abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197176077
Hoi.
pi_197176124
Mensen, aangezien we nog een poosje in de lockdown zitten. Heeft iemand misschien nog toffe tips om thuis te doen? Leuke pubquiz, online workshop of weet ik het.

Ik vond het met Kerstmis zo tof. En met O&N waren er ook veel activiteiten, beetje spijt dat ik toen niets heb gedaan. Maar hoop dus dat er komende weken ook nog iets te doen is.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 19:10:43 #3
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197176188
|:)
Kaasfondue O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 2 januari 2021 @ 19:11:03 #4
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197176195
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:08 schreef Myraela het volgende:
Mensen, aangezien we nog een poosje in de lockdown zitten. Heeft iemand misschien nog toffe tips om thuis te doen? Leuke pubquiz, online workshop of weet ik het.

Ik vond het met Kerstmis zo tof. En met O&N waren er ook veel activiteiten, beetje spijt dat ik toen niets heb gedaan. Maar hoop dus dat er komende weken ook nog iets te doen is.
Zullen we een pubquiz met de CulSc doen? :+
  zaterdag 2 januari 2021 @ 19:17:30 #5
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197176337
quote:

Die bloemenkrans workshop misschien?

Wij gaan ook weer vaker uitgebreid koken. Met kerst was wel weer erg lekker en je bent wel echt een dag bezig. Win win.

Net vakantie 'gereserveerd' voor Hemelvaart. Als het kan naar Frankrijk
Ik wil nu toch plannen maken want anders heb ik echt niks om naar uit te kijken.
pi_197176358
quote:

Wij doen al sinds maart elke week 2 a 3x de quiz van Upbeatles. Misschien ook iets voor jou :)
pi_197176398
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:17 schreef gcjoel het volgende:
Die bloemenkrans workshop misschien?
Ja, die lijkt mij wel tof. Maar nog liever iets wat ik samen met m'n vriend kan doen.

De afgelopen weken was een 'leuke activiteit' vooral om gewoon weer iets lekkers te eten. Maar ik wil wat meer dingen doen die niet alleen om eten draaien. Al zou een kookworkshop wel kunnen, maar dan ook wel echt om wat nieuws te leren, niet alleen om te schransen. :D
pi_197176406
quote:

De volksuniversiteit geeft hier ook online cursussen en workshops samen met de bieb. Kan je natuurlijk ook aan meedoen. https://www.rozet.nl/?gcl(...)R31mAxAaAiWQEALw_wcB
We have far more in common than that which devides us..
pi_197176493
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:18 schreef Sarabi het volgende:
Wij doen al sinds maart elke week 2 a 3x de quiz van Upbeatles. Misschien ook iets voor jou :)
Dat is wel iets om in de gaten te houden. Die ga ik woensdag eens proberen.
pi_197178710
Terwijl jullie door de suggesties scrollen en één voor één verwerpen, eten wij de laatste appelflap.
pi_197178757
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Hahaha, het lijkt me heerlijk zorgeloos als je zonder zit maar vind het bereikbaar zijn toch fijner

Je pa nu weer ok? Thuis of herstellende?
Sorry, ik was even film aan het kijken. Gravity, met Clooney. Ik vind z'n Midnight Sky beter.
Vader kwam oudjaarsdag weer thuis. Hij is erg veel/snel moe, waarschijnlijk door de narcoses. Verder alles piekfijn in orde.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197178874
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Sorry, ik was even film aan het kijken. Gravity, met Clooney. Ik vind z'n Midnight Sky beter.
Vader kwam oudjaarsdag weer thuis. Hij is erg veel/snel moe, waarschijnlijk door de narcoses. Verder alles piekfijn in orde.
Ja, fijn van je vader. w/
In mijn omgeving is een buikoperatie al 2 x uitgesteld. Na 2 x tijdelijk verhelpen van een darmverdraaiing.
pi_197179148
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:58 schreef AnneX het volgende:
Terwijl jullie door de suggesties scrollen en één voor één verwerpen, eten wij de laatste appelflap.
Ik denk dat ik volgend jaar naar Tsjechië op vakantie ga...mooi daar

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaatje1 op 02-01-2021 21:23:26 ]
pi_197180099
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Idd mooi :Y Slowakije ook :Y Veel bergjes en zo O+ En watervallen O+ En heel veel kastelen O+ Goedkoop en erg lekker gebak :9 Hollandse tomaten van "mijn" merk in de supermarkt :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_197180146
Zo! Achterstallig album-fotowerk gedaan. Mooi album besteld van de rondreis uit 2018 :') Op 30x45. Ben heel benieuwd of dat fraaier is dan 20x30 wat ik normaal bestel. Was bij afrekenen wel ff slikken ondanks de 20% korting :') Plus dat ik keuzestress had :') 100 pagina's maar nog veel meer materiaal :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_197180294
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:46 schreef PdeHoog het volgende:
Zo! Achterstallig album-fotowerk gedaan. Mooi album besteld van de rondreis uit 2018 :') Op 30x45. Ben heel benieuwd of dat fraaier is dan 20x30 wat ik normaal bestel. Was bij afrekenen wel ff slikken ondanks de 20% korting :') Plus dat ik keuzestress had :') 100 pagina's maar nog veel meer materiaal :+
Dat moet ik ook nog doen, 2019 en 2020
pi_197180433
quote:

[..]

Wij deden 1 x een roadtrip voor 3 weken en hebben Praag nog een keer apart bezocht.
Prachtig.
pi_197181169
Grotten in Slovenië. O+ Enige waar ik ooit was waar ik per se nog eens heen wil! (Londen uitgezonderd, waar ik al vijftien keer was ofzo :))

En wat een goeie wandels allemaal vandaag, bravo luitjes! _O_ Afgelopen nacht maar vier uur geslapen en zat te knikkebollen bij de derde Mandalorian-aflevering van vanavond, andere keer maar verder bingen met zwager :O Alle cider in huis nu wel op ^O^ Op naar bed!
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:24:32 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197181278
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:59 schreef sigme het volgende:

[..]

We zouden vanavond Midnight Sky kijken maar zitten nu naar productie van Cadbury's chocolade te kijken in aard daarvan :+

En fijn, rustig aan opknappen en opbouwen daar dus
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:25:33 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197181304
Ik wil al die Oostblok bestemmingen wel bezoeken, alles alles allesssssss
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:27:43 #22
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197181352
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:24 schreef Molo het volgende:

[..]

We zouden vanavond Midnight Sky kijken maar zitten nu naar productie van Cadbury's chocolade te kijken in aard daarvan :+

En fijn, rustig aan opknappen en opbouwen daar dus
Ik kijk dat ook en wil nu weer crème eggs
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:29:04 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197181385
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:27 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik kijk dat ook en wil nu weer crème eggs
Ik had die in februari en vond het echt niks
Te zoet die shizzle, heb je ook de aflevering hiervoor gezond over Hotel Chocolat? :9~
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:31:53 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197181475
De website vinden, 20% korting vanwege nieuwjaar en dan dit lezen

quote:
TEMPORARY SUSPENSION OF INTERNATIONAL DELIVERIES
We are undertaking some required Brexit systems development and whilst we carry this out we regret we are currently unable to deliver internationally.
:'( :( :( :')
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:44:49 #25
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197181806
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik had die in februari en vond het echt niks
Te zoet die shizzle, heb je ook de aflevering hiervoor gezond over Hotel Chocolat? :9~
Ik hou van zoet O+
Nee dat andere had ik niet gezien
pi_197182065
Wie kent dit adres in Den Haag en heeft er wel eens geproefd? https://www.dspatisserie.nl/logomacarons/
Die maken lekkere dingen. Alleen de brownies sturen ze op.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 23:16:52 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197182662
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:44 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik hou van zoet O+
Nee dat andere had ik niet gezien
Cacaospecifieke chocolades, echt heel erg benaderd als ware het wijn of koffie ofzo.
Lekker, lijkt me superleuk te proberen. Dure hobby's alleen dat soort dingen

Heb in Brussel ooit ook echt téveel geld neergeklapt bij Pierre Marcolini met zijn bizar toffe chocolades :')
  zaterdag 2 januari 2021 @ 23:19:34 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197182743
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:54 schreef AnneX het volgende:
Wie kent dit adres in Den Haag en heeft er wel eens geproefd? https://www.dspatisserie.nl/logomacarons/
Die maken lekkere dingen. Alleen de brownies sturen ze op.
Nope, maar ook geen fan van macarons

Vond de macarons van Laduree en Sprüngli ook niet bijzonder of lekkerder dan die van de HEMA moet ik zeggen :P
  Spellchecker zaterdag 2 januari 2021 @ 23:51:48 #29
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zondag 3 januari 2021 @ 00:09:41 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197183561
The Midnight Sky is tot nu toe echt tergend slecht

@sigme hoe heb je het volgehouden? :D _O-
pi_197184617
Zeldzaam slecht geslapen. Eerste werkdag van het jaar wordt vast een toppertje *O* :O
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197184740
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 06:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zeldzaam slecht geslapen. Eerste werkdag van het jaar wordt vast een toppertje *O* :O
Sterkte vandaag! En... Je mag weer werken, nou je smaak nog volledig terug ^O^

Ik sta in mn blitse nieuwe legging moed te verzamelen om te gaan lopen. Vast de nieuwe missie downloaden, stiekem hopen dat het een korte is :')
pi_197184793
Hm. Ik downloadde time to momo... want ze claimen.. alle wandelingen van de stad in een handige app.
6,99 per stad.. maar goed.. dat valt dan reuze mee natuurlijk.

Maar stiekem zijn het er voor rotterdam maar 4... en dan vooral door het centrum. Dat ken ik inmiddels wel.
Ga ze vast wel een keer lopen.. maar stilletjes had ik er toch meer van verwacht.
pi_197184862
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 08:00 schreef Holyme het volgende:

[..]

Sterkte vandaag! En... Je mag weer werken, nou je smaak nog volledig terug ^O^

Ik sta in mn blitse nieuwe legging moed te verzamelen om te gaan lopen. Vast de nieuwe missie downloaden, stiekem hopen dat het een korte is :')
Wat voor missies? :)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197184931
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 08:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wat voor missies? :)
Ik loop met Spotify + Zombies, Run! app. Nu bezig met de aanvullende missies van seizoen 2, bijna klaar voor S3 :D
pi_197185570
Goedemorgen :*
  zondag 3 januari 2021 @ 10:30:18 #37
63722 z80
I fink you freaky
pi_197185587
Morge.

Laatste dag vakantie. Morgen weer aan het werk.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_197185619
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 06:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Succes! Top dat je weer aan het werk kunt :)
Hoor om me heen mensen die lang vermoeid blijven na corona. Blij dat jij hier geen last van had.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_197185756
Mogge allen!

Wat een grauw uitzicht, en dan morgen ook weer werken -O-
pi_197185760
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 09:07 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik loop met Spotify + Zombies, Run! app. Nu bezig met de aanvullende missies van seizoen 2, bijna klaar voor S3 :D
Klinkt cool, ik ga me er even in verdiepen :Y Mijn lief is ook gefascineerd maar die heeft een trauma van Michael Jackson's Thriller, dus ik weet niet of ze het aandurft :D

Wij moeten zo even naar de stad en dan vanmiddag naar opa en oma, waar kind twee nachten gaat logeren zodat wij kunnen werken. Ik heb nog weinig zin in gewoon weer een reguliere werkweek... :6
pi_197185977
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Klinkt cool, ik ga me er even in verdiepen :Y Mijn lief is ook gefascineerd maar die heeft een trauma van Michael Jackson's Thriller, dus ik weet niet of ze het aandurft :D

Ik kan he-le-maal niks met horror, maar met de onverwachte achtervolgingen uitgezet is dat goed te doen. Die achtervolgingen aan en dan in het donker lopen was al iets minder, maar ook qua conditie was dat niet optimaal :') Vriendin is groot fan en leerde ermee van 0 naar 10km, en voor mij is het tot dusver ook super :D
pi_197186064
Oh! En sommige home front missions vond ik ook best tof, die voegden ze toe vanwege corona :) Met opdrachten als dead bug walking, en dat de stem die je hoort verteld dat ie het meer een puppy getting bellyrubs vindt, en dat je vervolgens op je rug ligt te spartelen terwijl je "puppypuppypuppy" hoort _O-
pi_197186151
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:18 schreef Holyme het volgende:
Oh! En sommige home front missions vond ik ook best tof, die voegden ze toe vanwege corona :) Met opdrachten als dead bug walking, en dat de stem die je hoort verteld dat ie het meer een puppy getting bellyrubs vindt, en dat je vervolgens op je rug ligt te spartelen terwijl je "puppypuppypuppy" hoort _O-
Klinkt wel heel leuk...
Ik heb alleen geen spotify en nou speciaal daarvoor een abbo te nemen is ook zo wat
pi_197186175
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:24 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Klinkt wel heel leuk...
Ik heb alleen geen spotify en nou speciaal daarvoor een abbo te nemen is ook zo wat
Oh nee, dat is niet van Spotify :) Zombies, Run! is een aparte app, ik gebruik daarnaast Spotify voor muziek tussen de verhaallijnen door.
pi_197186285
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:26 schreef Holyme het volgende:

[..]

Oh nee, dat is niet van Spotify :) Zombies, Run! is een aparte app, ik gebruik daarnaast Spotify voor muziek tussen de verhaallijnen door.
Oh ik lees dat er ook nog “the walk” is.
(Ondertussen even in de appstore gesnufft natuurlijk)
Zelfde idee, zelfde tekstschrijver ook maar dan om te wandelen. Ziet er ook tof uit.

Vind wel 6$ per maand wel weer een bedrag waar ik even over na moet denken.
Tegenwoordig zijn al die apps met subscription en stiekem tikt dat uiteindelijk toch wel aan.
Waar is de tijd gebleven dat je gewoon 1 bedrag betaalde -O-
pi_197186341
De laatste 16u veel last van maagpijn -O- ook weinig geslapen.
Het lijkt nu wat weg te trekken maar durf eigenlijk niets te eten. Misschien maar op zoek naar droge crackers.
pi_197186402
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:36 schreef Sarabi het volgende:
Het lijkt nu wat weg te trekken maar durf eigenlijk niets te eten. Misschien maar op zoek naar droge crackers.
Boterhammetje roosteren kan ook als je geen crackers kunt vinden.
pi_197186423
Dit jaar, voor ons doen, enorm veel gespaard wegens gestopt met roken en geen festivals en alles.

Rente over afgelopen jaar: 30 cent.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197186450
quote:

Jij keek zeker Wie is de mol :)
pi_197186452
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:36 schreef Sarabi het volgende:
Bah -O- rustig aan maar
pi_197186476
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:44 schreef Blues het volgende:

[..]

Jij keek zeker Wie is de mol :)
Yep. Vond het wel heel mooi wat ik nu al zag. Hou zo van die oude gebouwen en natuur. Maar hoop toch eindelijk wel de reis naar Engeland te maken die al 2 keer gecancelled is.
  zondag 3 januari 2021 @ 11:56:55 #52
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197186649
Morguh SC!

prima geslapen hier. vandaag eens kijken of yoga gaat lukken in de planning :)

ik heb op dit moment 3 ( overrijpe) bananen in de fruitmand. iemand tips? ik dacht bananen brood, maar heb geen cremefraiche in huis..
pi_197186745
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:56 schreef Barreltje het volgende:
Morguh SC!

ik heb op dit moment 3 ( overrijpe) bananen in de fruitmand. iemand tips? ik dacht bananen brood, maar heb geen cremefraiche in huis..
Bananenijs
https://www.eetspiratie.nl/simpel-bananenijs/
pi_197186867
quote:
Morguh SC!

Waarom heb je crème fraîche nodig voor bananenbrood? Die combi heb ik nog nooit gehoord. :D
pi_197186899
quote:
Morguh SC!

Geen creme fraiche in mijn bananenbrood hoor :)
2 (normale grootte) rijpe bananen
250 gram bloem
Theelepel bakpoeder
115 gram zachte boter
115 gram (bruine) suiker
2 losgeklopte eieren
Snuf zout
Optioneel: Handvol pecannoten, grofgehakt

Maar ik vind dit eigenlijk NOG lekkerder:
http://muffinsbakken.nl/zoete_muffins/bananen-muffins-honing/
pi_197186940
Ik doe gewoon evenveel bananen (meestal 3 of 4) als eieren. Dat met de staafmixer helemaal mengen. Dan een willekeurige soort bloem er doorheen roeren tot het een stevig beslag is. En dan eventueel nog andere zooi doorheen als rozijnen, kokos, noten, chocolade, kruiden of pindakaas. In de oven tot bruin en stevig.
pi_197187036
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:16 schreef Myraela het volgende:
Ik doe gewoon evenveel bananen (meestal 3 of 4) als eieren. Dat met de staafmixer helemaal mengen. Dan een willekeurige soort bloem er doorheen roeren tot het een stevig beslag is. En dan eventueel nog andere zooi doorheen als rozijnen, kokos, noten, chocolade, kruiden of pindakaas. In de oven tot bruin en stevig.
Jij bent gewoon meer profi dan ik :)
Ik maak het niet enorm vaak dus een beetje houvast vind ik dan altijd wel fijn :)
pi_197187188
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:23 schreef Uhmmpie het volgende:
Jij bent gewoon meer profi dan ik :)
Ik maak het niet enorm vaak dus een beetje houvast vind ik dan altijd wel fijn :)
Ik eet gewoon belachelijk veel bananen, en dan worden ze ook vaak slecht. En die zijn dan ook nooit dezelfde maat. Dus een recept zegt dan toch niet zoveel. Plus dat ik het zonder roomboter wil maken, want anders vind ik het meer cake dan brood. Wel lekkerder hoor, daar niet van.
pi_197187203
Ik heb een sambal gekregen die zo belachelijk pittig is, dat ik echt moet voorkomen dat die m'n lippen aanraakt want dat blijft branden. Maar toch smeer ik overal (echt een heeeeeel klein beetje) op, want het is zo belachelijk lekker en smaakvol.
pi_197187295
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:38 schreef Myraela het volgende:
Ik heb een sambal gekregen die zo belachelijk pittig is, dat ik echt moet voorkomen dat die m'n lippen aanraakt want dat blijft branden. Maar toch smeer ik overal (echt een heeeeeel klein beetje) op, want het is zo belachelijk lekker en smaakvol.
Wat voor sambal is het?
Ik maakte ooit peper/paprika chutney...
maar met een andere peper dan het recept voorschreef... want had die vers in de vensterbank staan. Echt zo lekker... maar veel te heet. Gebruik hem nu alleen om mn vlees mee in te smeren... dat werkt prima.
Maar zo los is het niet te eten :(
pi_197187334
Hier ook geen creme fraiche in het bananenbrood.

Blijft bizar, een compleet leeg Utrecht op zondagmiddag. Wel mooi. Vroeger was het drie zondagen per maand zo.
pi_197187335
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:37 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik eet gewoon belachelijk veel bananen, en dan worden ze ook vaak slecht. En die zijn dan ook nooit dezelfde maat. Dus een recept zegt dan toch niet zoveel. Plus dat ik het zonder roomboter wil maken, want anders vind ik het meer cake dan brood. Wel lekkerder hoor, daar niet van.
Mja hier eet dochterlief ze meestal op voor ze overrijp zijn.. dus dan komt het er niet zo van.
En het is wel cake-ig ja.

Meestal maak ik die muffins van dat linkje..
die zijn nog lekkerder (en cake-iger ook) en in practische porties meteen.
Wel meteen minder gezond.
pi_197187402
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:44 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Wat voor sambal is het?
Ik maakte ooit peper/paprika chutney...
maar met een andere peper dan het recept voorschreef... want had die vers in de vensterbank staan. Echt zo lekker... maar veel te heet. Gebruik hem nu alleen om mn vlees mee in te smeren... dat werkt prima.
Maar zo los is het niet te eten :(
Een sambal van madame jeanette pepers
pi_197187573
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:37 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bananen O+
Werewolf
pi_197187601
En....ik ga dus nu bananenmuffins maken, want heb 3 overrijpe bananen :7 Bedankt voor de inspiratie O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197187641
Hier aankleden.
Lief wil TOCH naar buiten.
Ik vond heel de dag in pyama op de bank ook prima.. _O-

Goed, frisse neus dus.
En meteen de auto halen... zodat we vanavond gewoon in kunnen stappen zonder een kwartier te lopen.

2 vliegen in 1 klap.
pi_197187740
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:05 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier aankleden.
Lief wil TOCH naar buiten.
Ik vond heel de dag in pyama op de bank ook prima.. _O-

Goed, frisse neus dus.
En meteen de auto halen... zodat we vanavond gewoon in kunnen stappen zonder een kwartier te lopen.

2 vliegen in 1 klap.
Ik wil eigenlijk niet naar buiten, maar t is droog en een frisse neus is mooi meegenomen
pi_197187796
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk niet naar buiten, maar t is droog en een frisse neus is mooi meegenomen
Nee ik ook niet dus.
Maar iemand vindt dat we geen zin hebben in heel de dag op de bank vegeteren.

Ik was eigenlijk gewoon lekker aan het haken en beetje wisselen met telefoon en boek.. in pyama op de bank. Beviel prima.

Maar nu maar even aankleden dan.
Op zich... even naar buiten is wel zo gezond :)
pi_197187821
Werk klaar :)
Meteen maar rondje ervaringen uitgewisseld want dit was het clubje waar collega en ik vermoedelijk de Kerona mee hebben gedeeld. Voor het eerst koffie geprobeerd. Ruikt wel alweer, smaak is nog niet terug. Of het was een slappe bak, kan ook :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197187865
Met de bananen die resteren maak ik pannenkoekjes van Karin.
https://www.kokenmetkarin(...)t&utm_medium=twitter

Morgen begint de laaaaange en saaaaaie maand januari na een best lang lui weekend.
Straks de laatste kerstspullen ruimen en dan frips ertegenaan.
pi_197187926
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:16 schreef Myraela het volgende:
*Screenshotje maakt ^O^
pi_197187965
Uuurgh, na een heerlijk rondje struinen door de wijk creept nu langzaam de weerwerkenrealiteit mn hersens binnen :'(

Fijn Cat, op de goede weg *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_197188418
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Werk klaar :)
Meteen maar rondje ervaringen uitgewisseld want dit was het clubje waar collega en ik vermoedelijk de Kerona mee hebben gedeeld. Voor het eerst koffie geprobeerd. Ruikt wel alweer, smaak is nog niet terug. Of het was een slappe bak, kan ook :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Best wel fijn en geruststellend dat het weer terug aan het komen is. Lullig juist met de lekker eten feestdagen maar leve de vriezer.

Net een stuk gefietst, fris wel, volgende keer een warmere broek aan. Maar net toen ik af wilde slaan voor nog een fijn ommetje zag ik de accu knipperen en ik moest aan het eind van het ommetje een beste bult op om daarna weer naar huis te gaan. Toch maar niet gedaan.
  zondag 3 januari 2021 @ 14:04:28 #74
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197188494
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Uuurgh, na een heerlijk rondje struinen door de wijk creept nu langzaam de weerwerkenrealiteit mn hersens binnen :'(
ssssssttt; ik probeer dat nog even tot en met woensdag te ontkennen!
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 3 januari 2021 @ 15:19:16 #75
63722 z80
I fink you freaky
pi_197189685
Ook even een rondje gelopen. Stukje bos mee aan het rondje geplakt. Totaal bijna 15KM. Net zoals gister grijs. Maar nu met wind voelt het meteen een heel stuk kouder.
Bak lasagne de oven in geschoven. Wachten op de bliep.
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 15:48:26 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197190285
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:19 schreef z80 het volgende:
Ook even een rondje gelopen. Stukje bos mee aan het rondje geplakt. Totaal bijna 15KM. Net zoals gister grijs. Maar nu met wind voelt het meteen een heel stuk kouder.
Bak lasagne de oven in geschoven. Wachten op de bliep.
Voorlopig zal het ook wel bij wandelen blijven denk ik? Lockdown wordt waarschijnlijk verlengd hoorde ik vanmiddag?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 15:50:17 #77
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197190307
Gisteren bedacht ik "laat ik de auto eens door de wasstraat trekken"

Vandaag dacht ik "laat ik es wat door het Oldambt en langs de Waddenkust touren"

Verkeerde volgorde. Vieze klei bende.
  zondag 3 januari 2021 @ 15:56:25 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197190395
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Voorlopig zal het ook wel bij wandelen blijven denk ik? Lockdown wordt waarschijnlijk verlengd hoorde ik vanmiddag?
Van wie hoorde je dat? :D
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 15:56:57 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197190404
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:56 schreef Molo het volgende:

[..]

De meneer op de radio :o
  zondag 3 januari 2021 @ 15:59:03 #80
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197190431
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Deutschland.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 3 januari 2021 @ 16:03:41 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197190499
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De meneer op de radio :o
Ah, ja ik vergeet weleens dat jullie beide meer in Duitsland leven dan in Nederland

Benieuwd naar de Nederlandse situatie over twee weken en mogelijke verlenging
pi_197190518
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Ah, ja ik vergeet weleens dat jullie beide meer in Duitsland leven dan in Nederland

Benieuwd naar de Nederlandse situatie over twee weken en mogelijke verlenging
Nou ja, het was ook gewoon op het NOS enzo. Dus.
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 3 januari 2021 @ 16:09:44 #83
63722 z80
I fink you freaky
pi_197190580
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Er is nu spraken van een verlenging van de huidige lockdown t/m 10 januari. Wat ook wel te verwachten was.
Ik hoop dat er in de tussentijd eens nagedacht en rondgekeken wordt buiten de vergaderzaal waar geen enkel licht of geluid van buiten komt. Maar dat zal wel niet.
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 januari 2021 @ 17:04:34 #84
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197191391
Ik ga er voor NL vanuit dat het verlengd wordt t/m eind februari. Mede gelet op de Engelse mutatie.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_197191560
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:04 schreef borisz het volgende:
Ik ga er voor NL vanuit dat het verlengd wordt t/m eind februari. Mede gelet op de Engelse mutatie.
Dat is wel vrij lang.. ben benieuwd.
Geloof dat na bergschenhoek de schrik er wel in zit. En dat ze nu eindelijk openlijk toe geven dat schoolkinderen ook gewoon ziek worden en verspreiden.
pi_197191587
45 minuten gewandeld hier door het park trouwens.
Eenmaal buiten was het prima wandelweer natuurlijk.

Wel koud maar sjaal en handschoenen deed een hoop.

Op barefoot schoenen zonder koude voeten overigens :)
pi_197191922
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:04 schreef borisz het volgende:
Dat lijkt me wel heel lang hoor. Ik hoop toch dat ze geleidelijk wel weer steeds wat meer mogelijk gaan maken.
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 januari 2021 @ 17:47:48 #88
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197192133
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:35 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel heel lang hoor. Ik hoop toch dat ze geleidelijk wel weer steeds wat meer mogelijk gaan maken.
Ik hoop met je mee. Maar de geluiden om ons heen (DU, BE, UK, FR) zijn eerder zwaarder dan tandje eraf...
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 3 januari 2021 @ 17:48:55 #89
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197192157
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:47 schreef borisz het volgende:

[..]

Ik hoop met je mee. Maar de geluiden om ons heen (DU, BE, UK, FR) zijn eerder zwaarder dan tandje eraf...
Zeker nu erkend lijkt te gaan worden dat scholieren verspreiders zijn
pi_197192308
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:48 schreef fietsie het volgende:

[..]

Zeker nu erkend lijkt te gaan worden dat scholieren verspreiders zijn
Maar toch bizar dat dat zo lang op zich liet wachten?
  zondag 3 januari 2021 @ 17:57:42 #91
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197192334
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:56 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Maar toch bizar dat dat zo lang op zich liet wachten?
Als je om redenen niet structureel test, en er redenen zijn om kleine lichamen te bestempelen als een lager risico op verspreiding, weet je dat niet.
Nu er dan juffen doodgaan in een jou wel bekend dorp zal er vast eens iemand statistiek gaan bedrijven op alle testuitkomsten van de GGD....
pi_197192337
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:47 schreef borisz het volgende:

[..]

Uhu... ik vrees ook dat het voorlopig niet beter word.

Aan de andere kant zie ik qua eindresultaat weinig verschil tussen de meer en minder strenge landen... dus je kunt je afvragen of het echt scheelt om tijdelijk alle teugels enorm aan te halen...

Lijkt er meer op dat er daarna gewoon een inhaalslagje gedaan word en niet dat het eindsaldo zieken lager is.
pi_197192347
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:57 schreef fietsie het volgende:

[..]

Als je om redenen niet structureel test, en er redenen zijn om kleine lichamen te bestempelen als een lager risico op verspreiding, weet je dat niet.
Nu er dan juffen doodgaan in een jou wel bekend dorp zal er vast eens iemand statistiek gaan bedrijven op alle testuitkomsten van de GGD....
Probleem is dat die kleinere maar veel kleffere lichamen.. nooit getest zijn.
Want niet nodig.

Tja.. dan krijg je dat lijkt me.

En in september gingen in ons omringende landen wel al geluiden op dat die kleine lichamen toch wel aardig kunnen verspreiden.
Dus beetje jammer dat er hier dan eerst iemand dood moet gaan.

In welbekend dorp of niet :)
  zondag 3 januari 2021 @ 18:00:16 #94
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197192368
Wij kijken "Eerste hulp bij tattoo disasters". Ik heb medelijden met de tattoo in dit geval: dat er zo'n enge griezel van een "vent" onder zit...
pi_197192408
En die redenen om niet vanaf het begin structureel te testen..
(Of dan vanaf dat het mogelijk was) ontgaat me enigzins..

Nu weten we alleen dat er meer getest wordt en dat er daardoor meer mensen positief testen.

Maar eigenlijk weet je dus niet of er echt meer mensen ziek zijn.
Want alle symptoomlozen, eigenwijze donders en mensen die niet testen omdat ze toch al alleen thuus zitten... daar weet niemand iets van.
pi_197192433
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:00 schreef fietsie het volgende:
Wij kijken "Eerste hulp bij tattoo disasters". Ik heb medelijden met de tattoo in dit geval: dat er zo'n enge griezel van een "vent" onder zit...
Wij keken iets over antiekhandel in engeland.

Nu braaf op de bloemkool aan het wachten.

Straks de grote corona-risico-factor in huis weer ophalen O+
pi_197192461
Ik realiseer me net dat ik 11 aaneengesloten dagen vakantie heb gehad. Waarvan 8 dagen in isolatie :')
Eerste dag isolatie was tevens laatste werkdag.

Ergens in januari/februari toch eens serieus werk maken van een Corona proof mini break aan zee. Laatste vakantie was een weekendje Londen in december 2019 :D
pi_197192529
Mag ik even opmerken dat ik echt de allerliefste mensen om me heen heb O+

Of opa nadat ie 2 dagen heeft opgepast ook nog even boodschappen moet doen op de terugweg.
Want ik heb het tenslotte druk komende week met nieuwe baan.

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
  zondag 3 januari 2021 @ 18:11:58 #99
63722 z80
I fink you freaky
pi_197192596
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:57 schreef fietsie het volgende:

[..]

De scholen en opvang moesten hoe dan ook openblijven. Want sluiten is lastig voor de werkende ouders. En dat laatste is meerdere keren in politiek DenHaag gezegd. Ook in Duitsland was sluiten van onderwijsinstellingen lange tijd onbespreekbaar. Terwijl er al een heleboel wetenschappelijke documenten lagen dat schooljeugd 1 van de verspreiders was.
Dit was ook het grote verschil met de eerste lockdown. Ook scholen en opvang dicht. Kijk naar de besmettingen in lockdown 1 en 2. Kijk naar de verschillen in wat wel/niet dicht. Maar als leek mag je dat niet zeggen.
pi_197192749
Ik denk echt niet dat "omdat het lastig is voor de ouders" nou de nummer 1 (of 2 ) reden is dat het sluiten van scholen zo lang onbespreekbaar was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')