abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197176077
Hoi.
pi_197176124
Mensen, aangezien we nog een poosje in de lockdown zitten. Heeft iemand misschien nog toffe tips om thuis te doen? Leuke pubquiz, online workshop of weet ik het.

Ik vond het met Kerstmis zo tof. En met O&N waren er ook veel activiteiten, beetje spijt dat ik toen niets heb gedaan. Maar hoop dus dat er komende weken ook nog iets te doen is.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 19:10:43 #3
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197176188
|:)
Kaasfondue O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 2 januari 2021 @ 19:11:03 #4
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197176195
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:08 schreef Myraela het volgende:
Mensen, aangezien we nog een poosje in de lockdown zitten. Heeft iemand misschien nog toffe tips om thuis te doen? Leuke pubquiz, online workshop of weet ik het.

Ik vond het met Kerstmis zo tof. En met O&N waren er ook veel activiteiten, beetje spijt dat ik toen niets heb gedaan. Maar hoop dus dat er komende weken ook nog iets te doen is.
Zullen we een pubquiz met de CulSc doen? :+
  zaterdag 2 januari 2021 @ 19:17:30 #5
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197176337
quote:

Die bloemenkrans workshop misschien?

Wij gaan ook weer vaker uitgebreid koken. Met kerst was wel weer erg lekker en je bent wel echt een dag bezig. Win win.

Net vakantie 'gereserveerd' voor Hemelvaart. Als het kan naar Frankrijk
Ik wil nu toch plannen maken want anders heb ik echt niks om naar uit te kijken.
pi_197176358
quote:

Wij doen al sinds maart elke week 2 a 3x de quiz van Upbeatles. Misschien ook iets voor jou :)
pi_197176398
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:17 schreef gcjoel het volgende:
Die bloemenkrans workshop misschien?
Ja, die lijkt mij wel tof. Maar nog liever iets wat ik samen met m'n vriend kan doen.

De afgelopen weken was een 'leuke activiteit' vooral om gewoon weer iets lekkers te eten. Maar ik wil wat meer dingen doen die niet alleen om eten draaien. Al zou een kookworkshop wel kunnen, maar dan ook wel echt om wat nieuws te leren, niet alleen om te schransen. :D
pi_197176406
quote:

De volksuniversiteit geeft hier ook online cursussen en workshops samen met de bieb. Kan je natuurlijk ook aan meedoen. https://www.rozet.nl/?gcl(...)R31mAxAaAiWQEALw_wcB
We have far more in common than that which devides us..
pi_197176493
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:18 schreef Sarabi het volgende:
Wij doen al sinds maart elke week 2 a 3x de quiz van Upbeatles. Misschien ook iets voor jou :)
Dat is wel iets om in de gaten te houden. Die ga ik woensdag eens proberen.
pi_197178710
Terwijl jullie door de suggesties scrollen en één voor één verwerpen, eten wij de laatste appelflap.
pi_197178757
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Hahaha, het lijkt me heerlijk zorgeloos als je zonder zit maar vind het bereikbaar zijn toch fijner

Je pa nu weer ok? Thuis of herstellende?
Sorry, ik was even film aan het kijken. Gravity, met Clooney. Ik vind z'n Midnight Sky beter.
Vader kwam oudjaarsdag weer thuis. Hij is erg veel/snel moe, waarschijnlijk door de narcoses. Verder alles piekfijn in orde.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197178874
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Sorry, ik was even film aan het kijken. Gravity, met Clooney. Ik vind z'n Midnight Sky beter.
Vader kwam oudjaarsdag weer thuis. Hij is erg veel/snel moe, waarschijnlijk door de narcoses. Verder alles piekfijn in orde.
Ja, fijn van je vader. w/
In mijn omgeving is een buikoperatie al 2 x uitgesteld. Na 2 x tijdelijk verhelpen van een darmverdraaiing.
pi_197179148
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:58 schreef AnneX het volgende:
Terwijl jullie door de suggesties scrollen en één voor één verwerpen, eten wij de laatste appelflap.
Ik denk dat ik volgend jaar naar Tsjechië op vakantie ga...mooi daar

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaatje1 op 02-01-2021 21:23:26 ]
pi_197180099
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Idd mooi :Y Slowakije ook :Y Veel bergjes en zo O+ En watervallen O+ En heel veel kastelen O+ Goedkoop en erg lekker gebak :9 Hollandse tomaten van "mijn" merk in de supermarkt :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_197180146
Zo! Achterstallig album-fotowerk gedaan. Mooi album besteld van de rondreis uit 2018 :') Op 30x45. Ben heel benieuwd of dat fraaier is dan 20x30 wat ik normaal bestel. Was bij afrekenen wel ff slikken ondanks de 20% korting :') Plus dat ik keuzestress had :') 100 pagina's maar nog veel meer materiaal :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_197180294
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:46 schreef PdeHoog het volgende:
Zo! Achterstallig album-fotowerk gedaan. Mooi album besteld van de rondreis uit 2018 :') Op 30x45. Ben heel benieuwd of dat fraaier is dan 20x30 wat ik normaal bestel. Was bij afrekenen wel ff slikken ondanks de 20% korting :') Plus dat ik keuzestress had :') 100 pagina's maar nog veel meer materiaal :+
Dat moet ik ook nog doen, 2019 en 2020
pi_197180433
quote:

[..]

Wij deden 1 x een roadtrip voor 3 weken en hebben Praag nog een keer apart bezocht.
Prachtig.
pi_197181169
Grotten in Slovenië. O+ Enige waar ik ooit was waar ik per se nog eens heen wil! (Londen uitgezonderd, waar ik al vijftien keer was ofzo :))

En wat een goeie wandels allemaal vandaag, bravo luitjes! _O_ Afgelopen nacht maar vier uur geslapen en zat te knikkebollen bij de derde Mandalorian-aflevering van vanavond, andere keer maar verder bingen met zwager :O Alle cider in huis nu wel op ^O^ Op naar bed!
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:24:32 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197181278
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:59 schreef sigme het volgende:

[..]

We zouden vanavond Midnight Sky kijken maar zitten nu naar productie van Cadbury's chocolade te kijken in aard daarvan :+

En fijn, rustig aan opknappen en opbouwen daar dus
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:25:33 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197181304
Ik wil al die Oostblok bestemmingen wel bezoeken, alles alles allesssssss
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:27:43 #22
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197181352
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:24 schreef Molo het volgende:

[..]

We zouden vanavond Midnight Sky kijken maar zitten nu naar productie van Cadbury's chocolade te kijken in aard daarvan :+

En fijn, rustig aan opknappen en opbouwen daar dus
Ik kijk dat ook en wil nu weer crème eggs
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:29:04 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197181385
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:27 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik kijk dat ook en wil nu weer crème eggs
Ik had die in februari en vond het echt niks
Te zoet die shizzle, heb je ook de aflevering hiervoor gezond over Hotel Chocolat? :9~
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:31:53 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197181475
De website vinden, 20% korting vanwege nieuwjaar en dan dit lezen

quote:
TEMPORARY SUSPENSION OF INTERNATIONAL DELIVERIES
We are undertaking some required Brexit systems development and whilst we carry this out we regret we are currently unable to deliver internationally.
:'( :( :( :')
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:44:49 #25
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197181806
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik had die in februari en vond het echt niks
Te zoet die shizzle, heb je ook de aflevering hiervoor gezond over Hotel Chocolat? :9~
Ik hou van zoet O+
Nee dat andere had ik niet gezien
pi_197182065
Wie kent dit adres in Den Haag en heeft er wel eens geproefd? https://www.dspatisserie.nl/logomacarons/
Die maken lekkere dingen. Alleen de brownies sturen ze op.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 23:16:52 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197182662
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:44 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik hou van zoet O+
Nee dat andere had ik niet gezien
Cacaospecifieke chocolades, echt heel erg benaderd als ware het wijn of koffie ofzo.
Lekker, lijkt me superleuk te proberen. Dure hobby's alleen dat soort dingen

Heb in Brussel ooit ook echt téveel geld neergeklapt bij Pierre Marcolini met zijn bizar toffe chocolades :')
  zaterdag 2 januari 2021 @ 23:19:34 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197182743
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:54 schreef AnneX het volgende:
Wie kent dit adres in Den Haag en heeft er wel eens geproefd? https://www.dspatisserie.nl/logomacarons/
Die maken lekkere dingen. Alleen de brownies sturen ze op.
Nope, maar ook geen fan van macarons

Vond de macarons van Laduree en Sprüngli ook niet bijzonder of lekkerder dan die van de HEMA moet ik zeggen :P
  Spellchecker zaterdag 2 januari 2021 @ 23:51:48 #29
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zondag 3 januari 2021 @ 00:09:41 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197183561
The Midnight Sky is tot nu toe echt tergend slecht

@sigme hoe heb je het volgehouden? :D _O-
pi_197184617
Zeldzaam slecht geslapen. Eerste werkdag van het jaar wordt vast een toppertje *O* :O
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197184740
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 06:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zeldzaam slecht geslapen. Eerste werkdag van het jaar wordt vast een toppertje *O* :O
Sterkte vandaag! En... Je mag weer werken, nou je smaak nog volledig terug ^O^

Ik sta in mn blitse nieuwe legging moed te verzamelen om te gaan lopen. Vast de nieuwe missie downloaden, stiekem hopen dat het een korte is :')
pi_197184793
Hm. Ik downloadde time to momo... want ze claimen.. alle wandelingen van de stad in een handige app.
6,99 per stad.. maar goed.. dat valt dan reuze mee natuurlijk.

Maar stiekem zijn het er voor rotterdam maar 4... en dan vooral door het centrum. Dat ken ik inmiddels wel.
Ga ze vast wel een keer lopen.. maar stilletjes had ik er toch meer van verwacht.
pi_197184862
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 08:00 schreef Holyme het volgende:

[..]

Sterkte vandaag! En... Je mag weer werken, nou je smaak nog volledig terug ^O^

Ik sta in mn blitse nieuwe legging moed te verzamelen om te gaan lopen. Vast de nieuwe missie downloaden, stiekem hopen dat het een korte is :')
Wat voor missies? :)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197184931
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 08:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wat voor missies? :)
Ik loop met Spotify + Zombies, Run! app. Nu bezig met de aanvullende missies van seizoen 2, bijna klaar voor S3 :D
pi_197185570
Goedemorgen :*
  zondag 3 januari 2021 @ 10:30:18 #37
63722 z80
I fink you freaky
pi_197185587
Morge.

Laatste dag vakantie. Morgen weer aan het werk.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_197185619
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 06:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Succes! Top dat je weer aan het werk kunt :)
Hoor om me heen mensen die lang vermoeid blijven na corona. Blij dat jij hier geen last van had.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_197185756
Mogge allen!

Wat een grauw uitzicht, en dan morgen ook weer werken -O-
pi_197185760
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 09:07 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik loop met Spotify + Zombies, Run! app. Nu bezig met de aanvullende missies van seizoen 2, bijna klaar voor S3 :D
Klinkt cool, ik ga me er even in verdiepen :Y Mijn lief is ook gefascineerd maar die heeft een trauma van Michael Jackson's Thriller, dus ik weet niet of ze het aandurft :D

Wij moeten zo even naar de stad en dan vanmiddag naar opa en oma, waar kind twee nachten gaat logeren zodat wij kunnen werken. Ik heb nog weinig zin in gewoon weer een reguliere werkweek... :6
pi_197185977
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Klinkt cool, ik ga me er even in verdiepen :Y Mijn lief is ook gefascineerd maar die heeft een trauma van Michael Jackson's Thriller, dus ik weet niet of ze het aandurft :D

Ik kan he-le-maal niks met horror, maar met de onverwachte achtervolgingen uitgezet is dat goed te doen. Die achtervolgingen aan en dan in het donker lopen was al iets minder, maar ook qua conditie was dat niet optimaal :') Vriendin is groot fan en leerde ermee van 0 naar 10km, en voor mij is het tot dusver ook super :D
pi_197186064
Oh! En sommige home front missions vond ik ook best tof, die voegden ze toe vanwege corona :) Met opdrachten als dead bug walking, en dat de stem die je hoort verteld dat ie het meer een puppy getting bellyrubs vindt, en dat je vervolgens op je rug ligt te spartelen terwijl je "puppypuppypuppy" hoort _O-
pi_197186151
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:18 schreef Holyme het volgende:
Oh! En sommige home front missions vond ik ook best tof, die voegden ze toe vanwege corona :) Met opdrachten als dead bug walking, en dat de stem die je hoort verteld dat ie het meer een puppy getting bellyrubs vindt, en dat je vervolgens op je rug ligt te spartelen terwijl je "puppypuppypuppy" hoort _O-
Klinkt wel heel leuk...
Ik heb alleen geen spotify en nou speciaal daarvoor een abbo te nemen is ook zo wat
pi_197186175
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:24 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Klinkt wel heel leuk...
Ik heb alleen geen spotify en nou speciaal daarvoor een abbo te nemen is ook zo wat
Oh nee, dat is niet van Spotify :) Zombies, Run! is een aparte app, ik gebruik daarnaast Spotify voor muziek tussen de verhaallijnen door.
pi_197186285
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:26 schreef Holyme het volgende:

[..]

Oh nee, dat is niet van Spotify :) Zombies, Run! is een aparte app, ik gebruik daarnaast Spotify voor muziek tussen de verhaallijnen door.
Oh ik lees dat er ook nog “the walk” is.
(Ondertussen even in de appstore gesnufft natuurlijk)
Zelfde idee, zelfde tekstschrijver ook maar dan om te wandelen. Ziet er ook tof uit.

Vind wel 6$ per maand wel weer een bedrag waar ik even over na moet denken.
Tegenwoordig zijn al die apps met subscription en stiekem tikt dat uiteindelijk toch wel aan.
Waar is de tijd gebleven dat je gewoon 1 bedrag betaalde -O-
pi_197186341
De laatste 16u veel last van maagpijn -O- ook weinig geslapen.
Het lijkt nu wat weg te trekken maar durf eigenlijk niets te eten. Misschien maar op zoek naar droge crackers.
pi_197186402
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:36 schreef Sarabi het volgende:
Het lijkt nu wat weg te trekken maar durf eigenlijk niets te eten. Misschien maar op zoek naar droge crackers.
Boterhammetje roosteren kan ook als je geen crackers kunt vinden.
pi_197186423
Dit jaar, voor ons doen, enorm veel gespaard wegens gestopt met roken en geen festivals en alles.

Rente over afgelopen jaar: 30 cent.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197186450
quote:

Jij keek zeker Wie is de mol :)
pi_197186452
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:36 schreef Sarabi het volgende:
Bah -O- rustig aan maar
pi_197186476
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:44 schreef Blues het volgende:

[..]

Jij keek zeker Wie is de mol :)
Yep. Vond het wel heel mooi wat ik nu al zag. Hou zo van die oude gebouwen en natuur. Maar hoop toch eindelijk wel de reis naar Engeland te maken die al 2 keer gecancelled is.
  zondag 3 januari 2021 @ 11:56:55 #52
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197186649
Morguh SC!

prima geslapen hier. vandaag eens kijken of yoga gaat lukken in de planning :)

ik heb op dit moment 3 ( overrijpe) bananen in de fruitmand. iemand tips? ik dacht bananen brood, maar heb geen cremefraiche in huis..
pi_197186745
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:56 schreef Barreltje het volgende:
Morguh SC!

ik heb op dit moment 3 ( overrijpe) bananen in de fruitmand. iemand tips? ik dacht bananen brood, maar heb geen cremefraiche in huis..
Bananenijs
https://www.eetspiratie.nl/simpel-bananenijs/
pi_197186867
quote:
Morguh SC!

Waarom heb je crème fraîche nodig voor bananenbrood? Die combi heb ik nog nooit gehoord. :D
pi_197186899
quote:
Morguh SC!

Geen creme fraiche in mijn bananenbrood hoor :)
2 (normale grootte) rijpe bananen
250 gram bloem
Theelepel bakpoeder
115 gram zachte boter
115 gram (bruine) suiker
2 losgeklopte eieren
Snuf zout
Optioneel: Handvol pecannoten, grofgehakt

Maar ik vind dit eigenlijk NOG lekkerder:
http://muffinsbakken.nl/zoete_muffins/bananen-muffins-honing/
pi_197186940
Ik doe gewoon evenveel bananen (meestal 3 of 4) als eieren. Dat met de staafmixer helemaal mengen. Dan een willekeurige soort bloem er doorheen roeren tot het een stevig beslag is. En dan eventueel nog andere zooi doorheen als rozijnen, kokos, noten, chocolade, kruiden of pindakaas. In de oven tot bruin en stevig.
pi_197187036
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:16 schreef Myraela het volgende:
Ik doe gewoon evenveel bananen (meestal 3 of 4) als eieren. Dat met de staafmixer helemaal mengen. Dan een willekeurige soort bloem er doorheen roeren tot het een stevig beslag is. En dan eventueel nog andere zooi doorheen als rozijnen, kokos, noten, chocolade, kruiden of pindakaas. In de oven tot bruin en stevig.
Jij bent gewoon meer profi dan ik :)
Ik maak het niet enorm vaak dus een beetje houvast vind ik dan altijd wel fijn :)
pi_197187188
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:23 schreef Uhmmpie het volgende:
Jij bent gewoon meer profi dan ik :)
Ik maak het niet enorm vaak dus een beetje houvast vind ik dan altijd wel fijn :)
Ik eet gewoon belachelijk veel bananen, en dan worden ze ook vaak slecht. En die zijn dan ook nooit dezelfde maat. Dus een recept zegt dan toch niet zoveel. Plus dat ik het zonder roomboter wil maken, want anders vind ik het meer cake dan brood. Wel lekkerder hoor, daar niet van.
pi_197187203
Ik heb een sambal gekregen die zo belachelijk pittig is, dat ik echt moet voorkomen dat die m'n lippen aanraakt want dat blijft branden. Maar toch smeer ik overal (echt een heeeeeel klein beetje) op, want het is zo belachelijk lekker en smaakvol.
pi_197187295
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:38 schreef Myraela het volgende:
Ik heb een sambal gekregen die zo belachelijk pittig is, dat ik echt moet voorkomen dat die m'n lippen aanraakt want dat blijft branden. Maar toch smeer ik overal (echt een heeeeeel klein beetje) op, want het is zo belachelijk lekker en smaakvol.
Wat voor sambal is het?
Ik maakte ooit peper/paprika chutney...
maar met een andere peper dan het recept voorschreef... want had die vers in de vensterbank staan. Echt zo lekker... maar veel te heet. Gebruik hem nu alleen om mn vlees mee in te smeren... dat werkt prima.
Maar zo los is het niet te eten :(
pi_197187334
Hier ook geen creme fraiche in het bananenbrood.

Blijft bizar, een compleet leeg Utrecht op zondagmiddag. Wel mooi. Vroeger was het drie zondagen per maand zo.
pi_197187335
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:37 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik eet gewoon belachelijk veel bananen, en dan worden ze ook vaak slecht. En die zijn dan ook nooit dezelfde maat. Dus een recept zegt dan toch niet zoveel. Plus dat ik het zonder roomboter wil maken, want anders vind ik het meer cake dan brood. Wel lekkerder hoor, daar niet van.
Mja hier eet dochterlief ze meestal op voor ze overrijp zijn.. dus dan komt het er niet zo van.
En het is wel cake-ig ja.

Meestal maak ik die muffins van dat linkje..
die zijn nog lekkerder (en cake-iger ook) en in practische porties meteen.
Wel meteen minder gezond.
pi_197187402
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:44 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Wat voor sambal is het?
Ik maakte ooit peper/paprika chutney...
maar met een andere peper dan het recept voorschreef... want had die vers in de vensterbank staan. Echt zo lekker... maar veel te heet. Gebruik hem nu alleen om mn vlees mee in te smeren... dat werkt prima.
Maar zo los is het niet te eten :(
Een sambal van madame jeanette pepers
pi_197187573
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:37 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bananen O+
Werewolf
pi_197187601
En....ik ga dus nu bananenmuffins maken, want heb 3 overrijpe bananen :7 Bedankt voor de inspiratie O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197187641
Hier aankleden.
Lief wil TOCH naar buiten.
Ik vond heel de dag in pyama op de bank ook prima.. _O-

Goed, frisse neus dus.
En meteen de auto halen... zodat we vanavond gewoon in kunnen stappen zonder een kwartier te lopen.

2 vliegen in 1 klap.
pi_197187740
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:05 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier aankleden.
Lief wil TOCH naar buiten.
Ik vond heel de dag in pyama op de bank ook prima.. _O-

Goed, frisse neus dus.
En meteen de auto halen... zodat we vanavond gewoon in kunnen stappen zonder een kwartier te lopen.

2 vliegen in 1 klap.
Ik wil eigenlijk niet naar buiten, maar t is droog en een frisse neus is mooi meegenomen
pi_197187796
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk niet naar buiten, maar t is droog en een frisse neus is mooi meegenomen
Nee ik ook niet dus.
Maar iemand vindt dat we geen zin hebben in heel de dag op de bank vegeteren.

Ik was eigenlijk gewoon lekker aan het haken en beetje wisselen met telefoon en boek.. in pyama op de bank. Beviel prima.

Maar nu maar even aankleden dan.
Op zich... even naar buiten is wel zo gezond :)
pi_197187821
Werk klaar :)
Meteen maar rondje ervaringen uitgewisseld want dit was het clubje waar collega en ik vermoedelijk de Kerona mee hebben gedeeld. Voor het eerst koffie geprobeerd. Ruikt wel alweer, smaak is nog niet terug. Of het was een slappe bak, kan ook :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197187865
Met de bananen die resteren maak ik pannenkoekjes van Karin.
https://www.kokenmetkarin(...)t&utm_medium=twitter

Morgen begint de laaaaange en saaaaaie maand januari na een best lang lui weekend.
Straks de laatste kerstspullen ruimen en dan frips ertegenaan.
pi_197187926
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:16 schreef Myraela het volgende:
*Screenshotje maakt ^O^
pi_197187965
Uuurgh, na een heerlijk rondje struinen door de wijk creept nu langzaam de weerwerkenrealiteit mn hersens binnen :'(

Fijn Cat, op de goede weg *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_197188418
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Werk klaar :)
Meteen maar rondje ervaringen uitgewisseld want dit was het clubje waar collega en ik vermoedelijk de Kerona mee hebben gedeeld. Voor het eerst koffie geprobeerd. Ruikt wel alweer, smaak is nog niet terug. Of het was een slappe bak, kan ook :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Best wel fijn en geruststellend dat het weer terug aan het komen is. Lullig juist met de lekker eten feestdagen maar leve de vriezer.

Net een stuk gefietst, fris wel, volgende keer een warmere broek aan. Maar net toen ik af wilde slaan voor nog een fijn ommetje zag ik de accu knipperen en ik moest aan het eind van het ommetje een beste bult op om daarna weer naar huis te gaan. Toch maar niet gedaan.
  zondag 3 januari 2021 @ 14:04:28 #74
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197188494
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Uuurgh, na een heerlijk rondje struinen door de wijk creept nu langzaam de weerwerkenrealiteit mn hersens binnen :'(
ssssssttt; ik probeer dat nog even tot en met woensdag te ontkennen!
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 3 januari 2021 @ 15:19:16 #75
63722 z80
I fink you freaky
pi_197189685
Ook even een rondje gelopen. Stukje bos mee aan het rondje geplakt. Totaal bijna 15KM. Net zoals gister grijs. Maar nu met wind voelt het meteen een heel stuk kouder.
Bak lasagne de oven in geschoven. Wachten op de bliep.
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 15:48:26 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197190285
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:19 schreef z80 het volgende:
Ook even een rondje gelopen. Stukje bos mee aan het rondje geplakt. Totaal bijna 15KM. Net zoals gister grijs. Maar nu met wind voelt het meteen een heel stuk kouder.
Bak lasagne de oven in geschoven. Wachten op de bliep.
Voorlopig zal het ook wel bij wandelen blijven denk ik? Lockdown wordt waarschijnlijk verlengd hoorde ik vanmiddag?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 15:50:17 #77
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197190307
Gisteren bedacht ik "laat ik de auto eens door de wasstraat trekken"

Vandaag dacht ik "laat ik es wat door het Oldambt en langs de Waddenkust touren"

Verkeerde volgorde. Vieze klei bende.
  zondag 3 januari 2021 @ 15:56:25 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197190395
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Voorlopig zal het ook wel bij wandelen blijven denk ik? Lockdown wordt waarschijnlijk verlengd hoorde ik vanmiddag?
Van wie hoorde je dat? :D
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 15:56:57 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197190404
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:56 schreef Molo het volgende:

[..]

De meneer op de radio :o
  zondag 3 januari 2021 @ 15:59:03 #80
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197190431
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Deutschland.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 3 januari 2021 @ 16:03:41 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197190499
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De meneer op de radio :o
Ah, ja ik vergeet weleens dat jullie beide meer in Duitsland leven dan in Nederland

Benieuwd naar de Nederlandse situatie over twee weken en mogelijke verlenging
pi_197190518
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Ah, ja ik vergeet weleens dat jullie beide meer in Duitsland leven dan in Nederland

Benieuwd naar de Nederlandse situatie over twee weken en mogelijke verlenging
Nou ja, het was ook gewoon op het NOS enzo. Dus.
  zondag 3 januari 2021 @ 16:09:44 #83
63722 z80
I fink you freaky
pi_197190580
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Er is nu spraken van een verlenging van de huidige lockdown t/m 10 januari. Wat ook wel te verwachten was.
Ik hoop dat er in de tussentijd eens nagedacht en rondgekeken wordt buiten de vergaderzaal waar geen enkel licht of geluid van buiten komt. Maar dat zal wel niet.
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 januari 2021 @ 17:04:34 #84
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197191391
Ik ga er voor NL vanuit dat het verlengd wordt t/m eind februari. Mede gelet op de Engelse mutatie.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_197191560
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:04 schreef borisz het volgende:
Ik ga er voor NL vanuit dat het verlengd wordt t/m eind februari. Mede gelet op de Engelse mutatie.
Dat is wel vrij lang.. ben benieuwd.
Geloof dat na bergschenhoek de schrik er wel in zit. En dat ze nu eindelijk openlijk toe geven dat schoolkinderen ook gewoon ziek worden en verspreiden.
pi_197191587
45 minuten gewandeld hier door het park trouwens.
Eenmaal buiten was het prima wandelweer natuurlijk.

Wel koud maar sjaal en handschoenen deed een hoop.

Op barefoot schoenen zonder koude voeten overigens :)
pi_197191922
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:04 schreef borisz het volgende:
Dat lijkt me wel heel lang hoor. Ik hoop toch dat ze geleidelijk wel weer steeds wat meer mogelijk gaan maken.
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 januari 2021 @ 17:47:48 #88
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197192133
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:35 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel heel lang hoor. Ik hoop toch dat ze geleidelijk wel weer steeds wat meer mogelijk gaan maken.
Ik hoop met je mee. Maar de geluiden om ons heen (DU, BE, UK, FR) zijn eerder zwaarder dan tandje eraf...
  zondag 3 januari 2021 @ 17:48:55 #89
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197192157
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:47 schreef borisz het volgende:

[..]

Ik hoop met je mee. Maar de geluiden om ons heen (DU, BE, UK, FR) zijn eerder zwaarder dan tandje eraf...
Zeker nu erkend lijkt te gaan worden dat scholieren verspreiders zijn
pi_197192308
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:48 schreef fietsie het volgende:

[..]

Zeker nu erkend lijkt te gaan worden dat scholieren verspreiders zijn
Maar toch bizar dat dat zo lang op zich liet wachten?
  zondag 3 januari 2021 @ 17:57:42 #91
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197192334
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:56 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Maar toch bizar dat dat zo lang op zich liet wachten?
Als je om redenen niet structureel test, en er redenen zijn om kleine lichamen te bestempelen als een lager risico op verspreiding, weet je dat niet.
Nu er dan juffen doodgaan in een jou wel bekend dorp zal er vast eens iemand statistiek gaan bedrijven op alle testuitkomsten van de GGD....
pi_197192337
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:47 schreef borisz het volgende:

[..]

Uhu... ik vrees ook dat het voorlopig niet beter word.

Aan de andere kant zie ik qua eindresultaat weinig verschil tussen de meer en minder strenge landen... dus je kunt je afvragen of het echt scheelt om tijdelijk alle teugels enorm aan te halen...

Lijkt er meer op dat er daarna gewoon een inhaalslagje gedaan word en niet dat het eindsaldo zieken lager is.
pi_197192347
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:57 schreef fietsie het volgende:

[..]

Als je om redenen niet structureel test, en er redenen zijn om kleine lichamen te bestempelen als een lager risico op verspreiding, weet je dat niet.
Nu er dan juffen doodgaan in een jou wel bekend dorp zal er vast eens iemand statistiek gaan bedrijven op alle testuitkomsten van de GGD....
Probleem is dat die kleinere maar veel kleffere lichamen.. nooit getest zijn.
Want niet nodig.

Tja.. dan krijg je dat lijkt me.

En in september gingen in ons omringende landen wel al geluiden op dat die kleine lichamen toch wel aardig kunnen verspreiden.
Dus beetje jammer dat er hier dan eerst iemand dood moet gaan.

In welbekend dorp of niet :)
  zondag 3 januari 2021 @ 18:00:16 #94
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197192368
Wij kijken "Eerste hulp bij tattoo disasters". Ik heb medelijden met de tattoo in dit geval: dat er zo'n enge griezel van een "vent" onder zit...
pi_197192408
En die redenen om niet vanaf het begin structureel te testen..
(Of dan vanaf dat het mogelijk was) ontgaat me enigzins..

Nu weten we alleen dat er meer getest wordt en dat er daardoor meer mensen positief testen.

Maar eigenlijk weet je dus niet of er echt meer mensen ziek zijn.
Want alle symptoomlozen, eigenwijze donders en mensen die niet testen omdat ze toch al alleen thuus zitten... daar weet niemand iets van.
pi_197192433
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:00 schreef fietsie het volgende:
Wij kijken "Eerste hulp bij tattoo disasters". Ik heb medelijden met de tattoo in dit geval: dat er zo'n enge griezel van een "vent" onder zit...
Wij keken iets over antiekhandel in engeland.

Nu braaf op de bloemkool aan het wachten.

Straks de grote corona-risico-factor in huis weer ophalen O+
pi_197192461
Ik realiseer me net dat ik 11 aaneengesloten dagen vakantie heb gehad. Waarvan 8 dagen in isolatie :')
Eerste dag isolatie was tevens laatste werkdag.

Ergens in januari/februari toch eens serieus werk maken van een Corona proof mini break aan zee. Laatste vakantie was een weekendje Londen in december 2019 :D
pi_197192529
Mag ik even opmerken dat ik echt de allerliefste mensen om me heen heb O+

Of opa nadat ie 2 dagen heeft opgepast ook nog even boodschappen moet doen op de terugweg.
Want ik heb het tenslotte druk komende week met nieuwe baan.

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
  zondag 3 januari 2021 @ 18:11:58 #99
63722 z80
I fink you freaky
pi_197192596
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:57 schreef fietsie het volgende:

[..]

De scholen en opvang moesten hoe dan ook openblijven. Want sluiten is lastig voor de werkende ouders. En dat laatste is meerdere keren in politiek DenHaag gezegd. Ook in Duitsland was sluiten van onderwijsinstellingen lange tijd onbespreekbaar. Terwijl er al een heleboel wetenschappelijke documenten lagen dat schooljeugd 1 van de verspreiders was.
Dit was ook het grote verschil met de eerste lockdown. Ook scholen en opvang dicht. Kijk naar de besmettingen in lockdown 1 en 2. Kijk naar de verschillen in wat wel/niet dicht. Maar als leek mag je dat niet zeggen.
pi_197192749
Ik denk echt niet dat "omdat het lastig is voor de ouders" nou de nummer 1 (of 2 ) reden is dat het sluiten van scholen zo lang onbespreekbaar was.
pi_197192820
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:21 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk echt niet dat "omdat het lastig is voor de ouders" nou de nummer 1 (of 2 ) reden is dat het sluiten van scholen zo lang onbespreekbaar was.
Nou ik denk eigenlijk wel dat dat een grote rol speelde..
kijk hoe enthousiast alle ouders reageerden vlak voor de kerst. Scholen dicht is weldegelijk een probleem.
pi_197192863
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:26 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nou ik denk eigenlijk wel dat dat een grote rol speelde..
kijk hoe enthousiast alle ouders reageerden vlak voor de kerst. Scholen dicht is weldegelijk een probleem.
Dus de regering sluit horeca en winkels ondanks dat er mogelijk duizenden mensen failliet gaan maar de scholen laten ze open om het thuiswerkende ouders niet te moeilijk te maken? :D Daar geloof ik echt helemaal niets van.

De reactie van ouders heeft daar natuurlijk niets mee te maken.

Scholen dicht is een gigantisch probleem, maar niet voor (thuis)werkende ouders. Voor hen is het lastig, maar dat is het voor de meeste mensen ;)
pi_197192885
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dus de regering sluit horeca en winkels ondanks dat er mogelijk duizenden mensen failliet gaan maar de scholen laten ze open om het thuiswerkende ouders niet te moeilijk te maken? :D Daar geloof ik echt helemaal niets van.

De reactie van ouders heeft daar natuurlijk niets mee te maken.

Scholen dicht is een gigantisch probleem, maar niet voor (thuis)werkende ouders. Voor hen is het lastig, maar dat is het voor de meeste mensen ;)
Wel voor alle andere ouders die niet thuis kunnen werken. En dat zijn er dus niet maar een paar.
  zondag 3 januari 2021 @ 18:31:27 #104
63722 z80
I fink you freaky
pi_197192886
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:21 schreef Clubsoda het volgende:
Als dat niet de reden is. Waarom wordt dat dan wel als reden aangevoerd?
pi_197192949
Ik denk dat het sociale aspect van schoolsluiting veel zwaarder woog
pi_197192989
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:31 schreef z80 het volgende:

[..]

Als dat niet de reden is. Waarom wordt dat dan wel als reden aangevoerd?
Link eens iets, waarin de regering dat als belangrijkste reden geeft?
pi_197192994
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:31 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Wel voor alle andere ouders die niet thuis kunnen werken. En dat zijn er dus niet maar een paar.
Die hebben vaak gewoon recht op noodopvang.
pi_197193201
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Die dit keer gelukkig wel wat beter geregeld is dan eerder, maar wij (ja, anekdotisch bewijs) hebben bijvoorbeeld een school waar ze dat vorige keer maar 2 dagen per week boden. Op de andere 3,5.
Dat maakt het wel vrij lastig hoor.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 3 januari 2021 @ 18:50:20 #109
63722 z80
I fink you freaky
pi_197193204
quote:

[..]

Link eens iets, waarin de regering dat als belangrijkste reden geeft?
Quote van rutte<
Scholen blijven open

Het kabinet besloot donderdag dat tot 31 maart alle evenementen en bijeenkomsten met meer dan honderd personen niet mogen doorgaan, om verdere verspreiding van het virus tegen te gaan. Scholen, waar soms wel honderden kinderen tegelijk bijeen zijn, mogen echter wel open blijven. Volgens premier Rutte raken kinderen minder snel besmet en zouden de gevolgen van het sluiten van scholen groot zijn. Als scholen dicht gaan, moeten ouders thuisblijven en kunnen ze niet werken.
>quote
bron:
https://archief.wos.nl/ni(...)na-coronamaatregelen
pi_197193212
Dat betekent dus dat het niet is om lastig voor ouders, maar om niet kunnen werken. Economische reden Z.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_197193440
Dat. En bovendien dateert dit van het moment vóór de horeca sloot, er massaal thuisgewerkt moesten worden en de ziekenhuizen dicht gingen. Toen lag 'niet kunnen werken' anders.

Voor het gemak vergeten we even dat het vooral óuders waren die aandrongen op het sluiten van de scholen de eerste keer :')

Maar goed, als je wilt geloven dat anderen niet begaan zijn met (kansarme) kinderen met een leerachterstand die alleen maar verder oploopt, kinderen in een onveilige thuissituatie die letterlijk in levensgevaar kunnen verkeren nu of zorgintensieven kinderen die nu compleet ontregelen en hun systeem met hen, om maar een paar zijpaden te noemen, maar daarentegen vasthoudt aan het idee dat 'boehoe jankie jankie, ik heb zo'n last van m'n kleuter die me stoort bij m'n call ( :r )' het motief is, be my guest. Ik vind het een naar wereldbeeld.
pi_197193597
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:04 schreef Clubsoda het volgende:
Dat. En bovendien dateert dit van het moment vóór de horeca sloot, er massaal thuisgewerkt moesten worden en de ziekenhuizen dicht gingen. Toen lag 'niet kunnen werken' anders.

Voor het gemak vergeten we even dat het vooral óuders waren die aandrongen op het sluiten van de scholen de eerste keer :')

Maar goed, als je wilt geloven dat anderen niet begaan zijn met (kansarme) kinderen met een leerachterstand die alleen maar verder oploopt, kinderen in een onveilige thuissituatie die letterlijk in levensgevaar kunnen verkeren nu of zorgintensieven kinderen die nu compleet ontregelen en hun systeem met hen, om maar een paar zijpaden te noemen, maar daarentegen vasthoudt aan het idee dat 'boehoe jankie jankie, ik heb zo'n last van m'n kleuter die me stoort bij m'n call ( :r )' het motief is, be my guest. Ik vind het een naar wereldbeeld.
Hmm waar schakelden we over van dT het niet goed is om kinderen thuis te houden naar huilende thuiswerkers?

Dat heb ik echt even gemist hoor.
pi_197193623
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:04 schreef Clubsoda het volgende:

Volgens mij zijn dit alle redenen. Ook als ik luister naar vriendin in het onderwijs (en niet alleen basisonderwijs maar ook middelbaar en start hbo
pi_197193656
quote:

[..]

Stratenmakers, loodgieters.. ander niet-kantoorpersoneel dat niet echt cruciaal is... heeft niet perse recht op noodopvang.

Dan hadden hier in de wijk de scholen alsnog vol gezeten.

Overigens vind ik het geen straf mn gup thuis te hebben met online les. Dat gaat prima.
Juist OMDAT ik thuiswerk. Gaat niet altijd soepel en het is heus af en toe behelpen... maar het is geen probleem.

Maar met slechts 1 redelijk zelfstandige havo scholiere van 13... is dat natuurlijk een stuk beter te doen dan met kleiner grut.
En niet elke ouder is in staat om de kinderen te helpen met schoolwerk..

Dus blijf ik bij het verhaal dat scholen dicht gewoon lastig is voor ouders.
En ik ga er dan vanuit dat mensen dan wat verder denken dan gestoord worden in een videocall :X :X
pi_197193659
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:13 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm waar schakelden we over van dT het niet goed is om kinderen thuis te houden naar huilende thuiswerkers?

Dat heb ik echt even gemist hoor.
De belangrijkste reden voor het openhouden van de scholen was, toch tot een maand geleden, omdat het anders lastig voor ouders? (Die op dit moment voor een groot deel thuis werken). Daar gaat deze hele discussie toch over?

Helaas gaat het inmiddels zo dramatisch met de cijfers dat zélfs de ouders met schoolgaande kinderen een beetje water bij de wijn moeten doen :+

[ Bericht 5% gewijzigd door Clubsoda op 03-01-2021 19:26:45 ]
pi_197193793
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:16 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Stratenmakers, loodgieters.. ander niet-kantoorpersoneel dat niet echt cruciaal is... heeft niet perse recht op noodopvang.

Dan hadden hier in de wijk de scholen alsnog vol gezeten.

Overigens vind ik het geen straf mn gup thuis te hebben met online les. Dat gaat prima.
Juist OMDAT ik thuiswerk. Gaat niet altijd soepel en het is heus af en toe behelpen... maar het is geen probleem.

Maar met slechts 1 redelijk zelfstandige havo scholiere van 13... is dat natuurlijk een stuk beter te doen dan met kleiner grut.
En niet elke ouder is in staat om de kinderen te helpen met schoolwerk..

Dus blijf ik bij het verhaal dat scholen dicht gewoon lastig is voor ouders.
En ik ga er dan vanuit dat mensen dan wat verder denken dan gestoord worden in een videocall :X :X
En ik blijf erbij dat dat allemaal wel zo is, maar dat dat ongemak (en dat is dus ook het mijne) in het niet valt bij het leed in de situaties die ik hier boven noemde én dat de regering zich daar ook bewust van is.
pi_197193974
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

En ik blijf erbij dat dat allemaal wel zo is, maar dat dat ongemak (en dat is dus ook het mijne) in het niet valt bij het leed in de situaties die ik hier boven noemde én dat de regering zich daar ook bewust van is.
Dat mag.. maar dat maakt het niet minder een bewuste keuze om eerder scholen open te houden. Dat sluit elkaar niet uit tenslotte.
pi_197194021
Denk dat de thuiswerkende ouder nog het minst te klagen heeft..
wel een baan, veilig thuis.. gewoon inkomen en alles.

Al die andere ouders hebben een groter probleem.
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 19:34:10 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197194070
Aan de andere kant, als de scholen niet door de overheid waren gesloten, misschien waren er dan al vele dicht vanwege zieke leraren ;)
pi_197194098
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:29 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dat mag.. maar dat maakt het niet minder een bewuste keuze om eerder scholen open te houden. Dat sluit elkaar niet uit tenslotte.
Ik begrijp geloof ik niet wat je bedoelt.
pi_197194269
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:34 schreef derLudolf het volgende:
Aan de andere kant, als de scholen niet door de overheid waren gesloten, misschien waren er dan al vele dicht vanwege zieke leraren ;)
Mja bij mijn gup op school.. was de helft van de school al 14 dagen voor de kerst thuis ivm stijgend aantal besmettingen.
Die mochten de maandag van de persconferentie weer naar school... dat duurde niet lang :)
pi_197195574
Ondertussen in de auto net: “nou ik hoop dat we voorlopig niet meer naar school hoeven want dit is echt zoooooo relaxt.”

Dusss :X :)
pi_197196535
Ik hoop mijn kinderen zolang mogelijk thuis te kunnen/mogen houden. Ook al heb ik chaos in mijn hoofd als ik zie hoeveel meet moment de kinderen hebben. Ik weet nog niet hoe ik dat ga doen als ik beide ook nog moet helpen :')
Maar daar ga ik vast een weg in vinden. Daarnaast ben ik werkeloos en uiteraard geacht werk te vinden. Nu is een briefje schrijven niet zo moeilijk. En uitnodiging voor een gesprek/meet zal ook nog wel lukken. Maar hoe ga ik dat doen als ik dan word aangenomen :')
Aangezien meneer door zijn baas word geacht te komen. Ik mijn en zijn ouders niet wil laten oppassen want risicofactoren. Dus dat word nog een dingetje.

Vorige week hadden we een crematie want mijn mans oom overleed aan de gevolgen van corona. Daar zijn we allemaal kapot van. Hij had wel onderliggende problemen maar dat was allemaal goed onder controle. Tot corona. Toen 7 dagen later was het over.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_197197274
och Tally, wat verdrietig. Gecondoleerd en sterkte voor jullie :*

En ik snap je innerlijke struggles wel als het aan komt op werk vinden en de kinderen. Het is een rare tijd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197197409
Och @Tally, wat erg
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 januari 2021 @ 21:47:04 #126
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197197669
Tally :*
  zondag 3 januari 2021 @ 21:52:59 #127
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197197900
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:14 schreef Tally het volgende:
Ik hoop mijn kinderen zolang mogelijk thuis te kunnen/mogen houden. Ook al heb ik chaos in mijn hoofd als ik zie hoeveel meet moment de kinderen hebben. Ik weet nog niet hoe ik dat ga doen als ik beide ook nog moet helpen :')
Maar daar ga ik vast een weg in vinden. Daarnaast ben ik werkeloos en uiteraard geacht werk te vinden. Nu is een briefje schrijven niet zo moeilijk. En uitnodiging voor een gesprek/meet zal ook nog wel lukken. Maar hoe ga ik dat doen als ik dan word aangenomen :')
Aangezien meneer door zijn baas word geacht te komen. Ik mijn en zijn ouders niet wil laten oppassen want risicofactoren. Dus dat word nog een dingetje.

Vorige week hadden we een crematie want mijn mans oom overleed aan de gevolgen van corona. Daar zijn we allemaal kapot van. Hij had wel onderliggende problemen maar dat was allemaal goed onder controle. Tot corona. Toen 7 dagen later was het over.
:*
Spoilers!
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 21:58:02 #128
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197198098
Gecondoleerd @Tally
Dat "onderliggende problemen" zeggen mensen ook wel erg makkelijk. Genoeg mensen met "onderliggende problemen" die nog gewoon een prima leven leiden
  zondag 3 januari 2021 @ 22:00:20 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197198180
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:58 schreef derLudolf het volgende:
Gecondoleerd @:Tally
Dat "onderliggende problemen" zeggen mensen ook wel erg makkelijk. Genoeg mensen met "onderliggende problemen" niet nog gewoon een prima leven lijden
Op zich wel fascinerende taalfout dit :+

Gecondoleerd Tally
pi_197198204
quote:

Ik merkte dat eigenlijk veel gesprekken ook online waren. Ben uiteindelijk maar 1x daadwerkelijk op lokatie geweest.
Vanaf maandag werk ik voor nieuwe werkgever vanaf thuis.. daar ging de hele sollicitatieprocedure zelfs telefonisch.

Maar de eerste week wel elke dag tot 17.00 cursus en de verwachting dat ik dan dus niet gestoord ga worden.

Uitdaging dus.
Maar goed.. ma/di dus bij opa en oma.
En de rest van de week word het puzzelen..
maar wederom.. ze is 13.. geen 5.
Dat scheelt een berg :)
pi_197198209
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:58 schreef derLudolf het volgende:
Gecondoleerd @:Tally
Dat "onderliggende problemen" zeggen mensen ook wel erg makkelijk. Genoeg mensen met "onderliggende problemen" niet nog gewoon een prima leven lijden
Dat is het dus juist. Mijn vader heeft copd. Als je hem zo ziet en aan het werk ziet merk je niks aan hem. Maar ik denk dat als hij het krijgt dezelfde kant op gaat als Ome Tom. En anders er zo slecht uitkomt dat hij niet meer kan doen wat hij nu doet.
pi_197198236
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:01 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat is het dus juist. Mijn vader heeft copd. Als je hem zo ziet en aan het werk ziet merk je niks aan hem. Maar ik denk dat als hij het krijgt dezelfde kant op gaat als Ome Tom. En anders er zo slecht uitkomt dat hij niet meer kan doen wat hij nu doet.
Ik kan me je zorgen voorstellen. Gecondoleerd met je oom.
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 22:04:42 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197198337
Ik keek even op YT hoe je een probleem met de centraalsluiter van een lens zou kunnen verhelpen. Laat maar, veel te veel kleine onderdelen :o

pi_197198413
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:01 schreef Tally het volgende:

[..]

Kan me dat wel voorstellen. Voorzichtig aan dus maar.
En wat al werd gezegd.. onderliggende problemen.. kun je soms heel prima mee leven.
pi_197198833
Trouwens, bedankt allemaal :*
pi_197200084
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja hoi.
Das best behoorlijk leed.
pi_197200167
Gecondoleerd Tally.
pi_197201213
@Tally wat verdrietig, gecondoleerd!
  maandag 4 januari 2021 @ 07:15:26 #139
63722 z80
I fink you freaky
pi_197202209
quote:

Gecondoleerd Tally.
pi_197202227
Wat verdrietig Tally -O-
Nog gecondoleerd
pi_197202270
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ja hoi.
Das best behoorlijk leed.
Ik kan het me indenken :*
pi_197202273
Gecondoleerd Tally.
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 08:03:43 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197202430
Waarom is iedereen zo verbaasd eigenlijk dat het VK niet meer mee doet in het Erasmus programma?

Volgens mij was dit in de loop van het afgelopen jaar al bekend.
  maandag 4 januari 2021 @ 08:08:31 #144
63722 z80
I fink you freaky
pi_197202465
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 08:03 schreef derLudolf het volgende:
Waarom is iedereen zo verbaasd eigenlijk dat het VK niet meer mee doet in het Erasmus programma?

Volgens mij was dit in de loop van het afgelopen jaar al bekend.
Klopt. Blijkbaar zijn de komkommers op.
  maandag 4 januari 2021 @ 08:11:18 #145
370431 drakin
vurig typje
pi_197202480
Gecondoleerd Tally
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 08:12:22 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197202489
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 08:08 schreef z80 het volgende:

[..]

Klopt. Blijkbaar zijn de komkommers op.
Was ook wel te verwachten, want hoewel ze de EC het zelf niet zo formuleert is "Europese eenheid creëeren" toch wel een van de doelen.
pi_197202550
Gecondoleerd Tally.

Hier de laatste werkdagen bij oude werkgever, was weer even vroeg vanochtend :O
pi_197202659
Ik ben aan het wachten op de wegenwacht. Gelukkig wel thuis.
Auto start niet meer.
pi_197202690
Mogge allen! :W Fijn dat je wel thuis kan wachten @FutureFairytale en niet ergens onderweg.

Hier ook weer present in het thuiskantoor -O- Eerst maar eens wat mails doorwerken.
pi_197202835
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 08:21 schreef Holyme het volgende:
Gecondoleerd Tally.

Hier de laatste werkdagen bij oude werkgever, was weer even vroeg vanochtend :O
Heb je tussen de twee banen nog wat tijd vrij?

Laatste dagen is altijd zo lekker aftellen. :D
pi_197202851
Ondanks dat ik vorige week ook heb gewerkt, had ik vanochtend toch wat moeite om weer te starten. :') Heb meteen opgezocht wanneer de eerstvolgende verplichte vrije dag is, maar dat duurt nog wel even. Voor die tijd maar zelf een dagje opnemen. Als er tenminste weer iets meer mogelijk is.
pi_197202867
Mogguh :O Sinds 7:00 weer bezig. Nu tevens thuisonderwijzer spelen :P Het is even wennen voor iedereen.
  maandag 4 januari 2021 @ 09:12:04 #153
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197202888
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:07 schreef Myraela het volgende:
Ondanks dat ik vorige week ook heb gewerkt, had ik vanochtend toch wat moeite om weer te starten. :') Heb meteen opgezocht wanneer de eerstvolgende verplichte vrije dag is, maar dat duurt nog wel even. Voor die tijd maar zelf een dagje opnemen. Als er tenminste weer iets meer mogelijk is.
Dat deed ik ook meteen :')
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 januari 2021 @ 09:18:11 #154
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197202944
De mailbox valt wel mee. Dat was een weekje weg in november erger. :+
pi_197203007
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:18 schreef borisz het volgende:
De mailbox valt wel mee. Dat was een weekje weg in november erger. :+
Hier uiteindelijk ook, na een lang weekend heb ik meer mails. Leek heel veel omdat een bepaald systeem meteen antwoord wil hebben, en 2x per dag een reminder stuurt _O-

Ik weet al dat ik woensdagmiddag vrij ben en en ook volgende week maandag weer *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaatje1 op 04-01-2021 09:29:45 ]
pi_197203117
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hier uiteindelijk ook, na een lang weekend heb ik meer mails. Leek heel veel omdat een bepaald systeem meteen antwoord wil hebben, en 2x per dag een reminder stuurt _O-

Ik weet al dat ik woensdagmiddag vrij en en ook volgende week maandag weer *O*
Had ik ook _O-
Systeem dat me twee keer per dag meldt dat ik nog een opdracht heb openstaan. En bedankt he :')

Met vakantieplanning was ik nog niet bezig. Omdat ik nog geen plannen heb op wil maken (buiten een weekendje dan).
Zou wel willen kijken naar het vers toegevoegde aantal vakantiedagen, maar P&O kreeg vorig jaar pas compleet klaar ergens in mei of zo :')

Gelukkig kan ik bij de andere werkgever wel al staren naar mijn 18 weken vakantierecht op basis van contractgrootte.
  maandag 4 januari 2021 @ 09:33:53 #157
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197203137
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Had ik ook _O-
Systeem dat me twee keer per dag meldt dat ik nog een opdracht heb openstaan. En bedankt he :')

Met vakantieplanning was ik nog niet bezig. Omdat ik nog geen plannen heb op wil maken (buiten een weekendje dan).
Zou wel willen kijken naar het vers toegevoegde aantal vakantiedagen, maar P&O kreeg vorig jaar pas compleet klaar ergens in mei of zo :')

Gelukkig kan ik bij de andere werkgever wel al staren naar mijn 18 weken vakantierecht op basis van contractgrootte.
18 weken? :o
Ik zat net alweer mijn excel met vakantiedagen voor dit jaar te maken _O-
Alvast gekeken wat ik zou kunnen plannen, nog niks gevraagd. Want dan zit je er aan vast _O-
pi_197203288
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:33 schreef gcjoel het volgende:

[..]

18 weken? :o
Ik zat net alweer mijn excel met vakantiedagen voor dit jaar te maken _O-
Alvast gekeken wat ik zou kunnen plannen, nog niks gevraagd. Want dan zit je er aan vast _O-
Een heel excel. :D

Het is echt één van mijn goede voornemens om dit jaar wel wat meer vakantiedagen op te maken. Van afgelopen jaar neem ik iets van 2 weken mee. Ik wil vooral wat losse dagen opnemen. Voor gewoon even een dagje in Nederland ontspannen. Maar dan is het wel tof als je op z'n minst ergens (buitenterras eventueel) kan lunchen.
  maandag 4 januari 2021 @ 09:50:32 #159
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197203324
Goedemorgen. Ik heb er wel weer zin in. Het lanterfanten van de afgelopen 2 weken was ook fijn, maar dat is het voor mij alleen als er ook een periode van niet lanterfanten tegenover staat.
Ik heb een grote lijst klussen, ik ben de komende 4-6 weken wel weer onder de pannen.
Spoilers!
pi_197203325
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

Oh wauw :o Nice :D

Ik heb vorig jaar al mijn vakantiedagen gepland :P Iets met schoolvakanties en een verhuizing :P Verhuizing staat nu gepland voor 20 maart O+ 5 maart de sleutels :P Dat wordt ff doorverven _O-
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 januari 2021 @ 09:53:20 #161
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197203350
Vakantie.... Ik neem nog 84 uur mee. Ik zie wel hoe ik die ga inplannen. Als ik niet weg kan ga ik het wrs weer doen zoals vorig jaar. Parttime werken in mei en juni. Die maanden werkte ik drie of vier dagen. Mede door de standaardvrije dagen, hele donderdagen werken ipv halve kwam het allemaal goed uit met bovendien anderhalve week vrij eind juni.

Bovendien kan ik het redelijk vrij indelen.
pi_197203383
18 weken op basis contractgrootte he :P

Bij een contract van 5 uur per week wordt het dan al snel stoer omdat ik heel snel overuren maak.
Komende weekend werken = dubbele contract uren die week.
En daarom hoef ik zelden vakantie uren op te nemen als ik een paar weken vrij wil: meestal word ik ervoor of erna een dagje extra gevraagd en klaar.
En zo kon ik in het voorjaar bij een andere werkgever uithelpen: drie maanden vakantie gevraagd om de grote watersnood aan uren op te maken. Het hielp iets :')

Bij de werkgever met mijn grootste contract heb ik dit jaar een week of zeven. Net toch even geloerd bij hen: ik mis nog wat uren die mee over moeten.
En kom erachter dat ik vorig jaar geen twee weken aaneengesloten vrij heb genomen. Eigen schuld, dikke (Corona) bult.
  maandag 4 januari 2021 @ 10:01:02 #163
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197203419
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:47 schreef Myraela het volgende:

[..]

Een heel excel. :D

Het is echt één van mijn goede voornemens om dit jaar wel wat meer vakantiedagen op te maken. Van afgelopen jaar neem ik iets van 2 weken mee. Ik wil vooral wat losse dagen opnemen. Voor gewoon even een dagje in Nederland ontspannen. Maar dan is het wel tof als je op z'n minst ergens (buitenterras eventueel) kan lunchen.
_O- nja 1 blad met daarop gewoon een soort kalender. Als ik dan een dag vrij zet rekent ie hoeveel uren ik nog heb zeg maar. Simpel.

Uiteindelijk maar 5 dagen over van vorig jaar dus nog wel netjes gedaan eigenlijk.
pi_197203429
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:01 schreef gcjoel het volgende:

[..]

_O- nja 1 blad met daarop gewoon een soort kalender. Als ik dan een dag vrij zet rekent ie hoeveel uren ik nog heb zeg maar. Simpel.

Uiteindelijk maar 5 dagen over van vorig jaar dus nog wel netjes gedaan eigenlijk.
Ik blijf het knap vinden, jullie excel tovenaars _O_

Ik doe nog altijd braaf hoofdrekenen. Of -hip- de rekenmachine op mijn telefoon.
pi_197203440
18 weken???? wauw!.

Ik heb nog geen plannen gemaakt. Zie wel wanneer ik waar heen kan. Anders nog maar een jaar "rundomhause"
pi_197203500
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik doe nog altijd braaf hoofdrekenen. Of -hip- de rekenmachine op mijn telefoon.
Dat dus _O-

Moet eens kijken, maar ik heb volgens mij 9 dagen over van vorig jaar. En die ga ik opsnoepen aan dagen een uurtje eerder stoppen wanneer het weer wat mooier weer is. Of op vrijdag naar de markt onder werktijd.
Gelukkig hoef ik mensen alleen maar te informeren dat ik vrij neem/op vakantie ga. Vroeger overleg met 3 anderen, dit is een stuk relaxter. En ook, gaat een vakantie niet door dat is het ook geen probleem dat ik de geplande 2 weken, verkort met een week
pi_197203521
Ik hoop eigenlijk dit jaar wel naar Toscane te kunnen om de trouwlocatie te bekijken. We hoopte in juni, maar als het al kan, dan zal het wel september worden. Dat zou dan een tweeweekse vakantie zijn. En verder maar gewoon losse dagen. Want stiekem hoef ik dan maar 1 dag vrij te nemen, maar heb ik toch een vakantiegevoel omdat het zo lekker de week breekt en iets geeft om naar uit te kijken. O+
  maandag 4 januari 2021 @ 10:11:40 #168
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197203546
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

ik kan er ook niet zoveel mee hoor. Allemaal heel simpel in elkaar geknutseld dit _O-
pi_197203798
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:09 schreef Myraela het volgende:
Ik hoop eigenlijk dit jaar wel naar Toscane te kunnen om de trouwlocatie te bekijken. We hoopte in juni, maar als het al kan, dan zal het wel september worden. Dat zou dan een tweeweekse vakantie zijn. En verder maar gewoon losse dagen. Want stiekem hoef ik dan maar 1 dag vrij te nemen, maar heb ik toch een vakantiegevoel omdat het zo lekker de week breekt en iets geeft om naar uit te kijken. O+
Ik doe dat wel als ik een vrije maandag heb (1x per 2 weken). Dan neem ik de vrijdag ervoor of de dinsdag erna. Dan heb je meteen 4 dagen vrij.
pi_197203839
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik doe dat wel als ik een vrije maandag heb (1x per 2 weken). Dan neem ik de vrijdag ervoor of de dinsdag erna. Dan heb je meteen 4 dagen vrij.
Ik vind het juist fijn om een vrije dag niet aan het weekend te plakken. Meer dagen achter elkaar vind ik alleen interessant als ik weg zou willen. Ik vind een woensdag ideaal, dan vliegen die 2x2 dagen wel werken ook voorbij.
pi_197203846
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:05 schreef Myraela het volgende:

[..]

Heb je tussen de twee banen nog wat tijd vrij?

Laatste dagen is altijd zo lekker aftellen. :D
Heb net 3 weken verlof gehad, en vrijdag vrij, maandag beginnen :D
pi_197203884
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind het juist fijn om een vrije dag niet aan het weekend te plakken. Meer dagen achter elkaar vind ik alleen interessant als ik weg zou willen. Ik vind een woensdag ideaal, dan vliegen die 2x2 dagen wel werken ook voorbij.
Dat heb ik ook 1x per 2 weken, de woensdagmiddag vrij. Dat was zeker toen ik nog op kantoor zat fijn, dan ging ik uit mijn werk even de stad in of dingen doen waar je om 17 uur na je werk geen tijd voor had.
  maandag 4 januari 2021 @ 10:47:50 #173
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197203905
ik ben iedere vrijdag vrij en dat vind ik wel heel fijn! Scheelt ook echt veel vakantiedagen.
Weekendjes weg enzo vallen nu gewoon altijd binnen mijn dagen, heel soms de maandag er nog bij pakken.
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 11:00:44 #174
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197204047
Collega loopt zoekende op de afdeling
"Ha, stift!"

Dus ik roep "Jack in de box"
Toen werd ik raar aangekeken ;(
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 11:06:33 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197204115
Ik heb nog maar 3,25 vakantiedag van vorig jaar :D Ok ik was er ook pas in oktober in dienst gekomen.

Heb 25 vrije dagen per jaar. Misschien dat als ik een nieuw (vast) contract krijg, ik vraag of ik 39u ipv 40 mag. Zijn toch zo'n 6 extra vrije dagen over een jaar als ik gewoon 40u blijf maken.
pi_197204224
Goedemorgen :W
Alle kerstspullen zijn weer naar zolder. Verder is de keuken weer ontploft :D maar het eten voor de komende dagen staat weer klaar.

Morgen om kwart voor 7 al in de auto :o brouwdag begint vroeg *O*
pi_197204345
Nog condoleances voor Tally: wat een verdrietig nieuws.

Gister het tegengestelde gedaan en de werkdagen gepland ná de lockdown.
Dan weet ik wanneer de vrije dagen zijn. w/
En hé het is al weer eerder licht en later donker, viel mij op.
Zon op en onder tijden vandaag in Nederland: 8:50 en onder 16:40
pi_197204509
Gecondoleerd Tally :*

Ik doe niet aan vakantiedagen :P

Hoewel ik er nog wel aan dacht om misschien na de examens eens te gaan kijken of ik kan gaan helpen met het vaccineren. Zag alleen dat het via een of ander uitzendbureau in Dordrecht 15-20 euro per uur oplevert, en in Utrecht lag dat bedrag aanzienlijk lager.

Ook eens nagevraagd bij het UMC Utrecht hoe het zit met hun vaccinatiestudie; daar zoeken ze ook mensen voor (als proefpersoon, niet als personeel). Maar dan betekent het dat je 1-2 jaar mee moet doen. En dan krijg je dus van hun een vaccin of placebo. Nu zou ik dat geen punt vinden als het om 6 maanden zou gaan, of als je zekerdeweten een vaccin hebt gekregen... maar als je dus 2 jaar geen 'ander' of tenminste waarschijnlijk 'werkend' vaccin kunt nemen, vind ik dat wel bezwaarlijk. (Al is het maar omdat ik ook tussen verschillende landen reis en die onafhankelijk van elkaar maatregelen treffen...)

Afijn.

Oh en een van mijn docenten gaat nu kijken wat ze kan doen voor mijn zomerstage. Eens zien of dat de opvang kan worden. O+
pi_197204613
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
18 weken op basis contractgrootte he :P

Bij een contract van 5 uur per week wordt het dan al snel stoer omdat ik heel snel overuren maak.
Komende weekend werken = dubbele contract uren die week.
En daarom hoef ik zelden vakantie uren op te nemen als ik een paar weken vrij wil: meestal word ik ervoor of erna een dagje extra gevraagd en klaar.
En zo kon ik in het voorjaar bij een andere werkgever uithelpen: drie maanden vakantie gevraagd om de grote watersnood aan uren op te maken. Het hielp iets :')

Bij de werkgever met mijn grootste contract heb ik dit jaar een week of zeven. Net toch even geloerd bij hen: ik mis nog wat uren die mee over moeten.
En kom erachter dat ik vorig jaar geen twee weken aaneengesloten vrij heb genomen. Eigen schuld, dikke (Corona) bult.
Ik snap dit niet :')

Ik vind dat bedrijven met 8 weken vrij al veel hebben :D Die bedrijven krijgen meestal ook nog ATV en nog meer.
Bij ons krijg je 5 weken per jaar. Alleen in 8 jaar dat ik er werk nooit alle 5 weken opgenomen (en vervalt gelukkig niet) dus heb een aardig hussie dit jaar.
pi_197204643
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:37 schreef Candaasje het volgende:
Gecondoleerd Tally :*

Ik doe niet aan vakantiedagen :P

Hoewel ik er nog wel aan dacht om misschien na de examens eens te gaan kijken of ik kan gaan helpen met het vaccineren. Zag alleen dat het via een of ander uitzendbureau in Dordrecht 15-20 euro per uur oplevert, en in Utrecht lag dat bedrag aanzienlijk lager.

Ook eens nagevraagd bij het UMC Utrecht hoe het zit met hun vaccinatiestudie; daar zoeken ze ook mensen voor (als proefpersoon, niet als personeel). Maar dan betekent het dat je 1-2 jaar mee moet doen. En dan krijg je dus van hun een vaccin of placebo. Nu zou ik dat geen punt vinden als het om 6 maanden zou gaan, of als je zekerdeweten een vaccin hebt gekregen... maar als je dus 2 jaar geen 'ander' of tenminste waarschijnlijk 'werkend' vaccin kunt nemen, vind ik dat wel bezwaarlijk. (Al is het maar omdat ik ook tussen verschillende landen reis en die onafhankelijk van elkaar maatregelen treffen...)

Afijn.

Oh en een van mijn docenten gaat nu kijken wat ze kan doen voor mijn zomerstage. Eens zien of dat de opvang kan worden. O+
In Gelderland is het ook anders. Wat idioot dat ze dat niet gelijktrekken https://vggm.easycruit.com/vacancy/2618333/159597?iso=nl
Nog even gekeken, maar ik kan helaas niet helpen daar. Vanuit huis had ik wel een paar avonden kunnen werken.
pi_197204668
Had net een man uit Israël aan de lijn. Die was gisteren al gevaccineerd, op 29 jan de 2e prik en dan krijgt ie een groen paspoort. Die man is 55 en als eerst was verpleging en 60+ aan de beurt dus ze hebben al behoorlijk wat mensen geprikt (1,5 miljoen).
Jaloers!

Overigens is mijn auto ingeleverd en krijg ik em morgenavond terug. De startmotor moet vervangen worden -O-
pi_197205245
Zo, ook weer aan het werk. Gelijk al wat koppen tegen elkaar geslagen, gdvrrrrrrrrdomme nog steeds dat bloemetjeslijk dat ligt te stinken.

Mijn verlofexcelsheet rekent uit hoeveel uren/dagen/weken verlof ik nog heb staan, en hoeveel daarvan dit jaar op moet en hoeveel ervan over meerdere jaren gespaard kan worden.
Dan kan ik daarnaast plannen maken, met bijvoorbeeld 3 weken vrij in het voorjaar, 2 half vrij in de zomer en nog 3 in het najaar, en dan zien hoeveel nog dit jaar op te maken verlofuren er dan nog over zijn.\

Ik krijg elk jaar wettelijk verlof, 4 weken, da's 1,5jaar houdbaar, en compensatieverlof, week of 10, uren die ik extra werk en datzelfde jaar weer moet opnemen, en spaarvelof, wat je eeuwig mag laten staan maar maar tot een bepaald maximum uren (na 9 jaar al dat verlof sparen heb je de max verzameld).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 4 januari 2021 @ 12:47:28 #183
63722 z80
I fink you freaky
pi_197205636
Een meubelstuk van FOK overleden. static is niet meer.
SHO / Verdrietig nieuws: static is onverwacht overleden
pi_197205756
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:47 schreef z80 het volgende:
wow -O- dat is zeker onverwacht :o
pi_197205775
Ik heb overigens 4 weken vakantie incl ort die ik in het lopende jaar op moet maken. Dan nog 2 weken die bij de levensloopregeling worden opgeteld en die je niet per se het lopende jaar hoeft op te maken, maar er zit ook geen ort op.

Van dat laatste heb ik nog een half jaar vakantie/vrij staan :')
pi_197205795
quote:
Joa, ik hoorde het al wat eerder via iemand die hem kende.
Nooit echt contact met hem gehad, het was een user met gebruiksaanwijzing. Maar veel te jong overleden natuurlijk.
pi_197205839
;(
pi_197205921
quote:
Shocking! Dank je voor de link. Had het anders vast gemist.
pi_197206041
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

Joa, ik hoorde het al wat eerder via iemand die hem kende.
Nooit echt contact met hem gehad, het was een user met gebruiksaanwijzing. Maar veel te jong overleden natuurlijk.
Weet je ook wanneer hij is overleden? Want als ik zo terug kijk is hij al even niet meer op FOK geweest.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 januari 2021 @ 13:12:46 #190
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197206056
1x gegastmod in SHO. Typo uit een TT gehaald. Direct Static op mijn dak :+
RIP ;(
pi_197206068
Jeetje, wat jong.
pi_197206083
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Weet je ook wanneer hij is overleden? Want als ik zo terug kijk is hij al even niet meer op FOK geweest.
Het precieze verhaal is nog niet helemaal duidelijk geloof ik.
En wat wel al bekend is, is niet aan mij om hier te delen :@
pi_197206084
quote:
Ik zag het net ja. Ik moest even drie keer kijken of ik écht de juiste user (reisverslagen, huizen inrichten op afstand ditdat) voor me had. Ik had verder geen contact, maar vond dat altijd wel leuk om te lezen.

Vrij bizar, zo jong ook. :{
pi_197206088
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:13 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, wat jong.
Ik vind dat altijd zo naar, als mensen plots en jong overlijden -O- Dat kan dus gewoon iedereen overkomen.
pi_197206102
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:12 schreef borisz het volgende:
1x gegastmod in SHO. Typo uit een TT gehaald. Direct Static op mijn dak :+
RIP ;(
Ik heb dat nooit gedurfd :o
pi_197206109
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd zo naar, als mensen plots en jong overlijden -O- Dat kan dus gewoon iedereen overkomen.
Ja, of het plots was weer ik eigenlijk niet. Maar inderdaad, jong is toch altijd wel weer zo'n eyeopener.
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 13:16:32 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197206127
quote:
:o en ik heb nog nooit ruzie met hem gehad ;(
pi_197206131
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:15 schreef Myraela het volgende:

Ja, of het plots was weer ik eigenlijk niet. Maar inderdaad, jong is toch altijd wel weer zo'n eyeopener.
Zover bij mij bekend waren er geen aandoeningen in het spel, dus dan vind ik het sowieso plots. Of je nu een hartinfarct krijgt, door covid overlijdt of van een rots klettert.
pi_197206133
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Echt ruzie moest je toch wel een hoop voor doen hoor.
pi_197206139
quote:

Hoe kan dat nou! Jij bent dol op gastmodden! :D
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 januari 2021 @ 13:18:23 #201
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197206154
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zover bij mij bekend waren er geen aandoeningen in het spel, dus dan vind ik het sowieso plots. Of je nu een hartinfarct krijgt, door covid overlijdt of van een rots klettert.
Doodsoorzaak onbekend.
  maandag 4 januari 2021 @ 13:18:32 #202
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197206158
quote:

[..]

Ik wel gelukkig O+
Spoilers!
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 13:18:53 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197206163
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:16 schreef Tally het volgende:

[..]

Echt ruzie moest je toch wel een hoop voor doen hoor.
Als een nieuwe mod achter de schermen werd geïntroduceerd, reageerde static vaak met "heb ik ruzie met je gehad?"
pi_197206173
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als een nieuwe mod achter de schermen werd geïntroduceerd, reageerde static vaak met "heb ik ruzie met je gehad?"
Dat weet ik :D Ik kwam er ook wel eens :P
pi_197206175
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:18 schreef borisz het volgende:

Doodsoorzaak onbekend.
Dat maakt het niet makkelijker voor zijn naasten :{ Dan blijf je altijd met vragen zitten.
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 13:20:04 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197206179
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar niets met SHO.
pi_197206195
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:14 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik zag het net ja. Ik moest even drie keer kijken of ik écht de juiste user (reisverslagen, huizen inrichten op afstand ditdat) voor me had. Ik had verder geen contact, maar vond dat altijd wel leuk om te lezen.

Vrij bizar, zo jong ook. :{
Dit dus helemaal.
  maandag 4 januari 2021 @ 13:21:14 #208
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197206196
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

_O-
Spoilers!
pi_197207555
:W

Gelukkig nieuwjaar nog iedereen. Mag dat nog op 4 januari? :+

Gecondoleerd @Tally :*
pi_197207615
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:56 schreef Tele6 het volgende:
Nee.
pi_197207829
Ik probeer allerlei begin/eindpunten en de diersoortverschillen van (veel) spieren te leren. Dat gaat niet met muziek op want te afleidend. Helaas heeft vriend 726 meetings op een dag. }:|
pi_197207848
quote:

Gecondoleerd @:Tally :*
Het jaar is nog jong, en fris en nieuw! (En grijs en nat, maar hey, dat mag de pret niet drukken) :*
pi_197207882
Ik ga vanmiddag voor mijn eerste coronatest van 2021! *G*

Vage keelpijn, en beter testen dan er een week over piekeren. De testlocatie zit op 10 minuten fietsen dus dat komt helemaal goed.
pi_197207890
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:11 schreef Candaasje het volgende:
Ik probeer allerlei begin/eindpunten en de diersoortverschillen van (veel) spieren te leren. Dat gaat niet met muziek op want te afleidend. Helaas heeft vriend 726 meetings op een dag. }:|
Oh pfff dat zal een werk zijn. Ik zou er bij één diersoort al niet aan beginnen.
pi_197207900
quote:

Tuurlijk! Jij ook een heel fijn nieuwjaar!. Leuke dagen gehad?
pi_197207974
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Tuurlijk! Jij ook een heel fijn nieuwjaar!. Leuke dagen gehad?
Leuke oudjaarsdag gehad, daarna een paar heel matige dagen gehad. Nu weer op de been aan het komen :')

Jij?
pi_197208062
quote:

Jij ook nog een gelukkig nieuwjaar :*
Stom dat je een test mag doen, hopen op gewone keelpijn.
pi_197208148
Mensen hier die een test hebben gehad, hoe gewelddadig zijn ze naar je neusslijmvliezen? Ik heb de afgelopen week een stuk of 6 bloedneuzen gehad (de laatste gisteravond) dus ik hoop echt dat de boel heel blijft :X
pi_197208200
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Oh pfff dat zal een werk zijn. Ik zou er bij één diersoort al niet aan beginnen.
Ja, het is redelijk veel werk. En die proffen doen altijd alsof het allemaal wel meevalt. :') Maar alleen voor dit vak moeten we alle beenstructuren van het voorbeen, de schedel en dan alle diersoortverschillen kennen. En de spieren van het voorbeen, de verbindingsspieren tussen het asskelet en het voorbeen, en de kauwspieren. En het verloop van de zenuwen. En de bloedvaten (arteriën, venen lopen gelijk in het diepe systeem, maar ook het oppervlakkige systeem) van zowel de romp als het voorbeen. (Niet élk klein takje, maar de klinisch relevante). En de ligamenten van de gewrichten. En het passief sta-apparaat van het paard. Oh en 13 casussen.

En die dieren zijn voor mij natuurlijk allemaal gelijk, maar wel HEEL verschillend. :'(
(Vooral het paard heeft er een handje van. Dat moet weer voortdurend uitzonderlijk doen. Tssk)

:') Nog een maand jongens, nog een maand. Dan doe ik weer gezellig en minder dramatisch.
pi_197208210
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:25 schreef Tele6 het volgende:
Mensen hier die een test hebben gehad, hoe gewelddadig zijn ze naar je neusslijmvliezen? Ik heb de afgelopen week een stuk of 6 bloedneuzen gehad (de laatste gisteravond) dus ik hoop echt dat de boel heel blijft :X
Ik had in m'n neus een mini kriebel gevoel, alsof je erg moet niezen. (duurde ook nog wel even voordat dat weg was, minuut of 5), keel was ook nauwelijks een probleem, net als je denkt WEG! is het klaar.
Veel minder erg dan ooit een slangetje door m'n neus voorbij m'n keel, heel veel minder erg
pi_197208213
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:14 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga vanmiddag voor mijn eerste coronatest van 2021! *G*

Vage keelpijn, en beter testen dan er een week over piekeren. De testlocatie zit op 10 minuten fietsen dus dat komt helemaal goed.
Oh succes! :* Beter even het zekere voor het onzekere nemen :Y

Geen ervaring mee, maar ik zou even een zakdoek meenemen voor het geval dat, als het al zo gevoelig is.
pi_197208250
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh succes! :* Beter even het zekere voor het onzekere nemen :Y

Geen ervaring mee, maar ik zou even een zakdoek meenemen voor het geval dat, als het al zo gevoelig is.
Ik neem de rol keukenpapier mee ja :Y

Een zakdoek zou optimistisch zijn :')
pi_197208312
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, het is redelijk veel werk. En die proffen doen altijd alsof het allemaal wel meevalt. :') Maar alleen voor dit vak moeten we alle beenstructuren van het voorbeen, de schedel en dan alle diersoortverschillen kennen. En de spieren van het voorbeen, de verbindingsspieren tussen het asskelet en het voorbeen, en de kauwspieren. En het verloop van de zenuwen. En de bloedvaten (arteriën, venen lopen gelijk in het diepe systeem, maar ook het oppervlakkige systeem) van zowel de romp als het voorbeen. (Niet élk klein takje, maar de klinisch relevante). En de ligamenten van de gewrichten. En het passief sta-apparaat van het paard. Oh en 13 casussen.

En die dieren zijn voor mij natuurlijk allemaal gelijk, maar wel HEEL verschillend. :'(
(Vooral het paard heeft er een handje van. Dat moet weer voortdurend uitzonderlijk doen. Tssk)

:') Nog een maand jongens, nog een maand. Dan doe ik weer gezellig en minder dramatisch.
Gekke paarden. :D

Ik had er laatst met A en B een discussie over, misschien weet jij hier iets van. Waarom hebben mensen paarden uitgezocht om op te rijden? Wat zijn de nadelen van het berijden van een koe?
A kwam niet verder dan dat paarden veel mooier lopen. Ik had de indruk dat koeien wat minder bangig waren dan paarden, en dat leek me juist handig.
Paarden waren ooit niet zo gigantisch groot als dat ze nu zijn, toch? Zou je kunnen fokken tot je ezels en geiten en zo allemaal ook paardformaat zijn, en dan op ezels en geiten rijden?
pi_197208393
Ik denk dat het ook met snelheid te maken heeft en misschien uithoudingsvermogen
  maandag 4 januari 2021 @ 15:39:09 #225
63722 z80
I fink you freaky
pi_197208410
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik had er laatst met A en B een discussie over, misschien weet jij hier iets van. Waarom hebben mensen paarden uitgezocht om op te rijden? Wat zijn de nadelen van het berijden van een koe?
A kwam niet verder dan dat paarden veel mooier lopen. Ik had de indruk dat koeien wat minder bangig waren dan paarden, en dat leek me juist handig.
Paarden waren ooit niet zo gigantisch groot als dat ze nu zijn, toch? Zou je kunnen fokken tot je ezels en geiten en zo allemaal ook paardformaat zijn, en dan op ezels en geiten rijden?
Een ezel is nogal koppig. Ze worden wel als lastdier op moeilijk begaanbare gebiedengebruikt. Maar om deze in een span voor een wagen te spannen gaat niet werken. Paarden zijn kuddedieren die goed samenwerken.
Een rund gebruiken zou ook kunnen. Gaat minder snel en met veel meer kracht. Vandaar de inzet op velden.

En als je wilt leren vloeken moet je met geiten gaan werken.
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 15:40:44 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197208443
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik denk dat het ook met snelheid te maken heeft en misschien uithoudingsvermogen
Een koe kan ook best hard. :D
  maandag 4 januari 2021 @ 15:41:10 #227
63722 z80
I fink you freaky
pi_197208453
Het is nog steeds grijs. Maar de regen lijkt hier met een boogje omheen te trekken.
Ondanks kou en vocht toch maar de schoenen aan trekken en een rondje lopen. Moet toch iets.
  maandag 4 januari 2021 @ 15:42:38 #228
63722 z80
I fink you freaky
pi_197208494
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een koe kan ook best hard. :D
Maar elegant is anders. Daar wil je echt niet op zitten. In de weg staan ook niet. Een paard gaat om je heen. Een rund door je heen.
pi_197208499
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Goh, goeie....

Eh, ik zou zeggen dat wilde runderen vooral gevaarlijker waren (stieren zijn wat agressiever van aard dan de meeste hengsten, ze hebben daarnaast ook hoorns, zijn waarder gebouwd; allelerlei factoren die het vangen en temmen denk ik wat lastiger maakte. (Beetje dezelfde reden waarom leeuwen liever een zebra te grazen nemen dan een gnoe) Hoewel je wel ziet dat ze wel als last/trekdier gebruikt werden/worden, dus misschien moet je het ook zoeken in rijcomfort:

Paarden kunnen harder lopen, ik denk ook langer (relatief enorme longen), en die rug zit over het algemeen een stuk beter dan de rug van een rund. wat minder 'knokig', vloeiendere gangen en het hoofd wordt ook omhoog gedragen, bij een koe is dat meer horizontaal.
pi_197208554
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:42 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Goh, goeie....

Eh, ik zou zeggen dat wilde runderen vooral gevaarlijker waren (stieren zijn wat agressiever van aard dan de meeste hengsten, ze hebben daarnaast ook hoorns, zijn waarder gebouwd; allelerlei factoren die het vangen en temmen denk ik wat lastiger maakte. (Beetje dezelfde reden waarom leeuwen liever een zebra te grazen nemen dan een gnoe) Hoewel je wel ziet dat ze wel als last/trekdier gebruikt werden/worden, dus misschien moet je het ook zoeken in rijcomfort:

Paarden kunnen harder lopen, ik denk ook langer (relatief enorme longen), en die rug zit over het algemeen een stuk beter dan de rug van een rund. wat minder 'knokig', vloeiendere gangen en het hoofd wordt ook omhoog gedragen, bij een koe is dat meer horizontaal.
Dat klinkt heel zinnig!

Ik leerde dit weekend van een vriendin die net afgestudeerd is in jouw beroep, dat paarden de enige beesten zijn waarbij de darmen zomaar rondflopsen in hun buikholte en dat ze daardoor kolieken krijgen, waarbij bewegen helpt om de boel weer terug op orde te krijgen. Lekker onhandig _O-
pi_197208719
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat klinkt heel zinnig!

Ik leerde dit weekend van een vriendin die net afgestudeerd is in jouw beroep, dat paarden de enige beesten zijn waarbij de darmen zomaar rondflopsen in hun buikholte en dat ze daardoor kolieken krijgen, waarbij bewegen helpt om de boel weer terug op orde te krijgen. Lekker onhandig _O-
Dat klopt deels, de darmen liggen bij heel veel dieren behoorlijk los. De dunne darm hangt enkel een beetje vast met een soort vlies (mesenterium) en paarden en runderen hebben bijvoorbeeld ook enorm lange ophangbanden van het rectum, dat is handig met rectaal onderzoek.)

Maar paarden zijn wel debiel gebouwd in de zin dat hun dikke darm in twee hoefijzervormige lussen ligt en de verbinding daartussen een bocht van 180 graden is (ideale plek voor verstopping..--> koliek), dat ze een milt-nierband hebben links waartussen de dunnen darm terecht kan komen (afknelling..--> koliek) en dat hun blinde darm een heel grote kommavormige structuur is die eindigt met de punt naar beneden, waardoor er zand e.d. in kan blijven zitten (indien dat teveel wordt --> koliek)

Ontwerpfoutjes... :')

Maar bij honden en katten moet je tijdens OK's ook wel eens de darmen even opzij leggen. Vooral de dunne darm ligt er allemaal maar wat los ingefrommeld. Dus soms was het echt kwestie van terugleggen, beetje schudden zodat het weer in de buik paste, en hechten maar :')
pi_197208812
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat klopt deels, de darmen liggen bij heel veel dieren behoorlijk los. De dunne darm hangt enkel een beetje vast met een soort vlies (mesenterium) en paarden en runderen hebben bijvoorbeeld ook enorm lange ophangbanden van het rectum, dat is handig met rectaal onderzoek.)
Dat is handig omdat dan het rectum in een voorspelbare richting zit? Ik kan me niet precies voorstellen wat er handig is aan lange ophangbanden van het rectum.
quote:
Maar paarden zijn wel debiel gebouwd in de zin dat hun dikke darm in twee hoefijzervormige lussen ligt en de verbinding daartussen een bocht van 180 graden is (ideale plek voor verstopping..--> koliek), dat ze een milt-nierband hebben links waartussen de dunnen darm terecht kan komen (afknelling..--> koliek) en dat hun blinde darm een heel grote kommavormige structuur is die eindigt met de punt naar beneden, waardoor er zand e.d. in kan blijven zitten (indien dat teveel wordt --> koliek)

Ontwerpfoutjes... :')

Maar bij honden en katten moet je tijdens OK's ook wel eens de darmen even opzij leggen. Vooral de dunne darm ligt er allemaal maar wat los ingefrommeld. Dus soms was het echt kwestie van terugleggen, beetje schudden zodat het weer in de buik paste, en hechten maar :')
Kunnen honden en katten dan ook buikpijn krijgen zoals een paard?
pi_197208905
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:58 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat is handig omdat dan het rectum in een voorspelbare richting zit? Ik kan me niet precies voorstellen wat er handig is aan lange ophangbanden van het rectum.
[..]

Kunnen honden en katten dan ook buikpijn krijgen zoals een paard?
Dat is handig omdat je dan je arm in dat rectum kunt steken en zo 'van buitenaf' heel de baarmoeder kunt voelen; van boven en van opzij. :)

Kan in theorie wel, maar dat is meer als er bijvoorbeeld een darm klemligt door een navelbreuk of door in het zgn 'foramen epiploicum' terecht te zijn gekomen. Maar ze hebben geen milt-nierband, geen kommabormige blinde darm of 180* bocht naar boven. En ze eten minder vezelrijk voer; hooi (en vaak ook stro) blijft wat sneller/langer klem zitten.
pi_197209267
Eerste ideeën voor het etiket gezien *O* zo lastig kiezen, alles is gaaf.
pi_197209337
Nieuwe combimagnetron besteld bij J van Mini.
M'n oude doet het nog wel, alleen hou ik steeds het handvat in m'n handen |:( Mag ook best na 20 jaar.
pi_197209600
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:25 schreef Tele6 het volgende:
Mocht je nog niet geweest zijn: het is zoals Kaatje zegt. Net als je denkt FLIKHIHIHIHIHIKKER OPPPPP!!! Dan flikkeren ze op :P
Bij het monddeel hielp het mij om heel bewust en rustig door mijn mond te ademen. Neus of het een beetje ontspande zo.

Maar ik zou ook zeker zeggen dat je recent neusbloedingen hebt gehad. Misschien kunnen ze er rekening mee houden.

:* op je mindere dagen.
pi_197209626
Interessante koe/paardrij discussie wel :D
  maandag 4 januari 2021 @ 16:57:41 #238
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197209733
c_/
  maandag 4 januari 2021 @ 17:06:31 #239
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197209902
28 minuten gewandeld *O*
Spoilers!
  maandag 4 januari 2021 @ 17:12:09 #240
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197210016
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 16:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
Interessante koe/paardrij discussie wel :D
Ik vond hem ook leuk :Y
Spoilers!
pi_197210115
Je kan koe rijden, met koezadel en hoofdstel.
Het is *niet* comfortabel; een beetje vaart maken laat je wel uit je hoofd ook al kan de koe dat best.

Koe is minder beleerbaar dan paard, en als ze eenmaal kalveren hebben zijn ze volstrekt onbestuurbaar. De mate van 'tamheid' en 'mensgerichtheid' verschilt nogal per gedomesticeerde diersoort. Paarden zijn onnozelaars, als honden: bereid om zich dood te laten trappen voor/door mensen. Koeien zijn wat dat betreft meer als katten: bereid om mensen veel te laten doen maar weinig geneigd veel te doen vóór de mens.
Staat tegenover dat ze zich laten koeioneren en uitmelken. Daar is de domesticatie op gericht geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 04-01-2021 17:41:15 ]
  maandag 4 januari 2021 @ 17:38:11 #242
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197210433
Hoezee, de vriezer heeft het opgegeven *O* Hij kan niet zo goed tegen kou. Ik ga morgen maar overpakken in de andere vriezers. Als het goed is, is er net genoeg plaats. Het stond al op de planning om de derde vriezer zo snel mogelijk uit te zetten, nu alleen een weekje te vroeg.
Spoilers!
pi_197210484
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoezee, de vriezer heeft het opgegeven *O* Hij kan niet zo goed tegen kou.
Standaard vriezers doen het zolang de omgevingstemperatuur niet onder de 10oC komt. Voor vriezers die het in een schuur ofzo ook bij kouder weer blijven doen moet je of mazzel hebben, of eentje uit een andere categorie kiezen.
pi_197210492
Leuk, ik heb me aangemeld voor een plantaardige Indiaas kookworkshop over twee weken. Ze stuurt net het boodschappenlijstje. :D Heb er nu al zin in.
pi_197210517
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoezee, de vriezer heeft het opgegeven *O* Hij kan niet zo goed tegen kou. Ik ga morgen maar overpakken in de andere vriezers. Als het goed is, is er net genoeg plaats. Het stond al op de planning om de derde vriezer zo snel mogelijk uit te zetten, nu alleen een weekje te vroeg.
Ik was heel erg verbaasd toen ik voor het eerst hoorde van vriezers die niet tegen kou kunnen. :D :') Maar gelukkig heb je nog genoeg ruimte. *O*
pi_197210528
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 16:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Mocht je nog niet geweest zijn: het is zoals Kaatje zegt. Net als je denkt FLIKHIHIHIHIHIKKER OPPPPP!!! Dan flikkeren ze op :P
Bij het monddeel hielp het mij om heel bewust en rustig door mijn mond te ademen. Neus of het een beetje ontspande zo.

Maar ik zou ook zeker zeggen dat je recent neusbloedingen hebt gehad. Misschien kunnen ze er rekening mee houden.

:* op je mindere dagen.
Toen je dat schreef was ik net op weg :Y

Ze konden er rekening mee houden *G* ik had de bloedingen telkens links, dus ze heeft via rechts m'n hersenen betast. Viel enorm mee. Het kietelde een beetje :D
pi_197210559
Voor onze vega's, al dan niet -n of flex-:
Comfort and joy: 10 hearty, delicious vegan meals for an icy January - from lasagne to tiramisu

[ Bericht 7% gewijzigd door sigme op 04-01-2021 18:17:47 ]
  maandag 4 januari 2021 @ 17:45:47 #248
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197210564
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Standaard vriezers doen het zolang de omgevingstemperatuur niet onder de 10oC komt. Voor vriezers die het in een schuur ofzo ook bij kouder weer blijven doen moet je of mazzel hebben, of eentje uit een andere categorie kiezen.
Dit is de oude van J's oma, hij staat in een schuur-achtig iets. Hij staat alleen bij uitzondering aan, met dus het risico dat dit gebeurt.

quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:42 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik was heel erg verbaasd toen ik voor het eerst hoorde van vriezers die niet tegen kou kunnen. :D :') Maar gelukkig heb je nog genoeg ruimte. *O*
Ja leuk he? Wel logisch als je er over nadenkt maar toch geinig.

quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:40 schreef Myraela het volgende:
Leuk, ik heb me aangemeld voor een plantaardige Indiaas kookworkshop over twee weken. Ze stuurt net het boodschappenlijstje. :D Heb er nu al zin in.
Dat klinkt tof. Ik ben dol op Indiaas.
Spoilers!
  maandag 4 januari 2021 @ 17:47:06 #249
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197210578
Brexit ten top ; 504 Gateway Timeout bij bezoeken van https://www.thesheffieldcutleryshop.co.uk/shop/
pi_197210689
pi_197210732
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:47 schreef fietsie het volgende:
Brexit ten top ; 504 Gateway Timeout bij bezoeken van https://www.thesheffieldcutleryshop.co.uk/shop/
Hier niet. Of mis ik een grapje?
  maandag 4 januari 2021 @ 17:59:12 #252
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197210786
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hier niet. Of mis ik een grapje?
Nee het is wisselend; ik zit al een tijdje op de site, en de paar keer dat ik dacht: ff bewaren in winkelmandje, dan was t bingo....
pi_197210795
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:59 schreef fietsie het volgende:

[..]

Nee het is wisselend; ik zit al een tijdje op de site, en de paar keer dat ik dacht: ff bewaren in winkelmandje, dan was t bingo....
Duidelijk. Douane kijkt mee :D
  maandag 4 januari 2021 @ 18:00:39 #254
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197210818
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Duidelijk. Douane kijkt mee :D
Er was net een BBC programma waarin dat specifieke bestek werd gemaakt, en ik vond een heel basic bestek erg mooi. Maar kan ze nog niet vinden op de site.
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 18:15:29 #255
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197211068
quote:

[..]

Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Geen idee hoe koud het hier in de garage wordt, maar dat ding gaat al jaren mee.

Geen idee hoe lang vriezers bij de gewone burger gemeengoed waren, maar bij m'n opa en oma heeft heeft het ding ook altijd in een ongeïsoleerde schuur gestaan...
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 18:17:01 #256
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197211085
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:39 schreef z80 het volgende:

En als je wilt leren vloeken moet je met geiten gaan werken.
Nou inderdaad, wat een kloten beesten zijn dat zeg :')
pi_197211147
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nou inderdaad, wat een kloten beesten zijn dat zeg :')
Oh, zeker als je ze met kloten neemt :Y. Hoe kleiner hoe erger trouwens. Die met kloten penetreren werkelijk alles wat in de buurt komt. Gat of geen gat, geit of geen geit. En die met kloten stinken een uur in de wind. Vrijwel letterlijk. Zijzelf vinden het een fijn luchtje, ze bepissen bij voorkeur hun eigen sik. Nog best kunstig trouwens, met een mooie draaisproei.
  maandag 4 januari 2021 @ 18:27:23 #258
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197211227
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, zeker als je ze met kloten neemt :Y. Hoe kleiner hoe erger trouwens. Die met kloten penetreren werkelijk alles wat in de buurt komt. Gat of geen gat, geit of geen geit. En die met kloten stinken een uur in de wind. Vrijwel letterlijk. Zijzelf vinden het een fijn luchtje, ze bepissen bij voorkeur hun eigen sik. Nog best kunstig trouwens, met een mooie draaisproei.
Mooi verwoord. Vrijwel op al mijn kinderfotos in de buitenlucht spelen deze fijne schepselen een rol :P
Wat een heerlijke beesten, en wat een hoofdpijn hebben ze me bezorgd (bokje spelen: wie wint er, die met of zonder de hoorns)
pi_197211310
quote:
quote:
De Londense UCL Universiteit schatte vorig jaar dat als elke Brit een jaar lang elke dag één masker eenmalig zou gebruiken, dat 66 duizend ton vervuild plastic afval zou opleveren. De Britse omroep BBC berekende vorig jaar dat wereldwijd elke maand zo’n 129 miljard mondkapjes worden gebruikt, en 65 miljard plastic handschoenen.
twitter
pi_197211369
quote:
15s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:32 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

[ twitter ]
Ik heb er al best wat opgevist ja, echt idioot hoeveel er gewoon op straat en in de natuur belanden.

Ik knip trouwens de touwtjes door, dat helpt ook, mochten ze toch ergens op een afvalberg belanden en wegwaaien. Wurgt het in elk geval geen eendjes.
pi_197211426
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:36 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb er al best wat opgevist ja, echt idioot hoeveel er gewoon op straat en in de natuur belanden.

Ik knip trouwens de touwtjes door, dat helpt ook, mochten ze toch ergens op een afvalberg belanden en wegwaaien. Wurgt het in elk geval geen eendjes.
Ik heb nog maar 1 kapje weggegooid :@. Nou heb ik ook 1 katoenen ding, maar de wegwerpers gooi ik ook niet weg, behalve die ene waarvan het stiekje geknapt was (al heb ik 'm nog een tijdje gedragen met een knoop in het stiekje).
pi_197211429
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:36 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Daarom stoffen kapje voor privé.
Voor werk helaas wel wegwerp. En dan werkt touwtje doorknippen niet echt ivm kruisbesmetting. Zou ook voor privé gelden trouwens.

Al twee weken geen stoffen masker gewassen :D Omdat ik nergens kwam waar ik ze nodig had. Morgen eerste keer supermarkt *O*

Wegwerp werkmasker verbruik ging de afgelopen weken wel omhoog. Ik vond dat ik dat mocht met mijn deur-contacten :7

En volgens mij is men écht braaf hier. Ik heb misschien drie kapjes ‘in het wild’ zien liggen.
pi_197211460
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:39 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb nog maar 1 kapje weggegooid :@. Nou heb ik ook 1 katoenen ding, maar de wegwerpers gooi ik ook niet weg, behalve die ene waarvan het stiekje geknapt was (al heb ik 'm nog een tijdje gedragen met een knoop in het stiekje).
Foei o|O
pi_197211481
Ik heb nog zelfgemaakte stoffen mondkapjes die na wassen bleken te krimpen. Dus nu is de stiek te kort ;(

Vergelijkend warenonderzoek leverde op dat ik die van de Action het meest prettig vind. Zegt niks over werkzaamheid. Dus ik heb er maar een extra los filter in gedouwd.
pi_197211487
Dit had best in één post gekund :')
pi_197211513
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Foei o|O
Oh nou sorry hoor, maar ik draag die dingen enkel om anderen een veiliger gevoel te geven. Niet om zelf onbevlekt te blijven.
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 18:46:45 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197211549
Ik draag een of twee keer per week een mondkapje. In de supermarkt. Ik hoop dat eventuele ziekekiemen wel dood zijn de volgende keer dat ik hem op doe.

Denk dat ik eens in de maand een keer een verse pak.
pi_197211613
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb nog zelfgemaakte stoffen mondkapjes die na wassen bleken te krimpen. Dus nu is de stiek te kort ;(

Vergelijkend warenonderzoek leverde op dat ik die van de Action het meest prettig vind. Zegt niks over werkzaamheid. Dus ik heb er maar een extra los filter in gedouwd.
Ik vind die van de action ook fijn zitten ja. Die wegwerp dingen zitten voor geen meter. Als ik t ijzertje bij m'n neus echt om m'n neus buig, steekt de bovenkant van t mondkapje steeds half in m'n ogen. Echt heel irritant!

Verder raak ik niet echt aangehaakt. Werk weer begonnen, goede start gemaakt met sporten, redelijk acceptabele start gemaakt met gezonder eten. En verder vooral nog veel moe, onrustig slapen 's nachts en dat overdag in werkpauze inhalen. Vanavond vroeg naar bed en hopelijk betere nacht.
pi_197211665
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh nou sorry hoor, maar ik draag die dingen enkel om anderen een veiliger gevoel te geven. Niet om zelf onbevlekt te blijven.
Zo kijk ik ook naar de niet-medische maskers hoor :) En dan doe ik ook een week met eentje (waarvan misschien in twee dagen in totaal twee uur gebruik). Afstand houden werkt veel beter.

Alleen heb je de kans jezelf juist schade toe te brengen als je ze niet wisselt of tussendoor wast. Iets met huidinfectie en zo.

Daarom doe ik ze na gebruik wel in een plastic zakje als ik onderweg ben, maar haal ze daar zo snel mogelijk weer uit om te luchten voor volgend gebruik. En dan mee in de wekelijkse was.

Papieren wissel ik wel na een dag. Die gaan meuren, vind ik.
pi_197211766
Wij hebben een stuk of 20 wasbare mondkapjes, die na elk gebruik in de was gaan. Ik neem er op een werkdag dus twee mee, met twee plastic zakjes en die gaan 's avonds in de wasmand. Als ik meerdere winkels inga dan gebruik ik 'm wel eens vaker maar bij thuiskomst in de was. En ik raak 'm zo min mogelijk aan. Ik zie zóveel mensen die na afdoen met dat ding zitten te friemelen en te spelen, huuuh.
  maandag 4 januari 2021 @ 18:58:30 #271
63722 z80
I fink you freaky
pi_197211789
quote:

[..]

Dit komt door het koudemiddel, het gas wat gebruikt wordt. In de zeer oude kasten werd R12 gebruikt. Zeer schadelijk voor het milieu maar wel een heel goed middel dat ook bij lage temperaturen blijf werken. Maar ook al jaren verboden is.
De opvolger in koelkasten, R600A, werkt slecht onder de 10 graden. En onder de 5 graden totaal niet meer.
Een kast met R-134a, wat voornamelijk in airco-units gebruikt wordt blijft wel werken. Maar die kasten zijn een stuk duurder.
pi_197211889
Ik heb een handvol mondkapjes en doe ze redeiljk regelmatig in de was. Vaker dan m'n handdoeken dus ik zit wel goed O-)
pi_197211987
Mijne gaan dus ook met de donkere was mee en niet met de handdoeken O-)
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 19:11:29 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197211995
Ik zit een Youtube video te kijken van een Afro-Amerikaan. Hij heeft baard die in de punt oranje wordt, ik moet steeds aan een oerang oetan denken :')
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 19:12:09 #275
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197212005
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:11 schreef Clubsoda het volgende:
Hoezo niet met de handdoeken? Zo'n mondkapje lijkt me dan juist ook iets wat je op 60 graden wilt doen.
  maandag 4 januari 2021 @ 19:16:33 #276
63722 z80
I fink you freaky
pi_197212081
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:11 schreef Clubsoda het volgende:
Donkerbond. Daar waar de sokken en ondergoed tussen zitten op 40 graden.
Dan maar bij de handdoeken op 60 graden.
pi_197212201
Ik was alles op 40 graden /rebel
pi_197212255
Ik heb echt wat gemist met mijn tweede kerstdag diner ;(
Ik had de tuutjes met overgebleven sausjes nog bewaard. Net geproefd (want dat kan ik weer een beetje). Lekker! O+ :9~ :'(

En ik heb verdorie nog steeds geen versgewassen lakens genot :( Terwijl de boel de afgelopen weken juist extra vaak de was is ingegaan }:|
  maandag 4 januari 2021 @ 19:24:58 #279
63722 z80
I fink you freaky
pi_197212284
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik was alles op 40 graden /rebel
Hier het meeste ook. Maar als de sporthanddoeken een paar keer 40 graden gewassen zijn gaan ze toch voor een rondje 60.
Zelfde als met de spijkerbroeken. Die worden na verloop van tijd niet meer schoon op 40 graden. 60 Met vaatwasblokje en gaan.
pi_197212360
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb echt wat gemist met mijn tweede kerstdag diner ;(
Ik had de tuutjes met overgebleven sausjes nog bewaard. Net geproefd (want dat kan ik weer een beetje). Lekker! O+ :9~ :'(

En ik heb verdorie nog steeds geen versgewassen lakens genot :( Terwijl de boel de afgelopen weken juist extra vaak de was is ingegaan }:|
Kan je vragen of ze het in de herhaling doen? Desnoods alleen voor jou
pi_197212572
Wel fijn dat je smaak terug aan het komen is Cat! :)

Ik was beddengoed, ondergoed, handdoeken en mondkapjes op 60 graden. De rest op 30. De wasmachines in het gebouw zijn heel groot, dus ik kan al mijn 60-gradenwas in één keer wassen, ongeveer eens in de 2-3 weken. Voor 30 graden hetzelfde. :D

Ik ga in 2-3 weken meestal door meer mondkapjes heen dan handdoeken, maar ik doe evenveel wassen ;)
pi_197212623
Over de stoffen mondkapjes: met een (stoom) strijkijzer ontsmet je toch nóg veel beter! dan op 40 /60 o in de wasmachine.
Hier in de polder is een mevrouw die bokjes houdt en vlees produceert voor de horeca.

Even wachten op de uitslag dus, Tele.
@zet dank voor de uitleg van vrieskasten en het gebruikte gas.

Goed voor Cat’s smaak.👍🏼
pi_197212627
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:41 schreef Tele6 het volgende:
Wel fijn dat je smaak terug aan het komen is Cat! :)

Ik was beddengoed, ondergoed, handdoeken en mondkapjes op 60 graden. De rest op 30. De wasmachines in het gebouw zijn heel groot, dus ik kan al mijn 60-gradenwas in één keer wassen, ongeveer eens in de 2-3 weken. Voor 30 graden hetzelfde. :D

Ik ga in 2-3 weken meestal door meer mondkapjes heen dan handdoeken, maar ik doe evenveel wassen ;)
Ik zou dan wat kapjes in een pan doen en flink heet opstoken
pi_197212655
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik zou dan wat kapjes in een pan doen en flink heet opstoken
Maar is er dan iets mis met een hoop verschillende kapjes gebruiken en die na 3 weken pas wassen?
  maandag 4 januari 2021 @ 19:48:54 #285
63722 z80
I fink you freaky
pi_197212677
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:45 schreef AnneX het volgende:
Over de stoffen mondkapjes: met een (stoom) strijkijzer ontsmet je toch nóg veel beter! dan op 40 /60 o in de wasmachine.
Hier in de polder is een mevrouw die bokjes houdt en vlees produceert voor de horeca.

Even wachten op de uitslag dus, Tele.
@:Zet dank voor de uitleg van vrieskasten en het gebruikte gas.

Goed voor Cat’s smaak.👍🏼
Met een strijkijzer krijg je nooit genoeg warmte lang genoeg in de stof om te pasteuriseren.
pi_197212701
Als het nog geen tijd voor een was is gooi ik er wat water uit de waterkoker over.
pi_197212727
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:50 schreef Sarabi het volgende:
Als het nog geen tijd voor een was is gooi ik er wat water uit de waterkoker over.
Dat is inderdaad ook handig.
In de zomer werkte het niet, omdat mijn mondkapjes telkens heel goor werden van de zonnebrandcrème en het zweet, maar dat is nu niet meer zo. :)
pi_197212750
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:51 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook handig.
In de zomer werkte het niet, omdat mijn mondkapjes telkens heel goor werden van de zonnebrandcrème en het zweet, maar dat is nu niet meer zo. :)
Oja dan is een wasje wel fijner
pi_197212788
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Kan je vragen of ze het in de herhaling doen? Desnoods alleen voor jou
Dat zou wel heel veel eer zijn voor mij :D

Net even op de site gekeken, volgens mij doen ze sowieso geen afhaal meer ;(
pi_197212806
Protip als je mondkapjes wast: zuinig met de wasverzachter.
Nu maakt het weinig uit, maar soms was die meur in mijn gezicht echt te erg :')
pi_197212833
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Überhaupt zuinig met de wasverzachter. Meuk :r

Scheutje azijn in het wasverzachterbakje, ook nog eens goed voor je machine.
pi_197212912
Wasverzachter? Huuuuuuuuuuuh. Viezigheid.
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 20:03:32 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197212943
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dat heb ik echt nog nooit gebruikt :o
pi_197212961
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:01 schreef sigme het volgende:
Wasverzachter? Huuuuuuuuuuuh. Viezigheid.
Kan me ook niet herinneren wanneer ik dat voor het laatst heb gebruikt....
pi_197213040
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:48 schreef z80 het volgende:

[..]

Met een strijkijzer krijg je nooit genoeg warmte lang genoeg in de stof om te pasteuriseren.
Komop...een paar x een aantal seconden een stoomstrijkijzer op de stof, met nog een shot stoom.
Dat desinfecteert beter dan 60o imho.
pi_197213082
Wasverzachterparfum in versgewassen lakens O+
Of bij de laatste was net voor je van seizoen wisselt qua kleding zodat het nog enigszins fris uit de kast komt na een half jaar :Y
  maandag 4 januari 2021 @ 20:12:01 #297
63722 z80
I fink you freaky
pi_197213135
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:08 schreef AnneX het volgende:

[..]

Komop...een paar x een aantal seconden een stoomstrijkijzer op de stof.
Dat desinfecteert beter dan 60o imho.
60 Graden met wasmiddel. Voornamelijk zeep met wat actife componenten. Lijkt me beter te reinigen dan enkel stoom op een lokaal gebied. En het verwijderd niet enkel de virussen en bacteriën maar ook de vetten uit de huid en adem.
pi_197213190
Bij wasverzachter zie ik ook altijd dat afschuwelijk beertje voor me uit de reclame en dan krijg ik doodknuppelneigingen.
Sorry @Candaasje

edit:
pi_197213283
Team geen wasverzachter.
Slecht voor het milieu en veel te sterke geur :{w

Mondkapjes gooi ik hier af en toe u de was. 40 graden, of als ik in een gekke bui ben 60 graden. :P

Wegwerp gebruik ik alleen op de uni, daar heb ik er inmiddels wel wat van weggegooid want na 3 uur zijn ze wel smerig vanbinnen. En we moeten toch een nieuwe pakken bij binnenkomst.
pi_197213290
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wasverzachterparfum in versgewassen lakens O+
Of bij de laatste was net voor je van seizoen wisselt qua kleding zodat het nog enigszins fris uit de kast komt na een half jaar :Y
Het wasmiddel heeft toch ook al parfum?
Mijn was ruikt prima door te wassen met gewoon wasmiddel + scheutje azijn.
pi_197213314
Ik heb een van m'n zelfgemaakte mondkapjes in het begin heel enthousiast gestreken, want er moesten plooien in gestreken voor het naaien.

Nu zit er een gat in dat mondkapje.

;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')