abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197161370
Heel Nederland zwoegt op thuisonderwijs en zoekt een weg in de 1,5 metermaatschappij. Maar wat betekenen deze maatregelen voor grote gezinnen? Hoe doorsta je maandenlang met zoveel mensen in een huis? En hoe verloopt het thuisonderwijs met zoveel kinderen die thuis blijven?

Familie Buddenbruck

De familie Buddenbruck woont sinds een jaar in Duitsland en krijgt hierdoor naast de Nederlandse maatregelen ook te maken met de nog strengere Duitse maatregelen. Geen speeltuintjes en wandelingetjes in de straat voor de 10 stuiterende Buddenbrucks, maar stapels geprint huiswerk en je samen zien te vermaken in huis. Naast alle zorgen is er ook mooi nieuws als blijkt dat er misschien nog wel een Buddenbruckje op komst is...

Familie Jelies

De familie Jelies uit Tollebeek ziet de quarantaine na de eerste persconferentie somber in. Vooral moeder Janneke maakt zich zorgen over het thuisonderwijs en als rasechte Urker is het gebrek aan tijd voor huishouden een waar schrikbeeld. Het gezin haalt in het dagelijks leven veel steun uit hun geloof en het is dan ook even schrikken als de kerken óók blijken te sluiten. Na verloopt van tijd vinden Johan en Janneke een nieuwe structuur en moeten ze constateren: "als je een mooie tijd hebt met het gezin vergeet je soms gewoon even dat corona er überhaupt is."

Familie Kraan

De familie Kraan uit Boskoop beleeft de quarantainetijd in hun eigen roze bubbel. Baby Sara wordt geboren in het begin van de coronapiek en dat betekent vooral voor moeder Linda dat onbezorgd genieten van haar kraamtijd geen optie is. Kraambezoek van familie is niet toegestaan. Vader Ivan is druk met zijn werk waardoor Linda met de pasgeboren baby in haar armen de andere 7 kinderen voorziet van huiswerk, aandacht en liefde. Twee kinderen moeten dit jaar ook eindexamen doen. En dan kan Linda maar tot 1 conclusie komen.. Dit is pittig, heel pittig.

In eerdere seizoenen:
SPOILER: Familie Baumgard
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Familie Quaedackers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197161404
Ivan is een hork. Maar ik moest wel lachen om hoe Linda de situatie buiten oplostte en om de pizza margaritha en hoe positief Sam bleef bij beide. Sam is echt een geweldig kind. Ookal toen hij vrijgenomen had om Marlynn te helpen met haar kamer.

Quinten lijkt ook over zijn driftbuien heen te groeien, tof. Vind hem ook een leuk kind.
pi_197161720
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 20:11 schreef Tegan het volgende:
Ivan is een hork.
Mwah. Die man wordt gewoon gek van Linda, lijkt mij. ;)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_197161827
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 20:26 schreef methodmich het volgende:

[..]

Mwah. Die man wordt gewoon gek van Linda, lijkt mij. ;)
Mwah. Linda wordt gewoon gek van Ivan, lijkt mij. ;)
pi_197162112
Ik werd gewoon een beetje emo toen de kinderen het door hadden dat hun moeder weer zwanger is :o
pi_197162276
Was dit weer de laatste aflevering van het seizoen?
pi_197162300
Ja :'(

Het was gezellig mensen O+ (ik doe niet mee aan het de hele tijd over de Nagelkerkjes hebben in de tussentijd, zoals op Viva :P)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2021 20:47:40 ]
pi_197163865
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 20:26 schreef methodmich het volgende:

[..]

Mwah. Die man wordt gewoon gek van Linda, lijkt mij. ;)
Over en weer verwijten en sneren de hele dag.. allemaal met de kinderen erbij :{ dat passief agressieve gedoe en dat geslachtoffer brrrrr :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197163915
Er zijn ook momenten te zien dat ze het leuk hebben met elkaar bij de Kraantjes :) En lief van Quinten, die cadeautjes voor Sara O+
pi_197164884
Rob en Thaila hebben het normaal al druk met kinderen naar school brengen en halen en nu heeft Xaviee een vriendin die ver uit de buurt woont dus vandaag hebben ze hem naar zijn vriendin in Apeldoorn gebracht meldt Thaila op Facebook. Die maken heel wat kilometers.
pi_197167012
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Er zijn ook momenten te zien dat ze het leuk hebben met elkaar bij de Kraantjes :) En lief van Quinten, die cadeautjes voor Sara O+
De vraag is wel of het zijn idee was of de productie >:)
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:50:17 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197167035
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:46 schreef Blues het volgende:

[..]

De vraag is wel of het zijn idee was of de productie >:)
Als dat een vraag is dan geldt dat ook voor de Coronacadeautjesmand van Marlynn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197167057
En voor de tandpoetsles van de Jellies. En de kapperles van Thaila. Etc.
pi_197167161
Tja... niets is spontaan bij de tievie denk ik. }:|
pi_197167206
Ik snap het gezeik (van het internet in t algemeen) op de Kraantjes nooit zo. Vind de houding van beide ouders het meest “normaal” eigenlijk.

Maar goed, komt misschien ook omdat ik 80% van het gevit en de opmerkingen niet serieus opvat, volgens mij nemen ze elkaar de hele dag een beetje in de zeik. Ik ken heel veel gezinnen waar t zo gaat.

Ik erger me meer aan de chaos bij de bb en het eeuwige gepoets in jezusnaam bij de Jelies. :7

[ Bericht 57% gewijzigd door kwakz0r op 02-01-2021 00:38:44 ]
Kwak
  zaterdag 2 januari 2021 @ 01:16:23 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197167554
Ik vraag me af hoe het gaat als ze een weekje voor elkaars kinderen zouden zorgen; kinderen Buddenbruck naar ouders Jelies, kinderen Jelies naar ouders Kraan en kinderen Kraan naar ouders Buddenbruck.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197167575
Ik zou het wel leuk vinden als het volgende seizoen met helemaal nieuwe gezinnen zou zijn.
pi_197167707
De Jelies, die bekendmaking, wat lief O+ Vind dat sowieso zo’n liefdevol en relaxt gezin.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_197167723
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 01:21 schreef Tegan het volgende:
Ik zou het wel leuk vinden als het volgende seizoen met helemaal nieuwe gezinnen zou zijn.
Ik vind ze wel vermakelijk nu. Ik vond dat vorige gezin met die alleenstaande moeder niet zo boeiend.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197168019
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:46 schreef Blues het volgende:

[..]

De vraag is wel of het zijn idee was of de productie >:)
Daar had ik nou echt niet over nagedacht....

Dan zou je je ook kunnen afvragen of dat vader-dochteruitje het idee was van de Jelies bijvoorbeeld. Als je dingen in twijfel trekt, dan is het toch ook niet leuk om te kijken? Gewoon verstand op nul en lekker televisie kijken :)

[ Bericht 21% gewijzigd door Sunshine1982 op 02-01-2021 07:03:51 ]
pi_197169274
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:18 schreef kwakz0r het volgende:
Ik snap het gezeik (van het internet in t algemeen) op de Kraantjes nooit zo. Vind de houding van beide ouders het meest “normaal” eigenlijk.

Maar goed, komt misschien ook omdat ik 80% van het gevit en de opmerkingen niet serieus opvat, volgens mij nemen ze elkaar de hele dag een beetje in de zeik. Ik ken heel veel gezinnen waar t zo gaat.

Ik erger me meer aan de chaos bij de bb en het eeuwige gepoets in jezusnaam bij de Jelies. :7
Eens ja. Het gezinsleven bij de Kraantjes vind ik wat realistischer dan bij de Jelies. Vader en moeder die menselijke trekken vertonen, dat vooral. Bij de Jelies heb ik nog nooit een een chago of gespannen ouder gezien. Of kinderen die hun kont tegen de kribbe gooien. Ik vind het daar te mooi om waar te zijn ofzo.
  Spellchecker zaterdag 2 januari 2021 @ 10:23:10 #22
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197169304
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 01:16 schreef Leandra het volgende:
Ik vraag me af hoe het gaat als ze een weekje voor elkaars kinderen zouden zorgen; kinderen Buddenbruck naar ouders Jelies, kinderen Jelies naar ouders Kraan en kinderen Kraan naar ouders Buddenbruck.
Topshow _O- _O_
pi_197170193
Ik zie ze nooit een gezelschapsspelletje oid spelen met de kinderen. Qua woordenschat zou dat voor de Jelies en de bb best wel goed zijn. Misschien spelen ze dit soort spelletjes wel maar zien wij het niet.
pi_197170278
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:48 schreef F_r het volgende:
Ik zie ze nooit een gezelschapsspelletje oid spelen met de kinderen. Qua woordenschat zou dat voor de Jelies en de bb best wel goed zijn. Misschien spelen ze dit soort spelletjes wel maar zien wij het niet.
Zouden er veel spelletjes bestaan voor 10+ mensen met allemaal verschillende leeftijden :? Lijkt me namelijk best een uitdaging :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197170404
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 01:16 schreef Leandra het volgende:
Ik vraag me af hoe het gaat als ze een weekje voor elkaars kinderen zouden zorgen; kinderen Buddenbruck naar ouders Jelies, kinderen Jelies naar ouders Kraan en kinderen Kraan naar ouders Buddenbruck.
Jaaaaaa wat een goeie pitch! Goed voorstel voor de tvbazen!
pi_197170479
Zouden de kraantjes gesponsord worden door de Hema?
pi_197170536
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:06 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Zouden de kraantjes gesponsord worden door de Hema?
Vroegen wij ons ook al af. Maar het wordt wel steeds in spiegelbeeld gezet.
pi_197170563
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:06 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Zouden de kraantjes gesponsord worden door de Hema?
Die Jellies vader ging ook al met zijn dochter naar de Hema de hele schoolinboedel kopen.
  Spellchecker zaterdag 2 januari 2021 @ 12:15:12 #29
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197170608
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:12 schreef Remco het volgende:

[..]

Die Jellies vader ging ook al met zijn dochter naar de Hema de hele schoolinboedel kopen.
Hoeveel winkels zijn er nog die dat allemaal verkopen? V&D is er niet meer. Action?
pi_197170637
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:12 schreef Remco het volgende:

[..]

Die Jellies vader ging ook al met zijn dochter naar de Hema de hele schoolinboedel kopen.
Nee dat was volgens mij de Bruna.
pi_197170720
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:06 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Zouden de kraantjes gesponsord worden door de Hema?
Lijkt er op. Terwijl je eerder Quooker zou verwachten als sponsor.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 12:24:00 #32
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_197170764
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 05:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Daar had ik nou echt niet over nagedacht....

Dan zou je je ook kunnen afvragen of dat vader-dochteruitje het idee was van de Jelies bijvoorbeeld. Als je dingen in twijfel trekt, dan is het toch ook niet leuk om te kijken? Gewoon verstand op nul en lekker televisie kijken :)
Is inderdaad maar net hoe je ernaar kijkt. Zelf ben ik ook geneigd om door die overduidelijk gemanipuleerde scènes een beetje af te haken.

En dan zie ik mensen in dit topic bloedserieus ingaan op de meest kleine dingen. Bijzonder toch wel.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 2 januari 2021 @ 12:39:13 #33
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197171001
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:16 schreef Chia het volgende:

[..]

Nee dat was volgens mij de Bruna.
volgens mij ook, en de Kraantjes gingen voor schoolspullen naar de Action
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_197171542
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:12 schreef Remco het volgende:

[..]

Die Jellies vader ging ook al met zijn dochter naar de Hema de hele schoolinboedel kopen.
Voor kleding gingen ze wel naar de Hema.
pi_197171632
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Voor kleding gingen ze wel naar de Hema.
Oh ja dat was het, en inderdaad er zal wel het een en ander gescript/voorgeproduceerd zijn. Maar als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld de Meilandjes of elke willekeurige Amerikaanse "real life" soap valt het allemaal enorm mee.
pi_197171790
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:23 schreef Remco het volgende:

[..]

Oh ja dat was het, en inderdaad er zal wel het een en ander gescript/voorgeproduceerd zijn. Maar als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld de Meilandjes of elke willekeurige Amerikaanse "real life" soap valt het allemaal enorm mee.
Inderdaad, ook doordat het 3 verschillende gezinnen zijn in 1 aflevering is daar gewoon veel minder tijd voor. Er zullen vast ook wel wat "onderwerpen" zijn die ze willen filmen voor een bepaalde aflevering.
pi_197172713
Nederlanders gaan ook gewoon vaak naar de Hema voor dat soort dingen.

Overigens is er in Boskoop wel een Hema en geen Action (moet je naar Alphen of Waddinxveen), en een Bruna is er ook (nee ben geen stalker die dat uitzoekt, ik kom er vandaan maar woon er niet ;) )

Die patatboer waar zoon werkt is ook niet in Boskoop (je hebt daar wel meer frietzaken hoor), en dochter was in Alphen aan t winkelen bij de grote Hema :P
Kwak
pi_197175052
Het wordt wel weer afkicken trouwens, na de afgelopen twee weken. Zo gewend om elke avond minstens één naam van een jonge Buddenbruck door de kamer te horen brullen.

Misschien af en toe hier gewoon nog eens een keer uit het niets 'Jenaaaaauuuuuxxxxxxx' posten!!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 2 januari 2021 @ 18:02:17 #39
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197175227
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:49 schreef methodmich het volgende:
Het wordt wel weer afkicken trouwens, na de afgelopen twee weken. Zo gewend om elke avond minstens één naam van een jonge Buddenbruck door de kamer te horen brullen.

Misschien af en toe hier gewoon nog eens een keer uit het niets 'Jenaaaaauuuuuxxxxxxx' posten!!
Challenge accepted
pi_197181804
Vind het wel een leuk programma. Wij hebben ook van deze reeks weer alle afleveringen gekeken. Wat ik me wel een beetje afvraag is wat de 'drive' is van deze gezinnen om hieraan mee te doen. Want het zijn niet alleen de leuke momenten die je ziet (bijv. die oudste dochter van de Kraan-familie met haar financieringsproblemen bij haar nieuwe kamer, met bijbehorende huilbuien). Ik zou daar niet echt op zitten te wachten dat heel Nederland dat ziet ;) Kan me niet voorstellen dat ze hier van de NPO veel geld voor krijgen oid.
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 22:50:09 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197181971
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:10 schreef Blues het volgende:

[..]

Vroegen wij ons ook al af. Maar het wordt wel steeds in spiegelbeeld gezet.
Nee, dan herken je het echt niet meer hoor :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_197182189
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:44 schreef Palomar het volgende:
Vind het wel een leuk programma. Wij hebben ook van deze reeks weer alle afleveringen gekeken. Wat ik me wel een beetje afvraag is wat de 'drive' is van deze gezinnen om hieraan mee te doen. Want het zijn niet alleen de leuke momenten die je ziet (bijv. die oudste dochter van de Kraan-familie met haar financieringsproblemen bij haar nieuwe kamer, met bijbehorende huilbuien). Ik zou daar niet echt op zitten te wachten dat heel Nederland dat ziet ;) Kan me niet voorstellen dat ze hier van de NPO veel geld voor krijgen oid.
Voor de aandacht of omdat het een mooi tijdsdocument is?
Waarom laten mensen hun leven op Facebook een Instagram aan anderen zien?

Het is juist het leuke aan deze serie dat niet alles helemaal perfect is, het is volgens mij heel normaal dat jongeren eerst moeten leren met geld en verantwoording om te gaan. En voor de kijker is het denk ik leuk om de verschillen met het eigen leven te zien...
pi_197183713
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:50 schreef derLudolf het volgende:

Nee, dan herken je het echt niet meer hoor :P
Dan hoeven ze er kennelijk niet voor te betalen :+ Tis RTL niet, ze mogen niet aan productplacement/reclame doen omdat het publiek is.
pi_197184151
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:18 schreef kwakz0r het volgende:
Ik snap het gezeik (van het internet in t algemeen) op de Kraantjes nooit zo. Vind de houding van beide ouders het meest “normaal” eigenlijk.

Maar goed, komt misschien ook omdat ik 80% van het gevit en de opmerkingen niet serieus opvat, volgens mij nemen ze elkaar de hele dag een beetje in de zeik. Ik ken heel veel gezinnen waar t zo gaat.

Ik erger me meer aan de chaos bij de bb en het eeuwige gepoets in jezusnaam bij de Jelies. :7
Ligt aan je referentiekader wellicht maar die Kraantjes komen absoluut niet over als normaal. Die moeder is eigenlijk permanent overspannen en de ene na de andere rotopmerking komt er uit en jankt vervolgens zelf om elke scheet.
Het is ook niet voor niks dat ze allemaal liever gisteren dan vandaag weg willen daar, ook tijdens die quarantaine vanwege corona zich al direct opgesloten voelden. Ondanks het grotere huis. Die Quinten woont ook weer ergens anders.

Die pa is op zich nog wel ok maar die moeder is echt een heks en kleinerend, daarbij gebruikt ze die oudere kinderen ook constant als babysitter of huishoudelijke hulp behalve die dochter die kan nog geen wasmachine bedienen. Moeder Jelies heeft daar ook wel een houtje van trouwens maar dat is meer vanuit geloofsovertuiging.
blablablabla
pi_197184221
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:18 schreef kwakz0r het volgende:
Ik snap het gezeik (van het internet in t algemeen) op de Kraantjes nooit zo. Vind de houding van beide ouders het meest “normaal” eigenlijk.

Maar goed, komt misschien ook omdat ik 80% van het gevit en de opmerkingen niet serieus opvat, volgens mij nemen ze elkaar de hele dag een beetje in de zeik. Ik ken heel veel gezinnen waar t zo gaat.

Ik erger me meer aan de chaos bij de bb en het eeuwige gepoets in jezusnaam bij de Jelies. :7
Ben ik het mee eens hoor. Plus het is ook het enige samengestelde gezin van de drie, dat brengt natuurlijk ook weer andere spanningen met zich mee.
  zondag 3 januari 2021 @ 10:10:17 #46
403520 Sway-
La vie est belle
pi_197185387
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 01:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Ligt aan je referentiekader wellicht maar die Kraantjes komen absoluut niet over als normaal. Die moeder is eigenlijk permanent overspannen en de ene na de andere rotopmerking komt er uit en jankt vervolgens zelf om elke scheet.
Het is ook niet voor niks dat ze allemaal liever gisteren dan vandaag weg willen daar, ook tijdens die quarantaine vanwege corona zich al direct opgesloten voelden. Ondanks het grotere huis. Die Quinten woont ook weer ergens anders.

Die pa is op zich nog wel ok maar die moeder is echt een heks en kleinerend, daarbij gebruikt ze die oudere kinderen ook constant als babysitter of huishoudelijke hulp behalve die dochter die kan nog geen wasmachine bedienen. Moeder Jelies heeft daar ook wel een houtje van trouwens maar dat is meer vanuit geloofsovertuiging.
Eens, al vind ik die vader ook niet echt ok. Zo tekeer gaan tegen Sam bijv over zijn monotone stem terwijl dat jong steeds overal mee helpt.
pi_197185518
Dat Linda veel huilt is volgens mij alleen in het laatste seizoen te zien. Ik denk dat dat gewoon te maken heeft met de baby. Ontzwangeren, gebroken nachten, borstvoeding,.... En Ivan mag dan wel een hork zijn, hij stortte wel gelijk geld voor Marlynn haar borg terwijl het zijn kind niet eens is. Om even een voorbeeldje te geven :) Ik vind het gezinsleven bij de Kraantjes realistischer dan bij de Jelies. Het loopt daar ogenschijnlijk zó vlekkeloos. Pa en ma zijn nooit chago, er is daar nooit een kink in de kabel, een stel kinderen die alles volgzaam doen wat pa en ma vragen,... Haske fijn voor hun dat dat zo gaat bij ze, maar dit is niet de realiteit voor een gemiddeld (groot) gezin.
pi_197185607
Zoals Ivan en Linda soms tegen die kinderen doen is gewoon ronduit gemeen. :{w
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197185647
Quinten woont ergens anders? Op zichzelf? Ivan kan ook aardig vloeken. Komt lekker binnen als de familie Jelies het terugziet op televisie. Ik hoorde Ivan ook een opmerking maken dat het feest ging beginnen ofzo toen Quinten moest gaan werken. Linda zei toen van nee ofzo. Beetje lullig, jong gaat werken en krijgt dan zo'n opmerking.

Hebben de families elkaar wel eens ontmoet of volgens ze elkaar? Ik heb niet alles gevolgd.
pi_197185685
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:36 schreef Mylene het volgende:
Quinten woont ergens anders? Op zichzelf? Ivan kan ook aardig vloeken. Komt lekker binnen als de familie Jelies het terugziet op televisie. Ik hoorde Ivan ook een opmerking maken dat het feest ging beginnen ofzo toen Quinten moest gaan werken. Linda zei toen van nee ofzo. Beetje lullig, jong gaat werken en krijgt dan zo'n opmerking.

Hebben de families elkaar wel eens ontmoet of volgens ze elkaar? Ik heb niet alles gevolgd.
Ik kan zoiets niet serieus nemen eigenlijk :) Die opmerking van Linda dat ze weer geen rust had toen Sam vroeg van school kwam vond ik meer misplaatst. Ik snap dat je af en toe rust wilt met kinderen thuis, maar probeer zoiets niet uit te spreken naar de kinderen toe.
pi_197185718
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik kan zoiets niet serieus nemen eigenlijk :) Die opmerking van Linda dat ze weer geen rust had toen Sam vroeg van school kwam vond ik meer misplaatst. Ik snap dat je af en toe rust wilt met kinderen thuis, maar probeer zoiets niet uit te spreken naar de kinderen toe.
Als het eens een keer gezegd wordt als grap niet, maar zulke dingen komen wel erg vaak naar voren. Op de vakantie werd ook wel erg vaak gezegd hoe blij ze waren dat het de laatste keer was met de oudere kinderen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197185798
quote:
16s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als het eens een keer gezegd wordt als grap niet, maar zulke dingen komen wel erg vaak naar voren. Op de vakantie werd ook wel erg vaak gezegd hoe blij ze waren dat het de laatste keer was met de oudere kinderen.
Het probleem bij de Kraantjes is dat ze van hun hart geen moordkuil maken. Ze zeggen teveel. Zoals ik al eerder zei, ik snap dat Linda af en toe rust wilt. Ik snap ook dat het lastig is om de oudere kinderen te blijven plezieren als er ook jongere kinderen zijn. Als ik het zo zie hebben ze een vaste vakantiestek in Luxemburg. Luxemburg is echt heel tof vind ik, maar ik kan me voorstellen dat het voor een stel oudere pubers een saai vakantieland is. Dus ik snap de Kraantjes wel, alleen spreken ze het ( op een verkeerde) manier uit. Maargoed, ik kan ook wel wat dingen relativeren bij de Kraantjes.
  zondag 3 januari 2021 @ 11:10:07 #53
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_197185968
quote:
16s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:32 schreef FlippingCoin het volgende:
Zoals Ivan en Linda soms tegen die kinderen doen is gewoon ronduit gemeen. :{w
Je hebt weer een heel stom hoofd!!
pi_197185972
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het probleem bij de Kraantjes is dat ze van hun hart geen moordkuil maken. Ze zeggen teveel. Zoals ik al eerder zei, ik snap dat Linda af en toe rust wilt. Ik snap ook dat het lastig is om de oudere kinderen te blijven plezieren als er ook jongere kinderen zijn. Als ik het zo zie hebben ze een vaste vakantiestek in Luxemburg. Luxemburg is echt heel tof vind ik, maar ik kan me voorstellen dat het voor een stel oudere pubers een saai vakantieland is. Dus ik snap de Kraantjes wel, alleen spreken ze het ( op een verkeerde) manier uit. Maargoed, ik kan ook wel wat dingen relativeren bij de Kraantjes.
Ja ik stel ook niet stel ook niet dat het vreselijke mensen zijn of zo, alleen zousen ze daar wel aan kunnen werken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197186000
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:10 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Je hebt weer een heel stom hoofd!!
:D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197186004
quote:
16s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja ik stel ook niet stel ook niet dat het vreselijke mensen zijn of zo, alleen zousen ze daar wel aan kunnen werken.
Daar ben ik het mee eens :) Wat minder hun gedachten op tafel leggen of anders er een wat positievere draai aan geven.
  Spellchecker zondag 3 januari 2021 @ 11:33:37 #57
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197186294
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat Linda veel huilt is volgens mij alleen in het laatste seizoen te zien. Ik denk dat dat gewoon te maken heeft met de baby. Ontzwangeren, gebroken nachten, borstvoeding,.... En Ivan mag dan wel een hork zijn, hij stortte wel gelijk geld voor Marlynn haar borg terwijl het zijn kind niet eens is. Om even een voorbeeldje te geven :) Ik vind het gezinsleven bij de Kraantjes realistischer dan bij de Jelies. Het loopt daar ogenschijnlijk zó vlekkeloos. Pa en ma zijn nooit chago, er is daar nooit een kink in de kabel, een stel kinderen die alles volgzaam doen wat pa en ma vragen,... Haske fijn voor hun dat dat zo gaat bij ze, maar dit is niet de realiteit voor een gemiddeld (groot) gezin.
Waarom deed Linda dat niet zelf?
pi_197186359
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:33 schreef maily het volgende:

[..]

Waarom deed Linda dat niet zelf?
Misschien dat Ivan van de financiën is? Geen idee.
pi_197186600
Ivan is al zeker tien jaar ofzo haar stiefvader, waarom is dat raar?
pi_197186691
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:54 schreef Tegan het volgende:
Ivan is al zeker tien jaar ofzo haar stiefvader, waarom is dat raar?
Ik heb toch nergens gezegd dat het raar is? Integendeel. Ik weet wel dat Quinten zijn vader in beeld is geweest bij een huis vol, maar Marlynn haar vader volgens mij niet. Ik dacht ergens gehoord te hebben dat ze er ook geen contact meer mee heeft.
  zondag 3 januari 2021 @ 12:04:44 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197186777
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:33 schreef maily het volgende:

[..]

Waarom deed Linda dat niet zelf?
Maakt het wat uit of de een van de gezamenlijke rekening overschrijft of de ander?
Of is het allemaal zijn geld omdat hij werkt en zij thuis de kinderen verzorgt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 januari 2021 @ 12:33:14 #62
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197187141
Wij hebben beide ook nog aparte rekeningen ookal zijn we al een poos samen en getrouwd.
Als ik de 500 niet heb staan en hij heeft de tijd en mogelijkheid om het over te maken dan zou hij dat ook doen voor zijn stiefkinderen. of ik dat dan terugbetaal of niet bespreken we later wel.
vind ik niet meer dan logisch.
pi_197187978
quote:
17s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:33 schreef Budabuddumbam het volgende:
Wij hebben beide ook nog aparte rekeningen ookal zijn we al een poos samen en getrouwd.
Als ik de 500 niet heb staan en hij heeft de tijd en mogelijkheid om het over te maken dan zou hij dat ook doen voor zijn stiefkinderen. of ik dat dan terugbetaal of niet bespreken we later wel.
vind ik niet meer dan logisch.
Wij ook nog steeds aparte rekeningen. En wat je zegt, daar heb je ook weer gelijk in ja.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:30:25 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197188032
Overigens denk ik ook dat dat makkelijker is voor een kind dat geen andere ouder heeft dan bij een kind dat wel een andere ouder heeft, zoals Sam en Quinten, die ieder nog een moeder en vader hebben waar ze ook naartoe gaan.

Bij een kind als Marlynn waar die andere ouder er gewoon niet is moet je het als ouders sowieso met z'n 2en oplossen en kun je niet met de andere ouder en zijn/haar partner overleggen hoe je dat gaat verdelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 januari 2021 @ 13:34:08 #65
403253 Meke
after all this time? always.
pi_197188086
Ik heb de eerste afleveringen van dit seizoen gemist en de vorige seizoenen niet gekeken, maar hoe is die samenstelling van de familie Kraan? Wat ik tot nu toe begrepen heb:

Marlynn : Linda + man1
Sam: Ivo + vrouw1
Quinten : Linda + man2

En dan vanaf Stan naar beneden alles van Linda en Ivo samen? Of pas vanaf Julia?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:49:21 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197188291
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:34 schreef Meke het volgende:
Ik heb de eerste afleveringen van dit seizoen gemist en de vorige seizoenen niet gekeken, maar hoe is die samenstelling van de familie Kraan? Wat ik tot nu toe begrepen heb:

Marlynn : Linda + man1
Sam: Ivo + vrouw1
Quinten : Linda + man2

En dan vanaf Stan naar beneden alles van Linda en Ivo samen? Of pas vanaf Julia?
Vanaf Stan volgens mij, en man1 is geloof ik helemaal niet in beeld, ook niet geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 januari 2021 @ 13:52:09 #67
403253 Meke
after all this time? always.
pi_197188322
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vanaf Stan volgens mij, en man1 is geloof ik helemaal niet in beeld, ook niet geweest.
Thanks!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:54:07 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197188347
Marlynn heeft ook de achternaam van haar moeder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197188360
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vanaf Stan volgens mij, en man1 is geloof ik helemaal niet in beeld, ook niet geweest.
Is vanaf Stan inderdaad.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:57:06 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197188380
Stuk van 2 jaar geleden:
https://www.kekmama.nl/ar(...)le-zeven-door-elkaar

Sam was nog maar 3 toen Linda met haar kinderen bij Ivan introk, Quinten was dus ook een jaar of 3.
Dan heeft het nog best een tijd geduurd voor ze samen hun eerste kind kregen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197188423
Linda Kraan-Wolters staat in het artikel. Marlynn heeft ook Wolters als achternaam op haar insta. Dat zal Linda haar meisjesnaam zijn en Marlynn haar vader zal dan inderdaad compleet uit beeld zijn.
  zondag 3 januari 2021 @ 14:00:35 #72
403253 Meke
after all this time? always.
pi_197188426
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:57 schreef Leandra het volgende:
Stuk van 2 jaar geleden:
https://www.kekmama.nl/ar(...)le-zeven-door-elkaar

Sam was nog maar 3 toen ze Linda met haar kinderen bij Ivan introk, Quinten was dus ook een jaar of 3.
Dan heeft het nog best een tijd geduurd voor ze samen hun eerste kind kregen.
Oh interessant artikel!

Ja een jaar of vier nog dan? Snap ik ook wel als het in het begin een beetje een strijd was, dan zou een nieuwe baby de verhoudingen nóg meer op scherp zetten. En ze hebben daar allemaal behoorlijk het hart op de tong :P

Ik vind het ook wel heftig dat Sam en Quinten daar samen op een kamer slapen/sliepen :o Weet niet of ze er vaak samen waren, maar dat zou ik als zestienjarige ook niet helemaal zien zitten geloof ik :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 3 januari 2021 @ 14:02:03 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197188451
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:00 schreef Meke het volgende:

[..]

Oh interessant artikel!

Ja een jaar of vier nog dan? Snap ik ook wel als het in het begin een beetje een strijd was, dan zou een nieuwe baby de verhoudingen nóg meer op scherp zetten. En ze hebben daar allemaal behoorlijk het hart op de tong :P

Ik vind het ook wel heftig dat Sam en Quinten daar samen op een kamer slapen/sliepen :o Weet niet of ze er vaak samen waren, maar dat zou ik als zestienjarige ook niet helemaal zien zitten geloof ik :+
Volgens mij woont Sam (groten)deels bij zijn moeder, die wel in de buurt woont.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197189068
Ik dacht dat de echte vader van Marlynn die 500 euro had gestort en niet Ivan...
pi_197189174
Marlynn heeft contact met haar vader. Ze noemt Ivan ook papa
  zondag 3 januari 2021 @ 14:50:56 #76
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_197189182
Ach, het is borg; als het goed is, dan krijgen ze het weer terug.
pi_197189238
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:50 schreef Van_Poppel het volgende:
Ach, het is borg; als het goed is, dan krijgen ze het weer terug.
Zou ik ook niet moeilijk over doen idd als het om mijn kinderen gaat.
pi_197193347
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat Linda veel huilt is volgens mij alleen in het laatste seizoen te zien. Ik denk dat dat gewoon te maken heeft met de baby. Ontzwangeren, gebroken nachten, borstvoeding,....
Voor mijn gevoel was het vorig seizoen ook al vaak kommer en kwel met de nodige waterlanders of dreigende waterlanders. Maar dit seizoen sloeg inderdaad alles.

Je kon bijna als een Jan Roelfs commentaar geven.

Daar is Linda.
Linda nog steeds.
En de traan? Ja, de traan.
En huilen!


Maar ik geloof je direct als dit door de baby veroorzaakt wordt hoor. Opvallend is het hoe dan ook wel.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_197193386
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:54 schreef Chia het volgende:

[..]

Zou ik ook niet moeilijk over doen idd als het om mijn kinderen gaat.
Ik wel


Uitvreters :( :( :( :(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197193446
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:59 schreef methodmich het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel was het vorig seizoen ook al vaak kommer en kwel met de nodige waterlanders of dreigende waterlanders. Maar dit seizoen sloeg inderdaad alles.

Je kon bijna als een Jan Roelfs commentaar geven.

Daar is Linda.
Linda nog steeds.
En de traan? Ja, de traan.
En huilen!


Maar ik geloof je direct als dit door de baby veroorzaakt wordt hoor. Opvallend is het hoe dan ook wel.
Op het Viva forum las ik de benaming de familie Traan _O-

De Traantjes :D
pi_197195255
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:50 schreef F_r het volgende:
Marlynn heeft contact met haar vader. Ze noemt Ivan ook papa
Met haar biologische vader heeft ze geen contact. Dat vertelde Linda in de eerste aflevering van vorig jaar december, na ongeveer 25 minuten verteld ze erover https://www.npostart.nl/een-huis-vol/16-12-2019/KN_1711438.

Later toen ze de verjaardagen van alle kinderen vierden vertelde Marlynn zelf ook dat er van de familie van haar biologische vader niemand komt omdat er met niemand contact is.

[ Bericht 13% gewijzigd door Oppulregaj op 03-01-2021 20:44:53 ]
  zondag 3 januari 2021 @ 20:48:33 #82
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197195707
Voor mij is het in elk geval heel herkenbaar hoe ze daar met elkaar omgaan en niet op een negatieve manier. Bij ons thuis werd alles ook gewoon gezegd maar bleven ruzies of onmin dus ok niet dooretteren. Even knallen en daarna weer goed. Ik vind het over het algemeen een liefdevol gezin, met ruimte voor alle emoties en een paar heel typische pubers met pubergedrag.

Ik had vriendinnen waar het ogenschijnlijk allemaal perfect was maar vervolgens werd er daar dagenlang gezwegen en wist niemand wat er nou aan de hand was en wie er waarom boos was. Ook niks uitgepraat etc.
Kwak
pi_197195718
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij woont Sam (groten)deels bij zijn moeder, die wel in de buurt woont.
Niet meer. Tijd geleden had Ivan een interview gegeven waarin stond dat alle kinderen fulltime bij hem en Linda wonen. Onder de link op hun Facebookpagina vroeg iemand of het wel klopte dat ook Sam nu fulltime bij hen woont en Ivan gaf als antwoord dat dat nu inderdaad het geval is.
  zondag 3 januari 2021 @ 21:42:50 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197197533
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:48 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Niet meer. Tijd geleden had Ivan een interview gegeven waarin stond dat alle kinderen fulltime bij hem en Linda wonen. Onder de link op hun Facebookpagina vroeg iemand of het wel klopte dat ook Sam nu fulltime bij hen woont en Ivan gaf als antwoord dat dat nu inderdaad het geval is.
Ah okay, duidelijk.

Nou, zo vreselijk kan het er dan niet zijn, als je er vrijwillig gaat zitten terwijl je een alternatief om de hoek hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197197603
quote:
16s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:01 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik wel

Uitvreters :( :( :( :(
:o
pi_197197894
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah okay, duidelijk.

Nou, zo vreselijk kan het er dan niet zijn, als je er vrijwillig gaat zitten terwijl je een alternatief om de hoek hebt.
We weten niet hoe het bij zijn moeder is. Misschien zijn er problemen geweest of heeft ze een man waar Sam niet mee overweg kan. Over Sam zijn moeder werd ook niet gesproken in de afgelopen seizoenen. Toen met het verjaardagsfeest was zij er ook niet bij omdat Ivan en zij niet goed met elkaar om kunnen gaan vertelde Sam.
  zondag 3 januari 2021 @ 22:11:11 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197198506
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:52 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

We weten niet hoe het bij zijn moeder is. Misschien zijn er problemen geweest of heeft ze een man waar Sam niet mee overweg kan. Over Sam zijn moeder werd ook niet gesproken in de afgelopen seizoenen. Toen met het verjaardagsfeest was zij er ook niet bij omdat Ivan en zij niet goed met elkaar om kunnen gaan vertelde Sam.
Ergens niet heel volwassen dus, als je een kleine 15 jaar na je scheiding nog niet normaal tegen elkaar kunt doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197198652
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah okay, duidelijk.

Nou, zo vreselijk kan het er dan niet zijn, als je er vrijwillig gaat zitten terwijl je een alternatief om de hoek hebt.
Misschien is bij de scheiding afgesproken dat Sam na de middelbare school bij z'n vader ging wonen. Was bij mijn neven iig zo.
pi_197200201
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:05 schreef Chia het volgende:

[..]

Op het Viva forum las ik de benaming de familie Traan _O-

De Traantjes :D
Een week viva-ban gekregen vanwege verbastering van achternamen. Ik voel me slachtoffer, huilie huilie.

Het programma vond ik een leuk concept, binnenkijken in grote gezinnen.
  zondag 3 januari 2021 @ 23:25:50 #90
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_197200464
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:05 schreef Chia het volgende:

[..]

Op het Viva forum las ik de benaming de familie Traan _O-

De Traantjes :D
:D
  zondag 3 januari 2021 @ 23:29:50 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197200537
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:16 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Misschien is bij de scheiding afgesproken dat Sam na de middelbare school bij z'n vader ging wonen. Was bij mijn neven iig zo.
Beetje vreemd, want vanaf dat een kind 12 is mag een kind in principe zelf kiezen bij welke ouder het gaat wonen, dus dat kun je wel in je convenant zetten, maar daar kun je een kind vervolgens niet aan houden als die dat niet wil.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197200711
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Beetje vreemd, want vanaf dat een kind 12 is mag een kind in principe zelf kiezen bij welke ouder het gaat wonen, dus dat kun je wel in je convenant zetten, maar daar kun je een kind vervolgens niet aan houden als die dat niet wil.
Wat ik begrepen heb is dat Sam met zijn ouders een co-ouderschap hebben vanaf zijn 12'de. Ivan doet veel moeite om de band met zijn eerstgeborene te versterken.

"Wat bler je nu met die monotome irritante stem van je?" (spiegel grappenmaker pa)
  dinsdag 5 januari 2021 @ 12:43:25 #93
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_197223005
Ik verwacht dat Thaila dit jaar nog zwanger wordt.
  Spellchecker dinsdag 5 januari 2021 @ 13:16:20 #94
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197223663
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:43 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik verwacht dat Thaila dit jaar nog zwanger wordt.
Ik hoop het niet ... :X
pi_197224072
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:16 schreef maily het volgende:

[..]

Ik hoop het niet ... :X
Nee inderdaad. Maar ook voor haarzelf niet.
  Spellchecker dinsdag 5 januari 2021 @ 14:02:43 #96
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197224639
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nee inderdaad. Maar ook voor haarzelf niet.
Voor haar inderdaad niet.
Voor ons is het leuk meekijken.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 14:46:34 #97
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_197225613
Thaila had toch onlangs een miskraam gehad?

Yup
https://m.facebook.com/st(...)5&id=270726296788904

[ Bericht 36% gewijzigd door Radobe op 05-01-2021 14:58:41 ]
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:39:25 #98
403520 Sway-
La vie est belle
pi_197229411
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:46 schreef Radobe het volgende:
Thaila had toch onlangs een miskraam gehad?

Yup
https://m.facebook.com/st(...)5&id=270726296788904
Wat voor anticonceptie gebruikt zij :+
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:42:13 #99
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197229469
Ieder zn ding, maar Rob zou er gewoon een knoop in moeten leggen. En zwangerschap wordt die vrouw fataal. Zit ie dan met 12 kinderen. Kan ie nog lang kabels blijven leggen dan....
pi_197229552
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:39 schreef Sway- het volgende:

[..]

Wat voor anticonceptie gebruikt zij :+
Geen gok ik.

Ik vraag me af of dat werkelijk zo makkelijk gaat. Met tig kinderen vrijwillig naar een land vertrekken en dat land mag even flink in de buidel tasten aan kinderbijslag alleen al.
pi_197229604
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Met tig kinderen vrijwillig naar een land vertrekken en dat land mag even flink in de buidel tasten aan kinderbijslag alleen al.
En de Baukindergeld regeling :Y)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')