de wind. Vrijwel letterlijk. Zijzelf vinden het een fijn luchtje, ze bepissen bij voorkeur hun eigen sik. Nog best kunstig trouwens, met een mooie draaisproei.
quote:
quote:De Londense UCL Universiteit schatte vorig jaar dat als elke Brit een jaar lang elke dag één masker eenmalig zou gebruiken, dat 66 duizend ton vervuild plastic afval zou opleveren. De Britse omroep BBC berekende vorig jaar dat wereldwijd elke maand zo’n 129 miljard mondkapjes worden gebruikt, en 65 miljard plastic handschoenen.
Ik heb er al best wat opgevist ja, echt idioot hoeveel er gewoon op straat en in de natuur belanden.quote:
Ik heb nog maar 1 kapje weggegooidquote:Op maandag 4 januari 2021 18:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb er al best wat opgevist ja, echt idioot hoeveel er gewoon op straat en in de natuur belanden.
Ik knip trouwens de touwtjes door, dat helpt ook, mochten ze toch ergens op een afvalberg belanden en wegwaaien. Wurgt het in elk geval geen eendjes.
Daarom stoffen kapje voor privé.quote:Op maandag 4 januari 2021 18:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb er al best wat opgevist ja, echt idioot hoeveel er gewoon op straat en in de natuur belanden.
Ik knip trouwens de touwtjes door, dat helpt ook, mochten ze toch ergens op een afvalberg belanden en wegwaaien. Wurgt het in elk geval geen eendjes.
Foeiquote:Op maandag 4 januari 2021 18:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb nog maar 1 kapje weggegooid. Nou heb ik ook 1 katoenen ding, maar de wegwerpers gooi ik ook niet weg, behalve die ene waarvan het stiekje geknapt was (al heb ik 'm nog een tijdje gedragen met een knoop in het stiekje).
Oh nou sorry hoor, maar ik draag die dingen enkel om anderen een veiliger gevoel te geven. Niet om zelf onbevlekt te blijven.quote:
Ik vind die van de action ook fijn zitten ja. Die wegwerp dingen zitten voor geen meter. Als ik t ijzertje bij m'n neus echt om m'n neus buig, steekt de bovenkant van t mondkapje steeds half in m'n ogen. Echt heel irritant!quote:Op maandag 4 januari 2021 18:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb nog zelfgemaakte stoffen mondkapjes die na wassen bleken te krimpen. Dus nu is de stiek te kort
Vergelijkend warenonderzoek leverde op dat ik die van de Action het meest prettig vind. Zegt niks over werkzaamheid. Dus ik heb er maar een extra los filter in gedouwd.
Zo kijk ik ook naar de niet-medische maskers hoorquote:Op maandag 4 januari 2021 18:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh nou sorry hoor, maar ik draag die dingen enkel om anderen een veiliger gevoel te geven. Niet om zelf onbevlekt te blijven.
Dit komt door het koudemiddel, het gas wat gebruikt wordt. In de zeer oude kasten werd R12 gebruikt. Zeer schadelijk voor het milieu maar wel een heel goed middel dat ook bij lage temperaturen blijf werken. Maar ook al jaren verboden is.quote:Op maandag 4 januari 2021 17:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoezo niet met de handdoeken? Zo'n mondkapje lijkt me dan juist ook iets wat je op 60 graden wilt doen.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:11 schreef Clubsoda het volgende:
Mijne gaan dus ook met de donkere was mee en niet met de handdoeken
Donkerbond. Daar waar de sokken en ondergoed tussen zitten op 40 graden.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:11 schreef Clubsoda het volgende:
Mijne gaan dus ook met de donkere was mee en niet met de handdoeken
Hier het meeste ook. Maar als de sporthanddoeken een paar keer 40 graden gewassen zijn gaan ze toch voor een rondje 60.quote:
Kan je vragen of ze het in de herhaling doen? Desnoods alleen voor jouquote:Op maandag 4 januari 2021 19:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb echt wat gemist met mijn tweede kerstdag diner
Ik had de tuutjes met overgebleven sausjes nog bewaard. Net geproefd (want dat kan ik weer een beetje). Lekker!![]()
![]()
![]()
En ik heb verdorie nog steeds geen versgewassen lakens genotTerwijl de boel de afgelopen weken juist extra vaak de was is ingegaan
Ik zou dan wat kapjes in een pan doen en flink heet opstokenquote:Op maandag 4 januari 2021 19:41 schreef Tele6 het volgende:
Wel fijn dat je smaak terug aan het komen is Cat!
Ik was beddengoed, ondergoed, handdoeken en mondkapjes op 60 graden. De rest op 30. De wasmachines in het gebouw zijn heel groot, dus ik kan al mijn 60-gradenwas in één keer wassen, ongeveer eens in de 2-3 weken. Voor 30 graden hetzelfde.
Ik ga in 2-3 weken meestal door meer mondkapjes heen dan handdoeken, maar ik doe evenveel wassen
Maar is er dan iets mis met een hoop verschillende kapjes gebruiken en die na 3 weken pas wassen?quote:Op maandag 4 januari 2021 19:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zou dan wat kapjes in een pan doen en flink heet opstoken
Met een strijkijzer krijg je nooit genoeg warmte lang genoeg in de stof om te pasteuriseren.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:45 schreef AnneX het volgende:
Over de stoffen mondkapjes: met een (stoom) strijkijzer ontsmet je toch nóg veel beter! dan op 40 /60 o in de wasmachine.
Hier in de polder is een mevrouw die bokjes houdt en vlees produceert voor de horeca.
Even wachten op de uitslag dus, Tele.
@:Zet dank voor de uitleg van vrieskasten en het gebruikte gas.
Goed voor Cat’s smaak.👍🏼
Dat is inderdaad ook handig.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:50 schreef Sarabi het volgende:
Als het nog geen tijd voor een was is gooi ik er wat water uit de waterkoker over.
Oja dan is een wasje wel fijnerquote:Op maandag 4 januari 2021 19:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook handig.
In de zomer werkte het niet, omdat mijn mondkapjes telkens heel goor werden van de zonnebrandcrème en het zweet, maar dat is nu niet meer zo.
Dat zou wel heel veel eer zijn voor mijquote:Op maandag 4 januari 2021 19:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kan je vragen of ze het in de herhaling doen? Desnoods alleen voor jou
Überhaupt zuinig met de wasverzachter. Meukquote:Op maandag 4 januari 2021 19:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Protip als je mondkapjes wast: zuinig met de wasverzachter.
Nu maakt het weinig uit, maar soms was die meur in mijn gezicht echt te erg
Dat heb ik echt nog nooit gebruiktquote:Op maandag 4 januari 2021 19:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Protip als je mondkapjes wast: zuinig met de wasverzachter.
Nu maakt het weinig uit, maar soms was die meur in mijn gezicht echt te erg
Kan me ook niet herinneren wanneer ik dat voor het laatst heb gebruikt....quote:Op maandag 4 januari 2021 20:01 schreef sigme het volgende:
Wasverzachter? Huuuuuuuuuuuh. Viezigheid.
Komop...een paar x een aantal seconden een stoomstrijkijzer op de stof, met nog een shot stoom.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:48 schreef z80 het volgende:
[..]
Met een strijkijzer krijg je nooit genoeg warmte lang genoeg in de stof om te pasteuriseren.
60 Graden met wasmiddel. Voornamelijk zeep met wat actife componenten. Lijkt me beter te reinigen dan enkel stoom op een lokaal gebied. En het verwijderd niet enkel de virussen en bacteriën maar ook de vetten uit de huid en adem.quote:Op maandag 4 januari 2021 20:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
Komop...een paar x een aantal seconden een stoomstrijkijzer op de stof.
Dat desinfecteert beter dan 60o imho.
Het wasmiddel heeft toch ook al parfum?quote:Op maandag 4 januari 2021 20:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wasverzachterparfum in versgewassen lakens![]()
Of bij de laatste was net voor je van seizoen wisselt qua kleding zodat het nog enigszins fris uit de kast komt na een half jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |